csanesz | 119411 | 2018. február 16. 19:31 | Válasz erre: 119410 |
Ez olyan mint a Varta, Perion, Bosch. Csak a címke más. Még a futószalag is azonos.
|
lendvai | 119410 | 2018. február 16. 15:12 |
Közben kikupálódtam akku ügyben is. A GS volt a Yamaha gyári beszállítója. Na most a GS 2004-ben egyesült a Yuasával, azóta GS-Yuasa. A Yuasa közben 1965-ben az USA-ban, 1981-ben Angliában is létrehozta a maga vállalatait. GS akkut azóta is kapni, de ez már egyben Yuasa is. Yuasát is kapni, csak ki nem derül róla, hogy Japánban, USA-ban vagy Angliában gyártották a csomagolás alapján. Ami nekem nem volt tiszta és ami miatt maradtam a Yuasánál, hogy bár a GS is Yuasa már részben, de másfélszer annyit kérnek érte, mint a Yuasáért. Kapacitás, indítóáram, minden ugyanaz a kategória. Nem gondolom, hogy annyival jobb lenne.
|
lendvai | 119409 | 2018. február 16. 14:47 | Válasz erre: 119408 |
Egy ideje cserélgetem a rozsdás csavarokat a járműveinken rozsdamentesre, még nem volt ilyen gondom, de köszönöm az infót, odafigyelek majd a nyomatékokra. Sőt, lehet hallgatok Séf bácsira is és megrézpasztasprézem a meneteket, mert azt is vettem, ki tudja, hátha mégis a szalontüdőhöz kell. :-)
|
pocak75 | 119408 | 2018. február 16. 12:37 |
Hát izé én úgy tudom hogy a króm (rozsdamentes) kötőelemekhez van speckó szerelőpaszta, mert normál körülmények között is képes összerágni, olyan szinten hogy roncsolás nélkül bonthatatlan..... "A rozsdamentes és saválló acél egyik jellemző tulajdonsága a menetek „összerágódása” a felhasználás során. Ez nem tévesztendő össze a hagyományos csavarok összerágódásával, ahol a jelenség a megrozsdásodás következménye, és relatíve hosszú idő alatt alakul ki. Az ausztenites alapanyagú csavaroknál a jelenség rendkívül gyors, mivel már az első meghúzás során megtörténhet, hogy a menet úgy megszorul, mintha össze lenne hegesztve! Nem járunk messze az igazságtól, ugyanis hidegfolyás léphet fel a súrlódástól, és az érintkező felületek egymásba folyhatnak. Ez előfordulhat a még laza kötés esetében is, mielőtt teljesen meghúztuk volna a csavarzatot. Elég egy pont, ahol erőteljesebb a súrlódás a két érintkező felület között, és az egybeolvadás megtörténik. Ezt aztán már csak a legdrasztikusabb módon lehet visszabontani, a csavar elvágása, vagy elszakítása útján. " Szóval óvatosan... |
lendvai | 119407 | 2018. február 16. 11:18 | Válasz erre: 119406 |
Ha meg a kipufogóra gondoltál hát a menetet nem akarom kenegetni vele, az csak fogjon rendesen. Máshol meg nem jó, mert bár a rézpaszta hőálló minél forróbb a felület annál folyósabbá válik. Aztán szépen lecsöpög. Tapasztalat.
|
lendvai | 119406 | 2018. február 16. 11:14 | Válasz erre: 119405 |
Rézpaszta van, spré nincs, felkenem magam, annyira lusta azért nem vagyok. :-) De úgyis megyek a szerszámbótba, ha van veszek. Esetleg a szalontüdőhöz kell? :-)
|
lendvai | 119404 | 2018. február 16. 09:33 | Válasz erre: 119403 |
Már kezdem érteni miért értjük meg egymást olyan könnyen. :-)))) Ma kifejezetten laza nap van, akkumulátor beszerzés, valamint az autóra rozsdamentes csavarok a kipufogóhoz, katalizátort cserélek. Érdekes, hogy nem árulnak rozsdamentes önzáró anyákat, csak rézzel bevont acélt. Ha azt meghúzom nagy valószínűséggel sérül a bevonat és ugyanúgy rozsdásodni kezd. Ennek kiküszöbölésére először egy normál rozsdamentes anyát csavarozok fel rugós alátéttel, azt fogom biztosítani a rézbevonatú önzáróval. Így ha valaha még le kell szednem a kipufogót és a rezes cucc elrohadt azt könnyen le tudom nyisszantani, a rozsdamentes meg már lejön. Kicsit szomorkás vagyok a gyári Honda kipufogócsavarokkal kapcsolatban is, mert amikor megvettem elég kemény fickóknak látszottak, aztán néhány hónap alatt teljesen berozsdásodtak, remélem komolyabb összeveszés nélkül le tudom csavarozni őket. |
kawa550 | 119403 | 2018. február 16. 09:16 | Válasz erre: 119400 |
Ja és én mindig is kifejezetten lusta voltam, nem tom mit háborogsz itten! :)))))
|
kawa550 | 119402 | 2018. február 16. 09:15 | Válasz erre: 119401 |
A szalontüdő nem tésztával van, hanem zsemlegombóccal. Megnyugodhatsz, nem konzerv, mi csináljuk, igaz, előfőzött (normál esetben is előbb meg kell egyben főzni a cuccokat, aztán ha kihűlt akkor vékony csíkokra vágni) és géppel előre felvágott állapotban kapjuk 2kg-os csomagokban. Itt mifelénk az echte osztrák dívik, zöldséggel, ecetes uborkával meg kapribogyóval vadítva. :D
|
lendvai | 119401 | 2018. február 15. 23:06 | Válasz erre: 119400 |
Azt elfelejtettem leírni, hogy anyám is konzervből csinálta a szalontüdőt. :-))) De a tésztát azt maga gyúrta hozzá. :-)))) A melóban te is konzervből fogod kotyvasztani? Ha lehet én frissen vágott paciból szeretném. :-))) És nem kérek hozzá szeletelt kenyeret. :-)))
|
lendvai | 119400 | 2018. február 15. 23:01 | Válasz erre: 119399 |
Te is egyre lustább vagy bazmeg, hova jut a világ! :-)))) A hajam az égnek áll attól is, hogy szeletelt felvágottat, szeletelt sajtot meg szeletelt kenyeret látok a konyhában. Ha meg kibontom a védőgáz mint a rohadás. :-))))
|
kawa550 | 119399 | 2018. február 15. 22:30 | Válasz erre: 119393 |
Faxom küszködik vele itthon, majd úgy időztünk, hogy mikor jöttök "véletlenül" majd pont akkor kelljen a melóban frisset főzni, oszt hozok abból. :))))))))))))))
|
kawa70 | 119398 | 2018. február 15. 22:01 | Válasz erre: 119397 |
Az a baj sem ezt sem az ellenkezőjét nem nagyon lehet bizonyitani. Én személy szerint nem látom.sok értélmét. Egy jó töltővel és annak rendszeres használatával (ergo nem csak akkor amikor már nem indit) biztosabb az élettartam növelés. Ez elvileg csak a szulfátosodástól véd, azt meg sokféleképp lehet csökkenteni, viszont az olomoxid és egyéb darabok leválásától, az edény alján összegyűlésétől nem, márpedig az akkuk többsége hamarabb lesz cellazárlatos mint annyira kapacitásszegény hogy ne inditson.
