ztaki | 529 | 2008. február 11. 14:50 | Válasz erre: 528 |
szerintem a hátulját a rugóelõfeszítéssel lehet a legegyszerûbben lentebb rakni..
|
Theo | 528 | 2008. február 11. 14:41 | Válasz erre: 525 |
A kutyacsont megnevezést nem igazán hallotam még.Ez mit is takarna?
|
berobi | 527 | 2008. február 11. 14:39 | Válasz erre: 522 |
azóta már csavargattam azon a csavaron, és lejjebb vettem, de sok különbséget nem vettem észre )
|
ztaki | 526 | 2008. február 11. 14:38 | Válasz erre: 524 |
Hát mondjuk én sokat motoroztam egy 160 cm-es fiatal emberrel is... az tény, hogy nagyon ügyes volt, meg minden, de ha rendszámos motorban godolkodsz, akkor ne ragadjál le Szolnok környékén - mert motorral pillanatok alatt átszeled az országot... Nem lesz egyszerû olyan motort találni, ami neked megfelel, de ne felejtesed el, hogy te vagy a vevõ!! Ha valami elsõre nem jön be, akkor inkább fuss még pár kört... |
Sada88 | 525 | 2008. február 11. 14:33 | Válasz erre: 515 |
telonál van kutyacsont azzal lehet ültetni meg ülésbõl szivacs kiszedés.
|
Theo | 524 | 2008. február 11. 14:32 | Válasz erre: 522 |
Hát nekem 164 cm hez csak 64-5 kiló párosul úgyhogy nem nagy súlyt képviselek. Ezért is nem szándékozok egy full erõgépet. Elég nekem a kb 30LE.
|
Theo | 523 | 2008. február 11. 14:28 |
lehethogy ez nem idevág de nem tudjátok mi lett a használtmotorok.hu-val? Szinte semmi motort nem talál nekem. Mégegyszer bocsi a nemteljesen ideszólo kommentért.
|
ztaki | 522 | 2008. február 11. 14:27 | Válasz erre: 521 |
Theo: a dr350-es csókák imádják kiemelni a dr350 seggét... Mindegyik úgy pepeckedik mintha az élete múlna rajta... De tuti, hogy le lehet az ültetni rendesen, hiszen jómagam pl. csak 170 cm vagyok... mondjuk tekintélyes 95kg-os tömeggel megáldva... és ha ráülök nekem még nem tünt magasnak. Szóval biztos, hogy ültethetõ. De Ess tényleg nem tûnt egy 2 méteres kosarasnak - várjuk meg az õ véleményét is... (amúgy egy jó állapotú xt225 98-99-es többet ér, mint egy ezer éves dr...)
|
Theo | 521 | 2008. február 11. 14:18 | Válasz erre: 517 |
Hegyes völgyes terep itt nem sok van az alföld kellõs közepén.:)Úgyhogy ez ki is lövöm.Itt legfeljebb gátoldal van.
|
berobi | 520 | 2008. február 11. 14:17 | Válasz erre: 506 |
most beszéltem a pinkkel, és jól elfelejtettem megkérdezni, hogy mennyi idõ amíg megjön a dugó, de az árát tudom 30e ft.
|
berobi | 519 | 2008. február 11. 14:06 | Válasz erre: 510 |
Valószínûleg kopott a dugó-henger, és így, hogy nem tömít rendesen, az égéstér hõje lejutott a dugó szoknyájához, az megmelegedett annyira, hogy kitáguljon, és megszoruljon. Ezért is füstölt, mert az olaj, amíg meg nem szorult, a dugó mellett bejutott az égéstérbe. Ez már sosem lesz igazi, sõt, ha ennyire kopott, hogy megszoruljon, az már nagyon fúrás-, csere érett. Nekem pont most csinál a szegedi szerelõ egy felújítást a mocimon, ha megtudom a pontos összegeket megírom.
|
berobi | 518 | 2008. február 11. 13:59 | Válasz erre: 508 |
Nem normális, ez abból adódik, hogy olaj jut az égéstérbe, és ami nem tud elégni, az lerakódik. Ha nem volt a tiéden, tessék örülni :)
|
berobi | 517 | 2008. február 11. 13:57 | Válasz erre: 515 |
Én 178cm vagyok, de fordult már elõ, hogy magas volt a dr. Igaz, csak hegyes-völgyes terepen. Sztem a dr250 alacsonyabb, bár ezt majd Ess megmondja.
|
ztaki | 516 | 2008. február 11. 13:46 | Válasz erre: 515 |
(itt a fejemet veszik ezért - da 164cm-hez leginkább egy XT225 sherrow lenne a legjobb...)
|
Theo | 515 | 2008. február 11. 13:41 |
Sziasztok. Motor vásárlását tervezem kb egy év keretében. Dr 350-et néznék.Nekem aból bbe kéne. szóval majdnem mindennapi használatra illetve terepen gáton túrázgatni kissebeket nagyobakat. Az a gondom hogy csak 164 cm vagyok.Mentem már 650-es dr el nagyo volt nekem bár lehetett volna állítani rajta. Arra lennék kíváncsi hogyülésmagasságra kissebb a gép?Illetve ha tudtok olyasmit akkor hogy lehet csalni vele. Elsõ hátsó teleszkópcsere vagy ülés szivacscsere ilyesmi. Szóval ha valaki tud valami ötletett szivesen venném.
|
ztaki | 513 | 2008. február 11. 11:36 | Válasz erre: 512 |
hát arra senkit nem ismerek, de majd polya vagy tibierdrol javal valakit... Bár a többség Szegedre hordja a motorját... :-)) Mondjuk 4Tvel még nem jártam úgy, hogy megszorítottam volna, de a régi 2T-t rendszeresen az túl élte és aztán szépen dolgozott tovább.... Valószínûleg te azt szívtad meg, hogy felforraltad az olajat és abból lehet gondod... délután utána érdeklõdöm... addig meg had izguljál... ;-)) |
interceptor | 510 | 2008. február 11. 08:26 |
Sziasztok Urak! Tanácsot szeretnék kérni. (Próbálkoztam az indexen is,de az kihalt) Tibierdrol ide irányított. Barátom DR-e nálam volt a hétvégén. Nagyon megmelegedett (terepen),egyre erõsebben füstölt,majd megált. Pár percig a berugókart sem lehetett mozdítani,aztán már rugható volt,de semmi esély a beindulásra. Van valakinek ötlete így látatlanban? Mi megy szét elõször ezeken? Esetleg tudtok megbízható szerelõt,aki otthon van DR350-esben? |
ess | 509 | 2008. február 11. 08:10 | Válasz erre: 507 |
Az 1 hetes szállítás sztem elég korrekt. A 250-es blokkban nekem is van ilyen barna lerakódás. Neked is ilyen a vezérmûtengelyed, mint a Robié??? |
tibierdrol | 508 | 2008. február 10. 23:44 | Válasz erre: 492 |
Ez normális hogy ilyen barna üledék van a szelepek között? Úgy ködlik az enyémen nem volt ilyen.
|
tibierdrol | 507 | 2008. február 10. 23:41 |
A Suzuki Hollóstól rendeltem olajleeresztõ csavarokat tömítésekkel + szimeringet a kuplung tengelyéhez és kevesebb mint egy hét alatt itt volt minden. Rendeléskor elkérték a telefonszámomat és küldtek egy sms-t amikor megjött a cucc.
|
ess | 506 | 2008. február 10. 20:13 | Válasz erre: 505 |
Robi, szted náluk van raktáron, vagy ott is rendelni kell? |
berobi | 505 | 2008. február 10. 19:48 | Válasz erre: 504 |
Egyébként legkésõbb kedden megtudom az árakat, de azért még felhívom a pinket is, hogy hogyé' adják a dugót.
|
ess | 504 | 2008. február 10. 17:53 | Válasz erre: 503 |
Értem, és köszi!!! És még valami, ha nem vok túl pofátlan, még az érdekelne, ha megjön robinak az új dugó, hogy azon mennyi a külömbség a szoknya + a dugó teteje közt. Na + az ára is érdekel ;-)))
|
ztaki | 503 | 2008. február 10. 17:39 |
78,94 szoknya méret - a teteje boci szerint lényegtelen, mert az soha nem fog hozzáérni a hengerhez, mert ott a gyûrûkon van a hangsúly... Mindenesetre, majd leméri, ha lemére... :o) |
ess | 502 | 2008. február 10. 17:36 |
A hétvégére való tekintettel ma természetesen megint saraskodtam 1et, csak most a képek nem lettek olyan jók, viszont a gurulás annál inkább:))
![]() ![]() ![]() |
ztaki | 501 | 2008. február 10. 17:36 | Válasz erre: 500 |
Ess: már azt hittem, hogy ezt senki nem fogja észrevenni... ;)
|
ess | 500 | 2008. február 10. 17:28 | Válasz erre: 495 |
Hát ha mást nem is, azt biztos leszûrhetjük a képek láttán, hogy a Taki fényképezõje nagyon tuti :)))))) Érdekes az a vezérmûtengely, már csak azért is mert az enyém teljesen más, és még nem is láttam ilyet. Arról a 78,94 es dugattyú méretrrõl az érdekelne nagyon, hogy hol mérõdött? A szoknyánál vagy a dugó tetején? Gyanítom hogy a szoknyánál, viszont engem nagyon érdekelne, hogy mennyi lehet a dugó tetejénél a méret, úgyhogy megkérnélek Taki, ha legközelebb ottjársz méresd meg vele a tetejét légyszives, elég csak tolómérõvel is.
|
Sada88 | 499 | 2008. február 10. 14:41 | Válasz erre: 498 |
1hónap alatt meglesz sztem bõvem ;) de lgealább aztán patent lesz a géped :) |
berobi | 498 | 2008. február 10. 14:06 | Válasz erre: 495 |
Taki, köszi a képeket, ez a dugó, nagyon gázul néz ki! Én is beszéltem Bocival, és nagyjából azért értettem amit mondott :) Eddig itt tartok, hengerfej-, hengertalp-tömítés, vezérmûlánc csere, hengerfej felújítás (azt mondta, hogy a kipufogószelepek annyira nem szépek, a hengerfejes eldönti cserések-e), szelepszár szimmeringek. Viszont, a dugót is cserélni kellene, és ha beleférek plussz 40be, akkor cserélek is (fúrás+dugó), de így viszont egy vadi új motorom lesz ;) Csak bazz, már úgy mennék... Mire ez meglesz, eltelik a nyár :((((
|
Sada88 | 497 | 2008. február 10. 13:29 | Válasz erre: 496 |
szerdán jön a kárszakértõ remélem emgszakérti a váltómat rendesen mert ez nem jó így,hogy nem müködik :S
|
Sada88 | 496 | 2008. február 10. 13:16 | Válasz erre: 494 |
Taki jövõ héten csütörtök szerda mgasságába tudnál nekem egy fuvart bocihoz? mert a srác aki elhozta azt mondta nem vállalja ,hogy 3asba visszaviszi.
|
ztaki | 495 | 2008. február 10. 12:48 |
na és akkor elmondom, hogy én mit értettem meg az gészbõl... :-) Azt feltétlen vegyétek figyelembe, hogy nem értek hozzá és nem is igazán érdekelt a téma... ;-) - a legalsó két képen láthatóak a szelepek. és a hengerfaj.. azokat valamiért mindenféleképpen javitani akarja... - a következõn a motor - csak azért, hogy lásd, hogy tényleg nincs rajta henger.. ;-) - aztán maga a dugattyu... raja az a szám, amit a suliba feladatként méretett be a hallgatókkal... Igazából nem figyeltem, de valami olyasmi volt a lényeg, hogy a hengerluka és a gugattyu átmérõje közti különbséggel lehet összefüggésbe... vagy mi... A lényeg: a látható érték a tûrûsnek épp a felsõ határértéke... Tehát elmegy-elmegy, de inkább nem. :-)) Mivel ez az alapértõkû dugú igy boci egy furás és egy plusszos dugattyú cserét javasolná... Mert ugye nem csak a dugó kopott, hanem maga a henber is... ez leginkább onnan lehet lárni, hogy elvileg a henger falában is szokott lenni valam S alaku gyári karist... ez a henger tök sima belül (én azt hittem, hogy ez jó, de ezek szerint nem...). Szóval nem elég dugattyút cserélni, gyûrût cserélni, hanem furni is kéne... - a következõ kép gondolom szintén a szelepek lehetnek csak aluról... - ez nem tudom mi, de tuti emléxem rá, hogy azt mondta, hogy az még okés... :-) - ezek a gyûrû szerûségek ellenben már nem jók... de hogy mik ezek... ? :-)) - itt a henber - tök sima... fura... - ezen a két dugattyú + gyûrûk képen elvileg azt kellene látni, hogy a robi gyûrûjének a köze (ahol össze érne a két szár) a tûrási határnak épp a 3 szorosa!!!! vagyis kurvára nagy... és ott átengedi a trugyit ezért az alatta lévõ részek keményen kormolódnak... (Amúgy pl. az a 3-szoros rés indikolja leginkább a furrást... mert hiába gyûrûzi meg a régi dugattyút, ugye maga a luk is nagyobb lett, tehát az új gyûrûvel biztos szûkebb lesz ez a rés, de még ugy sem lesz elégé szûk... aszem...) - ez a vezérmûtengely vagy mi... elvileg okés. A lényeg: ha csak a szükségeseket csinálja meg az annyi, amennyi.... a fúr és dugattyút is cserél az kb. 30-40e Ft pluszt jelentene... hát kb. ennyi. |
ztaki | 494 | 2008. február 10. 12:36 |
ja, és hogy nehogy azt higyjétek, hogy nem mûködött a fotoaparát... ;-)
![]() ![]() ![]() |
ztaki | 491 | 2008. február 10. 12:31 | Válasz erre: 489 |
ellenben én voltam nála ma... és láttam a robi dr-jét... Lefotoztam minden porcikáját... közzé is teszem azonnal. ;-) ![]() ![]() ![]() |
ess | 489 | 2008. február 10. 11:12 |
Szólhatnátok Bocinak, hogy néha benézhetne ebbe a fórumba motordoki minõségben, és válaszolhatna a sok amatõr(mint én) kérdéseire :))))
|
ess | 488 | 2008. február 10. 11:08 | Válasz erre: 484 |
Igen, ezt olvastam már, csak nem tudom hogy mekkora a külömbség a gyárinál, mert ha jólemlékszek csak pár százalék eltérést írt a könyv. De majd utánna nézek;-)
|
berobi | 487 | 2008. február 9. 19:35 | Válasz erre: 484 |
jaja, a dugó kicsit kúpos szokott lenni, mert a tetején nagyobb hõterhelést kap, és ott ugye nagyobb is a hõtágulás.
|
berobi | 486 | 2008. február 9. 19:34 | Válasz erre: 485 |
õõõ, ezt így hallod, amikor jár a motor, hogy akkor van a csattanás amikor jönnek felfele a szelepek? ;)))
|
RoekJozsi | 485 | 2008. február 9. 18:28 |
helló! ma szelephézagot állítottam mert azt hittem hogy az csattog de még utána is megmaradt a zaj, akkor jelentkezik amikor a szelepek nyitnak és utána jönnek fölfele akkor van egy csattanás. az lenne a kérdésem mi lehet ez? tovább még nem szedtem szét, csak a szelepfedeleket még.... |
dacamoped | 484 | 2008. február 9. 18:14 |
a dugó palástja és a teteje a gyurõknél nem ugyan akkora gyárilag sem
|
ess | 483 | 2008. február 9. 14:00 | Válasz erre: 482 |
Értem. És nekem is úgy van, hogy kopott ugyan a dugó de a gyûrûk jók és így is megvan benne a kellõ kompresszió, ezért is nem csréltem ki. Úgy voltam vele, hogy hiába kopott amíg rendesen indul és nincs vele gond, addig nem cserélek. De mivel hogy most úgyis kivan szedve a blokk(250es), így lehet hogy szétszedem és kicserélgetek egy pár dolgot benne.
|
berobi | 482 | 2008. február 9. 13:35 | Válasz erre: 478 |
Biztos, hogy 4 századot mondott, de ezt a henger hordósságára értette! Tehát megméri fennt, középen, és lennt a henger átmérõjét, és ha a kapott értékek között 4 század mm-nél nagyobb eltérést tapasztal, akkor illik fúrni! A henger-dugó közötti méret különbségre nem mondott semmit, erre írja a könyv, a 12 századot. De ha kivonod egymásból a "henger szervíz limitére max. 79,075mm-t, a dugattyúéra min. 78,880mm-t írnak"-ot, akkor 0,195mm-t kapsz, tehát kb 2 tizedet. A tiéd 4 tized, tehát attól, hogy még megy, a papír szerint igencsak cserés, de nem tudom, hogy ez mennyire szigorú értékhatár. Ezek a gépek, szerintem azért elég sokat bírnak, még a csere intervallumon túl is. Az enyémre is azt mondta Boci, hogy ehhez nem érdemes hozzányúlni, mert olyan szép hangja van, és nem is füstöl, erre leszedte a szelepfedelet, ránézett a vezérmû láncra, és azt mondta ez cserés. Ha már ezt cserélek, akkor viszont egy hengerfej felújítás nem árt, és ha már le van szedve a hengerfej, akkor megméri a dugót-hengert. Ma kiderül ezek milyenek.
|
ess | 481 | 2008. február 9. 07:43 | Válasz erre: 479 |
Pedig nekem a 250-es blokkomba, a dugó teteje 0,4mm -el kissebb a hengernél, és akár hiszed akár nem, ment !!! Méghozzá nagyon is szépen. Azért is érdeklõdök ilyen intezíven ezügyben, mert kiváncsi vok rá,hogy ez már cserére szorul -e vagy sem.
|
Sada88 | 480 | 2008. február 9. 00:51 | Válasz erre: 478 |
biztos század mert enyémet is bevitte az iskolába vagy hova valami speciális izével megmérni.
|
dacamoped | 479 | 2008. február 8. 23:18 |
Ess! Az már nem nagyon menne ha a dugó kopna. A dugó nem szokott tizedeket kopni.. |
ess | 478 | 2008. február 8. 23:06 | Válasz erre: 473 |
Biztos hogy 4 SZÁZAD-ot mondott? nem 4 TIZEDET??? 4 század az marha kevés. Még a könyv is 12 századot ír, és azt is keveslem.
|
Sada88 | 477 | 2008. február 8. 21:24 | Válasz erre: 476 |
nem én hoztam haza haver hozta haza és õ se tudott 3as alá váltani pedig neki jó a lába meg fateer is az udvaron mire megtalálta az ürest benyom tud váltani aztán megint nyomkod ide oda és sikerült méegegyet lefele =/ és ez eddignem így volt :S köv héten jön ez a kárszakértõ az megszakérti aztán remélem boci tud vele valamit kezdeni írtam skypeon majd írjál már vissza valamit te okosabb vagy hátha tudsz valamit,hogy kéne ezt megoldani |
ztaki | 476 | 2008. február 8. 21:05 | Válasz erre: 475 |
sada: áh, dehogy... nem vagy motorhoz szokva... :-)
|
Sada88 | 475 | 2008. február 8. 16:05 |
nekem meg most hozták haza a DR-t de télleg hibás a váltó :( nem vált 3as alá scsak ha ütlegelik a vlátó kart =/ szóval sérült a becsapódásban =/ köv héten vitettem vissza bocihoz,hogy kapja szét vagy nem tom kinek mi a tippe? 3-6ig lefele frankó 3astól lefele kínszenvedés. váltó kar sérült volna vagy mi ?:S
|
tsanyi | 474 | 2008. február 8. 16:01 | Válasz erre: 468 |
motul 5100 10W-40 olcsóbban.......az mindkettõnél jobb
|
berobi | 473 | 2008. február 8. 15:40 | Válasz erre: 465 |
rákérdeztem erre a henger-dugó méret dologra, annyi választ kaptam, hogy a henger hordóssága a lényeg (középen jobban kopik mint alul-felül), és ha ez meghaladja a 0,04mm-t, illik fúrni.
|
Sada88 | 472 | 2008. február 7. 12:01 | Válasz erre: 458 |
menni fog az nem kell félni összeforr ez gyorsan csak ne fájna ennyire most is :D nem baj majd kibírom a fájdalmat csak ne essek rá megint.
|
tibierdrol | 471 | 2008. február 7. 11:54 | Válasz erre: 469 |
Köszi! Akkor veszek én is olyat, csak hogy mûködjön a csordaszellem :o) |
ess | 470 | 2008. február 7. 11:39 |
Akkor ez ténleg biztos a túlméretes lépcsõket jelentheti. Nem jöttem volna rá soha:) pedig egy csomót keresgettem. Köszi !
|
berobi | 469 | 2008. február 7. 11:39 | Válasz erre: 468 |
nekem is és balázsnak is ilyen castrol van benne.
|
tibierdrol | 468 | 2008. február 7. 11:38 |
Lassan olajat kéne cseréljek. Castrol R4 Superbike 10W-50 3300.- Repsol 4T Racing 10W-50 3000.- Ti melyiket vennétek? Esetleg olcsóbban hasonlót / ugyanilyen áron jobbat hol lehet kapni? |
ess | 467 | 2008. február 7. 11:36 |
Na meg a dugó sem egyenletesen kopik, mert a teteje sokkal jobban kopik mint a szoknyája.
|
ess | 465 | 2008. február 7. 11:33 | Válasz erre: 462 |
De tudod hogy az a 12 század az semmi, akkor ebbe is szinte szezononként kéne cserélni a dugót. Ezért írtam hogy a szerelõ tapasztalata többet ér, mert sok olyat írnak a gépkönyvben amit sose tartunk be. Ez most egy rossz példa, de példának jó: akikkel a multkor motoroztam, az egyik fickó azt mondta hogy õ még nem cserélt olajat a motorjába(honda cr250f), pedig már 2,5- éve használja és csak terepen, és nagyon szépen jár neki a motor, pedig szervízkönyv szerint már megkelett volna halnia.
|
berobi | 464 | 2008. február 7. 11:24 | Válasz erre: 461 |
hehe, ugyanakkor írtunk, és ugyanonnan néztük, csak én az angolból, abból értek is valamit :))) "kolbenübergrBBen" ez itt piston oversize, ami sztem a túlméretes dugattyút jelenti, és abból van két lépcsõ +0,5 illetve 1,0 mm |
berobi | 462 | 2008. február 7. 11:21 |
Taki, nem vagyok elkenõdve, csak tudod, már mennék :))) Ez meg mind idõ. Ess, most néztem meg a repair manualban, hogy a henger szervíz limitére max. 79,075mm-t, a dugattyúéra min. 78,880mm-t írnak. A dugó-henger különbségre pedig max 0,12mm-t. |
ess | 461 | 2008. február 7. 11:20 |
Na találtam erre vonatkozó adatot, de nem egyértelmû számomra, mert a "VerschleiBgrenze" az kopáshatár, és arra 12 századot ír(ami sztem nagyon kevés), de alatta ír egy olyat hogy "kolbenübergrBBen" (dugattyúfelsõ....) szóval ezt nem sikerült értelmeznem, de erre 5 tizedet és 1mm-t ír. Ezt már inkább eltudnám képzelni kopáshatárnak, de az az igazság, hogy többre tartom egy jó szerelõ tapasztalatát, mint a gyári leírást. Ezért is írtam Robinak hogy kérdezzen rá.
|
ess | 460 | 2008. február 7. 10:40 |
visszatérve a dugattyúra, én a tizedre tippelek, denem vok benne biztos.
|
ess | 459 | 2008. február 7. 10:38 | Válasz erre: 457 |
Sada, nem lehet, hanem biztos hogy az agyad:)) mert ha ténleg ezredet mondott (amit kizárt dolognak tartok) akkor már az is érdekelne, hogy mivel mérte:)) Egyszóval az ezred kizárt, így maradt a tized vagy a század. Kérdés hogy melyik a kettõ közül? Igen a 250-es porlasztó van rajta, és természetesen csak motorféknél durrog vissza, de nem durván, csak szolídan ;-)) |
ztaki | 458 | 2008. február 7. 10:33 | Válasz erre: 457 |
az enduró gumi sem fogja jobban hátráltatni, mint a törött boka.. ;-)
|
Sada88 | 457 | 2008. február 7. 10:01 | Válasz erre: 454 |
nekem azt mondta,hogy 4ezredet van kopva az enyém ha jól emlékszem anno és 7-8ezrednél szokták mindenképp cserélni. de ez anno volt és lehet kihagy az agyam :) Taki nagyon ügyes,hoyg tervezi az útvonalat ;) de lehet egyik srác enduros gumival akar jönni sztem gyorsan lekell beszléni róla :) |
Sada88 | 456 | 2008. február 7. 09:58 | Válasz erre: 451 |
a 250es karbija maradt rajta? mikor durrog viszna gáznál vagy elvételnél?
|
ess | 454 | 2008. február 7. 09:53 | Válasz erre: 452 |
Úgylátszik nincs szerencséd, de legalább tuti lessz a géped. Azért arra a dugó mérésre kiváncsi lennék, vagyis nem a mérésre, hanem a mérés eredményére. Úgyhogy ha legközelebb beszélsz vele, és nem felejted el, akkor kérdezz már rá légyszi, hogy mijen értékeket mért. Konkrétan az érdekelne hogy mi a kopáshatár, mekkora kopásnál szorul cserére, és mennyi az amikor még elmegy?
|
ztaki | 453 | 2008. február 7. 08:40 | Válasz erre: 452 |
robi: de azért nagyon ne kenõdjé el... mert amit boci egyszer megcsinál, ahhoz utána jó ideig nem nagyon kell hozzányulni... És nincs is jobb mint a gondtalan motorozás... :-)) (Már tervezgettem a dr350-es tali konkrét útvonalát... nem lesz rossz... csak addig még vissza kell szerelnem a drz-re a hûtõvédõt és a blokkvédõt... ;-)) |
berobi | 452 | 2008. február 7. 08:35 | Válasz erre: 449 |
Nah, Boci tovább szedte a blokkot, vezérmûlánc nagyon gáz, cserés, és ha már szét van szedve, akkor egy hengerfej felújítás sem árt. A dugó is megméri. Azért nem tiltakoznék, ha azt nem kéne cserélni. A hangjából ítélve fõtengely, hajtókar jó. Szóval nem lesz olyan egyszerû, mint elsõre látszott.
|
ess | 451 | 2008. február 7. 08:08 | Válasz erre: 450 |
Nem tudom hogy az segítene-e rajta, meg nem is szívesen álítgatnám össze-vissza. Megkéne elõbb kérdeznem valaki hozzáértõt, aki tudja is hogy mi miért van, és nem csak találgat. Amúgy is volt tervben egy másik pufi, ugyan van egy nyitott csövem (maszek gyártmány), de azzal mégjobban visszadurrog, meg nem is szép a hangja. Úgyhogy egyenlõre így marad, amíg nem lesz másik pufim hozzá.
|
Sada88 | 450 | 2008. február 6. 23:47 | Válasz erre: 449 |
sztem a karbin állíts a kisebb csõ miatt nem duroghat vissza hanem lefojtaná kicsit legalább is én így tudom.
|
ess | 449 | 2008. február 6. 23:40 | Válasz erre: 446 |
Na azért ez jó hír, nem Robi? Viszont a kipuf visszadurrogással kapcsolatban, érdekes dolog, hogy nekem a gyári csõ van rajta és nem is durrogott vissza mindaddig amíg ki nem cseréltem a blokkot. Szóval a 250-es blokk ugyanazzal a csõvel nem durrogott vissza, amivel a 350-es blokk visszadurrog. De akkor ezek szerint nekem is utánna kell néznem egy másik csõnek:(((
|
Sada88 | 447 | 2008. február 5. 20:22 | Válasz erre: 446 |
kössz taki a képeket. Robi a tiedbe is a "drágább" 3-4ezer forintos dupla fejes gyertya való? enyémbe is most cseréltünk pont mielõtt lezúztak :) |
berobi | 446 | 2008. február 5. 19:05 | Válasz erre: 445 |
Vazze, megjavult a motorom :)))) egyébként beszéltem Bocival, õ ajánlott egy olyan lehetõséget, hogy ha gondolom megbontja, de akkor már mindent cserél, ami cirka 60ezres buli lenne. Na, ezt inkább nem vállaltam, majd ha eszi az olajat, és ronda hangja lesz. Egyébként van jó néhány apróság amit csinálni kell rajta, szóval nem baj, hogy levittem. Elvileg a gyertya volt sz*r, most mondanám, hogy az elsõ gondolatom nekem is ez volt (csak nem hinnétek nekem ;)), de, hogy itthon miért nem cseréltem ki, az számomra is rejtély ;) Viszont ami nem egészséges, az az ennyire nyitott csõ, felajánlotta Boci, hogy készít bele egy "folytást", ezen elgondolkozom, legfeljebb halkabb lesz egy picit. És ami lényeges, a motorék üzemnél lévõ visszadurrogást kéne megszûntetni (nem tesz jót a kipufogószelepeknek), amire elvileg ez a bigyó alkalmas lenne. Köszi Taki a vidijót.
|
ztaki | 445 | 2008. február 5. 17:26 |
no dr350-ek... voltam a bocinál és megnéztem, hogy hogy állnak a dr350-ek... Simán sinen van mind. Itt egy pár kép: http://www.endurozz.extra.hu/2008-02-05/ és felraktam a robi dr-jérõl egy kis videót is, ahol megnézheti, hogy egy gyergyacsere után hogyan megy a motorja... Robi: amúgy nekem igy elsõ hallásra nem tûnt veszélyesnek a dr350-ed állapota... én egy fillért se költenék a motorjára... még csak nem is füstölt. Szerintem ne bántsd... de lehet, hogy majd boci meggyõz az ellenkezõjérõl... akkor azért hallgass rá, mert benne még soha nem csalódtam. :-)) |
Dompeer | 444 | 2008. február 5. 14:19 |
Hat nagyon remélem, csak elõtte szeretnék körbe tájékozódni, hogy esetleges felújítások mennyibe kerülnének.
|
Sada88 | 442 | 2008. február 5. 10:48 | Válasz erre: 439 |
:O no pedig itt jól eljátszhattunk volna mi is :) na nyáron õsszel még egy DR tali a mátrába ?:
|
Dompeer | 441 | 2008. február 5. 09:44 |
Igen elektronikán ilyen feszültségszabályzót és társait értem, mert pl az apriliakban ezek mennek szét a leghamarabb és minden kurva drága bele. Felújítás alatt értem hogy kicserélem a dugót, a vezérmûláncot feszítõt stb. Meg azt szeretném kérdezni hogy akkor az alkatrész vásárlással nincsennek gondok?? Mert az aprilianal ez is probléma volt, hogy vagy nem volt, vagy nagyon drága.
|
tsanyi | 440 | 2008. február 5. 08:47 | Válasz erre: 438 |
a mostani czetka láncok (legalábbis amit a haverok feltettek) nem patentszemesek hanem olyan mint a DID hisz 50LE felett már nem is lehet olyat alkalmazni .......... de persze nem tudom, hogy a Ti használatotokban mennyit bírhat csak ahogy olvastam pár ezer km és vége a láncnak és az akár évente több láncba is kerülhet amit ha kitudtok váltani egy olcsóbbal az nem baj.....mondjuk attól, hogy vkinek jó a czetka én is a DID használom, de nekem évente csak egyszer kell cserélni és azt kibírom.....
|
ess | 439 | 2008. február 5. 08:18 |
Na kb. 200-300m-rel mentünk el ez mellett a hely mellett a DR talin :(( http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/cross/?vi=28385&t=cross
|
ztaki | 438 | 2008. február 5. 08:01 | Válasz erre: 437 |
tsanyi: én még nem próbáltam, mert úgy vagyok vele, hogy olyan örülten sokat motorozok, hogy kapja meg a drz, azt amit megérdemel és a did aló nem megyek... ;-) Persze azért azt is tudni kell, hogy még soha (írom és mondom!!) soha nem volt láncszakadásos problémám... ellenben a cetkás társaimnál már többször is... (Bár azt is csak zárójelben jegyezm meg, hogy ezek a láncszakadások az esetek 90%-ban csak annyit jelentenek, hogy a patentszemnek a feje elkopik és igazából a patent szemek szoktak menet közben bontani a kapcsolatott... amit én megelõzendõen - vagy egyáltalán nem használok patent szemet, vagy rendszeresen ellenõrzöm... pl. epp tegnap állapítottam meg, hogy a mostani csere érett - de a lánc még sokáig fogja bírni...) |
tsanyi | 437 | 2008. február 5. 07:47 | Válasz erre: 426 |
Ztaki, a czetka láncot próbáltátok már? Abból is van gyûrüs és anélküli is és a túragépeken egy két srácnak bevált, az ára pedig a fele a többinek.
|
Sada88 | 436 | 2008. február 5. 00:41 | Válasz erre: 435 |
meglátjuk mit hoznak ki belõle a joghoz értõ emberek :) amúgy idegesítõ,hogy nem tudok mászkálni de annyiba jó a gipsz,hogy szokom a fix bokát ezután a cross csizmába legyaloglok 10kmet is D: |
tibierdrol | 435 | 2008. február 4. 22:57 | Válasz erre: 432 |
Sada a biztosító nem azért fizet mert jófej és együttérzõ, hanem azért mert az ügyvéd kirúgdossa belõle a pénzt. Egy ismerõsöm veje elé szintén kikanyarodtak, neki most megy a per. 800eFt-ra számítanak. Az ügyvéddel úgy egyeztek meg hogy õ csak akkor kap pénzt ha megnyeri a pert, ha nem sikerül akkor ingyen dolgozott. Egy próbát szerintem megér. Most úgyis ráérsz, nézz utána :o) |
tibierdrol | 434 | 2008. február 4. 22:45 | Válasz erre: 428 |
Szia Dompeer! A fejújítás ára attól függ mit értesz alatta. Ahol körülnéznék alkatrész ügyben: Pinkmotors Biker-world Kelomotor Suzuki márkakereskedés. A tarjáni bontóban novemberben jártam és nem sokkal azelõtt bontottak szét egy DR350-est. Lehet érdemes a bontókat is megkérdezni, de ha hosszútávon akarod használni a motort akkor szerintem nem érdemes. Az elektronikán nem tudom mit értesz. Van egy gyantával kiöntött, gumiba ágyazott "fekete doboz" az ülés alatt, az vezérli a gyújtást, adja a jelet a fordulatszámmérõnek, stb. Ez nagyjából örökösnek tûnik, de ha mégis tönkremenne, akkor bontottat láttam a Vaterán asszem 30ezerért. Tibi |
ess | 433 | 2008. február 4. 22:37 | Válasz erre: 427 |
Oops! Na ez meglepett, álmomban sem gondoltam volna a triálokról hogy 60km/ó-tól többel is tudnak menni.
|
Sada88 | 432 | 2008. február 4. 21:17 | Válasz erre: 430 |
csinálhatnál egy pár képet a DRekrõl ;) enyémet holnap elhozzák legalább is remélem azt modnta boci nem lett baja így nem tom biztosító mire fizet mert k&h azt azok meg bánat pénzt nem nagyon szoktak :S
|
berobi | 431 | 2008. február 4. 21:11 | Válasz erre: 430 |
jól teszed, noszogassad Bocit ;) remélem a magyarországi dakarra kész lesz :)))
|
ztaki | 430 | 2008. február 4. 21:06 | Válasz erre: 429 |
na, errõl jut eszembe... holnap ránézek a mocidra... ;-)
|