lendvai | 119511 | 2018. február 19. 09:44 |
Olvasgattam a totalcaron a dízel Hondás cikket meg a hozzászólásokat, hát elég érdekes az a szemléletmód, ami szerintem Európa-szerte a dízelek körüli őrületet jellemzi. Valaki megemlítette, hogy a 90-es években a dízelmotorok keresztbe-hosszába megették a benzinmotorokat. Én itt némi zavart érzek az erőben, mert azok a dízelek mind turbósak és szívó benzinesekkel hasonlítgatják össze őket. Ne tessék már igazságtalannak lenni, tessék a turbós dízeleket turbós benzinesekkel hasonlítgatni! Ott van például a BMW szerintem agyonfetisizált 3 literes dízele. Állítsuk mellé pl a Toyota Supra MK4 szintén 3 literes turbós benzinesét. Ott szerintem nem kétséges melyik eszi meg keresztbe-hosszába a másikat. :-) De lehet japán dízelt is német benzineshez hasonlítani, nekem most ez jutott eszembe. Vagy a Kia Stinger 3.3 turbós benzinese, ami azért megszorongatta a Panamerát meg a 6 Grancoupe-t is, mert jóval kevesebbért tudta azt az élményt adni. Fenntartási költségek más téma, azt látom, hogy én a "bontószökevény" szívó benzinesemmel 2.4 literrel tudom azt a fogyasztást produkálni, mint a "modern" dízelek ugyanazzal a lökettérfogattal, vagy a "downsizing" turbós benzinesek. Cserébe vállalom, hogy jobban szennyezem a környezetet. :-) Csak hogy off téma is legyen ismét. :-))) |
lendvai | 119510 | 2018. február 19. 09:37 | Válasz erre: 119509 |
A javíttatások minden bizonnyal. :-) Árban ugyanott van, mint a Ducati, így ez nem mérvadó.
|
Sander67 | 119508 | 2018. február 19. 08:59 | Válasz erre: 119507 |
Nálam a motorválasztás eddig mindig ülés- és menetpróba alapján dőltek el.Hiába tetszik a Yamaha Tracer sorozat,mikor olyan érzés volt velük a próbamotorozás,mintha összezsugorodtak volna alattam.Talán az AT hozta az elvárhatót a Tádéhoz viszonyítva,de az árcéduláját nem hozzám szabták.
|
lendvai | 119507 | 2018. február 19. 08:16 | Válasz erre: 119506 |
Más az ízlésem, ez van. :-) A BMW S1000XR például hárombetűs ide, vagy oda, tetszik. Az egyetlen dolog, ami a Ducati felé billenti a mérleg nyelvét, hogy én a két henger hangjára gerjedek. :-) Amúgy a BMW lenne a következő. :-) Gyalázat, mi? :-))))))
|
kawa550 | 119506 | 2018. február 18. 21:55 | Válasz erre: 119505 |
Akkor nem csak a fejeddel van gond, hanem a szemeddel is. :))))
|
lendvai | 119505 | 2018. február 18. 21:51 | Válasz erre: 119504 |
Ez így,van, de a Versys nem tetszik.:-))))
|
kawa550 | 119504 | 2018. február 18. 21:46 | Válasz erre: 119503 |
Tényleg nem értem mire gondolsz. Csak nem arra, hogy a kawa meg Rea bekötött szemmel, fél kezét a seggébe dugva is lenyomja az egész mezőnyt évek óta? :)))))))))
|
lendvai | 119503 | 2018. február 18. 21:32 | Válasz erre: 119499 |
Hát, ilyen gyorsulásos tesztet még nem láttam köztük. Amit látok az, hogy áll a két márka pl a Superbike-ban, így csak tippelni tudnék, de most nem teszem, mert Séf bácsi azonnal széttrollkodná ezt a Superbike-os témát.:-)))
|
lendvai | 119501 | 2018. február 18. 21:22 | Válasz erre: 119498 |
3 kerekűt írtál? Azt is akartál írni? :-) Ha igen, akkor ez valami péniszirigység féle lehet.:-) Ha nem, akkor értem.:-)
|
csanesz | 119500 | 2018. február 18. 21:16 | Válasz erre: 119493 |
A milis fecskendő tűt betudod tolni a zárszerkezet végéig, hogy a befújt olajat kiszippantsa. Így nem fog úszni a zárszerkezet alja a szutykos olajtól, mert azt egyből kiszívatod a fecskendő tű segítségével. Lényegében kimosod a zárszerkezetet. Úgy működik, mint egy vizes porszívó. Ha nem érted holnap talán meg csinálom és készítek videjót vagy képeket.
|
Sander67 | 119499 | 2018. február 18. 20:54 | Válasz erre: 119492 |
Nem egy kategória a kettő, talán a sportúra fajtából a hárombetűs S1000 XR lett volna az egyenrangú kihívója, és szerintem nem kérdés hogy melyik kerülne előrébb.
|
kawa550 | 119498 | 2018. február 18. 20:46 | Válasz erre: 119497 |
Má hogy felejteném?! Nagycenkről! Ott voltam kis pisis, aztán meg klottgatyás kisgyerek, de aztán megnőttem és férfi lettem, megfelelő méretű szerszámmal! Persze vannak az örök gyerekek, a kis 3 kerekű biciklijükkel.....:))))))))))))
|
lendvai | 119497 | 2018. február 18. 20:37 | Válasz erre: 119496 |
De könnyen elfelejti kee' honnan jött. :-))))))
|
kawa550 | 119496 | 2018. február 18. 20:33 |
De mostantól akkor Ati is beszáll, mikor ekézzük a bömösöket?......:))))))))))))) De milyen cíííp is lesz! Repesztünk majd által lefele szembe a nappal a tengerpartnak, elől a rexi minta zállat, kicsit lemaradva az efjéer, azt ott, valahol egész hátul meg jön majd a Tibike a gyerekeknek való 1000ccm alatti gyerekmotorral......:))))))))))))) |
kawa550 | 119494 | 2018. február 18. 20:22 |
Faxom vár holnapig, beugrottam hozzájjuk, itten van a gépsárkány. Rajság királyság, kéne ilyen nekem is egy. A rexi mellé.:))))))))))
|
lendvai | 119493 | 2018. február 18. 20:05 | Válasz erre: 119490 |
Ez most nem állt össze, mit fűzök hova és miért kell fecskendő a végére? Hacsak nem a fecskendő dugattyú nélkül és a tűt tolom be a zárba?
|
lendvai | 119492 | 2018. február 18. 20:02 | Válasz erre: 119491 |
Inkább megalázó volt az, nem sértő. :-)))
|
csanesz | 119491 | 2018. február 18. 19:49 | Válasz erre: 119483 |
Az a 3 betűs az... Írhattad volna, hogy sértő képek következnek! :) |
csanesz | 119490 | 2018. február 18. 19:43 | Válasz erre: 119475 |
És zármosásra is naon jó az a vákuumos cucc! Milis fecskendő a vákuumos végére, befűz monyuk a slusz kapcsolóba beindítod az elszívást és WD-40 -et mellé beküld. Nekem vastagfalú szilikon csöves a vákuumos cucc. |
lendvai | 119489 | 2018. február 18. 19:32 | Válasz erre: 119487 |
Ha van lealacsonyít, akkor értelmezhető a ledegradál is. Alacsonyítani is csak lefelé lehet, felfelé nem. :-) A nyelvet meg mint tudjuk nem Lőrincze Lajos és tudományos kollégái művelik és formálják, hanem akik használják. Én pedig ezennel létező szóként használom a ledegradál-t, punktum! :-)))
|
kawa550 | 119487 | 2018. február 18. 17:59 | Válasz erre: 119485 |
Csak olyan van hogy lealacsonyít, az elé már nam tesszük oda hogy LEdegradál. :))))
|
ati5995 | 119486 | 2018. február 18. 17:21 |
1:Hr-be a 13 éves aksi döglött meg.-2:utána ugyan olyan (nevű tipusú) új 1 hét után(gyári hibás)-helyette Banner jó lett, 3:igen Gyula-olyan 4:eszembe sincs bosszantani-Rexikénél nincs jobb!!( szerinte) Kép nincs mert az ex. tulaj már levette a hirdetést, tegnap megnéztem, ma melózok,de ma házhoz vitte a gépet-és fotó majd holnap!
|
lendvai | 119485 | 2018. február 18. 17:19 | Válasz erre: 119484 |
Te most ledegradáltál engemet? :-)))) Van még pár évem, hogy felnőjek a dagadt kacsához, addig meg te se fiatalodni fogsz. :-))) |
kawa550 | 119484 | 2018. február 18. 16:56 | Válasz erre: 119483 |
Csak jelzem kisfiam, hogy az 1200Lc gs-t is simán lenyomja rexike széria állapotban is. Egyrészt. Másrészt kéne még valami embör is arra a dagadt kacsára, aki előz is vele ugyebár.....:))))))))))))) |
lendvai | 119483 | 2018. február 18. 16:51 | Válasz erre: 119482 |
Igaz ez csak egy GS, bár hasonló teljesítménnyel, de szíves figyelmedbe ajánlom 6:55-nél az előzési manővert. :-))) https://www.youtube.com/watch?v=Qsg1Szgiodo |
lendvai | 119482 | 2018. február 18. 16:48 | Válasz erre: 119481 |
Hogy fogsz te sírni a negyed mérföldes kilométerkő mellett, ha meglesz végre a Multistrada. :-)))))
|
kawa550 | 119481 | 2018. február 18. 16:45 |
De mekkora cseresznye, hogy kicsit megtuningoltuk a télen a rexikét, mert különben ezzel a rakétával már rámvert volna a nyáron negyed mérföldön 2 tized másodpercet. Na de most nem tud! :)))))))))))
|
kawa550 | 119480 | 2018. február 18. 16:39 | Válasz erre: 119477 |
Ilyen-e? Ilyen mi, hogy a rák enné ki a beled, há még cíííííííííp hogy tetszik, igen szép motor!:)))))))))
![]() |
kawa550 | 119479 | 2018. február 18. 16:37 | Válasz erre: 119476 |
Kép bammeg, az nincs vagy mifaxom?! :)))))))))))
|
lendvai | 119478 | 2018. február 18. 16:13 | Válasz erre: 119476 |
Amúgy meg ne hantázz itt, a vadonatúj Exide akkud adta be a kulcsot emlékeim szerint. :-))))
|
lendvai | 119477 | 2018. február 18. 16:05 | Válasz erre: 119476 |
Na, gratulálok, véleményem szerint jobb választás. :-) Azért valld be, valahol Kawát is bosszantani akarod ezzel az orfűi találkozó után. :-)))) Mert ott nagyon tetszett neki az FJR. :-))) Mondd, hogy bosszantani akarod vele, lécci-lécci! :-))))) |
ati5995 | 119476 | 2018. február 18. 15:44 |
Na de az a BMW-s aksi még a gyári volt 13 éves-megszolgálta.....csak ne ott döglött volna meg....de hát Kawa ott is toppon volt és megoldotta!! Ja ..és nem is kell BMW...FJR tulaj lettem!! ( Ez lett a Triumph-ból)
|
lendvai | 119475 | 2018. február 18. 15:41 |
Most már van új akksi meg új fékfolyadék is, igazán csak a jó idő hiányzik már. :-)))) A Lajosos vákuumos fékfolyadék cserélő szett feltételesen bevált. Folyadékot cserélni jó, mert van ugye vákuum, ami szíjja a cuccot, így levegő nem nagyon tud visszakerülni a rendszerbe. Légtelenítéshez viszont nem igazán jó, mert a vákuum nem olyan erős, hogy megtöltse a csövet a folyadékkal, így vagy csak csordogál benne, vagy felhabosodik, így egy levegős fékrendszernél nem lát semmit az ember, nem tudnám mikor lett buborékmentes. Egy módon tudnám elképzelni vele a kontrollált légtelenítést: a féknyergen lévő csavartól a vákuumpumpa tartályáig függőleges csőszakasz kell, ahol mindig teli van a cső folyadékkal. A csövet magát valószínűleg cserélem valami puhára, mert ez kemény, így elég nehéz volt pozicionálni, a végén lévő gumipipa hajlamos lefordulni a csavarról, ha nincs elég vákuum és nem figyel az ember. Cserébe egy személyes művelet lehet a fékfolyadék csere, nem kell pumpálni semmit. :-)))) |
lendvai | 119474 | 2018. február 18. 15:35 | Válasz erre: 119470 |
1998-ban követték el a vezetékfalazást, nem tudom akkoriban divat volt-e még népgazdasági hasznosítás céljából lopni kábelt. :-)))) Bár lopni errefelé minden korszakban mindent tudtak. :-))) Lehet 2,5-ös, nem néztem meg közelebbről. Kötődobozok részben méricskéléssel, részben kopogtatással kerültek elő, meg vannak fotók is vakolás előtti állapotról, de a fürdőszobát pont kihagyták, így ott kevés a valószínűsége, hogy megtalálom a kötést.
|
lendvai | 119473 | 2018. február 18. 15:30 | Válasz erre: 119464 |
Tengerparti túrára semmiképp ne indulj el problémás akkuval! Akkor se, ha nem BMW-ben, hanem Kawasakiban teljesít szolgálatot. Emlékezz tavaly mi történt! :-)))))) Egy kis vérszívás ugye sosem árt. :-))))) |
kawa550 | 119472 | 2018. február 18. 14:39 | Válasz erre: 119467 |
Néztem, de nem látom az akciót, a legjobb ajánlat a saito 50eur, de az tényleg a legalja, és ahhoz képest drága is. A delo meg már többe kerülne, mint egy yuasa házhozszállítva. https://www.louis.at/katalog/suche/produkte?search_term=YTX14-BS&searchButton= |
kawa70 | 119471 | 2018. február 18. 14:33 | Válasz erre: 119463 |
A táblázathoz annyit fűznék hozzá, hogy a C csoportot lakások fogy.mérő utáni vezetékein se alkalmazzuk. Anno, amikor nem volt ennyi tartós fogyasztó, elment. De ott is kivették a fűtést, mert hosszútávon nem birja. Kizárólag szabadon szerelt esetben lesz megfelelő.
|
kawa70 | 119470 | 2018. február 18. 14:27 | Válasz erre: 119463 |
Kettő okból gondolom látatlanban, hogy 2,5 - no meg a 30év tapasztalása - , az egyik hogy a régi MT kábel vastagabbnak tűnik és az is, mint a mostaniak. A másik, hogy a szerelés technologiájából ítélve a beszerzés forrása a mentés, másként volt. Anno könnyen hozzáfértek sok mt 3*2,5 kábelhez és sok helyen előfordul népgazdasági hasznosításként. Sajnos manapság egyik vezeték keresztmetszete se annyi, amennyi a szabványos érték. Ebből már volt több szakmai vita oirgalmazókkal, gyártókkal. Az volt a válasz, hogy vezetékek esetén a vezetőképességet vizsgálják, az pedig megfelel a szabványoknak. Ennek ellenére bevezették a 13A-es kismegszakítót, célzottan az MBCu 1.5 okán. |
csanesz | 119468 | 2018. február 18. 14:15 | Válasz erre: 119462 |
Nálam a csoki bevált. Bevallom a TDM -nél is használom 5 éve teszi a dolgát egy kötődobozban. :)
![]() |
Hr.Geiger | 119467 | 2018. február 18. 14:03 | Válasz erre: 119464 |
A Gericke-ben most akciósak az akksik, érdemes lenne beugranod, ha útba esik..., 25 ajrót megér szerintem. Én is náluk vettem anno, csak én egy nyári SSV-ben.
|
csanesz | 119466 | 2018. február 18. 13:45 | Válasz erre: 119458 |
Kawa70! Igaz, töltéskor nem fortyog, de gázt azt termel, ami egy szelep segítségével távozik. Köszi az észrevételt! :) |
csanesz | 119465 | 2018. február 18. 13:39 | Válasz erre: 119450 |
Elég jó védelemmel vannak ellátva az "okos" töltők. Ősszel rákötöd, tavasszal lekötöd a töltőt. Elvileg napi 100mA -t veszít, ha újszerű - régebben mértem. Márkától, minőségtől függ, pár 10mA plusz-mínusz...
|
kawa550 | 119464 | 2018. február 18. 13:31 |
Rámértem megint az akkura, már a nagyon karaj 12.2-nél tart, még 2 1 nap, oszt indítani már nem tudna. Asszem nem ezzel kéne tengerparti túrára indulni. :)))))
|
csanesz | 119463 | 2018. február 18. 13:28 | Válasz erre: 119462 |
Monyuk azt a vezetéket látni kell. Kollégával 6 -os vezetéket néztünk 4 -nek. A vezetékek mérete és méretezése eltér. A 4 -es olyan 3-nak látszik. A 6-os olyan 4,5 -nek látszik. Fizikai méretük kisebb a feltüntetett méretnél. De igazából nem ez a lényeg, hanem, hogy papír szerint tudja azt az ampert biztosítani amekkora kismegszakítóval le van védve. Az első oszlop - az átmérő előtt - a kvadrát "A" csoporttal számolunk: http://www.sasovits.hu/cnc/irodalom/vezetek_terhel.htm |
kawa70 | 119462 | 2018. február 18. 12:54 | Válasz erre: 119461 |
2.5 lesz az szerintem. Csokit pont elvetném, mertja valami, az tud még igazán problémás lenni. A régi viv-fix ezerszer stabilabb mint a csoki. Forrasztás hibáját még nem láttam, egy időben megengedett is volt, egyedüli kurva nagy hátránya hogy nem bontható csak vágással. Aztán efogy a vezeték. Ettől eltekintve ha megfelelően van előkészítve, és nem csak egymásra dobva a két rézvezető akkor a legstabilabb. Hátránya még, de ez épületek esetén nem jellemző, hogy a kötés rugalmatlan lesz és hajlamos a törésre. Járművekben ezért nem javallott.
|
csanesz | 119461 | 2018. február 18. 12:44 | Válasz erre: 119448 |
Hogy a vezeték falazva van vagy csőben húzva az majdnem mindegy. A 3,5 -ös vezeték az 4 -nek felel meg. Azzal nincs is gond. Szinte csak a kötési pontok szoktak hibádzani. Sajna a forrasztás nem szakszerű. Wago vagy csoki(sorkapocs) lenne az elfogadott. A forrasztásos megoldás is teszi a dolgát, de, ha valami zárlat vagy kontaktus hiba keletkezik elfolyik a forrasztás és még nagyobb galibát okozhat. A kontaktus hiba tud kurv@ nagy frekvenciát is generálni és arra döglenek az eszközök - mint egy frekiváltó. Arra a kismegszakító és a FI relé nem reagál. Nálam volt ilyen ezért is kellett a kötődobozok újrakötése. Kiolvadt a kismegszakító oldala és pirosan izzott a benne lévő vezető. Kontakt hibám volt. Kötődobozt a befalazott vezetékek leágazásánál nem találtál?
|
kawa70 | 119460 | 2018. február 18. 12:43 | Válasz erre: 119444 |
Igen, de alapjábanbéve a wago egy márka, csak rajta maradt akárcsak a flex és hilti esetében. Stabil, biztonságos. Flexi vezetékhez másik fajta kell, az nyitható egy kis karral. Aluvezeték esetén kötelező a kontakt paszta.
|
kawa70 | 119459 | 2018. február 18. 12:40 | Válasz erre: 119448 |
Kicsi a valószinűsége, hogy hálózatos probléma lesz. Nullakötés is leginkább nagyobb terheléseknél valamint háromfázisú hálóazatnál elsődleges probléma.
|
kawa70 | 119458 | 2018. február 18. 12:27 | Válasz erre: 119445 |
Agm nem fog fortyogni, pihentetni viszont azt is kell.
|
kawa70 | 119457 | 2018. február 18. 12:23 | Válasz erre: 119442 |
Gondozásmentes, de AGM a becsületes neve. Alább már vázolták a különbségeket. Előnye, hogy nem folyik ki a sav ha fejrefordítod sem, de ugyanúgy savas akku. Bármit is tilos utántölteni folyadékügyileg.
|
lendvai | 119454 | 2018. február 18. 10:23 |
Megvilágosodtam testvéreim! Tegnap hajmosáskor megnéztem a sampont és az volt ráírva, hogy tengeri ásványokkal. Elgondolkodtam és arra a következtetésre jutottam, hogy a tengeri ásványok fontosak és hasznosak a haj egészsége és ápolása szempontjából, hiszen a tengeri halak is milyen szép szőrösek. :-)))))))
|
PalmBela | 119453 | 2018. február 18. 10:17 | Válasz erre: 119452 |
Köszönöm Gyula és Tibi! Megnyugodtam! Vissza is pakolom majd! A reggeli olvasgatás után becidriztem, le is vetettem a töltőt....monjuk jó lett volna elolvasni a töltő használatiját, meg hozzánézni az akksit, mert a töltőn 3 állás van autónak ( Normal - AGM (? - talán) - Recon) Normálon hagytam. De most majd utána nézek. Január- Február, itt a nyár! Üdv: B |
lendvai | 119452 | 2018. február 18. 08:48 | Válasz erre: 119450 |
Bélám, a legokosabb töltők meg is sértődnek, ha nem hagyod őket az akkut tutujgatni és úgy kell kiengesztelni őket szép szóval, virággal. :-)))) Én a Shoxos kis töltőt rajta szoktam hagyni, ha kell tölt, ha kell karbantart (kisüt-tölt), ha meg nem kell semmi, akkor lekapcsolja magát az akkuról. |
kawa550 | 119451 | 2018. február 18. 08:34 | Válasz erre: 119450 |
Akkuja válogatja, de kifejezetten ártani nem árt, nagyon kis árammal töltenek általában és azzal is csak akkor amikor kell, különben kikapcsol, akkor is ha rajta hagyod. A nagyon okosak meg ilyen refresh funkcióval is bírnak, ahol felváltva töltögeti meg meríti az akkut, gyakorlatilag egy optimális használatot szimulálva. Az agm-eknél meg kifejezetten ajánlott rajta hagyni az okos csepptöltőt. " Ezen akkumulátorokat célszerű akkor is tölteni és némileg meríteni, ha használaton kívül kerülnek, az állásban ugyanis drasztikusan csökken az élettartamuk." "Az akkumulátor téli állapotmegőrzésére két módszert ajánlunk. Vagy töltsük fel rendszeres időközönként klasszikus akkumulátortöltővel, vagy az állás során folyamatosan használjunk csepptöltőt.csepptöltővel semmi más dolgunk sincs, mint rácsíptetni az akkumulátor két pólusára, ami aztán tipp-topp állapotban tartja az akksit tavaszig. Ez ugyanis csak a maximális töltöttségi állapotig tölti az akkumulátort, aztán kikapcsol, majd amikor egy szint alá merül az akksi, ismét rátölt." |
PalmBela | 119450 | 2018. február 18. 08:19 |
Jó Napot Kedves Urak! Lenne egy kérdésem akksi témához: Ezeket a marha okos töltőket rajt szabad hagyni hosszabb időre az akksin? Lehet baja bárminek is? Köszönöm! Üdv: B |
lendvai | 119449 | 2018. február 17. 22:02 | Válasz erre: 119442 |
Zselés vagy AGM sokszor ugyanarra használják, pedig nem ugyanaz. Az AGM az Absorbent Glass Mat rövidítése, ami gondozásmentes, ezért kell belepüfölni a dugókat miután belecsorgattad a savat és az üvegszálas anyag szépen felszítta, így nem lötyög, olyan, mintha a savnál sokkal sűrűbb "zseléként" viselkedne. A zselés akkuban meg tényleg zselészerű az elektrolit, azért nem lötyög ki. Természetesen ez is gondozásmentes. A te Yuasád AGM, ahogy az enyém is.
|
lendvai | 119448 | 2018. február 17. 21:33 | Válasz erre: 119443 |
Kizárólag réz vezetékek vannak és ahol kötést találtam azt nagyon szakszerűen kötötték össze: forrasztópákával összeforrasztották, csak néhány helyen az oxidmentesítésre nem ügyeltek eléggé és golyós lett az ón. :-))) Amitől kikerekedett a szemem, amikor kezdtem feltérképezni a ház elektromos hálózatát: kizárólag kettős szigetelésű MT kábelt használtak, ránézésre legalább 3,5-öst. Ezt van, ahol csőbe húzták, de leginkább bedugdosták a téglák közé és rávakoltak. Bárminemű kábelcsere csak falbontással lehetséges és a 10W-os LED világítás is akkora kábelről megy amire pár darab villanybojlert rá lehet akasztani. :-) Amit átkötöttem Wago-val kötöttem meg, csak nekem a sodrott rézhez való kell, ami kicsit több helyet foglal. Így nem tudom van-e olyan kötés még, amit nem forrasztottak meg, kontakt hibából származó tranziens ott lehet csak. Az előző tulaj annyira szerette a forrasztópákáját, hogy még a lámpatestekbe is beleforrasztotta a vezetéket, amikor cseréltem őket és vettem elő a kis csavarhúzómat a létrán állva, hogy majd szépen kicsavarom a csatlakozóban lévő csavarokat akkor láttam, hogy csavarok sehol, ellenben a csatlakozó tele ónnal, el se tudom képzelni meddig vagy mivel melegíthette, hogy egy akkora fémtestben olyan szépen megfolyjon az ón, benne a kurva vastag MT kábel vezetékével. :-)) |
csanesz | 119447 | 2018. február 17. 18:48 | Válasz erre: 119446 |
Csepptöltőnél is van egy picurka csak azt ki kell várni mondjuk egy gondozásos akksinál, hogy látható is legyen. A hagyományos töltő kell is, hogy legyen. Ilyet már én is tapasztaltam másoknál. Nekem egy gagyi töltő van, az mindig tuti. :) |
kawa550 | 119446 | 2018. február 17. 18:23 | Válasz erre: 119445 |
Csepptöltővel töltöm, nem hinném hogy lenne ott fortyogás. Arra a célra van egy ilyen mutatós műszeres 3 kilós ruszki töltőm, azzal lököm meg a lemerült akksikat, mikor a kurva okos töltő nem hajlandó elkezdeni a töltést. :)))
|
csanesz | 119445 | 2018. február 17. 18:20 | Válasz erre: 119442 |
Igazán nincs mit! :) És látod ennyi a történet. Bár töltés után illendő pihentetni 1-2 órát, hogy a fortyogás abbamaradjon. Mert azután lehet valós feszültséget mérni. De, ha feltöltött állapotban csak 12,5 volt volt az már alapból árulkodik. Mire lenyugszik talán 12 volt alá is megy. Nem kell ide tudomány. Zárlatos egy cellád. Új aksit a zöldségnek! :) |
kawa550 | 119444 | 2018. február 17. 18:16 | Válasz erre: 119443 |
A wago az a lecsupaszolom a merev kábelt, bedugom oszt kész kis műanyag bizbasz? Merakkó nagyon ügyi vok, olyannal csináltam a házbővítésnél a vezetékeket. :))))
|
csanesz | 119443 | 2018. február 17. 18:12 | Válasz erre: 119438 |
Jó felé jársz... Alumínium vagy rézvezetők vannak nálad? Ha a lakásban csak 2 helyen purcannak a lámpák, akkor ott kötési gond gyanúja áll fent. Egyes "vellanyszerelők" még ma is erőszeretettel sodorják össze a kötési pontoknál a vezetékeket - hogy törném a kezüket. Ha alcsi a vezeték az időnként megköveteli a gondos utánahúzást, ha réz az hanyagságból lett így megoldva. Én pár hete kezdtem felújítani a kötési pontokat, mert már több helyen is vibráltak a lámpák. A led és a fénycső nem komázza az ingadozást tud tőle dögleni. Sajna rossz hír, hogy a kötődobozokat fel kell "tárni" és ránézni. Nálam el volt égve a rátekert szigetelő szalag. Csíptetős wagot és pasztát használtam az újrakötéshez. Azóta baba. A szűrő nem lesz megoldás. Kihagyást, ingadozást, csúcsokat nem kompenzál csak hálózati zajokat: szomszéd ramaty fúrógépe, múltszázadi kávédaráló meg ilyeneket. |
kawa550 | 119442 | 2018. február 17. 17:55 | Válasz erre: 119430 |
Köszönöm a leírást, egy ctrl+X-el ment a szerelős mappába, jó lesz az még ha eccer okosnak akarok tűnni mások előtt!:)))) De természetesen nem vok én magfizikus hogy mérési jegyzőkönyvekkel baszódjak. :D Tibikénk nem hiába tanulja a pszihomókusságot, szinte már a vesémbe lát, természetesen a legegyszerűbb megoldást választottam, és mivel reggel pont rádugtam a töltőre, így most már égett a zőőőőd, szépen kikaptam (ez ugye kawasaki, tehát ülés le, műanyag fedél kinyit, akku kivesz) megmértem, és már nem is nagyon kell tovább ötletelnünk, szerintem ez a csodás kis yuasa döglöttnek tűnik. Mikor kivettem és rámértem, 12.53 volt, aztán pár perc múlva megint rámértem hogy jól emléxem-e és felírjam hogy mennyi. Na, akkor már csak 12.50 volt. Na mondom ez faxa, 2 perc múlva már csak 12.48, mire letettem a garázsban már csak 12.47. Nem vok nagy szakember, de ennél azért jobban kéne tartania a töltést nemdebár? Szóval tavaszra asszem veszek másikat. Hogy mit, azt még nemtom, mert nehezemre esik kimondani, de ebben pl most a professzor úr pártján vagyok, nincs ebben annyi, hogy hosszan agyaljak melyik márka legyen, inkább csak az a meggondolandó, hogy az átlag 13.000Ft-os más cuccokhoz képest megéri-e a yuasa a8 rugós felárat, mert az meg 21.000. Korát nem tudtam megállapítani, az egyetlen szám rajta az hogy 19D151. Pont ilyen mint ez: http://www.zselesakkumulator.hu/yuasa_ytx14_bs_12v_12ah_zseles_agm_motor_akkumulator amiben az a legszebb, hogy zselésnek híjják aleírásban, miközben a képen ott van mögötte a savas palackocskák, amivel fel kell tölteni használat előtt, szóval ez egy sima gondozásmentes szerintem. |
lendvai | 119441 | 2018. február 17. 14:35 | Válasz erre: 119439 |
Amit én találtam az is kötéshiba miatti feszültségcsúcsokról szólt. Talán a szűrés orvosolja a dolgot, míg rá nem lelek a kötésre. Volt már olyan, hogy hallottam a kötődobozban a cicergést, itt egyelőre ilyesmi nincs.
|
Levi990 | 119440 | 2018. február 17. 13:53 | Válasz erre: 119436 |
Amit leírtál, hatalmas segítség mindenkinek, köszönjük szépen! Amire írtam hogy túl van ragozva az a milyen márkát, milyen típust vegyek dolog. Egyikkel sem fogja megváltani a világot senki, valakinek ez valakinek az vált be. A passatomban pl egy Jász akku van amire mindenhol azt mondják hogy egy olcsó magyar gyenge minőségű akku, mégis benne van már legalább 5éve és gondnélkül indít annak ellenére hogy párszor a rádió lemerítette teljesen, ekkor lett csak töltve. |
kawa550 | 119439 | 2018. február 17. 13:50 | Válasz erre: 119438 |
A kawa70 értekezett ilyesmiről a sport motoron, úgy tűnt hogy vágja a témát. Tán benéz, bár a hegesztős okosság után nem nagyon járt erre.
|
lendvai | 119438 | 2018. február 17. 13:18 | Válasz erre: 119436 |
lendvai | 119437 | 2018. február 17. 13:06 | Válasz erre: 119434 |
Én megmondtam. :-)))) Köszönöm Uram, hogy mindig megerősítesz az emberi psziché kiszámíthatóságába vetett hitemben! :-)))) Dehogy volt sértő, már rég túl vagyok én az ilyeneken. Az valóban a saját problémáimat tükrözné, ha felháborodnék ilyeneken. Csak úgy gondolom, hogy az itt lévők (más fórumokról itt most nem nyilatkoznék) tapasztalata (élettapasztalat, szakmai tapasztalat) messze túl vannak a tiéden, ami nem gond, te jóval fiatalabb vagy nálunk, én a magam részéről és a magam módján tisztelem azt, aki iskolázottságtól függetlenül adott témában tapasztaltabb nálam. Ezt a kommunikációban is igyekszem kifejezésre juttatni. Valószínűleg sokak véleményét tolmácsolom azzal, hogy te sokszor nem. Többek között ebből adódhat a sokszor tenyérbemászó stílusod is, ami van, akiket zavar, másokat kevésbé, vagy egyáltalán nem. Ez sem probléma, a történelem során nagyon sok olyan híres és sikeres ember élt/él, aki köztudottan tenyérbemászó stílussal rendelkezett/rendelkezik. Az rajtad áll, hogy ezt milyen módon használod fel, van az a terület, ahol a boldogulásodat segítheti, hát használd ki ott. Mindenki saját maga irányítja az életét, tizen- huszonév után érdemes visszanézni ki mire jutott a saját batyujával. Ennyi idősen az én stílusom is elég tenyérbemászó volt, sok területen ez még ma is megvan, sokszor nehéz is szembenézni vele, de ez van, ez az én batyum. :-)))) |
csanesz | 119436 | 2018. február 17. 13:01 | Válasz erre: 119434 |
Levi990! Nincs ez túlragozva... Ezek visszatérő dolgok. Minden évben van új fejlesztés újabb technológia, újabb márka amit érdemes megemlíteni és jön velük a korábbi márka tapasztalatok. Akksiról még nem volt ilyen átható információ tömeg megosztva. Akinek van kedve és ideje az kipróbálhatja. Ezért is írom a lehető legegyszerűbben, hogy sokan megértsék. Ha gond van az akksival, már meg lehet állapítani, hogy mi a baj. Ezzel is előrébb vagyunk. A savas akksi belső ellenállás megállapításának legegyszerűbb módját csak 4 hónapig kerestem. Műszert is vettem, ami egyből megállapítja, de nekem ez nem volt elég. Több tucat magyarázat, folyamat levezetés a kémiájától kezdve a műszeres mérésig megszereztem és ezt szívesen megosztom bárkivel. Mi itt csak egy oldalon kifejtjük, ha beszélgetünk egy témáról. De én több tucat oldalnyi infót szedtem össze csak az akksiról. Szal még csak bele sem kezdtünk a túlragozásba... De a srácoknak ennyi bőven elég, hogy döntésre jussanak egy hiba esetén. :) Nincs ezzel semmi gond. |
csanesz | 119435 | 2018. február 17. 12:45 | Válasz erre: 119433 |
A lényeg, hogy megvan osztva és visszakereshető vagy Wordbe beilleszthető és akkor mindenkinek megvan akinek érdeke, hogy legyen. Vagy felteszik nekem a költői kérdést... Szeretek ilyenek után bóklászni. Egyre nagyobb tudástárral rendelkezem eme területről. De aszem ezzel a megosztással ellesztek egy darabig. :)))
|
Levi990 | 119434 | 2018. február 17. 12:42 | Válasz erre: 119432 |
Ne haragudj de erre nem lehet érdemben válaszolni, próbálod elferdíteni. Elnézésedet kérem hogy nem pontosan idéztem tőled. Attól az igazság nem változik, magadra vetted aminek biztos oka van, holott nem akartalak megsérteni vele és provokálni sem! Egyszerűen csak az olajhoz vagy gumihoz hasonlóan túl van misztifikálva, túl van ragozva, túl sokat gondolkodnak rajta az emberek feleslegesen. Remélem így már nem sértő számodra! |
lendvai | 119433 | 2018. február 17. 12:16 | Válasz erre: 119430 |
Van egy olyan érzésem, hogy Gyula nem fogja megfúrni az akkut és a garázst sem rendezi be akkumulátor labornak. :-))))) Mert ő is olyan lusta, mint pl én. :-)))) De amiket leírtál az kimeríti a témát azt hiszem. Mindenesetre én hasznosnak találtam, köszönöm. Szerencsére mostanában nem lesz szükségem rá, a frissen savazott és kissé pihentetett akkut most töltöm fel teljesen, aztán megy be a helyére. :-)
|
lendvai | 119432 | 2018. február 17. 12:13 | Válasz erre: 119429 |
Mutasd meg nekem hol írtam azt, hogy az "Exide nem jó." Lécci! :-)))) Én úgy emlékszem nekem a Bárdi mondta, hogy ne vegyek ilyet. :-) Aztán én is megkeresem te hol és hányszor írtad dolgokra, hogy "nem jó", vagy ezek szinonimái. :-) A lenti válaszom a "hisztis" kommentedre nem volt véletlen, a tartalma sem. :-) Ezek egyfajta tesztek nekem. Borítékolom, hogy nem hagyod szó nélkül. :-))) Mert ez így működik. :-))))
|
csanesz | 119430 | 2018. február 17. 12:04 | Válasz erre: 119423 |
Kawa550! Amit Lendvai írt az úgy rendben van. Az akksid belső ellenállását is meg tudod mérni. Minél nagyobb a belső ellenállása annál nagyobb az önfogyasztása. Minél kisebb a belső ellenállása, annál jobb állapotú az akkud. Kell egy multiméter hozzá! Mérd meg DC 20Amper állásban, hogy mennyi az áramfelvétele mondjuk a helyzetjelzőnek és a tompított fényszóróknak külön-külön. Ezt a két áramértéket jegyezd fel. Utána kicsit hagyd pihenni az akkut, és kösd rá a multimétert DC Volt állásban 20Volt méréshatárban az akkura. Kapcsold fel a tompítottat. Várj ameddig beáll a feszültség. Először sokat fog zuhanni, utána szép lassan fog lépegetni lefelé az utolsó számjegy, megállni nem fog. 10-20 másodperc alatt be fog állni ez az állapot. Jegyezd fel a feszültségértéket, és azonnal kapcsolj át helyzetjelzőre. Felugrik a feszültség, majd egyre lassuló tempóban emelkedik, majd megáll. Ezt is jegyezd fel (ez is kb 10 másodperc). Kapcsold le a fogyasztókat. Vond ki egymásból a két feszültségértéket, és írd fel az eredményt. Vond ki a két áramértéket is, és írd fel az eredményt. A két feszültség különbségét elosztva az áramok különbségével, megkapod az akku belső ellenállását R=U/I. Jó akku esetében nem lehet több egy-két század ohmnál. Ha gondozásos az akksid refraktométerrel ellenőrizheted a cellák állapotát. http://www.convoy.hu/fagyallomero-akkusavmero-ablakmosomero-optikai-refraktometer Ebayon óccobb! Nekem már úton van a "gyerek". Ha gondozásmentes az akksid és lusta vagy: A cellák közötti átvezetést meg lehet találni és burkolatot a tetején, ha megfúrod max. 2mm fóróval az átvezetéseknél a 2Voltos cellákat kilehet mérni egyenként, mert lehet cellahibád van. Persze teljes töltés után, ha rámérsz az akksira és legalább 12,5Voltra visszaesik pár óra alatt a feszültség az már csak 50% -ot tud leadni a teljes töltésből. Értékei: (12V-os új savas aksira vonatkoztatva) 11V = Kimerült aksi (terhelve) 12V = aksi névleges feszültsége (ennyire van tervezve) 12.5V = feltöltött aksi (vagy legalábbis nem kisütött) 13,8V = Akkumulátor puffer üzem (Az aksi folyamatosan a töltőn van) 14,2V = Vízbontási határ (Ez felett intenzív gázképződés van, gk-ban eddig töltik.) 14,7V = Feltöltött aksi (töltésáram alatt) Töltés befejezése után, visszaáll a feszültség olyan 12,8V-ra. A feszültség értékek nem szentírások. Függ az aksi típusától, a savsűrűségtől, a hőmérsékletétől, stb. Egy akkumulátoros könyvben, az aksit akkor tekintik feltöltöttnek, mikor a savszint, az utolsó két órában már nem nő. (ilyenkor a sav sűrűsége általában 1,28 - Refraktométerrel mért érték a gondozásos akksiknál -, de 20°C-ra vonatkozik) |
Levi990 | 119429 | 2018. február 17. 11:33 | Válasz erre: 119428 |
Egyáltalán nem neked szólt hanem összessségében mint pl az olaj is mindig túl van hisztizve. Lehet oka van annak hogy magadra vetted ezt, amiben egyébként nem volt utalás senkire, csak véletlen, hogy pont az exide nem jó akksis hozzászólásod az előzmény... |
lendvai | 119428 | 2018. február 17. 11:14 | Válasz erre: 119426 |
Ki hisztizett itt kicsi szívem? :-)))) Tapasztalatokat osztottunk meg. Ja, hogy az nálunk hisztizés? Akkor elnézést kérek, megyek és fejemre öntöm az akkusavat. :-)))))
|
csanesz | 119427 | 2018. február 17. 10:50 | Válasz erre: 119422 |
A Banner a cimborámnál sem vált be. Többfelől hallottam, hogy nem igazán hozza az elvárást. Most nemtom mim van autóba. Munkatárstól vettem. Ő többet is használ az autóiba abból a márkából. Nem panaszkodik rá. Majd megnézem, talán tudtok róla valamit. Motoromba Yuasa van. 6 éve nyomja életkora közepén tart a mérések alapján. |
Levi990 | 119426 | 2018. február 17. 10:49 | Válasz erre: 119417 |
Igaz hogy még csak 1évesek de Exide van a sharanban is a tdm-ben is, egyikkel se volt esdig probléma. A ktm-ben meg jp, azzal sincs. Kicsit túl van hisztizve az akksitéma. |
lendvai | 119425 | 2018. február 17. 10:44 | Válasz erre: 119423 |
Ha meg úgy nem gyanús semmi, akkor nézd már meg hány éves lehet az az akku. Ha meg mán kivetted, akkor töltsd fel az asztalon, hagyd úgy pár hétig aztán méricskélj rá. Vagy vidd el valahova, ahol van akkuteszter, azzal szépen megmérik, ha cellazárlatos vagy már elaggott a bele. :-) Az gyanús, ha mindig tölteni akar a töltő, nekem ha pár hétig hagytam lógva és utána kötöttem rá (én mindig lecsatlakoztatom télire az akkut a motorról) a töltő LED maximum egy másodpercre villant fel, utána átállt karbantartás üzemmódba egy kicsinykét, aztán meg semmi. |
lendvai | 119424 | 2018. február 17. 10:40 | Válasz erre: 119423 |
Persze, árammérő üzemmódban bekötöd sorba a multimétert az akkusaru meg a kábelsaru közé, hogy a szívás átfolyjon rajta. Azt nem tudom mennyi lehet a normál passzív fogyasztása egy ilyen motornak, néhány tíz milliamper szerintem nem lehet gond egy jó karban lévő akkunak.
|
kawa550 | 119423 | 2018. február 17. 09:27 |
Ha már úgyis benne vagyunk ebben az akku témában. Ki lehet azt valahogy sima multiméterrel mérni, ha valami a garázsban állva szíjja az akkut? Ha a gyerek motorját dugom rá a csepptöltőre, akkor utána 1-2 hétig nem kell tölteni, mert ha rá is dugom, egyből zöldet mutat. A rexi akkuját viszont ha 2 hétig nem töltöm, akkor már indítani se lehet vele csak bikázva, és ha 3 naponként ráteszem a töltőt, akkor mindig be is kapcsol a töltés. Lehet hogy már az akku szar és az nem tartja rendesen a töltést, de lehet hogy szí valami. Utólagos cucc a fokozatkijelző van rajta, meg a wayteq rider vezetéke, de a bölcső a beépített töltő résszel nincs a motoron.
|
Fido71 | 119422 | 2018. február 17. 06:33 |
Nekem pont a veszprémi akkus /sógor barátja/ ajánlotta. Kimondottan a Prémiumot. A baráti körének ezt ajánlja, gondolom nem akar beégni vele. Nekem a Banner nem vált be. Kettőt kellett cserélnem 3 év alatt. Még a Gigawatt-ot ajánlotta a szomszéd, amit a Bárdi autónál lehet kapni. A papírján is Robert Bosch név szerepel, de a szalag végén más cimkét ragasztanak rá. Ugyanúgy, mint a Varta és a Perion-nál.
|
Fido71 | 119421 | 2018. február 17. 06:27 | Válasz erre: 119415 |
Arra még nem került sor. Azzal meg kell várni a motoros időt. Busszal mégsem járhatok.... :))) |
lendvai | 119420 | 2018. február 17. 01:01 | Válasz erre: 119418 |
Az eddigi cuccok közül nekem egy márka volt, ami meglepően jónak bizonyult: még 1996-ban vettem az akkori 1983-as Mazda 323-asomba egy Hoppecke akkumulátort. Azon a télen néhányszor mínusz 20 alá csökkent a hőmérséklet. Az autó mindig kinn állt, reggel indítottam és egykedvűen tekerte az indítómotort közel ugyanakkora fordulattal. Olyat azóta se láttam egyetlen akkutól sem. Igaz olyat se, hogy amikor felengedtem a kuplungot lefulladt a motor úgy meg volt dermedve a váltóolaj. :-)
|
csanesz | 119419 | 2018. február 16. 23:28 | Válasz erre: 119417 |
Bár nekem Perion volt 5 évig. Év végén cseréltem. Nyárig el ment volna.
|
csanesz | 119418 | 2018. február 16. 23:27 | Válasz erre: 119417 |
2 munkatárs vett pár éve Exide -ot. Nincs vele gondjuk. Lehet a típusok között van különbség...
|
lendvai | 119417 | 2018. február 16. 22:42 | Válasz erre: 119416 |
Az Exide-ről esetleg Atit is meg lehet kérdezni. :-) Néhány éve nekem a Bárdiban azt súgták, hogy az Exide-ot azt inkább ne vegyem, vannak vele gondok, vegyek inkább mást. Hát így nem lett Exide akksim. Igaz a Varta is beszart idő előtt egyszer, de a mostani jól bírja.
|
csanesz | 119416 | 2018. február 16. 22:30 | Válasz erre: 119414 |
Az Exide egy nagyon jó márka. Tegnap mértem a melóhelyen egy Merci akksit. Aszem 3 éves 95Ah 680A indítóáram. 720A indítóáramot tudott még biztosítani. Gyakori, hogy többet tud a címkén lévő adatnál. A 77Ah 760A az reális. Olyan 700A körül tudnak a 72Ah - 74Ah akksik is. |
kawa550 | 119415 | 2018. február 16. 22:20 | Válasz erre: 119414 |
Anyagi csődbe döntöttek a küszöbök meg sárvédőívek?:))))))
|
Fido71 | 119414 | 2018. február 16. 21:03 | Válasz erre: 119413 |
Basszus! Én meg mindig a lehető legerősebb akksit vettem eddig, ami még belefér. 2ezres öreg, örvénykamrás szívódieselről van szó, ami mindig / nyáron 30 fokban is/ 5-6 másodpercig izzít. Most egy 77Ah, 760A initóáramú EXide Premium van benne, Többet ér, mint az egész autó. :))
|
csanesz | 119413 | 2018. február 16. 20:44 | Válasz erre: 119397 |
Fido71: Én is néztem ezeket a szulfát mentesítő kütyüket. De egyszerűbb, ha olyan akksit veszel aminek nincs olyan eget verően nagy indítóárama. Ez azért jó, mert a rácsszerkezete vastagabb ezért tartósabb r-go nagyobb a belső ellenállása, ami által kisebb indítóáramot tud biztosítani vagyis a pillanatnyi terhelése kisebb. Érdemes megtudakolni mennyi áramot igényel az autó vagy jármű indításkor és ahhoz mérten venni az akksit. |
csanesz | 119412 | 2018. február 16. 20:10 | Válasz erre: 119408 |
Pocak ne idegelj... Felületek súrlódása - berágódása létezik és csavaroknál az önzárás. Ez a két dolog együtt jár. Nincs hidegfolyás meg egybeolvadás. Szar a csavar vagy erős a kezed. :) |