|
Fido71 | 119397 | 2018. február 15. 21:55 | Válasz erre: 119394 |
Köszi. Pedig jó lett volna mindkét autóba is /azokat ugye nem töltögetem/ fixen. Ha már egy évvel meghosszabbította volna az életüket, már megérte megvenni. De így... |
kawa70 | 119396 | 2018. február 15. 21:06 |
https://totalbike.hu/technika/2018/02/11/kinek_valo_a_litiumos_akkumulator/ Időközben előkerült a li-ionos cikk. |
kawa70 | 119395 | 2018. február 15. 21:05 | Válasz erre: 119387 |
Na a folytatás lemaradt. Anno vettem egy ilyen kütyüt még most is megvan a Lada cuccai közt valahol. Ez valami impulzusos dolog, ami megakadályozza a szulfátosodást. A sok akuvitos próbálkozás után ez volt a következő lépés, de ez se vált be hosszutávon.
|
kawa70 | 119394 | 2018. február 15. 21:03 | Válasz erre: 119387 |
Nincs. Régi történet, a kilencvenes évek körül dömpingszerűen lehetett mindenhol kapni. Én is kipróbáltam jó pár akkun, kb. semmit se ért. Akkoriban olyan infó is volt, hogy az uj vagy legalábbis a hibátlan akkuba megelőzés céljából.... De egy cellazárlatot a leszakadozott ólomoxid daraboktól nem lehet se megelőzni se meg nem történté tenni. |
lendvai | 119393 | 2018. február 15. 20:48 | Válasz erre: 119390 |
Gyermekkorom egyik szép emléke, amikor anyukám szalontüdőt készített egyszer és az olyan nagyon finom volt! :-) Séf bácsi, csinálj nekem szalontüdőt, ha legközelebb Pókházán járunk! Lécci! :-))))) |
lendvai | 119392 | 2018. február 15. 20:46 | Válasz erre: 119391 |
Újra meg minek, ha semmi baja? :-))) Egy jó okostöltő tudja mindazt, amit ez a kütyü, ráadásul még tölteni is tud. :-))))
|
Fido71 | 119391 | 2018. február 15. 19:46 | Válasz erre: 119388 |
Új akksira gondoltam rákötni, nem döglöttre... ;)
|
kawa550 | 119390 | 2018. február 15. 19:18 | Válasz erre: 119388 |
Mert a tudatlan barátod még nem csinált egy jó ló szalontüdőt szívvel. :)))))))
|
lendvai | 119388 | 2018. február 15. 18:54 | Válasz erre: 119387 |
Nincs.:-) Ahogy művelt indián barátom mondta: döglött ló szíve nem jó már semmire. :-)
|
Fido71 | 119387 | 2018. február 15. 18:45 |
Szerintetek ennek van értelme? http://autoalkatreszaruhaz.hu/akkumulator-aktivator/akku-aktivator |
dcsaby | 119386 | 2018. február 15. 18:38 |
Sziasztok. Givi tanklockos táska beszerzésén gondolkodom, a legkisebb méretben. Használ-e valaki ilyent? Mi a tapasztalat?
![]() |
lendvai | 119384 | 2018. február 15. 15:16 | Válasz erre: 119382 |
Na meg alkalmazottként dolgozok és a kereskedések pont úgy vannak nyitva, ahogy én dolgozom, így a beballagás általában szabadsággal vagy hasonlóval jár. Mellette az átlagnál lustább is vagyok. :-)))) A net ennélfogva kényelmesebb, mert a futárt oda kérem, ahol vagyok. :-))))
|
lendvai | 119383 | 2018. február 15. 15:14 | Válasz erre: 119380 |
Dabas szerviz részével nincs tapasztalaom, mert magam szervizelem a gépet. Az előző tulaj Gödöllőre hordta Surányihoz, róla jókat mondtak, ha nehezen kapsz hozzá időpontot akkor az általában igaz is. :-)
|
lendvai | 119382 | 2018. február 15. 15:12 | Válasz erre: 119381 |
Hát ha figyeltél lentebb akkor olvashatod, akkor a személyes tapasztalatom alapján látszik, hogy nekem pl egyszrűen nem vették fel a telefont, ezért ballagtam el másik kereskedésbe. Az árakat illetően meg ha összehasonlítod a boats.net-el, a számok nem hazudnak: kereskedésben, oem-parts.hu-n 1.5-3x szorzó az ár, tessék nyugodtan leellenőrizni. Erre persze rájön a szállítási költség és az esetleges vámon fennakadás veszélye, de az én csomagjaim eddig még mindig vám nélkül érkeztek hozzám. Én ezért vásárolok nagyobb tételt.
|
Levi990 | 119381 | 2018. február 15. 12:41 | Válasz erre: 119378 |
Nem tudom miért, lehet hogy ez nem csak magyar szokás, de itt mindenki úgy van vele hogy kizárólag az internet mert az olcsóbb. Meg se próbálják felhívni esetleg beballagni a márkakereskedésbe. Főleg a japán motoroknál szokás ez... nekem ha valami kell, hívom a ktmkecskemétet és max 1hét alatt itt van bármi. Általában nincs eltérés árban amerikában vagy euba a gyári alkatrészek között, max az euro-dollár-forint eltérés. Biztos hogy legalabb felhívnám valamelyik Yamaha szalont, de inkább bemennék, egyrészt mert könnyen lehet kedvezményt kapni másrészt ha véletlen baj lenne az alkatrésszel van hova visszavinni. |
Sander67 | 119380 | 2018. február 15. 10:31 | Válasz erre: 119379 |
Ha már szóba került Dabas, szemezgettem én is ezzel a márkaszervizzel, és milyen tapasztalatod van a szerviz részével. Ugyanis keresek valami megbízható helyet vagy személyt a szelephézagok ellenőrzéséhez.
|
lendvai | 119379 | 2018. február 15. 09:20 | Válasz erre: 119378 |
Nem kereskednek olcsóbban, korábban írtam, hogy hasonló az árképzés mint a webáruházban. Raktáron már semmi nincs a TDM-hez, így mindig van átfutási idő, szerencsére a legtöbb esetben néhány napról volt csak szó. Nekem annyi gondom volt a budapesti kereskedésekkel, hogy nem vették fel a telefont. Konkrétan a Yamaha World-öt napokig próbáltam hívni, hogy alkatrészt rendeljek, de senki nem vette fel egyik számot sem. Harmatinál szintén történt ilyen. A magam részéről ez válóok, így mentem Dabasra egy másik kereskedésbe, ami bár messzebb volt de azonnal reagáltak.
|
Sander67 | 119378 | 2018. február 15. 08:21 | Válasz erre: 119377 |
Mármint az itthoni Yamaha márkakereskedések-re és szervizekre gondolsz? Bár nem néztem be egyikbe sem, annak ellenére, hogy helyileg tudok három ilyen szervizt, de nem hinném hogy olcsóbban kereskednek az alkatrészekkel.
|
Levi990 | 119377 | 2018. február 15. 07:34 | Válasz erre: 119333 |
Nincs más lehetőséged ? :) neten kívül vannak ám yamaha kereskedések ahol tudsz gyári alkatrészt rendelni
|
Levi990 | 119376 | 2018. február 15. 07:32 | Válasz erre: 119331 |
Akármit cserélsz, nem lesz csendesebb. Gépműhelyben lehet megcsináltatni tökéletesre, egyszerűen spóroltak a gyártók, nem csak a yamaha, suzuki dl1000-ről találsz a jutyubon sok videot hogy miért zörög-morog.
|
SzVZoli | 119375 | 2018. február 14. 20:37 |
A link lemaradt ! : https://photos.app.goo.gl/uqb9Au1y2j4AGq3O2 |
SzVZoli | 119374 | 2018. február 14. 20:36 |
Sziasztok ! Fel töltöttem az újabb kuplung kosaras videókat Az első video 1:39 még a multkori erősített rugós kosárral készült A második 1:03 az újboli szétszerelés A harmadik 0:56 Lamellák nélküli járatás A negyedik 1:38 a játszós (bontott) blokk Az ötödik 1:35 az összeszerelt másik gyengébb rugós kuplung kosárral hidegen járatva A hatodik videó 1:21 pedig a melegen járatás Átméregettem mindent mind a 2 "kuplung szettnél" ,lógásokat , hézagokat ,vastagságokat ,mindent, semmi eltérés az alkatrészek vastagságai századra stimmeltek ,a bontott blokk 98-as ,a motorban lévő pedig 2001 a 2 évjárat kuplungjában egyedül a nyomó lap rugóiban van a 99 előtti hosszabb és vékonyabb rugóval van szerelve ,még a 99 utáni rövidebb de vastagabb rugóval van szerelve Szerintem most halkabb lett a gyengébb (gyári mérettel egyező) rugóval szerelt kuplung kosárral Valószínű hogy az első kosár amivel először összeraktam az erősebb rugók miatt a zörejeket is jobban átadta |
lendvai | 119373 | 2018. február 14. 20:02 | Válasz erre: 119372 |
csanesz | 119372 | 2018. február 14. 19:37 | Válasz erre: 119362 |
Na most ezt ne úgy képzeld el, hogy mész az úton és bumm. Előszőr megolvad az ülés, majd a huzat ráég a golyóidra a műanyag üléssel együtt. Szal lesz időd sikítani. :)))) Viszont a kezdeményezés jó a járműgyártóktól. |
Robi70 | 119371 | 2018. február 14. 17:50 | Válasz erre: 119363 |
Ilyen az én szerencsém. Már le volt beszélve, hogy elmegyünk a motor kiállításra. Délelőtt kaptam hír e-mailt a Shox-tól, hogy motorshow lefújva. Talán majd jövőre.
|
sagipet | 119370 | 2018. február 14. 17:31 |
Sisakra egy ötlet, egyedi elképzelés alapján legyártott láthatósági matrica. Ezen az oldalon lehet válogatni is, de bármit megcsinálnak. Én is gondolkodok a mocira valami fényvisszaverős matrica lehet nem ártana, de lehet hogy csak csík lesz, nem tudom még. decalshop.hu |
lendvai | 119369 | 2018. február 14. 16:13 | Válasz erre: 119367 |
Nálunk változó volt, de azért több kapunál működött, mint ahánynál nem. Olyankor vagy sor végigállás, vagy hosszabb sornál előrepofátlankodás volt és a taggel lehetett normál módon fizetni, mint egy bankkártyával. Szerintem a kapuknál lehetett gond, de van, akinek mindenhol működött. Zsebből valószínűleg nem fog, nálunk az utas csatarászott vele amikor megálltunk.
|
kormi1313 | 119368 | 2018. február 14. 15:44 |
https://noroaming.hu/product/horvat-autopalyadij-fizeto-kutyu-motorkerekparra/
|
kormi1313 | 119367 | 2018. február 14. 15:44 |
Szevasztok! Tervezem a horvát utat, szállást. Kérdezném, hogy használható az alábbi autópálya kütyü? Zsebben érzékeli a rendszer? |
kawa550 | 119366 | 2018. február 14. 15:34 | Válasz erre: 119363 |
Én összesen 1x voltam, az elég is volt hogy többet ne utazzak érte 500km-t, de még 100-at se.
|
lendvai | 119363 | 2018. február 14. 12:58 |
Na, ide is eljutottunk, érdeklődés hiányában elmarad: https://totalbike.hu/hirek/2018/02/14/ennyi_nem_lesz_motor_fesztival/ |
lendvai | 119362 | 2018. február 14. 11:27 | Válasz erre: 119349 |
Aludtam egyet, rendeltem egy AGM akksit. Bár Séf bácsi rámutatott, hogy egy esetleges cellarobbanásnál valóban elenyésző a valószínűsége annak, hogy egy izzó lítium-ion akkurepesz tépi le a pöcsömet de azért nem nulla. Tekintve, hogy egyik kedvenc testrészemről van szó a világért se akarom szükségtelen kockázatnak kitenni. Majd ha a tesztelési időszak lezárul és rengeteg boldog vásárló visszajelzésével lesz tele a net, elvesztett farkakról pedig gondos keresésssel se találok semmit akkor elgondolkodom azon, hogy a motorba Lítium-ion akksit rakok magam alá. :-)
|
Utalatos | 119360 | 2018. február 14. 10:24 | Válasz erre: 119359 |
Természetesen az elöző bejegyzésemben a "megkérdőjelezhetővé" kifejezésnek kellett volna szerepelnie. A homo sapiens lét értelme épp az, hogy a természet és fizika adottságait, korlátait ismerve próbáljuk azt a magunk javára fordítva uralni, ahhoz alkalmazkodni, adott esetben még változtatni is rajta. A fatalista, úgysem rajtam múlnak végső soron a dolgok hozzáállás az igazán veszélyes. Igen, ostoba közhely, hogy elöször a fejekben kell rendet tenni. Csak, ha ez nincs, akkor jön a féktelen szabályozottság. Az sem különb, mint ez a látszólag tök üres "ésszel élj" jelszó! Ami pedig a csúnya beszédet illeti abban nem ismerek engedményeket. Tévesen gondolják sokan, hogy az alpári kifejezések erősíthetik, nyomatékosíthatják a mondanivalót. Indulati és hangulati jelentőségüket, szerepüket én sem kérdőjelezhetem meg, mégha nem is szeretem, kényszerűségből és életszerűségből elfogadom. Azt viszont óriási hibának tartom, ha mindez a kifejezőkészség és a szókincs szegényességét tükrözi. A gyerekeket is inkább arról próbálom meggyözni, hogy a csúnya szavak helyett akkor most próbálják ugyanazt mondanivalót más kifejezésekkel leírni. Nem elég figyelmeztetni vagy tiltani, büntetni őket, hanem megoldásokat kell kínálni. Bár némileg meglepő módon a mai ífjúság szókincse örvendetesen megnőtt, azok használata drámaian lecsökkent. Most nem akarom az okokat elsorolni, de milyen jó lenne, ha ezeket előszedhetnénk és a közönséges, nagyon sekélyes kifejezések pótlására használnánk, variálnánk! A hangulatjelek használatában pedig én is teljesen elvtelen vagyok. Ostoba módon alkalmazkodom a nyelvi környezethez és szerintem sokszor teljesen indokolatlanul használom is. Igyekszem erről leszokni:-) (utoljára még egy) |
lendvai | 119359 | 2018. február 14. 09:36 | Válasz erre: 119358 |
A kolléga elérte a célját, én nem érzem magam lúzer motorosnak, mert mint lentebb írtam ha hülyeséget csinálok azt a saját felelősségemre teszem. Ha felháborodnék akár a cikk tartalmán, akár a stílusán, akkor nyilvánvalóan az én fejemben van valami, ami ezt kiváltotta, az meg az én problémám megint csak. :-) Ha nem tetszik valami, akkor nem olvasom. :-) A fejekben kell rendet tenni közhely pedig mint azt tudjuk általában pont azokat a fejeket nem éri el, ahol nagyon rendet kéne tenni. Ahol meg kisebb a káosz ott segít, stílustól és tartalomtól függően. Mi emberek annyiszor próbálunk elbújni a Homo Sapiens és az intellektus, a stílus valamint az írott jogok mögé, de senkinek ne legyen kétsége felőle: a természet és a fizika magasról leszarja ezt, ők mindig rendet tesznek, ha eljön az ideje. Erről is szólt a kolléga cikke. Ha meg szépirodalmi stílusban akar írni valaki ám tegye, én azt is elolvasom, de ha éppen olyan a helyzet, akkor "ottbasszamegakurvaannya" felkiáltással zárok le témákat. :-) Akinek a pici lelkét meg ez sérti az szemérmesen elfordíthatja piruló orcácskáját. :-))))
|
Utalatos | 119358 | 2018. február 14. 08:53 | Válasz erre: 119356 |
Csakhogy ilyen stílusban írva a tartalom is megkérdezhetővé válik. Ha sokkolni akart a poszttal, akkor inkább ellenszenvet szült. Ha segíteni, vagy észhez téríteni sokakat, akkor nem a saját "zsenialitását" és profi hozzáállását kellett volna követendő mintaként állítani,( mert azt lehetetlen teljesíteni, sőt néhány dologban örűltség is lenne). hanem egy pillanatra visszavedleni "átlagmotorossá", az ő fejükkel gondolkozni és az ő lehetőségeiken, korlátaikon belül hasznos segítséget, tanácsokat adni. Mondhatjátok, hogy pont ezt szerette volna, de nem érte el a célját, mert bennem például a stílusával rögtön ellenérzést váltott ki, a példáival pedig rögtön belehelyezett egy olyan "pancser-looser-béna-felelőtlen-pusztuljon a férgese" kategóriába, amilyenbe nem igazán szeretnék tartozni. De nem hiszem, hogy ezt csak úgy tudom megtenni, ha az ö példáját követem. Ha pedig tényleg csak az örűlt önjelölt fékevesztett donorjelölteket akarta jószándèkkal észhez téríteni, akkor sokkal inkább a lélektani okokkal kellett volna példálózni, mert az az igazán drámai, amin egyetlen bukó, gumi, fékbetét sem tud sokat segíteni, legfeljebb mérsékli a károkat. A fejekben kell elöször rendet tenni! |
csanesz | 119357 | 2018. február 14. 08:35 | Válasz erre: 119353 |
Jó írás, igaza van. Reagáltam is rá. A fogalmazás nyomatékosabb, mint azt elvárná az ember. De felnőttek vagyunk, minket már nem lehet nevelni. De a "hangsúlyozott" fogalmazásra azért felfigyelünk. :) |
lendvai | 119356 | 2018. február 14. 08:19 | Válasz erre: 119354 |
Megosztó egy stílus az igaz, de nekem bejön. Nem vagyok egy álszent nyelvművelő erkölcscsősz, engem nem zavar, valószínűleg a célközönség sem a szépirodalmi nyelvezetre izgul. :-) Nálam is vannak olyan szituációk, mint szerintem mindenkinél, amikor nem a biztonságra törekvés, hanem az adrenalin dönt, de az az én felelősségem. Nagy valószínűséggel a streetfighter hülyegyerekek nem fogják magukévá tenni a filozófiát, de hát évről évre mindig elhullik néhány szerencsétlen a saját hülyesége miatt. Ezt nevezem én természetes kiválasztódásnak.
|
Fido71 | 119355 | 2018. február 14. 06:15 | Válasz erre: 119339 |
Köszönöm szépen! A Xado-n kívül nem találtam mást itthon.
|
kawa550 | 119354 | 2018. február 13. 23:38 | Válasz erre: 119353 |
Dodor és az ő mostanában hegyibeszédei. Ne csak azt halld mit mond, azt is ki mondja....
|
Itil900 | 119353 | 2018. február 13. 23:14 |
Eg kis mentális csemege. Akinek nem inge,ne vegye magára,akinek inge,az öltözzön fel k...vára. Persze,a nagy öregeknek nem szól!: http://topkomment.hu/2017/02/07/egy-verbeli-motoros-kemeny-uzenete-az-eletcsaszara-donorjelolteknek/ |
lendvai | 119352 | 2018. február 13. 22:39 | Válasz erre: 119351 |
Minden relatív: a tiéd a hasadhoz képest, ugye... :-)))))))))
|
kawa550 | 119351 | 2018. február 13. 22:35 | Válasz erre: 119349 |
Ne aggódjad túl Tibike! Most őszintén, mi ez esélye annak, hogy robbanáskor egy repesz pont azt az apró dolgot találja el? :)))))))))))))))))
|
kawa550 | 119350 | 2018. február 13. 22:31 | Válasz erre: 119344 |
Indításnál se tépik a lelkét, mert a hátsókeréken keresztül indítanak, nincs önindító, csak egy dörzskerék.
|
lendvai | 119349 | 2018. február 13. 22:28 | Válasz erre: 119347 |
Még alszok rá párat. Elég új még a technológia, a kitesztelési fázist mostanában minden területen igyekeznek kurtítani, kevés a vásárlói visszajelzés még a neten, nem szeretném, ha a pöcsöm látná kárát. :-))) Ott van a Yuasa ADM, amíg nálam van a TDM kibírja, ha azt rakom bele. :-))) Lítium-iont majd veszek először a porszívó robotba, apró lépésekkel haladva. :-)
|
csanesz | 119348 | 2018. február 13. 22:14 | Válasz erre: 119346 |
Ilyenkor arra szoktam gondolni, hogy piacra dobnak valamit, elkezdik kipróbálni más területeken. Megjön az ihlet! Kitalálnak valami újat, oké, de kell a pénz a fejlesztésre. Akkor szórjuk a régebbi technológiát szélesebb körben. Szal szerintem most ez megy. De lehet, hogy tévedek.
|
csanesz | 119347 | 2018. február 13. 22:08 | Válasz erre: 119342 |
Hát ez tök jó! :) Igen az indító áram az durva neki. Itt 280 ampert ír. Az még jó is lenne. Kerestem hasonlót szerintem ez Li-FePO4 lesz. De csak saccoltam. Én azt használnék... |
kawa70 | 119346 | 2018. február 13. 22:06 | Válasz erre: 119338 |
Kb. Innen indult, súlycsökkentés, helyigény. De néhány gyártó már utcára is ezzel hozza az uj tipusokat. Napokban olvastam pont erről egy cikket, de az istennek se találom. Érzékeny, drága akku, speciális külső és a járműbe épitett töltési igényekkel. Egyenlőre AGM a bevált technológia. Mig egy AGM 20 körül van nagyobb méretben, azonos kapacitású li-ion párja aká 60-70 is lehet. És hihetetlen könnyen tönkrevágható. Kb. semmise tetszik neki, se a mélykisütés, de még csak a közelítése se, a meleg se, az összevissza töltőfesz se. Meg a hideg se, de az motornál kisebb jelentőséggel bír. Egyébként rakosgatják néhány autótipusba is, majd az idő megválaszolja a helyességét.
|
csanesz | 119345 | 2018. február 13. 21:44 | Válasz erre: 119343 |
Azzal sincs gond. Azért írtam így le, hogy legyen pici rálátás, ha már ennyire érdekel. Csak támogatni tudom az ötletet! ...de csak szóban... :) |
csanesz | 119344 | 2018. február 13. 21:41 | Válasz erre: 119338 |
Ez nagyon valószínű. Én nem tudom, de eltudnám képzelni, hogy pályagépeknél is nyomják. Amúgy nincs akkora különbség mert 3,7 volttal kell számolni. És 14,8 volt szépen kijön. 4,2 volt esetén (terheletlen) 16,8 volt . A Nikkel változat, arra az időre elmegy. Csak indításnál tépik meg a lelkét. A Vas változat még jobban is kijön a 3,2 voltjával: 12,8 volt. És jobban terhelhető a hőt is jobban bírja... Ezeknél már csak jobbak lesznek. |
lendvai | 119343 | 2018. február 13. 21:40 | Válasz erre: 119341 |
Félreértés van, én nem építeni terveztem Li-Ion akkut, hanem készen venni. :-)
|
lendvai | 119342 | 2018. február 13. 21:36 | Válasz erre: 119337 |
Na ez kimerítő infó, köszönöm. Sajnos az akkukat forgalmazók honlapján nem derülnek ki ezek a részletek, anélkül meg rizikósnak tartom a választást pont az általad leírt kockázatok miatt. Bár a méret-kapacitás arány elég csábító, úgyszintén a sav nélküli technológia. Louis pl árul akkut a TDM-hez, de ebből nem derül ki számomra melyik fajta cellák vannak benne és tartalmaz-e védelmet a benne lévő "processzor vezérelt áramkör": https://www.louis.eu/artikel/delo-lithium-ion-batteries-fuer-yamaha-tdm-900-a/10036941?filter_bike_id=1254&filter_article_number=10036943&list=54970da50f6510725edc71c6e970df40 |
csanesz | 119341 | 2018. február 13. 21:32 | Válasz erre: 119337 |
Még egy aprópopó! Van egy technológia a PTC termisztor. Ez egy túlterhelés elleni védelem, ha hő képződne a cellában - zárlat vagy terhelés miatt - mechanikusan szétkapcsolja a vezetőt az akksiban. Hőtágulás elvén működik. Szintén a 18650 -es típust hoznám fel példaként. Amúgy rahedli változat van. Nemrég találtam 3,7v 12000mAh vagy 8800mAh, már nem is tudom. A lítium akksi, valami 100mm hosszú és 38mm átmérő 8 500Ft Szal ez a PTC dolog a hengeres lion akksikban van. Már amelyikben van. Mert amelyikben nincs, azzal baj van vagy lesz. Azt meg se vedd. Amivel érdemes foglalkozni: Samsung (elsősorban), Sanyo, Sony, Panasonic, Basen. Hogy külsőleg, hogy lehet felismerni, ami PTC-s? Ma már sehogy. Korábban a pozitív oldalon 3 vagy 4 kicsi liknak kellett lennie, hogy ott szabaduljon fel a "gőz", mert működés közben bizonyos esetekben ez előfordul. Ma már a PTC nélkülin is van ilyen perforáció. Ugyanis ezek a cellák ki tudnak fújni, ha baj van velük. Az egyéb márkákra írt kapacitás nem igazán valós. A legnagyobb a 18650 -ből a 3500 mAh akksi. De az sem mindegy milyen technológia. Ha sokat pakolnál össze ezekből egy pakkba, akkor érdemes hozzá való lap szerelt hő biztit venni és párat beépíteni, ha már legalább 10 db -ról is lenne szó. És még a vizet tartják instabil közegnek... |
furfarag | 119340 | 2018. február 13. 21:23 | Válasz erre: 119336 |
Érdekes.Nincs kiverődve a kosár bevágásai?
|
Hr.Geiger | 119339 | 2018. február 13. 21:21 | Válasz erre: 119327 |
Nem tudom, hogy az EU-ban kapható-e, de a nagyvízen túl van: https://www.walmart.com/ip/Mobil-1-10W-40-High-Mileage-Full-Synthetic-Motor-Oil-5-qt/17034354 https://www.amazon.com/Castrol-06246-10W-40-Advanced-Synthetic/dp/B0054SAL3E |
kawa550 | 119338 | 2018. február 13. 21:16 |
Nem tom érdekes-e, de én olyant is hallottam már hogy ezeket a li-ion akksikat motorban arra szokták használni, hogy mivel kb harmada a súlya mint az eredetinek, pálya motorokba teszik súlycsökkentésnek, néha még úgy is, hogy ugrik a generátor meg a teljes töltés, fesszab stb, egy menetet kibír az akku anélkül is, oszt boxban csere vagy töltés. Oszt ugye a főtengely is gyorsabban felpörög ha nincs rajta az a súly se. De hogy utcára van-e értelme?....
|
csanesz | 119337 | 2018. február 13. 20:58 | Válasz erre: 119317 |
Szia Lendvai! Igen a meglátásod helyén való. :) A 18650 -es celláról írok neked, hogy lehessen mihez kötni a dolgot. Meg aztán elég széles kőrben használt változat. Én egy cellát 4,2 voltról (mert a 3,7 voltos cellát ennyire kell tölteni), olyan 3 voltig szabad meríteni.Túltöltést csepptöltést nem szereti!!! Tény, hogy nem szereti a feltöltöm és kisütöm használatot. Li-ion a szinten tartás - mellette folyamatos normál áramú töltés - és közbeni használatot szereti. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztó áramát is a töltőnek kell biztosítania az akksin keresztül. Így egy buffer üzemet létrehozva, mint ahogy a motorok esetében bekötött savas akksik is. Így sokáig elketyeg... Két csoportja van ezeknek az akksiknak: védett és nem védett. A védett akksi alján vagy tetején van egy kis áramkör, ami védi a túltöltés, túlmerítés és zárlat ellen és ilyenkor leválasztja az akkumulátorcellát a pólusairól. A védelem nélküliekben ez értelemszerűen nincs benne. A védett akkuk emiatt a plusz áramkör miatt 2-4 mm-rel hosszabbak, mint az azonos méretkódú védtelen típusok. A védett a plusz áramkör miatt nagyobb belső ellenállással rendelkeznek így kisebb áramot tudnak leadni nagyobb terhelés esetén. Fontos, hogy milyen li-ionosat szeretnél használni. Mert érzékenységük terhelhetőségük, "instabilitásuk" különböző. A Terhelhetőséget "C" -vel jelölik. Pl.: 2C azt jelenti, hogy az adott típus terhelhetősége a kapacitásának 2 -szerese. Lényegében egy szorzó. Van polimer, amiben szerintem nem gondolkodsz - érthető... Van a Cobalt(LiCo) 2C. A Nikkel-Cobalt-Alumínium(LiNCA) 10-12C - ez azért sok és csak néhány pulzust képes elviselni ekkora terhelésnél, zárlat esetén... ...futás. Mangán(LiMn) 6-8C, ez annyira nem nyűgös. Talán a legjobb választás, csak a kapacitása jóval kisebb a technológia végett. Zárlat esetén csak felpuffad. Vas-Foszfát-Hidrát (LiFePO4) 15-20C, de ez sem tartósan. De tovább bírja, mint fenti társai és a hőre sem olyan érzékeny. Li-Ion akksik egy másik változata a fentiekkel nem kompatibilis. Egy normális Li-Ion töltő el sem indul, ha rá csatlakoztatják. Kifejezetten hozzá való töltő kell neki. Cella feszültség 3,2V, töltő fesz. 4,2V. Aszem ez árban is jelentősen eltér a normál Li-Iontól. Viszont tömbösített formában is kapható. Jobban szerelhető, mint a hengeres zsugorfóliázott társai. Ha próbálkozni akarsz, akkor ajánlom a Li-Mn változatot és egyenlőre csak kicsiben. Ha kitapasztalod a határait jól alkalmazható. A 3,7 voltos lionok olyan 60 foknál robbannak, instabillá válnak. Fizikai hatásnak ne legyenek kitéve. Most így hirtelen ennyi. |
SzVZoli | 119336 | 2018. február 13. 20:15 | Válasz erre: 119335 |
Mivel a csuda jó idő nem engedte hogy a kertben tevékenykedjek ,így nem igazán vártam ! Van egy "játszós " ( bontott ) blokkom bele kukkantottam a váltó részébe ,nah onnan fogva meg is nyugodtam ,van ott bőven cucc ami zöröghet Csináltam megint videókat ,majd megosztom Kivettem a lamellákat ,vissza a dekni és beindítottam ,semmi zaj ! |
furfarag | 119335 | 2018. február 13. 15:51 | Válasz erre: 119331 |
Lehet, vagyis logikus.Nekem ahogy melegszik a motor,úgy lesz egyre zajosabb a kuplung.Szerintem várj még vele, hátha valaki megmondja a tutit.Egy biztos,hogy rendelek egy kuplungkosár felújító szettet. Valaki írta hogy hol érdemes,majd utána nézek. |
lendvai | 119334 | 2018. február 13. 11:58 | Válasz erre: 119333 |
Ez így van, a boats.net a gyári cikkszámokat használja, más gyári alkatrészeket forgalmazó weboldalak sokszor a saját cikkszámaikat. Én mindenesetre rendelek majd nagyobb tételt tőlük idén, konkrétan a kuplung tárcsákat meg rugókat, tömítésekkel stb., ha esetleg kell valami csetresz vagy akármi szezon végén, akkor hozzácsaphatjuk.
|
Sander67 | 119333 | 2018. február 13. 11:09 | Válasz erre: 119332 |
Bizony én is elgondolkodtam az árakon, de más választásom nem lévén hogy gyári alkatrész kerüljön a kuplungagyba, és mivel apróságokról van szó megfizetem a felárat. Egyébként több európai alkatrész webáruházban is azonosak az árak az oem.parts-hoz viszonyítva. Tény hogy a boats.neten jobbak az árak, de nem szeretnék olyan problémával szembesülni hogy onnan kelljen rendelni egy halom alkatrészt. Böngésztem én ott is a Tádéhoz alkatrészt,de specifikusan ismerni kéne hogy hol keressem, valszeg cikkszám szerinti kereséssel működhet a dolog. |
lendvai | 119332 | 2018. február 13. 09:33 | Válasz erre: 119325 |
Érdekes ez az oem webáruház is, néhány apró tételnél biztos számításba veszem, de ahogy nézem 1,5-3x szorzóval lehet beszerezni a gyári cuccokat. Az említett kuplungtárcsa oem.hu-n 4107, boats.net-en 2650, az kb másfélszeres ár. A vezérműlánc oem.hu-n 21 501, boats net-en 7180, na az konrétan háromszoros ár. Persze figyelembe kell venni a szállítási költséget USA-ból, ezért írtam, hogy kis tételnél nem sokat nyer rajta az ember, ha több cuccot veszek, akkor viszont lényeges a különbség. A márkakereskedések áraival nem vagyok tisztában, azt látom, hogy a hátsó féktárcsát nagyjából ugyanannyiért adják a kedvezménnyel oem-hu-n, mint az itthoni Yamahánál kedvezmény nélkül. Szóval én a magam részéről maradok apróholminál a Yamahánál, nagyobb tételnél a boats.net-nél. Kivéve olyan cuccokat, amiket USA-ban nem forgalmaztak, mert TDM specifikus: tömítések pl.
|
SzVZoli | 119331 | 2018. február 13. 07:55 | Válasz erre: 119330 |
furfarag | 119330 | 2018. február 13. 00:11 | Válasz erre: 119329 |
Ha autó lenne,azt mondanám hogy nyeles tengely csapágy.A kuplung csapágy nem lóg? Esetleg a futógyűrű nincs kiverődve? Nem kóvályog a kuplung kosár?Itt nagy az erőátvitel,ha kinyírta a rugókat,simán kinyírhatja a csapágyat is szerintem. |
SzVZoli | 119329 | 2018. február 12. 22:21 | Válasz erre: 119297 |
Itt már biztos lesz hang a videohoz ! https://youtu.be/8ABcMK6edE8 |
Sander67 | 119328 | 2018. február 12. 22:06 | Válasz erre: 119323 |
https://www.olajwebshop.hu/public/0880/product/635/054/big/xado-10w-40-luxury-drive-xado-20175_14333a290af2cd75b46230e1ba48d8b8.jpg
|
Sander67 | 119325 | 2018. február 12. 21:56 | Válasz erre: 119322 |
Köszi az eligazítást,és a többi márkatársnak is hogy a szerelési dokumentációt elérhetővé tették. Mivel a kuplungagy az előírt mérettől minimálisan tér el, így csak két kopó lamellát, és a rugókat kell cserélni, ami gyári alkatrészként lesz beszerezve. http://oem-parts.hu/hu/ webáruházban most 10% kedvezményt adnak.
|
kawa70 | 119324 | 2018. február 12. 21:49 | Válasz erre: 119317 |
Én nen erőltetném. A li-ion nagxon érzékeny a töltésre, töltőfesz nagyságára, pontosságára. Az arra gyártott autókban, némely motorokban nem ugyan aza szabályzoo mint ezekben. A li-ion nem tolerálja a mélykisütést, egyetlen ilyen alkalommal tönkre lehet vágni ezzel az akkut, szemben egy olom akkuval ahol szerencsés esetben némi kapacitás vesztés áll be. Kevés előny és drága.
|
Fido71 | 119323 | 2018. február 12. 21:22 |
Olajtudorok! Gk.-hoz létezik 10w-40 olaj, ami teljesen szintetikus? |
kozmax | 119322 | 2018. február 12. 20:48 | Válasz erre: 119293 |
Gyárival azonos minőségűek utángyártott nincsen. Nem tudok olyan utángyártottat, ahol két lamella más lenne. Ha csúszók közül amelyik elszíneződött, az alapból csere. A többi ellenőrzés. Rúgók hosszát is ellenőrizd. Plusz egy tömítés.
|
Robi70 | 119321 | 2018. február 12. 17:36 | Válasz erre: 119320 |
Akkor nem volt szerencséd. Tesóm is vett 2 db-ot és én is. Mindegyik műxik. Sőt én több dobozt is kibontottam, hátha látok eltérést (illeszkedési hézag, karcok, ütődés nyomok....) két azonos méretű kupak között, de nem találtam. Mind faxa volt!
|
kisfeher74 | 119320 | 2018. február 12. 17:26 |
Üdv! a bementem én is a Lidl-be, hogy megnézzem ezt a sisakot. Az egész készletet át turtam, de a napszemüveg része egyikben sem működött. |
Fido71 | 119319 | 2018. február 12. 16:13 |
Tavaly vettem ezt a feketét én is. Nem az a baj, hogy karcos, hanem az, hogy az összes ujjlenyomat meglátszik rajt. Amúgy teljesen jó. Gondolkodtam már én is valami láthatósági színnel lefújni vagy fóliázni, de edddig mindenki azt mondta, hogy nem lesz tartós és még rusnya is lesz. |
vasutas | 119318 | 2018. február 12. 14:24 | Válasz erre: 119310 |
Robit olvasván, hogy mire vetemedett, én is leugrottam a lidlibe és magamnak vettem egyet. Engem a színe nem zavar, szerintem ez is ütött-kopott lesz már a találkozóra. A minősége messze jobbnak tűnik az ez előttinek.
|
lendvai | 119317 | 2018. február 12. 14:21 |
Elsősorban Csanesz, de valamennyi áramértő kollégát kérdezem: lítium-ion akkumulátorral van-e tapasztalat járműveikben? Drónügyileg már kikupáltak, de itt konkrétan a motorról van szó. Elég szerteágazóak a neten az infók, amit leszűrtem, hogy ha a töltőkör rendben van akkor nincs semmi gond, de ha valami gáz van és nincs detektálva akkor szélsőséges körülmények között megsütheti a pöcsömet. :-) Bár szinte mindegyik akkuban van teszter opció arról nem írnak, hogy van-e ezzel együtt valami cellafigyelés és védelem beépítve. Gondolom igen, különben nem forgalmaznák csak olyan motorokhoz, amikbe gyárilag ilyen akku van tervezve. Ha nincs még az se lenne gond, mert azt be lehet szerezni, de úgy tűnik ezek az infók még csak szétszórva állnak rendelkezésre. De haladni kell a korral, ha már full szintetikus olajat rakok a gépbe akkor máshol is szeretném kiaknázni a technika fejlődésének eredményeit. :-)))
|
Robi70 | 119315 | 2018. február 12. 12:13 | Válasz erre: 119314 |
Megfordult a fejemben. Fűztem Magdit (mert neki van érzéke az ilyesmihez), hogy próbálja meg a régi sisakokon. Ha megy és begyakorolta, kapja az új sipkákat dekorálásra. Egyenlőre csak nekem tetszik az ötlet.:))) Most a környékbeli dekorosokat zaklatom, a sisak fóliázós ötletemmel. Majd kiderül elvállalja-e valamelyikük. |
lendvai | 119314 | 2018. február 12. 11:29 | Válasz erre: 119312 |
Robi, van airbrush-om, hozd el, azt fújunk rá amit csak tudunk. :-))))
|
Robi70 | 119313 | 2018. február 12. 11:15 | Válasz erre: 119311 |
Most nézem a képet, a dobozon is rajta van: flip-up helmet.
|
Robi70 | 119312 | 2018. február 12. 11:14 | Válasz erre: 119311 |
Állfelnyitós, pinlockos. Így volt az újságban is. A túl szolíd, matt fekete kinézetével szeretnék kezdeni valamit. Ötletek vannak, majd meglátjuk mi jön össze. |
kawa550 | 119311 | 2018. február 12. 09:09 | Válasz erre: 119310 |
Ez felnyílós? Prospektusban zárt volt nem?
|