7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
PMR - beszélgetés menet közben
Következő oldal

QKA4 243 2007. március 12. 23:14   Válasz erre: 237
A legjobb lesz, ha személyesen kisakkozzuk...!
Köszönjük!
    

Elnök 242 2007. március 12. 11:32   Válasz erre: 241
Én inkább a sisakba invesztálnék.
    

tgyugyu 241 2007. március 12. 11:09  
Alan 443-at használok nakeden, nem nagy márkájú sisakkal. Kb. 90-ig érthetõ,ez fölött megnõ a szélzaj és nem lehet érteni.Arra gondoltam teszek egy erõsítõt a fülesekre hátha jobb lesz.
    

Zsifi 240 2007. március 12. 08:20   Válasz erre: 238
MIt-rõl nem tudom Mit mondjak, mert nem ismerem.
A 456 az nem olyan rossz cucc, de szerintem 140-nél ezekkel a paraméterekkel már nem lesz jó a minõség.
Én a Varán (remek szélvédelem, Schuberth sapka) 160-180-ig használható, de az is pillanatfüggõ.
A PMR-nek mindíg a tápellátás a gondja. Amikor félig van az elem/akku akkor már adni nem igen lehet vele...
    

Macko 239 2007. március 12. 08:17   Válasz erre: 238
Matula, az Alain 456 utaskomminikációt tud ugyan, de az a készülék megerõszakolása. Halljátok egymást, de mindenki más is azon a frekin, hiszen ki is adja a beszélgetést. Plusz nagyon hamar lemerül ha így használjátok.
    

MatulA 238 2007. március 12. 07:49   Válasz erre: 237
Zsifi!

MIT-30-hoz mit szólsz? szerinted milyen lehet?

Nekem ER-6<b>n</b>-em van. Idom nélkül, sisak árt, de nem nagy márka. Laser Vertigo, illetve MT (nem tudom milyen) lakott területen kívül kb. 130-140-el szoktam menni, és ebben a tartományban kellene a kommunikáció. :-)))))))))))))))))))))

Ajánlottak egy Alan456-ot 20.000-ért mindennel kompletten. Állítólag csak kétszer használta az illetõ. Érdekel, de nem tudom, hogy bleemerjek-e vágni.... Ha jó központot vennék, akkor csak PMR kellene, és nem kellene a többi köcöllék mellé. Akkor meg már olcsóbban jönnék ki, nem?


    

Zsifi 237 2007. március 12. 06:55   Válasz erre: 235
Kábeles alap
Alan 456R cca. 16,000,-
Mhs300 vezetõnek 5,990,-
Mhs 300 utasnak 5,990,-
A200 utasnak 890,-
Beszerelés 5,000,-/ sisak

Bluetooth
Scala Rider vezetõnek 29,900,-
Scala Rider utasnak 29,900,-
Alan 456R cca. 16,000,-
Bpa100 BT adapter 22,900,-

aztán még 1000 változat van...

    

QKA4 236 2007. március 11. 23:51  
Brühühü...!
    

QKA4 235 2007. március 9. 20:05   Válasz erre: 234
Testre tudnád szabni?
1. Zárt sisak, plexi nélkül, 80-100 környéke, mérsékelten süket
2. Nyitott sisak, plexi tervben, 80-100 környéke, mérsékelten süket
Hogy mire kell? Tudjunk szólni a másiknak, ha váratlan esemény jön közbe.
Egy tólig-et jó lenne tudni...
Máhogy attól függ a kábel v. bluetooth...
    

Zsifi 234 2007. március 9. 19:50   Válasz erre: 232
Ezer dologtól függ...
-mire kell
-milyen a motor szélvédelme
-milyen sisak
-mennyire vagy süket
-mennyit vagy hajlandó áldozni rá
-kábel vagy bluetooth
és még így sem lesz két egyforma rendszer..
    

Fin 233 2007. március 9. 19:43  
A motor egy BMW K75RT, a sisak meg Schubert, tehát a készülék külsõ zaj tekintetében elég jó esélyekkel indult. :-) 110 fölött még nem próbáltuk, ott még bõven jó. Egyébként halkabban kell beszélni a megszokottnál, mert ilyen sebességig túl hangos.

Én az ülés alatti rekeszbe építettem be, a 12V-os feszültséget a szivargyújtótól vezettem oda. Amúgy adnak hozzá szivargyújtó csatlakozót is. A központi egységbõl kilógó vezetékek (táp, audio, telefon, vezetõ, utas) hossza kb. 80 cm, tehát a tank alatt elvezetve az audio és a telefon kábel elér a mûszerfalig, ha mégsem, a dobozban található mindkettõhöz egy-egy kb. 1 m-es hosszabító. A vezetõhöz és az utashoz a csatlakozók nálam az ülés alól vannak kivezetve, szintén jár hozzájuk hosszabbító. Kapsz 2 db hangszóró-mikrofon szettet gégemikrofonos, 2 db-ot pedig "lengõ" mikrofonos kivitelben. A rögzítések öntapadós-tépõzáras rendszerûek. Találsz még a dobozban tartalék szivacsokat a hangszórókra, kábelkötegelõket, öntapadós tépõzárakat, ragasztószalagokat (fekete, szövetszerû anyag, és jó erõs). Bõséges és igényes.

PMR: én a MIT30-ast vettem, ahhoz nem kapcsolható, de a MIT100-hoz igen ( http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZTVkZKUFZrVnJlUT09&pid=VkZkd1RrNVZPVlZhTTJ4UVVrVnJNQT09 ), a MIP200-ban ( http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZTVkZKUFZrVnJlUT09&pid=VkZkd1RrNVZPVlZoTTJ4UVVrZDBNdz09 )pedig eleve benne van.

Amint írtam, még nem teszteltük sokat, az audio csatlakozást csak most fogom beüzemelni, terveim szerint a PDA lesz rákötve, így Andrea az i-Go-ból majd szépen mondja nekem az utat... :-) Remélem, az évadnyitóra meglesz ez is.

    

QKA4 232 2007. március 9. 19:36   Válasz erre: 230
Van tapasztalatod Fin motyójáról?
Eddig jól hangzik...
Lassan aktuálissá válik a két motor közti kommunikáció-projekt, és szívesebben költök a jóra sokat, mint a rosszra egy fillért!
Mi a "legjobb" összeállítás szerinted?
    

Xebulon 231 2007. március 9. 19:12   Válasz erre: 227
FIn!

Amit vettél az, felszerelhetõ mûszerfalra is? Vagy csak lengõ módon, be a motoroskabát zsebébe és csak ott mûködik?

Olyat rendszert keresek, ami felszerelhetõ a motorra (idom alatt, ahol hely van) és a kezelõszervek és a csatlakozók érhetõk el - valamint jó hosszú madzagokat adnak hozzá.
Érdekelne az utassal való beszélgetés, PMR rádió csatlakozás, telefon, és esetleg rádió (ha mûszerfalról kikapcsolható). Kb. ilyen fontossági sorrendben. A sok kábel miatt nem szeretnék lengõ kivitelt, azaz nem a zsebembe szeretném tenni, hanem a motorra - és csak a sisakom madzagját bedugni felszállás után.

Van valakinek ilyen, ami nem gyári kivitel?
    

Zsifi 230 2007. március 9. 18:38   Válasz erre: 228
Persze hogy használható, csak kevés dologra...)
    

MatulA 229 2007. március 9. 17:58   Válasz erre: 227
Milyen motorral teszteled? Kérek részletes véleményt, mert mi is valami beszélgetõs dolgon agyalunk párommal. :-))))


    

faki 228 2007. március 9. 17:47  
http://www.pixmania.com/hu/hu/319147/art/topcom/talkie-walkie-twintalker.html
Ilyennel van valakinek tapasztalata? Használható minõségû ez motoron?
    

Fin 227 2007. március 9. 16:46  
Néhány hete vettem egy ilyet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZTVkZKUFZrVnJlUT09&pid=VkZkd1VtUXdNVVZUV0doUFZrVnJNQT09

A hangminõség és a hangerõ jó, és lehet hozzá csatlakoztatni telefont, mp3 lejátszót vagy PDA-t. Igényes kivitel, sok tartozék és tartalék alkatrész jár hozzá.
    

Bandito 226 2007. március 9. 15:32   Válasz erre: 225
Hi a link nem pont oda mutat, de azért meg lehet találni. Nekem van ilyen cuccom. Ha kell ingyen odaadom. Szerintem ezzel az értékét meg a minõségét nagyjából körül is írtam :-((((( Talán elktromos robogón szélcsendben használható :-))))))
    

MatulA 225 2007. március 8. 07:22   Válasz erre: 224
nem a gége mikrofonra. :-))) ott van a link, elvileg pont arra mutat. Bevallom, nem teszteltem. :-)))


    

Macko 224 2007. március 8. 07:15   Válasz erre: 222
Mire gondolsz? Az Alain AE500-ra? Arról leírtam mindent amit tudok!
    

MatulA 223 2007. március 8. 07:02   Válasz erre: 222
Macko,

már kiment az ablakból, ezért újra elõhalászom! :-))))))


    

MatulA 222 2007. március 7. 12:20   Válasz erre: 220
Macko,

jó lehet ez a cucc amit említettél? Mert a másik fórumon is felvetõdött ez a téma, és az egyik srác ilyet vett. mondjuk akkor a többi motorossal nem tud kommunikálni, csak integetni neki. :-))))

Másik ami nekem még nagyon megtetszett: http://doverkft.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=727&category_id=4&option=com_phpshop&Itemid=5

Kérném akkor a folyamatos véleményt!


    

Bandito 221 2007. február 4. 07:12   Válasz erre: 220
Akkor én tudtam rosszul. Boccs.
    

Macko 220 2007. február 4. 05:55   Válasz erre: 219
Atyszucsnek Scala van a bukóján, a motoron meg valamelyik legújabb Garmin. Az ugye kezeli a mobilt meg MP3-at is lejátszik. Aty egész nap zenét hallgatott rajta, meg a navigációt is.
    

Bandito 219 2007. február 3. 20:08   Válasz erre: 218
Korrigálom az elõzõt. Elvileg be lehet kötnia Scalaval is, csak nem a pda saját bluetooth-ával, hanem a rá kell tenne a hang kimenetre a Scala bluetooth adaterét, mert azzal v.szeg össze tud kapcsolódni folyamatos adatátvitelre is.
    

Bandito 218 2007. február 3. 20:03   Válasz erre: 216
Szerintem meg nem fogja tudni, mert az csak telefont kezel és nem intercom fejegység. Ezért nem lehet rajta zenét hallgatni (legalábbis úgy tudom nem lehet)
    

MatulA 217 2007. február 3. 19:16   Válasz erre: 214
Köszi! Már beszéltem vele, és teljesen be van már neki építve a motorba, így nem nagyon tudja kölcsön adni. :-)))))

Azért köszönöm szépen a segítséget! :-)))))))))))))))


    

Zsifi 216 2007. február 3. 17:26   Válasz erre: 215
Szerintem a Scala Rider megtanulja 5 mp alatt...
    

pandamaci 215 2007. február 3. 14:47  
nem egészen ide passzol a kérdés, de hátha tudja valaki :
PDA -ról az Igo navigáció hangját hogyan lehetne a sisakban drót nélkül /bluetooth-os headseten, v fülhallgatón?/ hallani ?
Nagyon egyszerûnek tûnik a kérdés, de pl mio550 a blu.fülesre / 4-5 tip is hozzápasszitva/ nem adja át a hangot .Van valakinek gyakorlati tapaszalata?
    

Macko 214 2007. február 2. 21:49   Válasz erre: 212
Kérd meg Atust, vigye el holnap a citára, oszt megvizsgálhatod!
    

MotoCat 213 2007. február 2. 09:58   Válasz erre: 212
jaja, én sem szeretném:)))
    

MatulA 212 2007. február 2. 09:57   Válasz erre: 211
vagy itthon letenném a földre, és szétverném kalapáccsal. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))

nem azért nem vagyok ekkora állat, Te is tudod....

viszont akkor is ki kellene elõbb próbálni, mert nem akarok feleslegesen kidobni egy csomó pénzegységet. :-)))


    

MotoCat 211 2007. február 2. 09:55   Válasz erre: 210
az klassz... dobd el, és utána bukó nélkül való motorozásért még a rendõr is megbüntet:)))))))))))) nagy ötlet;))))
    

MatulA 210 2007. február 2. 09:53   Válasz erre: 209
hát lehet én eldobnám a bukót is! .-)))))))))
    

MotoCat 209 2007. február 2. 09:50   Válasz erre: 208
nééézd már milyen Vad Macko:))))
Matu, akkor olyan ne legyen nem akarlak az autópálya szélén megvadulva látni:)))))
    

Macko 208 2007. február 2. 09:48   Válasz erre: 207
Szerintem a kékfog az egy fölösleges hibaforrás. Kényelmesebb. hogy nincs a sisakod odakötve a motorhoz, de egy hosszú túrán lemerül, és akkor mi van?
Nekünk volt kékfogas bukónk (illetve még megvan), azt azért cseréltük le. 10 óra motorozás után merülni kezdett, összegerjedt, sípolt, szörnyû volt. Volt hogy az M7-sen a leállósávban szétkaptam a bukót és kiszaggattam belõle az akksit...
    

MatulA 207 2007. február 2. 09:45  
Louis honlapján láttam vezeték nélküli adaptert. 90 Euro az ára. Vélemény errõl a dolgról????


    

Macko 206 2007. február 1. 08:09   Válasz erre: 205
Atushoz került, biztos odaadja egy tesztre, keresd meg!
    

MatulA 205 2007. február 1. 07:44   Válasz erre: 204
Hát ez az!!! Átlag jómagam is ezen a seb tartományon szoktam közlekedni. :-)))))))))))))))))

Jól értem a szavaid, hogy lecserélted? Esetleg megvan a központod? Ha lehetséges volna akkor szeretném kölcsönkérni, hogy kipróbáljam.


    

Macko 204 2007. február 1. 07:27   Válasz erre: 203
Pont a Te motorodon félek az AE500-tól. Szélvédelem nincs és még megy is a kis gonosz. 90-100-ig jó lesz, meg zenét a fölött is tudtok majd hallgatni vele. Meg ha csörög a telefon vagy akar valaki valamit pmr-en vagy az utas szeretne beszélgetni, max. lelassítasz. Ennyi kompromisszummal jó lesz.
Én pont azért cserlktem le, mert amikor huzamos 120-140 között gurultunk, és pont ott kellett volna leginkább beszélgetni, már nem volt jó.
    

MatulA 203 2007. február 1. 06:39   Válasz erre: 201
Azon törpöltem, hogy veszek egyelõre egy AE500-at, és azt kitapasztaljuk, és megnézzük mire jutunk vele. Aztán késõbb mikor már többet túrázunk, meg összejött a második adag pénz is, akkor veszek egy 456-t.

Mit gondolsz errõl a tervrõl? Szerinted?
    

QKA4 202 2007. január 31. 23:00   Válasz erre: 201
Igazi nõnek érzem magam...
Csak hisztizni kell, és már meg is van a válasz!
Valahogy így gondoltam, de gyakorlati tapasztalat nélkül kellett a hozzáértésetek!
Köszönöm!
    

Macko 201 2007. január 31. 22:54   Válasz erre: 197
Az AE500 tud fedélzeti kommunikációt, PMR-t kezel (456-ossal teljesen kompatibilis), kihangosítja a telefont és van még egy tetszés szerinti bemenete (lehet MP3 vagy akár egy PDA-s navigáció). Ja, és van benne egy primó kisrádió beépítve, ami városban szintén nem rossz. Mindez kb. 20 ezer pénz magasságában van. Ha nem száguldoztok, és 100-nál többel nem nagyon mentek, jó vétel. Csak 120-130 körül már használhatatlan.
Zsifi forgalmazza egyébként, ha érdekel.
    

QKA4 200 2007. január 31. 22:53   Válasz erre: 199
Mindegy, majd kitalálom magunknak...
    

Macko 199 2007. január 31. 22:51   Válasz erre: 196
A motor ment, csak a CBF futómûve miatt esélytelen voltam a két Vara mögött. Ezután meg az volt gyík érzés, hogy mire észbekaptam, kikerültem az adótávolságból.
    

QKA4 198 2007. január 31. 22:49   Válasz erre: 195
A telefont hanyagoljuk?
    

QKA4 197 2007. január 31. 22:02   Válasz erre: 195
AE500-zal kihangosító is?
    

oszitrek 196 2007. január 31. 21:36   Válasz erre: 193
Melyik volt sz@r? Mert nem hallottak, vagy mert nem úgy ment a motorod???
    

Macko 195 2007. január 31. 21:36   Válasz erre: 190
Ha két motorral mentek - vagy többel - és senkinél nincs utas, akkor a saját sisakszettjével tökéletes a 456-os.
    

oszitrek 194 2007. január 31. 21:35   Válasz erre: 192
Mobilhoz??? :))) Próbáltad már??? Én igen... 20km/h-ra kellett lelassítanom, h megértsék, h mit mondok a masz és a nyakmelegítõ alatt... :)))
    

Macko 193 2007. január 31. 21:34   Válasz erre: 187
Igen, az sz@r volt, amikor a BMW 24 óráson a CBF1000-rel akárhogy igyekeztem, a rossz hegyi utakon folyton lemaradtam a Varaderok mögött, és hiába ordibáltam a PMR-be, hogy várjanak meg...
    

QKA4 192 2007. január 31. 21:33   Válasz erre: 191
Head set?
    

oszitrek 191 2007. január 31. 21:32   Válasz erre: 189
Az meg azért nem jó, mert meg kell állni, és le kell vetkõzni... Mármint nem meztelenre...hanem kesztyû, sisak nyakmelegítõ, maszk...
    

QKA4 190 2007. január 31. 21:27   Válasz erre: 186
Talán nekem szántad...
Két motorral kirándulgatunk...
    

Zsifi 189 2007. január 31. 21:26   Válasz erre: 187
Akkor hívd fel telefonon...)))
    

oszitrek 188 2007. január 31. 21:25   Válasz erre: 186
:))) Legalább nem fizetted ki... :))) Viszont hülyeség 1szerre több cuccot használni, ha mindent 1ben meg lehet kapni...
    

oszitrek 187 2007. január 31. 21:24   Válasz erre: 185
Nekem meg hegyek között is tuti 5km kell...
    

Macko 186 2007. január 31. 21:24   Válasz erre: 179
456-osom van, de azt utaskommunikációra soha nem használtam.
Kommunikációra volt egy Albrecht AE500, az nem volt rossz, de inkább kis tempónál tudtuk jól használni.
Aztán a BMW-be berakattam egy komoly vagyonért egy komplett Softline rendszert. Sajnos nem tökéletes az sem, de meg fogják találni a hibáját bízom benne. Kifizetni legalábbis akkor fogom...
    

QKA4 185 2007. január 31. 21:23   Válasz erre: 180
Mire van szüksége két motorosnak a menet közbeni kommunikációhoz, ha mondjuk még telefonügyeletet is tartanak?
Alan 456 az alap...
Hülyegyerek szinten kérlek, semmilyen tapasztalatunk sincs (e téren)...
Nekünk az 500 méter bõven elég!
    

oszitrek 184 2007. január 31. 21:22   Válasz erre: 182
Miért nem kötitek mondjuk 1 szivergyújtós töltõvel az akksira??? Én ezt fogom. Sõt! nem 4,5V-al fogom használni hanem 6V-al... Leg1szerübb módja a teljesítménynövelésnek...
    

Macko 183 2007. január 31. 21:21   Válasz erre: 181
Nyílt szakaszon a 456-os tudja a 3-4 km-t. Hegyek között 1-1,5. Teszteltük eleget a 24 órásokon...
    

Zsifi 182 2007. január 31. 21:20   Válasz erre: 181
Ha már nem látod a másikat úgysem akarsz beszélgetni!!!
Egyébként az áramellátás a gyenge pontja ezeknek!
Ha már félig elmerült az elem akkor csak hallgatózni lehet, beszélni már nincs erõ...

    

oszitrek 181 2007. január 31. 21:17   Válasz erre: 180
Mind a kettõt megtuningoljuk... :))) Amivel a két motor között akarunk beszélni... Amik rá vannak írkálva az adatlapjára, az mind hülyeség... 3km-t(a max 5km mégnagyobb hülyeség) csakis nyílt terepen tud átvinni... Hegyek között jó ha az 500m...
    

Zsifi 180 2007. január 31. 21:14   Válasz erre: 179
Minek tuningolni????
Ha az utasoddal beszélsz az kábeles...ha meg a másik motorossal akkor Õ hall téged de Te nem hallod a másikat mert az nincs meghekkelve...)
Amit alapban tud az bõven elég egy átlagos motorozáshoz...)
    

oszitrek 179 2007. január 31. 21:11   Válasz erre: 178
Milyened van? Én is most akarok venni 456R-t. Kicsit megtuningolnánk melóban az 500mW-os teljesítményt...
    

Macko 178 2007. január 31. 21:06   Válasz erre: 176
Viszonylag olcsón sajnos sehogy nem fogod megúszni... :-(((
Én viszonylag olcsón kezdtem, aztán jött az "ennyit még megér" kategória, most meg a "mindegy, mibe kerül, csak legyen már végre tökéletes"-nél tartok. De még mindig nem az... :-(((
    

oszitrek 177 2007. január 31. 20:56   Válasz erre: 176
Az Alan 456R-be be van építve az Intercom...
    

MatulA 176 2007. január 31. 10:00  
Ha jól olvastam, akkor kell egy adapter, és kell egy pr rádió, akkor kész, és jó a rendszer?

Törpölök a dolgon, hogy hogyan lehetne viszonylag olcsón megúszni, de jó megoldással. :-)))))))
    

Bandito 175 2007. január 30. 17:59  
Megválok a világ egyik legjobb intercom-jától (Autocom Pro-7 Sport). Részletek a hírdetések között.
    

vadasz 174 2006. június 30. 08:15  
hát akkor terjesszétek.. már aki máshol is fórumozik.. gondolok itt a motorosok.hu-ra meg a többi helyre
    

KingM 173 2006. június 30. 07:47  
Ez az ÁLTALÁNOS MOTOROS célra használt 6.o tényleg jó lenne.
El kéne terjeszteni!!!
    

vadasz 172 2006. június 29. 11:04  
jó balu.. de lassú jármûvön ( mint ami neked van) nem kell beszerelni, a ezedben is foghatod :D :D :D

.. @Elnök.. igen, tényleg kár, hogy nem lehet ezt olyan eccerûen országosan lefixálni. Manapság ha motorral vagyok elég sokszor találkozok olyanokkal szembe vagy akár leelõrnek vagy én õket, hogy tutira pmr-t használnak, de mivel nincsen közös csati nem lehet szólni semmit.. az meg hogy scan-eljen az ember menet közben, vagy beszóljak minden csatira eleve kizárt....
    

Balu 171 2006. június 29. 06:56   Válasz erre: 170
Én is szerelek majd be olyat
áas akkor javaslom is ezt a dolgot !!

    

Elnök 170 2006. június 29. 06:46  
Jogos az észrtevételed, de a hatpontnullás csatorna általános használatával nem rekesztenénk ki az egyszerû alapkészülékek használóit. Mi úgy is gyorsan mozgunk, ha valaki bezavar, öt pec múlva már sehol sincs.
Ha mégse válna be a dolog, léphetünk pld. a 6.11-re.

Kár, hogy csak ketten beszélgetünk......
    

vadasz 169 2006. június 28. 15:48  
jaja.. egyedül a balatön mellett motoroza lehet fogni a 6.00-n a györöki eQSO-t.. azonkívül jó az... bár ugye a 6.00 hallja az összes CTCSS csatit, viszont besztélni csak a 6.00-ra tud, íy ha nem akar az ember felesleges dolgokat hallani ésdemes valamialcsatit is kinézni
    

Elnök 168 2006. június 28. 14:16  
A 6.0 a leginkább békénhagyott. Nézegettem néhány PMR oldalt, nekem ez tûnt leginkább gazdátlannak a nyolc közül.
    

vadasz 167 2006. június 28. 10:40  
szentem akármi jó, talán a 4.00 nem annyira... .... csak lenne egységes a dolog...
    

Elnök 166 2006. június 28. 08:10  
Kérdezném a régebb óta PMR-zõktõl, hogy a 6.0 -ás csatorna jó lenne-e ÁLTALÁNOS MOTOROS használatra. Célszerû lenne legalább ennyiben megállapodni.
Vélemény?
    

vadasz 165 2006. június 27. 08:46   Válasz erre: 164
amúgy meg pont annyit tud a rendszer mint amenyit kel lis neki.. . 100 körül vagy kicsit felette még lehet dumálni, de száguldozásnál amúgy is van jobb dolga az embernek ( jó kivétel mondjuk egy német autópálya) , a távolság meg nagyban függ azon hogy hol a készülék... ...ha az ember feltenné a sisak tetejére függõlegesen akkor nagyon jó lenne.. :P :P .. külsõ antenna meg a PMR-hez elvileg tiltott, gyakorlatilag meg nem fogok antennát szerelni a motorra :D
    

Elnök 164 2006. június 27. 08:32  
Nekem is beváltak az alan cuccok. Persze megvannak a korlátai. Nyitott sisakban száz fölött reménytelen, kb. egy km-nél nagyobb távolság pedig nagyon bizonytalan. Jó, ha ezekkel tisztában van az ember, nem szabad csodát várni. A vezetékezés jelentette kényelmetlenséget kell még megszokni.
De mindezzel együtt azt mondom, nagyon jó menet közben pmr-ezni!

    

vadasz 163 2006. június 26. 22:22  
minek 4 pólus?


... jah panda.. mükszik motor-motor közt... ... sajnos hiába tettem bele két hangszórót.. mivel a jobb fülemmel nem hallom..

.. varadero.. :DDDDDD jobb esetben én sem megyek fel.. eddig csak melóhelyen PMR-eztem, most gondoltam megnézem hogy ményleg lehet e "messzire" beszélni vele... .. aztán lehetett.. amúgy nálam 160 nál tuti nem lenne jó, mert a sisakom amúgy sem valami nagyszerû, a plexi meg mindent a nyakamba vág. sés a motorom sem megy 160-al

.. akkor most van valami freki amit a mocisok használnak úgy általában vagy sincsen? a 19 es "alcsatira" többet nemnagyon megyek, mert idegesitõ menet közben ...
    

KOVI 162 2006. június 26. 14:10  
SZEVASZTOK!
KI TUDJA HOL LEHET HOZZAJUTNI 4 POLUSU 3.5-OS JACK ALJHOZ? DUGOT TUDOM, H LEHET KAPNI, DE ALJ...?
KOSZI
    

tunguska 161 2006. június 26. 13:14   Válasz erre: 157
Megvárom :)))
    

Zsifi 160 2006. június 26. 12:26   Válasz erre: 158
ma volt vele egy 28 km-es beszélgetésem.. én a zalakarosi kilátóban, ésbalatöngyörök volt a másik fél (6/19-en) ... azt mondták, hogy kimondottan jó minõségben hallottak

Ez igen jól hangzik...bár szerintem viszonylag ritkán mész fel kilátóba motorral, vagy csak bukósisakban is....)))
Én maradok a jól bevált gyári módszernél... Olcsó Alan cuccok, 150-160-as tempó 1-2 km távolság...
    

pandamaci 159 2006. június 26. 12:06  
hali vadasz
ha rádióamatõrökkel beszélgetsz , akik egy kilátóban pörgetik a 2 méteres jagi antennát, az mire jó???
motor és motor közt menet közben hogy mûködik a cucc?
    

vadasz 158 2006. június 25. 20:44  
A beépítés szépen sikerült... ... bár nem jack dugókat használtam végülis, mert így néztem hogy kesztyûben nem igazán jó dugdosni.. szal most 300W-os mikrofondugó meg ajzatok vannak.. kicsit nehezen fért el a sisakban az ajzat, viszont nagyon stabil, kontakthiba kizárt.. a siseom viszont nem tudom hogy mennyire jó lesz majd... ... feltettem a motorra a régi pleximet ( a túraplexi jasnos nem készült el még), ezmost mindent ami eddig testre jött a nyakamba szór... ... majd kipróbálom menet közben is ha lesz rá alkalmam... ... a rádióm stabo - freecom 450-es, ma volt vele egy 28 km-es beszélgetésem.. én a zalakarosi kilátóban, ésbalatöngyörök volt a másik fél (6/19-en) ... azt mondták, hogy kimondottan jó minõségben hallottak
    

vadasz 157 2006. június 20. 16:34  
nah megvettem mindent.. azaz: 2 méter kábel 4 eres, 2 méter kábel 2 eres, 1 méter kábel 2 eres ( vékony ), ptt gomb ( a reflektorfelvillantó fölé tevezem betenni ), egyébb apróságok, 2db 3.5-ös aranyozott fém jack ajzat beépítésre való, 3 db aranyozott fém jack dugó, kondenzátormikrofon, 2db 7W-os lapos hangszóró

egyben 2 ropi... ...beépítés szerszámok és hely hiányában majd a hétvégén a mûhelyben... ....tapasztalatok vasárnap, hosszútávu, Tunguskának való teszt 3 év mulva :D
    

Zsifi 156 2006. június 20. 12:58   Válasz erre: 155
valszeg nem bírja a kábelezés ha a fához köti az egyik végét és úgy húzza be a sisakba megfelelõ helyre...))
    

Macko 155 2006. június 20. 12:53   Válasz erre: 154
Lehet hogy erõs mágneses hullámokat generál az agya!
Bár most vasárnap a feleségéé némult el.
    

Zsifi 154 2006. június 20. 12:46   Válasz erre: 152
Tunguskát meg kellene vizsgáltatni!!!
nekem 3 évig volt a sisakomban Alan és semmi baja nem volt...
Amit a Tungus visszahozott azt rakosgatom ki-be szinte naponta a sisakba és még mindíg nincs baja...)))

    

apach 153 2006. június 20. 12:37   Válasz erre: 152
pl engem! Én drukkolok! :-)))
    

Macko 152 2006. június 20. 12:33   Válasz erre: 151
Ezért is javasoltam!
Tunguskának pl. asszem már a 3. Alan headset lesz kontakthibás.
Biztos érdekelné egy használható minõségû.
Meg mást is.
    

vadasz 151 2006. június 20. 10:04  
Mackó.. egyébbként lehet róla szó... majd most indulok egveszem ami kell.. aztán meglátjuk hogy mennyi az anyag ( meg bszolút minõséget akarok, dugók meg minden vizálló, nem kirázkódó, de mégis könnyen bomló( esés esetére) .. aztán meg kitesztelgetem hogy hogyan érem el a legjobb minõséget különbözõ sisakokban.. ...és ha valami olyat sikerül csinálni ami piacképes lenne... tutira beintézek valami ilyesmit, mert ahogyan nézema legtöbbeket nem az a 10000 HUF a pár PMR ért meg mondjuk 5 ezer a headszettért tántorít el, hanem hogy most ha megvesznek egy ilyen olcsóbb de elõpre gyártott cuccost azzal már eleve k.tséges hogy mennyire lesz tényleg jó, meg ugye a beszerelés is úgy leneaz igazi, ha minnél kevesebb madzag, a sisak is faxán megcsinálva.. hogy ne is látszon/érzõdjön, hogy van benne valami... .. fene tudja.. Apám ilyen mûanyagidom meg lökhárító meg egyébb hasonlókat javító vállalkozást vezet... oda be lehetne integrálni egy ilyet asszem... ... és a motoros társadalomnak is csaka javára vállna a még sobban elterjedne a PMR.... nah lezuhanyzok ( mert itt folyik rólam a letykó, aztán indulok is körülnézni.. majd pár óra mulva re, aztán elmondom a frankót :D
    

Macko 150 2006. június 20. 09:49   Válasz erre: 149
Inkább gyártsad sorozatban és add el!
    

vadasz 149 2006. június 20. 08:26  
hát én msot mindjárt ( megvárom hogy kinyissanak a boltok) megyek veszek dugókat,k kábelezezést, kapcsolókat... ...egy ilyet már étítettem, és össze sem lehet hasonhítani az ilyen 5-10E HUF os headszetekkel.

dolog lényege.. veszek egy számítógépes headszettet, annak a hagszóróit használom.. és a mikrofonját is..
. azon kívül nem kell más, csak hogy az ember tudja a PMR-jének a pinkiosztását... ez nem nehéz feladat, mert meglehet nézni neten, meg a legtöbb xszetthez már adnak valami fülbelógatós headszettet és azon meg lehet nézni/mérni ... és így msot a két sisakba a cucc lesz vagy 3000 HUF.. a PMR készülékbõl meg jó a legolcsóbb is, hiszen motoron semmilyen funkciót nem használ az ember, kivéve a sima beszélgetést.. az adáserõsség meg jobban múlik azon hogy hova teszed a készüléket mintsemhogy milyen márka. ( aztán tuningolással többszörösére növelhetõ a hatótávolság ... kélsõ antenna jel/zajsziont szûrõ állítása stb.) majd teszek fel képeket a szerelésrõl meg a kész cuccosról....
    

Magna-papa 148 2006. június 20. 07:58  
www.pmr.hu
    

GPS_Lui 147 2006. június 19. 22:19   Válasz erre: 145
A szemelvény forrása?
Ezek a rádiók "direkt" ilyen lebutítottak. Így nem kell hozzá frekv.használati engedély. Ennél fogva viszont túl nagy remények sem!
Alaphelyzetben a 400 MHz-es sáv még nagyobb teljesítménnyel sem használható 40-60 km-nyi távolságok áthidalására. Aki ilyet állít, az vagy nem mond igazat, vagy elhallgat valamilyen nyereségnövelõ trükköt. Ez utóbbi lehet egyszerûen csak valami jó távolságban (centiméterekben kifejezhetõ!) lévõ reflektáló, irányító hatású fémfelület, de lehet készülékre bütykölt külsõ antenna is.
Tapasztalatból mondom, hogy az ennél alacsonyabb frekvenciákon sem mennek ilyen távolságok - még 5W-tal sem! - direkt módban. Itt segítenek az átjátszók... de a PMR-nél ez is kizárt - amennyiben szabályos a játék.
Viszont egy jó antenna (pl. 5/8 lambdás) csodákra képes még a moci hátuljáról is - természetesen teljesen szabálytalanul használva.
(vajon miért is nincs a PMR kütyükön külsõ antenna csatlakozó?!)

Ha igazán nagy távolságokat akarsz, akár külföldön is: legyél rádióamatõr. Akkor használhatsz olyan spéci rádiókat, amik az átjátszókon keresztül komoly lefedettséget adnak még mobilból is. És persze nem fél Wattal!
Manapság egyre több olyan rádióamatõr átjátszó is létezik, ami az internet felõl is elérhetõ - rádió nélkül! Így a nagyival beszélhetsz akár Monaco-ból is menet közben a kis rádióddal...

ÜDV! Lui
    

Gixxer 146 2006. május 18. 11:04   Válasz erre: 144
nehez tudom elképzelni, hogy egy mezei 5W PMR 40-60km retudjon beszélni.

    

Magna-papa 145 2006. május 18. 11:03  
Szemelvény, hogy mennyire a körülményeken mulik a lehetséges távolság:
"Kisrádió"-kategória: Dragunov-Extrémkesser - 80.7 km.
(Gyári, 500mW-os kézirádiók, mindenféle antenna-manipulációk nélkül. A "kisrádió" jelentése: nem professzionális, hanem olcsón, párban kapható apró PMR-rádió)
Dragunov a szolnoki háztetõn, míg az extrémkesserek a mátrai magaslaton próbálkoztak sikerrel, egy-egy TwinTalker 6000-es rádióval. A zajzárat azért célszerû volt kézzel nyitni, de a kapcsolat tökéletes beszédérthetõsségel mûködött. " ( PMR.hu)
    

Magna-papa 144 2006. május 18. 10:55  
Beépített készülék esetén az illegális turbózásnak tág tere van, spec. antenna, megnövelt adóteljesítmény, stb. De ne ez legyen a minta.
Legális és normális használat esetén az ötszáz méter nem éppen kevés, fõleg ha közben van egy hegy, vagy egy bazilika. Fél watt adóteljesítménnyel, irányítatlan sugárzással , analóg technikával áthidalni kilométereket szerintem mûszaki értelemben -nem semmi. Egyébként a PMR456R kategóriájának elismert darabja. Valahol a neten olvastam, hogy ideálisnak tekinthetõ körülmények közt sikerült kb 40-60 kilométerre is forgalmazni.
Ami szerintem a mi esetünkben javítja a használhatóságot:
- a készülék (antennája) mindig legyen függõleges
- a készüléket a lehetõ legmagasabban helyezzük el
- és minél távolabb fémszerkezetektõl
- ja, és mindig legyen nálad a mobilod! :)))))





    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22123
5 621 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők