10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

kokrno 16546 2018. november 14. 21:37  

    

kokrno 16545 2018. november 14. 21:37   Válasz erre: 16510
Amúgy feltűnt, hogy a 250 ETZ- a sksak sem egyszeri kiskőrösi. Én hajdanán azt vettem. Volt egy modernebbnek tűnő verziója, az nagyon tetszett. Csak mire megvehettem volna, már nem volt Szolnokon a Rodeóban. Vagy akkor még Keravill volt? Nem is tudom, hol találtunk végül.. Az sem volt jó méret, lötyögött rendesen a fejemen. De azt akartam, és csak sejtettem, hogy nem az igazi, ha túl nagy. Hol volt még net, akár csak motoros újságok, hogy leírják, milyen a jó sisak. Talán ez a fajta volt, kékben.
    

cblaci 16544 2018. november 14. 21:33   Válasz erre: 16538
Cébé László abban bízik, hogy amíg kitart, addig a belső égésű motorok is kitartanak :-)
    

cblaci 16543 2018. november 14. 21:32   Válasz erre: 16537
A Simson nem tudom hány generációt szolgált ki, de 3-at biztosan. A kisebbik fiam is nagy szimós volt, a motorja még most is megvan és azt mondja soha nem adja el, pedig már 22 éves a gyerek és nem használja, inkább autózik.
Ez a kép az iskolájában készült ahol ki volt állítva egy nyílt nap alkalmával, teljesen egyedül csinálta, rengeteg időt töltött el vele, ha jobban megnézzük ez látszik is.
    

kokrno 16542 2018. november 14. 21:21   Válasz erre: 16535
Hehe, az A,B,C vizsgákat Kisújszálláson abszolváltam.
    

kokrno 16541 2018. november 14. 21:13   Válasz erre: 16540
Miközben konszolidált polgártársaink ennél egyszerűbb sztorikat túlzásnak éreznek. Hiába, a való élet a levadabb forgatókönyvíró.
    

Kovacspeter 16540 2018. november 14. 20:50  
Mindeközben a Kárpátokon túl: Ezek az emberek elfáradtak: https://www.youtube.com/watch?v=TpODcMXaHD0
    

Kovacspeter 16539 2018. november 14. 20:49   Válasz erre: 16434
5 liter víz az szép... Barátodnak nem tűnt fel hogy amikor meg használta jelentős volt a benzinszag?:-)
    

Kovacspeter 16538 2018. november 14. 20:44   Válasz erre: 16320
Az öreg Cébé László nyugdíjas korában meglehet inkább elektromos motorral fog repeszteni:-)
    

kokrno 16537 2018. november 14. 20:41   Válasz erre: 16535
Ffaterom öccsének volt S50 Simsonja(talán B, de nem biztos. A fiának meg S51B ). Amikor elvették a B jogsiját, nem egyszer azzal ment a rokonokhoz 110 km-re. Mondjuk a faterom is megcsinálta egyszer, vagy kétszre a Schwalbe-jával.
Vagány volt a szimód is. Sok srác irigyelhetett, de azért tettél is érte, hogy legyen. Az kicsiben egy motor volt. Korábban a Verhovina volt, ami motorszerű segédmotor volt, de a Simson S igencsak verte.
    

cblaci 16536 2018. november 14. 20:33   Válasz erre: 16535
Nagyon durva. A két vétlen srác akiről meséltem se volt egyszerű történet, a motort a nagypapa vette, az is belebetegedett és szülők is.

Így visszagondolva tényleg sokszor játszottunk a tűzzel, de az azért mégis olyan fiatal kor volt amire szívesen emlékezem.
    

kokrno 16535 2018. november 14. 20:23   Válasz erre: 16533
Én az A-B-C-t a suliban csináltam. Autószerelő iskola, ilyen helyen úgymond alap volt a jogosítvány, hogy mindenki megszerzi. Vagyis az uccsó kettőt. A motort azért nem mindenki csinálta. De az autó ugyanolyan nyögvenyelős volt, mint a motor. Előtte egyszer faterom azért kivitt a földutakra, hogy próbáljam ki. Már volt jogsim, így lehetett ilyen nagylelkű. De nehezen ment. Főleg, hogy a rosszabb oktatókat sikerült megkapnom. Csak ugattak, de nem oktattak. Miért így, miért úgy, de nem magyaráztak, hogyan kellene jól. A suli tanárai , szakoktatói voltak. Egyszer sikerült egy normálissal órát venni, az ég és föld volt. c-ből meg is buktam forgalomban. A pótvizsga sikerült, de amióta kiszálltam az IFA fülkéjéből, nem vezettem teherautót. Pár év múlva D hasonló, ott rutinból húztak meg. De ott is a tanuló Ikarus 211 volt az utolsó, amit vezettem.
Ja, a nagymotor forgalom is szép volt. Mint írtam, a Jawával gyakoroltam a földutakon, forgalomba nem nagyon mertem menni. lehet, hogy akkor még műszakija sem volt? De téptem, hogy milyen májer vagyok. Igaz, a km-óra nem volt jó. Később megforrasztották a spirált, jókedvében felgyorsult 100-ra is, de jobbára 80-90 volt a vége. de a Jawán fent az egyes, le a le a 2-3-4. Ketten voltunk a városunkból az osztályban, a srácnak 250 ETZ-je volt. Azzal mentünk vizsgázni. A városon kívül átadta. A másik előtt átvette. Azután jött a vizsga, én össze vissza váltogattam, a másik váltókiosztással. De szerencsére átmentem, ezt nem látták a kocsiból, még volt mögöttem más.
Azután hazafelé együtt emntünk egy másik sráccal, aki kölcsön ETZ-vel húzta. Verettél 120-al. Azután az egyik kanyarban a fák mögül kiérve valószínűleg meglökte a srácot előttünk a szél, és kicsúszott a hátulja a motornak. Bevágódott egy mély ároknál az egy átvezető áteresz sarkába. Az áteresz betonos volt, az árokpart betonos volt, egy TSZ telepről kivezetésen, a sarka volt csak füves. Agyrázkódása lett, elájult. Leszedtük a sisakot róla, Pista kikotorta a füvet a szájából. Felpofozgatta, nagy nehezen magához tért. Megkérdezte, hogy voltunk már vizsgázni?
Egy nagydarab, magas, menő srác volt, a laza arcok közül. Az agyrázkódás után, mint akit kicseréltek. Lefogyott, csontsovány lett, és kifordult magából, kirekesztett lett. Falat élesztőt reggelizett. Kiette a maradék kenyeret a koliszobák kukájából. Ultra Dermmel mosta ki az ivóüvegét. Le sem érettségizett végül. És a törött kölcsönmotorral is balhé volt ugye, nem akarta kifizetni. Meg sem kapta a jogsiját, és a baleset derékba törte az életét.
    

