18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Yamaha TDM
Következő oldal

csanesz 119411 2018. február 16. 19:31   Válasz erre: 119410
Ez olyan mint a Varta, Perion, Bosch. Csak a címke más. Még a futószalag is azonos.
    

lendvai 119410 2018. február 16. 15:12  
Közben kikupálódtam akku ügyben is. A GS volt a Yamaha gyári beszállítója. Na most a GS 2004-ben egyesült a Yuasával, azóta GS-Yuasa. A Yuasa közben 1965-ben az USA-ban, 1981-ben Angliában is létrehozta a maga vállalatait. GS akkut azóta is kapni, de ez már egyben Yuasa is. Yuasát is kapni, csak ki nem derül róla, hogy Japánban, USA-ban vagy Angliában gyártották a csomagolás alapján. Ami nekem nem volt tiszta és ami miatt maradtam a Yuasánál, hogy bár a GS is Yuasa már részben, de másfélszer annyit kérnek érte, mint a Yuasáért. Kapacitás, indítóáram, minden ugyanaz a kategória. Nem gondolom, hogy annyival jobb lenne.
    

lendvai 119409 2018. február 16. 14:47   Válasz erre: 119408
Egy ideje cserélgetem a rozsdás csavarokat a járműveinken rozsdamentesre, még nem volt ilyen gondom, de köszönöm az infót, odafigyelek majd a nyomatékokra. Sőt, lehet hallgatok Séf bácsira is és megrézpasztasprézem a meneteket, mert azt is vettem, ki tudja, hátha mégis a szalontüdőhöz kell. :-)
    

pocak75 119408 2018. február 16. 12:37  
Hát izé én úgy tudom hogy a króm (rozsdamentes) kötőelemekhez van speckó szerelőpaszta, mert normál körülmények között is képes összerágni, olyan szinten hogy roncsolás nélkül bonthatatlan.....
"A rozsdamentes és saválló acél egyik jellemző tulajdonsága a menetek „összerágódása” a felhasználás során. Ez nem tévesztendő össze a hagyományos csavarok összerágódásával, ahol a jelenség a megrozsdásodás következménye, és relatíve hosszú idő alatt alakul ki. Az ausztenites alapanyagú csavaroknál a jelenség rendkívül gyors, mivel már az első meghúzás során megtörténhet, hogy a menet úgy megszorul, mintha össze lenne hegesztve! Nem járunk messze az igazságtól, ugyanis hidegfolyás léphet fel a súrlódástól, és az érintkező felületek egymásba folyhatnak. Ez előfordulhat a még laza kötés esetében is, mielőtt teljesen meghúztuk volna a csavarzatot. Elég egy pont, ahol erőteljesebb a súrlódás a két érintkező felület között, és az egybeolvadás megtörténik. Ezt aztán már csak a legdrasztikusabb módon lehet visszabontani, a csavar elvágása, vagy elszakítása útján. "
Szóval óvatosan...
    

lendvai 119407 2018. február 16. 11:18   Válasz erre: 119406
Ha meg a kipufogóra gondoltál hát a menetet nem akarom kenegetni vele, az csak fogjon rendesen. Máshol meg nem jó, mert bár a rézpaszta hőálló minél forróbb a felület annál folyósabbá válik. Aztán szépen lecsöpög. Tapasztalat.
    

lendvai 119406 2018. február 16. 11:14   Válasz erre: 119405
Rézpaszta van, spré nincs, felkenem magam, annyira lusta azért nem vagyok. :-) De úgyis megyek a szerszámbótba, ha van veszek. Esetleg a szalontüdőhöz kell? :-)
    

kawa550 119405 2018. február 16. 11:01   Válasz erre: 119404
Nincsen kendnek rézpaszta spré?
    

lendvai 119404 2018. február 16. 09:33   Válasz erre: 119403
Már kezdem érteni miért értjük meg egymást olyan könnyen. :-))))
Ma kifejezetten laza nap van, akkumulátor beszerzés, valamint az autóra rozsdamentes csavarok a kipufogóhoz, katalizátort cserélek. Érdekes, hogy nem árulnak rozsdamentes önzáró anyákat, csak rézzel bevont acélt. Ha azt meghúzom nagy valószínűséggel sérül a bevonat és ugyanúgy rozsdásodni kezd. Ennek kiküszöbölésére először egy normál rozsdamentes anyát csavarozok fel rugós alátéttel, azt fogom biztosítani a rézbevonatú önzáróval. Így ha valaha még le kell szednem a kipufogót és a rezes cucc elrohadt azt könnyen le tudom nyisszantani, a rozsdamentes meg már lejön.
Kicsit szomorkás vagyok a gyári Honda kipufogócsavarokkal kapcsolatban is, mert amikor megvettem elég kemény fickóknak látszottak, aztán néhány hónap alatt teljesen berozsdásodtak, remélem komolyabb összeveszés nélkül le tudom csavarozni őket.
    

kawa550 119403 2018. február 16. 09:16   Válasz erre: 119400
Ja és én mindig is kifejezetten lusta voltam, nem tom mit háborogsz itten! :)))))
    

kawa550 119402 2018. február 16. 09:15   Válasz erre: 119401
A szalontüdő nem tésztával van, hanem zsemlegombóccal. Megnyugodhatsz, nem konzerv, mi csináljuk, igaz, előfőzött (normál esetben is előbb meg kell egyben főzni a cuccokat, aztán ha kihűlt akkor vékony csíkokra vágni) és géppel előre felvágott állapotban kapjuk 2kg-os csomagokban. Itt mifelénk az echte osztrák dívik, zöldséggel, ecetes uborkával meg kapribogyóval vadítva. :D
    

lendvai 119401 2018. február 15. 23:06   Válasz erre: 119400
Azt elfelejtettem leírni, hogy anyám is konzervből csinálta a szalontüdőt. :-))) De a tésztát azt maga gyúrta hozzá. :-)))) A melóban te is konzervből fogod kotyvasztani? Ha lehet én frissen vágott paciból szeretném. :-))) És nem kérek hozzá szeletelt kenyeret. :-)))
    

lendvai 119400 2018. február 15. 23:01   Válasz erre: 119399
Te is egyre lustább vagy bazmeg, hova jut a világ! :-)))) A hajam az égnek áll attól is, hogy szeletelt felvágottat, szeletelt sajtot meg szeletelt kenyeret látok a konyhában. Ha meg kibontom a védőgáz mint a rohadás. :-))))
    

kawa550 119399 2018. február 15. 22:30   Válasz erre: 119393
Faxom küszködik vele itthon, majd úgy időztünk, hogy mikor jöttök "véletlenül" majd pont akkor kelljen a melóban frisset főzni, oszt hozok abból. :))))))))))))))
    

kawa70 119398 2018. február 15. 22:01   Válasz erre: 119397
Az a baj sem ezt sem az ellenkezőjét nem nagyon lehet bizonyitani. Én személy szerint nem látom.sok értélmét. Egy jó töltővel és annak rendszeres használatával (ergo nem csak akkor amikor már nem indit) biztosabb az élettartam növelés. Ez elvileg csak a szulfátosodástól véd, azt meg sokféleképp lehet csökkenteni, viszont az olomoxid és egyéb darabok leválásától, az edény alján összegyűlésétől nem, márpedig az akkuk többsége hamarabb lesz cellazárlatos mint annyira kapacitásszegény hogy ne inditson.
    

Fido71 119397 2018. február 15. 21:55   Válasz erre: 119394
Köszi. Pedig jó lett volna mindkét autóba is /azokat ugye nem töltögetem/ fixen.
Ha már egy évvel meghosszabbította volna az életüket, már megérte megvenni. De így...
    

kawa70 119396 2018. február 15. 21:06  
https://totalbike.hu/technika/2018/02/11/kinek_valo_a_litiumos_akkumulator/

Időközben előkerült a li-ionos cikk.
    

kawa70 119395 2018. február 15. 21:05   Válasz erre: 119387
Na a folytatás lemaradt. Anno vettem egy ilyen kütyüt még most is megvan a Lada cuccai közt valahol. Ez valami impulzusos dolog, ami megakadályozza a szulfátosodást. A sok akuvitos próbálkozás után ez volt a következő lépés, de ez se vált be hosszutávon.
    

kawa70 119394 2018. február 15. 21:03   Válasz erre: 119387
Nincs. Régi történet, a kilencvenes évek körül dömpingszerűen lehetett mindenhol kapni. Én is kipróbáltam jó pár akkun, kb. semmit se ért.
Akkoriban olyan infó is volt, hogy az uj vagy legalábbis a hibátlan akkuba megelőzés céljából....
De egy cellazárlatot a leszakadozott ólomoxid daraboktól nem lehet se megelőzni se meg nem történté tenni.
    

lendvai 119393 2018. február 15. 20:48   Válasz erre: 119390
Gyermekkorom egyik szép emléke, amikor anyukám szalontüdőt készített egyszer és az olyan nagyon finom volt! :-)
Séf bácsi, csinálj nekem szalontüdőt, ha legközelebb Pókházán járunk! Lécci! :-)))))
    

lendvai 119392 2018. február 15. 20:46   Válasz erre: 119391
Újra meg minek, ha semmi baja? :-))) Egy jó okostöltő tudja mindazt, amit ez a kütyü, ráadásul még tölteni is tud. :-))))
    

Fido71 119391 2018. február 15. 19:46   Válasz erre: 119388
Új akksira gondoltam rákötni, nem döglöttre... ;)
    

kawa550 119390 2018. február 15. 19:18   Válasz erre: 119388
Mert a tudatlan barátod még nem csinált egy jó ló szalontüdőt szívvel. :)))))))
    

Flenegen 119389 2018. február 15. 19:01   Válasz erre: 119387
Kuka
    

lendvai 119388 2018. február 15. 18:54   Válasz erre: 119387
Nincs.:-) Ahogy művelt indián barátom mondta: döglött ló szíve nem jó már semmire. :-)
    

Fido71 119387 2018. február 15. 18:45  
Szerintetek ennek van értelme?

http://autoalkatreszaruhaz.hu/akkumulator-aktivator/akku-aktivator
    

dcsaby 119386 2018. február 15. 18:38  
Sziasztok. Givi tanklockos táska beszerzésén gondolkodom, a legkisebb méretben. Használ-e valaki ilyent? Mi a tapasztalat?
    

Levi990 119385 2018. február 15. 17:56   Válasz erre: 119382
Akkor onnan kell rendelni!
    

lendvai 119384 2018. február 15. 15:16   Válasz erre: 119382
Na meg alkalmazottként dolgozok és a kereskedések pont úgy vannak nyitva, ahogy én dolgozom, így a beballagás általában szabadsággal vagy hasonlóval jár. Mellette az átlagnál lustább is vagyok. :-)))) A net ennélfogva kényelmesebb, mert a futárt oda kérem, ahol vagyok. :-))))
    

lendvai 119383 2018. február 15. 15:14   Válasz erre: 119380
Dabas szerviz részével nincs tapasztalaom, mert magam szervizelem a gépet. Az előző tulaj Gödöllőre hordta Surányihoz, róla jókat mondtak, ha nehezen kapsz hozzá időpontot akkor az általában igaz is. :-)
    

lendvai 119382 2018. február 15. 15:12   Válasz erre: 119381
Hát ha figyeltél lentebb akkor olvashatod, akkor a személyes tapasztalatom alapján látszik, hogy nekem pl egyszrűen nem vették fel a telefont, ezért ballagtam el másik kereskedésbe. Az árakat illetően meg ha összehasonlítod a boats.net-el, a számok nem hazudnak: kereskedésben, oem-parts.hu-n 1.5-3x szorzó az ár, tessék nyugodtan leellenőrizni. Erre persze rájön a szállítási költség és az esetleges vámon fennakadás veszélye, de az én csomagjaim eddig még mindig vám nélkül érkeztek hozzám. Én ezért vásárolok nagyobb tételt.
    

Levi990 119381 2018. február 15. 12:41   Válasz erre: 119378
Nem tudom miért, lehet hogy ez nem csak magyar szokás, de itt mindenki úgy van vele hogy kizárólag az internet mert az olcsóbb. Meg se próbálják felhívni esetleg beballagni a márkakereskedésbe. Főleg a japán motoroknál szokás ez... nekem ha valami kell, hívom a ktmkecskemétet és max 1hét alatt itt van bármi.

Általában nincs eltérés árban amerikában vagy euba a gyári alkatrészek között, max az euro-dollár-forint eltérés.

Biztos hogy legalabb felhívnám valamelyik Yamaha szalont, de inkább bemennék, egyrészt mert könnyen lehet kedvezményt kapni másrészt ha véletlen baj lenne az alkatrésszel van hova visszavinni.
    

Sander67 119380 2018. február 15. 10:31   Válasz erre: 119379
Ha már szóba került Dabas, szemezgettem én is ezzel a márkaszervizzel, és milyen tapasztalatod van a szerviz részével. Ugyanis keresek valami megbízható helyet vagy személyt a szelephézagok ellenőrzéséhez.
    

lendvai 119379 2018. február 15. 09:20   Válasz erre: 119378
Nem kereskednek olcsóbban, korábban írtam, hogy hasonló az árképzés mint a webáruházban. Raktáron már semmi nincs a TDM-hez, így mindig van átfutási idő, szerencsére a legtöbb esetben néhány napról volt csak szó. Nekem annyi gondom volt a budapesti kereskedésekkel, hogy nem vették fel a telefont. Konkrétan a Yamaha World-öt napokig próbáltam hívni, hogy alkatrészt rendeljek, de senki nem vette fel egyik számot sem. Harmatinál szintén történt ilyen. A magam részéről ez válóok, így mentem Dabasra egy másik kereskedésbe, ami bár messzebb volt de azonnal reagáltak.
    

Sander67 119378 2018. február 15. 08:21   Válasz erre: 119377
Mármint az itthoni Yamaha márkakereskedések-re és szervizekre gondolsz? Bár nem néztem be egyikbe sem, annak ellenére, hogy helyileg tudok három ilyen szervizt, de nem hinném hogy olcsóbban kereskednek az alkatrészekkel.
    

Levi990 119377 2018. február 15. 07:34   Válasz erre: 119333
Nincs más lehetőséged ? :) neten kívül vannak ám yamaha kereskedések ahol tudsz gyári alkatrészt rendelni
    

Levi990 119376 2018. február 15. 07:32   Válasz erre: 119331
Akármit cserélsz, nem lesz csendesebb. Gépműhelyben lehet megcsináltatni tökéletesre, egyszerűen spóroltak a gyártók, nem csak a yamaha, suzuki dl1000-ről találsz a jutyubon sok videot hogy miért zörög-morog.
    

SzVZoli 119375 2018. február 14. 20:37  
A link lemaradt !
: https://photos.app.goo.gl/uqb9Au1y2j4AGq3O2
    

SzVZoli 119374 2018. február 14. 20:36  
Sziasztok !
Fel töltöttem az újabb kuplung kosaras videókat
Az első video 1:39 még a multkori erősített rugós kosárral készült
A második 1:03 az újboli szétszerelés
A harmadik 0:56 Lamellák nélküli járatás
A negyedik 1:38 a játszós (bontott) blokk
Az ötödik 1:35 az összeszerelt másik gyengébb rugós kuplung kosárral hidegen járatva
A hatodik videó 1:21 pedig a melegen járatás

Átméregettem mindent mind a 2 "kuplung szettnél" ,lógásokat , hézagokat ,vastagságokat ,mindent,
semmi eltérés
az alkatrészek vastagságai századra stimmeltek ,a bontott blokk 98-as ,a motorban lévő pedig 2001
a 2 évjárat kuplungjában egyedül a nyomó lap rugóiban van
a 99 előtti hosszabb és vékonyabb rugóval van szerelve ,még a 99 utáni rövidebb de vastagabb rugóval van szerelve

Szerintem most halkabb lett a gyengébb (gyári mérettel egyező) rugóval szerelt kuplung kosárral
Valószínű hogy az első kosár amivel először összeraktam az erősebb rugók miatt a zörejeket is jobban átadta
    

lendvai 119373 2018. február 14. 20:02   Válasz erre: 119372
A kezdeményezéssel egyetértek, de ahogy korábban írtad kissé labilisnak tartom még a rendszert, így jobban átgondolva maradok a savas közegnél, ami akkor okoz galibát, ha kifolyik. Majd a következő gépnél, abban már lehet amúgy is Li-Ion akku van. :-)
Ha jól értelmezem a most kiszedett régi akkum jelöléseit, akkor vagy 2010-es, vagy 2011-es, szóval megérett a cserére, nem várom meg, míg megkotlik. A 4TX-nél ez történt, szerencsére pont a tavaszi első indításkor derült ki, így nem maradtam le semmiről. :-)
    

csanesz 119372 2018. február 14. 19:37   Válasz erre: 119362
Na most ezt ne úgy képzeld el, hogy mész az úton és bumm.
Előszőr megolvad az ülés, majd a huzat ráég a golyóidra a műanyag üléssel együtt. Szal lesz időd sikítani. :))))

Viszont a kezdeményezés jó a járműgyártóktól.
    

Robi70 119371 2018. február 14. 17:50   Válasz erre: 119363
Ilyen az én szerencsém. Már le volt beszélve, hogy elmegyünk a motor kiállításra. Délelőtt kaptam hír e-mailt a Shox-tól, hogy motorshow lefújva. Talán majd jövőre.
    

sagipet 119370 2018. február 14. 17:31  
Sisakra egy ötlet, egyedi elképzelés alapján legyártott láthatósági matrica. Ezen az oldalon lehet válogatni is, de bármit megcsinálnak. Én is gondolkodok a mocira valami fényvisszaverős matrica lehet nem ártana, de lehet hogy csak csík lesz, nem tudom még.
decalshop.hu
    

lendvai 119369 2018. február 14. 16:13   Válasz erre: 119367
Nálunk változó volt, de azért több kapunál működött, mint ahánynál nem. Olyankor vagy sor végigállás, vagy hosszabb sornál előrepofátlankodás volt és a taggel lehetett normál módon fizetni, mint egy bankkártyával. Szerintem a kapuknál lehetett gond, de van, akinek mindenhol működött. Zsebből valószínűleg nem fog, nálunk az utas csatarászott vele amikor megálltunk.
    


kormi1313 119367 2018. február 14. 15:44  
Szevasztok!
Tervezem a horvát utat, szállást.
Kérdezném, hogy használható az alábbi autópálya kütyü?
Zsebben érzékeli a rendszer?
    

kawa550 119366 2018. február 14. 15:34   Válasz erre: 119363
Én összesen 1x voltam, az elég is volt hogy többet ne utazzak érte 500km-t, de még 100-at se.
    

lendvai 119365 2018. február 14. 15:27   Válasz erre: 119364
Legyen. :-)
    

night-rider 119364 2018. február 14. 14:39   Válasz erre: 119363
pozsonyban lesz,,,
    

lendvai 119363 2018. február 14. 12:58  
Na, ide is eljutottunk, érdeklődés hiányában elmarad:

https://totalbike.hu/hirek/2018/02/14/ennyi_nem_lesz_motor_fesztival/
    

lendvai 119362 2018. február 14. 11:27   Válasz erre: 119349
Aludtam egyet, rendeltem egy AGM akksit. Bár Séf bácsi rámutatott, hogy egy esetleges cellarobbanásnál valóban elenyésző a valószínűsége annak, hogy egy izzó lítium-ion akkurepesz tépi le a pöcsömet de azért nem nulla. Tekintve, hogy egyik kedvenc testrészemről van szó a világért se akarom szükségtelen kockázatnak kitenni. Majd ha a tesztelési időszak lezárul és rengeteg boldog vásárló visszajelzésével lesz tele a net, elvesztett farkakról pedig gondos keresésssel se találok semmit akkor elgondolkodom azon, hogy a motorba Lítium-ion akksit rakok magam alá. :-)
    

Utalatos 119360 2018. február 14. 10:24   Válasz erre: 119359
Természetesen az elöző bejegyzésemben a "megkérdőjelezhetővé" kifejezésnek kellett volna szerepelnie.
A homo sapiens lét értelme épp az, hogy a természet és fizika adottságait, korlátait ismerve próbáljuk azt a magunk javára fordítva uralni, ahhoz alkalmazkodni, adott esetben még változtatni is rajta.
A fatalista, úgysem rajtam múlnak végső soron a dolgok hozzáállás az igazán veszélyes.
Igen, ostoba közhely, hogy elöször a fejekben kell rendet tenni. Csak, ha ez nincs, akkor jön a féktelen szabályozottság. Az sem különb, mint ez a látszólag tök üres "ésszel élj" jelszó!
Ami pedig a csúnya beszédet illeti abban nem ismerek engedményeket.
Tévesen gondolják sokan, hogy az alpári kifejezések erősíthetik, nyomatékosíthatják a mondanivalót.
Indulati és hangulati jelentőségüket, szerepüket én sem kérdőjelezhetem meg, mégha nem is szeretem, kényszerűségből és életszerűségből elfogadom.
Azt viszont óriási hibának tartom, ha mindez a kifejezőkészség és a szókincs szegényességét tükrözi.
A gyerekeket is inkább arról próbálom meggyözni, hogy a csúnya szavak helyett akkor most próbálják ugyanazt mondanivalót más kifejezésekkel leírni.
Nem elég figyelmeztetni vagy tiltani, büntetni őket, hanem megoldásokat kell kínálni.
Bár némileg meglepő módon a mai ífjúság szókincse örvendetesen megnőtt, azok használata drámaian lecsökkent.
Most nem akarom az okokat elsorolni, de milyen jó lenne, ha ezeket előszedhetnénk és a közönséges, nagyon sekélyes kifejezések pótlására használnánk, variálnánk!
A hangulatjelek használatában pedig én is teljesen elvtelen vagyok. Ostoba módon alkalmazkodom a nyelvi környezethez és szerintem sokszor teljesen indokolatlanul használom is.
Igyekszem erről leszokni:-) (utoljára még egy)
    

lendvai 119359 2018. február 14. 09:36   Válasz erre: 119358
A kolléga elérte a célját, én nem érzem magam lúzer motorosnak, mert mint lentebb írtam ha hülyeséget csinálok azt a saját felelősségemre teszem. Ha felháborodnék akár a cikk tartalmán, akár a stílusán, akkor nyilvánvalóan az én fejemben van valami, ami ezt kiváltotta, az meg az én problémám megint csak. :-) Ha nem tetszik valami, akkor nem olvasom. :-) A fejekben kell rendet tenni közhely pedig mint azt tudjuk általában pont azokat a fejeket nem éri el, ahol nagyon rendet kéne tenni. Ahol meg kisebb a káosz ott segít, stílustól és tartalomtól függően. Mi emberek annyiszor próbálunk elbújni a Homo Sapiens és az intellektus, a stílus valamint az írott jogok mögé, de senkinek ne legyen kétsége felőle: a természet és a fizika magasról leszarja ezt, ők mindig rendet tesznek, ha eljön az ideje. Erről is szólt a kolléga cikke. Ha meg szépirodalmi stílusban akar írni valaki ám tegye, én azt is elolvasom, de ha éppen olyan a helyzet, akkor "ottbasszamegakurvaannya" felkiáltással zárok le témákat. :-) Akinek a pici lelkét meg ez sérti az szemérmesen elfordíthatja piruló orcácskáját. :-))))
    

Utalatos 119358 2018. február 14. 08:53   Válasz erre: 119356
Csakhogy ilyen stílusban írva a tartalom is megkérdezhetővé válik.
Ha sokkolni akart a poszttal, akkor inkább ellenszenvet szült. Ha segíteni, vagy észhez téríteni sokakat, akkor nem a saját "zsenialitását" és profi hozzáállását kellett volna követendő mintaként állítani,( mert azt lehetetlen teljesíteni, sőt néhány dologban örűltség is lenne). hanem egy pillanatra visszavedleni "átlagmotorossá", az ő fejükkel gondolkozni és az ő lehetőségeiken, korlátaikon belül hasznos segítséget, tanácsokat adni.
Mondhatjátok, hogy pont ezt szerette volna, de nem érte el a célját, mert bennem például a stílusával rögtön ellenérzést váltott ki, a példáival pedig rögtön belehelyezett egy olyan "pancser-looser-béna-felelőtlen-pusztuljon a férgese" kategóriába, amilyenbe nem igazán szeretnék tartozni. De nem hiszem, hogy ezt csak úgy tudom megtenni, ha az ö példáját követem.
Ha pedig tényleg csak az örűlt önjelölt fékevesztett donorjelölteket akarta jószándèkkal észhez téríteni, akkor sokkal inkább a lélektani okokkal kellett volna példálózni, mert az az igazán drámai, amin egyetlen bukó, gumi, fékbetét sem tud sokat segíteni, legfeljebb mérsékli a károkat. A fejekben kell elöször rendet tenni!
    

csanesz 119357 2018. február 14. 08:35   Válasz erre: 119353
Jó írás, igaza van. Reagáltam is rá.
A fogalmazás nyomatékosabb, mint azt elvárná az ember. De felnőttek vagyunk, minket már nem lehet nevelni. De a "hangsúlyozott" fogalmazásra azért felfigyelünk. :)
    

lendvai 119356 2018. február 14. 08:19   Válasz erre: 119354
Megosztó egy stílus az igaz, de nekem bejön. Nem vagyok egy álszent nyelvművelő erkölcscsősz, engem nem zavar, valószínűleg a célközönség sem a szépirodalmi nyelvezetre izgul. :-) Nálam is vannak olyan szituációk, mint szerintem mindenkinél, amikor nem a biztonságra törekvés, hanem az adrenalin dönt, de az az én felelősségem. Nagy valószínűséggel a streetfighter hülyegyerekek nem fogják magukévá tenni a filozófiát, de hát évről évre mindig elhullik néhány szerencsétlen a saját hülyesége miatt. Ezt nevezem én természetes kiválasztódásnak.
    

Fido71 119355 2018. február 14. 06:15   Válasz erre: 119339
Köszönöm szépen! A Xado-n kívül nem találtam mást itthon.
    

kawa550 119354 2018. február 13. 23:38   Válasz erre: 119353
Dodor és az ő mostanában hegyibeszédei. Ne csak azt halld mit mond, azt is ki mondja....
    

Itil900 119353 2018. február 13. 23:14  
Eg kis mentális csemege. Akinek nem inge,ne vegye magára,akinek inge,az öltözzön fel k...vára.
Persze,a nagy öregeknek nem szól!:

http://topkomment.hu/2017/02/07/egy-verbeli-motoros-kemeny-uzenete-az-eletcsaszara-donorjelolteknek/
    

lendvai 119352 2018. február 13. 22:39   Válasz erre: 119351
Minden relatív: a tiéd a hasadhoz képest, ugye... :-)))))))))
    

kawa550 119351 2018. február 13. 22:35   Válasz erre: 119349
Ne aggódjad túl Tibike! Most őszintén, mi ez esélye annak, hogy robbanáskor egy repesz pont azt az apró dolgot találja el? :)))))))))))))))))
    

kawa550 119350 2018. február 13. 22:31   Válasz erre: 119344
Indításnál se tépik a lelkét, mert a hátsókeréken keresztül indítanak, nincs önindító, csak egy dörzskerék.
    

lendvai 119349 2018. február 13. 22:28   Válasz erre: 119347
Még alszok rá párat. Elég új még a technológia, a kitesztelési fázist mostanában minden területen igyekeznek kurtítani, kevés a vásárlói visszajelzés még a neten, nem szeretném, ha a pöcsöm látná kárát. :-))) Ott van a Yuasa ADM, amíg nálam van a TDM kibírja, ha azt rakom bele. :-))) Lítium-iont majd veszek először a porszívó robotba, apró lépésekkel haladva. :-)
    

csanesz 119348 2018. február 13. 22:14   Válasz erre: 119346
Ilyenkor arra szoktam gondolni, hogy piacra dobnak valamit, elkezdik kipróbálni más területeken. Megjön az ihlet! Kitalálnak valami újat, oké, de kell a pénz a fejlesztésre. Akkor szórjuk a régebbi technológiát szélesebb körben. Szal szerintem most ez megy. De lehet, hogy tévedek.
    

csanesz 119347 2018. február 13. 22:08   Válasz erre: 119342
Hát ez tök jó! :)
Igen az indító áram az durva neki. Itt 280 ampert ír. Az még jó is lenne.
Kerestem hasonlót szerintem ez Li-FePO4 lesz. De csak saccoltam. Én azt használnék...
    

kawa70 119346 2018. február 13. 22:06   Válasz erre: 119338
Kb. Innen indult, súlycsökkentés, helyigény. De néhány gyártó már utcára is ezzel hozza az uj tipusokat. Napokban olvastam pont erről egy cikket, de az istennek se találom. Érzékeny, drága akku, speciális külső és a járműbe épitett töltési igényekkel. Egyenlőre AGM a bevált technológia. Mig egy AGM 20 körül van nagyobb méretben, azonos kapacitású li-ion párja aká 60-70 is lehet. És hihetetlen könnyen tönkrevágható. Kb. semmise tetszik neki, se a mélykisütés, de még csak a közelítése se, a meleg se, az összevissza töltőfesz se. Meg a hideg se, de az motornál kisebb jelentőséggel bír. Egyébként rakosgatják néhány autótipusba is, majd az idő megválaszolja a helyességét.
    

