27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
PMR - beszélgetés menet közben
Következő oldal

Xebulon 445 2008. július 22. 13:03   Válasz erre: 442
Szélzajra van megoldás, mert más frekvenciával zúg mint az emberi beszéd. Egyszerûen ki kell szûrni az emberi beszéd frekvenciáját. Analóg eszközökkel kicsit macerás, de digitálisan csak egy jó program kérdése.

Persze még jobb lenne gége mikrofont használni, de akkor nem lenne a sisakban kompaktul beépítve.

Ugyanígy jó lenne olyan hangszóró, amely nagymértékben tompítaná a külsõ zajokat. Csak hát megint a kompakt építés kénytelen vagyunk rászorítani a fülre. Ha szoritjuk akkor fáj, ha nem akkor nem hallunk, illetve beszûrõdik a sisakzaj, ezért emeljük a hangerõt, aztán 120dB-nél már fáj. Valahol találsz egy kompromisszumot.

120 felett meg ne beszélgess, hanem figyelj oda mit csinálsz. Ha üvölt az utas, akkor úgyis meghallod.

Sajnos bluetooth-nál is van vezeték, tölteni kell.
Néhány kialakításnál a mikrofon és hangszóró csatlakozása is kábel/adapteren keresztül történik a külsõ bluetooth eszközhöz. Bluetooth-szal még egy baj van, a nagy hangerõhöz nagy teljesítmény kell, ehhez meg nagy akkumulátor, ami nehéz - legalábbis a sisakon viselni.

A Jack dugó adna egy biztos, szükség esetén jó oldható kötést, de sajna olcsón csak sztereo (3 vezetékes) kapható. Kénytelen vagy mono fülest és közös földpontot használni, ami nem tesz jót a hangminõségnek. Létezik 4 vezetékes verzióban, de aranyárú.
A MiniDin csatlakozók (mint PS2 egér) meg olyan kicsit, hogy házilag alig forraszthatók. Szóval hamar megszakadnak, javításuk nehéz, egyszerûbb újat venni.
Szóval hosszabb távon a bluetooth talán jobban megéri, bár amíg a vezetékes szet kb. 5-8eFt (meg egy órás szerelés a bukóban), addig egy bluetooth szet kb. 30-40eFt. Ha csak évente egyszer megy tönkre a vezetékes szet, akkor nem éri meg a bluetooth. A következõ bukósisakodhoz meg úgyis veszel egy bluetooth 2-3-4 verziót.

    

posap 444 2008. július 22. 12:51  
A MIT-100 tényleg nagyon jó, eddig több, mint 40000 km-t mentem vele, nagyon szeretem. Nekem be van rá kötve PMR, GPS, telefon, utas, nagyon ritkán zene is. hibátlan, csak ajánlani tudom
    

zoligs 443 2008. július 22. 12:46   Válasz erre: 442
Ez pontosan így van. Olcsó húsnak híg a leve, ami pedig mindenre jó ,az semmire sem jó a végén. Beszélni kell emberekkel akik régóta használlnak ilyen kütyüket, mindig akadnak rakétamérnökök kik összecineznek egy átbeszélõt 5 ft ért. Amennyiben egy megbízható rendszert akar a motoros ,akkor biztos nem trafál mellé ha a MIT 100 ast válassza.Ezt valszeg megerõsítik mások is akik esetleg évente több 10 ezret lemotoroznak az említett rendszerrel gond nélkül.
    

kovpeti 442 2008. július 22. 12:03  
Olvasgatom a hozzá szólásaitokat , de pár dolgot nem értek :
1: Szél zaj - ez egy teljesen kivédhetetlen probléma. Nincs az a sisak-mikrofon párosítás, ahol ne jelentkezne. Ha egy piszok hals bukód van, akkor is lesz, mert a mikrofon pont a bejövõ szellõzõ járatból érkezõ levegõ útjában lesz.
2: kényelem - minden sisak (kivéve azok, melyek erre fel vannak készítve) olyan kialakítású, hogy a párnázat felfekszik körbe a fejeden, bele értve a fület is. Ha folyamatosan, napi szinten használod a rádiót-zeét-miegymást, akkor igen is bele kell faragni a fülest - és nem fog nyomni többé !
3: drótok - ezek bizony törni fognak, nem lehet kivédeni. A csatlakozók is idõvel kontakt hibásak lesznek,kilazulnak.Ezzel együtt kell élni sajnos. Megoldás a bluetooth rendszer, de ez drága.

A gyári intercom kütyükkel az a baj, hogy megpróbálnak egy olyan rendszert létre hozni, ami szinte minden célra megfelel,így tehát nagy darab számban lehet gyártani. Csak pont, hogy senkinek sem lesz jó,hisz mindenkinek más az igénye.
    

Hassan 441 2008. július 22. 11:13   Válasz erre: 436
Hali!

Az Auchanos/Tescos ugyanaz mint amit féláron kapsz a Lidlben akció idején. Annyi pénzt nem ér meg(Lidl áron megéri). HJC zf-9 sisakban(utasnak is) 110-120-ig tisztán érthetõ a beszéd, bár akkor már nagy benne a szélzaj(engem nem zavart). A legfájóbb dolog (szószerint) a füles része. Ha nem jól rakod fel, akkor max. 2 perc és sírni tudnék. A levétel pedig kishíján egy amputáció. Bár már kezdek belejönni, de még nem az igazi. Ami pozitívum, hogy többféle telefonhoz adnak adaptert hozzá, így aki vezetés közben szeretne telefonálni, az megteheti(nem próbáltam). Amennyiért vettem(talán 2500?) annyit még megér, de 5 ropit semmiképp.
    

bigyula 440 2008. július 22. 00:58   Válasz erre: 436
Bizonyára használható,alapszinten legalábbis. Aztán zavarni fog hogy esetleg zúg, megeszi az elemet, esetleg 70-80 fölött zajos, érthetetlen, egyszóval idegesíteni fog. Ha ilyen olcsót veszel számolj azzal, hogy esetlegesen kidobott pénz.Ha bejön jó, ha nem egy tank benyával kevesebb.Én ruhával jártam így.Nekem nem jött be!
    

bigyula 439 2008. július 22. 00:50   Válasz erre: 438
Honda Varadero,túraplexi, NZI-Raser bukósisakok.Plexi nélkül kb 120 lenne a max.Spirálkábelt egyébként a gazdaságos áruházban vettem hozzá (700 Ft/2m), a gyári nekem rövid volt!A lidlis bukóról annyit, hogy a PMR-re szánt pénzt inkább mindenki költse bukóra.

    

zoligs 438 2008. július 21. 15:02   Válasz erre: 435
Rendszeres megbízható alkatrészellátás sem hanyagolható, Nyomógomb ,spirálkábel, mert ha használod ezek fogynak.MIT 100 nál ez megoldott. A 160 nál beszélgetés lehetséges ,de nem 6999 ft os Lidlis bukóval.
    

kovpeti 437 2008. július 21. 11:33  
No itt a link:
"http://www.ase.uc.edu/~munday/intercom/"
Igazából ezt így még nem építeném meg, de alanak szupi.
    

stancy 436 2008. július 20. 23:16  
Sziasztok.

Láttam hétvégén az auchanban (budaörs) bukoba ilyen vezetékes rádiót. ilyet vett már valaki, használhato ez? 5000 az ára..


    

bigyula 435 2008. július 20. 22:59  
Én MIT-100-as rendszert használok, korrekt hangminõséget ad. Semmi extra, de jól használható.Utassal 160-nál is tisztán, érthetõen lehet beszélgetni vele.Emellett lekezeli a telefont, zenét és a PMR-t is.Ha valakit nem zavar a vezetékes sisak csatlakozás, 120-150 Euróért használható rendszert kap a pénzéért.
    

vzozo70 434 2008. július 20. 21:03  
Üdv Szakértõk!
Segítséget szeretnék kérni. Alan 777-hez tud-e valaki javasolni HASZNÁLHATÓ sisakszettet nyitott sisakhoz? Lehet, hogy én vagyok teljesen béna, de a gyárival nem boldogulok. Elõre is köszi! Zozó
    

Berber 433 2008. július 20. 17:13   Válasz erre: 429
Érdemes lenne a bemenõsávok hangerejének módosításával is foglalkozni, de csak mint egyszer használatos tétel, és az az interferenciás zajszûrõ se buta dolog. A problema csak ott van, hogy kiviszi (mint hypo) a környezeti hangokat is, de nagyon. Esetleg a sebességre/zajszint függõ erõsítés se elhanyagolható, de viszonylag egyszerû dolog.

Többe kerülne a doboz!!!! :-DDD

A problema a sisakszettel van. Nem hiszem hogy van gyári ami bírja. Fõleg furatlan sisakkal.
    

TyuTyu 432 2008. július 19. 09:39   Válasz erre: 429
Ha esetleg en is megtalalhatnam ezt a rajzot... ;-)

TyuTyu
    

Berber 431 2008. július 18. 13:07   Válasz erre: 429
Ja az enyém is megállt mindennel 30 eFt alatt. Majd egyszer összeadom...
    

Berber 430 2008. július 18. 13:04   Válasz erre: 429
Eredetileg egy STABO BIS-600 alapokon nyugvo #312 hsz. átépítés. #319 - #324 hsz.ok. 2x Alan hedszet (szar)+ Lidl PMR (jó)+ Mitac MIO A701 GPS (jó)+ ennek hb.(házi barkács) töltõje. (jó) + saját gyártású kontakt madzagok. (jók)

A headszet a forrponti kérdés, de szerintem minden mindennel összerakható! A kötés könnyen kiskubizható, és ha a teljesítmény nem tér el nagyon, az eredmény is megfelelõ.
Bukót nem vagyok hajlandó fúrni! (Na ne má hogy a befõtt tegye el a nagymamát) És több pénzt se áldoznék rá mint a motoromra! :-DDDD
    

kovpeti 429 2008. július 18. 11:56   Válasz erre: 428
No akkor részletezd a cuccot. Az alább olvasható hozzászólásokból már nem tudom kihámozni, mid is van :-)
Egyébként épp most találtam egy marha jó kis intercom kapcsolási rajzot. Van benne állítható,automatikus némítás, prioritásos bemenetekkel - logikusan GPS,PMR,telefon,utas,zene sorrenddel.
Kicsit át kell még alakítani, hogy tökéletes legyen.
Ja, és ne legyen a nevem Kovpeti, ha az egész cucc többe fog kerülni, mint 3-4eFt - sisak cumó nélkül. Azon nem tudunk spórolni.
    

Berber 428 2008. július 18. 10:56   Válasz erre: 427
Hát túlvagyok a házibarkácsommal egy 24 óráson, és sok óra használaton. Ki kell jelentenem, hogy a cucc jól mûködik, csak a bukószet ami szaraxik néha. Ha csak e miatt kellene pár 100 eFt-t költenem akkor inkább nem. Viszont hálás lennék:

ZSIFI-nek, ha megírná mibe kerül a Starkom elpusztíthatatlan sisak szetje, és kábele, mert esküszöm beruháznék rá ha nem irreális az ár, és van rá garancia is.
Persze a mûszaki paraméterek is érdekelnének, mint ellenállás, teljesítmény...

Az egyik fülem nekem is elkezdett fájni úgy egybe 500 km után, és mivel a másik jól volt neki álltam helyezgetni a
hangszórót. Eltaláltam, azóta semmi, pedig mentem utána egyben 800km-t. Érdekes, a zenét már én sem hallgatom, csak eleinte volt nagy szám. Az intercom kíváló, a GPS jó, és a többi is.
    

kovpeti 427 2008. június 23. 14:08  
www.starcom1.com
Nem olcsó, viszont drága és jó.
Keresd Zsifit a Moto-Cafe - ból, õk forgalmazzák.
    

mork79 426 2008. június 23. 13:43  
Nagyon köszönöm,mostmár van min elindulnom.Rácsorgok a témára.Ha megvan az elsõ tapasztalat jelentkezem!KÖSZI!!!
    

kovpeti 425 2008. június 23. 13:19   Válasz erre: 424
A különbözõ opciókhoz tartozik 1-1 modul. Pl.:
Akarsz Bluetooth-on hívást fogadni ? Ha igen, veszel a cucchoz 1 ilyen modult.
Nézz szét a neten az ALAN és COBRA rádiók után. Van olyan, ami tudja az intercom funkciót is.Ezek PMR rádiók !
Nekem Cobra MT600 van. Sima PMR, 140-nél a társam simán értette, amit mondok - én már csak azt hallottam, hogy beszél - HJC FS-Max.
Utassal én úgy fogom megoldani, hogy kap 1 rádiót õ, egyet én és kész.
Az intercom-ok rákfenéje szerintem az alább olvasható mindenféle zaj, illetve maga a füles-miki páros. Ha ez utóbbi gagyi, lõttek az egész rendszernek.

    

mork79 424 2008. június 23. 12:18  
Namostanakkor!Nincs felesleges zsém(ha van valakinek elfogadom:)),két személlyel nem akarok kétszáz felett menni,GPS már van,az se baj,ha tudok beszélni más motorossal is...Ezekkel lehet zenét hallgatni ?!azta...Miazamodulárisizé?:))))Ja,zárt sisakunk van.
    

kovpeti 423 2008. június 23. 11:58   Válasz erre: 419
Ez függ a sisaktól is. Egy nyitott sisaknál senki ne várjon csodát !
Az, hogy nyomja a füleg, lehet, hogy csak rossz helyre tetted.
Az én cuccomban (PMR) egy egész vékony füles van, Nem is érzem, hogy van. Persze elõször nekem is rossz helyen volt :-)
    

kovpeti 422 2008. június 23. 11:54   Válasz erre: 421
No ezt az egy dolgot ne tedd ! (illetve tedd, ha van 1 csomó felesleges zséd :-) )
Kapható olyan cucc, amivel 200 felett is kristály tisztán érthetõ minden szó. Jó sokba kerül, de van. Modulárisan bõvíthetõ minden félével.
Azért ajánlottam a netet, mert:
1 : Csak átbeszélõ kell ?
2 : Zene, GPS ?
3 : Esetleg PMR ?
    

mork79 421 2008. június 23. 11:46  
Elõször is kösz,hogy foglalkoztok velem.Ha jól értem,akkor zajmentes,jól érthetõ rádiót készen kapni nem lehet.Veszek valamit,ami megfelel az elvárásaimnak,aztán segítetek kijavítani a kisebb-nagyobb hibáit.
    

mork79 420 2008. június 23. 11:34   Válasz erre: 418
Szevasz Tibi!Szombaton Tapolcán ütötem agyon az idõt,ha tudtam volna, hogy ennyire vágod a lecsót meglátogattalak volna:)))
    

sanyi26 419 2008. június 23. 11:25  
A lidl-össel szerintem maximum autóban lehetne beszélgetni 140-nél. :))
100-ig egész jó, csak a fülese kb egy óra után elkezdi szétnyomni a füledet. Mondjuk 2500-ért nincs csoda!
    

Tibi919 418 2008. június 23. 11:10  
Szia Mork79!

Várd ki a legközelebbi Lidl-ös akciót, 2,5ezresért már viheted is a beszélõkét:) Ha ügyesen tekergeted tökjó:D
    

kovpeti 417 2008. június 23. 10:51   Válasz erre: 416
Elõször interneten nézz szét - rengeteg cucc van.
Válaszd ki a pénztárcád és igényeid szerinti modellt, majd arról érdeklõdj !
Leegyszerûsítenéd az életünk, meg a sajátod is :-)))
    

mork79 416 2008. június 23. 09:43  
Szevasztok!Olvasgatom a fórumotokat és úgy látom,ti profin nyomjátok a rádiózást,úgyhogy valószínû jó helyen erdeklõdök.Marha szívesen megbeszélném az élet nagy dolgait a csajommal száznegyvenes tempónál,de hiába ordítok,nem hallja!Kmolyra fordítva:szeretnék jól mûködõ rádiót,de fogalmam sincs kihez fordulhatnék,mit érdemes megvennem.
    

kovpeti 415 2008. június 23. 08:28   Válasz erre: 409
Próbáld ki, hogy a MIO táp vagy füles csatlakozója szünteti meg a hibát.
Ha csat a tápot dugod be és ettõl megszûnik, akkor a szabadon futó, terheletlen kapcsoló üzemû táp csinálja.
Ha csak az audio kábelt bedugva szûnik meg, akkor pedig a beépített kábel antennaként viselkedik.
    

sanyi26 414 2008. június 22. 21:07   Válasz erre: 412
Valami érdekes probléma lehet ez, ma egész nap ezt tesztelgettem, hol jó volt, hol nem. A füles csatlakozójának a kábelje a gyertya kábel(meg még egy csomó kábel) mellett megy el és kb a szikrának az üteme hallatszik zajként, ahogy a gyertyakábelt megmozgatom elhalgat, eltelik egy kis idõ, újra zajos, megmozgatom jó. Létezik olyan, hogy valamelyik kábelen "áthúz" valami zaj. Most megpróbáltam elvezetni máshol a kábelt, most mintha jó lenne. De meddíg????????
    

sanyi26 413 2008. június 22. 07:39   Válasz erre: 412
Köszi a segítséget!
Ha jól értem akkor neked is ezt a leválasztót csinálta valaki?
Az a baj a lecsupaszítással, hogy ez egy gyári kis kütyü amiben minden egybe benne van (átbeszélõ, rádió, stb) és nem tudom külön-külön leválasztani róla egyes funkciókat. De tisztára olyan hatása van mintha a két sisakbeszélõ zavarná egymást. :)
Külön külön mind a kettõ tökéletesen mûködik, egyszerre bedugva megjelenik a zaj, ami természetesen a motor fordulat növekedésével egyenesen arányban növekszik, tehát alapjáraton még elég jól el lehet beszélgetni. :))
Neked ki csinálta meg azt a kis leválasztót?
    

Berber 412 2008. június 22. 06:37   Válasz erre: 411
Gyakorlatilag annyit tesz, hogy egy motor független áramkört hoz létre, igaz a motor áramkörének felhasználásával. Meg rezgeti az egyenáramot, ráküldi egy trafóra, és a másik oldalon annyi jön le amennyit akar. Olyasmi, mint a 12V-230V inverterek. Nekem 5V-ot ad, mert annyi kell. Ezt egyszerûbben is el lehetene intézni, pl. megszeggatva az egyenáramot, és kondenzátorral simítva pl.kapcsoló üzemü szivartöltõk, zener diódák, terhelõ ellenállás stb. de ezek föld kapcsolatban maradnak, és továbbítják a zajokat. Aztán marad a szûrés, ami elvételt jelent valamibõl, amibõl egyébként sincs sok pl.: hangminõség, erõsség, stb. és nem is biztos, hogy jól üzemel. Nálam nem váltak be.

Kár hogy nem ismerjük az eredeti állapotot. Logikailag az átbeszélésnek kéne a legjobb minõségûnek lennie, hiszen erre terveznek, és itt nem lehetne földhurok baj. Próbáltál dolgokat lecsupasztani róla, hogy mi mivel nem fér meg? Mikor lép be a zaj?
    

sanyi26 411 2008. június 21. 15:50   Válasz erre: 407
Már így vettem, gondolom újkorában nem volt ilyen és ha egyedül hallgatom a rádiót akkor semmi alapzaj, teljesen jó!
Ez egy gyárilag beépített komunikációs szett, ami egyben rádió is, telefonnal összekötve kihangosító is és külsõ mp3 lejátszót is lehetõség van rácsatlakoztatni. Magát az egységet nem látni de majd szétbombázom a motort és megkeresem hol van az "agya". A csatlakozót már megnéztem, nem a vezeték van-e valahol megsérülve, de nem.
Az mit jelent, hogy a "motorról való tápleválasztással", hogy kell azt csinálni???
    

Berber 409 2008. június 21. 05:30   Válasz erre: 408
A leválasztót kérdezed? Nekem nincs meg, természetesen, nekem megcsinálta egy srác. Tud. Nem az a berohanok a boltba azt megveszem típus Õ se. Ráadásul nem is drága, és nála még "örök" garancia is van! (Nem úgy mint egyes nagynevû cégeknél!) És magyar.
Az elv egyszerû! Csinált egy inverteres nagyfrekvenciás tekercset, levette róla a feszejt, kiegyenesítette, és visszacsatolással vezérli. Az egészet megcsinálta 3x4x9 cm-ben. Nyom vagy 1A-t 5V-on, ez. Szerinte 100W-ig felvihetõ a teljesítménye, és NO FÖLDHUROK, zaj, szmötyi! Nem egy csináljunk úgy mintha... szûrés occsóér.

Telepítés? 12V be 5V táp ki MIO-ra. Vízmentes helyre felkötve. Nekem ennyi kellett.

Most egy érdekes dolog jött elõ! Ha a MIO fennvan hulla csönd, szép tiszta hang. Ha lehúzom, azonnal megjelennek apró zörejek. Nem zavaró csak elképesztõ. Keményen alávágott a "dolog" a gyári "minõségnek"!
    

TyuTyu 408 2008. június 20. 21:44   Válasz erre: 407
Esetleges kapcsolasi rajz / epitesi infok ?

TyuTyu
    

Berber 407 2008. június 20. 16:12   Válasz erre: 404
Látom marhára nem mond senki semmit....

Kérdés: Mostanában csinálja, vagy mindíg ilyen volt? Mi a tipusa az intercomnak? Mi az hogy rádiós? PMR? Telefon? Petõfi?
Saccolom, hogy a Kovpeti féle földhurok a hiba, (mert szerintem NEKI IS IGAZA VOLT!) amit a motorrol való tápleválasztással lehet profin megoldani. (Nekem a szûrés nem jött be, sem a többi kütyü)
Nézd meg, külsõ táppal mi a helyzet. Ha jó fent a válasz. Ha nem akkor mond mit tapasztalsz.
    

Berber 406 2008. június 20. 16:07  
Megcsinálta az ember az inverterem! Valami szuper kütyü lett!! Még az eddigi egyéb zajok is eltünnek ha felteszem!!!! Annyira lecsendesedett, hogy elsõ pillanatokban csak a fejem kapkodtam, mert azhittem, hogy kisütöttük, tönkrement és azért kuka csöndes. Elképesztõ. Most a zajhiány miatt felére vissza kellett venni a hangerõt, mert kellemetlenûl erõsnek tûnik a hang.
Úgyhogy ez is rendben. Mégse 80.
    

Berber 405 2008. június 13. 16:44   Válasz erre: 403
Ez egy hengeres kütyü, 2x2 RCA csatlakozóval? Az nem használt. És a 20A-es tápszûrõ se mûködött...
Ha nem ezek, kérlek akkor linkelj egy általad nevetett egyedet... kérlek!!!!

Amit írsz viszont úgy van, pont úgy lesz leválasztva.


    

sanyi26 404 2008. június 13. 13:33  
Szerintetek az én szettemnek mi lehet a baja?
A következõ a jelenség (egy piaggio X9-es gyári, motorba épített átbeszélõrõl van szó, rádióval együtt):
Ha egyedül vagyok csatlakozva akkor tökéletes, ha az utasom is csatlakozik akkor nagyon erõsen belehallatszik a motor zaja (szinte nem is érteni egymást). Létezik az, hogy valami zavarszûrõ ment tönkre, egyáltalán van benne zavarszûrõ, vagy ha nincs és most rakok bele egyet akkor szerintetek megszûnik ez az alapzaj?
Kössz a segítséget!!
    

kovpeti 403 2008. június 13. 08:18   Válasz erre: 402
Persze, hogy sima ügy, hiszen 1 kapcsoló üzemû 5V-os táp kimenete föld függetleníthetõ.
Nem akarok vitatkozni, mivel csak a leírásodból ismerem a problémát, de akkor sem gyõzöl meg, hogy nem föld hurok :-)
Rengetegszer fordul elõ, hogy a csávó bedugja az autó rádió AUX bemenetére az iPod-ot, ami egész addig zajtalan, míg nem dugja rá az autós töltõt.
A jelenség ugyan ez.
Létezik erre egy kütyü, úgy hívják Föld hurok izolátor. A pancserek csak RCA szûrõkén emlegetik.
Ebben is egy trafó válassza szét a ki- és bemenetet.
    

Berber 402 2008. június 12. 19:22   Válasz erre: 401
Hidd el nem fõdhurok.
A gyufásdobozban egy spec leválasztó trafó lesz. Oszcillátor-tekercs-grace szabályozott. 5V ki egyenesbe.
Külön kör. Hidd el nem ment másként. Így viszont teljesen síma. Triviális.
    

kovpeti 401 2008. június 12. 16:18   Válasz erre: 398
Mondom, hogy FÖLDHUROK !!!!!!!!!!!!!
Mit akartok gyufásdobozba faragni ????
12/230 átalakítót ?
    

Jose 400 2008. június 12. 13:02   Válasz erre: 398
BÜSZKE VAGYOK RÁD!! ;-)
    

Berber 399 2008. június 12. 13:02  
Ja és a házibarkács vezetékem még tart, pedig napi használatban van..
    

Berber 398 2008. június 12. 13:00  
No emberek, az alagútban fény van! Tovább próbáztunk, pl. közös testel, és külön táppal, és láss csodát, úgy is zajos volt. Tehát a test a hunyó azt kell galvanikusan leválasztani.
Szereztünk egy 12V-230V invertert, beledugtam a 230V-os tápot, megnyomtuk az akksiról, és láss csodát, mintha mise történt volna!!! Elmúlt a zaj!!!
Persze ez így bonyolult lenne, de mire valók a haverok? Most egy gyufaskatulyába belerakják nekem ezt a kütyüt, és talán jó lesz. :-)))

    

Berber 397 2008. június 6. 12:55   Válasz erre: 396
Nem semmi baj. A jelolda szerintem kizárt. Otta táp elkülönítésében lehetne megoldani a dolgot. Biztos hogy nem a töltõ xaraxik, mert más töltõvel is nyomtam, és az is dettó.

A feladat, egy motoron bellül 2db 12V-os hálózat létrehozása Virtuálisan.
    

Halal 396 2008. június 6. 12:40   Válasz erre: 395
Ez erdekes...
Egyenaram leven a tap levalasztasara nem lesz lehetoseged.
Esetleg meg lehetne probalni a mio tapjat stabicvel eloallitani... de ez mar inkabb otlet, mint fix javaslat. (csak a leirasod alapjan ugy tunik, mintha kapcsolouzemu lenne a tolto, es ennek a zaja maradna benne)
Persze ennek viszont ellentmond, hogy mas fulesen nem hallod
Tovabbra is ugy erzem, hogy a jeloldali szetvalasztas megoldast jelenthet, de ezt moriczka modszerrel megoldani nem egyszeru, vagyis a "test" megszakitasan kivul nem sok lehetoseg jut eszembe ra. (bocs, nem kovpeti vagyok :D)

    

Berber 395 2008. június 6. 09:31   Válasz erre: 388
Kovpeti!!!

Végrehajtottam a közös bekötési pontot, jobb lett de nem eléggé.

Ma megcsináltam a földhurok bontást a két készülék között, és ócska(!) lett!!! Rosszabb lett mint elõtte. Amúgy minden másban igazad volt, a z árnyékoló köpegy a testen volt/van. Visszaraktam. Most állok és nézek, mint kisökör.
Szerintem ezen a ponton bármely szuperkütyü elvérezne, és akkor jönne a magyarázkodás, hogy a motorban/akkuban/generátorba/PMR-ben van a hiba. Valószínû a MIOkában van a gáz, és most figyelj:

-Ha kihuzom belõle atápot jó.
-Ha kívülrõl tápolom, jó.
-Ha kikapcsolom, és a táp bedugva marad (földhurok) JÓ!!!
-Ha bekapcsolom, megjelennek a zajok, és megesküszöm, hogy a MIO digitális mûködési hangjait hallom (annó ugyan ez a hang volt a Commodore-n, és a modemes betárcsázón(na jó ez kicsit túlzás))

A megoldás a 12V-os táp elektroms szétválasztása a rendszertõl. Erre megoldás valami? Leválasztó trafó, elektrónika, szûrõ? Ötlet? Kérlek segíts még egy kicsit!
    

Berber 394 2008. június 3. 16:12   Válasz erre: 392
Ne szánd.... Ugy számoltam hogy én mennyit tevékenykedek naponta: ez kb. 12 óra. (Aztán sörözök:-P) namost ezt megteszem hétvégén is. tehát 30 nap átlagban. (Van amikor nem érek rá a család miatt.... :-D)
Igy lett 12x30x5000 Ft.
Ha bérbõl és fizuból élnék bizti nem tellene intercomra. :-DDD illetve, lehet h. CSAK arra tellene. :-O
Sokszor tátva marad a szám, hogy kisfizetésû emberek miket várárolnak meg, miközben nekem eszembe sem jutna afféle drágaságokra elverni a pénzt...
    

Halal 393 2008. június 3. 15:15   Válasz erre: 391
Halal szivja a veredet :D
jo lenne majd skypeon ertekeznunk Beerrrr, van egy par dolog, amire kivancsi vagyok :S
    

Kazam 392 2008. június 3. 15:01   Válasz erre: 380
Az 5000Ft az rezsióradij. Plussz nem tudom hogy Te egy hónapban hány órát dolgozol de a bérbõl és fizetésbõl élõk május hónapban 168 órát. 168x5000=840eFt. Valahol 1 millát elszámoltál. Ha az egészet fizetésben veszed ki (eszköz, amortizáció közmû stb... figyelmen kívül hagyva)akkor kb 600eFt bruttó havi fizetés.

De nézzük másképp 30x5000=150eFt. 50eFt-ot az ember tényleg csak a kedvenc hobbyja miatt bukik.

Most már bánom hogy Halal hülyeségére beugrottam.
    

Berber 391 2008. június 3. 14:17   Válasz erre: 388
Nekem tök mindegy micsinál a Halál, csak maradjon jó távol Angliában!!! :-DDDDDDD
    

Halal 390 2008. június 3. 13:40   Válasz erre: 388
Jogos! :D
Berber, a sorrend nalam nem mervado, csak azt kivantam jelezni (amit amugy Te is irtal) hogy nem megy szerintem tap! ;) (de ezt kovpetivel tisztaztatok :D)
    

Halal 389 2008. június 3. 13:37  
Hehe...legkozelebb azt hiszem vegig fogom olvasni az uj hsz-okat, es aztan valaszolok, ugy nem lesz felesleges beiras :)
    

kovpeti 388 2008. június 3. 13:28   Válasz erre: 386
Ne szivasd :-)
Teljesen össze zavarod szegényt :-))))))))))))))))
    

Halal 387 2008. június 3. 13:28   Válasz erre: 375
A kerdes jo, de elhiheted, hogy nem en olloztam be ismet :D
Hogy hogy jott ide megis? Passz
    

Halal 386 2008. június 3. 13:25   Válasz erre: 376
Ebben biztos vagy? Szerintem jobb-bal-miki-test, intercom pedig, fules-miki-test kiosztasu :S
    

kovpeti 385 2008. június 3. 13:22   Válasz erre: 383
A lényegen nem változtat :-)
    

Halal 384 2008. június 3. 13:18   Válasz erre: 370
Koszonom, hogy emlekeztettel, bar ezesetben nem tudom, hogy hogy jott ide!?

A HSZ-omat nem kivanom kommentalni, sem tovabb forszirozni ezt a kerdest. En sok dolgot veszek, sokat pedig faradok magamnak...hogy miert? Mert elvezem, es mert egy keszen legyartott termek az esetek 90%ban nem tokeletesen elegiti ki az igenyemet. Leven, hogy gepeszmernok vagyok es elektronikai muszeresz, sajna akkor is elkezd zakatolni az agyam, ha nem kellene.
Nah de tema lezarva.
    

Berber 383 2008. június 3. 12:56   Válasz erre: 376
Modosítok:

A kimenetek : MIO - a 4 pólusból (ha jól gondolom) 1 a test, 1 a MIKROFON, a maradék 2 pedig a jobb és bal oldal.
Intercom : 1 a mikrofon, 1 hangszóró, 1 test.

Táp nem megy át. Szerintem...

    

Berber 382 2008. június 3. 12:49   Válasz erre: 376
Kösz ez mostmár 100%-ig érthetõ volt. Ma nem érek rá vele foglelkozni sajnos, de ha lesz egy -5000,-Ft-os üres órám, már csinálom is.

Apropó! Mekkora élénkülés lett itten! Imádom, amikor sok okos ember összejön és csak úgy pattognak a kíváló ötletek és a hozzáértõ, elmés hozzászólások!:-P
    

kovpeti 381 2008. június 3. 12:36   Válasz erre: 379
Csak bátran !
Mindenki ért valamihez, ehhez speciel én :-)
    

Berber 380 2008. június 3. 12:33  
Ne vesszetek már össze ilyen hülyeségeken!!!!

Akinek van pénze/ nem szeret vele foglalkozni, az megveszi, berakatja. Akinek nics, vagy hobbi ld:372 az megcsinálja. A motrot is darabonként raktam össze. Most nincs mit csinálni rajta, babrálok mással.
Magam csinálok bútorokat, saunát, légkondit is a házba, meg a teljes villany-víz szerelést is, a házat is részben én terveztem, sõt pár tégla helyét is ismerem. Engem ez boldoggá tesz. És fõleg az amikor priviben/emailban ismeretlenek kérnek segítséget, hogy nekik is kéne valami efféle dolog....
Szeretek levadászni olcsón jó cuccokat, pl. HonKong-ból veszek tankpadot, mert mér ne?!? "Tisztelem" a nagy gártók cuccait, de sajna már sokszor csalatkoztam is bennük, és mamár inkább úgy tartom, hogy amit én raktam össze, az úgy is marad, és nem kell esetleg "évente cserélnem".

Továbbá azt csak hiszitek, hogy én az elsõ írás óta folyamatosan ezzel foglalkozom. Kb. 30 órát vacakolta vele, és max. ~21 eFt az anyagköltség (mindenféle dugó 100Ftx10, bill.kábel 300Ftx2, GPS töltö 600Ft, sisakszet 1500Ftx2 (leárazva:), STABO 45€.)

Valljátok be: Ti minden órában kerestek 5000,- Ft-ot?? Ha igen akkor le a kalappal elõttetek a havi 1.800.000,- Ft-os nettó jövedelem miatt! Grat, de tényleg. :-P Nem is csodálom ha ezesetben 100 eFt-ért vesztek intercomot! :-DDD

Én úgy tekintek az üres idõmben megcsinált dolgokra, mint adómentes bevételre. (csak az apech meg ne tudja!)
    

Vaslovas 379 2008. június 3. 12:19   Válasz erre: 376
Nem is tudtam, hogy ilyen nagy fej vagy ebben Petya !
Ügyi....jó tudni:-))))))
Lehet, hogy 1x segítségedet kérem, ha megengeded !!
    

Kazam 378 2008. június 3. 12:15   Válasz erre: 373
"Más a leaányzó fekvése...." kezdetû mondatommal pont erre utaltam.
    

b51 377 2008. június 3. 12:05   Válasz erre: 375
Tényleg Indi, összejöhetnénk már egyet a rádiózás kedvéért, tök unalmas egyedül gurulni:)))
    

kovpeti 376 2008. június 3. 12:05   Válasz erre: 369
Az, hogy egy sztereo kimenetet összezársz, ebben az esetben nem okoz problémát. A Mio kimenetét fülhallgatóra tervezték,szinte biztos, hogy kondenzátorral van kicsatolva, ergo össze lehet kötni.
A PMR rádiók ugyan azon a dróton fogadják a mikrofon jelét és adja a hangszórónak a jelet. Sõt, a hangszóróját használják mikrofonnak !
Azt, hogy a vásárolt dugónak mi a kiosztása, egy dolog. Azt kell csak tudni, hogy a MIO-nak, ésw az Interkomnak mi a bekötése, a Jack dugó melyik érintkezõje micsoda. Ki is lehet mérni, a táp test és a kimenet testje rövidzárlatban lesz.
Vissza térve erre a test dologra:
Elõször nézzük a táp oldalt. A 3 kütyüd kap testet és tápot is, ez egyértelmû.
A kimenetek : MIO - a 4 pólusból (ha jól gondolom) 1 a test,1 a táp, a maradék 2 pedig a jobb és bal oldal.
Intercom : 1 a mikrofon/hangszóró,2 test, a harmadik szintén táp.
Mivel a táp oldalról már össze vannak kötve a test vezetékek, az össze kötõ drótnál már nem szabad !
A kettõ közé kell 1 olyan kábelt csinálnod, ahol a test vezeték csak az egyik oldalon van bekötve. Ha a vásárolt csatlakozódnál ez pont nem egy árnyékolásra esik, akkor sincs gond !
Egyébként én is gondolkodtam, hogy csinálok egy ilyen rendszert. Azért nem gyárit, mert ha azt tudja, amit én szeretnék, vagy nincs is, vagy olyan szemtelenül drága, hogy nem vagyok hajlandó annyit fizetni érte ! De letettem róla, mert:
1 : motorozás közben ne b@szogassanak telefonon
2 : Zenét sem fogok hallgatni, sokkal jobb a moci duruzsolása !
3 : Egyedül egy sima PMR rendszert használok, mert az meg jó dolog.
    

indián 375 2008. június 3. 11:42   Válasz erre: 374
Amúgy meg minek is magad ismételni ? ! :-)))

RE : 365 !
    

kovpeti 373 2008. június 3. 11:19   Válasz erre: 372
Már ne is haragudjatok, kedves Zsifi és Kazam.
A barkácsolás legalább olyan jó szórakozás, mint a motorozás.
És ha valamit így sikerül megcsinálni, elképesztõ érzés !
    

Zsifi 372 2008. június 3. 10:00   Válasz erre: 365
Mindenki úgy bassza el az idejét ahogy tudja...
Csak ha megveszel egy gyári profi cuccot akkor már rég a motorozás foglalkoztat és nem az hogy old meg azt amit esetleg más már rég használ...
Minek vesztek ti motort????
Miért nem építetek????

Szóval elõre a barkácsolás útján!!
    

Kazam 371 2008. június 3. 08:52   Válasz erre: 370
anyad=anyag
Bocs.
Ne értsétek félre!

Plíííííííz
    

Kazam 370 2008. június 3. 08:49   Válasz erre: 365
Idézném a bemutatkozásod:
Mielott kijelenteskent fogalmaznad meg a kerdest "Ki ez a pocs?!", tedd fel magadban a kerdest "Ismerem?"

Berber hozzászólásaibõl arra következtetek hogy mérnök vagy legalábbis dolgozhatna olyan óradijjal.
Egyébként 5000Ft-os óradijjal beszoroznád az eddig ráfordított idõt és add hozzá az anyad dijjat. Forintálisan melyik az olcsóbb?? Más a leaányzó fekvése ha bélyeg gyûjtés helyett ez a hobbyja. Azonban ha nem hobby onnantól kezdve csak az a kérdés ki mennyire értékeli az idelyét.
Tehát ez nem csak fakezûség kérdése.
    

Berber 369 2008. június 3. 07:38  
Mégegy speciáli probléma: A MIO-nak 2,5-ös 4(!)pólusú jack dugója van, amit szerelhetõben NEM árulnak még, ráadásul rövidebb, mint a szabvány 3 plousú! Tehát veszek szerelt 4 pólusú, 90 fokos, 2,5mm jack dugós valamit, és abból dolgozom. Aztán hogy annak miféle árnyékolása, testelése van az ettõlkezdve adott. :-O Ráadásul MIO-nak NEM szabványos a bekötése(!), hogy sápadnának el.
    

Berber 368 2008. június 3. 07:23   Válasz erre: 367
Fogom én a "harisnya" dolgot, csakhogy itt a stero kimeneten, ill. összekötésen kívül van egy mikrofon ér pár is, sõt annak vezérlései, amik pl. hangszóró rövidzárakkal mûködnek! :-O Tehát túl sok mindent végez eredetileg 4(!) éren, amit kénytelen voltam 3-ra csökkenteni. Ezért hezitálok.
    

Halal 367 2008. június 3. 03:04   Válasz erre: 364
Mert rossz oldalrol kozelited meg.
Kovpeti azt probalta mondani, hogy az arnyekolo harisnyat csak az egyik oldalon kosd be a kabelen a jack dugoban. Ennek sok jelenosege nincs, mert a keszulekedben a test kozos pontra van teve (ha a hangszoroknal gondolkozol, akkor lehet zavaro a gondolatmenet) maga a "jel" a "pozitiv" eren megy. (de javits ki Kovipeti, ha tevedek :) )
A stereo/mono athidalas (osszepatkolas) picit macerasabb kerdes. Mivel az esetek nagy tobbsegeben az ilyen eszkozok un. alsztereo megoldasok, ezert velhetoen nagy problemat nem okoz...noh meg itt a teljesitmeny sem hatalmas. De amugy nem egeszseges csak ugy rovidre zarni a ket kimenetet :S
    

Halal 366 2008. június 3. 02:51   Válasz erre: 361
Igy van, szorol szora!!!
Szokszor amugy egy testkabel az akkunal is okoz hasonlo zajt, de erre nem nagyon van magyarazatom...leven, hogy a foldhurokhoz nem sok koze van :S
    

Halal 365 2008. június 3. 02:43   Válasz erre: 355
Neh haragudj Zsifi, nem ismerlek, de az ilyen jellegu irasokra szoktam azt mondani, hogy.... es most nyeltem inkabb le az adamcsutkam!

Maradjunk annyiban, hogy ez a hozzaszolasod inkabb a "fakezu vagyok, ezert megveszem" es a "nem vagyok muszaki asz" kozott van keverve...

Es ezennel reszemrol lezarva, nem kivanok vitazni, csupan felfordult a gyomrom :(
    

Berber 364 2008. június 2. 16:59   Válasz erre: 363
Megpróbáltam közös ponttal, hát legalább a felére esett vissza a zaj! Amint zene van nem is hallom. Viszont még nincs süket csönd, ha semmi sem szól. :-( A komolyabb próba még hátravan, meg hát a teljes beépítés. Azt a test megszakítást még át kell gondolnom, sõt inkább kipróbálnom, mert nekem Ó hébernek tûnik, hogy mitõl lesz akkor kapcsolat (persze értem, de fel nem foghatom) Az is problema volt, hogy a MIO sztereón adott, a GSM bemenet meg 3 eres mono volt. Hát itt elúszott egy ér, ill. közösítve lett.... remélem ez nem akkora bukta.


    

kovpeti 363 2008. június 2. 13:07   Válasz erre: 362
A PMR és az Intercom valószínû azért nem zavarja egymást, mert eleve ilyen felhasználásra tervezték.
A Mio viaszont alapból gondolom kocsiba szánt cucc.
A 3 szerkentyû tápját és testjét is 1 pontból vigyed !
Ha nem jó, akkor még 1 megoldás : gondolom a Mio és az Intercom között egy 3,5-ös Jack-Jack kábel van.
Na most csinálj egy olyan kábelt, ahol a test vezeték (árnyékolás) csak az EGYIK oldalon van bekötve. Ezt hívjuk Irányított RCA kábelnek az autó hifiben.
    

Berber 362 2008. június 2. 12:29   Válasz erre: 361
Wowww! Teljesen korrekt! Tényleg ezeket hallom.
A keletkezõ zaj a két külön testelésû pont miatt létrejövõ potenciál különbségi zaj?
Namost lécci segíts még picit!
Tehát van a MIO, amit egy töltõvel tápítok és elöl a dudánál vettem le a feszejt. Az intercom egy szabad pót/oldalkocsi csatlakozóból kerül elõ az ülés alatt.
Tehát ha hátraviszem a tápot kimúlik a zörej? Mert raktam a tápot közvetlen az akksira is próbából, de nem volt változás.
Egyszerûen megszüntetni meg nem nagyon merem....
Esetleg valami leválasztó szûrés?
Hoppá! Most ugrik be: A PMR töltése full közös ponton/kapcsolón/készülékben van az intercommal. Nem is zavar be.
    

kovpeti 361 2008. június 2. 10:34   Válasz erre: 359
Ez a jelenség a föld-hurok. Az okozza, hogy két készülék is le van testelve, plusz ez a két készülék közvetlenül össze van kötve. Az összekötõ kábelben is megy test, tehát kapsz egy hurkot.
A megoldások :
1 : Próbáld a két cucc testjét egy helyre kötni
2 : Ha ez nem válik be, akkor a kisebb fogyasztású kütyünek egyszerûen ne adj testet.
Ez hülyén hangzik, de ha csak pár miliampert fogyaszt ez nem okoz gondot.
Egyébként a generátor, a gyújtás, vagy az injektor zaját hallod.
    

Berber 360 2008. június 2. 09:55  
Hát hiába. Akármelyik töltõvel, ha kapcsolatba kerül a MIO-Intercom-Motor halk zugás keletkezik. Nem vezeték probléma, nem töltõ, és nem a MIO tehet róla. A MIO-Intercom párosban van a hiba. Jó lenne kipróbálni más intercommal. Komolyabbal.

Amúgy az elért funkcióim (amiket más cuccal is lehetne üzemeltetni:
1: Mindennapi használat, városi futkosás, rövidebb motorozás mint 30 perc= Csak a bukósettet használom, és a telefont közvetlen a #323-as szettel. Ez arra jó, hogy nem kell bekábelezni a motort, és szabadon pattoghatok. Intercom persze ilyenkor nem megy, de van zene és telefon.
2: Rövid túrák, utas nélkül, nincs PMR, csak GPS, Zene, és telefon. Ehhez egy netúr madzag elég a MIO, és a bukó között. Szintén egyszerû, de bõven elég ezekre az esetekre.
3: Teljes felszerelés, utas és nagy túra. Minden van. Az Intercom kiváló, a PMR+töltés megy, meg van telefon, és megy a zene meg GPS is, de ilyenkor van egy halk zaj, ami nem tetszik, és egyenlõre nem tudom megszüntetni, csak ha a MIO-t nem töltöm. Gyakorlatilag, már 40-nél elnyomja az általános zaj, de rontja a minõséget, és megüt tõle a guta!!!

Hát ezt sikerült összebarkácsolni.
    

Berber 359 2008. június 1. 19:36  
Hoztam uj töltõt, gyárit MIO-hoz. Azzal is ugyan úgy zajos. Nem tud valaki megoldást? Ha bedugom a töltõt megjelenik egy ciripelés szerû hang, ami ráadásul, ha jár a motor fordulatszám függõ is. Vettem el tápot különbözõ helyekrõl. ua. Ha kihuzom kristály tiszta. Ha töltésre rakom a megjelenik a zaj. Zavarja a PMR-t és a telefont is. Engem is. Mégse használhatom egész nap töltõ nélkül a GPS-t!!! Van valakinek 5-lete? Nekem itt, és most elfogyott....
    

Berber 358 2008. május 31. 17:08  
No megcsináltam az eszközváltást. Most nem nyomja el semmi a GPS-t.
Sõt amióta lecseréltem a bukókábelt PS2-re azóta azzal sincs bajom.
Rájöttem a zavarjel forrására is. A GPS-ként használt MIO-ka töltõje (ami USB-s Motoroláé) csinálja a zajt, nem a generátor. Elképesztõ! Ha kihúzom, hót tiszta a hang. Most elkezdhetek, valami "igazi" töltõ után nézni. :-(
A többi jó.
    

B_Jani 357 2008. május 25. 21:00   Válasz erre: 356
Nem azon. Akkor túl hamar meg lett volna :-))
    

Macko 356 2008. május 25. 19:38   Válasz erre: 354
"Inkább kispóroltam..." - sörön, Jani? :-DDDDD
    

Zsifi 355 2008. május 25. 14:57   Válasz erre: 353
Nincs baj ai indíttatásoddal...
Csak a tapasztalat annyi, hogy ha valamibõl van kész, kipróbált, mûködõ eszköz, akkor minek variálni vele.
Ha kiszámolod az összes, költséget, hozzáadod a ráfordított idõt és megnézed a végén mit kaptál (sosem olyan a kivitel mint asorozatban készült)az egyedi darabok sokkalta többe kerülnek és a végértékük nem éri el a ráfordított munkát.
Természetesen lehetnek kivételek, de ez tapasztalatok szerint 100-ból 1..

Egyet viszont nagyon nem szeretek:
ha valaki akinek nincs rá keret (vagy van, de nem akar rá költeni) akkor leszólja és azt mondja, hogy az övé sokkal jobb lesz. Mindíg az utálja a diesel autót, meg a mobiltelefont akinek sosem volt és nem is tudja mirõl beszél..

    

B_Jani 354 2008. május 25. 14:13   Válasz erre: 353
Félre ne étrsd, de én még véletlenül sem "leszólni" akartam a cuccod. Csak arra reagáltam, hogy:

"Azt sem tudom, hogy mi a spéci a Starcomban. Mik a szolgáltatásai, esetleg plusz tudása. Amikor kérdem, nem mondanak semmi ujat. "

Igaz, én sem exakt választ adtam, de ennek fõ oka, hogy a fórumokban elvõl nem akarok mûszaki vitába keveredni senkivel. De a lényeg az, hogy (mint minden technikai cuccnál) Az ár/teljesítmény arány exponenciálisan növekszik egy adott minõség, illetve szolgáltatás felett. Minden egy egységnyi kis plussz dologért két, három, esetleg több egységnyi pénzt kell adni sajos. Én az a fajta f@szi vagyok, aki tudja értékelni ezeket plussz szolgáltatásokat és tudomásul veszem - mégha nehezen is -, hogy a minõségnek ára van.... Nem, nem vaqyok annyira eleresztve lóvéval. De már negyedéve keresek normális kommunikáció+navigáció párost, és egyszerûen rájöttem, hogy amit én elvárok egy ilyen szettõl nem túl sok készülék tudja. Inkább kispóroltam...

    

Berber 353 2008. május 25. 13:40  
Valószínû nálam az a baj, hogy én mp3-nak tituláltam a GPS-t :-D Közben már kipattant a generális megoldás..... eszköz csere :-D

Egy kis tájékoztatás: Ha új FJR 1300-asom lenne, nem is agyalnék, hogy Starcomot vegyek e bele. Mivel nagyon pénzem nem volt motorra, ezért vettem azt a lerozzant gépet ami a képtáramban virít. Nem szeretem leírni, hogy mibe került, de úgy fogalmazok, hogy egy efféle készülék lehet nagymértékben emelné a motor költségeit, miközben az értékét nem emelné akkora mértékben. És nem cseréltem akkor sem anikor lehetõségem nyílott volna rá.
Továbbá van még rajtamkívûl pár ember akinek szintén kevéset akar költeni effélékre, és ha nekem sikerül valami, azt Õ is megcsinálja, és örül neki.
Néha össze-össze futok ilyenekkel, és amikor csodálkozva nézem, az azonos megoldásokat, nevetve mesélik, hogy honnan volt az ötlet. Ez nekem jó érzés. Fõleg ha elégedettek.
Tehát soha nem leszólom mások dolgait, hanem megpróbálom minimális pénzért elõállítani egy egyszerûbb, de kielégítõ szinten. Ezért nem Zumot használok, hanem MIO A701-t, Starcomot, Xenont, és ezért veszek 50% áron Schubertet, és mindezt elmondom azoknak akik olvassák, és remélem segítek nekik, ha mással nem ötletekkel.
Még valami. Ha én megoldok egy dolgot, boldoggá tesz. Akkor is ha problémás, de akkor is megoldom, és a végén csak úgy fog mûködni mintha "igazi" lenne. :-DDDD

Ja még egy. A boltosok ne utáljanak, ugyanis nem a célközönséget viszem el, vagy beszélem le, hanem azokat segítem, akik másként nem tudnák megoldani.
    

B_Jani 352 2008. május 25. 10:19   Válasz erre: 351
Én is csak akkor szoktam, ha végképp elakadok... a tegnapi ilyen volt :-)
    

Zsifi 351 2008. május 25. 09:17   Válasz erre: 350
Még én sem, pedig a 2. készülék van 1,5 év alatt..))
Ki sem nyitottam a füzetkét..))
    

B_Jani 350 2008. május 25. 09:15   Válasz erre: 349
Ez igaz lehet... A Zümo leírását még nem olvastam el :-))
    

Zsifi 349 2008. május 25. 09:14   Válasz erre: 348
De mivel te a Zumon keresztül fogod használni, ezért a Zumo tudja a dolgát és a Ludmilla bele fog szólni a telefonálásba..
    

B_Jani 348 2008. május 25. 09:12   Válasz erre: 347
A leírás alapján a telefon. Tegnap igencsak átrágtam rajta magam :-)))
    

Zsifi 347 2008. május 25. 09:09   Válasz erre: 346
Nálam nem...

    

B_Jani 346 2008. május 25. 09:07   Válasz erre: 344
A GPS-t a telefon felülbírálja... :-)
    

B_Jani 345 2008. május 25. 09:06   Válasz erre: 343
Hali!

Rövid belevau...

A Starcom-mal úgy vagyok mint a Streetguard ruhámmal. Hetekig agyaltam rajta, hogy kell-e nekem ilyen drága cucc, ki tudom-e használni, és egyáltalán van-e annyira jó. Kifiztettem, mint ha a fogamat húznák, és rá kellett jönnöm, hogy az egész cucc így van "egyben". Kompakt, kiváló minõség, kompromisszum nélküliség, nagyfokú paraméterezhetõség, blablabla...

"Mondjuk amikor elkezdtem, ezzel ami van bõven elégedett lettem volna."

- A Starcom sem váltja meg a világot. Valószínûleg csak apró, ici-pici eltérések lehetnek benne a Te készülékedhez képest. De azok az apró eltérések néha pont elegendõek, hogy teljesen más dimenzióban lásd utána a dolgot. Mint ahogy elégedett voltál a rendszereddel a kezdetekkor is, de azért csak faragtál bele kicsit.... :-))

"mikor kérdem, nem mondanak semmi ujat. "

- Ez végülis jó, mert akkor azt jelenti, hogy teljesen elégedett vagy a cuccoddal. És ez a lényeg.
    

Zsifi 344 2008. május 25. 08:58   Válasz erre: 343
Csak pár dolog a Starcom1-rõl....

Jose-t felhívtam 100-nál telefonon, azthiszem ledöbbent a hang minõségétõl.
Én 150 felett is irodai szinten beszélek telefonon.

Zavar a zajzár érzékenységi szintjének állíthatatlansága, ill. kikapcsolhatatlansága.
Itt headszettenként állítható ill. kikapcsolható, alapban autómatikusan szabályoz zajszinthez képest.

A probléma, hogy az utas el tudja adott esetben némítani a GPS-t a fecsegésével :) Nem vagyok kibékülve a csatornák logikai elrendezésével.
A GPS van legfelül prioritásban. Az mindent felül ír, hiszen legfontosabb, hogy ne tévedj el.
A sorrend egyébként: zene, intercom, pmr, telefon, gps

Az is plusz, hogy minden hucimuci nélkül kezeli a perifériákat,
Ebben semmi extra nincs...


A kábel törések is kevesebbek. (Mióta PS2-van fenn nem volt)
Mióta használod? Nekem 1 év alatt sem volt bajom. Igaz én a 20000 km alatt nem veszem le a sisakomat csupán párszázszor..))

Szóval, hidd el nem találtad fel a spanyolviaszt. Max dolgoztál valamin egy csomót (és még mindíg nem tökéletes) amit én 1 óra alatt beszereltem a motorba. ha kell vízálló csatlakozó aljzat csak leveszem a polcról. Ha kormányról szeretném vezérelni a hangerõt, akkor 5 perc alatt kész az is.

Szóval sok sikert hozzá....!! Majd fél év múlva beszéljünk, hogy áll a dolog...))
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22125
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők