QKA4 | 243 | 2007. március 12. 23:14 | Válasz erre: 237 |
A legjobb lesz, ha személyesen kisakkozzuk...! Köszönjük! |
tgyugyu | 241 | 2007. március 12. 11:09 |
Alan 443-at használok nakeden, nem nagy márkájú sisakkal. Kb. 90-ig érthetõ,ez fölött megnõ a szélzaj és nem lehet érteni.Arra gondoltam teszek egy erõsítõt a fülesekre hátha jobb lesz.
|
Zsifi | 240 | 2007. március 12. 08:20 | Válasz erre: 238 |
MIt-rõl nem tudom Mit mondjak, mert nem ismerem. A 456 az nem olyan rossz cucc, de szerintem 140-nél ezekkel a paraméterekkel már nem lesz jó a minõség. Én a Varán (remek szélvédelem, Schuberth sapka) 160-180-ig használható, de az is pillanatfüggõ. A PMR-nek mindíg a tápellátás a gondja. Amikor félig van az elem/akku akkor már adni nem igen lehet vele... |
Macko | 239 | 2007. március 12. 08:17 | Válasz erre: 238 |
Matula, az Alain 456 utaskomminikációt tud ugyan, de az a készülék megerõszakolása. Halljátok egymást, de mindenki más is azon a frekin, hiszen ki is adja a beszélgetést. Plusz nagyon hamar lemerül ha így használjátok.
|
MatulA | 238 | 2007. március 12. 07:49 | Válasz erre: 237 |
Zsifi! MIT-30-hoz mit szólsz? szerinted milyen lehet? Nekem ER-6<b>n</b>-em van. Idom nélkül, sisak árt, de nem nagy márka. Laser Vertigo, illetve MT (nem tudom milyen) lakott területen kívül kb. 130-140-el szoktam menni, és ebben a tartományban kellene a kommunikáció. :-))))))))))))))))))))) Ajánlottak egy Alan456-ot 20.000-ért mindennel kompletten. Állítólag csak kétszer használta az illetõ. Érdekel, de nem tudom, hogy bleemerjek-e vágni.... Ha jó központot vennék, akkor csak PMR kellene, és nem kellene a többi köcöllék mellé. Akkor meg már olcsóbban jönnék ki, nem? |
Zsifi | 237 | 2007. március 12. 06:55 | Válasz erre: 235 |
Kábeles alap Alan 456R cca. 16,000,- Mhs300 vezetõnek 5,990,- Mhs 300 utasnak 5,990,- A200 utasnak 890,- Beszerelés 5,000,-/ sisak Bluetooth Scala Rider vezetõnek 29,900,- Scala Rider utasnak 29,900,- Alan 456R cca. 16,000,- Bpa100 BT adapter 22,900,- aztán még 1000 változat van... |
QKA4 | 235 | 2007. március 9. 20:05 | Válasz erre: 234 |
Testre tudnád szabni? 1. Zárt sisak, plexi nélkül, 80-100 környéke, mérsékelten süket 2. Nyitott sisak, plexi tervben, 80-100 környéke, mérsékelten süket Hogy mire kell? Tudjunk szólni a másiknak, ha váratlan esemény jön közbe. Egy tólig-et jó lenne tudni... Máhogy attól függ a kábel v. bluetooth... |
Zsifi | 234 | 2007. március 9. 19:50 | Válasz erre: 232 |
Ezer dologtól függ... -mire kell -milyen a motor szélvédelme -milyen sisak -mennyire vagy süket -mennyit vagy hajlandó áldozni rá -kábel vagy bluetooth és még így sem lesz két egyforma rendszer.. |
Fin | 233 | 2007. március 9. 19:43 |
A motor egy BMW K75RT, a sisak meg Schubert, tehát a készülék külsõ zaj tekintetében elég jó esélyekkel indult. :-) 110 fölött még nem próbáltuk, ott még bõven jó. Egyébként halkabban kell beszélni a megszokottnál, mert ilyen sebességig túl hangos. Én az ülés alatti rekeszbe építettem be, a 12V-os feszültséget a szivargyújtótól vezettem oda. Amúgy adnak hozzá szivargyújtó csatlakozót is. A központi egységbõl kilógó vezetékek (táp, audio, telefon, vezetõ, utas) hossza kb. 80 cm, tehát a tank alatt elvezetve az audio és a telefon kábel elér a mûszerfalig, ha mégsem, a dobozban található mindkettõhöz egy-egy kb. 1 m-es hosszabító. A vezetõhöz és az utashoz a csatlakozók nálam az ülés alól vannak kivezetve, szintén jár hozzájuk hosszabbító. Kapsz 2 db hangszóró-mikrofon szettet gégemikrofonos, 2 db-ot pedig "lengõ" mikrofonos kivitelben. A rögzítések öntapadós-tépõzáras rendszerûek. Találsz még a dobozban tartalék szivacsokat a hangszórókra, kábelkötegelõket, öntapadós tépõzárakat, ragasztószalagokat (fekete, szövetszerû anyag, és jó erõs). Bõséges és igényes. PMR: én a MIT30-ast vettem, ahhoz nem kapcsolható, de a MIT100-hoz igen ( http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZTVkZKUFZrVnJlUT09&pid=VkZkd1RrNVZPVlZhTTJ4UVVrVnJNQT09 ), a MIP200-ban ( http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZTVkZKUFZrVnJlUT09&pid=VkZkd1RrNVZPVlZoTTJ4UVVrZDBNdz09 )pedig eleve benne van. Amint írtam, még nem teszteltük sokat, az audio csatlakozást csak most fogom beüzemelni, terveim szerint a PDA lesz rákötve, így Andrea az i-Go-ból majd szépen mondja nekem az utat... :-) Remélem, az évadnyitóra meglesz ez is. |
QKA4 | 232 | 2007. március 9. 19:36 | Válasz erre: 230 |
Van tapasztalatod Fin motyójáról? Eddig jól hangzik... Lassan aktuálissá válik a két motor közti kommunikáció-projekt, és szívesebben költök a jóra sokat, mint a rosszra egy fillért! Mi a "legjobb" összeállítás szerinted? |
Xebulon | 231 | 2007. március 9. 19:12 | Válasz erre: 227 |
FIn! Amit vettél az, felszerelhetõ mûszerfalra is? Vagy csak lengõ módon, be a motoroskabát zsebébe és csak ott mûködik? Olyat rendszert keresek, ami felszerelhetõ a motorra (idom alatt, ahol hely van) és a kezelõszervek és a csatlakozók érhetõk el - valamint jó hosszú madzagokat adnak hozzá. Érdekelne az utassal való beszélgetés, PMR rádió csatlakozás, telefon, és esetleg rádió (ha mûszerfalról kikapcsolható). Kb. ilyen fontossági sorrendben. A sok kábel miatt nem szeretnék lengõ kivitelt, azaz nem a zsebembe szeretném tenni, hanem a motorra - és csak a sisakom madzagját bedugni felszállás után. Van valakinek ilyen, ami nem gyári kivitel? |
MatulA | 229 | 2007. március 9. 17:58 | Válasz erre: 227 |
Milyen motorral teszteled? Kérek részletes véleményt, mert mi is valami beszélgetõs dolgon agyalunk párommal. :-)))) |
faki | 228 | 2007. március 9. 17:47 |
http://www.pixmania.com/hu/hu/319147/art/topcom/talkie-walkie-twintalker.html Ilyennel van valakinek tapasztalata? Használható minõségû ez motoron? |
Fin | 227 | 2007. március 9. 16:46 |
Néhány hete vettem egy ilyet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZTVkZKUFZrVnJlUT09&pid=VkZkd1VtUXdNVVZUV0doUFZrVnJNQT09 A hangminõség és a hangerõ jó, és lehet hozzá csatlakoztatni telefont, mp3 lejátszót vagy PDA-t. Igényes kivitel, sok tartozék és tartalék alkatrész jár hozzá. |
Bandito | 226 | 2007. március 9. 15:32 | Válasz erre: 225 |
Hi a link nem pont oda mutat, de azért meg lehet találni. Nekem van ilyen cuccom. Ha kell ingyen odaadom. Szerintem ezzel az értékét meg a minõségét nagyjából körül is írtam :-((((( Talán elktromos robogón szélcsendben használható :-))))))
|
MatulA | 225 | 2007. március 8. 07:22 | Válasz erre: 224 |
nem a gége mikrofonra. :-))) ott van a link, elvileg pont arra mutat. Bevallom, nem teszteltem. :-))) |
Macko | 224 | 2007. március 8. 07:15 | Válasz erre: 222 |
Mire gondolsz? Az Alain AE500-ra? Arról leírtam mindent amit tudok!
|
MatulA | 223 | 2007. március 8. 07:02 | Válasz erre: 222 |
Macko, már kiment az ablakból, ezért újra elõhalászom! :-)))))) |
MatulA | 222 | 2007. március 7. 12:20 | Válasz erre: 220 |
Macko, jó lehet ez a cucc amit említettél? Mert a másik fórumon is felvetõdött ez a téma, és az egyik srác ilyet vett. mondjuk akkor a többi motorossal nem tud kommunikálni, csak integetni neki. :-)))) Másik ami nekem még nagyon megtetszett: http://doverkft.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=727&category_id=4&option=com_phpshop&Itemid=5 Kérném akkor a folyamatos véleményt! |
Macko | 220 | 2007. február 4. 05:55 | Válasz erre: 219 |
Atyszucsnek Scala van a bukóján, a motoron meg valamelyik legújabb Garmin. Az ugye kezeli a mobilt meg MP3-at is lejátszik. Aty egész nap zenét hallgatott rajta, meg a navigációt is.
|
Bandito | 219 | 2007. február 3. 20:08 | Válasz erre: 218 |
Korrigálom az elõzõt. Elvileg be lehet kötnia Scalaval is, csak nem a pda saját bluetooth-ával, hanem a rá kell tenne a hang kimenetre a Scala bluetooth adaterét, mert azzal v.szeg össze tud kapcsolódni folyamatos adatátvitelre is.
|
Bandito | 218 | 2007. február 3. 20:03 | Válasz erre: 216 |
Szerintem meg nem fogja tudni, mert az csak telefont kezel és nem intercom fejegység. Ezért nem lehet rajta zenét hallgatni (legalábbis úgy tudom nem lehet)
|
MatulA | 217 | 2007. február 3. 19:16 | Válasz erre: 214 |
Köszi! Már beszéltem vele, és teljesen be van már neki építve a motorba, így nem nagyon tudja kölcsön adni. :-))))) Azért köszönöm szépen a segítséget! :-))))))))))))))) |
pandamaci | 215 | 2007. február 3. 14:47 |
nem egészen ide passzol a kérdés, de hátha tudja valaki : PDA -ról az Igo navigáció hangját hogyan lehetne a sisakban drót nélkül /bluetooth-os headseten, v fülhallgatón?/ hallani ? Nagyon egyszerûnek tûnik a kérdés, de pl mio550 a blu.fülesre / 4-5 tip is hozzápasszitva/ nem adja át a hangot .Van valakinek gyakorlati tapaszalata? |
Macko | 214 | 2007. február 2. 21:49 | Válasz erre: 212 |
Kérd meg Atust, vigye el holnap a citára, oszt megvizsgálhatod!
|
MatulA | 212 | 2007. február 2. 09:57 | Válasz erre: 211 |
vagy itthon letenném a földre, és szétverném kalapáccsal. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))) nem azért nem vagyok ekkora állat, Te is tudod.... viszont akkor is ki kellene elõbb próbálni, mert nem akarok feleslegesen kidobni egy csomó pénzegységet. :-))) |
MotoCat | 211 | 2007. február 2. 09:55 | Válasz erre: 210 |
az klassz... dobd el, és utána bukó nélkül való motorozásért még a rendõr is megbüntet:)))))))))))) nagy ötlet;))))
|
MotoCat | 209 | 2007. február 2. 09:50 | Válasz erre: 208 |
nééézd már milyen Vad Macko:)))) Matu, akkor olyan ne legyen nem akarlak az autópálya szélén megvadulva látni:))))) |
Macko | 208 | 2007. február 2. 09:48 | Válasz erre: 207 |
Szerintem a kékfog az egy fölösleges hibaforrás. Kényelmesebb. hogy nincs a sisakod odakötve a motorhoz, de egy hosszú túrán lemerül, és akkor mi van? Nekünk volt kékfogas bukónk (illetve még megvan), azt azért cseréltük le. 10 óra motorozás után merülni kezdett, összegerjedt, sípolt, szörnyû volt. Volt hogy az M7-sen a leállósávban szétkaptam a bukót és kiszaggattam belõle az akksit... |
MatulA | 207 | 2007. február 2. 09:45 |
Louis honlapján láttam vezeték nélküli adaptert. 90 Euro az ára. Vélemény errõl a dolgról???? |
Macko | 206 | 2007. február 1. 08:09 | Válasz erre: 205 |
Atushoz került, biztos odaadja egy tesztre, keresd meg!
|
MatulA | 205 | 2007. február 1. 07:44 | Válasz erre: 204 |
Hát ez az!!! Átlag jómagam is ezen a seb tartományon szoktam közlekedni. :-))))))))))))))))) Jól értem a szavaid, hogy lecserélted? Esetleg megvan a központod? Ha lehetséges volna akkor szeretném kölcsönkérni, hogy kipróbáljam. |
Macko | 204 | 2007. február 1. 07:27 | Válasz erre: 203 |
Pont a Te motorodon félek az AE500-tól. Szélvédelem nincs és még megy is a kis gonosz. 90-100-ig jó lesz, meg zenét a fölött is tudtok majd hallgatni vele. Meg ha csörög a telefon vagy akar valaki valamit pmr-en vagy az utas szeretne beszélgetni, max. lelassítasz. Ennyi kompromisszummal jó lesz. Én pont azért cserlktem le, mert amikor huzamos 120-140 között gurultunk, és pont ott kellett volna leginkább beszélgetni, már nem volt jó. |
MatulA | 203 | 2007. február 1. 06:39 | Válasz erre: 201 |
Azon törpöltem, hogy veszek egyelõre egy AE500-at, és azt kitapasztaljuk, és megnézzük mire jutunk vele. Aztán késõbb mikor már többet túrázunk, meg összejött a második adag pénz is, akkor veszek egy 456-t. Mit gondolsz errõl a tervrõl? Szerinted? |
QKA4 | 202 | 2007. január 31. 23:00 | Válasz erre: 201 |
Igazi nõnek érzem magam... Csak hisztizni kell, és már meg is van a válasz! Valahogy így gondoltam, de gyakorlati tapasztalat nélkül kellett a hozzáértésetek! Köszönöm! |
Macko | 201 | 2007. január 31. 22:54 | Válasz erre: 197 |
Az AE500 tud fedélzeti kommunikációt, PMR-t kezel (456-ossal teljesen kompatibilis), kihangosítja a telefont és van még egy tetszés szerinti bemenete (lehet MP3 vagy akár egy PDA-s navigáció). Ja, és van benne egy primó kisrádió beépítve, ami városban szintén nem rossz. Mindez kb. 20 ezer pénz magasságában van. Ha nem száguldoztok, és 100-nál többel nem nagyon mentek, jó vétel. Csak 120-130 körül már használhatatlan. Zsifi forgalmazza egyébként, ha érdekel. |
Macko | 199 | 2007. január 31. 22:51 | Válasz erre: 196 |
A motor ment, csak a CBF futómûve miatt esélytelen voltam a két Vara mögött. Ezután meg az volt gyík érzés, hogy mire észbekaptam, kikerültem az adótávolságból.
|
oszitrek | 196 | 2007. január 31. 21:36 | Válasz erre: 193 |
Melyik volt sz@r? Mert nem hallottak, vagy mert nem úgy ment a motorod???
|
Macko | 195 | 2007. január 31. 21:36 | Válasz erre: 190 |
Ha két motorral mentek - vagy többel - és senkinél nincs utas, akkor a saját sisakszettjével tökéletes a 456-os.
|
oszitrek | 194 | 2007. január 31. 21:35 | Válasz erre: 192 |
Mobilhoz??? :))) Próbáltad már??? Én igen... 20km/h-ra kellett lelassítanom, h megértsék, h mit mondok a masz és a nyakmelegítõ alatt... :)))
|
Macko | 193 | 2007. január 31. 21:34 | Válasz erre: 187 |
Igen, az sz@r volt, amikor a BMW 24 óráson a CBF1000-rel akárhogy igyekeztem, a rossz hegyi utakon folyton lemaradtam a Varaderok mögött, és hiába ordibáltam a PMR-be, hogy várjanak meg...
|
oszitrek | 191 | 2007. január 31. 21:32 | Válasz erre: 189 |
Az meg azért nem jó, mert meg kell állni, és le kell vetkõzni... Mármint nem meztelenre...hanem kesztyû, sisak nyakmelegítõ, maszk...
|
QKA4 | 190 | 2007. január 31. 21:27 | Válasz erre: 186 |
Talán nekem szántad... Két motorral kirándulgatunk... |
oszitrek | 188 | 2007. január 31. 21:25 | Válasz erre: 186 |
:))) Legalább nem fizetted ki... :))) Viszont hülyeség 1szerre több cuccot használni, ha mindent 1ben meg lehet kapni...
|
Macko | 186 | 2007. január 31. 21:24 | Válasz erre: 179 |
456-osom van, de azt utaskommunikációra soha nem használtam. Kommunikációra volt egy Albrecht AE500, az nem volt rossz, de inkább kis tempónál tudtuk jól használni. Aztán a BMW-be berakattam egy komoly vagyonért egy komplett Softline rendszert. Sajnos nem tökéletes az sem, de meg fogják találni a hibáját bízom benne. Kifizetni legalábbis akkor fogom... |
QKA4 | 185 | 2007. január 31. 21:23 | Válasz erre: 180 |
Mire van szüksége két motorosnak a menet közbeni kommunikációhoz, ha mondjuk még telefonügyeletet is tartanak? Alan 456 az alap... Hülyegyerek szinten kérlek, semmilyen tapasztalatunk sincs (e téren)... Nekünk az 500 méter bõven elég! |
oszitrek | 184 | 2007. január 31. 21:22 | Válasz erre: 182 |
Miért nem kötitek mondjuk 1 szivergyújtós töltõvel az akksira??? Én ezt fogom. Sõt! nem 4,5V-al fogom használni hanem 6V-al... Leg1szerübb módja a teljesítménynövelésnek...
|
Macko | 183 | 2007. január 31. 21:21 | Válasz erre: 181 |
Nyílt szakaszon a 456-os tudja a 3-4 km-t. Hegyek között 1-1,5. Teszteltük eleget a 24 órásokon...
|
Zsifi | 182 | 2007. január 31. 21:20 | Válasz erre: 181 |
Ha már nem látod a másikat úgysem akarsz beszélgetni!!! Egyébként az áramellátás a gyenge pontja ezeknek! Ha már félig elmerült az elem akkor csak hallgatózni lehet, beszélni már nincs erõ... |
oszitrek | 181 | 2007. január 31. 21:17 | Válasz erre: 180 |
Mind a kettõt megtuningoljuk... :))) Amivel a két motor között akarunk beszélni... Amik rá vannak írkálva az adatlapjára, az mind hülyeség... 3km-t(a max 5km mégnagyobb hülyeség) csakis nyílt terepen tud átvinni... Hegyek között jó ha az 500m...
|
Zsifi | 180 | 2007. január 31. 21:14 | Válasz erre: 179 |
Minek tuningolni???? Ha az utasoddal beszélsz az kábeles...ha meg a másik motorossal akkor Õ hall téged de Te nem hallod a másikat mert az nincs meghekkelve...) Amit alapban tud az bõven elég egy átlagos motorozáshoz...) |
oszitrek | 179 | 2007. január 31. 21:11 | Válasz erre: 178 |
Milyened van? Én is most akarok venni 456R-t. Kicsit megtuningolnánk melóban az 500mW-os teljesítményt...
|
Macko | 178 | 2007. január 31. 21:06 | Válasz erre: 176 |
Viszonylag olcsón sajnos sehogy nem fogod megúszni... :-((( Én viszonylag olcsón kezdtem, aztán jött az "ennyit még megér" kategória, most meg a "mindegy, mibe kerül, csak legyen már végre tökéletes"-nél tartok. De még mindig nem az... :-((( |
MatulA | 176 | 2007. január 31. 10:00 |
Ha jól olvastam, akkor kell egy adapter, és kell egy pr rádió, akkor kész, és jó a rendszer? Törpölök a dolgon, hogy hogyan lehetne viszonylag olcsón megúszni, de jó megoldással. :-))))))) |
Bandito | 175 | 2007. január 30. 17:59 |
Megválok a világ egyik legjobb intercom-jától (Autocom Pro-7 Sport). Részletek a hírdetések között.
|
vadasz | 174 | 2006. június 30. 08:15 |
hát akkor terjesszétek.. már aki máshol is fórumozik.. gondolok itt a motorosok.hu-ra meg a többi helyre
|
KingM | 173 | 2006. június 30. 07:47 |
Ez az ÁLTALÁNOS MOTOROS célra használt 6.o tényleg jó lenne. El kéne terjeszteni!!! |
vadasz | 172 | 2006. június 29. 11:04 |
jó balu.. de lassú jármûvön ( mint ami neked van) nem kell beszerelni, a ezedben is foghatod :D :D :D .. @Elnök.. igen, tényleg kár, hogy nem lehet ezt olyan eccerûen országosan lefixálni. Manapság ha motorral vagyok elég sokszor találkozok olyanokkal szembe vagy akár leelõrnek vagy én õket, hogy tutira pmr-t használnak, de mivel nincsen közös csati nem lehet szólni semmit.. az meg hogy scan-eljen az ember menet közben, vagy beszóljak minden csatira eleve kizárt.... |
Balu | 171 | 2006. június 29. 06:56 | Válasz erre: 170 |
Én is szerelek majd be olyat áas akkor javaslom is ezt a dolgot !! |
Elnök | 170 | 2006. június 29. 06:46 |
Jogos az észrtevételed, de a hatpontnullás csatorna általános használatával nem rekesztenénk ki az egyszerû alapkészülékek használóit. Mi úgy is gyorsan mozgunk, ha valaki bezavar, öt pec múlva már sehol sincs. Ha mégse válna be a dolog, léphetünk pld. a 6.11-re. Kár, hogy csak ketten beszélgetünk...... |
vadasz | 169 | 2006. június 28. 15:48 |
jaja.. egyedül a balatön mellett motoroza lehet fogni a 6.00-n a györöki eQSO-t.. azonkívül jó az... bár ugye a 6.00 hallja az összes CTCSS csatit, viszont besztélni csak a 6.00-ra tud, íy ha nem akar az ember felesleges dolgokat hallani ésdemes valamialcsatit is kinézni
|
Elnök | 168 | 2006. június 28. 14:16 |
A 6.0 a leginkább békénhagyott. Nézegettem néhány PMR oldalt, nekem ez tûnt leginkább gazdátlannak a nyolc közül.
|
vadasz | 167 | 2006. június 28. 10:40 |
szentem akármi jó, talán a 4.00 nem annyira... .... csak lenne egységes a dolog...
|
Elnök | 166 | 2006. június 28. 08:10 |
Kérdezném a régebb óta PMR-zõktõl, hogy a 6.0 -ás csatorna jó lenne-e ÁLTALÁNOS MOTOROS használatra. Célszerû lenne legalább ennyiben megállapodni. Vélemény? |
vadasz | 165 | 2006. június 27. 08:46 | Válasz erre: 164 |
amúgy meg pont annyit tud a rendszer mint amenyit kel lis neki.. . 100 körül vagy kicsit felette még lehet dumálni, de száguldozásnál amúgy is van jobb dolga az embernek ( jó kivétel mondjuk egy német autópálya) , a távolság meg nagyban függ azon hogy hol a készülék... ...ha az ember feltenné a sisak tetejére függõlegesen akkor nagyon jó lenne.. :P :P .. külsõ antenna meg a PMR-hez elvileg tiltott, gyakorlatilag meg nem fogok antennát szerelni a motorra :D
|
Elnök | 164 | 2006. június 27. 08:32 |
Nekem is beváltak az alan cuccok. Persze megvannak a korlátai. Nyitott sisakban száz fölött reménytelen, kb. egy km-nél nagyobb távolság pedig nagyon bizonytalan. Jó, ha ezekkel tisztában van az ember, nem szabad csodát várni. A vezetékezés jelentette kényelmetlenséget kell még megszokni. De mindezzel együtt azt mondom, nagyon jó menet közben pmr-ezni! |
vadasz | 163 | 2006. június 26. 22:22 |
minek 4 pólus? ... jah panda.. mükszik motor-motor közt... ... sajnos hiába tettem bele két hangszórót.. mivel a jobb fülemmel nem hallom.. .. varadero.. :DDDDDD jobb esetben én sem megyek fel.. eddig csak melóhelyen PMR-eztem, most gondoltam megnézem hogy ményleg lehet e "messzire" beszélni vele... .. aztán lehetett.. amúgy nálam 160 nál tuti nem lenne jó, mert a sisakom amúgy sem valami nagyszerû, a plexi meg mindent a nyakamba vág. sés a motorom sem megy 160-al .. akkor most van valami freki amit a mocisok használnak úgy általában vagy sincsen? a 19 es "alcsatira" többet nemnagyon megyek, mert idegesitõ menet közben ... |
KOVI | 162 | 2006. június 26. 14:10 |
SZEVASZTOK! KI TUDJA HOL LEHET HOZZAJUTNI 4 POLUSU 3.5-OS JACK ALJHOZ? DUGOT TUDOM, H LEHET KAPNI, DE ALJ...? KOSZI |
Zsifi | 160 | 2006. június 26. 12:26 | Válasz erre: 158 |
ma volt vele egy 28 km-es beszélgetésem.. én a zalakarosi kilátóban, ésbalatöngyörök volt a másik fél (6/19-en) ... azt mondták, hogy kimondottan jó minõségben hallottak Ez igen jól hangzik...bár szerintem viszonylag ritkán mész fel kilátóba motorral, vagy csak bukósisakban is....))) Én maradok a jól bevált gyári módszernél... Olcsó Alan cuccok, 150-160-as tempó 1-2 km távolság... |
pandamaci | 159 | 2006. június 26. 12:06 |
hali vadasz ha rádióamatõrökkel beszélgetsz , akik egy kilátóban pörgetik a 2 méteres jagi antennát, az mire jó??? motor és motor közt menet közben hogy mûködik a cucc? |
vadasz | 158 | 2006. június 25. 20:44 |
A beépítés szépen sikerült... ... bár nem jack dugókat használtam végülis, mert így néztem hogy kesztyûben nem igazán jó dugdosni.. szal most 300W-os mikrofondugó meg ajzatok vannak.. kicsit nehezen fért el a sisakban az ajzat, viszont nagyon stabil, kontakthiba kizárt.. a siseom viszont nem tudom hogy mennyire jó lesz majd... ... feltettem a motorra a régi pleximet ( a túraplexi jasnos nem készült el még), ezmost mindent ami eddig testre jött a nyakamba szór... ... majd kipróbálom menet közben is ha lesz rá alkalmam... ... a rádióm stabo - freecom 450-es, ma volt vele egy 28 km-es beszélgetésem.. én a zalakarosi kilátóban, ésbalatöngyörök volt a másik fél (6/19-en) ... azt mondták, hogy kimondottan jó minõségben hallottak
|
vadasz | 157 | 2006. június 20. 16:34 |
nah megvettem mindent.. azaz: 2 méter kábel 4 eres, 2 méter kábel 2 eres, 1 méter kábel 2 eres ( vékony ), ptt gomb ( a reflektorfelvillantó fölé tevezem betenni ), egyébb apróságok, 2db 3.5-ös aranyozott fém jack ajzat beépítésre való, 3 db aranyozott fém jack dugó, kondenzátormikrofon, 2db 7W-os lapos hangszóró egyben 2 ropi... ...beépítés szerszámok és hely hiányában majd a hétvégén a mûhelyben... ....tapasztalatok vasárnap, hosszútávu, Tunguskának való teszt 3 év mulva :D |
Zsifi | 156 | 2006. június 20. 12:58 | Válasz erre: 155 |
valszeg nem bírja a kábelezés ha a fához köti az egyik végét és úgy húzza be a sisakba megfelelõ helyre...))
|
Macko | 155 | 2006. június 20. 12:53 | Válasz erre: 154 |
Lehet hogy erõs mágneses hullámokat generál az agya! Bár most vasárnap a feleségéé némult el. |
Zsifi | 154 | 2006. június 20. 12:46 | Válasz erre: 152 |
Tunguskát meg kellene vizsgáltatni!!! nekem 3 évig volt a sisakomban Alan és semmi baja nem volt... Amit a Tungus visszahozott azt rakosgatom ki-be szinte naponta a sisakba és még mindíg nincs baja...))) |
Macko | 152 | 2006. június 20. 12:33 | Válasz erre: 151 |
Ezért is javasoltam! Tunguskának pl. asszem már a 3. Alan headset lesz kontakthibás. Biztos érdekelné egy használható minõségû. Meg mást is. |
vadasz | 151 | 2006. június 20. 10:04 |
Mackó.. egyébbként lehet róla szó... majd most indulok egveszem ami kell.. aztán meglátjuk hogy mennyi az anyag ( meg bszolút minõséget akarok, dugók meg minden vizálló, nem kirázkódó, de mégis könnyen bomló( esés esetére) .. aztán meg kitesztelgetem hogy hogyan érem el a legjobb minõséget különbözõ sisakokban.. ...és ha valami olyat sikerül csinálni ami piacképes lenne... tutira beintézek valami ilyesmit, mert ahogyan nézema legtöbbeket nem az a 10000 HUF a pár PMR ért meg mondjuk 5 ezer a headszettért tántorít el, hanem hogy most ha megvesznek egy ilyen olcsóbb de elõpre gyártott cuccost azzal már eleve k.tséges hogy mennyire lesz tényleg jó, meg ugye a beszerelés is úgy leneaz igazi, ha minnél kevesebb madzag, a sisak is faxán megcsinálva.. hogy ne is látszon/érzõdjön, hogy van benne valami... .. fene tudja.. Apám ilyen mûanyagidom meg lökhárító meg egyébb hasonlókat javító vállalkozást vezet... oda be lehetne integrálni egy ilyet asszem... ... és a motoros társadalomnak is csaka javára vállna a még sobban elterjedne a PMR.... nah lezuhanyzok ( mert itt folyik rólam a letykó, aztán indulok is körülnézni.. majd pár óra mulva re, aztán elmondom a frankót :D
|
vadasz | 149 | 2006. június 20. 08:26 |
hát én msot mindjárt ( megvárom hogy kinyissanak a boltok) megyek veszek dugókat,k kábelezezést, kapcsolókat... ...egy ilyet már étítettem, és össze sem lehet hasonhítani az ilyen 5-10E HUF os headszetekkel. dolog lényege.. veszek egy számítógépes headszettet, annak a hagszóróit használom.. és a mikrofonját is.. . azon kívül nem kell más, csak hogy az ember tudja a PMR-jének a pinkiosztását... ez nem nehéz feladat, mert meglehet nézni neten, meg a legtöbb xszetthez már adnak valami fülbelógatós headszettet és azon meg lehet nézni/mérni ... és így msot a két sisakba a cucc lesz vagy 3000 HUF.. a PMR készülékbõl meg jó a legolcsóbb is, hiszen motoron semmilyen funkciót nem használ az ember, kivéve a sima beszélgetést.. az adáserõsség meg jobban múlik azon hogy hova teszed a készüléket mintsemhogy milyen márka. ( aztán tuningolással többszörösére növelhetõ a hatótávolság ... kélsõ antenna jel/zajsziont szûrõ állítása stb.) majd teszek fel képeket a szerelésrõl meg a kész cuccosról.... |
GPS_Lui | 147 | 2006. június 19. 22:19 | Válasz erre: 145 |
A szemelvény forrása? Ezek a rádiók "direkt" ilyen lebutítottak. Így nem kell hozzá frekv.használati engedély. Ennél fogva viszont túl nagy remények sem! Alaphelyzetben a 400 MHz-es sáv még nagyobb teljesítménnyel sem használható 40-60 km-nyi távolságok áthidalására. Aki ilyet állít, az vagy nem mond igazat, vagy elhallgat valamilyen nyereségnövelõ trükköt. Ez utóbbi lehet egyszerûen csak valami jó távolságban (centiméterekben kifejezhetõ!) lévõ reflektáló, irányító hatású fémfelület, de lehet készülékre bütykölt külsõ antenna is. Tapasztalatból mondom, hogy az ennél alacsonyabb frekvenciákon sem mennek ilyen távolságok - még 5W-tal sem! - direkt módban. Itt segítenek az átjátszók... de a PMR-nél ez is kizárt - amennyiben szabályos a játék. Viszont egy jó antenna (pl. 5/8 lambdás) csodákra képes még a moci hátuljáról is - természetesen teljesen szabálytalanul használva. (vajon miért is nincs a PMR kütyükön külsõ antenna csatlakozó?!) Ha igazán nagy távolságokat akarsz, akár külföldön is: legyél rádióamatõr. Akkor használhatsz olyan spéci rádiókat, amik az átjátszókon keresztül komoly lefedettséget adnak még mobilból is. És persze nem fél Wattal! Manapság egyre több olyan rádióamatõr átjátszó is létezik, ami az internet felõl is elérhetõ - rádió nélkül! Így a nagyival beszélhetsz akár Monaco-ból is menet közben a kis rádióddal... ÜDV! Lui |
Gixxer | 146 | 2006. május 18. 11:04 | Válasz erre: 144 |
nehez tudom elképzelni, hogy egy mezei 5W PMR 40-60km retudjon beszélni. |
Magna-papa | 145 | 2006. május 18. 11:03 |
Szemelvény, hogy mennyire a körülményeken mulik a lehetséges távolság: "Kisrádió"-kategória: Dragunov-Extrémkesser - 80.7 km. (Gyári, 500mW-os kézirádiók, mindenféle antenna-manipulációk nélkül. A "kisrádió" jelentése: nem professzionális, hanem olcsón, párban kapható apró PMR-rádió) Dragunov a szolnoki háztetõn, míg az extrémkesserek a mátrai magaslaton próbálkoztak sikerrel, egy-egy TwinTalker 6000-es rádióval. A zajzárat azért célszerû volt kézzel nyitni, de a kapcsolat tökéletes beszédérthetõsségel mûködött. " ( PMR.hu) |
Magna-papa | 144 | 2006. május 18. 10:55 |
Beépített készülék esetén az illegális turbózásnak tág tere van, spec. antenna, megnövelt adóteljesítmény, stb. De ne ez legyen a minta. Legális és normális használat esetén az ötszáz méter nem éppen kevés, fõleg ha közben van egy hegy, vagy egy bazilika. Fél watt adóteljesítménnyel, irányítatlan sugárzással , analóg technikával áthidalni kilométereket szerintem mûszaki értelemben -nem semmi. Egyébként a PMR456R kategóriájának elismert darabja. Valahol a neten olvastam, hogy ideálisnak tekinthetõ körülmények közt sikerült kb 40-60 kilométerre is forgalmazni. Ami szerintem a mi esetünkben javítja a használhatóságot: - a készülék (antennája) mindig legyen függõleges - a készüléket a lehetõ legmagasabban helyezzük el - és minél távolabb fémszerkezetektõl - ja, és mindig legyen nálad a mobilod! :))))) |