cblaci 16535 2018. november 14. 20:23  
Az ETZ 250-es kétszer volt fúrva nálam, ez nem volt meglepő mert szinte állandóan ment és nem volt kíméletes az üzemmód. Kisújszálláson volt egy motoros bolt ahova vittük a hengert, ha jó volt a kipu csonk menete akkor már hozhattuk is el a plusszosra fúrt cseredarabot. Mindig láttam valamit a boltban ami megtetszett, pl. óra konzol ami megdöntötte felém a műszeregységet, rezordobot vettünk, políroztuk a henger nyílásait. Nagy divat volt egy időben a 250/1-re Jawa csepptankot rakni és "öcsi" kormányt, voltak akik idomokat vettek, egy teljes "Kesjár" idom majdnem egy másik motor ára volt. A kezdés viszont Simsonnal indult, pedig először új Rometet akartam venni, de az egyik haverom azt mondta olyat a vérszegények vesznek...
Új szimóra nem lett volna pénzem, így aztán én is az apámét kötöttem el az elején, csak az volt a baj, hogy rendszámos volt ezért vigyázni kellett a mezőőrökkel. Amikor megszereztem a segédmotor jogsit apám leadta a Simsonról a rendszámot, ő már szinte alig használta, amikor a TSZ-ben vizsgáztak a zetorok és a pótkocsik kivitte és beüttette a váznyakba a CM50-et, így lett kismotornak minősítve. Nagy élmény volt amikor nekem adta a Simsont, de akkor már elvitt hétvégente maszekolni is, szóval következetes volt az öreg, mert ő is megdolgozott mindenért. Azonnal tankot cseréltem rajta mert még a "púpos" S50b volt, aztán azt is "szépítgettem", ami olyan jól sikerült hogy a Paradicsommadár is leszédült volna róla, sárgák lettek a kerekei, piros a tank és a sárvédők, enduro könyök került rá, ETZ tükrök és rács a lámpára... most vicces, de 86 környékén tarolt a falunapon :-)
Nekem akkoriban nem volt fényképezőm, de volt annak a pesti haveromnak akiről meséltem, őt vittem néhány év múlva gyakorló jogsival amikor elkaptak a rendőrök. Ez a haver készítette ezt a képet amikor egyszer pecázni mentünk, 14 éves voltam. Papír kép amit most makróval fotóztam, azért ilyen jó minőségű mert nagy becsben tartom. Van egy albumom amiben a régi fotókat őrzöm a járműveimről, mert volt nekem autós korszakom is. Többek között volt egy 1,4-es Power váltós Coltom, két váltója volt, vagyis volt egy rendes és egy másik két állású Power-Economi. Power állásban durván lenyomta az összes szoci gépet, beleértve a legjobb ezeröcsit is, kéttorkú karbi volt rajta, a nagyobbik torkon egy téliszalámi befért volna, mondjuk megette a hajamat is ha nyomtam neki, márpedig nyomtam, de akkor még olcsó volt a benzin.
Kihoztátok belőlem a régi emlékeket rendesen :-)
    

inazuma400 16534 2018. november 14. 18:50   Válasz erre: 16533
:D hallottam régi sztorikat mindenfelől :)
    

jimy_L 16533 2018. november 14. 18:47   Válasz erre: 16531
Na, ja régen más volt, 12 évesen romet póni, riga, verhovina, simson, babetta, jawa pionir,
két év múlva lehetett jogsim segéd-motorkerékpárra.
Mikor megvolt, vettem egy danúviát. Anyám csapos volt egy ismert csárdában, a rendőrök ingyen ittak, én meg szorultam otthon, ha elkaptak.
Mikor az MHSZ-nél mentem ABC-re, aszonta az oktatóm, fiam magát már láttam a városban motorozni,
akkor ezt a motoros részt kihagyjuk, inkább autózzunk.
    

kokrno 16532 2018. november 14. 18:01   Válasz erre: 16528
No, egy dolog beugrott, bár nem vezettem, és a többiekéhez semmiség. Technikumban az egyik srác kettőnket elvitt a Komáron. Én a kormányon ültem, a másik hátul. Már sötét volt, és nem akartunk a sulitól a kollégiumig gyalogolni. Reménykedtünk, hogy a kisvárosban nem jön szembe rendőr, de ezt is megúsztuk, meg a zakót is. Meg a Komár sem szakadt össze. Pedig a tulaj srác , Maci, ( nomen est omen ), már önmaga sem volt "könnyű egyéniség".
    

inazuma400 16531 2018. november 14. 08:18   Válasz erre: 16528
:D régen azért más világ volt, ma már ha megfognak egy ilyennel elég rendesen jár érte a seggbe kuki! :)
    

inazuma400 16530 2018. november 14. 08:15   Válasz erre: 16520
Amúgy szerintem még a 18 is korai, motorra is kocsira is, bele gondolva én magamról sem nagyon hiszem h akkoriban azon a szellemi szinten lettem volna amit ez a dolog megkíván, talán annyiból votl szerencsém h Rigan kívül nem nagyon volt más jármű amihez hozzá férhettem, így kisebb votl a rizikó faktor is. Aztán később jött az etz... De még azzal sem mondanám h igazi tapasztalatokat tudtam volna szerezni, se motorozás vagyis inkább közlekedés szempontjából, mert motorozáshoz azért adott némi rutint ami később jól jött, de mégis kevésnek bizonyult, mivel ígyis voltak necces helyzetek saját hibából. Igazi közlekedési rutint az első autóm meg az Ina hozott, mind a 2őt, 15ben vettem, az egy nagyon jó év volt számomra! :)
De visszatérve a mai fiatalokra, hát most nálunk van 2 új felvételis, idén hagyták el az iskolapadot, de vmi gyalázat a viselkedésük, felfogásuk stb... Még nekem is lóg a takony az orromból és anno minket szidtak, de ezek hozzánk képest... Hát hagyjuk is.. Mi tényleg nem ilyenek voltunk, meg még azt mondom egy pár generációval alattam aki van az még normális, de a mostaniak... Nekem ez az első munkahelyem, jövő márciusba lesz 6 éve h a cégnél vagyok, de én tényleg nem így viselkedtem amikor oda kerültem...
    

inazuma400 16529 2018. november 14. 07:58   Válasz erre: 16519
Ja, meg biztos vannak iylen pattintos fülek, amiket nem kéne eltörni...
    

KTib962 16528 2018. november 14. 07:58  
Csak eszembe jutott. Apám 175-ös Cz-ját 15 évesen reszelt kulccsal járdán fapapucsban bukó nélkül 70-nel hajtottam. Elévült...:-)
    

inazuma400 16527 2018. november 14. 07:57   Válasz erre: 16518
Jók ezek a videók! Az ojudit is így szereltem, klímavezérlő szétszedese tutorial, ráadásul kiderült h amúgy magyar Vidi! De nagyon jó és hasznos volt, ha magam fogok neki eltörtem volna pár dolgot...
Aztán később kesztyűtartó kiszedésénél is jól jött egy ilyen Vidi, mert láttam az összes kis elbujtatott csavart, és így nem kellett feleslegesen feszegetni, hozzá teszem ígyis nehéz szülés volt :D
    

inazuma400 16526 2018. november 14. 07:52   Válasz erre: 16517
Woa micsoda paripa! a színe is tökéletes! És még egy ifjú Cb Lacit is láthatunk! :) látom azért volt itt ott faragva, Te csináltad v így vetted? Majd dobok fel énis az enyémről képet, meg a /1esről.
    

inazuma400 16525 2018. november 14. 07:40   Válasz erre: 16516
Meg tudom érteni. :( valahogy énis csak most kezdek felnőni, elvesztettem 2 közeli rokont is az idén, igaz nem motorbaleset, de ígyis megrázó tud lenni, még úgyis ha már tudja az ember előre.... De vhogy mégis átértékelődnek a dolgok. Szerencsére ilyen autó meg motorbalesetben nem halt meg senki ismerős, de azért volt fosóka az esős sztorinal, amit meséltem, mert én bevartam a többieket egy elágazás miatt, és csak egyikőjük jött, és én mentem vissza megnézni h mi van, persze semmi jóra nem gondoltam... Nagy kő esett le a szívemről amikor láttam a srácot a domb tetején állni. Mert ám ilyen dimbes dombos vidék volt, szántóföldek körbe, őt az út meg a nap viccelte meg, mert felfelé jött, szemébe sütött a nap, túl gyorsan is jött, és nem későn vette észre h az hirtelen lebukik és közben még balra is ível.
    

inazuma400 16524 2018. november 14. 07:32   Válasz erre: 16515
Óh, köszi! :) Hát így nem tűnik vészesnek. Asszem hétvégén kiderül, legalábbis eddig az a terv, ha "jó" idő lesz, meg lesz kedvem... :D mert ám enis elég lusta tudok lenni, és vannak dolgok amiket már csak akkor csinálok meg amikor tényleg meg kell... A tank is már téma tavaly óta, a fényezés is vagy 2 éve, de ha minden igaz most tényleg meg lesz az is. :D valószínűleg igen, mert a tankot mindképp meg kell csinálni, és fényezni, az meg úgy elég ótvar ha csak a tankot fújatom le...
    

inazuma400 16522 2018. november 14. 07:24   Válasz erre: 16513
Apámnak is volt /1gyese, azon vagyok lefenykepezve, nagyon dicsérete, azt mondta nagyon jó motor volt, amikor még jawaja volt neki akkor azt mondta a /1 volt legjobb motorja, azt nagyon érezte és sokat is ment vele, ő vmi 20onezer kmterrrel vette asszem, át is fordult neki az óra! :) azt mondta azért volt jó mert kis 16os kerekei voltak és nagyon lehetett borítani. A jawat már nem érezte annyira, a nagy 18as kerekek, meg a magas építés nem jött be neki, az inazuma az meg ugye királyság, de azzal még csak barátkozik! :)
    

kokrno 16521 2018. november 13. 22:28   Válasz erre: 16517
`90-ben a koliban nálunk ezek a 250-ek voltak a csúcsgépek. De már csak az MZ-k számítottak valamit. Pancsi csak egyszerűbb volt, azt sem értékelték, meg a Jawát sem. Más nem volt. Végzős korunkra vett az egyik srác egy Z750 Kawát, ő aztán mindent vitt. De megdolgozott érte, már elsőbe úgy jött, hogy folyton szerelt a maszek apja mellett, aki fizetett neki ezért. Segített is azért bele.Felénk még később majdnem ugyanilyen király volt pár évig egy ETZ-s srác. Állítólag 300ra fúrva Trabi dugóval. Rövidebb telókkal elől sportosra véve, K-s BMW fejidommal. Elsőre nyugati mocinak tűnt. De meghalt vele.
    

kokrno 16520 2018. november 13. 22:11   Válasz erre: 16517
Ha belegondolsz, hogy nyolcadikosként már Simsonon lehetett "száguldozni", az már két év alatt elég sokat tapaszalt. De akkoriban sokáig voltak érvényben a szabályok, a jotorok nem voltak teljesítménybajnokok szci félen. De egy ötvenessel is oda lehetett lenni.
De azért egy akkori vagány tini is felelősségteljesebb volt szerintem egy mainál. Fejlettebb a kor, de a mai "többet látott" gondolkodásmódja gyerekesebb, visszamaradottabb. Párom hetedikes fia egy ovis felelősségtudatával r. endelkezik. De már a jogsi lebeg a szeme előtt. Ismervén, hogy mennyire a csinálom, ami éppen beugrik, miközben a való világ működéséről kevesebb fogalma van, ( némi tűlzással az esernyő jó lesz ejtőernyőnek szint )mert tanulni nem szeret, nem mernék motort adn alá.
    

jimy_L 16519 2018. november 13. 21:59   Válasz erre: 16518
Azé kicsit feszegetni is kell, nem esik le, ha kivetted a csavarokat.
    

kokrno 16518 2018. november 13. 21:56   Válasz erre: 16500
https://youtu.be/kEjZpNGwuHU

Magában nézve az idomot szintén úgy tűnik, ezt csak az tartja , amit a képeken mutatnak, hogy meg kell bontani.
    

cblaci 16517 2018. november 13. 21:35   Válasz erre: 16513
Fogalmam sincs mikor változott a jogosítványszerzés feltétele. A "Pereggyes" legenda volt, de már akkor is nehéz volt jót találni, az ETZ-m se volt új, úgyhogy nem tudom mennyire voltam menő, mondjuk csajom az mindig volt.
A katonaság viszont csúnyán belerondított a dolgokba, januárban betöltöttem a 18-at, májusban meg elvittek Budaörsre, szerettem volna katonai futár lenni, merthogy akkor már két éve motoroztam, de azt mondták az olyan falusi suttyókat nem ültetik motorra akik most láttak életükben először villamost... így aztán nehéz időszak volt az. Utána még motoroztam pár évet, kisebb nagyobb MZ-vel, az utolsó szoci gépemen még ült a nagyobbik fiam aki most 24 éves, majd az építkezés elvitte azt a motort is. Jó pár év múlva jött az újrakezdés, de az a történet már sok lenne erre az estére :-)
    

cblaci 16516 2018. november 13. 21:28   Válasz erre: 16512
Olyan nagy hülyeségeket azért nem csináltunk, de szentek se voltunk, ettől függetlenül két cimbora mégis vétlenül halt meg egy szemből szabálytalanul előző ittas sofőr miatt... akkor nagyon megrázott ez mindenkit, hirtelen nőttünk fel mind akik ismertük őket.
Így utólag azt mondom 16 évesen nem lett volna szabad jogosítványt adni, mert akkor még korengedéllyel lehetővé tették a szabályok.
    

kokrno 16515 2018. november 13. 21:20   Válasz erre: 16500
https://youtu.be/ZEUekvc-Kx0

0:34 körül megállítva nem tudom, segít-e, hogy levéve a hátuját mi maradt.
    

kokrno 16514 2018. november 13. 21:11   Válasz erre: 16511
Ez a nagy számok törvénye. Szerencsére a többség megússza a csínyeket. A gyerek úgyis csak jól akarja érezni magát. A maradék, aki nem nagyon keveredik bajba meg magamfajta nyuszi, aki nem mert, nem pedig megfontolt. Az én szememben az unokatesómék is felfoghatalanok voltak,amikor a nagybátyjuk kocsijával legurultak az udvaron, megkoccolva a falat. De őket tanítgatták vezetni, magabiztosak voltak. Én mindig bizonytalan. Max. figyemetlen voltm, nem bátor, hehe. Bringával majdnem ütöttek már el.
    

kokrno 16513 2018. november 13. 20:53   Válasz erre: 16510
Nem emlékszem már. Valószínűleg nem érdekelte már úgy őket, `89-ben sem volt még tiszta a többségnek, most mi van, de azért már '90-re nagyjából látszott, hogy tényleg új világ jött el. Meg jött a korlátozott A, nem tudom, tudták-e már, mi változik. Meddig volt eleve ilyen?
Egy ilyen ETZ akkor státuszszimbólum volt a srácok között, a nyugati motor elérhetetlen nirvána. Biztosan menő srácnk számítottál vele. A Jawa 350- nek nem volt respectje már ehhez, mindenki, aki vagány mocit akart, erre vágyott. Mifelénk a TS250/1 volt még a hozzáértők körében elérhető, mégis ritka favorit. Az akkori cafe racer, amit sokan csepptankkal szépítettek, mert a TS tankja nem számított nyerő formának.
    

inazuma400 16512 2018. november 13. 20:27   Válasz erre: 16510
Mik derülnek itt ki! :D milyen vadmotoros rosszfiú voltál :D és én még azt hittem h én vagyok itt a fekete bárány a 2 büntim miatt, igaz egyik sem gyorshajtás miatt volt, na nem azért mert nem szoktam átlépni a megengedett sebességet... Pedig volt egykét sztori a régi csapattal városban, ami azért így vissza gondolva nem volt túl jó ötlet, de ez van ha beleviszik az ember a hülyeségbe... Azóta már megkomolyodtam. Túl sok balesetről olvasni, plussz a büntik is helyre tettek, leginkább a pontok miatt... Igazából nem nehéz összegyűjteni azt a 18at...
    

inazuma400 16511 2018. november 13. 20:18   Válasz erre: 16509
Hát igen, van aki tud motorozni van aki nem, meghát ugye egy jó nagy adag szerencse... De azért lássuk be a fáracsavarodás téma főként saját hülyeségből adódik. Hallottam enis régi sztorikat, de az már komolyabb motorral, meg azt más mesélte, h egy srác egy faluban neki ment a villanyoszlopnak mert nem tudta bevenni a kanyart olyan sebességel, amit amúgy a motor tudott volna csak a pilóta nem akk rajta ült. Dehát ez egy ilyen szakma, nem ítélkezem, mint mondtam nekem is voltak necces szituk és nem rajtam múlt h itt vagyok. Amúgy
Ahova én jártam középiskolába ott régen nagy szünetben kiengedték a diákokat, de egyszer egy srác szünetben kiment motorozni egyet, és vmi baleset érte, meg is halt, de ez ilyen 80as években történt még asszem. Azóta nem lehet elhagyni az iskola területét engedély nélkül tanítási időben.
    

cblaci 16510 2018. november 13. 19:39   Válasz erre: 16498
Nahát! lassan 30 éve volt, de tőlem elvették amikor a véglegest megkaptam, neked hogy sikerült megtartani?
Amúgy nekem majdnem ugrott két évre az egész, amikor 89 nyarán elkaptak gyakorló jogsival, egy pesti srácot vittem a motorral, még gyerekként ismerkedtünk meg, a szomszédban lakott a nagymamája ahol minden évben sokat vakációzott. Kis falu a miénk, ritka volt arrafelé a rendőr, akkor pont nem volt szerencsém, alig értünk ki a faluból amikor megláttam a kék-fehér Ladát. Voltak abban az időben összevonások az őrsök között, az egyik rendőrt ismertem, anyám anyakönyvvezető volt a helyi őrs pedig ott volt a tanácsháza épületében, így a rendőr is megismert. Nem volt túl kedves, szerencsére választhattam, vagy hazatolom a motort, vagy 2éves eltiltásra számíthatok ha feljelent, inkább hazatoltam...
Aztán később még találkoztunk, egyszer feljelentettek csendháborításért mert éjjel is motoroztunk a faluban, másodjára sikerült egy vastag gyorshajtás, harmadjára meg a segédrendőr állított meg és elvette a motor indítókulcsát mert állítólag poroltam az utcájukban, nekik meg nyitva volt az ablakuk... nagy kárt nem csinált mert az ETZ nem volt Immobiliser-es, pótkulcsom meg volt vagy 5, de a beszélgetést akkor se úsztam meg a Seriffel mert jött az idézés. Az volt a szerencsém, hogy előtte kiokosítottak, ugyanis a segédrendőr nem is állíthatott volna meg, csak ha rendőr is van vele, így megúsztam azt is. Ja egyszer lámpa nélkül versenyeztünk egy újra aszfaltozott szakaszon, volt mellette egy telephely aminek a kandeláberei bevilágították az út egy részét, távolabb esett ez a hely a falutól, azt hittük ha nem világítunk minket se lát senki, rövid szakasz volt csak olyan kis ártatlan rövid gyorsulgatások voltak, de a köcsög éjjeliőr nem tudott tőlünk aludni és ahelyett hogy nézte volna a versenyt, kihívta a rendőröket, szerencsére a földutakon meg tudtunk lógni, hiszen úgy ismertük a határt mint a tenyerünket, korábban sokat motoroztunk ott, amikor még nem volt jogsink. Amúgy jó gyerekek voltunk mi, csak a körülmények voltak zavarosak néha. Ez volt az első nagy motorom:
    

kokrno 16509 2018. november 13. 18:55   Válasz erre: 16502
Az ilyen , hogy nem lett baj, vagányságnak tűnik. Utólag mókás sztori. Suliban volt alattunk járó srác, aki egy "elkötött" motorral fára csavarodva halt meg. Olyankor példaeset.
    

kokrno 16508 2018. november 13. 18:50   Válasz erre: 16504
Hehe, az érdeklődési körök prioritása

Igen, tetszettek a ferde üvegek. Csak megtöltöttem szüleim szőlőpálinkájával. Meg gyümölcsdarabbokkal ízesíteni. De ennek tizenéve, soha nem volt kóstolva, úgyogy most már lehet, hogy csak pocsolya, ami benne van
    

kokrno 16507 2018. november 13. 18:39   Válasz erre: 16503
Igen, azokat ragasztgattam, festegettem.
    

kokrno 16506 2018. november 13. 18:33   Válasz erre: 16500
Elméletileg csak ezek a dolgok tartják az idomot. Pár csavar. Stekker oldás, és zár kikötése. Ha lenne más, oda kellene írva lenni. Legalábbis a Suzuki autós szervizkönyveiben minden szükséges lépés szerepel. Ebben is kellene. Egyszer én is nézegettem, mi van ott, nem sok mindent láttam. Így valószínű, hogy ennyi az egész. De hátha betéved valaki, aki már csinálta.
    

inazuma400 16505 2018. november 13. 18:12   Válasz erre: 16504
XDDDDD
    

KTib962 16504 2018. november 13. 18:10   Válasz erre: 16499
A második képen azok a butéliák egész igazinak tűnnek. 1:1-es méretarány?
    

inazuma400 16503 2018. november 13. 18:07   Válasz erre: 16499
Foh azért van Neked is egy pár! :D az első képen az mind makett?
    

inazuma400 16502 2018. november 13. 18:05   Válasz erre: 16498
Faterom amúgy olyan sztorikat mesélt h ők már 12 évesen haverja apjának a 250es pancsiát vitték el amíg nem volt otthon az öreg, és azzal csapatták, aztán a gyerek kapott is otthon apától! :D
    

inazuma400 16501 2018. november 13. 18:02   Válasz erre: 16498
Hat arra enis emlékszem h a Rigaval az elindulás nekem sem volt a kedvencem, 10 éves voltam, enis sokszor lefulladtam, de csakis indulasnal volt ez probléma. De amúgy a kuplung se votl rajta az igazi.
    

inazuma400 16500 2018. november 13. 17:57   Válasz erre: 16496
Jó hat ezeknek pont nincs semmi értelme :D engem az érdekel h a farokidom mit rejt vajon belül h meg oldja pár csavar és pattintas a dolgot e vagy sem e... :D mert ugye megy ott csomó vezeték is, az az alap Műanyagbólhoz van forgatva? Lejön a fényezett rész külön szépen anélkül h vezetékkel kéne babrálkodni?! Nekem ilyen dilemmáim vannak! :)
    

kokrno 16499 2018. november 13. 17:15   Válasz erre: 16493
Nekem pár motoros kép volt, a nagyja autós. A maketteket meg már akkor csináltam amikor dolgoztam. Mindig türelmetlen voltam, és próbáltam ilyen pepecseléssel "tréningezni". Autómodellem is több van, mint motoros, amiket az évek alatt vettem.
    

kokrno 16498 2018. november 13. 16:58   Válasz erre: 16497
Itt a tanulójogsi, a fiatalabbaknak. Fél évig volt érvényes, és csak utas nélküli használatra. Ezt kapta az ember a KRESZ és rutinvizsga után, és gyakorolhatott már a forgalomban. Így volt fél éve, és ezalatt jelentkezhetett forgalomban történő vizsgára, utána lett meg a rendes jogsi.
Akkor még nem volt ez a követéses képzés, csak a rutin gyakorlása. De az siralmasan indult, mert nem vezettem addig. A suliban volt a képzés, az egyoik aszfaltos kispályán. Mások már Simsonoztak, meg stikában nagymotorral mentek addigra. Én az első tíz elindulásból is kilencszer lefulladtam. Még Simsonnal is béna voltam a pályán, így ezután inkább Babettával gyakoroltattak, mert velünk voltak azok is, akik segédmotorra akartak vizsgázni. de még azzal is sikerült belezavarodni, és beleállni a pálya melletti drótkerítésbe. Mint írtam, a vizsgát is Simsonnal abszolváltam és csodáltam, aki 150-es ETZ-vel végig tudta csinálni.
    

kokrno 16497 2018. november 13. 16:47   Válasz erre: 16491
Autó, motor egyaránt érdekelt. Régen minden évben vettem az Autó, meg Motorkatalógust, nem is tudom melyik évjáratig megvoltak, kivéve a 98 a motorosból, az kimaradt. Meg böngésztem faterom régi Autó-motorjait. Csak sajna motor nem volt. Pedig nagyapámnak volt ezüsttankos 125 Csepelje, de azt nagyon régen elcserélte, én már csak egy képről tudtam róla. Meg nagybátyámnak volt egy TS MZ-je, egyszer tudom, hogy maga elé vett a tankra, és húzhattam vele a gázt.
De fateromnak csak egy Babettája volt, amit még ő vett '78-ban Pesten, az ma is megvan. de, mint írtam, soha nem mehettem vele. Amikor már volt jogsim, akkor használhattam. Meg unokatesóm Jawáját láttam. Amikor már volt jogsim, akkor próbáltam ki unokatesóm Simsonját is. Együtt a szomszédok lementünk motorozni a TSZ-hez vezető útra. De csak ritkán motoroztam. Amíg a tanuló jogsim volt, akkor is a TSZ földútjaira mertem lemenni gyakorolni. Még most is megvan a kis rózsaszín ideiglenes jogosítványom. Műszakira mentem a Jawámmal. Kétszer műszakiztattam.Egyszer elmentem a rokonokhoz. Második után nyári gyakszira jártam vele. Meg talán kétszer-háromszor elmentem koleszba vele. Meg egyszer másért suli után. Néha mentünk egy kört, de lényegében emlékszem szinte minden alkalomra, ahányszor mentem, szóval akkor sem hajtott, hogy mindenáron motorozni akarok. Igaz, zsebpénzem soha nem volt, csak a szükséges költségekre. Meg, mint írtam, lusta vagyok, így én nem melóztam gyerekként soha, hogy pénzem legyen. Mert végül is a tankolás volt az, ami miatt ritkán vettem elő.
    

kokrno 16496 2018. november 13. 16:31   Válasz erre: 16494
Ja, én is az egyik manualt ilyen rossz fénymásoltban találtam. Az csak Ina. A másik jobban megoldott, de az vegyes a tesókkal, és nincsen minden illusztrálva.
    

inazuma400 16495 2018. november 13. 07:25   Válasz erre: 16491
Hát igen! Az volt a jó világ. Az biztos h rossz irányba változott... Te semmiképpen nem lehetsz divatmotoros :) meg az itt hamar kibukna ilyen közösségbe, de szerencsére az Ina nem az a fajta motort amit azok vesznek.
    

inazuma400 16494 2018. november 13. 07:22   Válasz erre: 16490
Nem ugyan az, de köszi! :) amúgy kaptam már manualt itt Billig Petitől asszem. De azért ilyet nehéz kisilabizalni fekete fehér kicsi képekből.
    

inazuma400 16493 2018. november 13. 07:19   Válasz erre: 16489
Talán úgy indult, de szerintem belőled igazi lesz! :) nem az én tisztem eldönteni, de azért megvan a véleményem egykét motorosról.... Nem attól lesz vki divatmotoros mert keveset megy, annak lehet ezer oka, meg ez relatív, aki megy évi 15-20 ezret ahhoz képest enis keveset megyek! :) ezt belül kell érezni, meg általában a divatmotorosok v sportmotorom púposkodnak, v harley v drága csopperek és cruiserek főleg, az harley fesztiválra jellemző h lemennek az öltönyös motoros foszerek kamionnal e az utolsó pár métert gurulnak csak költözve stb...
Nekem mondjuk ilyen szempontból könnyű dolgom volt, nem is volt más választásom mint h motoros legyek, olyan sztorikat is meséltek amire nem is emlékszem mert olyan kicsi voltam, meg hát van egykét tárgyi bizonyíték (fényképek kiskorombol) szobám tele motoros poszterekkel, motor modellekkel, kissé beteg vagyok :D még ducatis ágynemű huzatom is, nagyon király! :D
Ám egyik haverom basztatott azzal h engem nem is a motorozas érdekel hanem a körülötte lévő dolgok v hogy fogalmazott, mert ő úgy szeret motorozni h csak menni, én viszont szeretek a másik hobbimnak is hódolni, az évesnek, meg szerintem ez hozzá is tartozik, de ő mindig ki volt akadva h meg akartam állni kajálni, meg mindig tervbe volt véve h hol fogunk enni stb :D
    

inazuma400 16492 2018. november 13. 07:08   Válasz erre: 16487
Óh, köszönöm! :) hát remélem h tényleg csak ennyi kb, a hétvégén lehet szét szedem, azt mondta a csávó h 10 max és kész. Amúgy az eljárásról annyit tudok h majd a végén kap egy ilyen viaszos műgyanta réteget, és h csak vmk 170 fokig hőálló v mit mondott, ez a horpadások miatt érdekes, mert azokat előtte kell kijavítani, utána már nem lehet emiatt. De ha nagyon nagy hülyeséget írtam szóljatok! :D
    

cblaci 16491 2018. november 12. 22:39   Válasz erre: 16489
Nem emlékszem már hogyan kezdődött, akkoriban autó se volt olyan sok, a szüleimnek nem is volt. Valahogy a szimó után a 250-es ETZ magától értetődött, Apám ács és kőműves mester volt, sokszor elvitt magával melózni, így elég hamar meg lett az első nagymotorra a pénz. Na akkor voltam én igazán motoros, nem sokat láttak otthon. Ahhoz képest most csak motorozgatok. Akkoriban a motorosok között se volt nagy különbség, mindig a Mozi előtt verődtünk össze és az élő szó volt a kapcsolat. Nem emlékszem hogy annyira integettünk volna egymásnak, kivéve ha ismerős jött szembe. Sokat változott azóta a világ, de nem biztos hogy jó irányba. Sokféleképpen lehet értelmezni a "divatmotoros" jelzőt is, de szerintem rám még az se igaz mert ahhoz divatosnak kellene lenni.
    

jimy_L 16490 2018. november 12. 22:30   Válasz erre: 16486
http://www.manualedereparatie.info/download/suzuki-gsx-600-f-gsx-750-f-gsx-750-1998-2002-manual-de-reparatie.html

Persze ez nem a tiédhez való, de szerintem a kaszni ugyan olyan.
    

kokrno 16489 2018. november 12. 21:21   Válasz erre: 16483
Hehe, én is ilyesmivel indultam el. Már olyan 3 éve is motort akartam venni, de elvetettem, nem ekég a motor, drága a ruházat is. Helyette autót cseréltem.
Azután olyan menő volt Bradley Cooper az Ételművészben a Ducati Diavolon a bőrdzsekijében, mely fazon amúgy is tetszett. Jó lenne egy ilyen dzseki, mindig szerettem volna. De drágák. De motorhoz meg kell. Mégis kellene motor.
Azután olvastam Csikós Zsolt Ducati vevős írását, hogy hatvan előtt még jó lenne igazit motorozni. Tényleg, dögöljek meg úgy, hogy mindig szerettem volna igazi motort, de nem vettem? Csak kellene, mielőtt megöregszek.
Amilyen sokat mentem, én is inkább divatmotoros vagyok, hehehe
    

kokrno 16488 2018. november 12. 21:04   Válasz erre: 16486
Ahogyan CBLaci is írta. Faterom is az itt ott kopottas szélvédő alatti rácsot a kocsin ilyen színfelújító sprével lefújta, egész jó lett.
    

cblaci 16487 2018. november 12. 20:55   Válasz erre: 16486
A hátsó lámpa a nyereg levétele után, a faridom végéből és belülről bontható 3 csavarral. A faridom fényezett (felső része) úgy jön le, hogy a kerékjárati ívben lévő csavarokat kell oldani, a fejek látszanak. Nagyon régen szedtem szét, még az első években, nem emlékszem már pontosan de nem volt nehéz feladat. A festetlen matt műanyagot műanyag színfelújítóval is meg lehet próbálni, ha nagyon matt vagy kopott akkor műanyagfestékkel is át lehet ködölni.
    

inazuma400 16486 2018. november 12. 20:40  
Azon tűnődöm h vajon h fogom szétszedni a farokidomot.... Le fog jönni külön róla a fényezett rész v majd előbb lámpát kell kiszerelnem stb... Szedte már szét vki?
Meg az érdekelne h szerintetek mi legyen a farokidom alsó kifakult fekete műanyag részével? Hagyjam úgy? Fújassam le azt is? V akkor a rendszamtabla tartót is le kéne mert úgy hülyén nézne ki? V a fekete műanyag részekkel ne babrálkodjak csak a fényezettel? Amúgy lehet hülyeség is, ezt még nem gondoltam át, csak eszembe jutott.
    

inazuma400 16485 2018. november 12. 20:34   Válasz erre: 16482
Hát én azt hittem h ez fekete, nah mind1, igen azt láttam a többiek 1200esenel h így van.
    

inazuma400 16484 2018. november 12. 20:32   Válasz erre: 16481
Nemtom pontosan, mondta a csávó, de nem nagyon értek én ehhez, kap vmi bevonatot majd, persze előbb kitakarítják rendesen. Igazából annyira nem érdekel a technológia, csak az h jó legyen és kész! :) oda szóltam telefonon, úgyhogy nem lesz gond belőle!
De amúgy ha érdekel belinkelem a cég oldalat, ott le van írva ez az de csak át futottam rajta nagyjából, szóval nemtudom visszamondani mit olvastam. :D
    

inazuma400 16483 2018. november 12. 20:28   Válasz erre: 16480
Szerinte öltönyös foszerek, akik csak pózerkodnak vele. De ez csak az én véleményem. Sajnos a motor is divatcikk lett, és ez meg is látszik a motoros társadalmon...
    

cblaci 16482 2018. november 12. 20:06   Válasz erre: 16478
Az inazumák egészen sötét szürke, majdnem fekete blokkal készültek gyárilag, annyi különbség van közöttük, hogy az ezerkettes oldalsó blokkfelei vannak felpolírozva.
    

cblaci 16481 2018. november 12. 20:03   Válasz erre: 16458
Ez a tank felújítás milyen technológiával készül? Talán szólni kellene nekik, hogy egy lukkal több van rajta, nehogy arra fogják ha esetleg elcsesznek valamit.
    

cblaci 16480 2018. november 12. 20:01   Válasz erre: 16442
Bocsánat a slendrián megfogalmazásért, nem az általad linkelt Scrambler-re értettem, hanem úgy általában az irányzatra. Egyébként kíváncsi lennék a célközönség motorozási szokásaira, illetve hogy milyen típusú emberek veszik, biztos nem olyan mint Te aki terepen is kimotorozza a motorból amit csak lehet.
    

cblaci 16479 2018. november 12. 19:58   Válasz erre: 16419
A plexivel kapcsolatban megkövetem magam, ugyanis nagyjából 2 hónapja rendesen megszívtam a nagy paszulyt...
Régebben büszkén meséltem milyen szépen megoldottam az Inazumán a szélterelést, az tényleg nagyon jól működött, főleg amikor a tetejét homorú formára alakítottam. A Horneten is jól sikerült a kis Givi felszerelése, úgyhogy már az is megfordult a fejemben, hogy ilyen szintű aerodinamikai tudással pályáznom kellene a Volvo-hoz, mert ott a helyem az élvonalban a szélcsatorna szimulációs teszteknél :-)
Aztán jött a pofon, mert egy idő után elkezdett remegni a kis Givi, berázva az egész műszeregységet. Ez nagyon zavart, de főleg az, hogy többszöri nekifutásra se tudtam normálisan rögzíteni, csak ideig óráig. Ekkor egy börzén találtam vadi új naked motorra való bubis plexit, erős tartó szerkezettel, víztiszta kivitelben. Szépen fel is szereltem, sőt még tetszett is, de amikor jött a próbakör olyan érzés volt mintha tenyérrel csapkodták volna a sisakom tetejét. Állítottam én mindenhova, de nem sokat segített, így aztán most nincs plexi a motoron és úgy tűnik ez a legideálisabb állapot. Talán egyszer valamikor még előveszem és kísérletezek vele, de egyelőre úgy megutáltam, hogy jól el is dugtam, ne is lássam...
    

inazuma400 16478 2018. november 12. 19:24   Válasz erre: 16476
Nemhiszem, szerintem csak lecsiszoltak, Lacival beszéltem erről, és ő is mondta h akinek szép fényes fekete a blokk, annak mind újra van fújva, ezért gondolom h lecsiszolhattak... Mert ám enyém be van mattulva..
    

inazuma400 16477 2018. november 12. 19:22   Válasz erre: 16475
Hat igen, ezzel mi is megszivtuk, rá ment par napomat, mert kiderult h idéntől kell... És pont amiatt voltam tarjanba mert ott nem kérik, egy retek szar város.... Plussz az ideg... Nagyon jól írtad a végén. Egy órát kellett várni 1 kibaszott csekkre a navnal... Nagyon mérges voltam, utána fel órát kerestem a postát, aztán 40 percet álltam sorba... Úgyhogy hidd el jól tetted h nem fogtál bele!
    

kokrno 16476 2018. november 12. 19:21   Válasz erre: 16474
Blokkot cseréltek volna benne? De mintha még lett volna egy hirdetés nem fekete blokkal. De már nem emlékszem biztosan.
    

kokrno 16475 2018. november 12. 19:18   Válasz erre: 16466
Annyit olvastam az ilyesmiről, higy én sem akartam elsőre végigjárni. Csak megnyugtatásul néztem meg, de elkezdett érdekelni, amikor mondta az eladó, hogy tud ott egy bejáratott helyet, ahol megcsinálják. Munden eljárásért ötezret kérnek. Tavaly 15 lett volna. Illeték, vizsga, névre íratás. Idén már kell az eredetvizsga is, így lett húsz. De vegyek ki szabit erre, arra, hurcolni a motort, azt leszervezni, de útvonalengedéllyel macerázni sem egyszerűbb, főleg januárban. Kinyomozni, mihez mi kell. Ha valami nincsen meg, süthetem, hogyan intézzem el kézenközön vett cuccnál. Inkább perkálok, és addig is, amíg tisztába nincsen téve, az eladó térfelén volt a labda. Persze rizikó volt a 100e, de úgy tűnt, megbízhatok a srácban, meg a szervízben, akiknél a papírozást intéztettük, csak nem szívódik fel egy szervíz pont az én pénzemmel.
Aki magabiztos, az megcsinálhatja maga, és spórol pénzt, de az idő, idegeskedés, ami rámegy...
    

inazuma400 16474 2018. november 12. 19:13   Válasz erre: 16473
Hat szerintem bordóban a legszebb! :) meg fekete blokkal :D szerintem az nem gyári, én nem tudok fémszinu blokkrol, csak deknirol.
    

kokrno 16473 2018. november 12. 19:07   Válasz erre: 16463
Ja, az nem gyári. Nem láttam még az alját, azt gondoltam, valami szerelvény helye lehet.
Szép ebben a bordóban is. Mármint láttam képet a motorodról. Volt bordó 750hirdetést anno, de vagy fél éves volt, és nem vették fel, vagy ki volt kapcsolva, amikor egyszer hívni próbáltam. Pedig azon a blokk is fémszínű volt, ami jobban tetszik, mint feketére festve.
    

inazuma400 16472 2018. november 12. 19:00   Válasz erre: 16471
Az biztos! :D
    

jimy_L 16471 2018. november 12. 18:55   Válasz erre: 16470
Sört délutántól iszom.
Mert vezetek, és ezt a sok hülyét az utakon nem lehet józanul elviselni.
    

inazuma400 16470 2018. november 12. 18:47   Válasz erre: 16469
Éjszakára megyek :( múlt hét szerdától meg betegbe voltam otthon. Azt hittem a sörtöl ilyen jó az alvókád! :D
    

jimy_L 16469 2018. november 12. 18:42   Válasz erre: 16468
Néha pízt is kő keresni, és az nekem nem a billentyű nyomkodásból van. Reggel hatkor már pálinkával ittam a kávét, a vörösbor után ;)))
    

inazuma400 16468 2018. november 12. 18:36   Válasz erre: 16467
Az összesből :D amúgy Jó sokáig aludtál Jimy! :D
    

jimy_L 16467 2018. november 12. 18:28   Válasz erre: 16458
Hú bazz, ezt mennyiből tankolod tele?
    

inazuma400 16466 2018. november 12. 18:13   Válasz erre: 16462
Aha. Haveromnak én papiroztam az audit, senkinek nem kívánom! :D
    

inazuma400 16465 2018. november 12. 18:11   Válasz erre: 16461
Hat mindenre van példa, haverom is rá szaladt a b7tel...
    

inazuma400 16464 2018. november 12. 18:09   Válasz erre: 16460
Hat iylen ez a szakma! :D engem már húzott ki a szarból "az oda nézek ahova megyek" szóval tényleg jó dolog és úgy van, feltévve ha épp nem az akadályt v az árkot specizted ki magadnak :D életemben egyszer az is elő fordult velem egy kanyarban reflexből h kijjebb ültem az ülésen, pedig nem szoktam ilyet csinálni.... Nem vagyok teljesen krumpliszsák szindrómás de a seggem nem pakolom jobbra balra, inkább csak térd meg ilyenek... Pedig amúgy kiüléssel sokkal biztonságosabban lehetne motort irányítani (és itt most nem a sportmotoros lógásra kell gondolni) mert nem kell olyan mélyre dönteni, próbálkoztam vele egyébként, de akkor meg nem éreztem a motort, ezt másnál is hallottam már. Nekem jobban fekszik a dolog ha rajta ülök, sokkal jobban érzem.
    

inazuma400 16463 2018. november 12. 18:02   Válasz erre: 16459
Az a fekete az a lyuk, amúgy a tank alján van, de majd be lesz hegesztve.
    

kokrno 16462 2018. november 12. 17:31   Válasz erre: 16454
Amúgy a szekszárdi srác tudhat valamit. Mindhárom motor vállalható volt nála, és jobb áron az itthoniaknál, mint a pédám mutatja. Magának is hozott régebben, mutatta, cafe racernek csinálta meg. Meg még ott volt nála egy kilencvenes évek eleji Honda CB750. Az már elkelt. De le voltunk hidalva a géptő. Teljesen szalonállapotú metálbordó moci. Mindene, mintha új lenne. Egy huszonöt év körüli motor. Amúgy a körítés sem volt rossz. Jó környék, endezett porta. A garázs szép járólapos, tiszta, nappali is lehetett volna. A motorok leponyvázva. A Transitja kicsit rozsdás, de komoly emelőállvánnyal belül. Ezért is hozattam el vele, januárban utánfutót szerezni, hozni a mocit, verje hó, eső esetleg. Ő meg profi benne, és eleve csak nálumk kapta meg a 100 feletti részt. Ha bármi gond vana. honosítánál, intézze ő, én mit tudom, mi kell hozzá.
    

kokrno 16461 2018. november 12. 17:14   Válasz erre: 16456
Igen még a precíz németeknél is lehet rossz. A srác is, akitől vettem, mondta, hogy volt, amikor. hiába mentnegy tutinak tűnő hirdetésre. Idős tulaj, megkímélt motor. A valóságban az udvaron állt, vakrozsea, elhanyagolt, és bácsika nem értette, mit problémázik. Az ár meg persze a normálisé.
    

kokrno 16460 2018. november 12. 17:12   Válasz erre: 16457
A mátrai úton nekem is volt egy jobbkanyar, amire keveset lassítottam, és átengedtem a szembesávba, nem tudom ,meddig lehetett volna dönteni, én már nem mertem jobban. Ha jönnek szemből... Mire visszajöttem, a következőből kibukkant szemben a srác, akivel a motort vettem, hehe
Amúgy nagyon kellene valami trpning, még újra meg újra beleesek abba a hibába, hogy nem azt nézem, hová kelleeenee. mmeenni, hanem azt, mibe ne menjek, de akkor ugye... Kátyúnál még nem olyan gond, de máshol az. Mint tegna előzés után a szél, amit addig észre sej vettem, kitolt a padkához a túloldalt. Azt sem értettem, hogy kerültem oda, és csak bemeredve, bámultam a padka szélén az aszfaltot, mint nyúl a kobrát, hogy minjárt lemegyek, mindjárt lemegyek. Még sok kkilóméter kell, hogy rutinos legyek, meg egy alapozás, hogy ne iidegződjeneek be végleg rossz sokások. Ezéet sem mentem túrázni a sráccal, akivel vettem. Ők nem hajtanak, nyugisan mennek. Ja, de ha neki 120 a nyugis, tekerhetek, ha lemaradok. Pont a sógorát említette, aki kiwebb mocival egyszer ment el velük , többet sem. Az is panaszkodott, hgy a végén hogyqn kellett tépnie neki, hogy ne maradjon le. Elhiszem, ami egy rutinosnak séta, az egy magamfajtának száguldozás.
    

kokrno 16459 2018. november 12. 16:59   Válasz erre: 16458
Középen fent a peremnél kell nézni, az a makula? Alul van? Akkor csak le kell kezelni., ha nem látszik. Vagy máshol volt, és most a sima a lényeg?
    

inazuma400 16458 2018. november 12. 14:27  
Ma feladtam a tankot, csak előtte kicsit megpróbáltam letakaritani az alját és észre vettem egy kis horpadást rajta, megnyomtam és ez lett belőle....
    

inazuma400 16457 2018. november 12. 14:24   Válasz erre: 16455
Pontosan. Nem mondom nekem is volt egykét húzós helyzetem még ígyis az elején saját hibából, és nem rajtam múlt h most itt vagyok... Gondolok itt olyanra h párszor elkottaztam enis a kanyart és nem a saját sabomban sikerült bevenni... Mostanában inkább olyanok voltak h a tetű előzte a másikat, és így kevert necces helyzetbe, meg már azért is úsztam meg pár dolgot mert kanyarba a sávom jobb szélén ment, a paraszt meg közepén mintha övé lenne az egész út... Meg kanyarba előz robogóst stb... Pedig nem is látta h jön e vki szembe....
    

inazuma400 16456 2018. november 12. 14:19   Válasz erre: 16454
Nincs baj a külföldi motorokkal sztem, nem kell tőlük félni, magyarba is lehet szart venni meg kint is és fordítva. Nekem az első autóm magyar volt, a mostani kintről van, igaz ezt haverom magának vette e ő használta 2 évig kb, de azóta vett egy c corsat, egy a4b7et, és most egy twingot 60 ezerért amivel ház jött németből, szal alapjába véve nem egy rakás szar :D amúgy kint él a srác, szóval így könnyű, de ha az ember kapcsolatok nélkül magának akar hozni vmit úgy azért már jól meg kell gondolni h megéri e. Autót tuti kintről fogok hozni a hatalmas árkülönbség miatt, motort is valószínű az állapot és választék miatt. Persze ha kapok itthon jót jó áron akkor nem, de alapjába véve az a terv h kintről lesz.
Az szép lehetett, mmimt a felszalagozott teliszimerimg. Én amikor az enyémet megvettem kb segghülye votlam mindenhez, de szerencsém volt, mostmàr azért tudom h mit kell nézni, de ettől függetlenül csak a szerelőmmel vennék motort, viszont anno jó alku alap lett volna még egy csomó dolog a motoromon, amit egyébként attól függetlenül lehetett használni, és sosem hagyott cserben. Gondolok itt pl a 2 öreg gumira, az első telo szimering nekem is engedte az olajat, lánc kb kuka volt... Szakaszosan volt megnyulva, amit később kattogassal jelzett, kb ennyit tudok neki felróni. De 3 év 20 ezer km után, én azt mondom h ez egy nagyon jó vétel volt. Sok szép helyen jártam vele külföldön is már, akkor se volt semmi gondja soha!
    

kokrno 16455 2018. november 12. 14:00   Válasz erre: 16453
Én is ezen elv mentén választottam,, mint a srác. Csak a hozzáállás rossz. Én úgy állok hozzá, hogyha véletlenül elszabom lámaságomban, több legyen a tartalék. De nem szeretnék oda eljutni, hogy azon múljon, keményebben már csúszok, puhán még nem. Csak ne a gumin múljon, ha szorul a hurok véletlenül.
A srác mintha úgy gondolná, hogy majd lövi neki a kanyarokban, és majd a gumi segít a határon. Na így már nem szabad.
    

kokrno 16454 2018. november 12. 13:17  
Motorvásárláskor én is féltem a külföldi motortól. December végén jutottam el a konkrét. elhatározáshoz, hogy megnézek egy motort Pakson. Az volt a legolcsóbb magyar papíros Ina akkor a Hahun 650-ért. A. szerelőmet kértem fel, hogy segítsen, de elsőre nem tudott jönni. Javít ő fűnyírótól, motoron, autón át IFÁig, Ikarusig mindent. Van egy Honda PanEuropean 1300, meg GSXR 750 neki, így csak több tud a motorokról. Ő tanácsolta, ha már arra járok, nézzek meg Szekszárdon egy német papíros Inát , az volt a legolcsóbb. Legalább lesz viszonyítási alap.Megnéztem a paksit, ellettejmvolna vele. Megnéztem a szekszárdit, ami végül két motor volt. Egy kék 99, vagy 2000, 490e, meg egy fekete 2003 590. A kék nqgyon bejött a színe miatt, kb. hasonló korához illő állapot, mint a paksi. A fekete meg szép megkímélt. Pár napra rá elvittem a szerelőmet. A paksit el sem vitte próbára. Azon én is láttam bibit, telószimmering szigszalagozva. Ő a szegecseken lötyögő féktárcsát nézte. Két byertyát cseréltek, higy menjen . Nem az összeset. Egy ordenárén szóló dob volt rajta. A szekszárdi feketére azt mondta, az az én motorm. Én nagyon forszírotam a kéket, olcsóbb szebb a színe. Ő mindta, megéri a 100 pluszt a másik. Ment vele egy kört, és azt mindta, neki tetszik, ha nem veszem meg, megveszi ő. Ilyen áron ilyen állapotban. Így lett fekete megvásárolva. 570-ért adta a végén. Letettem 100-
at. Egy ittani műely lett metbízva vizsgával, eljárással, ő meg idópontra vitte Transittal a mocit. Ígynlett 660 magyar papírokkal a motor, 20 volt a műhelynek az eljárásokért a díj. Meg 15e-ért elhozta nekem a Transittal a srác 180km-re. A paksi magyar kókányolt is legalább annyi lett volna ,és csak drágébbak volt a többi magyar Ina, és öregebbek.
Amikor a papírokat intézni mentem, már ott volt nála a következő Ina fekébel, közel olyan szép, mint az enyém. Szóval,aki járatos, olcsón tud szép motort hozni.
    

inazuma400 16453 2018. november 12. 12:07   Válasz erre: 16452
Én Michelin parti vagyok. Nekem most road 3 van fent, jövőre road 5 öt kap. A 8 éves még bele fér, az 5 éves teljesen jó! Amúgy ez a gumi kérdés is túl van misztifikálva... Jó nyilván ne szaladgáljon az ember 10+ éves gumival, meg ne dróton menjen, de most az h megveszed a legújabb legjobban tapadó gumit, önmagában még nem fog megvédeni (ezt most nem konkrétan rád értem, hanem úgy általánosságban, plussz most jutott eszembe a gumidokis szösszenet, amikor írt egy fiatal kezdő motoros h milyen gumit ajánl neki ami nagyon jól tapad, mert h vett egy 900as sportmotort (kawat) és a gumira akarta bízni a tapasztalatlansagat. Vicc..) másrészről meg én 15ben vettem a motort az egyik gumi vmi 13-15 éves volt rajta, a másik meg asszem még 3 dotos, azaz 2ezer előtti.... :D repedezett öreg szar gumik, és én azon nyomtam le az első szezonom ami olyan 4ezer km volt, soha nem is volt vele semmi bajom, egészen őszig, amikoris azt tapasztaltam h csúszik mint a takony és nem értettem h az 1000 sportmotorokkal hogyan tudnak közlekedni... Persze biztos kiderülne tesztek alapján h hosszabb a fékút stb... Meg nem is biztatok erre senkit. Szerintem az h egy gumi puha meg jobban tapad, hamarabb melegszik stb, pont egy tapaszt motorosnal számít, aki már ki is használja ezeket az adottságokat. De ez csak az én véleményem, lehet h hülyeség meg nem így van. Szóval várom erre a kérdésre a többiek válaszát is, v álláspontját. :)
    

kokrno 16452 2018. november 12. 10:37  
Láttam itt a gumitémát is. Én kezdőként, és keveset futó motorosként a puhább sportgumit váasztottam. Bridgestone BT026 volt a motoron, hiába szép állapotú, de 2010-13 volt talán. Nem mertem reckírozni, de maradtam a márkánál, a gumisom ajánlott puha BT 16, vagy milyen gumikat, fejből hem tudom. 62-65 volt a szett szereléssel. Ha már én nem vagyok nagy spíler, legalább a gumi tapadjon, és segítsen megtartani a motort.
    

kokrno 16451 2018. november 12. 08:15   Válasz erre: 16446
http://www.suzukicycles.org/1970-1979/1974a.shtml

Ezeket nem kellene építeni. Nekem ennak a korszaknak a motorjai a motorok. Meg ezek állnak az ízlésemhez közel. Akár CB-ben is.
Amúgy látszik, hogy ezeknek a hetvenes, met a hatvanas Suzukiknak a tankját másolták az ST 400- al, amit mutattam. Lehet, higy az inának volt először csepotankja Nem csopper Suzukin, hehe
    

Kovacspeter 16450 2018. november 11. 23:52   Válasz erre: 16448
Eltűnt az újabb angol offos hozzászólás, szóval újra, Csikós féle Édzséessz
https://totalbike.hu/sebessegoltara/2018/11/10/sebesseg_oltara_rendszamos_lett_a_nyuggervas/
    

Kovacspeter 16449 2018. november 11. 23:45   Válasz erre: 16446
Volt, a 9OO-as. Csak hát az 1.2-n már látszólag futómű meg fék is van, 21-es első kerék, meg komolyabb műszaki tartalom.
    

inazuma400 16448 2018. november 11. 23:41   Válasz erre: 16447
Az nembaj! De ez most túl hosszú nekem h el olvassam, majd holnap. Viszont azt a cikket olvastam amikor volt érte, meg a fiának a cbrol.
    

inazuma400 16446 2018. november 11. 23:35   Válasz erre: 16445
Jaa, eddig nem volt? Azt nem is figyeltem :D régen mindig cb400n ből akartam Cafe racert építeni, de szerintem abból se lesz semmi. :D
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők