10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

inazuma400 17147 2018. december 25. 14:09   Válasz erre: 17117
Jólvanna bocsánat! :) tudom Ti nem használjátok a facebukot, de ott minden évben, minden csoportban napi 15x téma ez a szezon végén. Mostanában is bele futottam egy cikkbe, a téli indítgatásról, ami az "én" álláspontom taglalja, de egyrészt nem votl időm ide látogatni, irkalni meg nem szeretek amíg nem olvasok vissza, másrészt meg pont én szólaltam fel h lerágott csont, szóval nem akartam belinkelni. :D
    

inazuma400 17146 2018. december 25. 14:01   Válasz erre: 17109
De már Neked azt az utat sem kell kijarnod h hova küldjed! :) bár ugye nekem is csak az idő fogja megvalaszolni, de én bizom a szerelőmben, ő ajánlotta, meg mutatott is akkor egyet, mert pont ott volt egy 919es, aminek csinálták a tankjat már. Azt mondta azé vigyem oda, mert hiába foglalkoznak sokan ezzel, nem mindenhol takarítják le és kezelik rendesen a felületet, és hiába viaszoljak le, ha elkezd alatta rozsdulni, akkor az új réteggel együtt dobja le magáról a rozsdat. Nekem 60 lett a vége, de az enyém le lett csiszolva kívülről is, meg horpadasok kihuzgalva stb, ha a tiédnek csak a belseje problémás 30 papírbol megvan.
    

inazuma400 17145 2018. december 25. 13:46   Válasz erre: 17103
Enis vettem egyet bontobol (Ricsibonto) asszem egy 10es volt, és vki elől halasztam el innen a fórumról :D az egy szakadt ülés volt, de volt még nekik jó állapotú azért egy 20ast kértek. De nekem jó volt a rossz mert úgyis fel lett turbozva.
    

inazuma400 17144 2018. december 25. 13:42   Válasz erre: 17100
Szerintem a költségcsökkentés jegyében hagyták le a cuccokat a motorokrol. Bár a fokozatkijelzo mostanaban kezd visszaterni, mert sokan rinyaltak érte... Nem mondom h én mindig tudom hányadikban vagyok, de vhogy sose éreztem fontosnak h legyen a motoron. Az állítható futóművet pedig ugye vagy extraként lehet kapni, v pedig az "R" verziókba pakolják bele, amik drágábbak is.
Én inkább azt mondanám h az "olcsóbb" motorokon nincs sok kütyü, ha megneztek egy 8-10 millas világjaro bmwt, hondat, Yamahat, már gyárilag guminyomas érzékelő szenzor is van benne stb...
    

inazuma400 17143 2018. december 25. 13:34   Válasz erre: 17097
Az a jó az ülésben, h azt Andor mester megcsinálja Neked töredék áron mint a nagy gyártók (somoto stb) és ugyan olyan jó és igényes. 20ezer forint volt, máshol ez ugye 60-70+ szóval elég jó érték arány, kivitelezésben és minőségben is, amikor munkatarsamnak mutattam leesett az álla, teljesen el volt hülve h csak 20 papír volt és mennyire igényes munka. A funkciójat is tökéletesen betölti, emlékszem az első nagy túránkra, ami 4 nap volt és 1200km, 3dik nap már végem volt, 4nap haza úton már ültem mindehol, álltam, már csináltam mindnet sehogy nem volt jó.. Egyenes szakaszokon már az utas helyen ültem... Megcsinaltattam ezt az ülést, idén 1hetes túrán voltunk 2200 km, gond nélkül! :) nah ez a nem mind1! Megéri befektetni és a 20rongy tényleg nem pénz érte!
    

inazuma400 17142 2018. december 25. 13:20   Válasz erre: 17087
Egy kék túra alkalmával enis láttam kiallni pár vizest, az egyik vmi régi 750 és zxr volt a másik meg vmi 400as fzr, de már nem emlékszem pontosan. Apámnak akkor még 350es jawaja volt, az Ina ugyan nem állt le, de elég csúnya hangja lett, 10w40et használtam akkoriban, és utassal votlam, nekem kicsit oylan volt a hangja mintha nem menne egy henger, aztán felértünk, le állítottam, mire indultunk haza, pedig csak néhány órát voltunk ott, indult pöcre, és a hangja is jó lett. Kánikula volt, rengeteg motor, bedugultunk, és utasom is volt, olaj 10w40, ezek osszessegenek tudom be, azóta se produkált semmi ilyet, lehet h a 10w50nek is közé van hozzá. Sőtt... Ugye annak nagyobb a hőtűrése fölfelé, órám még nincs, de szerintem fogok venni egyet énis, tájékoztatás képpen. :)
    

inazuma400 17141 2018. december 25. 13:06  
Boldog karácsonyt mindenkinek! :) bocsi csak el voltam havazva, úgyhogy most elkezdek visszaolvasni, mert úgy látom van mit. Amúgy időközben megjött a tankom is, szóval már csak fényezesre vár, majd dobok fel képet! :)
    

jimy_L 17140 2018. december 24. 08:30  
Boldog karácsonyt, finom bejglit, jó bort,
és sok ajándékot, mindenkinek!
    

kantorbalu 17139 2018. december 23. 15:48  

    

jimy_L 17138 2018. december 22. 22:48   Válasz erre: 17125
Jó utat, és boldog karácsonyt!
Vagy boldog karácsonyt , és jó utat!
Nem tom melyiket olvasod előbb...
    

kokrno 17137 2018. december 22. 13:44   Válasz erre: 17135
Nekem is úgy tűnt, hogy a rekesz pótolja a másik relétartó hídját.
köszi az oldalt, a rajzok megvannak, de itt rögtön megvan hozzá az alkatrész. A hátsó guminak tools is van a nevében, de nem emlékszem, hogy ott hátrébb mi van a lámpacsatik mellett.
Viszont mintha láttam volna egy képet, aminél a szerszámkészlethez egy nagy lakat formájú zár is oda lett volna foghatva. Annak a fejét ott esetleg foghatja az a kis gumi. Ha méretarányos az ábra, akkor csak összegyűrve férhetne alá a szerszámkészlet. A nagy meg szépen kiterítve lefogja előrébb.
    

jimy_L 17136 2018. december 22. 12:41   Válasz erre: 17133
Itt keresgélj.

https://www.cmsnl.com/suzuki-gsx750_model13694/
    

jimy_L 17135 2018. december 22. 12:25   Válasz erre: 17134
Én ezt néztem, hogy a rekesz alja tartja a helyén.
    

kokrno 17134 2018. december 22. 11:09   Válasz erre: 17133
Ebben áll az akku, hová akasztódik a gumiheveder, akinek van?
    

kokrno 17133 2018. december 22. 11:06   Válasz erre: 17127
A gépen nekem is csak ezek az ábrák vannak, számlista nélkül.
A két szervizkönyvben vagy nem látni semmit, de írni sem ír a rögzítésről. Vagy a GSXF van képen, de annál meg egy relétartó konzol nem engedi felugrani. Mint az Inánál a rakodóelem alja. Kíváncsi vagyok, a gumival hová van lefogatva, akinél úgy van. Mert azt kerestem, van-e körülötte valami fül, akasztó, bármi, amibe egy pánt, heveder, lemez, bármi befogatható, de nem láttam semmit.
    

kokrno 17132 2018. december 22. 10:37   Válasz erre: 17131
Mert nekem megvan a nagy gumiszíj keresztben, kétoldalt helye is van, ahová be tudom akasztani. Az fogta le eleve a szerszámkészletet. Meg ezen az ábrán volt az a kisebb, hosszában. Odaszegecselt tartóval, hátrébb. Arra nem emlékszem, meg itt meg sem tudom nézni.
    

jimy_L 17131 2018. december 22. 07:01   Válasz erre: 17129
A szíjról semmi érdemlegeset, nem írnak, valszeg a szerszámos lefogató, a kép alapján.
A csavar meg, rendelhető alkatrész, a cikkszám alapján ilyen. No meg nekem is ilyen tarcsa a légszűrőt. Viszont gumiszíj nálam sincs az akksin.
No, mék hayabusát hegeszteni, hogy karácsonyra meg legyen, nem az idén. :))
    

kokrno 17130 2018. december 22. 00:07   Válasz erre: 17127
De most akkor lemezcsavar, vagy rendes menetes csavar fogja a légszűrőt? Mert ketten kétféle csavart mutattatok. De végül kitekerve látom majd, milyen fogja.
    

kokrno 17129 2018. december 22. 00:05   Válasz erre: 17127
No, ezt az alkatrészrajzot meg kellene nézni Mit írnak a 8 gumhoz? Az már az ülés mögött van az idomban? Mert a nagy szerszámkészletet lefogó megvan. Olyasmi tartja az akkut is?
    

jimy_L 17128 2018. december 21. 23:04   Válasz erre: 17126
Az a szíj nekem is kell, megkérdem a gyárit, úgy is kell pár cucc.
Asztán majd referálok.
    


kokrno 17126 2018. december 21. 22:33   Válasz erre: 17124
A szíjat nem tudom, bontóban tarthatják-e. Hátha más Suzukikban is használják.
A többi megoldható.
Neked is előre kellemes ünnepeket!
    

cblaci 17125 2018. december 21. 21:32  
Mindenkinek Boldog Békés Karácsonyt Kívánok!
(Tudom van még addig pár nap, de holnap messze utazok és legutóbb sem működött ott a telós előfizetés internet szolgáltatása.)
    

cblaci 17124 2018. december 21. 21:27   Válasz erre: 17123
A vákum cső másik vége nem a karbira megy, hanem a benzincsapra, de a szívócsonkról ha leveszed és megszívod nyit a csap és feltelnek a karbik. Ha végigköveted a csövet könnyen átlátod a lényegét.

Rozsda: Amelyik tank hajlamos a rozsdára, annál inkább érdemes betartani a hosszabb ideig tartó tárolás szabályait.

A szíjra már nem emlékszem pontosan hogy volt.

A csavar olyasmi volt mint a képen, csak rövidebb, fekete, kereszthornyos.
    

kokrno 17123 2018. december 21. 20:40   Válasz erre: 17118
Nem ismerem az ilyen motorkarbikat. Ha szívom, ott csak membránt húzok? Ha már vákuumcső. Így beengedi a benzint az úszóházba?
    

kokrno 17122 2018. december 21. 20:36   Válasz erre: 17119
De az a szíj hová van beakasztva, és mivel? Néztem, de nem találtam, ha van rögzítés, hová akad.
Az a Suzukis lencsefejű csavar való oda?
    

kokrno 17121 2018. december 21. 20:32   Válasz erre: 17117
Már vettem kannát. Igaz, a múltkor az volt a konklúzió, hogy mindegy, meddig van, az alja rohad. De a végén csak feltöltöm.
    

kokrno 17120 2018. december 21. 20:30   Válasz erre: 17116
Igen, bár azt írja, ne vegyük le. De, ha úgyis venni kellene tavasszal, mindegy.
    

cblaci 17119 2018. december 21. 19:11   Válasz erre: 17114
Van, egy kb. 2cm széles gumi szíj. A légszűrő csavarjai nem gyáriak.
    

cblaci 17118 2018. december 21. 19:09   Válasz erre: 17111
Máskor mielőtt hosszabb állás után indítod, szívd meg a vákumcsövet legalább egy percig (balról a 4. henger szívócsonkjáról kell levenni), ennyi idő alatt feltelnek a karbicsészék, aztán dugd vissza a csövet és az első 2-3 fordulatra beindul.
    

cblaci 17117 2018. december 21. 19:08   Válasz erre: 17110
Tankold tele mielőtt leteszed hosszabb időre, ezek szerint most is másfél hónapot állt alig negyed tank üzemanyaggal. Na de mindegy "lerágott csont" egyesek szerint...
    

lecso 17116 2018. december 21. 18:56   Válasz erre: 17114
Ebbe te belenéztél?
    

kokrno 17115 2018. december 21. 18:25  

    

kokrno 17114 2018. december 21. 18:24  
Megnéztem az akkut, öreg, mint a gumi volt. 10 09 van ráírva, gondolom 2009 október lenne. De azértmq vagy hat indítást rendesen végigtekerte. Utána kivettem, akkor rámértünk, 12,8 V. De megnéztem, elektrolitot nem láttam benne. Tavasszal tényleg kellene új akku. Amúgy van neki rögzítése?
    

kokrno 17113 2018. december 21. 18:20  

    

kokrno 17112 2018. december 21. 18:19  
Előre megkapta a karácsonyi meglepit. Kínai óccó időórát, végre látom majd, mennyi az idő, a karomon hol meg tudtam nézni az órát, hol nem menet közgen.
    

kokrno 17111 2018. december 21. 18:16  
Másfél hónap után beindítottam. Talán a negyedik próbálkozásra kezdte elkapni. Még a következőre lefulladt, de utána már járt.
    

kokrno 17110 2018. december 21. 18:13  
Sajna bedöglött a kis telós endoszkópom. Így csak fentre fényképeztem. De így nem hiszem, hogy sok jót ígér. Pláne, hogy a kései példányokra írtátok, hogy rozsdára hajlamosak.
    

kokrno 17109 2018. december 21. 18:10  

    

kokrno 17108 2018. december 19. 19:34   Válasz erre: 17107
Ezt írtam lentebb.
    

lecso 17107 2018. december 19. 18:09   Válasz erre: 17089
7 év után kapott vizes blokkot, 1992-ben.
https://www.sportmotor.hu/magazin/suzuki-gsx-r-750-modelltortenet
    

kokrno 17106 2018. december 18. 17:27   Válasz erre: 17105
Ja, értem. Ahhoz ez öreg volt.
    

jimy_L 17105 2018. december 18. 08:36   Válasz erre: 17102
Általában a motor víz terében van egy vagy kettő
elektromos vízmelegítő, elősegíti a motor üzemi hőfokon tartását hideg időben.
A típust nem ismerem, így nem tudom volt-e benne ilyen kütyü.
    

kokrno 17104 2018. december 17. 22:11   Válasz erre: 17100
Egy darabig a technikai tartalom fejlesztése alap előrelépés volt a járműveknél. De már jó ideje fontosabb, hogy anyagilag mi éri meg a gyártóknak. A tucatmodellek átlagos felhasználóknak szólnak, akik nem értenek sokat a gépekhez. Nekik nem kell sok technikai kütyü, csak belezavarodnak. Vagy tapasztalatlanok, mint én. Nem érzik, hogy valami módosítást igényel a futóműben, meg rugózást kellene állítani, vagy csillapítást? Csak utazunk rajtuk.

Akik tartalmilag fejlett gépet akarnak, azok fizessék meg a drága példányokat, amiken sok minden rajta van. De a kommerszebbek csak egyszerű felszereltségben kerülnek ki.
    

kokrno 17103 2018. december 17. 22:02   Válasz erre: 17099
Majd, ha aktuális lesz, megnézem, milyen fazonokat kreált. Az alap, hogy kell egy plusz ülés, az eredetit sajnálnám. Hátha eléri a veteránkort.
    

kokrno 17102 2018. december 17. 21:59   Válasz erre: 17101
Milyen fűtőpatron? Azmiaz? '86-os szívódiesel Kadett volt.
Kollégának D Kadett benzin volt, az sem akart télen melegedni. Mindkettőnek elég vékony hűtője volt.
    

jimy_L 17101 2018. december 17. 21:40   Válasz erre: 17095
Nem lehet, hogy volt benne fűtőpatron, és nem működött?
    

cblaci 17100 2018. december 17. 21:10   Válasz erre: 17098
Üdv!
Pont ezzel érveltem néhány bejegyzéssel lejjebb, hogy a korábbi típusok mennyivel több műszaki tartalommal bírtak. Nem is értem miért maradoztak le ezek a dolgok az újabb modelleken.
    

cblaci 17099 2018. december 17. 21:09   Válasz erre: 17097
A garázs bulin együtt ittunk a mesterrel, az összes Inazumára ő csinált ülést itt a fórumon, bátran ajánlom.
    

1Laciapu 17098 2018. december 17. 20:54  
Sziasztok!
Az én GSX-em 1984-es kiadás volt, de a képeken is látszik, milyen felszereltségek voltak már akkor, amik sajnos ma lemaradnak a motorok többségéről. Gyári fokozat jelző, olajhőmérő, nézd meg, mennyi féleképp lehet a hátsó rugóstagot állítani és milyen egyszerűen! Központi rugózás hátul, elől nekem nem volt, de jöttek ki "bólintásgátlós" fékkel is ezek, nekem hiányzottak a csövek, a szerkezet ott van. A gyári karbival soha semmi gondom nem volt, nagyon jól ment, jól fogyasztott. Ott az olajhűtó is. Szuper járgány volt, szerettem.
    

kokrno 17097 2018. december 17. 20:42   Válasz erre: 17096
Ez is igaz. Egyelőre örülök, ha végigviszem a szükséges cseréket, az is költség. Pár apróságot esetleg, mint az olajóra.
Komolyabb beavatkozás esetleg az ülés lenne, amit meglépnék majd. De az is arrébb lehet.
    

cblaci 17096 2018. december 17. 20:24   Válasz erre: 17095
Nagyon jó dolog ez a termosztát és nem csak zordabb hidegben vannak előnyei. Hamarabb éri el a motor az üzemi hőfokot, mert először csak a belső kör melegszik, majd fokozatosan lép be az olajhűtő köre. Ez időben, fogyasztásban, (és mivel rövidebb a "hideg" üzem) élettartamban is kedvezőbb.
    

kokrno 17095 2018. december 17. 19:50   Válasz erre: 17094
Most már akkor tudom. Mert van, aki nem díjazza, ha megmondják neki az őszintét, én meg még nem ismerem az itteni öreg motorosokat.

Láttam a régi írásokban, hogy volt ilyen olajtermosztátos dolog. Ami nagyon logikus lépés, főleg, ha valaki sokat használja hidegben. Én kerülöm a szélsőségeket, az utolsó őszi motorozás a hidegben is csak a szükség miatt történt. Meg mellékesen valószínűleg kánikulában sem fogok motorozni. Így nem hiszem, hogy én is rakatok ilyet bele.
A takargatásra tényleg oda kell figyelni, a Kadettemet sikerült majdnem megfőzni Pesten a Nagykörúton, mivel enyhülő időben bent felejtettem a kartont a hűtő előtt. Az is túlhűtött volt, télen volt, hogy alig melegedett be a hűtővíz, dieselnél az elég gáz. Bő háromnegyedét takarni kellett , hogy üzemmeleg legyen.
    

cblaci 17094 2018. december 17. 18:57   Válasz erre: 17090
Az őszinteség egyfajta tisztelet, volt akinek a tankbőröm csípte a szemét, miért sértődtem volna meg, nem láthatunk mindent egyformán.
    

cblaci 17093 2018. december 17. 18:55   Válasz erre: 17088
Itt nem volt hűvös, rendesen tápláltuk a dobkályhát :-)
Féltakaróm volt, teljesen nem takartam, annyira azért nem motoroztam hidegben, de kétségtelenül a termosztát a legjobb megoldás. Peti motorján már kitaposott ez az út, úgyhogy könnyebb dolgod lesz, sőt neki még hűtőventilátora is van, úgyhogy van jó példa dögivel :-)
    

desiderus 17092 2018. december 17. 18:53   Válasz erre: 17091
Mármint a GSX-R 750-es lett folyadékhűtéses 1992-ben ?
    

kokrno 17091 2018. december 17. 18:14   Válasz erre: 17089
Én is ezt néztem. A 750- t '84-ben mutatták be, '85-től árulták. '92-ben lett vízhűtéses.
    

kokrno 17090 2018. december 17. 18:07   Válasz erre: 17087
Bocsi, hogy nem írtam rá, de így meg ezért lett sértődés belőle.
A megvalósításba belefektetett energia, és a kivitelezés elismerésre méltó. Csak nekem éppen nem tetszik, az eredeti műszerek szintézisét megbontja a szememben. Nem tudtam, hogy nem sértődsz-e meg érte, így nem tudtam, mit írjak.
    

desiderus 17089 2018. december 17. 15:33   Válasz erre: 17086
Az első levegő-olaj hűtésű blokkok 1984-ben jelentek meg. A Gixxer a GSX-R beceneve és ha jól tudom 1985-ben jelent meg levegő-olaj hűtéssel, rá egy évre viszont már folyadékhűtést kapott. Az adatokat fejből mondom a tévedés nem kizárt. :-) Nekem 2 db GSX 1100 EF áll a garázsban a feltámadást várva.
Közben találtam valamit : http://www.suzukicycles.org/GSX-series/adressfield-GSX-series.shtml
    

kantorbalu 17088 2018. december 17. 08:53   Válasz erre: 17087
Az ilyen garázs bulikon mindig hűvöske van, ezért okosan inni kell, mert a hőháztartás ugyebár fontos! Egyszer megkérem Petit, hadd vegyem szemügyre a termosztátos rendszert. Addig persze bőszen takargatjuk a hűtőt, bár az is csalóka és kiszámíthatatlan. Jártam már úgy, hogy reggel telibe takartam és napközben emelkedett a külső hőmérséklet. A dugóban meg állandóan a hőmérőt néztem, ami kúszott felfelé rendesen. A frászt hozta rám... nem vitás, hogy a termosztátos megoldás a tökéletes!
    

cblaci 17087 2018. december 16. 22:46   Válasz erre: 17085
Ejj, az a fránya fogalomzavar... Fenyőnek mégiscsak igaza volt :-) Mentségemül szolgáljon, hogy előtte egy garázsbulin voltam ahol egy kicsit okosra ittam magam :-) Annak viszont örülök, hogy Te legalább elolvastad és ki tudtál javítani, mert akinek írtam az leszarta, pedig az elektronikus mérő se lenne rossz, abból még választék is van.
Túlhűtött valóban az Inazuma, de ezt említetted Te is korábban, de lehet rajta segíteni amiről szintén írtam.
A besüléses motorkárral kapcsolatban én eddig még csak olyanról hallottam ahol nem volt normális a kenés, pl. elfogyott az olaj, vagy túlzásba vitték a szerelőpasztát ami levált és eltömítette az olajjáratot.
Ezek a motorok jó olajjal nagyon sokat bírnak, a Kék túrán láttam néhány vizeset elvérezni, de légolajost még nem láttam megállni a kánikula miatt.
    

kokrno 17086 2018. december 16. 22:39   Válasz erre: 17085
Az úgymond előző változat 1982-ben futott ki. Utána jöttek 1983-ban az első lég-olajhűtéses 750 GSX-ek. Amiknek kisebb, új blokkjuk volt az elődnél. Meg egy év múlva a gixxer.
De már '83-ban 84 paci volt a blokk, az előd 79.
Úgyhogy már volt 14 év tapasztalat a lég-olajhűtéssel, mire megjelent az Ina, aminek a blokkja a Gixxerekére hajaz megjelenésre, az első lég-olajos GSX-ek deklijei más megjelenésűek.
    

kantorbalu 17085 2018. december 16. 21:22   Válasz erre: 17082
Laci, túl hűttöttet akartál írni, nemde? Mert tényleg az. Biztosra mentek a japók. Gondolom volt ennek a blokknak egy előző változata olajhűtő nélkül, ahol el tudom képzelni, (amivel általában riogatnak) hogy a két középső henger megsül. Én ilyet csak hallottam, hogy:...ismertem valakit, akinek az ismerősének a két középső henger besült a dugóban... nem tudom, találkoztatok-e már ezzel? Ha jól emlékszem, közülünk is írt valaki a streetfighter üzemmódról, hogy simán bírta a blokk.
Nekem dugóban, melegben szokott felmenni az olajhő 120 fok fölé. De valóban 10-15 fok környékén örülök, ha az üzemi hőre feltornássza magát.
    

kokrno 17084 2018. december 16. 15:59   Válasz erre: 17083
Elméletileg ezt adja a Suzukikhoz. Más márkákhoz láttam hosszú szondával is. Szóval ez a rövid eléri az olajat.
Korábban már kerestem, akkor volt olyan típus is, aminél külön hangsúlyozták, hogy nincsen az órában buborék.
    

kantorbalu 17083 2018. december 16. 08:16   Válasz erre: 17078
Én az EBay-ről lőttem egy ilyet tavaly. Ez a rövid szonda kell. Annak idején feltúrtam a netet, de szinte csak ez van. Nem is emlékszem, találtam-e mást.
    

cblaci 17082 2018. december 16. 04:19   Válasz erre: 17081
Meglepő de ha a tavasztól őszig tartó időszak átlagát néznénk, akkor az jönne ki, hogy alul hűtött a lég-olajos blokk. Érdekes módon mégis inkább azért kíváncsi az ember a hőfokra, mert attól fél, hogy nyáron szétfőzi a blokkot. Egyszer a Pádison amikor még nem volt leaszfaltozva az 50km+-os erdészeti út, Peti hőfokmérője (olyan amit linkeltél) több mint 140°c feletti értéket mutatott, nagyon meleg volt és szinte csak araszoltunk a murvás emelkedőn. Ekkor döntöttem el, hogy nekem is kell, de olyan amit látok a műszerfalon. Nem volt egyszerű feladat, nézegettem mezőgazdasági gépek oldalain, kazános oldalakon, de olyat ami nem rontja le a műszeregység összképét nem találtam, végül megvettem azt amit az Aterinél találtam, igaz ház nélküli, de gondoltam majd megoldom azt is. Ez egy egyszerű elektromos kütyü, kell neki 12V és van egy hőre változó értékű termisztora amivel be kellett jutni az olajtérbe. Nem akartam sehol hozzányúlni az olajrendszerhez ezért a csavaros olajbetöltő kupakba építettem be, vagyis ott mért ahol az általad belinkelt kütyü. Pontos volt, legalábbis nagyjából azt az értéket mutatta mint a Petié amit mivel gyári volt összehasonlítási alapnak tekintettem. 15°C-os külső hőmérséklet környékén már 60-70°C fölé nem tudott melegedni az olaj, ekkor értettem meg miért takarja félig, vagy nagyon hideg időben teljesen az olajhűtőt Peti. Aztán én is takargattam a hűtőt a Petitől kapott Temasil lappal, de amikor 4°C-os reggelen indultunk ki Erdélybe majdhogynem kevés volt a féltakaró is. Aztán végül Peti motorján Lecsó tanár úr bravúrosan megoldotta ezt a kérdést az utólag felszerelt olajtermosztáttal, aminek szükségességét az olaj hőfokmérőn látott értékek indokolták. Mutatok képet a mérőről, volt saját háttér világítása, megcsináltam neki a vízhatlan házat és 4 évig problémamentesen üzemelt, illetve szerintem azóta is működik az új tulajdonosnál. Szóval én is úgy gondolom van létjogosultsága ennek a dolognak, nem véletlenül pakolták bele a 70-es 80-as években az ősöreg japán elődökbe.
    

kokrno 17081 2018. december 15. 23:22   Válasz erre: 17080
Már írtam, hogy autóban korábban a Suzuki a szükséges minimumot pakolta az autókba. Gyanítom, hogy a motoroknál is. Pl. az autókból is ismerős, szinte egyszer használatos puha lemezcsavarokat láttam gixxeren is.
Persze, sok minden nem szükséges a járgányokba. Manapság már a hűtőfolyadék hőfoka sem fontos a gyártók szerint. Nem is manapság, a H Astrámban sincsen. Amikben van, már azok is régen kozmetikázott értékeket mutatnak. Ami szinte egyenértékű a mérő nélkülek ellenőrzőfényben kimerülő tájékoztatásával.
Műszaki érdeklődésű emberként nem tartom haszontalannak. Meg amúgy számomra tetszetős csecsebecse is . Csak működik vajon rendesen?
    

jimy_L 17080 2018. december 15. 22:49   Válasz erre: 17078
Szerintem, ha szükség lenne rá gyárilag tesznek rá. Vagy azé nem tettek me, tesznek rá:))
    

jimy_L 17079 2018. december 15. 22:45   Válasz erre: 17051
No, van egy kb. 18 éves fékcső a motorodon, jó esetben 10.
Ezt azért sűrűbben illene cserélni, kb a karmantyúkat is. Sokan lecserélik a motorjukkal egy idős fékcsöveket a "fém fékcsőre", és elvannak szédülve, hogy ez egy állom milyen f@sza ez a fém fékcső. Pedig, ha belegondolsz, a gyári cső is pont olyan jó. Ha egy hidraulikacsövet fémhálóval kellene megerősíteni kívülről, háát nem állnék a csápos emelőre. Viszont csere esetén kicserélné a karmantyúkat is, fékcsövestől, folyadékostól, már kedvezőbb, sőt érezhetőbb is lenne a fékhatás javulás. Sőőt fékcső cserénél a folyadékot is kicserélik, ami szintén öreg mint az országút, meg esetleg el is melegítették párszor. Így valamicskét javul a hatás, de a karmantyúk cseréjével még jobb lenne a hatás.

Viszont aki keményen fékez, az használjon jobb fékfolyadékot, cseréljen féktárcsát, meg betéteket, és cserélje a fék gumi alkatrészeit is.
A zx9r-esen gyári csövek voltak, DOT 4-es folyadék, jó tárcsák és jó betétek. Előírt csereperiódussal.
Simán emelte a seggét fékezésnél két személlyel is.
Az inát úgy is szétkapom csendes téli estéken, már meg vannak a fékrendszer alkatrészei is. Majd tavasszal elmesélem milyen a fék. Habár eddig is qurva jó volt.
    

kokrno 17078 2018. december 15. 20:30  
Ilyet vett már valaki? Tényleg ilyen rövid szonda kell a miénknél? Létezik ehhez légbuborék nélküli? Reklámozni láttam már olyat, csak nem tudom, van belőle ehhez is? Esetleg fekete számlapost láttatok már?
https://www.motorosboltroadrider.hu/Olajhofokmero-JMT-05-7091093-d8211.htm
    

inazuma400 17077 2018. december 14. 23:14   Válasz erre: 17074
Az jó dolog, jövőre enis szeretnék sok helyre eljutni, szóval várom a tippeket hova érdemes menni itthon. Köszi! :)
    

cblaci 17076 2018. december 14. 11:12   Válasz erre: 17073
Nem kevés az, munka mellett, ügyeleti rendszerben nekem sajnos kivitelezhetetlen.
    


KTib962 17074 2018. december 14. 08:31   Válasz erre: 17071
Országon belül azt találtam ki, hogy körbemotorozzuk az ország legkeletibb, legészakibb, legnyugaibb és legdélibb településeit.
    

KTib962 17073 2018. december 14. 08:20   Válasz erre: 17072
Hát nem tudom mi minősül soknak vagy kevésnek. 13000 km körül mentünk, Tátra, többször Erdély, Montenegro. A tavasszal felrakott gumigarnitúra is a múlté már. Utas, csomagok, tempó, ezek biztosan mind hozzájárulnak a növelt igénybevételhez, a hátsó fékre pedig még pluszban a vezetési és kanyarodási stílus is ráterhel. Egyébként csak másfél garnitúra volt, de a jövő évet megint újjal kezdem. Bemelegítésnek majd megyünk egy Transszemenik-Transzalpina-Transzfogaras kombót, hogy a Dolomitokra rendesen össze legyen kopva :-)
    

cblaci 17072 2018. december 14. 07:46   Válasz erre: 17069
Akkor ott van igénybevétel, nem is emlékszem hogy hallottam volna hasonló extrém mértékű kopásról, bár azt nem írtad, hogy ehhez az évi két betétgarnitúrához mennyi km társult, gondolom nem kevés.
Nekem kb. 40ezret ment el a hátsó fékbetét az Inazumán, elől kicsivel 25ezer felett koptak el a szintén organikus betétek. Hozzátartozik ehhez, hogy szinte csak hosszabb utakon használtam a motort.
    

inazuma400 17071 2018. december 14. 02:03  
Egyébként kinek mi jövőre a túra terve? Vmi komolyabb hosszabb meg messzebb, országon belül kívül stb. :)
    

inazuma400 17070 2018. december 14. 02:02   Válasz erre: 17067
Bocsánatot kívánok! :D de ez tényleg olyan téma már h ezer meg ezer cikk foglalkozott vele, és magyarázta el az egyik azt h miért a másik azt h miért ne, ez már tényleg csak egyénfüggō szerintem...
    

KTib962 17069 2018. december 14. 00:05   Válasz erre: 17068
Ez a mostani gépemmel az R1150R-rel történt idén. Nekem is azt mondta a tavaszi szervíznél a szerelő, hogy felesleges az 5.1, aztán a cimborámmal lecseréltük. Én egy szezonban elhasználok két hátsó fékbetét garnitúrát, mert folyamatosan a hátsó fékkel stabilizálom a motort kanyarban, kanyar meg volt idén dögivel, meg lesz jövőre is, úgyhogy mindenkinek csak javasolni tudom.
    

cblaci 17068 2018. december 13. 23:30   Válasz erre: 17066
Milyen motor volt ez? Mindkétszer ugyanaz?
    

cblaci 17067 2018. december 13. 23:28   Válasz erre: 17065
Jóvanna! én kérek elnézést hogy segíteni próbálok a hülye tanácsaimmal :-)
    

KTib962 17066 2018. december 13. 23:22   Válasz erre: 17064
Kétszer is elfőztem a hátsó fék dot4-esét. Egyszer vezetéstechnikai tréningen, egyszer gyakorlás közben. Váltás óta nincs gond. Na ez az élmény nem hiányzik szerpentinen lejtmenetben, Természetesen mindenki maga tudja, hogy milyen strapának teszi ki a gépet, de az a 30 fok forráspont különbség ennyit számít.
    

inazuma400 17065 2018. december 13. 23:18   Válasz erre: 17063
Ja, arról enis olvastam h 100assal jobb eltenni, de én nem vagyok a teli indítgatás híve, ugyanis úgyse jó a motornak álló helyzetben felmelegedni üzemi hőmérsékletre, ha egyáltalán felmelegszik, mert ugye hideg az olaj, elégtelen a kénes, stb persze az enyém fűtött garázsban van, de én nem szórakozok ilyenekkel. Azért is kár kb erről beszélni szerintem, mert már lerágott csont, úgyis mindenki saját belátása szerint cselekszik. :)
Tankom továbbra sincs.... :'(
    

cblaci 17064 2018. december 13. 22:49   Válasz erre: 17059
Volt már olyan amikor a dot4-et elfőzted? Komolyan kérdezem mert én is gondolkodtam az 5.1-en, de két okból maradtam a dot4-es előírásnál. Utai körülmények között átlagos igénybevételű motornál képtelenség elfőzni a dot4-et, még vehemensebb pilóták szerint is, nyilván ha ez előfordulhatna akkor más lenne az előírás. A másik pedig az, hogy állítólag a nedvességmegkötő képesség egyenes arányosságban növekszik a forrásponttal, vagyis az 5.1-et sűrűbben kellene cserélni. Nem mintha ez nagy kiadás lenne, főleg nekünk akik megcsináljuk magunknak, de azért indokolatlanul nem szívesen szerelgetem azt amit egyébként nem kellene az előírnál sűrűbben. Nem kötekedek, tényleg érdekel a tapasztalatod.
    

cblaci 17063 2018. december 13. 22:42   Válasz erre: 17052
Elvileg a 100-as benya jobban bírja a pangó állapotot, volt már erről itt szó Ricsi, ezt ha kiegészíted havonta egy beindítással, már kisebb eséllyel lesznek lerakódások a karbi érzékenyebb részein, de a tűszelepeknek is jobb a "nedves" állapot, na meg az a fránya olaj is megfordul benne néhányszor legalább.
    

cblaci 17062 2018. december 13. 22:35   Válasz erre: 17057
Igazad lehet, de ezekkel a fogalomzavarokkal tökéletesen együtt tudok élni, szerencsére a gyakorlatban ritkán nyúlok mellé ;-)
    

cblaci 17061 2018. december 13. 22:34   Válasz erre: 17051
Nekem is fémhálós volt az összes fékcső az Inazumán, egyértelműen határozottabb a nyomáspontja, de az se mindenható, pl. a 750-es Tokico féknyereg és az 1,2-es Brembo féknyereg között van egy kis különbség, utóbbi a gyári fékcsövekkel is jobb mint a Tokico a fémhálóssal. Nekem a Honda négydugattyús Nissin nyerge érezhetően egy minőségi lépcső volt, ezért egyelőre nem tervezem lecserélni a gyári fékcsöveket, ha viszont megérik a cserére akkor fémhálós lesz, már csak az ára miatt is, mert pl. egy Goodridge fékcső készlet olcsóbb mint a gyári eredeti, pedig minőségben nem rosszabb. Érdekes viszont, hogy vannak típusok ahol a gyári hagyományos fékcsövek is nagyon jók, ezért nem hozott érezhető változást a fémhálós, nemrég számolt be erről egy Kawasakis barátom de nem ő volt az egyetlen.
    

kokrno 17060 2018. december 13. 20:09   Válasz erre: 17055
Pont ezért kérdeztem, mert így logikus.
    

KTib962 17059 2018. december 13. 18:50   Válasz erre: 17051
Minden eddigi motoromon lecseréltettem fémre minimum az elsőt, ha gyárilag nem volt rajta, kivéve a duo fékeset. CB500 és CBF600. Érezhetően javult a fékhatás, ami utassal terhelve jól jön, plusz a szerpentinezés miatt a dot4-et 5.1-re cseréltem.
    

jimy_L 17058 2018. december 13. 18:30   Válasz erre: 17057
Erre találták ki a többfokozatú, (téli-nyári) olajakat.
    

fenyooldrider 17057 2018. december 13. 16:00   Válasz erre: 17046
Azért vannak kisebb fogalom zavarok, főleg a "hideg indítás" körül!
Semmi köze, sem a télhez, sem a hideghez, minden egyes indítás hidegindítás, amikor a motor hőfoka jelentősen eltér az üzemmeleg állapottól és ez nem csak a hűtőfolyadékra igaz, hanem a motor minden egyes pontjára, beleértve a motorolajat is! Tehát ha nyáron 30 fokban indítasz egy motort, az minden esetben hidegindításnak minősül! Persze, minél hidegebb a külső hőmérséklet, annál jobban igaz a fenti állítás! Mondjuk amelyik kocsiban csak városban 300.000km van, azt nagyívben elkerülném, bármilyen jónak is tűnik, az a legnagyobb ellensége a motornak!
    

inazuma400 17056 2018. december 12. 23:22   Válasz erre: 17051
Úgy tudom, Kovács Petinek a motorjan az van, de nem biztos, én mondtam a szerelőmnek h ki kéne cserélni enyémeket fémre, ő meg megkerdezte h járok e pályára, mondom nem, akkor meg felesleges. Ez az ő véleménye, de azért jobban bele gondolva nem hülyeség, utcán nincs olyan igénybevétele a féknek h indokolt legyen, meg nem hiszem h alul méretezettek lennének a dolgok ezeken a motorokon normál utcai használat mellett, az újabbak már cifrabbak... Eltörő villanyakak, széttörő kerekek, kerékagyak, gardányok stb...
    

inazuma400 17055 2018. december 12. 23:21   Válasz erre: 17051
Ug, hogy tudom, Kovács Petinek a motorjan az van, de nem biztos, én mondtam a szerelőmnek h ki kéne cserélni enyémeket fémre, ő meg megkerdezte h járok e pályára, mondom nem, akkor meg felesleges. Ez az ő véleménye, de azért jobban bele gondolva nem hülyeség, utcán nincs olyan igénybevétele a féknek h indokolt legyen, meg nem hiszem h alul méretezettek lennének a dolgok ezeken a motorokon normál utcai használat mellett, az újabbak már cifrabbak... Eltörő villanyakak, széttörő kerekek, kerékagyak, gardányok stb...
    

jimy_L 17055 2018. december 12. 23:21   Válasz erre: 17051
Hamán fékfolydékot cserész, akkor a fékcső csere is könnyebb. Úgyis kell légteleníteni.
    

jimy_L 17054 2018. december 12. 23:19   Válasz erre: 17052
És , ha leengednénk az olajat, és úgy tennénk el télire?
    

inazuma400 17053 2018. december 12. 23:16   Válasz erre: 17050
És milyen igaz! :D bár akkor nem tudnánk ilyen jókat röhögni, még jó h mindenki számára elérhető a zinternet, bár nem biztos h a javukra válik :D
    

inazuma400 17052 2018. december 12. 23:13   Válasz erre: 17048
XDDDDD
Én végig követtem, még ha nem is szóltam hozzá, úgy voltam vele, úgyis vannak itt nálam sokkal okosabbak, meg úgyis mindenki másra esküszik. Viszont érdekes votl olvasni arról h nem lesz semmi baja a blokknak ha benne marad az idei olaj, mert a másik nézőpontal már találkoztam, bár bevallom azzal sem olyan rég. Egyébként énis mindig használt olajjal teszem el.
Most úgy áll a dolog nálam h talán holnap megjön a tankom, de én már csak akkor hiszem el ha látom... Szóval a motor most kisse szét van bombazva, plussz helyenként koszos is, viszont a karbikat leengedtem, más azt mondja megkocsonyasodik benne a benya, megint más azt mondja amit Te is, g kiszarad a tömítés, szóval passz... Egyik se hülyeség szerintem, de talán Te közelebb állsz az igazsághoz, mivel az injektoros motorokat nem lehet le engedi (leglabbis én így tudom, nekem sose votl) és még sincs semmi bajuk. Bár hozzá teszem előző években ensem engedtem le a karbikat soha, de nehezen is indult minden tavasszal....
    

kokrno 17051 2018. december 12. 21:13   Válasz erre: 17046
Majd a csereperiódusnál ki lesz akkor. Tavasszal majd megejtetem a telószárszimmeringek cseréjét. Oldaltámaszon állva megjelenik az olaj a telószáron. Akkor már abban olajcsere, meg tisztítás. Bár nekem semmi nem tűnik fel, azért a karbiszinkront is megcsináltatom majd.
Meg, mivel nem emlékszem, ha nem volt idén, fékfolyadék csere.
Amit az eladó az enyém után hozott, azon fém fékcsövek voltak. Valaki megejtette már olyanra a cserét? Érdemes? Bár én még nem hiszem, hogy észrevenném a hatást, de, ha jobb tőle, már a tudat miatt megérné.
    

cblaci 17050 2018. december 12. 21:05   Válasz erre: 17049
A PLC tanárom mondta vala: "A hülyeség fertőzőbb monitoron keresztül, mint egy tömött váróteremben az influenza" :-)
    

lecso 17049 2018. december 12. 20:13   Válasz erre: 17039
Ezzel nagyon beletaláltál, igazad van. Gyönyörű példája, mikor a totálkár valamelyik szakértője elkezdi terjeszteni a hülyeséget...
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők