| kawa70 | 7353 | 2011. június 2. 18:49 | Válasz erre: 7343 |
|
Ezt még most tanultad meg? :)) Biztos mert gardányos biciklivel jársz :)
|
| kawa70 | 7352 | 2011. június 2. 18:46 | Válasz erre: 7349 |
|
Nem biztos hogy érdemes leszarni. Én az elõzõ láncom 43 ezernél szedtem le, mert már szégyelltem hogy mindenki lecserélte, csak én nem. Nem volt szarrá nyúlva egyenetlenül sem, görgõk még elmentek. A szervizben rá is rabolt egy csopper tulaj eladó, neki az még kellett a motorjára. Mondjuk a lánckerékért már nem volt kár.
|
| kawa70 | 7351 | 2011. június 2. 18:43 | Válasz erre: 7347 |
|
Féktisztitó száritja a gumigyûrûket. Gázolaj - egy decivel átmosod az egészet.
|
| tom104 | 7350 | 2011. június 2. 16:57 | Válasz erre: 7348 |
|
Nem hinném, hogy pár ezer km után az eredeti kenõanyagból sok minden lehet benne. A lánctistítóspray-ben valószínûleg ugyanaz a mezei zsíroldó anyag lehet mint a féktisztítóban. Bár a pontos összetételüket nem ismerem. Csak féktisztítóhoz jóval olcsóbban lehet hozzájutni... De lehet rosszul tudom, bár eddig bevált tisztításra. Élettartamot tekintve meg sok különbséget nem találtam, 3. garnitúra lánc van fenn, elõször "hozzávaló" cuccok, másodszor szinte esõvízen kívül semmi más folyadékot nem kapott. Most meg ha zavar a retek lemosom, és kapja a láncspray-t hellyel-közzel. 2-3ekm különbség ha volt. amit meg a kezem okozhatott.. :-) |
| kilajsanyi | 7349 | 2011. június 2. 16:49 | Válasz erre: 7343 |
|
Nem vitaindító, mert ez nem az a topik, de a láncon belüli szemekbe régen rossz ha a láncspray kerül be. Viszont bazzeg milyen logikus amit írsz. Én fújom, mint a marha, mert egyébként leszarom, de mindig indulás elõtt. Aztán amikor már csörög, mint állat megszánom és megint fújom. 18-20ekmet így is - úgyis elmegy a fölét meg leszarom ;) |
| tom104 | 7347 | 2011. június 2. 16:29 |
|
Ha már mosni kell, féktisztító... a gumi cuccokat nem bántja, a retket viszont oldja. |
| ErErpower | 7346 | 2011. június 2. 16:21 |
|
http://www.lancszett.hu/motorlancok/motorlancok-apolasa/ talán??? :)
|
| ErErpower | 7345 | 2011. június 2. 16:20 |
|
sztem a brigi kioldja a láncba lévõ gumi gyûrû alol a zsirt,lehet hogy a petro jó rá...
|
| BRUDER mester | 7344 | 2011. június 2. 16:06 | Válasz erre: 7343 |
|
Elsõ alkalomtól kezdve így csinálom, nem is taknyos a láncon kívül semmi. Logikus.
|
| Macko | 7343 | 2011. június 2. 16:00 | Válasz erre: 7339 |
|
JA! Még egyet tanultam Honda Safety tréningen lánc ügyben. Soha nem indulás elõtt, sõt nem is hidegen kell fújni. Hanem azonnal megállás után. Indoklás: akkor meleg a lánc, a hordozóanyag elpárolog és a kenõanyag sokkal jobban bejut a láncba. Plusz indulás után amivel összeköpködi a motort a cucc, az a hordozó. Így az "olajos" felni is felejtõs lesz. |
| gourman | 7342 | 2011. június 2. 15:31 |
|
õszintén, egyáltalán nem szoktam mosogatni a láncot....kibír olyan 25 ezret és én boldog vagyok...a felnit meg az egyéb körülötte lévõ dolgokat lemosom sima benzinnel oszt jónapot....
|
| hellboy780917 | 7341 | 2011. június 2. 09:16 |
|
énis a teflonost használom igaz, jelenleg a bicajomhoz. de nagyon korrekt, árban is, s decathlonban is kapható....
|
| desiderus | 7340 | 2011. június 1. 22:47 | Válasz erre: 7339 |
|
Pont ez a gondom a láncspay-val. Ragad mint a takony és beleragad minden kosz. Valóban az olaj felesleg kirepül belõle, de az O-gyûrû anyagát nem engedi kiszáradni. És tapasztalat szerint kb 600 km-enként esedékes a mûvelet, mármint az újraolajozás, ami kb 20 perc. |
| Pegaso650 | 7339 | 2011. június 1. 22:41 | Válasz erre: 7338 |
|
Az olajokat azért nem használom és még sok egyéb spray-t sem - pl: Putoline, Rhental, Motorex stb - mert "kiröpült belõle és végig kente a gumi oldalát. Ami nekem bevált és jó ideje használom az a Mol-os O-X láncspray. Teflonos bevonatot képez, befújás után 5 percel mehetek és nem lesz tiszta dzsuva a fél kerék. Ha megérintem ragad és ott marad ahova fújtam :) |
| desiderus | 7338 | 2011. június 1. 22:36 | Válasz erre: 7332 |
|
Ahány ház annyi szokás. Én puha ronggyal áttörlöm, utána 10W-40-es motorolajat csepegtetek az O-gyûrûkre (Tsubaki gyári elõírás ) utána a lánckereket finoman megkenem grafitos zsírral. Ennek ellenére (és normális használat mellett ) a lánc nem bír ki többet 30 ezernél...igaz nálam a forgatónyomaték több mint 100 Nm... |
| Pegaso650 | 7337 | 2011. június 1. 22:36 | Válasz erre: 7333 |
|
Jaja petróleummal mostam most elõször elõtte a mol-os lánctisztítóval. és csak lájtos hidegvizes slagozás volt. Azért ecseteltem kb 10 percig petróval, mert már rettenet volt a sok kosz amitõl igen szélesnek látszott :) |
| Macko | 7335 | 2011. június 1. 22:34 | Válasz erre: 7330 |
|
Mert folyton buzulsz a hülye homokozódban, azért! :-)
|
| Rudo | 7334 | 2011. június 1. 22:32 | Válasz erre: 7331 |
|
Törölgetheted te naphosszat az nem lesz tiszta csak ha mosod.
|
| Rudo | 7333 | 2011. június 1. 22:31 | Válasz erre: 7332 |
|
Ne kell mindent elhinni rögtön.....,nyugodtan most le néha petróleummal,ne brigéciollal,petróval.Csak ne veresd meleg vizes nagy nyomással.
|
| Pegaso650 | 7332 | 2011. június 1. 22:27 | Válasz erre: 7329 |
|
Nah megint tanultam. Eddig ebbõl okosodtam: http://dl650.info/database/knowledgebase/34-hajtc-tisztsa Le is mostam petróleummal, de ne hülyézzetek le :D |
| Rudo | 7330 | 2011. június 1. 22:22 | Válasz erre: 7329 |
|
Ez igaz,de ritka undorító a trutymós lánc,legalábbis engem ver a víz tõle.Mondjuk még nem találták fel azt a láncszettet ami alattam kiszolgálna 20ekm-t.;)
|
| Macko | 7329 | 2011. június 1. 22:17 | Válasz erre: 7324 |
|
JA! Azt is a Safety tréningen tanultam, hogy TILOS lemosni a láncot, mert azzal olyan helyekrõl is kimosod a kenõanyagot, amit utána sprével nem tudsz pótolni. Így minden mosás ezer kilométerekkel rövidíti a lánc élettartamát. Vagyis: dobjátok ki a brigéciolt!!! :-) |
| Zsifi | 7328 | 2011. június 1. 22:11 | Válasz erre: 7327 |
|
Majd keress meg, ha már gyûjtöttél...lehet, hogy nem is kell annyi..)))
|
| Pegaso650 | 7327 | 2011. június 1. 22:08 |
|
Köszönöm a válaszokat, nem maradt más hátra, minthogy gyûjtsem a pénzt :(
|
| Zsifi | 7326 | 2011. június 1. 22:01 | Válasz erre: 7325 |
|
Normális használat mellett szemmel nem látod a differenciát a kopott és új lánckerék között.. Ha már igen, akkor azt rég cserélni kellett volna.. |
| Pegaso650 | 7325 | 2011. június 1. 21:59 |
|
Úgy tudom, hogy ha elkezd nyúlni a lánc, akkor az elsõ intõ jel, hogy a kis lánckerék elkezd hegyesre kopni és kezdenek meghajolni - a megnövekedett csaptávolság miatt. Ja és senkivel nem akarok kötekedni, csak szeretném érteni :D |
| Pegaso650 | 7324 | 2011. június 1. 21:57 | Válasz erre: 7320 |
|
Gyári láncszett van rajta. Marha újnak néz ki még mindig. Tegnap délután lemostam és újra kentem, illetve feszítettem egy kicsit - nem kellett volna :) Megnéztem az elsõ és a hátsó lánckerekeket is és semmi kopást nem láttam rajta. Még az elsõ sem volt cápafogas. |
| Pegaso650 | 7323 | 2011. június 1. 21:53 | Válasz erre: 7316 |
|
Ez akkor igaz ha hol feszes- hol laza? De ez nem magyarázza a lánckerék billegését. Reggel kissé feszesnek tûnt azt írtam igaz, viszont este azért volt laza, mert a lánckerék billegett, ha megnyomtam ujjal a lánckereket a feszítõ imbusz csavarok felõli végénél a féktárcsa irányába akkor ismét feszesebb lett, ha elengedtem akkor laza. |
| tsanyi | 7321 | 2011. június 1. 21:48 | Válasz erre: 7316 |
|
Na igen ez valószínû....mondjuk 25-nél már erõsen meg szokta enni a DL....
|
| Ispan | 7320 | 2011. június 1. 21:48 | Válasz erre: 7313 |
|
Volt már lánc csere? Zsifivel értek egyet....... Nagyon egyetlenül nyúlik ilyenkor már. |
| Pegaso650 | 7319 | 2011. június 1. 21:48 | Válasz erre: 7315 |
|
Az hibátlannak tûnt semmi kopás. Nem abban kotyog elõre - hátra, hanem a tengelyre merõlegesen, ha kézzel nyomogatom :( Elvileg nem tehetné, mert a csapágynak pozicionálnia kellene - szerintem, de marhára nem értek hozzá csak gondolom, hogy a tengelyen nem mozoghatna:( |
| Ispan | 7318 | 2011. június 1. 21:45 | Válasz erre: 7313 |
|
Én egy kicsit korainak érzem... Nálam olyan 80 körül kellett cserélni, ha jól emlékszem. |
| VZ800 Marauder | 7317 | 2011. június 1. 21:45 |
|
Sziasztok,125-ös motort keresek, A1 es forgalmival! Endúró,szupermoto esetleg gyorsasági is! Köszi . Tormi |
| Zsifi | 7316 | 2011. június 1. 21:44 | Válasz erre: 7313 |
|
A lánc van szakaszosan nyúlva.. dobd ki és megoldódik a probléma.. |
| tsanyi | 7315 | 2011. június 1. 21:42 | Válasz erre: 7313 |
|
Dl-nél már több hátsókerék csapágyat cseréltem 30000 körül, franc se tudja miért, de ez nem annak tûnik, inkább a menesztõ gumik lóghatnak.......
|
| matador | 7314 | 2011. június 1. 21:14 | Válasz erre: 7313 |
|
"Kanyart" kérdezd, pü ben. Tán tud valamit jót is mondani róla |
| Pegaso650 | 7313 | 2011. június 1. 21:12 |
|
Jó estét! Elképzelhetõ-e egy 27500 km-t futott 650-es DL-en, hogy megadta magát a hátsó lánckerék csapágya. A kerékcsapágy nem! Tegnap után állítottam a láncfeszességnek és lehet, hogy kicsit feszes lett :( Reggel mutattam egy kollégámnak, szerinte is lehetett volna kicsit lazább - 20-25 mm-re állítottam a gyári érték alsó határára. Ma mentem vele 300 km-t és közbe egy másik barátom is megnézte akkor meg túl lazának tûnt. Ekkor vettük észre, hogy mintha "lötyögne a hátsó lánckerék :( Szerintetek mi lehet a hiba oka? Ma este szétszedtem, de nem találtam semmi furát. Összeraktam és most nem olyan nagy a lötyögés, de azért van egy kicsi. A kerék anyát a gyári érték szerinti 100 Nm-rel húztam le minden esetben. |
| Hadvezér | 7312 | 2011. június 1. 21:01 | Válasz erre: 7308 |
|
�Sziasztok! Jó választás kezdõ motornak szerintem! Olyanon vizsgáztam korlátlan kategóriára. Van egy haverom, aki egy több évig birtokolt GS 500-al két személlyel megjárta Bulgáriát, nem mellesleg motorszerelõ volt Suzuki szervizben. Ha érdekel, privát üzenetben elküldöm a számát! |
| tunderkingus | 7311 | 2011. május 31. 10:48 |
|
Sziasztok! Köszönöm szépen a tanácsokat :) Ezen a motoron nem is tervezzük, hogy hátul ülnék (akkor inkább szerzek magamnak sajátot :) vagy ülök Édesapám mögé) Mindenképpen megnézetem mielõtt megvesszük. Szép napot mindenkinek! :) |
| Apu | 7310 | 2011. május 31. 06:53 | Válasz erre: 7308 |
|
Márkaszervízben, vagy a Redbaronnál egy fizetõs, hivatalos, méréses átvizsgálást lehet kérni. Mérethetsz teljesítményt, fékerõt, stb... Papírt is adnak a mérési eredményekrõl. Szerintem érdemes ennyit áldozni rá. Üdv |
| kicsi | 7309 | 2011. május 31. 06:48 | Válasz erre: 7308 |
|
Szia Kinga! A fiamnak van GS 500-asa. Nagyon szereti, igazán egyszerû, igénytelen vas.Bõven megteszi kezdõmotornak. Két személyre viszont már csak korlátozottan alkalmas..Mivel elõszeretettel használják ezeket a gépeket oktató motornak, ezért nézesd át alaposan, nehogy valami leharcolt darabot vegyél meg.Az áráról nem tudok semmit, de szerintem inkább az állapotának higgyél és ne a Km órának! |
| tunderkingus | 7308 | 2011. május 30. 23:39 |
|
Sziasztok! Egy pici segítségre lenne szükségünk. A barátom kezdõ motornak kinézett egy GS500-at, 15.000 km-rel, 2 évvel, egy pici sérüléssel (meghúzták a tankot). A hitel átvállalásával meg is kapnánk (25.000/hó, 900.000 lesz a vége) Mi a véleményetek? Jó vásár lenne? Illetve tudtok ajánlani valakit, aki átnézné a motort Bp-n? A segítségeteket elõre is köszönjük! Kinga és Laci |
| ztaki | 7307 | 2011. május 30. 19:13 |
|
Kazincbarcikáról kellene egy nagyobb testû 50-es robogót lehozni Szegedre (vagy 100km-es körzetébe) - természetesen nem gondolom ingyé... Ha valakinek útbaesik és nem gond, ha nem okoz neki olyan túl nagy gondot, akkor keressen meg - minden megoldás érdekel. Nem túl sürgõs. |
| Englishman | 7305 | 2011. május 29. 15:12 | Válasz erre: 7302 |
|
Például: http://meccanoshop.hu/spd/4030002000/Loctite_O_gyuru_keszlet
|
| collosmester | 7304 | 2011. május 29. 13:38 | Válasz erre: 7302 |
|
Javaslom, hogy a LOCTITE-nél is keresgélj! Sokkal régebben járnak ezen az úton és az áraik is alacsonyabbak.
|
| ZzAncsa | 7303 | 2011. május 29. 13:20 |
|
Ma délelõtt a 21-es út 35-ös és 19-es km között elhagytam egy hátsó dobozt. Eltört a mûanyag platni.Visszamentünk keresni de nem találtuk......ha esetleg valaki tud róla valamit írjon püt. üdv |
| ekowob | 7302 | 2011. május 27. 19:37 | Válasz erre: 7301 |
|
Igazad van. Nem is ragaszkodom a Würthhöz. De legalább olyan jó minõségben valami ilyesmi kellene: http://www.wurth.com.au/catalogue/A04_0016.pdf |
| Tompecs | 7301 | 2011. május 27. 17:00 | Válasz erre: 7300 |
|
Én nem akarok beleszólni és tulajdonképpen kicsit off is de: nem tudom elképzelni azt a holmit, amit csak a würtnél lehet beszerezni. megismerve a "fantasztikus" üzletpolitikájukat, kb. a 2. megkeresésüknél közöltük velük, hogy nem kell elfáradjanak a jobbnál jobb ajánlataikkal hozzánk.
|
| ekowob | 7300 | 2011. május 26. 15:18 |
|
Keresek valakit, akinek van a Würthnél kedvezménye, vagy tud ilyet intézni évi egy-két rendelés erejéig. (Sajnos ha valaki nem költ ott el milliókat havonta, akkor iszonyatos árakat mondanak.) Elõre is köszi. |
| hellboy780917 | 7299 | 2011. május 25. 14:22 |
|
köszönöm a válaszokat. üveges ismerõsöm a fogkrém, poló kombinációt javasolta, s mûködött is. de ahogy jelezte, inkább sík felületeket javítanak így, napszemcsire csak ötletként mondta. a karcok kijöttek, tökéletes felület lett, de ahoyg belenéztem megfájdult a fejem... :) közben egy veszprémi optikusnak is írtam s küldtem képeket róla, akitõl vettem én anno a rudyprojekt szemcsimet, meg nem rég tõle rendeltem hozzá alkatrészt, rögtön mutatott egy ugyanolyat amit csiszolgatok, csak nem micimackós, hanem sima piros (polaroid egyébként), s leárazta 50%-kal, így már átis utaltam neki az összeget, szombaton meg már használatba is tudja venni a kisördög... nagyobb lencse belefaragása nem játszott, senki nem akarta vállalni itt gyõrben, még a somogyi sem (sõt az eladócsaj elég flegma volt, kiis mentem köszönés nélkül...), a vision-nál pedig csak kompletten tudtak volna új szemcsit 9-ért rendelni, de kb 3-4 hét... ááá mondom addig vége a nyárnak... lencsét nem tudtak rendelni. mondom akkor kipolírozom, de azt jött az ajánlat, meg a fejfájás, s megvettem inkább a másikat (jah, 5e-ért megkapom...) köszönöm mindenkinek aki reagált! |
| krisztianz | 7298 | 2011. május 25. 14:01 |
|
Nem tudod optikailag olyan minõségûre felpolírozni. Ha márkásabb a szemüveg még lencsét is lehet rendelni hozzá, vagy pedig, ha ki lehet venni a lencsét akkor sablonként használva le lehet csiszolni egy ugyanolyat.
|
| Macko | 7297 | 2011. május 25. 13:11 | Válasz erre: 7295 |
|
Optikus nem tudja csak a lencsét kicserélni? Lehet, hogy az megoldás lenne, és maradhat a megszokott szemüveg.
|
| ekowob | 7296 | 2011. május 25. 13:08 | Válasz erre: 7295 |
|
Próbáltam többfélét is. Azt kell mondanom, hogy olyan helyre, ahol át kell nézni rajta, nincs megfelelõ. Mondjuk egy hátsó lámpáról szépen el lehet velük tüntetni a kisebb karcokat, de bukó plexire vagy szemüvegre nem szabad használni. Megváltoztatja ugyanis az anyag ívét, ami akár egy negyed dioptriát is elérõ fénytörést okozhat. Mivel a kisfiad szemérõl van szó, inkább egy másik (nagyobb) szemüveg lencséjét csiszoltasd bele. Drágább, de én ezt tenném. |
| hellboy780917 | 7295 | 2011. május 25. 09:52 |
|
olyan fórumtárs/ak segítségét kérem, aki vagy kipróbáltak, vagy hallottak róla, hoyg valaki kipróbált valamilyen bukósisakplexi polírozót, s bevált. egész konkrétan kisfiam napszemüvegének lencséjét próbálnám meg elsõ körben "kisimítani", mielõtt vásárlásra hajtom fejemet, mert nagyon a fejéhez nõtt a napszemcsije.... minden építõ jellegû tanácsot-információt szívesen veszek. köszönöm! |
| Tiger | 7294 | 2011. május 25. 07:22 | Válasz erre: 7293 |
|
A program akkor nyilván nem fut azzal a verziószámú Androiddal ami a telefonodon van,ezért frissítsd(töltsd le) valamelyik új 2.2 vagy 2.3-as számú verzióra.Sajnos rengeteg adat és beállítás elvész majd,amit a mostani verzióval használsz,de ezeket elõtte kimentheted a Samsung Kies programra,gondolom az Any Soft Keyboards-ot is azon keresztül telepítetted.
|
| qqriq64 | 7293 | 2011. május 24. 23:16 |
|
Sziasztok. A Samsung Galaxy S telefonomra letöltöttem az AnySoft Keyboard magyar billentyûzetet, a feladatkezelõben ott van de nem tudom aktiválni. Ha tud segíteni valaki akkor lépésrõl lépésre írja le mert én nem igazán értek hozzá. Köszi. |
| kriszkee | 7292 | 2011. május 24. 22:58 |
|
Sziasztok! Íratok tulajdonosát keresem. Ódor Gábor a neve és egy KTM 640 LC boldog tulajdonosa. Ha valaki ismeri szóljon neki. Köszi...
|
| Pegaso650 | 7291 | 2011. május 24. 21:55 |
|
Az olaj témára visszatérve találtam egy jó kis oldalt: http://dl650.info/database/knowledgebase/25-olaj Érdemes olvasgatni, egy csomó érdekes dolog van még benne :) |
| Vaslovas | 7290 | 2011. május 24. 21:02 |
|
Tudja -e valaki, hogy lesz idén Naszályon (Komárom mellett) motoros felvonulás??
|
| KawaÉvi | 7289 | 2011. május 24. 19:33 | Válasz erre: 7288 |
|
Ezt már egy éve is hallottam sõt közösségi fórumokon is szajkózták! De én azt hiszem itt is beszéltünk már róla! B pozitív véradó vagyok jómagam 13-dik éve, és nem hívtak be soron kívül, hogy egy koraszülöttnek szüksége volna donorra... |
| kymco3 | 7288 | 2011. május 24. 19:19 |
|
B RH pozitív jótevõk segítségére vár egy 29. hétre született kritikus állapotú kisfiú! 06-30-376-01-52 |
| pandamaci | 7287 | 2011. május 24. 15:07 | Válasz erre: 7278 |
|
Én is ezzel az eperlekvárral járok, nálam bevált. Az olajnak különben nem kell bejáródni, megkoszosodni, hogy jó legyen. A kuplung mûködtetõ részében amikor cserélted a fékfolyadékot, azt kilégtelenítetted rendesen? A 10w40 olaj nem lehet olyan sûrû, hogy ettõl hidegen nehéz a váltás, az ürest meg nem találod. |
| Zsoli86 | 7286 | 2011. május 23. 18:19 | Válasz erre: 7284 |
|
Igen, felvidékrõl írok. Igen, egy kevéssel olcsóbb nálunk a kenõanyag. Szicsu: Szerintem sem nyúlt ehhez a Castrolhoz senki. Alapból ilyen természetû olaj. Egy próbát megért, a késõbbiekben hanyagolom, jövõre jöhet a Repsol sintetico. Nálunk most az megy a legjobb áron és sokan azt teszik a vasba. |
| bob | 7285 | 2011. május 23. 18:14 |
|
Szóval Honda gyári olaj helyett Repsol :) - nem Castrol.. ezért ne csináljon mást az ember munka mellett :) Azóta muzsikál a masina, csak ajánlani tudom. |
| tsanyi | 7284 | 2011. május 23. 18:12 | Válasz erre: 7281 |
|
Most nézem, hogy szlovákiából írsz...ott még benzinkúton is olcsóbb az olaj mint nálunk így nálatok nem nagyon variálnak vele szerintem...:)))
|
| Szicsu600 | 7283 | 2011. május 23. 18:11 | Válasz erre: 7274 |
|
Sajna a Castrol olajok ilyenek.Nem nyúlt ahhoz senki.Végig próbáltam jó pár márkát, valahogy mindig a MOTUL-nál kötök ki.Igaz már 1000 km-után csúnya színe van.:)
|
| tsanyi | 7282 | 2011. május 23. 18:10 | Válasz erre: 7281 |
|
Én amit eladok pl. csak 3 magyar nagykerbõl szerzem be visszakövethetõen db-ra.....
|
| Zsoli86 | 7281 | 2011. május 23. 18:09 | Válasz erre: 7280 |
|
Köszi. Csak eddig nem tudtam, mit neveznek többen megbízható olajforrásnak.
|
| tsanyi | 7280 | 2011. május 23. 18:07 | Válasz erre: 7274 |
|
Alapból magyar nagyker és olyan bolt aki onnan vásárol....az visszakereshetõ, utolérhetõ.....igaz drágább, de nincs miért aggódni...
|
| Pegaso650 | 7279 | 2011. május 23. 16:07 |
|
1500 km-t már mentem vele és nem tudom meddig várjak a bekoszolódással, hogy jobb legyen :D
|
| Zsoli86 | 7278 | 2011. május 23. 15:03 | Válasz erre: 7276 |
|
Mondjuk a Castrol oldalán piros-eper színûnek írja le a GPS1-et. Olyan is, mint valami eperlekvár.. :D Szinte már-már gél állagú. Persze ha felmelegszik, olaj lesz belõle. :) Amig megnem teszek hideg motorral néhány száz métert, hideg olajjal borzasztó nyöge nyeli a kettest. A nullás megtalálása katasztrofális, míg az elõtte levõ mocskos, szürke olajjal (nem tudom, hogy milyen márkát tett bele az elõzõ tulaja, fel kellene telefonon hívni) igen jól szuperált. Lehet kell pár km az új olajnak, hogy "bekoszolódjon" és jobb lesz, mint az idõs bor esetében, nem tudom. De ezt a típusú Castrolt kerülném a jövõben majd. Bepróbálkozokma Repsollal, az olcsóbb és sokan hasznélják megelégedve a baráti társaságomban is. |
| Gabe37 | 7276 | 2011. május 23. 13:38 | Válasz erre: 7274 |
|
Castrolról hallottam, gyári dobozba töltenek mást. Nem néztem utána, de állítólag itt töltik Mo-on, trükköznek vele. Nem tudom, a te esetedben errõl van-e szó, az olajat sokan dicsérik. Én Motult vettem.
|
| Pegaso650 | 7275 | 2011. május 23. 13:07 | Válasz erre: 7274 |
|
"Ha a doboz sértetlen, nem volt felnyitva és a matricán fel van tüntetve a gyártó ország, akkor ki nyúl hozzá? " Nah errõl a benzinkutasok tudnának mesélni :D |
| Zsoli86 | 7274 | 2011. május 23. 12:34 | Válasz erre: 7272 |
|
Kérdés: Mi számít megbízható forrásnak olajvásárláskor? Ha a doboz sértetlen, nem volt felnyitva és a matricán fel van tüntetve a gyártó ország, akkor ki nyúl hozzá? Én most Castrol GPS1 10w40-t vettem az éven bele, de soha többet. Legközelebb Repsol syntetico, pedig elõször azt szerettem volna. A Castrollal csattog a váltó, a nullást nehezen találja és még a kuplung is elkezdett rosszalkodni, csúszik olykor. Az tény, hogy 1500 km után is olyan tiszta az olaj, mintha víz lenne. És egy csepp sem hiányzik belõle. |
| kawa70 | 7272 | 2011. május 23. 12:21 | Válasz erre: 7271 |
|
Hát még az is lehet akkor. De szinbõl azért nem egyszerû következtetni. Sajnos tényleg csak megbízható forrásra lehet alapozni, de a mai világban már arra sem mindig. Mindent hamisitanak, vagy olcsóbbra cserélnek csomagoláson belül.
|
| Pegaso650 | 7271 | 2011. május 23. 12:16 | Válasz erre: 7270 |
|
Mikor olajat cseréltünk egy kedves barátommal, akkor megmutatta milyen színûnek kellene lennie egy Motul 5100-nak. Az enyém inkább barnás volt, az övé sárga :( Szerinte nem az volt benne, hanem Motul 3000 |
| kawa70 | 7269 | 2011. május 23. 12:13 | Válasz erre: 7265 |
|
Egyik ismerõsömtõl egyszer már vettem át, mert neki a Suzuki csopperén szintén váltási kényelmetlenséget okozott ez az olaj. Az enyém meg kedveli. Az ipone 10.4 amit még használtam én is, és megfelelt. Mindig azt veszem, ami a legolcsóbban beszerezhetõ, mostanában ez a repsol.
|
| kawa70 | 7267 | 2011. május 23. 12:10 | Válasz erre: 7262 |
|
Elvileg igen, de mint jelen példád is mutatja, okozhat némi meglepetést egy ujabb olaj kipróbálása. Kenési szempontból biztos hogy nem lesz gond, de az autókkal szemben motorok esetében a kuplung olajban fut, ez néha problémás lehet olaj gyártmányok tekintetében. Az olaj fokozata, hideg-meleg tûrése hiába egyezik meg, minden gyártó tesz bele még valami adalékot, amitõl szuperebb az olaja. És általában ez lehet a gond. Csak épp minden motorkerékpár tipusba nem próbálják ki a terméküket, igy elõfordul mégsem tökéletes egy adott tipusnál.
|
| kawa70 | 7266 | 2011. május 23. 12:04 | Válasz erre: 7259 |
|
A három nálam bevált olaj közül ez az egyik. De többnyire Repsol sintetico-t használok.
|
| Gyurci | 7265 | 2011. május 23. 11:49 |
|
Azért furcsa számomra, mert a Motulra még nem volt panasz (nekem sem) és azt teszik a legtöbben a DL-be, az Ipone-t dícsérik még.
|
| Pegaso650 | 7264 | 2011. május 23. 11:41 | Válasz erre: 7263 |
|
Nah ez lesz itt a kérdés kulcsa :( Azt hittem biztos a forrás .... ... végülis, ha egyszer rászednek az nem az én hibám, de ha másodszorra is megtörténne az már az enyém lenne. |
| Gyurci | 7263 | 2011. május 23. 11:35 |
|
Elõtte milyen olaj volt a motorodba. nekem Castrol volt a DL-be sokáig, de annyira dícsérték a Motult, hogy kipróbáltam. Jobb lett tõle a motor, csendesebb volt a váltó, finomabban járt a blokk. Ez Motul 5100 4T 10W-40 volt. A Motult teszem azóta a KTM-be is, tökéletes. Csak egy kérdés margón: biztos forrásból vásároltad az olajat?
|
| Pegaso650 | 7262 | 2011. május 23. 11:28 | Válasz erre: 7261 |
|
A kérdés még mindig nyitott: "A Q8 SBK 10W-40 SL használható-e a DL-be? " |
| recege1 | 7261 | 2011. május 23. 11:13 |
|
Teljesítményszinteket. http://www.liqui-moly.hu/dok/Liqui%20Moly%20Oktatas-2004.pdf |
| Pegaso650 | 7260 | 2011. május 23. 11:10 | Válasz erre: 7259 |
|
Mit jelent a motorolajokon az: API SF, SG, SL jelölés? A Q8 SBK 10W-40 SL használható-e a DL-be? |
| Pegaso650 | 7259 | 2011. május 23. 11:04 | Válasz erre: 7258 |
|
Igen. Egyszer volt egy alkalmi vétel Motul 5100 10W40-re, talán nem kellett volna :( |
| Audimania | 7258 | 2011. május 23. 10:47 | Válasz erre: 7256 |
|
Ha hasonló viszkozitású olajat tettél bele, az új olaj "tapadási" tulajdonságai miatt "foghatja" jobban a kuplungot, hidegen ... kenési gondot nem szabad, hogy okozzon. Meleg állapotban is nagyobb a hangja?
|
| kawa70 | 7257 | 2011. május 23. 10:06 | Válasz erre: 7256 |
|
Nem tudom. Én nem szoktam eltérni a bevált olajaktól. Nem hiszem hogy nagy kárt csinálna, de lehet érdemesebb lenne lecserélni.
|
| Pegaso650 | 7256 | 2011. május 23. 10:04 | Válasz erre: 7255 |
|
Hát erre gondoltam én is, de nem akartam ötletet adni :) Cseréltem olajat és azóta van a jelenség :( Kérdés, hogy inkább cseréljem le újból, vagy megvárhatóm vele a következõ olajcserét? |
| kawa70 | 7255 | 2011. május 23. 09:58 | Válasz erre: 7254 |
|
Olajat cseréltél mostanság? Egyébként ugyanúgy vált mint régen, nincs más változás? Egyébként nem hiszem, nekem kawasakim van, az alapból csattan általában :) |
| Pegaso650 | 7254 | 2011. május 23. 09:55 |
|
Mitõl lehet az, hogy sebesség váltáskor "csattan" a váltó? Okozhat e ez valami problémát? |
| qqriq64 | 7253 | 2011. május 21. 12:57 | Válasz erre: 7251 |
|
Huu jó hogy szóltál megyek megetetem õket:))))))))))
|