Kovacspeter | 16445 | 2018. november 11. 23:32 | Válasz erre: 16443 |
Scrambler csak 2O19-re várható, kávégép állt a kereskedés előtt. Fura, bár lehet hogy Budapestre még mindig gyorsabb volt eljutnia mint Bukarestbe.
|
Kovacspeter | 16444 | 2018. november 11. 23:26 | Válasz erre: 16332 |
Azért a maiak sem hegyi levegőt pufognak ki. Mérnöki csoda: ![]() |
inazuma400 | 16443 | 2018. november 11. 23:24 | Válasz erre: 16442 |
Jó estét Peti bácsi! :) de most mit láttál a szalon előtt? Scramblert v kávé gépet? Lehet h ja, nem hiszem h a triumph nagyon elterjedt... Meg hát azé nincs olyan sok jó szerelő se pláne aki mindenhez ért!
|
Kovacspeter | 16442 | 2018. november 11. 23:17 | Válasz erre: 16313 |
Hát Laci, drága játékszer, de egy új motor mitől lenne olcsó. Sufniiis, ugyanazt a motort nézzük? Pont hogy a Triumph a minőségi kidolgozásban erős, majd teszek be közeli képeket is a finom részletekről. A kávéracsni nekem is tetszik, de hát azzal olyan hosszú utakat nemigen lehetne tenni, hacsak nem fakír az ember. A múltkor állt egy makulátlan példány a Triumph szalon előtt, jól körbeszaglásztam. Nagyot néztem a rendszámot látva, Fehér-megyei r.sz. tábla volt rajta. Budapesten szervizeltetné a tulaj...? |
inazuma400 | 16441 | 2018. november 11. 22:41 | Válasz erre: 16440 |
Sőtt a hátsó megint kint volt nem rég, defekt miatt... Jövőre meg jönnek az új papucsok, elég kockásra koptattam a gumit... Szégyellem is magam...
|
inazuma400 | 16440 | 2018. november 11. 22:38 | Válasz erre: 16438 |
Enis félek az ilyenektől, de kerék kiszedessel és vissza rakással nem volt elméleti gond :D gyakorlati se igaz... Csak a hátulja kicsit játszós, meg az eleje se volt az igazi, mert én gumicsere miatt vettem ki, kint volt több napig, de nem tettem semmit a fekpofak köze és össze zártak, azzal kell kicsit szórakozni, de ám tényleg senki extra! :) nyugodtan kiszedheted! :)
|
kokrno | 16438 | 2018. november 11. 22:33 | Válasz erre: 16429 |
Akkor kivetted a kereket? Azt már nem merném meglépni. Szétszedés, összerakás talán menne, de a beállítás? A szocikat még meg mertem bontani. Autószerelőnek tanítottak végül is. Csak a szakmában nem dolgoztam, meg gyakorlatot nem szereztem. Fiatalként még folyton olajat cseréltem a kocsijaimban, a Swiftben még kuplungot is cseréltem. De termosztát ccseréknél, feszítőknél , kisebb bütyköléseknél tovább nem merészkedtem. Amik csak szét meg összerkást kértek. De a beállítások gyakorlatot igényelnek. Az meg nincs, meg önbizalom. Már a kocst sem bütykölöm jópár éve. Másra hagyom az olajcseréket is. A mocin a fordsz.mérő burkolatát kicseréltem, meg az indexeket. De komolyabb dolgot nem mernék megbontani. Elismerésem, akik meg merik tenni. |
inazuma400 | 16435 | 2018. november 11. 22:23 | Válasz erre: 16434 |
Hát nem mondanám szerencsének :D de azt meg hogy? Gondolom nem egy nap alatt történt mert az esőn állt a motor... Az enyém fűtött garázsban van! :)
|
jimy_L | 16434 | 2018. november 11. 22:20 | Válasz erre: 16433 |
Akkor Te szerencsés vagy. Barátom DL 650-esébe 5 liter esővíz volt. Lusta volt ponyvázni a motort.
|
inazuma400 | 16433 | 2018. november 11. 22:16 | Válasz erre: 16432 |
Persze, még csak az hiányzik! :D a tankot azé vettem le, mert amióta nálam van azóta szopok miatta, ügyesen tele dzsuvazza a karbit (Y) olyan finom kis rozsda pereg a tankrol h még a szűrő se fogja meg...
|
jimy_L | 16432 | 2018. november 11. 22:07 | Válasz erre: 16431 |
Nem kell a rossz duma, a tankot is azé vetted le me , csopperes csepptankot teszel helyette. Crómozottat. ;)))
|
inazuma400 | 16431 | 2018. november 11. 21:58 | Válasz erre: 16426 |
Hat én nem vagyok oda érte a sok csicsaert, de az Inan pont annyi van amennyi kell, se több se kevesebb, bár én ezt az Ina esetében nem hívnak annak, viszont nekem ezek a króm csopper ej cruiserek és társaik nem jönnek be.
|
jimy_L | 16430 | 2018. november 11. 21:57 | Válasz erre: 16427 |
Én nekem nagyon bejött a konferencia,először gurultunk, asztán dumátunk. A többiek szerencséjére nem tudtam végig ott lenni, de ami nem késik, az időbe oda ér. Vagy mi...
|
jimy_L | 16429 | 2018. november 11. 21:53 | Válasz erre: 16419 |
Jó az index is, élőbe kellene látni, milyen az összhatás. Én nemrég cseréltem a motor deklik csavarjait rozsdamentesekre. Kicseréltem a hátsókerék csapágyait, És elmostam a hátsó lengővillát kívül belül. Most tisztább mint sokak leömlője. Meg a lánckerék dekliből csákányoztam ki a zsírt. Ja és a bovdenek sem ragadnak be egy darabig. |
inazuma400 | 16428 | 2018. november 11. 21:52 | Válasz erre: 16424 |
Rendben! Nyugodtan, ilyennel még úgyse mentél! :)
|
kokrno | 16427 | 2018. november 11. 21:43 | Válasz erre: 16425 |
Köszi, ez jó tipp. Bevallom őszintén, bár már volt eszemben, még nem néztem meg, mikori az akku. Kevesen vesznek eladó cuccba új akkut, ha nem muszáj. Még a német sem. Ma is, hogy elővettem, az első indítás nem jött össze, nem kapta el, és egyre lassulva tekert. Másodikra kapta csak el. Akkor is az volt a fejemben, milyen idős lehet az akku? Igaz, hideg is volt szegény, csak egy kis OSB-s sufnit tudtam neki szorítani, és a külső hideg éri. Mondjuk, ha sógor cucca inem foglanák a garázst, ott sem lenne melegebb. Köszi az invitációt, de a kolléga nem érti a talikat, "Minek annyit beszélni, ha gurulni is lehet?" Fiatal, de főleg annyi dolgot talál magának, hogy keveset tud szórakozásra fordítani. Így némileg megértem. |
kokrno | 16426 | 2018. november 11. 21:32 | Válasz erre: 16421 |
Én 175 magas vagyok. Mivel a sisakra nyomja, így alatta középre nem jön. Csak a vállamnál olyan elől, az oldalamon pár, meg a karom. Sokat nézegettem az Inákat, vagy fél évig, de nekem a gyári volt stílusidegen. Igaz, csak képeken láttam. De írtam, én króm és csillogásrajongó vagyok Hiszen az Ina pont a krómos , meg fém tükrök, óraburkolatok, lámpa, légszűrőhőz , hátsó teló, lámpatartó, csizmavédő miatt jött be nekem. A sok szép íves fémes forma között ordít a szögletes műanyag. Mint egy Ferrari 250 GTO egy műanyagspoilerrel némi túlzással. Persze, az ízlés sokféle, meg a megszokás nagy úr. |
cblaci | 16425 | 2018. november 11. 21:25 | Válasz erre: 16417 |
Nekem a régi akkuval csinálta ezt, de akkor már érdekes módon a feszültség is elszaladt egy minimálisan. Akkor kezdtem méregetni amikor már látványos volt ez a pulzálás, csatikat is átfújogattam kontakt spray-vel, testet átkezeltem de nem segített, ezért nem is törődtem vele. 2008-as volt a Varta akksim, tavaly év közepén cseréltem ki, egyik pillanatról a másikra döglött meg, nem csoda hiszen 9 éves volt. Az új akkuval viszont nem csinálta a pulzálást, a feszkó se ment 14,2V főlé, vagyis nálam ez a jelenség az akku fáradásának volt a jele, mert az új akkuval helyreállt a rend. Ettől függetlenül nálad lehet más is, valamelyik csatlakozónál egy kicsivel nagyobb átmeneti ellenállás, test probléma stb... egy multiméterrel érdemes rámérni az akkura alapjáraton és emelt fordulaton is, ha nagyjából 14V környékén van az jó, mondjuk az olcsóbb műszerek 1-2 Voltot is tévednek, érdemes elvinni egy autó elektromoshoz, neki jó műszere kell hogy legyen és ő az akksit is ki tudja mérni terheléses méréssel.
|
cblaci | 16424 | 2018. november 11. 21:17 | Válasz erre: 16416 |
Megbeszéltük, ha esetleg rámjönne a rosszbaj, akkor majd a Te motoroddal fogok körözgetni amíg a tünetek szűnnek :-)
|
cblaci | 16423 | 2018. november 11. 21:15 | Válasz erre: 16413 |
Vögyed csak, GSX 1400 már volt az Inazuma konferencián, de Busa még nem. Ja, kokrno-nak mondom, a találkozóra jöhet egyéb típus is, tehát ha úgy gondolod, hogy elhozod a barátodat (akiért felelősséget vállalsz hogy rendesen viselkedik) annak akkor sincs akadálya ha Riga12-vel jön :-) |
inazuma400 | 16422 | 2018. november 11. 21:04 | Válasz erre: 16420 |
Saját fotó, van videóm is asszem, de lehet másik teloba, meg nemtom h azt meg e lehet osztani v csak képet.
![]() |
inazuma400 | 16421 | 2018. november 11. 21:01 | Válasz erre: 16419 |
Az órák ígyis kapnak, csak nem annyit, meg nem férsz oda megtakaritani :D azt nemtom hh csinálod, 1 keveset mész, 2 már hideg van és nincs bogár, v én nőttem túl nagyra, de nekem tele szokott lenni vele a dzsekim hiába van plexim! :D hát nekem nem, lehet ha ezzel jött volna ki akkor oké, de így báncsa a szemem :) nekem amúgy bejönnek a gyari bumszli indexek! :D
|
kokrno | 16420 | 2018. november 11. 20:51 | Válasz erre: 16417 |
Én csak újságban láttam 500-ast. Szoci négyüteműből csak Simsont. láttam sokág élőben. A Junakról is csak olvastam, hallottam. Talán Uralt láttam, vagy Dnyeprt, ezeket azóta is keverem.
|
kokrno | 16419 | 2018. november 11. 20:48 | Válasz erre: 16415 |
A megvitatások, hehe. Láttam már a pleximegvitatást is. Én is tapasztalom, hogy pont a sisakra veri a menetszelet, éx hangos. De lusta ember lévén nem veszem le, mert nem kelü az órákról is vakarnia a bogarakat, meg a kabátom elejéről. Helyette szenvedek az úton, hehe. Mindegy, füldugó segít. Én az én indexeeimre vagyok kíváncsi , kinek jön be. Azt cseréltem rajta, nem gyári volt, de azt sem akartam feltenni. Ezen a sok krómcuccos motoron nagyon bántónak látom az olcsó Suzuki építőkészlet műanyag szögletes indexeit. Sokáig válogattam a neten, mire meglettek az árban, az órákhoz, lámpához formában nagyjából megfelelő krómosak. Tudom, hogy így olcsóbb volt az idomos testvér indexeivel, meg kehet, hogy más akkori Suzukikon is használtva voltak. De a 250 Banditnak helyre kis krómos körindexei voltak, miért nem azokat rakták fel ? Lehet, hogy sokaknak most már a könyökén jön ki a Jawa, de a 350-esekhez utángyártott krómindexeket is néztem. Meg Intruderekét. |
kokrno | 16417 | 2018. november 11. 20:35 | Válasz erre: 16412 |
Én már régen eladtam a csepptankost. Amikor panelban laktam, bicajnak sem volt hely, nemhogy motornak. Sajnos nem volt eredeti sem, későbbi Jawák krómos sárvédője, kipufogója, hátsó lámpája. A kerekeket is tönkretettem az említett szétszedéssel. A főtengelyt is egy szétszedésnél. A töltése gyárilag siralmas. Index néikül, ledes izzókkal még elmenne, de amúgy a mai világítós időkre alkalmatlan, ha sötétben látni is szeretnél.45W dinamó. Gyári 25/35W-os zzókkal, hátul az 5W helyzetjelzővel ok. De a féklámpát ilyenkor már akkuról nyomná. Szabályos 2x25W indexekkel szintén kevés. 45/55W-os normál izzókkal látni lehetne vele, de az alpból sok. Az indexek, nagy fényszóróizzó miatt mindig beégett a megszakítója. Pedig az is akésőbbié volt már benne. És ezt a 45W-os dinamót rakták még a 80-as években is a W350-ekbe. Sok olyan ment lefordított indexekkel, karjelezve. Tényleg, Inánál normális alapjáraton a fények enyhe pulzálása, hogy olyankor keveset tölthet a generátor? Lámpa, üresjelző kicsit pulzál alapjáraton. |
inazuma400 | 16417 | 2018. november 11. 20:35 | Válasz erre: 16414 |
Lehet, mert láttam már előbe nem egyszer, mzbol meg a 250 ets trophy sport volt a kedvencem :D Így vettük, de használt is neki. Az saját, a dobozokat, a hűtés, és a spoilert leszámitva minden gyári. Jajaja, vki pont azt fikázta h h néz ki, meg nem gyári... De aki elvitte az tudta micsoda érték az a fejidom, jó helyre került a motor, 12 év azért hosszú idő! De apám nem bánja, szereti az inat nagyon, onnantól kezdte baszni neki a csőrét h én megvettem a 400ast :D |
inazuma400 | 16416 | 2018. november 11. 20:25 | Válasz erre: 16412 |
Hat igen, nem gondoltam volna h a motor mellé majd egy nagyszerű közösség is jár! :) csak nem lesz baj, majd figyelünk a tünetekre, és találkozókon mész egy két kört az inakkal ha látjuk h probléma van! :D Annyira tényleg nem szeretnék belebonyolódni a szerelésbe, tényleg nem nekem való, és félek is tőle, azért egy kicsit bonyultabb mint az mz! :) Ja, jó kis fotó! Kemény csávó ezek a veteránosok, meg még a mopedesek, amikor mennek csoportosan nem kis tavolsagokat megtevve! :D kell hozzá elhivatottság az biztos, megvan a maga feelingje, de én nem vállalkoznek rá az tuti! A nagy motorokat meg hagyjuk is :'D |
jimy_L | 16415 | 2018. november 11. 20:23 | Válasz erre: 16402 |
No, jövőhéten teszek fel egy két képet vásárolni tervezett lámpákról. Csak,hogy legyen mit kitárgyalni. :))
|
kokrno | 16414 | 2018. november 11. 20:20 | Válasz erre: 16407 |
Az ötszázas már régóta ritkaság. Náumk nem is tudom, lehetett-e vajon forgalomban. Az örökségét viszont sokáig továbbvitték a salakmotorjaik. Micsoda kényszerhűtés! Ti alkottátok, vagy így vettétek? A TS ülésidom saját, vagy ez nem az, csak szépítés? Régen mekkora májerság volt egy ilyen fejidom, a 120-as Skoda indexeivel. Igazi kordokumentum ez a motor. |
jimy_L | 16413 | 2018. november 11. 20:18 | Válasz erre: 16412 |
Akkó mégiscsak vöszök egy busát:)) Majd behunyt szemmel ülök rája;) |
cblaci | 16412 | 2018. november 11. 20:07 |
inazuma400 | 16411 | 2018. november 11. 20:01 | Válasz erre: 16410 |
Má többet nem próbálom... Pedig telorol is szokott menni...
![]() |
inazuma400 | 16410 | 2018. november 11. 19:58 | Válasz erre: 16409 |
Má megint nem, pedig most jól csináltam....
![]() |
inazuma400 | 16408 | 2018. november 11. 19:55 | Válasz erre: 16407 |
Hopsz, az lemaradt mert mellé nyúltam :D
![]() |
inazuma400 | 16407 | 2018. november 11. 19:51 | Válasz erre: 16406 |
Faterom vmi 80ezer km körül adta el, de az valós volt, és bontatlan blokk, falubeli motor, mi voltunk a második tulaj gyakorlatilag, formailag amúgy a 3dik Amúgy nagyon jó áron 180ert ment el, full doboz szettel. A modern motoron előbb utóbb látszik a koruk, de a klasszikus időtálló, ezt nagyon jól megfogalmaztad. És igaz is. Mind a 2 állítás. Nekem amúgy jawabol az 500as 4t a kedvencem, gyönyörű motor, Gyönyörű hang! :) Itt van pár kép fatemerol. |
kokrno | 16406 | 2018. november 11. 19:42 | Válasz erre: 16405 |
inazuma400 | 16405 | 2018. november 11. 19:06 | Válasz erre: 16404 |
Apámnak is jawaja volt ezelőtt, idén volt váltás, de amúgy 12 évig volt nálunk a motor. Jó volt meg minden, de én nem szerettem vezetni. :D Hát azért vannak kivételek, de lehet köze a motoros múltnak is hozzá. Azért lássuk be, minnel rosszabb egy motor, és itt most nem akarom fikázni az mzket jawakat stb, de össze se lehet hasonlítani a japán technikával, Annál nehezebb vele megtanulni motorozni, és aki megtanul egy olyanon jól, annak lesz egy jó alapja, meg lesz fogalma a motorozasrol, de a mostaniaknak már nincs ilyen gondjuk, friss jogsival akár 20evesen! Rutin nélkül felülhetnek egy 150-180 lóerős gépre, én nem mondom h nincsenek isten adta tehetségek, de nem az a jellemző.... Egy 600as 100 lovas is überbaszottbrutal 0 rutinnal Pláne 0 aggyal... Meg aztán ha olyan társaságba is keveredik akik tudnak menni, ő meg akar de nem tud, ott borítékolható a végeredmény... |
kokrno | 16404 | 2018. november 11. 18:31 | Válasz erre: 16397 |
Unokatesóm jó tizessel idősebb, ő hajdanán minden kismotorral ment, ami a szociban elérhető volt, Riga Verhovina, stb. Volt utána csepptankos Jawája, majd több évig Jawa 350 638-as. Azt olyan '90 körül eladta. Utána pár évvel ezelőttig semmi. Majd olyan 5-6 éve feljött a vezérhangya, és vett egy K5 GSXR 1000-t. Pár éve vdett egy K7-es ugyanilyet. Én azt hittem, vége lesz ilyen ugrás után, de nem. Még megvan mindkettő. Pedig tipikus speed-motorosan jár vele a haverokkal. De nem esett el vele. Igaz, azt mondta, régen volt valahány esése a kicsikkel, meg a Jawával. Amilyen lökött, nem néztem volna ki belőle, hogy így megússza az ezres sportgépet.
|
kokrno | 16403 | 2018. november 11. 18:23 | Válasz erre: 16396 |
Krómos. De most megnéztem a vásárláskor lefotózott motorokat, és a kéken tényleg ilyen matt fémszínű a lámpa hátulja. A paksin nem gyári volt, de az enyém utáni feketének megint csak ilyen krómos a teljes lámpája, mint az enyém. Pedig a kék is, és az utóbbi is a tankon kiálló nagy feliratos, nem matricás, mint az enyém.
|
inazuma400 | 16402 | 2018. november 11. 18:18 | Válasz erre: 16400 |
Enyémen is ilyen, de neked Jimy nem is gyári van rajta nem?
|
inazuma400 | 16401 | 2018. november 11. 18:16 | Válasz erre: 16393 |
A sötét nekem sem a barátom, a sötétített pleximnek meg pláne nem :D szóval nekem az mindig élmény, mert olyankor összes bogár meg Jehova tanúja bejön :D bár volt olyan szürkületben ismerős helyen, h lehajtott plexivel mentem, mert rohadt hideg volt, vmi október környéke v ilyesmi, estefelé, nah és úgy oldottam meg h refi fel és azt láttam az úton XD Hát igen, az ina gyári ülése azért hosszú távon nem kényelmes, az első benyomások és a látszat ellenére! :D nem is tudom h van e olyan a csopiba akinek még nincs komfortositva?! |
kokrno | 16400 | 2018. november 11. 18:12 | Válasz erre: 16396 |
Az egész az. Vagy fényes lemez. Nem is tudom. Miért, a többin nem ilyen? Most már talán kihűlt, kimegyek letakarni, most megnézem még egyszer, króm, vagy fényes lemez?
![]() |
inazuma400 | 16399 | 2018. november 11. 18:09 | Válasz erre: 16390 |
Múltkor már le kellett engednem, azaz ilyen agusztusba, dugulás miatt. Én nem csinálok ilyen dolgokat de majd megnézem h mikor volt csinálva, és ha kell jövőre megkapja azt is. Szerencsére van egy jó szerelőm! :)
|
inazuma400 | 16398 | 2018. november 11. 18:06 | Válasz erre: 16389 |
Ja! Az kimaradt h a vezetéstechnikai képzés jó dolog! Egyszer enis szeretnék eljutni egy dodor féle kanyarképzésre! :D
|
inazuma400 | 16397 | 2018. november 11. 18:04 | Válasz erre: 16389 |
Akkor még meg sem születtem! :D én apám rigajat nyúztam nagyon sokáig, 10 évesen adta ide, udvarba motoroztam sokat, meg jogsi nélkül amikor mentünk fát termelni, az erdei utakon :D mert amúgy nem engedett ki, voltam v 20 éves mire megvettem az első motorom a kis etz, de azt többet kellett szerelni mint menni vele, szóval igazából nekem is az Ina az első igazi motor amivel valódi rutint szereztem! :) Ez egy nagy badarság! :) semmi köze nincs ahoz, meg nem ott tanul meg motorozni az ember, szerintem meg pont a régiek tanultak meg jól motorozni, mert megvolt a lépcsőfok stb, én is vehettem volna rögtön 600ast... De minek?! A fokozatosság híve vagyok. Sokkal jobban el lehet sajátítani ezt a dolgot ha az ember nem rögtön egy tudását jóval meghalado gépre ül. Népszerű ez főleg spormotorosok körében... Mindjárt 600 meg 1000... Aztán a legtöbb pórul is jár.... A sötétben énis félek... És kerülöm is... Persze a régit bandával ezt se tudtam elkerülni... Szóval volt egykét éjszakai menet, de szerencsére nem volt semmi baj. Én már túl vagyok ilyeneken, 1,2,3 tiltás, 3dikban 160 a vége óra szerint, 190ig van órázva, annyit mentem is vele egyszer. De 160 fölött nem kényelmes a 0 szélvédelem miatt. 120-140 utazó nekem kényelmes. |
jimy_L | 16396 | 2018. november 11. 17:59 | Válasz erre: 16394 |
Nem, a lámpára, hogy az egész krómozott, vagy én látom rosszul.
|
kokrno | 16395 | 2018. november 11. 17:58 | Válasz erre: 16376 |
No igen, ezen gyárilag van sok minden, ami fényes. Amik nekem a giccsesbe hajló ízlésvilágom miatt nagyon tetszenek.
|
kokrno | 16393 | 2018. november 11. 17:54 | Válasz erre: 16383 |
Amúgy azért volt jó az a két túra, mert oda én térkép nélkül ismertem az út nagy részét, így én vezettem őket. Az én tempómban mentünk. A másodiknál volt, hogy vissza Pesten keresztül jöttünk, és a rakpartot nem ismerem, így a másik srác vezetett. Vagyis az utasa mondta, merre. Sötétedésig nem is volt gond, de utána türelmetlen lett. Az elsőnél én Gyöngyöstől különváltam, beugrottam rokonokhoz. Akkor egyedül is max. 100-at tartottam, pedig a végére már nagyon elültem a hátsómat, nekem egyben az a 100 km is sok volt. Láttam már, hogy itt a kemény mag komoly erdélyi túrákat csinál, azt végigülni... Le a kalappal előttük, nem csk ezért. Most egy hónap kihagyás után már ezen a kis úton kezdett a hátsóm helyezkedni. De jó volt végre nem az autóból látni a motorosokat, hanem egy másik nyergéből. |
kokrno | 16391 | 2018. november 11. 17:46 | Válasz erre: 16388 |
Köszi! Bár itt mind szép, mert majdnem mind Ina, meg olyasmi, hehe
|
jimy_L | 16390 | 2018. november 11. 17:43 | Válasz erre: 16387 |
No, ügyes vagy, látod nem egy agysebészet. A leengedett karbik nehogy megtréfáljanak, ha újra benzin éri őket. Ha már így szétkaptad, akkor egy szelephézagot is nézhetnél, ha még nem volt. |
kokrno | 16389 | 2018. november 11. 17:43 | Válasz erre: 16383 |
inazuma400 | 16387 | 2018. november 11. 17:34 |
Amúgy a mai nap sikerült leszednem a tankot olyan 2-3 óra felé, de össze-vissza volt csak időm írni, mert közbe mindig menni kellett vhova.... Ám Nem volt bonyolult, félelmetesebbnek tűnt mint amilyen! :D leengedtem a karbikat, lekötöttem az akksit, majd még meg fog kellenem takarítani a motort. Néztem a leömlőket is, van rajta pár pici folt, de amúgy szép csillogós, ezt így tényleg egy fél óra rendbe lehet hozni szerintem. :) de visszatérve a tankra, holnap felhívom a céget, és ha minden okés akkor fel is adom postán.
|
inazuma400 | 16386 | 2018. november 11. 17:20 | Válasz erre: 16375 |
Értem. Igen igen, azért a találkozók hangvétele teljes más, szóval ha itt nem is aktívak, jó lenne többet találkozni személyesen. :) persze tudom h mindekinek sok a dolga, nehéz megoldani stb. Az idei volt az első találkozóm, /ezt most kokrno miatt mondom/ és tetszett, nagyon jó a csapat. Csak azt sajnálom h kezdetektől fogva nem mentem, persze gondolom a 15osrol talán amúgy is lemaradtam, 16ban nemtom h volt e szándékom, 17ben már akartam, de nem jött össze... Pedig amúgy megmondom az őszintét, ugye én először azért regisztráltam mert volt egy igen hülye kérdésem, és az addigi tapasztalataim alapján nem számítottam nagy jövőre itt.... (mmimt a motoros felületek tekintve, h milyenek az emberek stb) de ez egy szűk közösség, normális emberekből, ez a csapat nagyon más mint a többi! Örülök h itt lehetek! :)
|
kokrno | 16385 | 2018. november 11. 17:15 | Válasz erre: 16381 |
Egyelőre a szépítgetés terén nem teszek semmit. Tervezgettem, hogy ha megveszem, milyen régies tankfestést kap. Meg esetleg egy olyan sárvédőt, amit belinkeltem. De azután elég szép motort sikerült venni a maga 17 évéhez képest, így egyelőre pl. sajnálnám átfestetni. Pedig nekem a fekete autóban, motorban az utolsó helyen áll. Nekem kékben, bordóban tetszik ez a motor., meg a képeken látott kékes ezüst szín is bejön. De használt járműnél az állapot fontosabb, mint a szín. Így végül a feketét választottam a kissé viseletesebb kék helyett, pedig annak nagyon tetszett a színe.
|
kokrno | 16384 | 2018. november 11. 17:08 | Válasz erre: 16374 |
inazuma400 | 16383 | 2018. november 11. 17:08 | Válasz erre: 16374 |
Úgy gondolod felnőttem a feladathoz, egy 600as gépet már el terelgetek, nem mondom h én leszek a leggyorsabb, de tényleg hiányzik az erőtartalék, és ha egyedül vagyok ez azért nem zavar mert nem kell senkihez alkalmazkodni. És azért annyira nem is hajtom ezt a dolgot, mivel az h mi lesz jövőre az egy kérdőjel, 2 év múlva viszont szeretném a vfrt. Ha faterral is motorozok ő is el lép egyesbe, azt az erőhatranyt nem lehet pótolni. Pl én nem szeretem amiatt hidegen forgatni a motort h lépést tartsak mással, szóval ez indulasnal rossz, de később is adódhat olyan helyzet h egyszerűen nem elég az erő, meg énsem 3dikban meg 4dikben akarok lemotorozni mondjuk 200 kmtert. :) ez most hosszú lesz az tuti. :D A legelső élményem az inaval az volt h nálam volt 3 napja a motor, talán vezettem 50kmtert összesen, és egy 400as motorokbol álló rutinos csapattal mentem, akik köcsögök voltak, azt mondták nem mennek 100nal többet, ehhez képest volt h mentem 150et is egyenesbe és le voltam maradva, kanyarokban úgy döntöttem a motort h ahogy még nem akartam volna, és meglepődtem rajta h ilyet tudok, de még ígyis le votlam maradva... Mert amúgy mentek mint a vadparasztok, nekem meg még rutinom se volt. (aki elöl ment srác azz hallottam egy másik kollégátol h ő egyébként úgy motorozik h kanyarba pattog el a motor segge) és én ilyennekkel mentem motorozni..... Aztán a későbbi banda se volt jobb, hiába mondtam én haveromnak, aki 850es tdmmel volt, ment mint az állat én meg próbáltam utána menni, akkoriban is többet motorztam úgy ahogy nem akartam :D De igazából ez az időszak tanított meg "menni", nem mondom h követendő példa, szerintem nekem rohadt nagy szerencsém volt, ebből nagy bajok lehettek volna. Egy motorozás alkalmával az egyik kolléga el is esett, de nem egyszerű módon, én mentem elöl, ő leghatul, 3mam voltunk, és menetiranyal szembe állt, mivel olyat esett h a motor a sajat tengelye körül megpördült v ilyesmi lehetett mert a gyerek a bukója tetejét is lehúzta, igazából jól megúszta, neki nem lett, baja de a motor nem ment haza saját lábán, mert első villa össze vissza hajlott.... Ez egy 900as tdm, és 250 etzrol ült rá. Akivel járok haverommal külföldre, de az Simson után er5re ült, el is feküdt vele pár hétre rá, ő is megúszta, de a Motor ott se ment haza talán saját lábán, mert neki meg kiszakadt a dekni. Most 600as Banditja van, amiről meséltem is. Őt még kanyarokban megfogom, de egyenesbe esélyem sincs, mikor el lövi neki :D jobb amúgy szerintem hasonló teljesítményű motorral motorozni, legalabbis ez a 400 nagyon kevés a 600hoz. És itt most nem arról van szó h erővel akarnám pótolni a "tudatlanságot" persze azt se állítom h én vagyok Rossi, de egy nagyobb motor tényleg elkéne lassan... Azt sem mondhatom h biztos minden oké lesz, és persze elkottazhatom a dolgot, de úgy gondolom erre kevesebb az esély saját hibából, mintha csak simán arra utaznek h majd a tudás hiányát erőből oldom meg. |
kokrno | 16382 | 2018. november 11. 17:00 | Válasz erre: 16378 |
https://www.bazismotor.hu/termek/alu-fender-universal-2/ Pl. itt egy alu sárvédő. |
cblaci | 16381 | 2018. november 11. 16:56 | Válasz erre: 16380 |
Az egyébként nem baj ha van igény a szépítgetésre, mert mindig lehet egy kicsit hozzátenni, erre találsz megoldásokat ha visszaolvasol. Készültek itt szebbnél szebb komfort ülések, tankbőrök, kényelmi extrák és mindenféle dolgok. Az erről készült saját képeket én még most is őrzöm, szinte a legkisebb dolgokat is feljegyeztem, ha kell ezeket meg tudom mutatni. Sajnos kb. 2 éve összeomlott az oldal, azóta egy kicsit körülményes a visszalapozás, de attól még működik.
|
kokrno | 16380 | 2018. november 11. 16:04 | Válasz erre: 16374 |
A stílusnál női hasonlattal olyan az Ina nekem, mint a magamhoz való nő, aki tetszik nekem, minden téren jó, és szeretem. Csak a fantáziámban szeretném, ha este kisminkelve, pin-up girl ruhában lépne be a hálószobába..
|
inazuma400 | 16379 | 2018. november 11. 15:48 | Válasz erre: 16371 |
Igen-igen, nekem is ez a bajom azzal a stilussal, pedig bejön! :D
|
inazuma400 | 16378 | 2018. november 11. 15:46 | Válasz erre: 16370 |
Tudom mire gondolsz, és láttam is egyet, de most rittig nen találom.... Legalábbis a sárvédős vonatkoztatast, amúgy meg pont az Ina az a motor amit minimális változtatasokkal rohadt jóra meg lehet csinálni.
|
inazuma400 | 16377 | 2018. november 11. 15:38 | Válasz erre: 16369 |
Hát igen, mindekinek megvan a saját stílusa, alapjába véve enis sor4 párti vagyok, de ki akarom próbáni a v4et, a kis triple meg majd kiderul hogy muzsikál! :)
|
cblaci | 16375 | 2018. november 11. 15:14 | Válasz erre: 16368 |
Mert közben sokan eladták a motort, mások meg szinte minden kérdésre megtalálták itt a választ egy kis visszaolvasással, de olyanok is vannak akik privátban kérdeznek. Valahogy csak én maradtam itt meg Inazuma nélkül is, pedig tagja vagyok valamelyik Hornet csoportnak és a Honda motorosoknak is, de mindkét helyre egyszer írtam még, amikor bemutatkoztam :-) Itt meg voltak -vagy vannak- barátaim, szerencsére a találkozók során mindig azt érzem, hogy vannak. |
cblaci | 16374 | 2018. november 11. 15:07 | Válasz erre: 16359 |
A CB400-at a pakolászással nőttem ki, nem az erejével volt bajom, rövid volt a hátulja, a kisebb táskákhoz még éppen, de a dobozokhoz már nem volt elég a mérete. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy rengeteget motoroztam 250-es MZ vel, abban az időben amikor nem is nagyon volt lehetőség "kinőni" az erejét. Ma viszont az adatok azok amik kecsegtetik a bikereket, még akkor is ha a meglévőt se tudta kihasználni. Közben kialakult egy ccm alapú hierarchia is, amit én egyébként nagyon utálok. Minden csapatban megjelennek a "legjobbak", ezek osztályoznak, bírálnak, mert őket tartja fel a többi, vagy éppen a haladásban vannak zavartatva, ami pedig a legnagyobb baj, hogy lesznek olyanok akik ezekre akarnak hasonlítani. Eddig mindig megtaláltam a magamhoz való társaságot, mert tudom mekkora felelőssége van a csapatban való motorozásnak. Volt eset amikor közénk vágott egy fiatal társaság, elől valami sportgép ment, durván a határon motorozva, egy darázsderekú kislány (talán még 18 sem volt) volt az utas, előttem fékezte el a motor elejét... inkább mi engedtünk mert abból tragédia lett volna ha felvesszük a kesztyűt... ehhez kell inkább felnőni mindenkinek, nem a bizonygatáshoz. Aztán olyan is volt amikor egy olyan srác került a csapatba aki előtte hosszú évekig Pannóniázott, aztán nagyobb japán gépre váltott. Nem ismertem akkor még, de mivel nem feszegettük a határokat soha, nem gondoltam hogy probléma lesz. Hát bizony lett, Eger után nemsokkal a 3. balos kanyarban nyiladékot vágott az erdőbe. Szerencsére néhány öltéssel megúszta, de az hogy ez megtörtént a mi felelősségünk is volt, még akkor is ha nem volt forszírozott a tempó, mert ami neked megy rutinból az lehet egy kezdőnek vagy újrakezdőnek problémát okoz, ő pedig bizonyítani akar, ennek a veszélyét pedig nekünk is fel kellett volna ismerni. Ricsi elmondta, hogy egyébként nincs baja a motor erejével, de amikor csapatban motorozik, bizony le kell forgatni rendesen és még akkor se biztos, hogy tudja tartani a tempót, ebből következően jó lenne egy nagyobb... én ebben inkább a kényszert érzem nem a szükségességet, ez pedig nem biztos hogy a legjobb út egy nagyobb motor felé. Az Inazumával kapcsolatban, a retro vagy nem, meg hogy hol lehetne változtatni, kérdésekre én soha nem kerestem a választ, nekem tökéletes volt úgy ahogy, hiszen azért választottam, a megbízhatósága viszont megkérdőjelezhetetlen, emellett bármikor kiállok. |
kokrno | 16372 | 2018. november 11. 13:22 | Válasz erre: 16371 |
Azt azt, főleg, hogy logikátlanul rohadt lusta ember vagyok. Nálam a "motorépítés" kimerült a nem rávaló kis háromszögindex lecserélésében, meg a plexi felrakásában. Csak néha még motorozni is lusta voltam, hehe. Főleg, amikor a motor anyáméknál volt még, és nem volt kedvem elautózni egy hétvégén kétszer hozzájuk. Pedig csak jó fél óra.
|
kokrno | 16370 | 2018. november 11. 13:16 | Válasz erre: 16367 |
Az Inával annyi a gondom, hogy kicsit se hús, se hal. Retró is, meg nem is. Az ülésidom, meg a sárvédők, kerekek nem retrók. Közben egy csomó retró hatású elem van rajta. Pl. egy Triumph Thruxtonhoz képest. Átépítésekben, cafe racerek, meg ilyenekben viszont már nagyon gyönyörűen lehet vele hozni a stílust. Csak mennyi pénz lenne olyanná tenni, régi fémküllős kerekek, fém sárvédők, az ülésnél valahogyan megoldani, hogy az idom kiváltható legyen. Nekem akkor lenne a tökéletes. |
kokrno | 16369 | 2018. november 11. 13:09 | Válasz erre: 16366 |
Igen, ezt már láttam. Annyi felmerült bennem, hogy egy ötlet megszívlelhető, amit láttam az írásokban. Bármit írhatnak az újságírók, mindenki a saját ízlése alapján, a lényeg, hogy mit súg a gép, ha gurulsz vele. Lehet, hogy sokan írtak róla jór, de te majd nem azt érzed. De fordítva is lehet, hogy igen, nekem is bejön. Lényeg, hogy kollégám, akivel idén a két "igazi túrámat" megtettem, még nem rendelkezik saját motorral. Robogózott sokat, meg krosszmotorozott fű alatt. Idén letette a rendes A jogsit. Amíg nem jön össze a pénz a saját motorra, párszor bérelt motort. Neki az volt a szempont, hogy túl erős nem kell, meg nagy. Elég a 600. Meg majd két személyre is elég legyen. Próbált egy napra 600-ban GSR-t, CBR-t, YZF-t. SV-t. Bár leírás alapján szemezett az SV-vel, hogy nyomatékos lent, meg majd jó lesz két személyre, a próbák után azt mondta, marad a sornégy, neki az jön be. |
inazuma400 | 16368 | 2018. november 11. 13:07 | Válasz erre: 16365 |
Hát 2-3an tartjuk fent a lángot.... 3 éve amikor csatlakoztam majdnem mindenki aktív volt... Ez ahhoz képest nagyon gyenge... És már akkor is azt mondta Laci h el van laposodva regebbhez képest. Hát igen. Eleinte enis sokat kérdezōsködtem, amikor még nem ismertem a típust stb, de ez nem olyan motor amit minden héten szerelni kell... Szóval van benne abban vmi amit mondasz! :) |
inazuma400 | 16367 | 2018. november 11. 13:03 | Válasz erre: 16364 |
Hát nekem nem jön át ez a motor, de a stílus rendben van, csak vhogy túl lapos a tankja nekem, meg az egyhengeré' de vagyok oda! A 750es ina tökéletes választás! :) gyönyörű motor! Nemcsakhogy a Suzukinak a legszebb motorja, de az összes közül is az egyik legszebb!!! :)
|
inazuma400 | 16366 | 2018. november 11. 12:58 | Válasz erre: 16359 |
Enis raktam össze egy makettet, de nem teljesen :D hiányzik róla ez-az... Meg a fényezés matricák stb :D egy nsr 500as... De ez a makett dolog nem nekem való :D inkább a modelleket gyűjtöm, abból van egy csomó! :D hát igen, a 400as kategóriat hamar ki lehet nőni... Pedig amikor először ültem át a kisetzről, akkor azt hittem h ennél erősebb motor nem kell, egy rakéta volt hozzá képest! :D azóta enis kacsingatok mindenfelé, de ha vissza olvasol látni fogod, mert mostanában erről ment a téma. :)
|
kokrno | 16365 | 2018. november 11. 12:57 | Válasz erre: 16363 |
Mi lenne, ha pörögne? Így is annyi van visszafelé, szerintem csak a nagyját fogom megkapargatni. Amúgy lehet, higy az a gond, hogy túl jó a motor. Anno sokat forogtam Suzukis fórumokon. Pl. a Baleno, meg Liana fórumjai alig mentek. kevés is volt, és nem volt a tulajoknak gondja az autóval igazából. Azt meg nem írogatják többször is, hogy jó a kocsi, jó a kocsi. Azt már látom, hogy itt is csak a motor adja a témák egy részét, másik része a kapcsolódó túrák, egyebek. |
kokrno | 16364 | 2018. november 11. 12:52 | Válasz erre: 16361 |
Bocsi, most ismerkedem a fórum motorjával, még ki kell tapasztalnom, mit hogyan lehet feltölteni. Akkor a link képként is: ![]() |
inazuma400 | 16363 | 2018. november 11. 12:52 | Válasz erre: 16358 |
Bírom a fogalmazasaidat! :D Hát sajnos igen... Pedig én tényleg azt hittem h a tali után azért megélénkül a forum... Ismét egy jó videó! Nálam még csak 3 éve van, de ígyis olyan soknak tűnik, mintha mindig velem lett volna! |
kokrno | 16362 | 2018. november 11. 12:51 | Válasz erre: 16361 |
Ez a Suzuki Tempte, vagy ST 400 lenne az igazi retro Suzuki. Ez nagyon tetszett régen, és mindig élvezettel hallgattam azt a lassú csühogését. Akkoriban láttam talán prospektusban az Inazumát is. Meg biztosan élőben is láttam, de emez jobban megfogott, sokszor láttam a munkahelyre bepöfögni. Csak anno japán belpiacra elég volt a 400 blokk, nagyobbal nem csinálták. Ami lehet, hogy rokon az LS 650 blokkjával, nem tudom. Annak van ilyen egyhengeres régi vágású erőforrása. Csak azt anno errefelé szoftcsopperként hozták, pedig az a blokk ilyen köntösben ütne igazán. Ami nagyon hasonlítana a Triumph retro motorjaihoz.
|
kokrno | 16361 | 2018. november 11. 12:45 |
http://farm5.static.flickr.com/4139/4776438920_900f634b38_z.jpg
|
inazuma400 | 16360 | 2018. november 11. 12:43 | Válasz erre: 16357 |
Hát van benne az is igen! :D de azért majd ha vissza olvasol, látni fogod h nyitott vagyok mindenre is! :D
|
kokrno | 16359 | 2018. november 11. 12:14 | Válasz erre: 16358 |
cblaci | 16358 | 2018. november 11. 11:49 | Válasz erre: 16355 |
Üdv minálunk! Nekem is 750-es inazumám volt, 9 évig használtam komolyabb problémák nélkül. A 9 év alatt fokozatosan épült és szépült (szerencsés voltam mert eleve jó állapotban jutottam hozzá) majd az utolsó évekre teljesedett ki egészen, ekkor már minden igényemet kielégítette a felszereltségét tekintve is. Aztán egy visszatérő súlyos betegség állt közénk, ez egy nagyon durva függőség ami a központi idegrendszerbe fészkeli be magát, Hondakór-nak hívják, ami az én esetemben gyógyíthatatlan. Így aztán feladtam a korábbi 9 évet és bár fájdalmas volt a búcsú, de onnan folytattam ami korábban a CB 250 és a CB-1 után lezárultnak látszott. Az Inazumára visszatérve, a 750-es az arany középút, nekem soha nem volt bajom az erejével, persze legtöbben mégis az 1200-as brutalitására vágynak, nekem meg inkább a 6-os váltó játékossága tetszett, ami főleg lassú meneteknél és a kanyargósok közötti játékban volt partner. Megbízhatósága mellett nagyon szép vonalú igazi kortalan klasszikus motor, a régi képeket nézegetve bizony sokszor párásodik be a szemem... Nagyon jó választás volt, gratulálok hozzá és sok sok boldog kilométert kívánok! Jut eszembe, amikor elment a harcos igyekeztem szépen elbúcsúztatni, talán itt még nem is mutattam meg ezt a videót, mert vannak időszakok amikor az itteni gyerekek nem érdemlik meg, olyankor van ez amikor mindenki csak olvasni akar és elanyátlanodik a fórum, mostanra már elég komoly létszámú csendes olvasókör alakult ki, mondják is amikor telefonon beszélünk: "mindennap olvasom ám a fórumot...", úgyhogy sokan vagyunk csak ez nem nagyon látszik sajnos, de talán majd egyszer ez is változik. https://www.sportmotor.hu/video/zLmwE0z2hhg |
kokrno | 16357 | 2018. november 11. 11:45 | Válasz erre: 16356 |
Köszi! Mégha a nicked alapján az elfogultság is szól belőled, hehe. Eddig bejött, és lassan csak felnövök majd hozzá.
|
inazuma400 | 16356 | 2018. november 11. 11:39 | Válasz erre: 16355 |
Szia! Gratulálok, jó választás! :) jó olvasgatast, egy ideig biztos el leszel vele! :)
|
kokrno | 16355 | 2018. november 11. 09:50 |
Sziasztok! Krisztián vagyok, 45 éves. Januárban vettem egy Inát. Ezzel lettem újrakezdő, de igazából kezdő motoros. Kocamotoros, eddig 2000km-t mentem vele. Tetszik, majd próbálok itt visszaolvasni, hogy némileg képben legyek a fórumról.
|
inazuma400 | 16353 | 2018. november 10. 21:37 | Válasz erre: 16352 |
Ja, hát én speciel németekre gondoltam, de ez is inkább akkor jó ha van kint ismerős... Olcsóbb néhány típus, honosítani nem nagy összeg, jobb állapotúak, leszervizeltek stb...
|
cblaci | 16352 | 2018. november 10. 18:00 | Válasz erre: 16348 |
Az a "kint" eléggé tág fogalom, pl. az osztrákoktól érdemes motort venni, amikor kerestem a Hondát a fiam küldött néhány ígéretes hirdetést, csak a távolság volt nagy és még akkor ő se beszélt olyan jól németül.
|
inazuma400 | 16348 | 2018. november 10. 13:38 | Válasz erre: 16346 |
Ja, közbe látom a megoldást! :) kintről amúgy nem próbálkoztatok?
|
inazuma400 | 16347 | 2018. november 10. 13:36 | Válasz erre: 16344 |
A hayabusa úgy jön ide, h a bkingbe az a blokk van. Amit Laci mond trollkodast azt nem értem mert, nincs sportmotor profilom, pedig úgy rémlik h egyszer próbálkoztam vele, de nem tudok belépni, szóval passz...
|