18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

lendvai 119511 2018. február 19. 09:44  
Olvasgattam a totalcaron a dízel Hondás cikket meg a hozzászólásokat, hát elég érdekes az a szemléletmód, ami szerintem Európa-szerte a dízelek körüli őrületet jellemzi. Valaki megemlítette, hogy a 90-es években a dízelmotorok keresztbe-hosszába megették a benzinmotorokat. Én itt némi zavart érzek az erőben, mert azok a dízelek mind turbósak és szívó benzinesekkel hasonlítgatják össze őket. Ne tessék már igazságtalannak lenni, tessék a turbós dízeleket turbós benzinesekkel hasonlítgatni! Ott van például a BMW szerintem agyonfetisizált 3 literes dízele. Állítsuk mellé pl a Toyota Supra MK4 szintén 3 literes turbós benzinesét. Ott szerintem nem kétséges melyik eszi meg keresztbe-hosszába a másikat. :-) De lehet japán dízelt is német benzineshez hasonlítani, nekem most ez jutott eszembe.
Vagy a Kia Stinger 3.3 turbós benzinese, ami azért megszorongatta a Panamerát meg a 6 Grancoupe-t is, mert jóval kevesebbért tudta azt az élményt adni.
Fenntartási költségek más téma, azt látom, hogy én a "bontószökevény" szívó benzinesemmel 2.4 literrel tudom azt a fogyasztást produkálni, mint a "modern" dízelek ugyanazzal a lökettérfogattal, vagy a "downsizing" turbós benzinesek. Cserébe vállalom, hogy jobban szennyezem a környezetet. :-)
Csak hogy off téma is legyen ismét. :-)))
    

lendvai 119510 2018. február 19. 09:37   Válasz erre: 119509
A javíttatások minden bizonnyal. :-) Árban ugyanott van, mint a Ducati, így ez nem mérvadó.
    

night-rider 119509 2018. február 19. 09:20   Válasz erre: 119507
de az pénzbe kerül)))))
    

Sander67 119508 2018. február 19. 08:59   Válasz erre: 119507
Nálam a motorválasztás eddig mindig ülés- és menetpróba alapján dőltek el.Hiába tetszik a Yamaha Tracer sorozat,mikor olyan érzés volt velük a próbamotorozás,mintha összezsugorodtak volna alattam.Talán az AT hozta az elvárhatót a Tádéhoz viszonyítva,de az árcéduláját nem hozzám szabták.
    

lendvai 119507 2018. február 19. 08:16   Válasz erre: 119506
Más az ízlésem, ez van. :-) A BMW S1000XR például hárombetűs ide, vagy oda, tetszik. Az egyetlen dolog, ami a Ducati felé billenti a mérleg nyelvét, hogy én a két henger hangjára gerjedek. :-) Amúgy a BMW lenne a következő. :-) Gyalázat, mi? :-))))))
    

kawa550 119506 2018. február 18. 21:55   Válasz erre: 119505
Akkor nem csak a fejeddel van gond, hanem a szemeddel is. :))))
    

lendvai 119505 2018. február 18. 21:51   Válasz erre: 119504
Ez így,van, de a Versys nem tetszik.:-))))
    

kawa550 119504 2018. február 18. 21:46   Válasz erre: 119503
Tényleg nem értem mire gondolsz. Csak nem arra, hogy a kawa meg Rea bekötött szemmel, fél kezét a seggébe dugva is lenyomja az egész mezőnyt évek óta? :)))))))))
    

lendvai 119503 2018. február 18. 21:32   Válasz erre: 119499
Hát, ilyen gyorsulásos tesztet még nem láttam köztük. Amit látok az, hogy áll a két márka pl a Superbike-ban, így csak tippelni tudnék, de most nem teszem, mert Séf bácsi azonnal széttrollkodná ezt a Superbike-os témát.:-)))
    

lendvai 119502 2018. február 18. 21:23   Válasz erre: 119500
Értem a zármosást, köszönöm. :-)
    

lendvai 119501 2018. február 18. 21:22   Válasz erre: 119498
3 kerekűt írtál? Azt is akartál írni? :-) Ha igen, akkor ez valami péniszirigység féle lehet.:-) Ha nem, akkor értem.:-)
    

csanesz 119500 2018. február 18. 21:16   Válasz erre: 119493
A milis fecskendő tűt betudod tolni a zárszerkezet végéig, hogy a befújt olajat kiszippantsa. Így nem fog úszni a zárszerkezet alja a szutykos olajtól, mert azt egyből kiszívatod a fecskendő tű segítségével. Lényegében kimosod a zárszerkezetet. Úgy működik, mint egy vizes porszívó. Ha nem érted holnap talán meg csinálom és készítek videjót vagy képeket.
    

Sander67 119499 2018. február 18. 20:54   Válasz erre: 119492
Nem egy kategória a kettő, talán a sportúra fajtából a hárombetűs S1000 XR lett volna az egyenrangú kihívója, és szerintem nem kérdés hogy melyik kerülne előrébb.
    

kawa550 119498 2018. február 18. 20:46   Válasz erre: 119497
Má hogy felejteném?! Nagycenkről! Ott voltam kis pisis, aztán meg klottgatyás kisgyerek, de aztán megnőttem és férfi lettem, megfelelő méretű szerszámmal! Persze vannak az örök gyerekek, a kis 3 kerekű biciklijükkel.....:))))))))))))
    

lendvai 119497 2018. február 18. 20:37   Válasz erre: 119496
De könnyen elfelejti kee' honnan jött. :-))))))
    

kawa550 119496 2018. február 18. 20:33  
De mostantól akkor Ati is beszáll, mikor ekézzük a bömösöket?......:)))))))))))))
De milyen cíííp is lesz! Repesztünk majd által lefele szembe a nappal a tengerpartnak, elől a rexi minta zállat, kicsit lemaradva az efjéer, azt ott, valahol egész hátul meg jön majd a Tibike a gyerekeknek való 1000ccm alatti gyerekmotorral......:)))))))))))))
    

kawa550 119495 2018. február 18. 20:22  

    

kawa550 119494 2018. február 18. 20:22  
Faxom vár holnapig, beugrottam hozzájjuk, itten van a gépsárkány. Rajság királyság, kéne ilyen nekem is egy. A rexi mellé.:))))))))))
    

lendvai 119493 2018. február 18. 20:05   Válasz erre: 119490
Ez most nem állt össze, mit fűzök hova és miért kell fecskendő a végére? Hacsak nem a fecskendő dugattyú nélkül és a tűt tolom be a zárba?
    

lendvai 119492 2018. február 18. 20:02   Válasz erre: 119491
Inkább megalázó volt az, nem sértő. :-)))
    

csanesz 119491 2018. február 18. 19:49   Válasz erre: 119483
Az a 3 betűs az...
Írhattad volna, hogy sértő képek következnek! :)
    

csanesz 119490 2018. február 18. 19:43   Válasz erre: 119475
És zármosásra is naon jó az a vákuumos cucc! Milis fecskendő a vákuumos végére, befűz monyuk a slusz kapcsolóba beindítod az elszívást és WD-40 -et mellé beküld.

Nekem vastagfalú szilikon csöves a vákuumos cucc.
    

lendvai 119489 2018. február 18. 19:32   Válasz erre: 119487
Ha van lealacsonyít, akkor értelmezhető a ledegradál is. Alacsonyítani is csak lefelé lehet, felfelé nem. :-) A nyelvet meg mint tudjuk nem Lőrincze Lajos és tudományos kollégái művelik és formálják, hanem akik használják. Én pedig ezennel létező szóként használom a ledegradál-t, punktum! :-)))
    

csanesz 119488 2018. február 18. 19:06   Válasz erre: 119469
Háttt őőő...
Nem fért be! :)))
    

kawa550 119487 2018. február 18. 17:59   Válasz erre: 119485
Csak olyan van hogy lealacsonyít, az elé már nam tesszük oda hogy LEdegradál. :))))
    

ati5995 119486 2018. február 18. 17:21  
1:Hr-be a 13 éves aksi döglött meg.-2:utána ugyan olyan (nevű tipusú) új 1 hét után(gyári hibás)-helyette Banner jó lett, 3:igen Gyula-olyan 4:eszembe sincs bosszantani-Rexikénél nincs jobb!!( szerinte) Kép nincs mert az ex. tulaj már levette a hirdetést, tegnap megnéztem, ma melózok,de ma házhoz vitte a gépet-és fotó majd holnap!
    

lendvai 119485 2018. február 18. 17:19   Válasz erre: 119484
Te most ledegradáltál engemet? :-))))
Van még pár évem, hogy felnőjek a dagadt kacsához, addig meg te se fiatalodni fogsz. :-)))
    

kawa550 119484 2018. február 18. 16:56   Válasz erre: 119483
Csak jelzem kisfiam, hogy az 1200Lc gs-t is simán lenyomja rexike széria állapotban is. Egyrészt.
Másrészt kéne még valami embör is arra a dagadt kacsára, aki előz is vele ugyebár.....:)))))))))))))
    

lendvai 119483 2018. február 18. 16:51   Válasz erre: 119482
Igaz ez csak egy GS, bár hasonló teljesítménnyel, de szíves figyelmedbe ajánlom 6:55-nél az előzési manővert. :-)))

https://www.youtube.com/watch?v=Qsg1Szgiodo
    

lendvai 119482 2018. február 18. 16:48   Válasz erre: 119481
Hogy fogsz te sírni a negyed mérföldes kilométerkő mellett, ha meglesz végre a Multistrada. :-)))))
    

kawa550 119481 2018. február 18. 16:45  
De mekkora cseresznye, hogy kicsit megtuningoltuk a télen a rexikét, mert különben ezzel a rakétával már rámvert volna a nyáron negyed mérföldön 2 tized másodpercet. Na de most nem tud! :)))))))))))
    

kawa550 119480 2018. február 18. 16:39   Válasz erre: 119477
Ilyen-e? Ilyen mi, hogy a rák enné ki a beled, há még cíííííííííp hogy tetszik, igen szép motor!:)))))))))
    

kawa550 119479 2018. február 18. 16:37   Válasz erre: 119476
Kép bammeg, az nincs vagy mifaxom?! :)))))))))))
    

lendvai 119478 2018. február 18. 16:13   Válasz erre: 119476
Amúgy meg ne hantázz itt, a vadonatúj Exide akkud adta be a kulcsot emlékeim szerint. :-))))
    

lendvai 119477 2018. február 18. 16:05   Válasz erre: 119476
Na, gratulálok, véleményem szerint jobb választás. :-) Azért valld be, valahol Kawát is bosszantani akarod ezzel az orfűi találkozó után. :-)))) Mert ott nagyon tetszett neki az FJR. :-)))
Mondd, hogy bosszantani akarod vele, lécci-lécci! :-)))))
    

ati5995 119476 2018. február 18. 15:44  
Na de az a BMW-s aksi még a gyári volt 13 éves-megszolgálta.....csak ne ott döglött volna meg....de hát Kawa ott is toppon volt és megoldotta!! Ja ..és nem is kell BMW...FJR tulaj lettem!! ( Ez lett a Triumph-ból)
    

lendvai 119475 2018. február 18. 15:41  
Most már van új akksi meg új fékfolyadék is, igazán csak a jó idő hiányzik már. :-))))
A Lajosos vákuumos fékfolyadék cserélő szett feltételesen bevált. Folyadékot cserélni jó, mert van ugye vákuum, ami szíjja a cuccot, így levegő nem nagyon tud visszakerülni a rendszerbe. Légtelenítéshez viszont nem igazán jó, mert a vákuum nem olyan erős, hogy megtöltse a csövet a folyadékkal, így vagy csak csordogál benne, vagy felhabosodik, így egy levegős fékrendszernél nem lát semmit az ember, nem tudnám mikor lett buborékmentes. Egy módon tudnám elképzelni vele a kontrollált légtelenítést: a féknyergen lévő csavartól a vákuumpumpa tartályáig függőleges csőszakasz kell, ahol mindig teli van a cső folyadékkal. A csövet magát valószínűleg cserélem valami puhára, mert ez kemény, így elég nehéz volt pozicionálni, a végén lévő gumipipa hajlamos lefordulni a csavarról, ha nincs elég vákuum és nem figyel az ember.
Cserébe egy személyes művelet lehet a fékfolyadék csere, nem kell pumpálni semmit. :-))))
    

lendvai 119474 2018. február 18. 15:35   Válasz erre: 119470
1998-ban követték el a vezetékfalazást, nem tudom akkoriban divat volt-e még népgazdasági hasznosítás céljából lopni kábelt. :-)))) Bár lopni errefelé minden korszakban mindent tudtak. :-))) Lehet 2,5-ös, nem néztem meg közelebbről. Kötődobozok részben méricskéléssel, részben kopogtatással kerültek elő, meg vannak fotók is vakolás előtti állapotról, de a fürdőszobát pont kihagyták, így ott kevés a valószínűsége, hogy megtalálom a kötést.
    

lendvai 119473 2018. február 18. 15:30   Válasz erre: 119464
Tengerparti túrára semmiképp ne indulj el problémás akkuval! Akkor se, ha nem BMW-ben, hanem Kawasakiban teljesít szolgálatot. Emlékezz tavaly mi történt! :-))))))
Egy kis vérszívás ugye sosem árt. :-)))))
    

kawa550 119472 2018. február 18. 14:39   Válasz erre: 119467
Néztem, de nem látom az akciót, a legjobb ajánlat a saito 50eur, de az tényleg a legalja, és ahhoz képest drága is. A delo meg már többe kerülne, mint egy yuasa házhozszállítva.
https://www.louis.at/katalog/suche/produkte?search_term=YTX14-BS&searchButton=
    

kawa70 119471 2018. február 18. 14:33   Válasz erre: 119463
A táblázathoz annyit fűznék hozzá, hogy a C csoportot lakások fogy.mérő utáni vezetékein se alkalmazzuk. Anno, amikor nem volt ennyi tartós fogyasztó, elment. De ott is kivették a fűtést, mert hosszútávon nem birja. Kizárólag szabadon szerelt esetben lesz megfelelő.
    

kawa70 119470 2018. február 18. 14:27   Válasz erre: 119463
Kettő okból gondolom látatlanban, hogy 2,5 - no meg a 30év tapasztalása - , az egyik hogy a régi MT kábel vastagabbnak tűnik és az is, mint a mostaniak. A másik, hogy a szerelés technologiájából ítélve a beszerzés forrása a mentés, másként volt. Anno könnyen hozzáfértek sok mt 3*2,5 kábelhez és sok helyen előfordul népgazdasági hasznosításként.
Sajnos manapság egyik vezeték keresztmetszete se annyi, amennyi a szabványos érték. Ebből már volt több szakmai vita oirgalmazókkal, gyártókkal. Az volt a válasz, hogy vezetékek esetén a vezetőképességet vizsgálják, az pedig megfelel a szabványoknak. Ennek ellenére bevezették a 13A-es kismegszakítót, célzottan az MBCu 1.5 okán.
    

kawa70 119469 2018. február 18. 14:17   Válasz erre: 119468
Nagyobb nem volt az OBO doboznál?:))
    

csanesz 119468 2018. február 18. 14:15   Válasz erre: 119462
Nálam a csoki bevált. Bevallom a TDM -nél is használom 5 éve teszi a dolgát egy kötődobozban. :)
    

Hr.Geiger 119467 2018. február 18. 14:03   Válasz erre: 119464
A Gericke-ben most akciósak az akksik, érdemes lenne beugranod, ha útba esik..., 25 ajrót megér szerintem. Én is náluk vettem anno, csak én egy nyári SSV-ben.
    

csanesz 119466 2018. február 18. 13:45   Válasz erre: 119458
Kawa70!
Igaz, töltéskor nem fortyog, de gázt azt termel, ami egy szelep segítségével távozik.

Köszi az észrevételt! :)
    

csanesz 119465 2018. február 18. 13:39   Válasz erre: 119450
Elég jó védelemmel vannak ellátva az "okos" töltők. Ősszel rákötöd, tavasszal lekötöd a töltőt. Elvileg napi 100mA -t veszít, ha újszerű - régebben mértem. Márkától, minőségtől függ, pár 10mA plusz-mínusz...
    

kawa550 119464 2018. február 18. 13:31  
Rámértem megint az akkura, már a nagyon karaj 12.2-nél tart, még 2 1 nap, oszt indítani már nem tudna. Asszem nem ezzel kéne tengerparti túrára indulni. :)))))
    

csanesz 119463 2018. február 18. 13:28   Válasz erre: 119462
Monyuk azt a vezetéket látni kell. Kollégával 6 -os vezetéket néztünk 4 -nek. A vezetékek mérete és méretezése eltér. A 4 -es olyan 3-nak látszik. A 6-os olyan 4,5 -nek látszik. Fizikai méretük kisebb a feltüntetett méretnél. De igazából nem ez a lényeg, hanem, hogy papír szerint tudja azt az ampert biztosítani amekkora kismegszakítóval le van védve.
Az első oszlop - az átmérő előtt - a kvadrát "A" csoporttal számolunk: http://www.sasovits.hu/cnc/irodalom/vezetek_terhel.htm
    

kawa70 119462 2018. február 18. 12:54   Válasz erre: 119461
2.5 lesz az szerintem. Csokit pont elvetném, mertja valami, az tud még igazán problémás lenni. A régi viv-fix ezerszer stabilabb mint a csoki. Forrasztás hibáját még nem láttam, egy időben megengedett is volt, egyedüli kurva nagy hátránya hogy nem bontható csak vágással. Aztán efogy a vezeték. Ettől eltekintve ha megfelelően van előkészítve, és nem csak egymásra dobva a két rézvezető akkor a legstabilabb. Hátránya még, de ez épületek esetén nem jellemző, hogy a kötés rugalmatlan lesz és hajlamos a törésre. Járművekben ezért nem javallott.
    

csanesz 119461 2018. február 18. 12:44   Válasz erre: 119448
Hogy a vezeték falazva van vagy csőben húzva az majdnem mindegy. A 3,5 -ös vezeték az 4 -nek felel meg. Azzal nincs is gond. Szinte csak a kötési pontok szoktak hibádzani. Sajna a forrasztás nem szakszerű. Wago vagy csoki(sorkapocs) lenne az elfogadott. A forrasztásos megoldás is teszi a dolgát, de, ha valami zárlat vagy kontaktus hiba keletkezik elfolyik a forrasztás és még nagyobb galibát okozhat. A kontaktus hiba tud kurv@ nagy frekvenciát is generálni és arra döglenek az eszközök - mint egy frekiváltó. Arra a kismegszakító és a FI relé nem reagál. Nálam volt ilyen ezért is kellett a kötődobozok újrakötése. Kiolvadt a kismegszakító oldala és pirosan izzott a benne lévő vezető. Kontakt hibám volt. Kötődobozt a befalazott vezetékek leágazásánál nem találtál?
    

kawa70 119460 2018. február 18. 12:43   Válasz erre: 119444
Igen, de alapjábanbéve a wago egy márka, csak rajta maradt akárcsak a flex és hilti esetében. Stabil, biztonságos. Flexi vezetékhez másik fajta kell, az nyitható egy kis karral. Aluvezeték esetén kötelező a kontakt paszta.
    

kawa70 119459 2018. február 18. 12:40   Válasz erre: 119448
Kicsi a valószinűsége, hogy hálózatos probléma lesz. Nullakötés is leginkább nagyobb terheléseknél valamint háromfázisú hálóazatnál elsődleges probléma.
    

kawa70 119458 2018. február 18. 12:27   Válasz erre: 119445
Agm nem fog fortyogni, pihentetni viszont azt is kell.
    

kawa70 119457 2018. február 18. 12:23   Válasz erre: 119442
Gondozásmentes, de AGM a becsületes neve. Alább már vázolták a különbségeket. Előnye, hogy nem folyik ki a sav ha fejrefordítod sem, de ugyanúgy savas akku. Bármit is tilos utántölteni folyadékügyileg.
    

kawa70 119456 2018. február 18. 12:10   Válasz erre: 119450
Rajta.
    

kawa550 119455 2018. február 18. 11:46   Válasz erre: 119454
:))
    

lendvai 119454 2018. február 18. 10:23  
Megvilágosodtam testvéreim! Tegnap hajmosáskor megnéztem a sampont és az volt ráírva, hogy tengeri ásványokkal. Elgondolkodtam és arra a következtetésre jutottam, hogy a tengeri ásványok fontosak és hasznosak a haj egészsége és ápolása szempontjából, hiszen a tengeri halak is milyen szép szőrösek. :-)))))))
    

PalmBela 119453 2018. február 18. 10:17   Válasz erre: 119452
Köszönöm Gyula és Tibi!
Megnyugodtam!
Vissza is pakolom majd! A reggeli olvasgatás után becidriztem, le is vetettem a töltőt....monjuk jó lett volna elolvasni a töltő használatiját, meg hozzánézni az akksit, mert a töltőn 3 állás van autónak ( Normal - AGM (? - talán) - Recon) Normálon hagytam.

De most majd utána nézek.

Január- Február, itt a nyár!

Üdv: B
    

lendvai 119452 2018. február 18. 08:48   Válasz erre: 119450
Bélám, a legokosabb töltők meg is sértődnek, ha nem hagyod őket az akkut tutujgatni és úgy kell kiengesztelni őket szép szóval, virággal. :-))))
Én a Shoxos kis töltőt rajta szoktam hagyni, ha kell tölt, ha kell karbantart (kisüt-tölt), ha meg nem kell semmi, akkor lekapcsolja magát az akkuról.
    

kawa550 119451 2018. február 18. 08:34   Válasz erre: 119450
Akkuja válogatja, de kifejezetten ártani nem árt, nagyon kis árammal töltenek általában és azzal is csak akkor amikor kell, különben kikapcsol, akkor is ha rajta hagyod. A nagyon okosak meg ilyen refresh funkcióval is bírnak, ahol felváltva töltögeti meg meríti az akkut, gyakorlatilag egy optimális használatot szimulálva. Az agm-eknél meg kifejezetten ajánlott rajta hagyni az okos csepptöltőt.
" Ezen akkumulátorokat célszerű akkor is tölteni és némileg meríteni, ha használaton kívül kerülnek, az állásban ugyanis drasztikusan csökken az élettartamuk."
"Az akkumulátor téli állapotmegőrzésére két módszert ajánlunk. Vagy töltsük fel rendszeres időközönként klasszikus akkumulátortöltővel, vagy az állás során folyamatosan használjunk csepptöltőt.csepptöltővel semmi más dolgunk sincs, mint rácsíptetni az akkumulátor két pólusára, ami aztán tipp-topp állapotban tartja az akksit tavaszig. Ez ugyanis csak a maximális töltöttségi állapotig tölti az akkumulátort, aztán kikapcsol, majd amikor egy szint alá merül az akksi, ismét rátölt."
    

PalmBela 119450 2018. február 18. 08:19  
Jó Napot Kedves Urak!
Lenne egy kérdésem akksi témához:

Ezeket a marha okos töltőket rajt szabad hagyni hosszabb időre az akksin?
Lehet baja bárminek is?

Köszönöm!

Üdv: B
    

lendvai 119449 2018. február 17. 22:02   Válasz erre: 119442
Zselés vagy AGM sokszor ugyanarra használják, pedig nem ugyanaz. Az AGM az Absorbent Glass Mat rövidítése, ami gondozásmentes, ezért kell belepüfölni a dugókat miután belecsorgattad a savat és az üvegszálas anyag szépen felszítta, így nem lötyög, olyan, mintha a savnál sokkal sűrűbb "zseléként" viselkedne. A zselés akkuban meg tényleg zselészerű az elektrolit, azért nem lötyög ki. Természetesen ez is gondozásmentes. A te Yuasád AGM, ahogy az enyém is.
    

lendvai 119448 2018. február 17. 21:33   Válasz erre: 119443
Kizárólag réz vezetékek vannak és ahol kötést találtam azt nagyon szakszerűen kötötték össze: forrasztópákával összeforrasztották, csak néhány helyen az oxidmentesítésre nem ügyeltek eléggé és golyós lett az ón. :-))) Amitől kikerekedett a szemem, amikor kezdtem feltérképezni a ház elektromos hálózatát: kizárólag kettős szigetelésű MT kábelt használtak, ránézésre legalább 3,5-öst. Ezt van, ahol csőbe húzták, de leginkább bedugdosták a téglák közé és rávakoltak. Bárminemű kábelcsere csak falbontással lehetséges és a 10W-os LED világítás is akkora kábelről megy amire pár darab villanybojlert rá lehet akasztani. :-)
Amit átkötöttem Wago-val kötöttem meg, csak nekem a sodrott rézhez való kell, ami kicsit több helyet foglal. Így nem tudom van-e olyan kötés még, amit nem forrasztottak meg, kontakt hibából származó tranziens ott lehet csak.
Az előző tulaj annyira szerette a forrasztópákáját, hogy még a lámpatestekbe is beleforrasztotta a vezetéket, amikor cseréltem őket és vettem elő a kis csavarhúzómat a létrán állva, hogy majd szépen kicsavarom a csatlakozóban lévő csavarokat akkor láttam, hogy csavarok sehol, ellenben a csatlakozó tele ónnal, el se tudom képzelni meddig vagy mivel melegíthette, hogy egy akkora fémtestben olyan szépen megfolyjon az ón, benne a kurva vastag MT kábel vezetékével. :-))
    

csanesz 119447 2018. február 17. 18:48   Válasz erre: 119446
Csepptöltőnél is van egy picurka csak azt ki kell várni mondjuk egy gondozásos akksinál, hogy látható is legyen.
A hagyományos töltő kell is, hogy legyen. Ilyet már én is tapasztaltam másoknál. Nekem egy gagyi töltő van, az mindig tuti. :)
    

kawa550 119446 2018. február 17. 18:23   Válasz erre: 119445
Csepptöltővel töltöm, nem hinném hogy lenne ott fortyogás. Arra a célra van egy ilyen mutatós műszeres 3 kilós ruszki töltőm, azzal lököm meg a lemerült akksikat, mikor a kurva okos töltő nem hajlandó elkezdeni a töltést. :)))
    

csanesz 119445 2018. február 17. 18:20   Válasz erre: 119442
Igazán nincs mit! :)
És látod ennyi a történet. Bár töltés után illendő pihentetni 1-2 órát, hogy a fortyogás abbamaradjon. Mert azután lehet valós feszültséget mérni. De, ha feltöltött állapotban csak 12,5 volt volt az már alapból árulkodik. Mire lenyugszik talán 12 volt alá is megy.

Nem kell ide tudomány. Zárlatos egy cellád.
Új aksit a zöldségnek! :)
    

kawa550 119444 2018. február 17. 18:16   Válasz erre: 119443
A wago az a lecsupaszolom a merev kábelt, bedugom oszt kész kis műanyag bizbasz? Merakkó nagyon ügyi vok, olyannal csináltam a házbővítésnél a vezetékeket. :))))
    

csanesz 119443 2018. február 17. 18:12   Válasz erre: 119438
Jó felé jársz...

Alumínium vagy rézvezetők vannak nálad?
Ha a lakásban csak 2 helyen purcannak a lámpák, akkor ott kötési gond gyanúja áll fent. Egyes "vellanyszerelők" még ma is erőszeretettel sodorják össze a kötési pontoknál a vezetékeket - hogy törném a kezüket. Ha alcsi a vezeték az időnként megköveteli a gondos utánahúzást, ha réz az hanyagságból lett így megoldva. Én pár hete kezdtem felújítani a kötési pontokat, mert már több helyen is vibráltak a lámpák. A led és a fénycső nem komázza az ingadozást tud tőle dögleni. Sajna rossz hír, hogy a kötődobozokat fel kell "tárni" és ránézni. Nálam el volt égve a rátekert szigetelő szalag. Csíptetős wagot és pasztát használtam az újrakötéshez. Azóta baba. A szűrő nem lesz megoldás. Kihagyást, ingadozást, csúcsokat nem kompenzál csak hálózati zajokat: szomszéd ramaty fúrógépe, múltszázadi kávédaráló meg ilyeneket.
    

kawa550 119442 2018. február 17. 17:55   Válasz erre: 119430
Köszönöm a leírást, egy ctrl+X-el ment a szerelős mappába, jó lesz az még ha eccer okosnak akarok tűnni mások előtt!:)))) De természetesen nem vok én magfizikus hogy mérési jegyzőkönyvekkel baszódjak. :D
Tibikénk nem hiába tanulja a pszihomókusságot, szinte már a vesémbe lát, természetesen a legegyszerűbb megoldást választottam, és mivel reggel pont rádugtam a töltőre, így most már égett a zőőőőd, szépen kikaptam (ez ugye kawasaki, tehát ülés le, műanyag fedél kinyit, akku kivesz) megmértem, és már nem is nagyon kell tovább ötletelnünk, szerintem ez a csodás kis yuasa döglöttnek tűnik. Mikor kivettem és rámértem, 12.53 volt, aztán pár perc múlva megint rámértem hogy jól emléxem-e és felírjam hogy mennyi. Na, akkor már csak 12.50 volt. Na mondom ez faxa, 2 perc múlva már csak 12.48, mire letettem a garázsban már csak 12.47. Nem vok nagy szakember, de ennél azért jobban kéne tartania a töltést nemdebár? Szóval tavaszra asszem veszek másikat. Hogy mit, azt még nemtom, mert nehezemre esik kimondani, de ebben pl most a professzor úr pártján vagyok, nincs ebben annyi, hogy hosszan agyaljak melyik márka legyen, inkább csak az a meggondolandó, hogy az átlag 13.000Ft-os más cuccokhoz képest megéri-e a yuasa a8 rugós felárat, mert az meg 21.000.
Korát nem tudtam megállapítani, az egyetlen szám rajta az hogy 19D151.
Pont ilyen mint ez:
http://www.zselesakkumulator.hu/yuasa_ytx14_bs_12v_12ah_zseles_agm_motor_akkumulator
amiben az a legszebb, hogy zselésnek híjják aleírásban, miközben a képen ott van mögötte a savas palackocskák, amivel fel kell tölteni használat előtt, szóval ez egy sima gondozásmentes szerintem.
    

lendvai 119441 2018. február 17. 14:35   Válasz erre: 119439
Amit én találtam az is kötéshiba miatti feszültségcsúcsokról szólt. Talán a szűrés orvosolja a dolgot, míg rá nem lelek a kötésre. Volt már olyan, hogy hallottam a kötődobozban a cicergést, itt egyelőre ilyesmi nincs.
    

Levi990 119440 2018. február 17. 13:53   Válasz erre: 119436
Amit leírtál, hatalmas segítség mindenkinek, köszönjük szépen!
Amire írtam hogy túl van ragozva az a milyen márkát, milyen típust vegyek dolog. Egyikkel sem fogja megváltani a világot senki, valakinek ez valakinek az vált be. A passatomban pl egy Jász akku van amire mindenhol azt mondják hogy egy olcsó magyar gyenge minőségű akku, mégis benne van már legalább 5éve és gondnélkül indít annak ellenére hogy párszor a rádió lemerítette teljesen, ekkor lett csak töltve.
    

kawa550 119439 2018. február 17. 13:50   Válasz erre: 119438
A kawa70 értekezett ilyesmiről a sport motoron, úgy tűnt hogy vágja a témát. Tán benéz, bár a hegesztős okosság után nem nagyon járt erre.
    

lendvai 119438 2018. február 17. 13:18   Válasz erre: 119436
Már látom kivel kell beleásnom magam egy témába. :-)))
Ha már elektromosság, akkor megkérdezlek, bár nem motor, hanem 230V világítás téma. Bár villamosmérnök vagyok de egyelőre csak sejtéseim vannak, mert nem vagyok ilyen kitartó. A lakásban van két olyan lámpatest, ahol az átlagnál hamarabb égnek ki az izzók. A fürdőszoba a legkényesebb, amíg halogén volt, addig nem tapasztaltam ilyet. Az energiatakarékosság jegyében kompakt fénycsöveket kezdtem először használni, ott már megmutatkozott ez a probléma. Most LED-ek vannak, itt is jelen van. Szerencsére két év garancia van rájuk, így vissza tudom cserélni, de az a gyanúm hogy a hálózathoz lehet köze. A finomság a dologban az, hogy bár fürdőszobáról van szó, a mesterember aki az előző tulajnak az elektromosságot csinálta a villanykapcsolóval nem a fázist, hanem a nullát tette kapcsolhatóvá. Ezzel akkor szembesültem, amikor kicseréltem a lámpát és a frászt hozta rám. :-))) Én gyanítom, hogy lehet valahol egy gyenge kötés, ami a halogének nagyobb áramfelvételével addig még nem okozott gondot, de a kompakt fénycső és LED kisebb áramfelvételével esetlegesen nem kívánatos tranzienseket hozhat látre a nem megfelelő kontakt miatt, ami idő előtt tönkreteszi a LED elektronikát. Ezért első ötletként beszereztem ilyen kis szűrőhasábokat, meglátom ezzel mi lesz az eredmény. A hálózatról sajnos nincs rajz, a helyiség telibe van csempézve, így fogalmam sincs hol lehetnek a kötések, azért meg nem verem le a burkolatot, hogy egy feltételezést igazoljak. Mit gondolsz erről, találkoztál már ilyennel?
    

lendvai 119437 2018. február 17. 13:06   Válasz erre: 119434
Én megmondtam. :-))))
Köszönöm Uram, hogy mindig megerősítesz az emberi psziché kiszámíthatóságába vetett hitemben! :-))))
Dehogy volt sértő, már rég túl vagyok én az ilyeneken. Az valóban a saját problémáimat tükrözné, ha felháborodnék ilyeneken. Csak úgy gondolom, hogy az itt lévők (más fórumokról itt most nem nyilatkoznék) tapasztalata (élettapasztalat, szakmai tapasztalat) messze túl vannak a tiéden, ami nem gond, te jóval fiatalabb vagy nálunk, én a magam részéről és a magam módján tisztelem azt, aki iskolázottságtól függetlenül adott témában tapasztaltabb nálam. Ezt a kommunikációban is igyekszem kifejezésre juttatni. Valószínűleg sokak véleményét tolmácsolom azzal, hogy te sokszor nem. Többek között ebből adódhat a sokszor tenyérbemászó stílusod is, ami van, akiket zavar, másokat kevésbé, vagy egyáltalán nem. Ez sem probléma, a történelem során nagyon sok olyan híres és sikeres ember élt/él, aki köztudottan tenyérbemászó stílussal rendelkezett/rendelkezik. Az rajtad áll, hogy ezt milyen módon használod fel, van az a terület, ahol a boldogulásodat segítheti, hát használd ki ott. Mindenki saját maga irányítja az életét, tizen- huszonév után érdemes visszanézni ki mire jutott a saját batyujával. Ennyi idősen az én stílusom is elég tenyérbemászó volt, sok területen ez még ma is megvan, sokszor nehéz is szembenézni vele, de ez van, ez az én batyum. :-))))
    

csanesz 119436 2018. február 17. 13:01   Válasz erre: 119434
Levi990!

Nincs ez túlragozva...
Ezek visszatérő dolgok. Minden évben van új fejlesztés újabb technológia, újabb márka amit érdemes megemlíteni és jön velük a korábbi márka tapasztalatok. Akksiról még nem volt ilyen átható információ tömeg megosztva. Akinek van kedve és ideje az kipróbálhatja. Ezért is írom a lehető legegyszerűbben, hogy sokan megértsék. Ha gond van az akksival, már meg lehet állapítani, hogy mi a baj. Ezzel is előrébb vagyunk. A savas akksi belső ellenállás megállapításának legegyszerűbb módját csak 4 hónapig kerestem. Műszert is vettem, ami egyből megállapítja, de nekem ez nem volt elég.
Több tucat magyarázat, folyamat levezetés a kémiájától kezdve a műszeres mérésig megszereztem és ezt szívesen megosztom bárkivel. Mi itt csak egy oldalon kifejtjük, ha beszélgetünk egy témáról. De én több tucat oldalnyi infót szedtem össze csak az akksiról. Szal még csak bele sem kezdtünk a túlragozásba... De a srácoknak ennyi bőven elég, hogy döntésre jussanak egy hiba esetén. :)
Nincs ezzel semmi gond.
    

csanesz 119435 2018. február 17. 12:45   Válasz erre: 119433
A lényeg, hogy megvan osztva és visszakereshető vagy Wordbe beilleszthető és akkor mindenkinek megvan akinek érdeke, hogy legyen. Vagy felteszik nekem a költői kérdést... Szeretek ilyenek után bóklászni. Egyre nagyobb tudástárral rendelkezem eme területről. De aszem ezzel a megosztással ellesztek egy darabig. :)))
    

Levi990 119434 2018. február 17. 12:42   Válasz erre: 119432
Ne haragudj de erre nem lehet érdemben válaszolni, próbálod elferdíteni.
Elnézésedet kérem hogy nem pontosan idéztem tőled.
Attól az igazság nem változik, magadra vetted aminek biztos oka van, holott nem akartalak megsérteni vele és provokálni sem! Egyszerűen csak az olajhoz vagy gumihoz hasonlóan túl van misztifikálva, túl van ragozva, túl sokat gondolkodnak rajta az emberek feleslegesen.
Remélem így már nem sértő számodra!
    

lendvai 119433 2018. február 17. 12:16   Válasz erre: 119430
Van egy olyan érzésem, hogy Gyula nem fogja megfúrni az akkut és a garázst sem rendezi be akkumulátor labornak. :-))))) Mert ő is olyan lusta, mint pl én. :-)))) De amiket leírtál az kimeríti a témát azt hiszem. Mindenesetre én hasznosnak találtam, köszönöm. Szerencsére mostanában nem lesz szükségem rá, a frissen savazott és kissé pihentetett akkut most töltöm fel teljesen, aztán megy be a helyére. :-)
    

lendvai 119432 2018. február 17. 12:13   Válasz erre: 119429
Mutasd meg nekem hol írtam azt, hogy az "Exide nem jó." Lécci! :-)))) Én úgy emlékszem nekem a Bárdi mondta, hogy ne vegyek ilyet. :-) Aztán én is megkeresem te hol és hányszor írtad dolgokra, hogy "nem jó", vagy ezek szinonimái. :-) A lenti válaszom a "hisztis" kommentedre nem volt véletlen, a tartalma sem. :-) Ezek egyfajta tesztek nekem. Borítékolom, hogy nem hagyod szó nélkül. :-))) Mert ez így működik. :-))))
    

csanesz 119431 2018. február 17. 12:05   Válasz erre: 119429
Ez mindenkinek szólt...
    

csanesz 119430 2018. február 17. 12:04   Válasz erre: 119423
Kawa550!

Amit Lendvai írt az úgy rendben van. Az akksid belső ellenállását is meg tudod mérni. Minél nagyobb a belső ellenállása annál nagyobb az önfogyasztása.

Minél kisebb a belső ellenállása, annál jobb állapotú az akkud. Kell egy multiméter hozzá!
Mérd meg DC 20Amper állásban, hogy mennyi az áramfelvétele mondjuk a helyzetjelzőnek és a tompított fényszóróknak külön-külön.
Ezt a két áramértéket jegyezd fel. Utána kicsit hagyd pihenni az akkut, és kösd rá a multimétert DC Volt állásban 20Volt méréshatárban az akkura.
Kapcsold fel a tompítottat.
Várj ameddig beáll a feszültség. Először sokat fog zuhanni, utána szép lassan fog lépegetni lefelé az utolsó számjegy, megállni nem fog. 10-20 másodperc alatt be fog állni ez az állapot. Jegyezd fel a feszültségértéket, és azonnal kapcsolj át helyzetjelzőre. Felugrik a feszültség, majd egyre lassuló tempóban emelkedik, majd megáll. Ezt is jegyezd fel (ez is kb 10 másodperc).
Kapcsold le a fogyasztókat.

Vond ki egymásból a két feszültségértéket, és írd fel az eredményt. Vond ki a két áramértéket is, és írd fel az eredményt.
A két feszültség különbségét elosztva az áramok különbségével, megkapod az akku belső ellenállását R=U/I. Jó akku esetében nem lehet több egy-két század ohmnál.

Ha gondozásos az akksid refraktométerrel ellenőrizheted a cellák állapotát.
http://www.convoy.hu/fagyallomero-akkusavmero-ablakmosomero-optikai-refraktometer
Ebayon óccobb! Nekem már úton van a "gyerek".

Ha gondozásmentes az akksid és lusta vagy: A cellák közötti átvezetést meg lehet találni és burkolatot a tetején, ha megfúrod max. 2mm fóróval az átvezetéseknél a 2Voltos cellákat kilehet mérni egyenként, mert lehet cellahibád van. Persze teljes töltés után, ha rámérsz az akksira és legalább 12,5Voltra visszaesik pár óra alatt a feszültség az már csak 50% -ot tud leadni a teljes töltésből.

Értékei: (12V-os új savas aksira vonatkoztatva)
11V = Kimerült aksi (terhelve)
12V = aksi névleges feszültsége (ennyire van tervezve)
12.5V = feltöltött aksi (vagy legalábbis nem kisütött)
13,8V = Akkumulátor puffer üzem (Az aksi folyamatosan a töltőn van)
14,2V = Vízbontási határ (Ez felett intenzív gázképződés van, gk-ban eddig töltik.)
14,7V = Feltöltött aksi (töltésáram alatt)
Töltés befejezése után, visszaáll a feszültség olyan 12,8V-ra.

A feszültség értékek nem szentírások. Függ az aksi típusától, a savsűrűségtől, a hőmérsékletétől, stb.

Egy akkumulátoros könyvben, az aksit akkor tekintik feltöltöttnek, mikor a savszint, az utolsó két órában már nem nő. (ilyenkor a sav sűrűsége általában 1,28 - Refraktométerrel mért érték a gondozásos akksiknál -, de 20°C-ra vonatkozik)
    

Levi990 119429 2018. február 17. 11:33   Válasz erre: 119428
Egyáltalán nem neked szólt hanem összessségében mint pl az olaj is mindig túl van hisztizve.

Lehet oka van annak hogy magadra vetted ezt, amiben egyébként nem volt utalás senkire, csak véletlen, hogy pont az exide nem jó akksis hozzászólásod az előzmény...
    

lendvai 119428 2018. február 17. 11:14   Válasz erre: 119426
Ki hisztizett itt kicsi szívem? :-)))) Tapasztalatokat osztottunk meg. Ja, hogy az nálunk hisztizés? Akkor elnézést kérek, megyek és fejemre öntöm az akkusavat. :-)))))
    

csanesz 119427 2018. február 17. 10:50   Válasz erre: 119422
A Banner a cimborámnál sem vált be. Többfelől hallottam, hogy nem igazán hozza az elvárást. Most nemtom mim van autóba. Munkatárstól vettem. Ő többet is használ az autóiba abból a márkából. Nem panaszkodik rá. Majd megnézem, talán tudtok róla valamit.
Motoromba Yuasa van. 6 éve nyomja életkora közepén tart a mérések alapján.
    

Levi990 119426 2018. február 17. 10:49   Válasz erre: 119417
Igaz hogy még csak 1évesek de Exide van a sharanban is a tdm-ben is, egyikkel se volt esdig probléma.
A ktm-ben meg jp, azzal sincs. Kicsit túl van hisztizve az akksitéma.
    

lendvai 119425 2018. február 17. 10:44   Válasz erre: 119423
Ha meg úgy nem gyanús semmi, akkor nézd már meg hány éves lehet az az akku. Ha meg mán kivetted, akkor töltsd fel az asztalon, hagyd úgy pár hétig aztán méricskélj rá. Vagy vidd el valahova, ahol van akkuteszter, azzal szépen megmérik, ha cellazárlatos vagy már elaggott a bele. :-)
Az gyanús, ha mindig tölteni akar a töltő, nekem ha pár hétig hagytam lógva és utána kötöttem rá (én mindig lecsatlakoztatom télire az akkut a motorról) a töltő LED maximum egy másodpercre villant fel, utána átállt karbantartás üzemmódba egy kicsinykét, aztán meg semmi.
    

lendvai 119424 2018. február 17. 10:40   Válasz erre: 119423
Persze, árammérő üzemmódban bekötöd sorba a multimétert az akkusaru meg a kábelsaru közé, hogy a szívás átfolyjon rajta. Azt nem tudom mennyi lehet a normál passzív fogyasztása egy ilyen motornak, néhány tíz milliamper szerintem nem lehet gond egy jó karban lévő akkunak.
    

kawa550 119423 2018. február 17. 09:27  
Ha már úgyis benne vagyunk ebben az akku témában. Ki lehet azt valahogy sima multiméterrel mérni, ha valami a garázsban állva szíjja az akkut? Ha a gyerek motorját dugom rá a csepptöltőre, akkor utána 1-2 hétig nem kell tölteni, mert ha rá is dugom, egyből zöldet mutat. A rexi akkuját viszont ha 2 hétig nem töltöm, akkor már indítani se lehet vele csak bikázva, és ha 3 naponként ráteszem a töltőt, akkor mindig be is kapcsol a töltés. Lehet hogy már az akku szar és az nem tartja rendesen a töltést, de lehet hogy szí valami. Utólagos cucc a fokozatkijelző van rajta, meg a wayteq rider vezetéke, de a bölcső a beépített töltő résszel nincs a motoron.
    

Fido71 119422 2018. február 17. 06:33  
Nekem pont a veszprémi akkus /sógor barátja/ ajánlotta. Kimondottan a Prémiumot. A baráti körének ezt ajánlja, gondolom nem akar beégni vele. Nekem a Banner nem vált be. Kettőt kellett cserélnem 3 év alatt. Még a Gigawatt-ot ajánlotta a szomszéd, amit a Bárdi autónál lehet kapni. A papírján is Robert Bosch név szerepel, de a szalag végén más cimkét ragasztanak rá. Ugyanúgy, mint a Varta és a Perion-nál.
    

Fido71 119421 2018. február 17. 06:27   Válasz erre: 119415
Arra még nem került sor.
Azzal meg kell várni a motoros időt. Busszal mégsem járhatok.... :)))
    

lendvai 119420 2018. február 17. 01:01   Válasz erre: 119418
Az eddigi cuccok közül nekem egy márka volt, ami meglepően jónak bizonyult: még 1996-ban vettem az akkori 1983-as Mazda 323-asomba egy Hoppecke akkumulátort. Azon a télen néhányszor mínusz 20 alá csökkent a hőmérséklet. Az autó mindig kinn állt, reggel indítottam és egykedvűen tekerte az indítómotort közel ugyanakkora fordulattal. Olyat azóta se láttam egyetlen akkutól sem. Igaz olyat se, hogy amikor felengedtem a kuplungot lefulladt a motor úgy meg volt dermedve a váltóolaj. :-)
    

csanesz 119419 2018. február 16. 23:28   Válasz erre: 119417
Bár nekem Perion volt 5 évig. Év végén cseréltem. Nyárig el ment volna.
    

csanesz 119418 2018. február 16. 23:27   Válasz erre: 119417
2 munkatárs vett pár éve Exide -ot. Nincs vele gondjuk. Lehet a típusok között van különbség...
    

lendvai 119417 2018. február 16. 22:42   Válasz erre: 119416
Az Exide-ről esetleg Atit is meg lehet kérdezni. :-) Néhány éve nekem a Bárdiban azt súgták, hogy az Exide-ot azt inkább ne vegyem, vannak vele gondok, vegyek inkább mást. Hát így nem lett Exide akksim. Igaz a Varta is beszart idő előtt egyszer, de a mostani jól bírja.
    

csanesz 119416 2018. február 16. 22:30   Válasz erre: 119414
Az Exide egy nagyon jó márka. Tegnap mértem a melóhelyen egy Merci akksit. Aszem 3 éves 95Ah 680A indítóáram. 720A indítóáramot tudott még biztosítani. Gyakori, hogy többet tud a címkén lévő adatnál.

A 77Ah 760A az reális. Olyan 700A körül tudnak a 72Ah - 74Ah akksik is.
    

kawa550 119415 2018. február 16. 22:20   Válasz erre: 119414
Anyagi csődbe döntöttek a küszöbök meg sárvédőívek?:))))))
    

Fido71 119414 2018. február 16. 21:03   Válasz erre: 119413
Basszus! Én meg mindig a lehető legerősebb akksit vettem eddig, ami még belefér. 2ezres öreg, örvénykamrás szívódieselről van szó, ami mindig / nyáron 30 fokban is/ 5-6 másodpercig izzít. Most egy 77Ah, 760A initóáramú EXide Premium van benne, Többet ér, mint az egész autó. :))
    

csanesz 119413 2018. február 16. 20:44   Válasz erre: 119397
Fido71:
Én is néztem ezeket a szulfát mentesítő kütyüket. De egyszerűbb, ha olyan akksit veszel aminek nincs olyan eget verően nagy indítóárama. Ez azért jó, mert a rácsszerkezete vastagabb ezért tartósabb r-go nagyobb a belső ellenállása, ami által kisebb indítóáramot tud biztosítani vagyis a pillanatnyi terhelése kisebb. Érdemes megtudakolni mennyi áramot igényel az autó vagy jármű indításkor és ahhoz mérten venni az akksit.
    

csanesz 119412 2018. február 16. 20:10   Válasz erre: 119408
Pocak ne idegelj...
Felületek súrlódása - berágódása létezik és csavaroknál az önzárás. Ez a két dolog együtt jár. Nincs hidegfolyás meg egybeolvadás. Szar a csavar vagy erős a kezed. :)
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118