10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

inazuma400 16645 2018. november 17. 22:10   Válasz erre: 16642
Ez igen! Nem semmi! Ilyneelt már csak veterán talikon látni...
    

inazuma400 16644 2018. november 17. 22:08   Válasz erre: 16641
Azért nekem annyit nem eszik, de ígyis sokallom, meg ám nem lenne rossz autó ez, dehát az álmok meg a vágyak.... :D
    

kokrno 16643 2018. november 17. 22:07   Válasz erre: 16642
1,3, vagy 1,5? Nagyon vagányak voltak az X 1/9-ek.
    

jimy_L 16642 2018. november 17. 22:00   Válasz erre: 16624
Ez tévedés.
Nekem is volt levehető tetejű szíp autóm.
    

kokrno 16641 2018. november 17. 21:50   Válasz erre: 16636
A 190-dettó. 107 ló volt,. régivágású motorral, meg automatával nem volt rakéta. A legkisebb mért fogyija nem volt sokkal 9liter alatt. De nagyrészt városban és környékén használtam, évszaktól függően 12-14 literből volt el. Amikor elkezdtem ingázni, ezért is használtm anyámék Poloját, és a Mercit már csak néha futtatttam meg.
    

inazuma400 16640 2018. november 17. 21:48   Válasz erre: 16634
Hát igen, engem vhogy a simsonok sem vonzanak, mivel nekem rigam volt, mindenkinek az kedves amivel emlékeim vannak, úgyhogy nálam a Riga, kis etz, és a jawa a tuti! :)
    

inazuma400 16639 2018. november 17. 21:44   Válasz erre: 16633
Ohh, megtisztelő! :) mint lejjebb írtam, szerintem nincs ezzel semmi probléma. :) ha meg vkit zavar majd szól, de nem hiszem h lesz ilyen, mert egyébként nagy volt a csend... Szóval ha nem is ina, legalább pörög a fórum, meg kicsit jobban megismerjuk egymást, hiszen a találkozók is erről szólnak inkább szerintem, mintsem a motorokrol, mindannyiunk tudja h kiváló gépek, és ők hoznak minket össze évről évre! Azt hiszem ezzel mindenki egyet ért! :)
    

kokrno 16638 2018. november 17. 21:42   Válasz erre: 16632
Öt éve is megtette egy kesztölci fickó, aki az egomi buszvégről kötött el egyet.
    

inazuma400 16637 2018. november 17. 21:40   Válasz erre: 16632
Hallottam régi öregektől énis mindenféle jármű elkötést jogsi nélkül 14-16 évesen stb.... :D
Én ehhez képest adott jó gyerek voltam, igazán nagy hülyeséget sose csináltunk. :D
    

inazuma400 16636 2018. november 17. 21:38   Válasz erre: 16630
Az enyém is 90es évek, 1.6 szívó, 8 szelep, örök élet +1 nap, és még csak kirohadni se fog alólam, viszont kéne egy újabb... Meg ahhoz képest h mennyit eszik cserébe nem megy... Túl nehéz a kasztni 100 lóhoz....
Hát igen, az inaval nem lesz gond az tuti. Fenyő már le is írta h miért nem, meg h mit képes elviselni ez a blokk! :) ami egyébként a motorgyártás történetének az egyik legszebb darabja! :) és nem utolsó sorban legmegbízhatóbb is!
Ám szerintem ne aggódj ezen, h off topic, nem olyan a társaság, látod fő vezérünk is vissza tért a Hondahoz, de szerencsére mégse hagyott itt minket! Szerintem ez a csoport több egy átlagos típus csoportol, szóval simán megfér itt más is.
De ha vissza kaptam a tankom lesz még ígyis téma az ina, de egyenlőre nem tudok róla semmit, hétfőn felhívom a foszert h h állnak a dolgok....
    

kokrno 16636 2018. november 17. 21:38   Válasz erre: 16630
Nekem is két literes benzines volt a W201-em. Automata, és elektronikus vezérlésű karbis. A túlfeszültség relé tudta megállítani néha. De csak rájött egy villamosságis. Mert amúgy úgy csinált, mintha a lamda szonda akadna ki. Az tudja, hogy vagy elveszi a kaját, vagy fullra tolja. Ez meg váltogatta a két végletet náha.
    

kokrno 16635 2018. november 17. 21:31   Válasz erre: 16631
Egy dokumentumfilm szerint a villanykörtekartell ébredt rá először arra a múlt század elején, ha túl sokáig bírják az izzók, nem bővül a piac. Így megegyeztek, hogy a saját érdekükben mindegyikük rövidíti a várható élettartamot. A legrégebben, 1901. óta világító izzónak egy tűzoltóőrsön webkamerája is van.
http://www.centennialbulb.org/cam.htm

Biztosan volt már itt, hogy a legenda szerint a Suzuki ezt a problémát nem a szövőgépei avultatásával, hanem termékpalett-bővítéssel oldotta meg, ennek köszönhetjük motorjainkat.
    

cblaci 16634 2018. november 17. 21:21  
Akinek volt, annak most megdobban a szíve, javaslom az első egy percben vegyétek le a hangot mert a zene tömeggyilkos képességekkel rendelkezik.
1:02-nél viszont fejhallgató fel és hallgassátok azt a hangot, sokszor mondtam már, talán itt is, ettől szebb gyári 2T hang nem létezik az én füleimnek!
https://www.youtube.com/watch?v=FB9Vq_udhyA
    

cblaci 16633 2018. november 17. 21:12   Válasz erre: 16630
Nem szarral gurigázol azt el kell ismerni, nekem mindig is tetszett a Kaffermerci!
Képet szeretnék kérni, nem baj ha off, Ricsit kinevezem moderátornak, ő egy jó indulatú gyerek aki nem bánja a típusidegen dolgokat :-)
    

cblaci 16632 2018. november 17. 21:10   Válasz erre: 16629
De legalább buszt egyszer se loptunk, mert akkoriban olyan is előfordult :-)
    

kantorbalu 16631 2018. november 17. 21:05  
Rácsapnék a kezére annak, aki a tervezett avulást először leírta!
Aztán sajnálom a magyar autógyártás totális kivégzését. Szerintem leleményes autók lennének. Ahogy magunkat ismerem...
    

kantorbalu 16630 2018. november 17. 20:57   Válasz erre: 16589
‘90-es szívó 2 literes W124-et (Merci) hajtok több mint 10 éve. Miután rendbe hoztam és mondjuk úgy: már tényleg az én autóm lett, a megbízhatóság maga! Ha egy ilyen motor beindul, addig megy, amíg a nafta tart. Ha elindul, biztosan célba ér. Márpedig ez beindul...!Nagyon nagy gondban leszek, ha kirohad alólam. De hogy ne offoljunk annyit, én az Inazuma-ról is ilyen véleménnyel vagyok. És mindkettő stílusos masina, nincs vita!
    

inazuma400 16629 2018. november 17. 18:19   Válasz erre: 16625
Azigen XD
    

kokrno 16628 2018. november 17. 14:59   Válasz erre: 16616
Csak sajna nem annyiért adják, mint az újságot, hehe
    

kokrno 16627 2018. november 17. 14:58   Válasz erre: 16620
Azok igencsak drágulnak. Ráadásul szerintem formailag kicsit előrébb voltak az akkori formákhoz.
    

kokrno 16626 2018. november 17. 14:55   Válasz erre: 16614
Ezeket nagyon eltalálták.
    

cblaci 16625 2018. november 17. 13:49   Válasz erre: 16622
Mondjuk kisebb volt mint a Lada, de csak a csomagtere, bár nekem akkor még azzal se volt bajom, persze voltak körülmények amikor ki lehetett nőni, erre is van egy sztori, előre is bocs az újabb off-ért.
A Zastava 5 személyes volt, de mi egyszer 6-an indultunk el mert a cimborám kocsija elromlott. Kaptunk egy ellenőrzést ahol a rendőr azt állította, hogy a kocsi csak 4 személyes. Óvatos vitába szálltunk de amikor előkerült a forgalmi nekünk lett igazunk, persze ettől a ténytől függetlenül mi még mindig többen voltunk egy fővel. Az egyik haver apja anyagbeszerző volt a TSZ-ben, ez volt a szerencsém, mert tudni kell, hogy azoknak a világlátott embereknek akkoriban nagy hatalmuk volt, mindenkit ismertek, mindent beszereztek maszek megbízásból is, így aztán jó kapcsolatot ápoltak a falu krémjével, beleértve a rendőröket is. Így sikerült megúszni a kalandot, na meg azt hazudtuk, hogy az egyik haver csak odafelé jön mert ott lakik ahova megyünk, így aztán megígértük hazafelé már szabályosak leszünk. Aztán úgy alakult, hogy a céltelepülésen összefutottunk egy ismerőssel akit természetesen nem hagyhattunk ott, hazafelé már 7-en jöttünk, ő volt az aki panaszkodott a csomagtartó méretére :-)
    

cblaci 16624 2018. november 17. 13:41   Válasz erre: 16616
Mi van Jimy, Pesten nem ismerik a Cabriót?
Ja tudom, nagy a szmog azért nincs elterjedve, a pollenszűrő meg szart se ér ha nincs fent a sátor :-)
    

kokrno 16623 2018. november 17. 09:05   Válasz erre: 16613
Vot, amikor párom kifakadt, mert nem todok elhozni velle egy lapraszerelt szekrényt. Node ahhoz is tetőcsoomi. vagy utánfutó kellett volna. Az előző autókon sem volt. Csakmsógor 206-án mindkettő van, ahhoz viszonyít. Viszont az egy ütött koopott mindenes, ha elkezdesz cuccolmni az autóval, idővel lelakódik. Most ez karcolja meg, az törik bele, stb.
Mindtam, hogy azért négy fővel elötudtunk vele menni nyaralni, az a cucc belefért. Mert önmagában bő 400 literes csomija van, csak úgy, mint egy szedánnak. Sok belefér, csak nem hosszú , nagy dolgok. A Poloknak jóval kisebb csomagtartója volt, igaz, azokkal is elfért a nyaralós cucc. Csak azokban az utastér felé bővíthető volt.
    

kokrno 16622 2018. november 17. 08:57   Válasz erre: 16611
Nem volt negatív kritikája, csak, mint írtam, beszürkült a választékba, nem volt vágyott autó, mint a Lada. Aki számítani akart, Ladát vett. Annak volt respektje, és képesek voltak közel évtizedet várni rá. A várólisták jelezték egy autó kívánatosságát. Pedig ténykeg sokkal praktikusabb volt egy Zaszti, de már akkor is sokan nem a. maguk igényeire akartak autót venni, hanem megmutatni, hogy mim van, mit tudtam venni.
    

kokrno 16621 2018. november 17. 08:05   Válasz erre: 16615
Hehe, nem szemét, hanem újonnan vásárolt kuka szállítás
    

inazuma400 16620 2018. november 17. 07:51   Válasz erre: 16614
Ja, az a szín nekem is nagyon bejön, meg a masina is feelinges, bár venni nem vennék, inkább az a régi 500as kéne, amiről a képet is mutattam. Ezekért a bobberekert se vagyok oda. De ám Jó dolog h még gyártanak ilyeneket, kár h az mz teljesen becsődölt... Gondolom ti is láttátok amik a 2ezres évek eleje felé készültek, nah egy olyat azért elfogadnék, mz 1000 s, már csak a kuriózuma miatt is! :) amikor legutóbb néztem német oldalon néhány éve, olyan 1-1,5m körül lehetett kapni.
    

inazuma400 16619 2018. november 17. 07:43   Válasz erre: 16613
Hát igen, ilyen ez a szakma. Ha az embernek nem lehet több autója, akkor muszáj olyat venni ami praktikus, nem pedig vmi 2 üléses kabriot ha esetleg arra vágyna! :) bár néha elgondolkodom azon h amúgy a kocsi + motor kombó is igen nagy luxus, főleg a motor, ami igazából élvezeti cikk.
Én egy épített autót tudnék elképzelni, ültetés, nagy felni stb, talikra járni, dehát ilyen fizubol tényleg nem lehet ennyi felé menni, pláne nem a motorozas mellett ami már önmagában is egy drága hobbi...
    

inazuma400 16618 2018. november 17. 07:37   Válasz erre: 16612
Értem, jók is azok, egészen idénig enis úgy motoroztam csak. De már ideje volt vmi normális motorra való ruhának is. :)
    

KTib962 16617 2018. november 17. 07:27   Válasz erre: 16616
Ez a fórum meg olyan, mint a retró rádió: a 60-as, 70-es és 80-as évek legjobbjai... :-)
    

jimy_L 16616 2018. november 16. 22:58   Válasz erre: 16586
Ez az opel, olyan mint az az újság, amit a hajléktalanok árulnak.
Fedél nélküli.
    

cblaci 16615 2018. november 16. 21:13   Válasz erre: 16600
Nem gondolnám, hogy a szemétszállításra ez a szépség lenne a legalkalmasabb :-)
    

cblaci 16614 2018. november 16. 21:11   Válasz erre: 16594
Ezek a Jawák nekem is nagyon tetszenek, főleg az "ős színű" bordó 300-as!
    

cblaci 16613 2018. november 16. 21:08   Válasz erre: 16592
Nekem tetszik a kabrió és vennék is ha megengedhetném magamnak, viszont olyan autó kellett amibe ha kell a szerszámok is beleférnek, vagy a családi kirándulást is lebonyolítja, így ehhez az igényekhez kellett igazodnom.
    

cblaci 16612 2018. november 16. 21:04   Válasz erre: 16590
Nem emlékszem, hogy lett volna cordura, ez se motoros ruha volt hanem inkább szerelő overall, legtöbbet farmerban és sima utcai bőrdzsekiben motoroztunk.
    

cblaci 16611 2018. november 16. 21:01   Válasz erre: 16588
Nem emlékszem negatív kritikára, jó híre volt errefelé a Zastavának, de az is lehet hogy én azért éltem meg annyira jónak, mert életem első autója volt, ami hozta magával a fiatalság legszebb élményeit. Az autó lerövidítette a távolságokat és időjárási korlátai sem voltak mint a motornak. Egyik szombati diszkós nap alkalmával, két faluval arrébb. egy odavalósi lánnyal szórakoztam, már tartott egy ideje a románc ezért szerettünk volna kettesben maradni. Arrafelé nem volt helyismeretem, de láttam egy dűlő utat kifelé a faluból, ami egy kiserdőhöz vezetett, olyan kietlen rész volt az ahová a madarak is csak megdögleni jártak.
A falu fényei is alig látszottak, tényleg csak kettesben voltunk és semmi nem zavart minket abban, hogy végre a testünkkel is megajándékozzunk egymást. A szerelem sóhajai hamar bepárásították az autó üvegeit, de sajnos a romantikus hangulatot megzavarta egy ijesztő zaj kintről... egy darabon letöröltem az oldalsó szélvédőt, majd egy pillanatra azt hittem, hogy a fekete piacon kapható 250Ft-os VHS szalagok egyik horrortörténetébe csöppentünk bele. Egy kb. 150 kilós fehér hajú, fehér bajszos, igazi nagy busafejű paraszt nézett velem szembe, aki a "mit csinálnak itt maguk?" kérdést szegezte felém. Mondhattam volna, hogy mittudom én pl. váltó szoknyát cserélek, vagy belső világítást javítok, mert mint látszik nem működik... aztán válaszd ki amelyik jobban tetszik bammeg!
Az igazság viszont az volt, hogy mindketten nagyon megijedtünk, a csaj a bugyiját nem találta, én meg a slusszkulcsot pedig bent volt a helyén... Aztán amikor a nagy ijedségből felocsúdva megtaláltam az eszemet, úgy elporoltam onnan tökön paszulyon keresztül, hogy majdnem felborítottam az egyébként mezőőr bácsi szimóját is.
Szép idők voltak, aminek akkor volt az ideje, fiatalság... bolondság!
    

inazuma400 16610 2018. november 16. 20:36   Válasz erre: 16607
Jaaa így már értem, csak nem volt világos ez a fél millas keret, mert hát ugye a cabriod többet ér, így nem tudtam össze rakni a dolgot! :)
    

inazuma400 16609 2018. november 16. 20:33   Válasz erre: 16606
Jajaja, teljesen igazad van, így énis megértem a Te álláspontodat. H Neked miért az fekszik jobban.
    

inazuma400 16608 2018. november 16. 20:31   Válasz erre: 16605
Nálam is szarakszik... Eddig azt hittem h a telo v a net, de ezek szerint az oldal szar megint...
    

kokrno 16607 2018. november 16. 20:24   Válasz erre: 16604
Nem, nem, írtam, higy 3 éve lesz. Jön helyette egy olcsóbb, éw így még valamennyi pénznek állnima házhoz. Ha már miatta, meg moci miatt is belenyúltam a lakhatási keretbe. Majd vissza kell hozni valamennyit. De úgy voltam, amíg ketyeg a Fundás óra, élek egy kicsit. Kis dolce vita, amíg lehet.
    

kokrno 16606 2018. november 16. 20:21   Válasz erre: 16602
Mindenki más, neked így, nekem úgy, nincsen ebből sértődés,,hehe.
Én mondjuk eléggé bele tudom magam képzelni mások helyébe, még akkor is, ha nagyon nem értek velük egyet. De tudom, miért jó az nekik úgy, ahogyan nekem nem. Azután én is megpróbálom megvilágítani a saját miértjeimet másoknak. Mindenki egyforma lenne , szürke lenne a világ. Szerencsére magamfajtából kevés van, hehe
    

kokrno 16605 2018. november 16. 20:16   Válasz erre: 16599
Mindig valami hibaüzenet volt, pedig akkkor elment az üzi, csak a kép nem.
    

inazuma400 16604 2018. november 16. 20:11   Válasz erre: 16601
Jaa h akkor még az astra mellé veszel?
    

inazuma400 16603 2018. november 16. 20:08   Válasz erre: 16600
:D
    

inazuma400 16602 2018. november 16. 20:06   Válasz erre: 16595
Ja értem. Amúgy nem azért írtam h beléd álljak, csak kifejtettem a véleményem. :)
    

kokrno 16601 2018. november 16. 19:39   Válasz erre: 16591
Amikor megvettem, mind az volt. Összesben az Astra a csúcs nekem, de a Merci is szorosan mögötte.
Nem tudom, több minden, de max. fél milla a target.. Meg nem nagy fogyi benzinnel, lévén napi ingázok. Mivel ugye ingatlanétel várható, de az utána sok melóval, lehet, hogy megint egy Fabia kombi, hogy legyen szállítási kapacitás.
    

kokrno 16600 2018. november 16. 19:34  

    

kokrno 16599 2018. november 16. 19:32   Válasz erre: 16593
Pedig praktikus, hehe

Bár mocin jobb lett volna mögöttem, mint a kecskés ürge
    

kokrno 16598 2018. november 16. 19:31   Válasz erre: 16593
Pedig praktikus, hehe

Bár mocin jobb lett volna mögöttem, mint a kecskés ürge
    

kokrno 16597 2018. november 16. 19:31   Válasz erre: 16593
Pedig praktikus, hehe

Bár mocin jobb lett volna mögöttem, mint a kecskés ürge
    

kokrno 16596 2018. november 16. 19:30   Válasz erre: 16593
Pedig praktikus, hehe

Bár mocin jobb lett volna mögöttem, mint a kecskés ürge
    

kokrno 16595 2018. november 16. 19:24   Válasz erre: 16592
Az előző motorvásárlási szándékból lett. A motor még csak-csak, de normális ruházat még egy adag pénz. Meg magamat ismerve nem használom majd sokat, akkor pláne drága hobbi. Akkor legyen helyette a másik régi vágy, a kabrió. De ne vászontetős legyen, lemezes.
Azután mégiscsak lett motor is. Nyáron egyszer majdnem jártam egy hetet motorral. De alapvetően kocsival járok dolgozni. A motorhoz legalább 5, de inkább 10 perccel hamarabb kell kelhi, mert azzal nem fogok száguldani, hogy behozzam ezt az időt. 35 km-en sietni kellen ezért. Fél hatkor indulok, akkor hüvi van.Meló után meg meleg .
Azután az a 35km egy jobbára egyenes alföldi út, elég aacsony élményfaktorral. 90-el pláne unalmas.De megszoktam, hogy kocsival benyomom a tempomatot. Meg hát, nem szoktam alapvetően kabriózni menni. Jövök melóból, jó az idő, lenyitom. Vagy viszek valamit, hozok, kocsival, és amikor üres a csomi, lenyitom. Bár azért nyitva is több fér bele, mint amit motoron vinni lehetne, amikor meló után elmegyek bevásárolni.
De már írtam, én nem vagyok fanatikus motoros, hoogy minden lehetőséget megragadok a motorozásra. Kényelmes lusta ember .Hétvégén elmotorozni valahová az tetszett. Vagy kerülni egyet Félegyháza felé, arra vannna kanyarok. Meg Anyámék felé is, de arra egyre rosszabbak az utak. De a napi rutinban nem tud sok élményt adni. De az amúgy is kocsival megtett utat feldobja nekem.
    

inazuma400 16594 2018. november 16. 18:57  
egy kis érdekesség, most futottam bele

http://www.motorrevu.hu/cikkek/54078-a_jawa_3_uj_modellt_mutatott_be__jawa__jawa_42_es_perak
    

inazuma400 16593 2018. november 16. 18:49   Válasz erre: 16592
*valószínű h NEM lesz olyanom...
    

inazuma400 16592 2018. november 16. 18:45   Válasz erre: 16586
Hát nemtom... Számomra motorozás mellett értelemezhetetlen a kabriózás, mert ha jó idő van úgyis motorral megyek! :D viszont egy napfénytetőt nagyon hiányolok... De valószínű h lesz olyan autóm. A pugba akartam csinálni, de mire megszületett az ötlet addigra már tárgytalan lett... Az egyedüli nyitott kocsi amit elfogadnék az a shelby cobra v ac cobra, kinek hogy tetszik. Vagy esetleg egy Porsche 550 v ezek replicai, de azok is túl drágák, szóval térjünk vissza a földre! :D
    

inazuma400 16591 2018. november 16. 18:35   Válasz erre: 16584
Elég színes a paletta! :) melyik volt a kedvenced? Most amúgy milyen astrad van? G? És mi a terv után? V még nincs elképzelés?
Fúúú ezek a regi fiatok nagy királyok! Nagyon tetszik ez a bódé!
    

inazuma400 16590 2018. november 16. 18:31   Válasz erre: 16583
Szóval a cordura elődje? V már volt akkor is?
    

inazuma400 16589 2018. november 16. 18:30   Válasz erre: 16582
Ja értem, hát igen, nekem is ez a bajom az új autókkal... Igazából már nem is lehet nagyon szívó motort kapni, mind kisköbcentis turbós... Nem fognak elmenni annyit mint a régi öregek. Ha meg mégis van szívó az általában túl nagy V motor, azt meg nem kéne erőltetni ilyen fizu mellett.. Bár nemtudom h melyik a kifizetődőbb.. Egy 3.2es szívó V6 v egy 2.0es turbós... Az a baj az ember vagyik a szépre meg a jóra, csak aztán műszakilag meg majd jön a szívás velük...
    

kokrno 16588 2018. november 16. 18:21   Válasz erre: 16587
Azt én sem értem, hogy a Zaszti miért lett egy olyan szürke, nem nagyon preferált típus nálunk. Praktikus is volt az ötödik ajtójával, amit anno csak két, nálunk nem is forgalmazott típus, a Polonez, meg az IZS tudott még. Talén a hype, hogy a nagy orosz testvér adott Lada volt amit venni kellett presztízsből, és utána mindenki azt akart. Persze a maradiság, az volt a klasszikus autóforma, emez valami fura új öszvér.

Az enyém nem is annyira múlt még, az S51 blokkjával, kerek hátsó lámpájával. Volt szomszédomnak, aki amúgy grosse DDR zwei-takt fan, sok Trabi, Waresz, Barkas mellet egy korai, markolatváltós Scwalbe-ja. Na, az olyan örökség, amit nem is ismerünk.
    

cblaci 16587 2018. november 16. 11:41   Válasz erre: 16585
A Zastava minőségben és fogyasztásban az összes akkori szoci autót verte. Persze jó lett volna bele egy 5-ös váltó, meg egy kicsit nagyobb csomagtér, de komolyan mondom a minőségérzet benne már majdnen nyugatias volt. Jó kis forgós volt az 1,1-es Fiatból származó motor. Keresztapámtól vettük, ő egy Samarát vett helyette, azt mondta nagy csalódás volt, főleg amikor lemásztak a kárpitok az ajtóról, de a fogyaszása is kedvezőtlenbb volt.
Szép a H-s kabrio, az Ina is, de azt itt mindenki tudja, a Swalbi meg egy darabka történelem :-)
    

kokrno 16586 2018. november 16. 10:36  
Azért, hogy néha Ina is legyen a topicban, a jenlegi "flotta"
    

kokrno 16585 2018. november 16. 10:34   Válasz erre: 16577
No igen,a Dacia nem volt alapjában véve rossz autó. Az első széria elég jó volt, amíg nagyrészt Renault alkatrészekből szerelték. De hogyan bővült a hazai beszállítói kör, úgy silányult a minőség. Meg közben a szerelési is, ahogyan a franciák elengedték a kezüket. Pedig szoci viszonylatban modern autó volt. Eleget szerelve majdnem jó autónak sikerült összerakni. Csak egyre silányabb volt az alkatrész. Akár a Zastava GTL. Az kisebb, de picit takarékosabb. A Ladákhoz, Moszkvicsokho, Nagypolskikhoz képest pláne. Ha a farmotoros, kétütemű, boxer, meg V motoros egyéb szocikat meg kihagyjuk A Samara lett modernebb, de az későn ért ide, és először 3 ajtóval. A Favorit még később.
    

kokrno 16584 2018. november 16. 10:23   Válasz erre: 16577
20 éve vannak autóim. A leghsszabban megtartott 5 évig volt, de ebből csak 3 volt aktív, az uccsó kettőben anyámékét használtam. E Kadett 1 év, Golf II 3 év. Régi Swift 4 év. Fabia I 3év. 190 Merci 5 év. Polo 9N 1 év, Polo 9N3 1 év. Az Astrám két éve van meg, az terv szerint 3 év lesz, ha jövőre lejár a Fundamentám.
Ja volt félig meddig sokáig egy régi FIAT-om, csak a kivonáskor került a nevemre, nálunk nem volt forgalomban. De azért ballagási pénzekből, ilyenekből generáloztattam a motorját. A piros faterom első autója volt. A kéket alkatrésznek vagy nekem vette.
    

cblaci 16583 2018. november 16. 10:03   Válasz erre: 16578
Erős szövet volt, kb. mint a katonai gyakorló, de nagyon kényelmes volt.
    

cblaci 16582 2018. november 16. 09:54   Válasz erre: 16577
Nem ment annyira jól a biznisz, de volt másodállásom, aztán amikor elkezdtem építkezni minden pénzem arra ment rá. A régebbi autóim nem voltak annyira értékesek, de lehetett őket itthon is javítani, ezért ha rosszabb volt akkor is meg mertem venni. Aztán később már én se cserélgettem, 10 éve vettem a Punto Classic-ot, azt nekiadtam a kisebbik fiamnak 4 évvel ezelőtt, én meg vettem egy kombi Astrát, de azzal is még jó pár évre tervezek. Viszont vagyok olyan szerencsés, hogy az egyhetes továbbképzések során a céges flotta valamelyik autóját megkapom, ezért van viszonyítási alapom. Volt már nálam Focus, Peugeot, Astra, Citroen..stb, amelyek még alig futottak, de hogy őszinte legyek nem nagyon van a mai szekerek között olyan ami ne produkálna valami hibát. A terepjárók se különbek, most egy új Ranger-el járok, de visszasírom a Hiluxot, sőt az első autóm a cégnél egy Pajero volt, az mindenhol elment, volt rajta gallytörő is, ezekre az újakra meg úgy kell vigyázni mint a hímestojásra mert törnek mint a ropi. Sokat vezetek, van amikor már unom, ha családdal megyünk inkább átadom a volánt, de akkor meg állítólag beledumálok, ilyenkor szolták felajánlani a poggyászteret... mondjuk nagy a kombi simán elférnék ott is :-)
    

inazuma400 16581 2018. november 16. 08:14   Válasz erre: 16576
Sajnos most már csak erről szól, és ez meg is látszik a közlekedésben...
    

inazuma400 16580 2018. november 16. 08:09   Válasz erre: 16574
Fater először megbukott mert eltévedt :D de azon a vizsgán látta a srácot akinek leállt a motor, félre állt, át engedték, úgyhogy a következő vizsgáján lezárta a benzin csapot menet közben, a motor leállt, ő félre állt, és meg is votl a sikeres vizsga.
Enis elsőre mentem az mindenből, pedig én 4x vizsgáztam, az elsőnél csak 1 hibám votl, aztán a másik 2nel még 70 pont fölött voltam, de azoknál is csak azért hibáztam, mert nem olvastam végig a kérdést, mert tudtam őket fejből, ugyan úgy kezdődött, csak más votl a vége, és mivel nem olvastam végig rosszra kattintottam :D 1 kérdés max 10 masodperc volt. Az összes vizsgán én votlam az első :D viszont a korlátlan már az új rendszerben csináltam, és az már nem olyan egyszerű... Mozgó képek is vannak, de nekem az volt a bajom h nem láttam az összes kérdést, mert régi program oylan votl h temakoronkent lehetett gyakorolni, és találkoztál az összes kérdéssel, az újnal is lehet temakort gyakorolni, de ott random 10 kérdést tesz fel, és kb minsig ugyan azokat. Az új program még abban is más h kb 5x annyi kérdés van. De szerintem egy nagy faszság, egyrészt csak arra megy h többen megbukjanak (enis majdnem elhasaltam, 67 pontom lett, a vizsga felénél már biztosra vettem h megbuktam...) pedig amúgy a régi rendszerben is volt oylan aki jött velünk vizsgázni ötödjére, és akkor is megbukott... Másrészt meg nem attól lesz vki jó sofőr h a sok idióta kérdést meg tudja válaszolni, mert amúgy a kérdések nagyobbik felének az emberek többségének gyakorlati haszna nem volt... Hanem inkább a gyakorlati órákra kéne nagyobb hangsúlyt fektetni és megtanítani az embereket normálisan vezetni... Erre fel csináltak? Meg a rutint is el törölték....
    

inazuma400 16579 2018. november 16. 07:54   Válasz erre: 16572
"nem vagyok gibbon" ezen dejót nevettem XDDDDD
    

inazuma400 16578 2018. november 16. 07:53   Válasz erre: 16571
Akkor elnézést kívánok! :) képen tiszta olyan volt mintha vmi susogos cucc lett volna.
Akkor ez bőr ruha volt? V sima szövet?
    

inazuma400 16577 2018. november 16. 07:48   Válasz erre: 16569
Szép mennyiség :) 2 évente cserélted az autóidat? Mert van egy kb 63 evés munkatarsam, neki is rengeteg kocsija volt, és ő úgy csinálta.
Amikro szó volt ilyen autókról, mint ez a Dacia, akkor ezt mindenki szidta, h mennyire rossz votl meg megbízhatatlan stb... Most amúgy milyen kocsid van? Régen ennyire jól ment a biznisz? A mai világban már szerintem ezt nem érné meg csinálni, mert nekem is volt olyan gondolatom h nem szívok több évig egy kocsi miatt (vagyis inkább kocsiert) hanem úgy kéne h 1-2 évente mindig egy kicsit újabbat venni, de sok az átiras költség, meg ha bele szalad az ember egy pénztemetőbe, akkor már cseszheti az egészet.. Ami meg most van az a biztos, amúgy nekem ez a második autóm, az első 2 évet bírt ki, (2015. Február, a másikat 2017 agusztusba vettem) az is megvan még, de annyira szét van rohadva nem érdemes rá költeni, amúgy motorja az jó, de kb minden más rossz... Amire meg gyűjtök, azzal hosszú távra tervezek.
    

kokrno 16576 2018. november 15. 20:27   Válasz erre: 16574
Nem tudom, mikortól volt olyan, én már a motorhoz megvettem a vizsgakérdések gyűjteménykönyvet. Azt párszor végigpörgetve nehéz volt KRESZből megbukni. De jó volt az elv, ki volt adva az összes kérdés, és, ha nekifeküdtél, csak több ragadt rád a szabályokból. Az volt a lényeg, hogy ismerd meg a KRESZ-t, nem a birkanyírás, hogy nem baj, ha nem tudod, az csak pénzt hoz a házhoz, ha újra vizsgázol.
    

kokrno 16575 2018. november 15. 20:22   Válasz erre: 16570
Egy felnőttől is elismerésre méltó lenne a gép, nemhogy egy sráctól. Van mit mazsolázni rajta. Már önmagában szétszedni, összerakni nem egyszerű egy motort, mint a saját példáim mutatják. Nemhogy módosítani rajta.
    

cblaci 16574 2018. november 15. 20:19   Válasz erre: 16562
Nekem a jogsi szerzés nem volt annyira emlékezetes, mindig sikerült elsőre.
Elég későn 2005 ben csináltam a C-t, aztán a pótkocsit, a cég iskolázott be, az már számítógépes vizsga volt. Szerintem az egy betanulható dolog, nem életszerű, sokszor ismétlődtek a kérdések csak egy kicsi eltérés van közöttük, egy kis logikával sima ügy.
    

kokrno 16573 2018. november 15. 20:17   Válasz erre: 16572
De attól volt menő minden enduronak tűnő szimó. Nekem is az jött be látványra. Mint a gyári kipufogóhoz képest a sportdobok. A klasszikus lenti hosszú helyett a lyukas hővédőjével, és emiatt nem tűnt ilyan hosszúnak, mintma másik.
    

cblaci 16572 2018. november 15. 20:11   Válasz erre: 16563
Nem vagyok gibbon, sőt inkább rövid a kezem, a kormányt passzióból variáltam, eredeti Simson Enduro kormány volt amúgy, nagyjából 86 környékén jelent meg az első enduro, én már akkor beszereztem a felső könyököt és a kipurácsot is, pedig attól nem volt jobb, csak a feeling volt más :-)
    

cblaci 16571 2018. november 15. 20:07   Válasz erre: 16557
A lófa..t! Az egy Marlboro overall volt, tudod mi pénz volt egy olyan akkoriban? A KGST piacon 3 susogós Adidast vehettél volna rajta makkos cipővel együtt :-)
Volt nekem sárga-kék Camel mintás is, az öregebbek biztos emlékeznek ezekre, autós boltokban lehetett kapni, olyan erősek voltak mint a katonai ruha.
    

cblaci 16570 2018. november 15. 20:04   Válasz erre: 16549
Nagyon sok megoldás a saját ötletéből való, de biztos volt olyan is amit látott valahol aztán itthon újragondolt. A két fiam közül ő az aki jobban hasonlít rám, sokszor látom benne magam, csak hozzám képest annyiból volt szerencsésebb, hogy itthon mindig volt hegesztő és kisgépek, na meg egy felszerelt műhely ahol kibontakozhatott. Az én apám viszont ács-kőműves mester volt, ebből adódóan más jellegű szerszámai voltak otthon, így először normális szerszámokat kellett beszereznem, mert szekercével és kőműveskanállal nehéz lett volna motort szerelni.
    

cblaci 16569 2018. november 15. 19:59   Válasz erre: 16551
Egy Zastava GTL 55-el kezdtem, de volt Dacia, Mitsubishi, Punto 1, Punto Classic, Maruti, Kispolák, 2 Trabi rövid ideig. Ezek közül a Dacia és a Colt volt olyan ami leginkább viselte a kezem nyomát, ezekről mutatok fotót, a többiek gyári állapotúak voltak. A Dacia még a régi 1300-as Renault motoros volt, de teljesen úgy nézett ki mint az új 5 sebességes TLX. A KGST piacon mindent árultak hozzá a románok, megvettem a dupla fényszórókat, új hűtőrácsot, lököst, az elejét leültettük, hátra a csík lámpa helyére bevágtam a TLX nagyobb lámpáit és természetesen nem maradt el a kor legnagyobb optikai látványossága a maffia rács sem. A motorját szinte fillérekből újítottuk fel, volt Berettyóban egy autóboltos aki nagy Dacia szakértő hírében állt, őt is megkerestem az még egy kicsit megpiszkálta, úgy ment az is mint a háborodás, azt cseréltem el a Coltra, de fizettem rá. Az egy nagyon jó gép volt, a jelzőlámpás gyorsulások koronázatlan királya, az első gumikat hamar le is esztergályoztam róla. Akkoriban még szinte csak szoci gépek voltak, lehetett vigéckedni vele. Soha nem romlott el, pár évig használtam aztán a családban adtam el, ők még használták legalább 5 évig, de csak olajcserére költöttek ők is semmi másra, aztán eladták, azóta nem tudok róla semmit. Ezek is régi papír fotók, de ahhoz képest tűrhetőek.
    

inazuma400 16568 2018. november 15. 19:22   Válasz erre: 16567
Nemhiszem... :D nah igen! Pont erre gondoltam... Meg a többi ilyen hülyeségre... Lásd occ összes... :D
    

kokrno 16567 2018. november 15. 19:11   Válasz erre: 16566
Nem vagy te egy kicsit rosszmájú? Most hogy mondhatsz ilyen általánosításokat?

hehe
    

inazuma400 16566 2018. november 15. 17:24   Válasz erre: 16563
Jó de amiket Amerikában építenek mind hasznalhatatlan :D
    

kokrno 16565 2018. november 15. 10:55  
Ja, műszaki. Sosem felejtem el az első műszaki vizsgámat. Ugye ótószerelő tanulóként szétszedtem én a Jawát darabjaira. Össze is raktam. De szakközepesként a heti egy gykszi a suli tanműhelyében nem sok tapasztalatot adott. Ez rá is nyomta a bélyegét a műszakira.
Du. 2-re volt időpont. Faterom, meg hugom kísértek kocsival. De már nálunk 3km után lerobbantam. Leállt, nem indult. Próbálgattunk minden klasszikust. Végül sikerült úgy összerakni, higy elindult. Mert a lámpa, óra, gyújtáskapcsoló egy lemez lámpafejben lakik. A kapcsoló, meg előtte az óra, lámpamközött a villahíd teteje. Azt kerülik meg a vezetékek,és a sima,szigeteletlen saruk a vezetékvégekkel a szűk helyen letestelhettek.Addig igazgattam őket, míg be nem indult. Uténa spuri, de a fej összerakásakor elmaradt a kmspirál visszakötése. Nagyon izgultam, Szolnokon talána. Szapári végén egy kockaLada mögött indulva a kereszteződésnél az befékezett, én nekikoccantam a lökösének. Szerencsére a gumim ért a gumijához csak. Kiszállt, ránézett a lökösre,fejcsóválás, nem látsz, vagy ilyesmi, elment. Utána elkeveredtem, megálltam, faterom csak megalált, eljutottunk 4-re az állomásra. Udvar legvégén faterom leparkolt, majd felmentünk hárman a műhelyhez. Szinte senki, pár autó az aknákon. Valakit keres,2 lett volna, most értünk. Kiküldték a szakit a műhely elé hozzánk, ott álltunk hárman. Szemöldök felszaladt,ezzel jöttek? Nem , kettő akocsivalü Ja,jól van. Megnézte a motort, első telók lógnak. Megint felszaladt a szemöldök, megint a bevált séma, maga ezzel jött? Igen. Bátor ember. Elmondtam, nem mertem jobban meghúzni, nehogy szoruljon (ugye a gyakorlat hiánya). A lógást nem néztem. No, ha azt meghúzzuk ott, elmodjuk, mi iányzik a motorról, átengedi.No, faterommal nagy fejvakargatás, mi a csuda. Azután ő rájött.
-A macskaszem!
-Nem macskaszem, hanem fényvisszaverő prizma. Szemben van egy autósbolt, vegyenek egyet, addig megcsinálom a papírokat.
Mert a Jawán gyárilag benne a sárvédőben a prizma, csak a rendszámtartó, meg a sárfogógumi takarta. De akkor a gumira raktuk fel egy klasszikus kerek prizmát.
Akkor lámpafej szét, anya meghúz, spirál is visszaköt, össze, prizma megvesz, lett műszaki.
    

kokrno 16564 2018. november 15. 10:31   Válasz erre: 16561
Még nekem is kalimpálni kellett. Nem tudom, mikortól engedték használni az indexet. Sokára vetkőzték le a szoci eljárásokat mindenfelé. Mint akár a műszaki vizsgák. Régen, amikor fékpad híján a műhely előtt kellett blokkoló fékezést produkálni. Azután az első beszivárgott blokkolásgátlós autóknél vakarták a fejüket a szakik, hehe.
    

kokrno 16563 2018. november 15. 10:26   Válasz erre: 16560
Felénk ezzel indokolták a srácok. Láttam a lefordítottat is. Az nem tudom, hogyan fért el alászedve, már nincsen a kép meg. De ki hogyan érzi. Látod, Harley is hányféle kormánnyal építhető.Azután lehet, hogy csak hosszú keze van CBLacinak, nem tudom
    

inazuma400 16562 2018. november 15. 09:23   Válasz erre: 16561
Hát igen, túl vannak bonyolítva a dolgok, fater is mesélte h 50 forint volt a jogsi, elment simoval levizsgazott onnantól kezdve mehetett bármivel....
    

KTib962 16561 2018. november 15. 08:29   Válasz erre: 16553
Mókás olvasni ezt a sok hercehurcát a tanfolyamok és vizsga körül. Anno kr.e. valamikor, amikor még a dínók lába közt szalomoztunk bejelentkeztem rutin vizsgára (nem volt kötelező a tanfolyam, úgyhogy azt passzoltam is), megkaptam nyomtatva hogy majd mit kell csinálni. Adott időpontban elmentem apám 175-ösével és megcsináltam, hisz azért mentem, holott akkor még az irányváltást karral kellett jelezni. Aztán kaptam egy városi forgalom vizsgaidőpontot és mivel éppen ráértem elmentem motoroztam nekik egyet a városban és lőn jogsi. Hát valóban egyszerűbb volt anno sok minden.
    

inazuma400 16560 2018. november 15. 08:27   Válasz erre: 16552
Én úgy hallottam h lefordították, nem előre döntötték.
    

inazuma400 16559 2018. november 15. 08:25  
Most nézem h bebugolt az oldal, 16535 ös kommentből 2 van, kicsit megakasztotta a rendszert h egy időpontban írtatok! :)
    

inazuma400 16558 2018. november 15. 08:21  
Itt egy kép a csúzliról. A szemfülesek rögtön ki is szúrhatják a fekete veszedelmet a kép bal oldalán, igaz nem teljes terjedelmében. :)
    

inazuma400 16557 2018. november 15. 08:16   Válasz erre: 16548
Kemény az a szerelés is! :D susogos?
    

inazuma400 16556 2018. november 15. 08:15   Válasz erre: 16547
Jó meglátás :DDDD
    

inazuma400 16555 2018. november 15. 08:12   Válasz erre: 16543
Fúha, ezigen! Ilyet is ritkán látni!
    

inazuma400 16554 2018. november 15. 08:10   Válasz erre: 16540
XDDDDD
    

inazuma400 16553 2018. november 15. 08:06   Válasz erre: 16535
Hát ha már mindenki jogsizik, akkor legalább a motoros részt elmondom, ugye én 10 évesen kezdem, szóval motort kezelni tudtam mire oda jutottam h le tegyem a jogsit, először a b-t csináltam meg, utána az a1et 18evesen. (2009ben) A motoros oktatóm borzalmas volt,(stílusa) olyannyira h az első óra után azt mondtam h én leszarom, nem csinálom meg a jogsit.... Engem nézett hülyének mert sose tudtam kivenni üresbe a kis etzt, v csak nehezen... Azt hozzá teszem h nagyon rossz műszaki állapotban volt a motor, első nap fater babrálta is, az oktató meg mutogatott meg kiabált neki a kocsiból h ne nyúljon a motorhoz... Később az összes szocimotort faterom szerelte neki :D volt egy olyan kijelentése apámnak az egyik alkalommal h az a motor nem fog felmenni vácra (ott volt a vizsga ez kb 20-30 km lehetett) igaza is lett.. A vizsga napján a 2esen a motor lejtőn lefelé elkezdett lassulni, és végül meg is állt, kb 10kmterre lehettünk a vizsgahelyszintol. Úgy ki volt nyúlva a primer hajtás duplasoros lánca h belülről suholta fényesre a deknit, a fogaskerek meg elforogtak alatta... Az votl a mákom h fater jött velünk, így vissza tudott menni egy 125ös robogóert, amit akkor láttam először, és azzal kellett vizsgázom. Az a2ot egy 500as gssel csináltam pár évvel később, mivel megszünt a régi rendszer h A1 2 év és korlátlanra lehet menni... Végül a nagy a-t 2016ban csináltam, egy 600as diversional vizsgáztam rutinból, forgalmba pedig egy 80as a évekbeli 900as xjvel.
    

kokrno 16552 2018. november 15. 07:58   Válasz erre: 16551
Ha nem csutkakormány ment fel, akkor így lehetett sportosan, a menetszélre rádőlve ülni.
    

inazuma400 16551 2018. november 15. 07:40   Válasz erre: 16535
Ez igen! Van horgász felszerelés, kis málnás vödör! :) bár az a kormány elég furán áll, miért van megdöntve előre? Nem volt úgy kényelmetlen? Hát ha már vannak ilyen dolgok, akkor dobhatnal fel képek az autoidrol is! :)
    

jimy_L 16550 2018. november 14. 22:14   Válasz erre: 16547
Ez a belső égésű pálinka.
    

kokrno 16549 2018. november 14. 21:56   Válasz erre: 16543
A rengeteg idő ránézésre látszik. Minta alapján csinálta, vagy saját ötletek? Mint lengőkar hátul, háromszögben a lánc b gondolom előző miatt.
Faterom 90-es években vett egy tákolt Schwalbet. Szép sem volt, talán MZ hátsó rugók. Emiatt deszkára lehetett középsztenderre állítani. Azt eladta. Utána vett egy kései, 51-es blokkosat. Az szép volt, kissé karcos. Újrafényeztette. de pl. a vázat ő kente át piros alapozóval. Később vett olcsón egy hiányos Peugeot robogót. Idővel kész lett, igaz, egy ép áránál többért, de mindegy. Két éve a Scwalbet el akarta adni, de megkérdezett, kell-e. Hogy a viharba ne. Csak még nem kezdtem vele semmit. Csak idén a nevemre vettem, biztit kötöttem rá, ki tudja, mikor kell mégis regisztrőoni a smk-kat.
    

cblaci 16548 2018. november 14. 21:50   Válasz erre: 16545
Ilyenem nekem is volt csak metál kék, ez volt a második generációs Kiskörösi. Egy ilyen repedt ketté a fejemen amikor eltaláltam az állami gazdaság csapatszállító Nisa kisbuszát a Mozi előtt, de azt már meséltem itt.
Aztán lett egy "Lift" záras Uvex, na az sisak volt, csak egy ilyen rosszabb minőségű papír alapú fotóm van róla, ami szintén makró felvétel.
    

cblaci 16547 2018. november 14. 21:37   Válasz erre: 16540
Itt a baj nem kevés, a Jóskagyerek elég sokáig bootolt, de nem esett pánikba amikor felismerte a veszélyt, hanem óvatosan kitolatott a veszélyzónából. A fuvaros meg biztos így szokott leszállni...
Szerintem a szamárnak volt a legtöbb esze ebben a csapatban :-)
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők