inazuma400 | 17147 | 2018. december 25. 14:09 | Válasz erre: 17117 |
Jólvanna bocsánat! :) tudom Ti nem használjátok a facebukot, de ott minden évben, minden csoportban napi 15x téma ez a szezon végén. Mostanában is bele futottam egy cikkbe, a téli indítgatásról, ami az "én" álláspontom taglalja, de egyrészt nem votl időm ide látogatni, irkalni meg nem szeretek amíg nem olvasok vissza, másrészt meg pont én szólaltam fel h lerágott csont, szóval nem akartam belinkelni. :D
|
inazuma400 | 17146 | 2018. december 25. 14:01 | Válasz erre: 17109 |
De már Neked azt az utat sem kell kijarnod h hova küldjed! :) bár ugye nekem is csak az idő fogja megvalaszolni, de én bizom a szerelőmben, ő ajánlotta, meg mutatott is akkor egyet, mert pont ott volt egy 919es, aminek csinálták a tankjat már. Azt mondta azé vigyem oda, mert hiába foglalkoznak sokan ezzel, nem mindenhol takarítják le és kezelik rendesen a felületet, és hiába viaszoljak le, ha elkezd alatta rozsdulni, akkor az új réteggel együtt dobja le magáról a rozsdat. Nekem 60 lett a vége, de az enyém le lett csiszolva kívülről is, meg horpadasok kihuzgalva stb, ha a tiédnek csak a belseje problémás 30 papírbol megvan.
|
inazuma400 | 17145 | 2018. december 25. 13:46 | Válasz erre: 17103 |
Enis vettem egyet bontobol (Ricsibonto) asszem egy 10es volt, és vki elől halasztam el innen a fórumról :D az egy szakadt ülés volt, de volt még nekik jó állapotú azért egy 20ast kértek. De nekem jó volt a rossz mert úgyis fel lett turbozva.
|
inazuma400 | 17144 | 2018. december 25. 13:42 | Válasz erre: 17100 |
Szerintem a költségcsökkentés jegyében hagyták le a cuccokat a motorokrol. Bár a fokozatkijelzo mostanaban kezd visszaterni, mert sokan rinyaltak érte... Nem mondom h én mindig tudom hányadikban vagyok, de vhogy sose éreztem fontosnak h legyen a motoron. Az állítható futóművet pedig ugye vagy extraként lehet kapni, v pedig az "R" verziókba pakolják bele, amik drágábbak is. Én inkább azt mondanám h az "olcsóbb" motorokon nincs sok kütyü, ha megneztek egy 8-10 millas világjaro bmwt, hondat, Yamahat, már gyárilag guminyomas érzékelő szenzor is van benne stb... |
inazuma400 | 17143 | 2018. december 25. 13:34 | Válasz erre: 17097 |
Az a jó az ülésben, h azt Andor mester megcsinálja Neked töredék áron mint a nagy gyártók (somoto stb) és ugyan olyan jó és igényes. 20ezer forint volt, máshol ez ugye 60-70+ szóval elég jó érték arány, kivitelezésben és minőségben is, amikor munkatarsamnak mutattam leesett az álla, teljesen el volt hülve h csak 20 papír volt és mennyire igényes munka. A funkciójat is tökéletesen betölti, emlékszem az első nagy túránkra, ami 4 nap volt és 1200km, 3dik nap már végem volt, 4nap haza úton már ültem mindehol, álltam, már csináltam mindnet sehogy nem volt jó.. Egyenes szakaszokon már az utas helyen ültem... Megcsinaltattam ezt az ülést, idén 1hetes túrán voltunk 2200 km, gond nélkül! :) nah ez a nem mind1! Megéri befektetni és a 20rongy tényleg nem pénz érte!
|
inazuma400 | 17142 | 2018. december 25. 13:20 | Válasz erre: 17087 |
Egy kék túra alkalmával enis láttam kiallni pár vizest, az egyik vmi régi 750 és zxr volt a másik meg vmi 400as fzr, de már nem emlékszem pontosan. Apámnak akkor még 350es jawaja volt, az Ina ugyan nem állt le, de elég csúnya hangja lett, 10w40et használtam akkoriban, és utassal votlam, nekem kicsit oylan volt a hangja mintha nem menne egy henger, aztán felértünk, le állítottam, mire indultunk haza, pedig csak néhány órát voltunk ott, indult pöcre, és a hangja is jó lett. Kánikula volt, rengeteg motor, bedugultunk, és utasom is volt, olaj 10w40, ezek osszessegenek tudom be, azóta se produkált semmi ilyet, lehet h a 10w50nek is közé van hozzá. Sőtt... Ugye annak nagyobb a hőtűrése fölfelé, órám még nincs, de szerintem fogok venni egyet énis, tájékoztatás képpen. :)
|
inazuma400 | 17141 | 2018. december 25. 13:06 |
Boldog karácsonyt mindenkinek! :) bocsi csak el voltam havazva, úgyhogy most elkezdek visszaolvasni, mert úgy látom van mit. Amúgy időközben megjött a tankom is, szóval már csak fényezesre vár, majd dobok fel képet! :)
|
jimy_L | 17140 | 2018. december 24. 08:30 |
Boldog karácsonyt, finom bejglit, jó bort, és sok ajándékot, mindenkinek! |
jimy_L | 17138 | 2018. december 22. 22:48 | Válasz erre: 17125 |
Jó utat, és boldog karácsonyt! Vagy boldog karácsonyt , és jó utat! Nem tom melyiket olvasod előbb... |
kokrno | 17137 | 2018. december 22. 13:44 | Válasz erre: 17135 |
Nekem is úgy tűnt, hogy a rekesz pótolja a másik relétartó hídját. köszi az oldalt, a rajzok megvannak, de itt rögtön megvan hozzá az alkatrész. A hátsó guminak tools is van a nevében, de nem emlékszem, hogy ott hátrébb mi van a lámpacsatik mellett. Viszont mintha láttam volna egy képet, aminél a szerszámkészlethez egy nagy lakat formájú zár is oda lett volna foghatva. Annak a fejét ott esetleg foghatja az a kis gumi. Ha méretarányos az ábra, akkor csak összegyűrve férhetne alá a szerszámkészlet. A nagy meg szépen kiterítve lefogja előrébb. |
jimy_L | 17136 | 2018. december 22. 12:41 | Válasz erre: 17133 |
Itt keresgélj. https://www.cmsnl.com/suzuki-gsx750_model13694/ |
jimy_L | 17135 | 2018. december 22. 12:25 | Válasz erre: 17134 |
Én ezt néztem, hogy a rekesz alja tartja a helyén.
|
kokrno | 17134 | 2018. december 22. 11:09 | Válasz erre: 17133 |
Ebben áll az akku, hová akasztódik a gumiheveder, akinek van?
![]() |
kokrno | 17133 | 2018. december 22. 11:06 | Válasz erre: 17127 |
A gépen nekem is csak ezek az ábrák vannak, számlista nélkül. A két szervizkönyvben vagy nem látni semmit, de írni sem ír a rögzítésről. Vagy a GSXF van képen, de annál meg egy relétartó konzol nem engedi felugrani. Mint az Inánál a rakodóelem alja. Kíváncsi vagyok, a gumival hová van lefogatva, akinél úgy van. Mert azt kerestem, van-e körülötte valami fül, akasztó, bármi, amibe egy pánt, heveder, lemez, bármi befogatható, de nem láttam semmit. |
kokrno | 17132 | 2018. december 22. 10:37 | Válasz erre: 17131 |
Mert nekem megvan a nagy gumiszíj keresztben, kétoldalt helye is van, ahová be tudom akasztani. Az fogta le eleve a szerszámkészletet. Meg ezen az ábrán volt az a kisebb, hosszában. Odaszegecselt tartóval, hátrébb. Arra nem emlékszem, meg itt meg sem tudom nézni.
|
jimy_L | 17131 | 2018. december 22. 07:01 | Válasz erre: 17129 |
A szíjról semmi érdemlegeset, nem írnak, valszeg a szerszámos lefogató, a kép alapján. A csavar meg, rendelhető alkatrész, a cikkszám alapján ilyen. No meg nekem is ilyen tarcsa a légszűrőt. Viszont gumiszíj nálam sincs az akksin. No, mék hayabusát hegeszteni, hogy karácsonyra meg legyen, nem az idén. :)) |
kokrno | 17130 | 2018. december 22. 00:07 | Válasz erre: 17127 |
De most akkor lemezcsavar, vagy rendes menetes csavar fogja a légszűrőt? Mert ketten kétféle csavart mutattatok. De végül kitekerve látom majd, milyen fogja.
|
kokrno | 17129 | 2018. december 22. 00:05 | Válasz erre: 17127 |
No, ezt az alkatrészrajzot meg kellene nézni Mit írnak a 8 gumhoz? Az már az ülés mögött van az idomban? Mert a nagy szerszámkészletet lefogó megvan. Olyasmi tartja az akkut is?
|
jimy_L | 17128 | 2018. december 21. 23:04 | Válasz erre: 17126 |
Az a szíj nekem is kell, megkérdem a gyárit, úgy is kell pár cucc. Asztán majd referálok. |
jimy_L | 17127 | 2018. december 21. 22:59 | Válasz erre: 17124 |
kokrno | 17126 | 2018. december 21. 22:33 | Válasz erre: 17124 |
A szíjat nem tudom, bontóban tarthatják-e. Hátha más Suzukikban is használják. A többi megoldható. Neked is előre kellemes ünnepeket! |
cblaci | 17125 | 2018. december 21. 21:32 |
Mindenkinek Boldog Békés Karácsonyt Kívánok! (Tudom van még addig pár nap, de holnap messze utazok és legutóbb sem működött ott a telós előfizetés internet szolgáltatása.) ![]() |
cblaci | 17124 | 2018. december 21. 21:27 | Válasz erre: 17123 |
kokrno | 17123 | 2018. december 21. 20:40 | Válasz erre: 17118 |
Nem ismerem az ilyen motorkarbikat. Ha szívom, ott csak membránt húzok? Ha már vákuumcső. Így beengedi a benzint az úszóházba?
|
kokrno | 17122 | 2018. december 21. 20:36 | Válasz erre: 17119 |
De az a szíj hová van beakasztva, és mivel? Néztem, de nem találtam, ha van rögzítés, hová akad. Az a Suzukis lencsefejű csavar való oda? |
kokrno | 17121 | 2018. december 21. 20:32 | Válasz erre: 17117 |
Már vettem kannát. Igaz, a múltkor az volt a konklúzió, hogy mindegy, meddig van, az alja rohad. De a végén csak feltöltöm.
|
kokrno | 17120 | 2018. december 21. 20:30 | Válasz erre: 17116 |
Igen, bár azt írja, ne vegyük le. De, ha úgyis venni kellene tavasszal, mindegy.
|
cblaci | 17119 | 2018. december 21. 19:11 | Válasz erre: 17114 |
Van, egy kb. 2cm széles gumi szíj. A légszűrő csavarjai nem gyáriak.
|
cblaci | 17118 | 2018. december 21. 19:09 | Válasz erre: 17111 |
Máskor mielőtt hosszabb állás után indítod, szívd meg a vákumcsövet legalább egy percig (balról a 4. henger szívócsonkjáról kell levenni), ennyi idő alatt feltelnek a karbicsészék, aztán dugd vissza a csövet és az első 2-3 fordulatra beindul.
|
cblaci | 17117 | 2018. december 21. 19:08 | Válasz erre: 17110 |
Tankold tele mielőtt leteszed hosszabb időre, ezek szerint most is másfél hónapot állt alig negyed tank üzemanyaggal. Na de mindegy "lerágott csont" egyesek szerint...
|
kokrno | 17114 | 2018. december 21. 18:24 |
kokrno | 17112 | 2018. december 21. 18:19 |
Előre megkapta a karácsonyi meglepit. Kínai óccó időórát, végre látom majd, mennyi az idő, a karomon hol meg tudtam nézni az órát, hol nem menet közgen.
![]() |
kokrno | 17111 | 2018. december 21. 18:16 |
Másfél hónap után beindítottam. Talán a negyedik próbálkozásra kezdte elkapni. Még a következőre lefulladt, de utána már járt.
![]() |
kokrno | 17110 | 2018. december 21. 18:13 |
Sajna bedöglött a kis telós endoszkópom. Így csak fentre fényképeztem. De így nem hiszem, hogy sok jót ígér. Pláne, hogy a kései példányokra írtátok, hogy rozsdára hajlamosak.
|
lecso | 17107 | 2018. december 19. 18:09 | Válasz erre: 17089 |
7 év után kapott vizes blokkot, 1992-ben. https://www.sportmotor.hu/magazin/suzuki-gsx-r-750-modelltortenet |
jimy_L | 17105 | 2018. december 18. 08:36 | Válasz erre: 17102 |
Általában a motor víz terében van egy vagy kettő elektromos vízmelegítő, elősegíti a motor üzemi hőfokon tartását hideg időben. A típust nem ismerem, így nem tudom volt-e benne ilyen kütyü. |
kokrno | 17104 | 2018. december 17. 22:11 | Válasz erre: 17100 |
Egy darabig a technikai tartalom fejlesztése alap előrelépés volt a járműveknél. De már jó ideje fontosabb, hogy anyagilag mi éri meg a gyártóknak. A tucatmodellek átlagos felhasználóknak szólnak, akik nem értenek sokat a gépekhez. Nekik nem kell sok technikai kütyü, csak belezavarodnak. Vagy tapasztalatlanok, mint én. Nem érzik, hogy valami módosítást igényel a futóműben, meg rugózást kellene állítani, vagy csillapítást? Csak utazunk rajtuk. Akik tartalmilag fejlett gépet akarnak, azok fizessék meg a drága példányokat, amiken sok minden rajta van. De a kommerszebbek csak egyszerű felszereltségben kerülnek ki. |
kokrno | 17103 | 2018. december 17. 22:02 | Válasz erre: 17099 |
Majd, ha aktuális lesz, megnézem, milyen fazonokat kreált. Az alap, hogy kell egy plusz ülés, az eredetit sajnálnám. Hátha eléri a veteránkort.
|
kokrno | 17102 | 2018. december 17. 21:59 | Válasz erre: 17101 |
Milyen fűtőpatron? Azmiaz? '86-os szívódiesel Kadett volt. Kollégának D Kadett benzin volt, az sem akart télen melegedni. Mindkettőnek elég vékony hűtője volt. |
jimy_L | 17101 | 2018. december 17. 21:40 | Válasz erre: 17095 |
Nem lehet, hogy volt benne fűtőpatron, és nem működött?
|
cblaci | 17100 | 2018. december 17. 21:10 | Válasz erre: 17098 |
Üdv! Pont ezzel érveltem néhány bejegyzéssel lejjebb, hogy a korábbi típusok mennyivel több műszaki tartalommal bírtak. Nem is értem miért maradoztak le ezek a dolgok az újabb modelleken. |
cblaci | 17099 | 2018. december 17. 21:09 | Válasz erre: 17097 |
A garázs bulin együtt ittunk a mesterrel, az összes Inazumára ő csinált ülést itt a fórumon, bátran ajánlom.
|
1Laciapu | 17098 | 2018. december 17. 20:54 |
kokrno | 17097 | 2018. december 17. 20:42 | Válasz erre: 17096 |
Ez is igaz. Egyelőre örülök, ha végigviszem a szükséges cseréket, az is költség. Pár apróságot esetleg, mint az olajóra. Komolyabb beavatkozás esetleg az ülés lenne, amit meglépnék majd. De az is arrébb lehet. |
cblaci | 17096 | 2018. december 17. 20:24 | Válasz erre: 17095 |
Nagyon jó dolog ez a termosztát és nem csak zordabb hidegben vannak előnyei. Hamarabb éri el a motor az üzemi hőfokot, mert először csak a belső kör melegszik, majd fokozatosan lép be az olajhűtő köre. Ez időben, fogyasztásban, (és mivel rövidebb a "hideg" üzem) élettartamban is kedvezőbb.
|
kokrno | 17095 | 2018. december 17. 19:50 | Válasz erre: 17094 |
Most már akkor tudom. Mert van, aki nem díjazza, ha megmondják neki az őszintét, én meg még nem ismerem az itteni öreg motorosokat. Láttam a régi írásokban, hogy volt ilyen olajtermosztátos dolog. Ami nagyon logikus lépés, főleg, ha valaki sokat használja hidegben. Én kerülöm a szélsőségeket, az utolsó őszi motorozás a hidegben is csak a szükség miatt történt. Meg mellékesen valószínűleg kánikulában sem fogok motorozni. Így nem hiszem, hogy én is rakatok ilyet bele. A takargatásra tényleg oda kell figyelni, a Kadettemet sikerült majdnem megfőzni Pesten a Nagykörúton, mivel enyhülő időben bent felejtettem a kartont a hűtő előtt. Az is túlhűtött volt, télen volt, hogy alig melegedett be a hűtővíz, dieselnél az elég gáz. Bő háromnegyedét takarni kellett , hogy üzemmeleg legyen. |
cblaci | 17094 | 2018. december 17. 18:57 | Válasz erre: 17090 |
Az őszinteség egyfajta tisztelet, volt akinek a tankbőröm csípte a szemét, miért sértődtem volna meg, nem láthatunk mindent egyformán.
|
cblaci | 17093 | 2018. december 17. 18:55 | Válasz erre: 17088 |
Itt nem volt hűvös, rendesen tápláltuk a dobkályhát :-) Féltakaróm volt, teljesen nem takartam, annyira azért nem motoroztam hidegben, de kétségtelenül a termosztát a legjobb megoldás. Peti motorján már kitaposott ez az út, úgyhogy könnyebb dolgod lesz, sőt neki még hűtőventilátora is van, úgyhogy van jó példa dögivel :-) |
desiderus | 17092 | 2018. december 17. 18:53 | Válasz erre: 17091 |
Mármint a GSX-R 750-es lett folyadékhűtéses 1992-ben ?
|
kokrno | 17091 | 2018. december 17. 18:14 | Válasz erre: 17089 |
Én is ezt néztem. A 750- t '84-ben mutatták be, '85-től árulták. '92-ben lett vízhűtéses.
|
kokrno | 17090 | 2018. december 17. 18:07 | Válasz erre: 17087 |
Bocsi, hogy nem írtam rá, de így meg ezért lett sértődés belőle. A megvalósításba belefektetett energia, és a kivitelezés elismerésre méltó. Csak nekem éppen nem tetszik, az eredeti műszerek szintézisét megbontja a szememben. Nem tudtam, hogy nem sértődsz-e meg érte, így nem tudtam, mit írjak. |
desiderus | 17089 | 2018. december 17. 15:33 | Válasz erre: 17086 |
Az első levegő-olaj hűtésű blokkok 1984-ben jelentek meg. A Gixxer a GSX-R beceneve és ha jól tudom 1985-ben jelent meg levegő-olaj hűtéssel, rá egy évre viszont már folyadékhűtést kapott. Az adatokat fejből mondom a tévedés nem kizárt. :-) Nekem 2 db GSX 1100 EF áll a garázsban a feltámadást várva. Közben találtam valamit : http://www.suzukicycles.org/GSX-series/adressfield-GSX-series.shtml |
kantorbalu | 17088 | 2018. december 17. 08:53 | Válasz erre: 17087 |
Az ilyen garázs bulikon mindig hűvöske van, ezért okosan inni kell, mert a hőháztartás ugyebár fontos! Egyszer megkérem Petit, hadd vegyem szemügyre a termosztátos rendszert. Addig persze bőszen takargatjuk a hűtőt, bár az is csalóka és kiszámíthatatlan. Jártam már úgy, hogy reggel telibe takartam és napközben emelkedett a külső hőmérséklet. A dugóban meg állandóan a hőmérőt néztem, ami kúszott felfelé rendesen. A frászt hozta rám... nem vitás, hogy a termosztátos megoldás a tökéletes!
|
cblaci | 17087 | 2018. december 16. 22:46 | Válasz erre: 17085 |
Ejj, az a fránya fogalomzavar... Fenyőnek mégiscsak igaza volt :-) Mentségemül szolgáljon, hogy előtte egy garázsbulin voltam ahol egy kicsit okosra ittam magam :-) Annak viszont örülök, hogy Te legalább elolvastad és ki tudtál javítani, mert akinek írtam az leszarta, pedig az elektronikus mérő se lenne rossz, abból még választék is van. Túlhűtött valóban az Inazuma, de ezt említetted Te is korábban, de lehet rajta segíteni amiről szintén írtam. A besüléses motorkárral kapcsolatban én eddig még csak olyanról hallottam ahol nem volt normális a kenés, pl. elfogyott az olaj, vagy túlzásba vitték a szerelőpasztát ami levált és eltömítette az olajjáratot. Ezek a motorok jó olajjal nagyon sokat bírnak, a Kék túrán láttam néhány vizeset elvérezni, de légolajost még nem láttam megállni a kánikula miatt. |
kokrno | 17086 | 2018. december 16. 22:39 | Válasz erre: 17085 |
Az úgymond előző változat 1982-ben futott ki. Utána jöttek 1983-ban az első lég-olajhűtéses 750 GSX-ek. Amiknek kisebb, új blokkjuk volt az elődnél. Meg egy év múlva a gixxer. De már '83-ban 84 paci volt a blokk, az előd 79. Úgyhogy már volt 14 év tapasztalat a lég-olajhűtéssel, mire megjelent az Ina, aminek a blokkja a Gixxerekére hajaz megjelenésre, az első lég-olajos GSX-ek deklijei más megjelenésűek. |
kantorbalu | 17085 | 2018. december 16. 21:22 | Válasz erre: 17082 |
Laci, túl hűttöttet akartál írni, nemde? Mert tényleg az. Biztosra mentek a japók. Gondolom volt ennek a blokknak egy előző változata olajhűtő nélkül, ahol el tudom képzelni, (amivel általában riogatnak) hogy a két középső henger megsül. Én ilyet csak hallottam, hogy:...ismertem valakit, akinek az ismerősének a két középső henger besült a dugóban... nem tudom, találkoztatok-e már ezzel? Ha jól emlékszem, közülünk is írt valaki a streetfighter üzemmódról, hogy simán bírta a blokk. Nekem dugóban, melegben szokott felmenni az olajhő 120 fok fölé. De valóban 10-15 fok környékén örülök, ha az üzemi hőre feltornássza magát. |
kokrno | 17084 | 2018. december 16. 15:59 | Válasz erre: 17083 |
Elméletileg ezt adja a Suzukikhoz. Más márkákhoz láttam hosszú szondával is. Szóval ez a rövid eléri az olajat. Korábban már kerestem, akkor volt olyan típus is, aminél külön hangsúlyozták, hogy nincsen az órában buborék. |
kantorbalu | 17083 | 2018. december 16. 08:16 | Válasz erre: 17078 |
Én az EBay-ről lőttem egy ilyet tavaly. Ez a rövid szonda kell. Annak idején feltúrtam a netet, de szinte csak ez van. Nem is emlékszem, találtam-e mást.
|
cblaci | 17082 | 2018. december 16. 04:19 | Válasz erre: 17081 |
kokrno | 17081 | 2018. december 15. 23:22 | Válasz erre: 17080 |
Már írtam, hogy autóban korábban a Suzuki a szükséges minimumot pakolta az autókba. Gyanítom, hogy a motoroknál is. Pl. az autókból is ismerős, szinte egyszer használatos puha lemezcsavarokat láttam gixxeren is. Persze, sok minden nem szükséges a járgányokba. Manapság már a hűtőfolyadék hőfoka sem fontos a gyártók szerint. Nem is manapság, a H Astrámban sincsen. Amikben van, már azok is régen kozmetikázott értékeket mutatnak. Ami szinte egyenértékű a mérő nélkülek ellenőrzőfényben kimerülő tájékoztatásával. Műszaki érdeklődésű emberként nem tartom haszontalannak. Meg amúgy számomra tetszetős csecsebecse is . Csak működik vajon rendesen? |
jimy_L | 17080 | 2018. december 15. 22:49 | Válasz erre: 17078 |
Szerintem, ha szükség lenne rá gyárilag tesznek rá. Vagy azé nem tettek me, tesznek rá:))
|
jimy_L | 17079 | 2018. december 15. 22:45 | Válasz erre: 17051 |
No, van egy kb. 18 éves fékcső a motorodon, jó esetben 10. Ezt azért sűrűbben illene cserélni, kb a karmantyúkat is. Sokan lecserélik a motorjukkal egy idős fékcsöveket a "fém fékcsőre", és elvannak szédülve, hogy ez egy állom milyen f@sza ez a fém fékcső. Pedig, ha belegondolsz, a gyári cső is pont olyan jó. Ha egy hidraulikacsövet fémhálóval kellene megerősíteni kívülről, háát nem állnék a csápos emelőre. Viszont csere esetén kicserélné a karmantyúkat is, fékcsövestől, folyadékostól, már kedvezőbb, sőt érezhetőbb is lenne a fékhatás javulás. Sőőt fékcső cserénél a folyadékot is kicserélik, ami szintén öreg mint az országút, meg esetleg el is melegítették párszor. Így valamicskét javul a hatás, de a karmantyúk cseréjével még jobb lenne a hatás. Viszont aki keményen fékez, az használjon jobb fékfolyadékot, cseréljen féktárcsát, meg betéteket, és cserélje a fék gumi alkatrészeit is. A zx9r-esen gyári csövek voltak, DOT 4-es folyadék, jó tárcsák és jó betétek. Előírt csereperiódussal. Simán emelte a seggét fékezésnél két személlyel is. Az inát úgy is szétkapom csendes téli estéken, már meg vannak a fékrendszer alkatrészei is. Majd tavasszal elmesélem milyen a fék. Habár eddig is qurva jó volt. |
kokrno | 17078 | 2018. december 15. 20:30 |
Ilyet vett már valaki? Tényleg ilyen rövid szonda kell a miénknél? Létezik ehhez légbuborék nélküli? Reklámozni láttam már olyat, csak nem tudom, van belőle ehhez is? Esetleg fekete számlapost láttatok már? https://www.motorosboltroadrider.hu/Olajhofokmero-JMT-05-7091093-d8211.htm |
inazuma400 | 17077 | 2018. december 14. 23:14 | Válasz erre: 17074 |
Az jó dolog, jövőre enis szeretnék sok helyre eljutni, szóval várom a tippeket hova érdemes menni itthon. Köszi! :)
|
cblaci | 17076 | 2018. december 14. 11:12 | Válasz erre: 17073 |
Nem kevés az, munka mellett, ügyeleti rendszerben nekem sajnos kivitelezhetetlen.
|
KTib962 | 17075 | 2018. december 14. 08:38 | Válasz erre: 17074 |
KTib962 | 17074 | 2018. december 14. 08:31 | Válasz erre: 17071 |
Országon belül azt találtam ki, hogy körbemotorozzuk az ország legkeletibb, legészakibb, legnyugaibb és legdélibb településeit.
|
KTib962 | 17073 | 2018. december 14. 08:20 | Válasz erre: 17072 |
Hát nem tudom mi minősül soknak vagy kevésnek. 13000 km körül mentünk, Tátra, többször Erdély, Montenegro. A tavasszal felrakott gumigarnitúra is a múlté már. Utas, csomagok, tempó, ezek biztosan mind hozzájárulnak a növelt igénybevételhez, a hátsó fékre pedig még pluszban a vezetési és kanyarodási stílus is ráterhel. Egyébként csak másfél garnitúra volt, de a jövő évet megint újjal kezdem. Bemelegítésnek majd megyünk egy Transszemenik-Transzalpina-Transzfogaras kombót, hogy a Dolomitokra rendesen össze legyen kopva :-)
|
cblaci | 17072 | 2018. december 14. 07:46 | Válasz erre: 17069 |
Akkor ott van igénybevétel, nem is emlékszem hogy hallottam volna hasonló extrém mértékű kopásról, bár azt nem írtad, hogy ehhez az évi két betétgarnitúrához mennyi km társult, gondolom nem kevés. Nekem kb. 40ezret ment el a hátsó fékbetét az Inazumán, elől kicsivel 25ezer felett koptak el a szintén organikus betétek. Hozzátartozik ehhez, hogy szinte csak hosszabb utakon használtam a motort. |
inazuma400 | 17071 | 2018. december 14. 02:03 |
Egyébként kinek mi jövőre a túra terve? Vmi komolyabb hosszabb meg messzebb, országon belül kívül stb. :)
|
inazuma400 | 17070 | 2018. december 14. 02:02 | Válasz erre: 17067 |
Bocsánatot kívánok! :D de ez tényleg olyan téma már h ezer meg ezer cikk foglalkozott vele, és magyarázta el az egyik azt h miért a másik azt h miért ne, ez már tényleg csak egyénfüggō szerintem...
|
KTib962 | 17069 | 2018. december 14. 00:05 | Válasz erre: 17068 |
Ez a mostani gépemmel az R1150R-rel történt idén. Nekem is azt mondta a tavaszi szervíznél a szerelő, hogy felesleges az 5.1, aztán a cimborámmal lecseréltük. Én egy szezonban elhasználok két hátsó fékbetét garnitúrát, mert folyamatosan a hátsó fékkel stabilizálom a motort kanyarban, kanyar meg volt idén dögivel, meg lesz jövőre is, úgyhogy mindenkinek csak javasolni tudom.
|
cblaci | 17067 | 2018. december 13. 23:28 | Válasz erre: 17065 |
Jóvanna! én kérek elnézést hogy segíteni próbálok a hülye tanácsaimmal :-)
|
KTib962 | 17066 | 2018. december 13. 23:22 | Válasz erre: 17064 |
Kétszer is elfőztem a hátsó fék dot4-esét. Egyszer vezetéstechnikai tréningen, egyszer gyakorlás közben. Váltás óta nincs gond. Na ez az élmény nem hiányzik szerpentinen lejtmenetben, Természetesen mindenki maga tudja, hogy milyen strapának teszi ki a gépet, de az a 30 fok forráspont különbség ennyit számít.
|
inazuma400 | 17065 | 2018. december 13. 23:18 | Válasz erre: 17063 |
Ja, arról enis olvastam h 100assal jobb eltenni, de én nem vagyok a teli indítgatás híve, ugyanis úgyse jó a motornak álló helyzetben felmelegedni üzemi hőmérsékletre, ha egyáltalán felmelegszik, mert ugye hideg az olaj, elégtelen a kénes, stb persze az enyém fűtött garázsban van, de én nem szórakozok ilyenekkel. Azért is kár kb erről beszélni szerintem, mert már lerágott csont, úgyis mindenki saját belátása szerint cselekszik. :) Tankom továbbra sincs.... :'( |
cblaci | 17064 | 2018. december 13. 22:49 | Válasz erre: 17059 |
Volt már olyan amikor a dot4-et elfőzted? Komolyan kérdezem mert én is gondolkodtam az 5.1-en, de két okból maradtam a dot4-es előírásnál. Utai körülmények között átlagos igénybevételű motornál képtelenség elfőzni a dot4-et, még vehemensebb pilóták szerint is, nyilván ha ez előfordulhatna akkor más lenne az előírás. A másik pedig az, hogy állítólag a nedvességmegkötő képesség egyenes arányosságban növekszik a forrásponttal, vagyis az 5.1-et sűrűbben kellene cserélni. Nem mintha ez nagy kiadás lenne, főleg nekünk akik megcsináljuk magunknak, de azért indokolatlanul nem szívesen szerelgetem azt amit egyébként nem kellene az előírnál sűrűbben. Nem kötekedek, tényleg érdekel a tapasztalatod.
|
cblaci | 17063 | 2018. december 13. 22:42 | Válasz erre: 17052 |
Elvileg a 100-as benya jobban bírja a pangó állapotot, volt már erről itt szó Ricsi, ezt ha kiegészíted havonta egy beindítással, már kisebb eséllyel lesznek lerakódások a karbi érzékenyebb részein, de a tűszelepeknek is jobb a "nedves" állapot, na meg az a fránya olaj is megfordul benne néhányszor legalább.
|
cblaci | 17062 | 2018. december 13. 22:35 | Válasz erre: 17057 |
Igazad lehet, de ezekkel a fogalomzavarokkal tökéletesen együtt tudok élni, szerencsére a gyakorlatban ritkán nyúlok mellé ;-)
|
cblaci | 17061 | 2018. december 13. 22:34 | Válasz erre: 17051 |
Nekem is fémhálós volt az összes fékcső az Inazumán, egyértelműen határozottabb a nyomáspontja, de az se mindenható, pl. a 750-es Tokico féknyereg és az 1,2-es Brembo féknyereg között van egy kis különbség, utóbbi a gyári fékcsövekkel is jobb mint a Tokico a fémhálóssal. Nekem a Honda négydugattyús Nissin nyerge érezhetően egy minőségi lépcső volt, ezért egyelőre nem tervezem lecserélni a gyári fékcsöveket, ha viszont megérik a cserére akkor fémhálós lesz, már csak az ára miatt is, mert pl. egy Goodridge fékcső készlet olcsóbb mint a gyári eredeti, pedig minőségben nem rosszabb. Érdekes viszont, hogy vannak típusok ahol a gyári hagyományos fékcsövek is nagyon jók, ezért nem hozott érezhető változást a fémhálós, nemrég számolt be erről egy Kawasakis barátom de nem ő volt az egyetlen.
|
KTib962 | 17059 | 2018. december 13. 18:50 | Válasz erre: 17051 |
Minden eddigi motoromon lecseréltettem fémre minimum az elsőt, ha gyárilag nem volt rajta, kivéve a duo fékeset. CB500 és CBF600. Érezhetően javult a fékhatás, ami utassal terhelve jól jön, plusz a szerpentinezés miatt a dot4-et 5.1-re cseréltem.
|
jimy_L | 17058 | 2018. december 13. 18:30 | Válasz erre: 17057 |
Erre találták ki a többfokozatú, (téli-nyári) olajakat.
|
fenyooldrider | 17057 | 2018. december 13. 16:00 | Válasz erre: 17046 |
Azért vannak kisebb fogalom zavarok, főleg a "hideg indítás" körül! Semmi köze, sem a télhez, sem a hideghez, minden egyes indítás hidegindítás, amikor a motor hőfoka jelentősen eltér az üzemmeleg állapottól és ez nem csak a hűtőfolyadékra igaz, hanem a motor minden egyes pontjára, beleértve a motorolajat is! Tehát ha nyáron 30 fokban indítasz egy motort, az minden esetben hidegindításnak minősül! Persze, minél hidegebb a külső hőmérséklet, annál jobban igaz a fenti állítás! Mondjuk amelyik kocsiban csak városban 300.000km van, azt nagyívben elkerülném, bármilyen jónak is tűnik, az a legnagyobb ellensége a motornak! |
inazuma400 | 17056 | 2018. december 12. 23:22 | Válasz erre: 17051 |
Úgy tudom, Kovács Petinek a motorjan az van, de nem biztos, én mondtam a szerelőmnek h ki kéne cserélni enyémeket fémre, ő meg megkerdezte h járok e pályára, mondom nem, akkor meg felesleges. Ez az ő véleménye, de azért jobban bele gondolva nem hülyeség, utcán nincs olyan igénybevétele a féknek h indokolt legyen, meg nem hiszem h alul méretezettek lennének a dolgok ezeken a motorokon normál utcai használat mellett, az újabbak már cifrabbak... Eltörő villanyakak, széttörő kerekek, kerékagyak, gardányok stb...
|
inazuma400 | 17055 | 2018. december 12. 23:21 | Válasz erre: 17051 |
Ug, hogy tudom, Kovács Petinek a motorjan az van, de nem biztos, én mondtam a szerelőmnek h ki kéne cserélni enyémeket fémre, ő meg megkerdezte h járok e pályára, mondom nem, akkor meg felesleges. Ez az ő véleménye, de azért jobban bele gondolva nem hülyeség, utcán nincs olyan igénybevétele a féknek h indokolt legyen, meg nem hiszem h alul méretezettek lennének a dolgok ezeken a motorokon normál utcai használat mellett, az újabbak már cifrabbak... Eltörő villanyakak, széttörő kerekek, kerékagyak, gardányok stb...
|
jimy_L | 17055 | 2018. december 12. 23:21 | Válasz erre: 17051 |
Hamán fékfolydékot cserész, akkor a fékcső csere is könnyebb. Úgyis kell légteleníteni.
|
jimy_L | 17054 | 2018. december 12. 23:19 | Válasz erre: 17052 |
És , ha leengednénk az olajat, és úgy tennénk el télire?
|
inazuma400 | 17053 | 2018. december 12. 23:16 | Válasz erre: 17050 |
És milyen igaz! :D bár akkor nem tudnánk ilyen jókat röhögni, még jó h mindenki számára elérhető a zinternet, bár nem biztos h a javukra válik :D
|
inazuma400 | 17052 | 2018. december 12. 23:13 | Válasz erre: 17048 |
XDDDDD Én végig követtem, még ha nem is szóltam hozzá, úgy voltam vele, úgyis vannak itt nálam sokkal okosabbak, meg úgyis mindenki másra esküszik. Viszont érdekes votl olvasni arról h nem lesz semmi baja a blokknak ha benne marad az idei olaj, mert a másik nézőpontal már találkoztam, bár bevallom azzal sem olyan rég. Egyébként énis mindig használt olajjal teszem el. Most úgy áll a dolog nálam h talán holnap megjön a tankom, de én már csak akkor hiszem el ha látom... Szóval a motor most kisse szét van bombazva, plussz helyenként koszos is, viszont a karbikat leengedtem, más azt mondja megkocsonyasodik benne a benya, megint más azt mondja amit Te is, g kiszarad a tömítés, szóval passz... Egyik se hülyeség szerintem, de talán Te közelebb állsz az igazsághoz, mivel az injektoros motorokat nem lehet le engedi (leglabbis én így tudom, nekem sose votl) és még sincs semmi bajuk. Bár hozzá teszem előző években ensem engedtem le a karbikat soha, de nehezen is indult minden tavasszal.... |
kokrno | 17051 | 2018. december 12. 21:13 | Válasz erre: 17046 |
Majd a csereperiódusnál ki lesz akkor. Tavasszal majd megejtetem a telószárszimmeringek cseréjét. Oldaltámaszon állva megjelenik az olaj a telószáron. Akkor már abban olajcsere, meg tisztítás. Bár nekem semmi nem tűnik fel, azért a karbiszinkront is megcsináltatom majd. Meg, mivel nem emlékszem, ha nem volt idén, fékfolyadék csere. Amit az eladó az enyém után hozott, azon fém fékcsövek voltak. Valaki megejtette már olyanra a cserét? Érdemes? Bár én még nem hiszem, hogy észrevenném a hatást, de, ha jobb tőle, már a tudat miatt megérné. |
cblaci | 17050 | 2018. december 12. 21:05 | Válasz erre: 17049 |
A PLC tanárom mondta vala: "A hülyeség fertőzőbb monitoron keresztül, mint egy tömött váróteremben az influenza" :-)
|
lecso | 17049 | 2018. december 12. 20:13 | Válasz erre: 17039 |
Ezzel nagyon beletaláltál, igazad van. Gyönyörű példája, mikor a totálkár valamelyik szakértője elkezdi terjeszteni a hülyeséget...
|