csanesz 119345 2018. február 13. 21:44   Válasz erre: 119343
Azzal sincs gond. Azért írtam így le, hogy legyen pici rálátás, ha már ennyire érdekel.
Csak támogatni tudom az ötletet! ...de csak szóban... :)
    

csanesz 119344 2018. február 13. 21:41   Válasz erre: 119338
Ez nagyon valószínű. Én nem tudom, de eltudnám képzelni, hogy pályagépeknél is nyomják. Amúgy nincs akkora különbség mert 3,7 volttal kell számolni. És 14,8 volt szépen kijön. 4,2 volt esetén (terheletlen) 16,8 volt . A Nikkel változat, arra az időre elmegy. Csak indításnál tépik meg a lelkét. A Vas változat még jobban is kijön a 3,2 voltjával: 12,8 volt. És jobban terhelhető a hőt is jobban bírja...
Ezeknél már csak jobbak lesznek.
    

lendvai 119343 2018. február 13. 21:40   Válasz erre: 119341
Félreértés van, én nem építeni terveztem Li-Ion akkut, hanem készen venni. :-)
    

lendvai 119342 2018. február 13. 21:36   Válasz erre: 119337
Na ez kimerítő infó, köszönöm. Sajnos az akkukat forgalmazók honlapján nem derülnek ki ezek a részletek, anélkül meg rizikósnak tartom a választást pont az általad leírt kockázatok miatt. Bár a méret-kapacitás arány elég csábító, úgyszintén a sav nélküli technológia.
Louis pl árul akkut a TDM-hez, de ebből nem derül ki számomra melyik fajta cellák vannak benne és tartalmaz-e védelmet a benne lévő "processzor vezérelt áramkör":

https://www.louis.eu/artikel/delo-lithium-ion-batteries-fuer-yamaha-tdm-900-a/10036941?filter_bike_id=1254&filter_article_number=10036943&list=54970da50f6510725edc71c6e970df40
    

csanesz 119341 2018. február 13. 21:32   Válasz erre: 119337
Még egy aprópopó!
Van egy technológia a PTC termisztor. Ez egy túlterhelés elleni védelem, ha hő képződne a cellában - zárlat vagy terhelés miatt - mechanikusan szétkapcsolja a vezetőt az akksiban. Hőtágulás elvén működik. Szintén a 18650 -es típust hoznám fel példaként. Amúgy rahedli változat van. Nemrég találtam 3,7v 12000mAh vagy 8800mAh, már nem is tudom. A lítium akksi, valami 100mm hosszú és 38mm átmérő 8 500Ft
Szal ez a PTC dolog a hengeres lion akksikban van. Már amelyikben van. Mert amelyikben nincs, azzal baj van vagy lesz. Azt meg se vedd. Amivel érdemes foglalkozni: Samsung (elsősorban), Sanyo, Sony, Panasonic, Basen. Hogy külsőleg, hogy lehet felismerni, ami PTC-s? Ma már sehogy. Korábban a pozitív oldalon 3 vagy 4 kicsi liknak kellett lennie, hogy ott szabaduljon fel a "gőz", mert működés közben bizonyos esetekben ez előfordul. Ma már a PTC nélkülin is van ilyen perforáció. Ugyanis ezek a cellák ki tudnak fújni, ha baj van velük.
Az egyéb márkákra írt kapacitás nem igazán valós. A legnagyobb a 18650 -ből a 3500 mAh akksi. De az sem mindegy milyen technológia. Ha sokat pakolnál össze ezekből egy pakkba, akkor érdemes hozzá való lap szerelt hő biztit venni és párat beépíteni, ha már legalább 10 db -ról is lenne szó.

És még a vizet tartják instabil közegnek...
    

furfarag 119340 2018. február 13. 21:23   Válasz erre: 119336
Érdekes.Nincs kiverődve a kosár bevágásai?
    

Hr.Geiger 119339 2018. február 13. 21:21   Válasz erre: 119327
Nem tudom, hogy az EU-ban kapható-e, de a nagyvízen túl van:
https://www.walmart.com/ip/Mobil-1-10W-40-High-Mileage-Full-Synthetic-Motor-Oil-5-qt/17034354

https://www.amazon.com/Castrol-06246-10W-40-Advanced-Synthetic/dp/B0054SAL3E
    

kawa550 119338 2018. február 13. 21:16  
Nem tom érdekes-e, de én olyant is hallottam már hogy ezeket a li-ion akksikat motorban arra szokták használni, hogy mivel kb harmada a súlya mint az eredetinek, pálya motorokba teszik súlycsökkentésnek, néha még úgy is, hogy ugrik a generátor meg a teljes töltés, fesszab stb, egy menetet kibír az akku anélkül is, oszt boxban csere vagy töltés. Oszt ugye a főtengely is gyorsabban felpörög ha nincs rajta az a súly se. De hogy utcára van-e értelme?....
    

csanesz 119337 2018. február 13. 20:58   Válasz erre: 119317
Szia Lendvai!
Igen a meglátásod helyén való. :)
A 18650 -es celláról írok neked, hogy lehessen mihez kötni a dolgot. Meg aztán elég széles kőrben használt változat.
Én egy cellát 4,2 voltról (mert a 3,7 voltos cellát ennyire kell tölteni), olyan 3 voltig szabad meríteni.Túltöltést csepptöltést nem szereti!!! Tény, hogy nem szereti a feltöltöm és kisütöm használatot. Li-ion a szinten tartás - mellette folyamatos normál áramú töltés - és közbeni használatot szereti. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztó áramát is a töltőnek kell biztosítania az akksin keresztül. Így egy buffer üzemet létrehozva, mint ahogy a motorok esetében bekötött savas akksik is. Így sokáig elketyeg...
Két csoportja van ezeknek az akksiknak: védett és nem védett. A védett akksi alján vagy
tetején van egy kis áramkör, ami védi a túltöltés, túlmerítés és zárlat ellen és ilyenkor leválasztja az akkumulátorcellát a pólusairól. A védelem nélküliekben ez
értelemszerűen nincs benne.
A védett akkuk emiatt a plusz áramkör miatt 2-4 mm-rel hosszabbak, mint az azonos méretkódú
védtelen típusok. A védett a plusz áramkör miatt nagyobb belső ellenállással rendelkeznek így kisebb áramot tudnak leadni nagyobb terhelés esetén. Fontos, hogy milyen li-ionosat szeretnél használni. Mert érzékenységük terhelhetőségük, "instabilitásuk" különböző. A Terhelhetőséget "C" -vel jelölik. Pl.: 2C azt jelenti, hogy az adott típus terhelhetősége a kapacitásának 2 -szerese. Lényegében egy szorzó.
Van polimer, amiben szerintem nem gondolkodsz - érthető... Van a Cobalt(LiCo) 2C. A Nikkel-Cobalt-Alumínium(LiNCA) 10-12C - ez azért sok és csak néhány pulzust képes elviselni ekkora terhelésnél, zárlat esetén... ...futás. Mangán(LiMn) 6-8C, ez annyira nem nyűgös. Talán a legjobb választás, csak a kapacitása jóval kisebb a technológia végett. Zárlat esetén csak felpuffad.
Vas-Foszfát-Hidrát (LiFePO4) 15-20C, de ez sem tartósan. De tovább bírja, mint fenti társai és a hőre sem olyan érzékeny. Li-Ion akksik egy másik változata a fentiekkel nem kompatibilis. Egy normális Li-Ion töltő el sem indul, ha rá csatlakoztatják. Kifejezetten hozzá való töltő kell neki. Cella feszültség 3,2V, töltő fesz. 4,2V. Aszem ez árban is jelentősen eltér a normál Li-Iontól. Viszont tömbösített formában is kapható. Jobban szerelhető, mint a hengeres zsugorfóliázott társai.
Ha próbálkozni akarsz, akkor ajánlom a Li-Mn változatot és egyenlőre csak kicsiben. Ha kitapasztalod a határait jól alkalmazható. A 3,7 voltos lionok olyan 60 foknál robbannak, instabillá válnak. Fizikai hatásnak ne legyenek kitéve. Most így hirtelen ennyi.
    

SzVZoli 119336 2018. február 13. 20:15   Válasz erre: 119335
Mivel a csuda jó idő nem engedte hogy a kertben tevékenykedjek ,így nem igazán vártam !
Van egy "játszós " ( bontott ) blokkom
bele kukkantottam a váltó részébe ,nah onnan fogva meg is nyugodtam ,van ott bőven cucc ami zöröghet

Csináltam megint videókat ,majd megosztom
Kivettem a lamellákat ,vissza a dekni és beindítottam ,semmi zaj !
    

furfarag 119335 2018. február 13. 15:51   Válasz erre: 119331
Lehet, vagyis logikus.Nekem ahogy melegszik a motor,úgy lesz egyre zajosabb a kuplung.Szerintem várj még vele, hátha valaki megmondja a tutit.Egy biztos,hogy rendelek egy kuplungkosár felújító szettet.
Valaki írta hogy hol érdemes,majd utána nézek.
    

lendvai 119334 2018. február 13. 11:58   Válasz erre: 119333
Ez így van, a boats.net a gyári cikkszámokat használja, más gyári alkatrészeket forgalmazó weboldalak sokszor a saját cikkszámaikat. Én mindenesetre rendelek majd nagyobb tételt tőlük idén, konkrétan a kuplung tárcsákat meg rugókat, tömítésekkel stb., ha esetleg kell valami csetresz vagy akármi szezon végén, akkor hozzácsaphatjuk.
    

Sander67 119333 2018. február 13. 11:09   Válasz erre: 119332
Bizony én is elgondolkodtam az árakon, de más választásom nem lévén hogy gyári alkatrész kerüljön a kuplungagyba, és mivel apróságokról van szó megfizetem a felárat. Egyébként több európai alkatrész webáruházban is azonosak az árak az oem.parts-hoz viszonyítva. Tény hogy a
boats.neten jobbak az árak, de nem szeretnék olyan problémával szembesülni hogy onnan kelljen rendelni egy halom alkatrészt. Böngésztem én ott is a Tádéhoz alkatrészt,de specifikusan ismerni kéne hogy hol keressem, valszeg cikkszám szerinti kereséssel működhet a dolog.
    

lendvai 119332 2018. február 13. 09:33   Válasz erre: 119325
Érdekes ez az oem webáruház is, néhány apró tételnél biztos számításba veszem, de ahogy nézem 1,5-3x szorzóval lehet beszerezni a gyári cuccokat. Az említett kuplungtárcsa oem.hu-n 4107, boats.net-en 2650, az kb másfélszeres ár. A vezérműlánc oem.hu-n 21 501, boats net-en 7180, na az konrétan háromszoros ár. Persze figyelembe kell venni a szállítási költséget USA-ból, ezért írtam, hogy kis tételnél nem sokat nyer rajta az ember, ha több cuccot veszek, akkor viszont lényeges a különbség. A márkakereskedések áraival nem vagyok tisztában, azt látom, hogy a hátsó féktárcsát nagyjából ugyanannyiért adják a kedvezménnyel oem-hu-n, mint az itthoni Yamahánál kedvezmény nélkül. Szóval én a magam részéről maradok apróholminál a Yamahánál, nagyobb tételnél a boats.net-nél. Kivéve olyan cuccokat, amiket USA-ban nem forgalmaztak, mert TDM specifikus: tömítések pl.
    

SzVZoli 119331 2018. február 13. 07:55   Válasz erre: 119330
Igazából amikor szétkaptam a kuplungot ,és megláttam hogy a kosárban lógnak a rugók ,nem gondolkodtam sokat !
Ez lesz a hiba !!!
Pedig nem !
Hisz a kosarat a főtengely forgatja állandóan ,tehát nem szünne meg a hang ha szétkuplungolnák
De mivel megszűnik a hang ,így valószínű hogy a váltó csoport tengely csapágya ,csapágyai lesznek !
A 8 as és 13 as versenyzőkre tippelek !
    

furfarag 119330 2018. február 13. 00:11   Válasz erre: 119329
Ha autó lenne,azt mondanám hogy nyeles tengely csapágy.A kuplung csapágy nem lóg?
Esetleg a futógyűrű nincs kiverődve? Nem kóvályog a kuplung kosár?Itt nagy az erőátvitel,ha kinyírta a rugókat,simán kinyírhatja a csapágyat is szerintem.
    

SzVZoli 119329 2018. február 12. 22:21   Válasz erre: 119297
Itt már biztos lesz hang a videohoz !

https://youtu.be/8ABcMK6edE8
    


Fido71 119327 2018. február 12. 22:05   Válasz erre: 119326
Oszt' mellik az???
    

Hr.Geiger 119326 2018. február 12. 22:01   Válasz erre: 119323
Hali!
Létezik hát! :-)
    

Sander67 119325 2018. február 12. 21:56   Válasz erre: 119322
Köszi az eligazítást,és a többi márkatársnak is hogy a szerelési dokumentációt elérhetővé tették. Mivel a kuplungagy az előírt mérettől minimálisan tér el, így csak két kopó lamellát, és a rugókat kell cserélni, ami gyári alkatrészként lesz beszerezve. http://oem-parts.hu/hu/ webáruházban most 10% kedvezményt adnak.
    

kawa70 119324 2018. február 12. 21:49   Válasz erre: 119317
Én nen erőltetném. A li-ion nagxon érzékeny a töltésre, töltőfesz nagyságára, pontosságára. Az arra gyártott autókban, némely motorokban nem ugyan aza szabályzoo mint ezekben. A li-ion nem tolerálja a mélykisütést, egyetlen ilyen alkalommal tönkre lehet vágni ezzel az akkut, szemben egy olom akkuval ahol szerencsés esetben némi kapacitás vesztés áll be. Kevés előny és drága.
    

Fido71 119323 2018. február 12. 21:22  
Olajtudorok!
Gk.-hoz létezik 10w-40 olaj, ami teljesen szintetikus?
    

kozmax 119322 2018. február 12. 20:48   Válasz erre: 119293
Gyárival azonos minőségűek utángyártott nincsen. Nem tudok olyan utángyártottat, ahol két lamella más lenne. Ha csúszók közül amelyik elszíneződött, az alapból csere. A többi ellenőrzés. Rúgók hosszát is ellenőrizd. Plusz egy tömítés.
    

Robi70 119321 2018. február 12. 17:36   Válasz erre: 119320
Akkor nem volt szerencséd. Tesóm is vett 2 db-ot és én is. Mindegyik műxik. Sőt én több dobozt is kibontottam, hátha látok eltérést (illeszkedési hézag, karcok, ütődés nyomok....) két azonos méretű kupak között, de nem találtam. Mind faxa volt!
    

kisfeher74 119320 2018. február 12. 17:26  
Üdv!
a bementem én is a Lidl-be, hogy megnézzem ezt a sisakot. Az egész készletet át turtam, de a napszemüveg része egyikben sem működött.
    

Fido71 119319 2018. február 12. 16:13  
Tavaly vettem ezt a feketét én is.
Nem az a baj, hogy karcos, hanem az, hogy az összes ujjlenyomat meglátszik rajt. Amúgy teljesen jó. Gondolkodtam már én is valami láthatósági színnel lefújni vagy fóliázni, de edddig mindenki azt mondta, hogy nem lesz tartós és még rusnya is lesz.
    

vasutas 119318 2018. február 12. 14:24   Válasz erre: 119310
Robit olvasván, hogy mire vetemedett, én is leugrottam a lidlibe és magamnak vettem egyet. Engem a színe nem zavar, szerintem ez is ütött-kopott lesz már a találkozóra. A minősége messze jobbnak tűnik az ez előttinek.
    

lendvai 119317 2018. február 12. 14:21  
Elsősorban Csanesz, de valamennyi áramértő kollégát kérdezem: lítium-ion akkumulátorral van-e tapasztalat járműveikben? Drónügyileg már kikupáltak, de itt konkrétan a motorról van szó. Elég szerteágazóak a neten az infók, amit leszűrtem, hogy ha a töltőkör rendben van akkor nincs semmi gond, de ha valami gáz van és nincs detektálva akkor szélsőséges körülmények között megsütheti a pöcsömet. :-) Bár szinte mindegyik akkuban van teszter opció arról nem írnak, hogy van-e ezzel együtt valami cellafigyelés és védelem beépítve. Gondolom igen, különben nem forgalmaznák csak olyan motorokhoz, amikbe gyárilag ilyen akku van tervezve. Ha nincs még az se lenne gond, mert azt be lehet szerezni, de úgy tűnik ezek az infók még csak szétszórva állnak rendelkezésre. De haladni kell a korral, ha már full szintetikus olajat rakok a gépbe akkor máshol is szeretném kiaknázni a technika fejlődésének eredményeit. :-)))
    

Itil900 119316 2018. február 12. 13:35   Válasz erre: 119310
Ne majrézzá! Kupakojjá! :)))
    

Robi70 119315 2018. február 12. 12:13   Válasz erre: 119314
Megfordult a fejemben. Fűztem Magdit (mert neki van érzéke az ilyesmihez), hogy próbálja meg a régi sisakokon. Ha megy és begyakorolta, kapja az új sipkákat dekorálásra. Egyenlőre csak nekem tetszik az ötlet.:)))
Most a környékbeli dekorosokat zaklatom, a sisak fóliázós ötletemmel. Majd kiderül elvállalja-e valamelyikük.
    

lendvai 119314 2018. február 12. 11:29   Válasz erre: 119312
Robi, van airbrush-om, hozd el, azt fújunk rá amit csak tudunk. :-))))
    

Robi70 119313 2018. február 12. 11:15   Válasz erre: 119311
Most nézem a képet, a dobozon is rajta van: flip-up helmet.
    

Robi70 119312 2018. február 12. 11:14   Válasz erre: 119311
Állfelnyitós, pinlockos. Így volt az újságban is.
A túl szolíd, matt fekete kinézetével szeretnék kezdeni valamit. Ötletek vannak, majd meglátjuk mi jön össze.
    

kawa550 119311 2018. február 12. 09:09   Válasz erre: 119310
Ez felnyílós? Prospektusban zárt volt nem?
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118