10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

kantorbalu 18575 2019. május 10. 18:52   Válasz erre: 18564
Felraktam az Arashi szettet. Nem annyira vad. Nem tudok még nyilatkozni, amíg össze nem kopik tárcsa-betét. Én is szétkaptam a fékeket, pucolás, olaj.
Egy jó 50km-t mentem a városban, sok dugó, fékezés: oda kellett még figyelni a féktávokra a feléig, aztán vagy megszoktam, vagy jobb lett. Azért remélem éri a dollárt...!!!
Nem annyira vad ez az outfit, nem retro, de nézhető. Ha ilyen félhomályban fotózom, egész jó.
    

fenyooldrider 18574 2019. május 10. 17:06  
Optikailag már így néz ki:
    

fenyooldrider 18573 2019. május 10. 17:02  
Szóval a VN-1500
    

fenyooldrider 18571 2019. május 10. 17:00   Válasz erre: 18568
Konkrétan a tesztben szereplő motort (GSX1400 K-7) vettem meg:-) Azért nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy a kedves high-tech vasakhoz szokott motoros újságíró mondja, de tény, hogy kell vele foglalkozni egy picit! Az összes fékbetétet már meg is rendeltem: Brembo utcai/sport betéteket, a tárcsák (Nissin) rendben vannak, alig használtak! Tény, hogy a féket szétkapom, mind a 12 dugót átpucolom, összerak, új fékolaj és kész! Amúgy ebben az állapotában is jobban fog, mint az Inazumámon fogott fénykorában! Tehát a tesztet Én is szubjektívnek tartom, azt várták el egy 12 éves gép fékjeitől, mint a mostani vasaké! Amúgy már dobot cseréltem rajta, GSX-R 1000 K6 dobjára, a gyertyák, olajak, szűrők most jönnek! Gumik-lánc tökújak, műszaki friss! Egy hónap alatt mióta megvan már mentem vele 1200 km-t :-) egyenlőre jónak tűnik, iszonyat nyomatékos, 2000 fordulaton már 100Nm -nél van! Az alábbi görbék eléggé beszédesek, az egyik a Bandit 1200 a másik a Kawa VN 1500
    

jimy_L 18570 2019. május 9. 09:18   Válasz erre: 18569
Azé nem kell mindent elhinni amit a hondákról írnak. Azokon is van egyszerhasználatos patent, meg gyári, motor hő hatására elvetemedett idom. Persze ilyen majd minden motoron akad. Meg sok múlik az életkorán, az igénybevételen, a gondos gazdán.
    

kokrno 18569 2019. május 8. 22:42   Válasz erre: 18568
Ahogyan a Hondát tartják általánosságban a legjobb minőségű,legjobban kidolgozott motornak, a Suzukira sokszor írják, hogy a részletei olcsóbban, kevésbé kidolgozottan vannak megoldva. Gondolom, itt is erre a utalna a "Suzukisan elnagyolt" kitétel. Persze ehhez jópár motort kellene látni, hogy milyen a kidolgozásuk márkánként, de ez visszatérő jellemzés régóta a Suzukira.
Mondjuk egy Ina egyszerű jószág. Egy burkolt sportgépen több dolgot lehetne látni, pl. a szerelőm gixerén is ott vannak a némi túlzással egyszer használatos jellegzetes Suzukis lemezcsavarok. Amikhez nagyon jó bit kell, mert iszonyú könnyen ki lehet nyalni a nútot belük, olyan puhák. A régi Switnél pl. ilyen anyagú csavarok tartották még az ablakemelő szerkezeteket is. Azokat jól meghúzták, utána szinte nem lehetett kilazítani , mert hamarabb kikapta a puha anyagot a csavarhúzó feje, mint lazultak volna.
    

cblaci 18568 2019. május 8. 21:45   Válasz erre: 18567
Az 1,4-es tesztje szerintem túlságosan szubjektív, ráadásul használt motornál az elmúlt évek törődése is meghatározza az aktuális állapotot, ezért nem igazán jó összehasonlítási alap. Eleve baromság, hogy az 1,4-es azért született mert az 1,2-es Bandit "elég karcsú a konkurensekhez képest", talán elfelejtette a cikk írója hogy Banditból is megszületett a vizes 1250-es, ami nem hinném hogy elmarad a konkurensektől. Azt se értem mi az hogy "suzukisan elnagyolt", meg hogy darabos formaterv...
Ráadásul akkor lenne hiteles ha egy tökéletes állapotú motort tesztelt volna, mondjuk jó fékekkel, nem ami már egyszer a vason csúszott... mindegy elolvastam de a véleményem ettől még nem változott, ha meg volt becsülve akkor legjobbak között van az 1,4-es is, nem véletlenül tartja az árát.
    

kokrno 18567 2019. május 8. 16:46   Válasz erre: 18566
Csak azt nem értem, az Ina miért van agyonhallgatva benne, amikor az a legközelebbi párhuzam. Ráadásul írt róla három éve.

https://totalbike.hu/tesztek/2016/03/31/suzuki_gsx1200_inazuma_2002/
    


kantorbalu 18565 2019. május 7. 22:39   Válasz erre: 18564
Én is kiváncsi vagyok
    

fenyooldrider 18564 2019. május 7. 20:59   Válasz erre: 18561
Erről az Arashi-ról már hallottam egész jó véleményeket is, igaz azt nem tudom, hogy melyik fazonról, lehet, hogy nem pont erről, de a gyártót elég jónak tartják többen! Legyen vele szerencséd!!
    

cblaci 18563 2019. május 7. 20:03   Válasz erre: 18561
Remélem jónak bizonyul, az első 5ezer km után kiderül.
    

kokrno 18562 2019. május 7. 19:21   Válasz erre: 18561
Ez elég vad cucc, diszkrétebbre gondoltam.
    

kantorbalu 18561 2019. május 7. 18:28  
Megjött made in China...
Kiváncsi leszek!
A túra kormány projectet meg megoldottam egy 3cm-es 4200 forintos emelővel. Kicsit csúnya, de finom.
    

kokrno 18560 2019. május 7. 17:45   Válasz erre: 18559
Alapvetően a szimering cseréje a cél, mert a szárakon ott marad kis ragacsos olajsáv. Nem húzza le teljesen. Oldalsztenderen jobban látni.
    

cblaci 18559 2019. május 6. 23:11   Válasz erre: 18558
A tisztítás magától értetődik, ha csak olajcsere van akkor nem érdemes szétrángatni a szárakat, a szimeringet meg hülyeség 2-3 évente az olajjal együtt cserélni, főleg ha megveszed a jobb minőséget. Egyébként a becsúszószár széthúzása nélkül is át lehet mosni szépen, mert az alsó imbuszt ha kiszeded kicsúszik felülről minden, persze ha a szimering is beteg az más tészta.
A CB-1 gyárilag olajleeresztő csavarral volt szerelve, ott sokkal egyszerűbb volt olajat cserélni, hamarabb rászánta magát még a hanyagabb motoros is. Nem is értem miért nincs ez minden motoron.
Egy sima telóolajcsere így nézett ki nálam ahogy a képek mutatják, az előző olajcserénél már cseréltem szimeringet ezért ahhoz nem nyúltam, az a két pötty pedig a régi és a használt olaj összehasonlítása, látszik hogy nem volt vészes, ha 2-3 évente cserélve van nem gyűlik fel benne a kopadék és nem iszaposodik le. Egyébként otthon se nagy kaland ezt megcsinálni.
    

kokrno 18558 2019. május 6. 22:22   Válasz erre: 18557
Ez a terv, mert már írtátok korábban is.
    

jimy_L 18557 2019. május 6. 20:44   Válasz erre: 18556
Szedesd szét a telókat, és mosasd el.
Meglepődnél milyen sár szerű trutyi lesz benne idővel. Kitudja mikor cserélték legutóbb az oilt.
    

kokrno 18556 2019. május 6. 19:06   Válasz erre: 18555
Köszi a megerősítést. Van két manuálom. Onnan a tóltési mennyiség is. Csak azért, hogy annyit vegyek, de akkor jól értettem, hogy kétszer a bő fél liter.
A cserét szerelőre bízom, de lehet, hogy az érték részét kinyomtatom neeki, hogy mennyin, mit.
    

cblaci 18555 2019. május 6. 18:10   Válasz erre: 18554
Tegnap nem tűnt fel egy kérdés, csak most, amikor figyelmesebben elolvastam a tegnapi hozzászólásokat is. Szóval azt hittem, azt a szimeringet már meg is rendelted amit először linkeltél, erre írtam, hogy én inkább a japánt választottam volna. Mint írtam, én azt választottam, mert ami nagy bontással jár ahhoz nem szeretek többször hozzányúlni, inkább megveszem a jobb minőséget, még ha drágább is.
Olajból Castrolt vettem bele, de nem emlékeztem pontosan milyet, viszont rémlett hogy láttam a flakont valahol. Kimentem a garázsba és beugrott! Az Inazumához csináltam még anno az olajoszlopos szinkrontesztert, aminek a benzintartályát a telóolaj flakonjából csináltam :-) úgyhogy egészen biztos, hogy 10W-s olaj volt és meg kellett venni hozzá a két 0,5 literes kiszerelést. A pontos feltöltési mennyiségre már nem emlékszem, de teljesen összenyomott szárnál kellett feltölteni és úgy rémlik 10cm-re kellett lennie a szintnek a becsúszószár végétől. Most még van dolgom de ha több időm lesz ránézek a manuálra, mert még az is megvan valahol.
    

kokrno 18554 2019. május 6. 17:47  
Megnéztem a két szerelésit. W10 telóolajat ír, vagyis csak az egyik, a másik csak tizes viszkozitást, de gondolom ez ugyanaz.
A 0,573 töltetmennyiség az száranként értendő? Mert ezt adják meg, de mintha azt írnák, hogy száranként kell ennyi.
    

kokrno 18553 2019. május 5. 23:16   Válasz erre: 18552
Köszi. Igaz, mostanra én is eljutottam idáig. Jó, hogy a méreteket nem kötik az orrunkra. De máshol írták hozzá a 43*54*11-et.

Már csak az olajat kell megnéznem a leírésban, de az a gépen van.
    

cblaci 18552 2019. május 5. 22:52   Válasz erre: 18551
Itt viszont egybe van a porvédővel, gördítsd le és a Tourmax-ot válaszd ki:
https://motoralkatresz.eu/motorok/suzuki/1200/GSX1200_Inazuma/2000/
    

kokrno 18551 2019. május 5. 22:42  
Itt van ilyen, mindkettőhöz adja a japánt. Csak még porvédőt is kell keresni.

http://www.m0moto.hu/teleszkop-szimering-szett-suzuki-gsx750-43x54x11-p-96508.html

http://www.m0moto.hu/teleszkop-szimering-szett-suzuki-gsx1200-43x54x11-tourmax-p-96507.html
    

kokrno 18550 2019. május 5. 22:28   Válasz erre: 18549
Ez is azonosat hoz a kettőhöz a mérettel, amit írtál.

http://motodrom.hu/en/spd/780-053/Teleszkop-szimering-43x54x11-Teleszkop

De nem értem, előbb azt írtad, hogy a japánt választottad, ebben meg, hogy azt választottad volna.
    

cblaci 18549 2019. május 5. 21:18   Válasz erre: 18548
Annyit segít az oldal amit linkeltél, hogy ugyanazt a szimeringet hozza az 1,2-es Inához is mint a 750-hez. A motoralkatresz.eu-nál viszont nincs külön GSX750, csak a GSX750F aminek más a mérete.
A lényeg, hogy az 1,2-es Inazuma telószimeringje is 43x54x11 és abból lett volna a Japán Tourmax 7150Ft-ért, én inkább azt választottam volna.
    

kokrno 18548 2019. május 5. 20:58   Válasz erre: 18546
Köszi! Egy másik oldal írta is ezt a méretet, amit te is, simán szimeringekhez . Kár, hogy ehhez a szetthez nem adják meg, mert praktikus, hogy együtt van a porvédővel.
    

inazuma400 18547 2019. május 5. 20:56   Válasz erre: 18545
Nekem jól jött, de későn vettük fel, szóval már csak arra szolgált h ne fázzunk... :D
    

cblaci 18546 2019. május 5. 20:47   Válasz erre: 18544
Mérd meg, két helyen is a 43x54x11 méretet hozza az alkatrészkereső. Cseréltem én is még az elején, amikor hozzám került a motor, de az már nagyon régen volt. Arra emlékszem hogy két választási lehetőség volt, az Athena és a Japán, ami nem sokkal volt drágább, akkor én az utóbbit választottam, nem is volt vele probléma a következő 9 évben.
    

jimy_L 18545 2019. május 5. 20:03   Válasz erre: 18539
Még nem éreztem szükségét.
    

kokrno 18544 2019. május 5. 18:54  
Ez valóban jó az Inához?

Ki akarom cseréltetni, meg akkor j olajat is bele. Csak ne akarom, hogy méregdrágán számoljanak fel nekem, így az általam vett cuccot építtetném be.

https://www.motorosboltroadrider.hu/Teleszkop-szimering-porvedo-szett-All-Balls-AB56-133-1-d32354.htm?tab=description
    

kokrno 18543 2019. május 5. 18:50   Válasz erre: 18539
Mennyibe került?
    

kokrno 18542 2019. május 5. 18:49   Válasz erre: 18538
Vizet, körteízű, meg vegyes gyümölcslevet. Semmi alkoholosat, abban ne reménykedj, nem szeretem a szeszes italok etiles ízét.
    

kokrno 18541 2019. május 5. 18:47   Válasz erre: 18540
Az a korlátcső, vagy mi a háttérben, első rőnézésre, mintha a motorból nőne ki, hehe
    

inazuma400 18540 2019. május 5. 18:20   Válasz erre: 18538
Jóvan, akkor nem csak én nem értem :D
    

inazuma400 18539 2019. május 5. 18:17   Válasz erre: 18535
Jó állapotúnak tűnik.
Nincs eső ruhád Jimy? Vettem láthatósági overalt, úgy nézek ki benne mint vmi vegyvédelmis, de esőbe kiváló! :D
    

jimy_L 18538 2019. május 5. 18:07   Válasz erre: 18537
Mit ittá? Aggyá nekem is!
    

kokrno 18537 2019. május 5. 17:23   Válasz erre: 18535
Az igen, áramszedős Ina! Te nagyon zölden nyomod!

Bakker, a vidámparkon kívül nem használható, mégse vagány
    

jimy_L 18536 2019. május 5. 17:20   Válasz erre: 18521
Hát az inazuma!
    

jimy_L 18535 2019. május 5. 17:19   Válasz erre: 18531
Pedig motort csak esőben érdemes venni.
Ez a mai szerzemény. A szaridő miatt úgysem akartam motorozni. Erre jött haver, talált egy motort nézzük mán meg.
Persze kihozta haza lábon? ;)
Egy száraz folt nem volt rajtam sisaktól lefelé.
    

inazuma400 18534 2019. május 5. 16:01   Válasz erre: 18531
Én mentem vele egy kis mellék utcában kb 3dik felvaltottam, de azt is csak elvaltogattam, szóval pont nem ért semmit. Mondjuk ígyis jó áron vettem, meg hiába lett volna rajta alkudni való, az árakkal se voltam tisztában és annyit azért úgyse engedtek volna, kár lett volna ott hagyni ezt a motort, de azért egy 1,5-2millas motornal már ez nem elhanyagolhato, még annak fényében sem h gyakorlatilag az első szezonom úgy motoroztam le a motorral ahogy volt. 15ben vettem a motort, és ősszel kezdett gyanús lenni amit akkor még nemtudtam h miért van, de nem értettem h h lehet az h az 1000 sportmotorokal szaladgálnak én meg itt csúszkálok vele össze vissza, aztán erre is magamnak kellett rá jönni 16ban, miközben vártam a műszakit, nézegettem a dot számot, és mind2 gumim 10+ os volt... De ez őket nem érdekelte, meg se nézték, csak h van e rajta minta... Ez már egy 80-100 ezer körüli kiadás, amit a megvetelkor már látni lehetett + a szakaszosan kinyúlt lánc, ami 16ban ropogni kezdett... (haverome nem ropog, de menet közben érezni a labtarton a rangast olyan 4 ezres fordulaton faluban 50nel gázon, ezt csak "szemléletés" képpen írtam le h ilyen téren is fejlődtem vmennyit) meg az első telót ami fosta az olajat, de a porvédők is repedezettek voltak, mutatta a szerelőm a szimeringeket amiket kiszedett... Abba se volt 2 évente olajcsere.....
Persze ezeket már legalább meg tudtam nézni a következő motorokon amiket néztem, mire megvettem a Banditot haveromnak. De pl én azon se hallottam h nem jár szépen, nem ejti a fordulatot, és h be esik az első telo, úgyhogy van még mit tanulni...
    

inazuma400 18533 2019. május 5. 15:40   Válasz erre: 18529
Az élesebb formájú 750esek elég jól néznek ki, (nemtom mikor volt "modellvaltas") de a "régi" 600as (2006) bumszli formája nekem nem jön be...
    

inazuma400 18532 2019. május 5. 15:38   Válasz erre: 18528
Jó, csak azért megjegyeztem, hiába jó motorok, ha ki vannak nyírva és nehéz jót találni belőle. Bár nemtudom mert nem kutakodtam a piacon. Meg nem is kötekedésbol írtam, hanem csak úgy mellékesen. Hát felkapott egy jószág, ez látszik is mert sok is van belőle. Gondolom azért, mert kezes motor és jól bírja a strapát, mert hát amit a tanuló motorok kapnak.... :D nekem vhogy sose volt a szívem csücske a z széria, de ezt már írtam is. Viszont a z800 meg a 900rs az jöhet, főleg az utóbbi :D amúgy a z1000re vissza térve, gondolom azért a Honda minőségibb. Meg nekem szimpatikusabb is, a márka is, meg a konkrét motor is. Egyébként most tesztelte nemrég dodor az új z1000rest és ki volt tőle akadva h mennyire egy köcsög motor. :D túl erős és kezelhetetlen.
    

kokrno 18531 2019. május 5. 11:00   Válasz erre: 18527
Fiatalon hajt a vér, kolléga Hornetjét is így vitte el tegnapelőtt a srác. Első nagymotor, de nem vitt hozzáértőt. Nem is ment vele, csak körbenézte, szépen csillog, helyben hogyan járt, és meg is vette. Majd hazafelé úgyis kipróbálja. Bár az idő miatt csak helyben vitte el lerakni valakihez.
Én sem mentem az Inával, de vittem olyat, aki már ült motoron. Nem mertem saját fő után valami zsákbamacskát venni. Kolléga is most mondta el, hogy már hallott valami kis plusz zörejt néha a motorból, ezért is próbálkozott meg az eladással. Nomeg a háromkilós haszon, hehe
    

kokrno 18530 2019. május 5. 10:52   Válasz erre: 18523
Pedig ABS, meg főleg ESP óta gyári előírás a három-két éves fékfolyadékcsere intervallum.
Motorok felhasználási módja meg még jobban igénybe veszi a fékfolyadékot.
Igaz, azt veszik figyelembe, hogy pl. Alpokban élő, a féket intenzíven használó autós is biztonságban legyen.
    

kokrno 18529 2019. május 5. 10:45   Válasz erre: 18521
Melyik GSX? Amúgy a legolcsóbbakat nézegeti. Így a tegnapi is egy éve árult, problémás darab. Befecskendezésével is gond volt, gáz után lefulladt. Nem érezte az erőt, bár a Hornetje le volt áttételezve a fogaskerekekkel gyorsulásra, az után gyengébbnek tűnt neki. Meg a másik 600 Hornet is dinamikusabbnak tűnt neki.
Csak ez a kamaszkori szerelem, miközben pénz még nincsen elég hozzá. GSR tetszik még neki.
    

cblaci 18528 2019. május 5. 06:01   Válasz erre: 18527
Az volt a téma, hogy a tizenévesek is tartják az árukat, nem pedig a 600-as kategória élettartama a nagyobbakhoz képest, ami nyilván nagyobb rizikó a magasabb fordulat miatt. Erről nem változott a véleményem most sem.
Az alap kérdésre visszatérve, az egyik kereskedő mondta, hogy azért népszerű kereskedői szemmel is a Hornet mert könnyebb eladni és nekik se mindegy hogy hány motort visznek vissza garanciális problémákkal. Gondolom az se véletlen, hogy a motoros iskolákban is főleg Horneteket nyúznak. A Z1000 is jó vétel lehet, az ára is elég alacsony a tudásához képest, egyet megnéztem, kár hogy a hangvilla formájú gyári kipufogói otrombák, nekem meg fontos a gyári dob. Mindegy, végül kitartottam az eredeti elképzelés mellett ami jó döntésnek bizonyult az eltelt 1 év távlatából is, így továbbra is betonkemény a véleményem ebben a témában.
    

inazuma400 18527 2019. május 4. 23:33   Válasz erre: 18526
Azt alá is írom h nagyon jó motorok. Csak pont Te mondtad h a 600assal vigyázni kell mert sokan gyilkolják. Amúgy egy motort nem a km határoz meg, hanem h karban volt e tartva, de tudom h ezzel itt nem mondok újat. Amúgy a vfr amit említettem h el vitték, abban is 140ezer volt... És csak ezer eurót kértek érte. Az enyémben is tuti legalább 2x ennyit van... Amúgy milyen fura h az olasz motorok mind 30ezerrel jönnek be XD
Jajaja, Hondanak sok legendás típusa van, de ide lehet venni az inat is nyugodtan, meg amikben ez a blokk dolgozik. De mint írtam lejjebb a z750rol is hasonló velemennyel vannak. Meg ám sok jó megbízható típus van, de mivel bármit ki lehet nyírni ki kell fogni egy jó példányt, az inat kb úgy vettem h elmentem és megvettem, ha a torka vérzett volna valószínű azt se vettem volna észre, de mostmàr túl vagyok pár vásárláson, meg a saját káromon is tanultam, de még ígyse tudok nagyon sokmindent kiszűrni, úgyhogy megfogadtam h ha magamnak veszek motort tuti viszem a szerelőmet is. Hozzá teszem egy pillanatig se bántam meg az inat, kellett rá költeni, de nagyon jó motor, sose hagyott cserben, még a tank is a végsőkig húzta, pedig tényleg csak a Szent lélek tartotta egybe...
    

cblaci 18526 2019. május 4. 23:01   Válasz erre: 18522
Azért tartják az árukat mert nagyon jó motorok. Volt egy poszt a Hornet fórumon ahol egy eladó 900-as volt a téma. Minden rendben volt vele, szép külső, bársonyos hang, az a vétel ahol nincs értelme tovább keresgélni csak az árában kell megegyezni. Egy "baja" volt csak, valahogy elírták a kilométert és csak a helyszínen derült ki, hogy bőven túl van a 100ezer km-en. Ez az egy tartja vissza a gyereket, ezért a fórumon kért tanácsot.
Sok motor fut túl a 100ezer km-en, csak éppen nem tudja a tulaj, ezért nem fáj. Mindegy hogy PC41, az eleje annak is 12 éves, az olaszok simán mennek évente 10-15ezret, itthon meg 40 ezer km-el kerül forgalomba.
Új motorok között majdnem mindegy milyet veszed, ha használtra van pénz akkor azt kell venni ami mostoha körülmények között is állja a sarat, a Honda ilyen.
    

inazuma400 18525 2019. május 4. 22:17   Válasz erre: 18521
Gsx 750 mint inazuma?
Pedig amúgy a z750et is nagyon dicsérik h milyen strapabíró paripa, volt is egy cikk egy magyar csávóról aki azzal szelte az Amerikát. De több helyen olvastam h jó masina, nekem mondjuk sose tetszett, viszont a z800 nagyon adja! :D
    

inazuma400 18524 2019. május 4. 22:14   Válasz erre: 18518
Nah ez hasznos, köszönjük! Mert idén mindenképpen be kell ruháznom vmi ilyenre.
    

inazuma400 18523 2019. május 4. 22:12   Válasz erre: 18516
Ebben nagyon igazad van! Még fékolajat csak csak hallja az ember h cserélik meg beszélnek róla, nahde telo olajat.... És ez is csak motoroknal... Autóknál soha senkitől nem hallottam h fékolaj csere, ott a másik sarkallatos pont a váltóolaj...
Az a baj ennél alapabb dolgokkal sincsenek tisztában az emberek, ahogy hszekben lehet olvasni facen különböző autós és motoros csoportokban..
Nagyon durva itthon a karbantartás hiánya...
    

inazuma400 18522 2019. május 4. 22:07   Válasz erre: 18515
Kelendő a piacon, hiába öregek, drágán mérik őket még mindig.... Emlékszem 12-13ban enis azt akartam, nézegettem is őket orba szájba, akkor is 1-1,2 körül mentek, nem sokat ment le az áruk 6-7 év alatt....

Egyébként nekem is vab 2 :D
    

jimy_L 18521 2019. május 4. 22:03   Válasz erre: 18515
Z 750 ből fiatalt nézzen 2008-2010.
A gsx 750 fickósabb.
    

inazuma400 18520 2019. május 4. 22:02   Válasz erre: 18513
Valamit asszem beszélt a szerelőm, de nem nagyon értek hozzá. H elvileg a teloba "járatok" vannak és talán le is zárt nekem 1-2 "tuning" gyanánt. De nem akarok hülyeségeket beszélni.
Az meg h a hátsó állítható, attól még lehet ki a teló, mert öreg, megviselt stb. Nekem nincs akkora tapasztalatom h észre vettem volna, de amikor rá kérdeztem h érdemes e lenne venni helyette bele mondjuk ohlinsh v ilyesmi, akkor mondta h éppen ezeket is fel lehetne újítani, mert már nem az igaziak... De mostmàr kibírom vele ezt a remélhetőleg másfél szezont.... Épp a héten találtunk egy jó kis vfrt kint, de ma mentek megnezni és el is vitték... Úgyhogy lemaradtam róla... Reményeim szerint az is csak egy-másfél szezonra kéne, de csak jobb lenne vmi izmosabb gép amíg elérem a triplet :D
    

inazuma400 18519 2019. május 4. 21:55   Válasz erre: 18512
Ebben igazad van. Amúgy erre a próbára pont arra gondoltam h mindig ugyan az az útvonal és ugyan az a kút. Bár ezt úgy képzeltem h "A" kúton hidegen beállítom "B" kúton pedig rá nézek. De az jobb lenne ha "A" kúton nézném melegen is... Majd még kitalalom... De most az is eszembe jutott h egyszer nyertem egy guminyomás merőt, asszem csak elem kell bele, lehet h majd azzal ellenőrzőm, v ahhoz állítom, még van időm kigondolni.... Mert még motorom sincs és az idő is szar....
    

inazuma400 18518 2019. május 4. 21:49   Válasz erre: 18511
A közepe kopott el, megint csak azt tudom mondani h dodornak lesz igaza, (túl magas nyomás) a telo olaj nem lehet ludas, mivel 16ba kapott új papucsot és telo olajat, valamint tisztítást, új gyári szimeringeket és porvédőt.
    

cblaci 18518 2019. május 4. 21:49   Válasz erre: 18512
Ha már guminyomás... amikor a 4. lábpumpát is széttapostam meguntam a silány minőséget, de főleg azt, hogy a 4-ből 4 mért más értéket, mert van egy pontos órám amivel ellenőriznem kellett mindet. Van mini kompresszorom is, de az csak vészhelyzetben túrákon használom, ha netalán kell. Legalább 20 évig használtam egy ruszki kézi pumpát, amiben néha csak a bőrt kellett beolajozni, fémházas volt, de sajnos egyik alkalommal áthajtottam rajta...
Most viszont ráakadtam egy Beto nevezetű szintén fémházas mérőórás kézi pumpára, gyorsan meg is vettem, pontos az órája és nagyon szapora, egy nyomással majdnem tud 0,2 bárt, pillanatok alatt felnyomok vele egy autógumit is, bátran ajánlom mindenkinek.
    

kokrno 18517 2019. május 4. 21:35   Válasz erre: 18501
Értettem én, meg írtam, is, hogy hehe.
    

cblaci 18516 2019. május 4. 21:33   Válasz erre: 18511
Nem feltétlen, amivel az Inazumát vettem az is kagylósra kopott, pedig nem a telóolaj volt a bűnös. Nagy mintás gumiknál az élettartam vége felé előfordulhat futóműhiba nélkül is. Volt itt a fórumon erről szó, megmutatom mert megvan még a kép. Persze az olaj faradása is befolyásolhatja, de én a 9 év alatt 3x cseréltem telóolajat. Egyébként sokan lovagolnak a gumi márkákon, mindenféle hideg, esős, meleg környezeti tulajdonságokkal, de kíváncsi lennék ki hányszor cserélt fékolajat, telóolajat... sok összetevős játék a biztonságos motorozás, mindegyik fontos!
    

kokrno 18515 2019. május 4. 21:32  
A Hornetes kollégát hajtotta a vére, kíváncsi volt, mennyit érne a mocija a piacon. Tegnapelőtt felrakta, tegnap el is vitték. Neki volt kb. ötszázban, nyolcért elvitte a srác. Most már szeretne valami maradós mocit, a Z750 a vágya. De Suzu SR-t is néz. Végső esetben újabb Hornet. Ma elmentünk Pécs környékére, kettőt meg is nézett, de a Kawa nem csak külsőre, de műszakilag is leharcolt volt, ő meg csak a külsejét rakná rendbe, a belsejéhez csak az egyhengengeresekig ért. A Hornetben látott fantáziát, de még marad tarcsinak, ha nem talál a pénzéért amolyanokat.
    

jimy_L 18514 2019. május 4. 21:31   Válasz erre: 18511
Kétévente volt cserélve, és gyári nyomás volt a gumiban.
    

kokrno 18513 2019. május 4. 21:25   Válasz erre: 18507
Ez nem köthető ahhoz, amit tesztekben, meg itt is írtak, hogy gyárilag puha az eleje kissé? A hátulja meg még állítható is a terhelésre szánt beállítóval, meg arra nem panaszkodtak.
    

kokrno 18512 2019. május 4. 21:21   Válasz erre: 18499
Csak a garázsban összehasonlítható az érték. Meleg lesz, amikor használod. Abban igaza a van a fickónak. De melegen lehet, hogy egyszer egy 38, másszor 43 fokos gumit mérsz, és a két nyomásérték nem összehasonlítható. Melegen futás közben érzed, kemény, leereszted. Puha, fújsz bele. Láthatsz a kúton egy értéket, de a két alkalom körülményei nem lesznek azonosak, így a két számérték nem lineáris egymással. Indulás előtt lemér, menet közben érzésre beállít, majd másnap kihűlve megint lemér. Így a két mérés összehasonlítható.
Hacsak nem mindig ugyanarra járva ugyanazon a kúton állítasz, két kúton a pisztoly is igencsak tud más értéket mutatni. Nem tudom, azokat hitelesíttetik-e amúgy, de elég szép eltéréséket kapni, ha otthon a saját mérővel ránéz az ember.
    

desiderus 18511 2019. május 4. 21:07   Válasz erre: 18509
Az első gumi kagylós kopása az esetek nagy részében a teleszkópolaj elöregedése miatt következik be. A túl alacsony guminyomás az abroncs két szélét koptatja, a túl magas nyomás pedig a közepét. A teleszkópolajat illik 3 évente cserélni. A guminyomást hidegen mérjük, mert az ideális nyomást üzemmelegen éri el a gumi. A hideg gumi nyomásértékét általában 20 fokos hőmérsékletre értik.
    

inazuma400 18510 2019. május 4. 20:22   Válasz erre: 18508
Hat igen, ezért kell oda a külön motor, enis úgy vagyok vele h ott borítékolható a bukta, de inkább otthon mint a közúton... A határokat csak akkor ismerjük meg ha túl lépjünk azokat! Szóval jó lenne az a pályázás, talán majd egyszer....
    

inazuma400 18509 2019. május 4. 20:19   Válasz erre: 18507
Az előzőknél énsem, pedig kezdettől fogva oda figyeltem a nyomásra. Mondjuk azok viszont öreg gumik voltak 10+osak, a misit újonnan vettem, nekem nem amiatt kopottas kagylósra mint Neked, én nyomásra gyanakszom, mert az a leggyakoribb hiba ilyen esetekben, utána jön a futómű. Majd kíváncsi leszek az angel mit fog produkálni, most majd lejjebb veszem a nyomás, meg kisérletezgetek, meg jó lenne több kanyart látni, mert kockára koptattam a road3, bár ez is olyan dolog h nem attól leszel gyors ha lapon mész, 2 meg amugyis sok helyen írták amikor a nyomás témában kutakodtam h utcai használat mellett azért ez elég jellemző, bár nemtudom ki hogy van ezzel, biztos vannak nálam sokkal sportosabb meg vadabb versenyzők akik utcán is úgy tolják mint pályán... Az a baj ez tényleg olyan h minnel mélyebbre ás az ember, annak inkább elveszik a dolgokban....
    

jimy_L 18508 2019. május 4. 20:13   Válasz erre: 18506
Igen párszor, a zx9-r -el. De mikor valami túlvezérelt majdnem felborított, akkor végleg feladtam. Meg mikor a ringen dolgoztam a patrollal is mentem mindig, amikor lehetett.
Anno jött valami motoros csoport, nemtom már honnan, külföldiek voltak.
Párnapra kibérelték a ringet. Felszakaszolták, és kis csoportokban gyakorolták az adott szakaszokat, vetésforgóban cserélődtek. Harmadnap tudták az egész pályát, és verseny. Jól főztek.
    

jimy_L 18507 2019. május 4. 20:05  
Visszatérve az alább említett kagylósodós gumira. Kicsit agyaltam rajta, és emlékeim szerint ezt a kagylósodást többen említették, de csak első gumi esetében.
Az enyém sem öreg volt, mikor ki kagylósodott, hanem kopáshatáron volt.
És fura mintája volt, mert nem középen kopott ki, hanem két oldalt, közel a gumi közepéhez. És nem szimmetrikusan, hanem eltolva, moziszék szerűen.
Viszont más típusú guminál nem tapasztaltam.
    

inazuma400 18506 2019. május 4. 20:04   Válasz erre: 18504
Nincs ezzel baj, tudni kéne motorozik, nem a gumiban és a nyomásban keresni a hibát XD
    

inazuma400 18505 2019. május 4. 20:02   Válasz erre: 18504
:DDDD
Én amúgy pályáznék szívesen, kéne egy jó kis 400zas zixi, oszt go! :D
Egyébként pályázott itt már vki? Ha igen, mivel?
    

jimy_L 18504 2019. május 4. 19:56  
No, most, hogy megvan az ideális nyomás.
Mehetünk a ringre, hogy előttünk lengessék a kockás zászlót először.
Mert már csak ennyi hiányzott a leggyorsabb körhöz. ;))
    

inazuma400 18503 2019. május 4. 19:27   Válasz erre: 18502
Ja, a hiba nálam van, én értettelek félre :D mostmàr látom h Te végig Kokrnorol beszéltél. De én még nagyon benne voltam a dodor témában :D

Titkos ügynöknek éppen nem az, bár elsőre joggal hihettem volna róla. :D de a meglepetéseket tartogassuk későbbre :D
    

cblaci 18502 2019. május 4. 19:12   Válasz erre: 18498
A gimiben jó voltam szövegértelmezésből, de ha téged olvaslak bajban vagyok.
Most kiről van szó? Dodorról vagy Kokrnoról, esetleg a kettő ugyanaz csak álruhában
leereszkedett közénk, a pórnéphez?
Azt hiszem túl fáradt vagyok most ehhez...
    

cblaci 18501 2019. május 4. 19:09   Válasz erre: 18496
Rólad pusmogtunk, de nem negatív kicsengéssel. Ricsi írta veled kapcsolatban:
"ha tudnátok amit én..." szóval valami van ami nem szokványos.
    

inazuma400 18500 2019. május 4. 18:55   Válasz erre: 18496
Van ami azért gyakorlatban is megy! :D mindenhez nem érthet az ember...
    

inazuma400 18499 2019. május 4. 18:53   Válasz erre: 18495
Hat majd meglatjuk, kúton azért látod h mennyire állítod. H megint csak dodort idézzem a garázsban tökmindegy milyen a guminyomás, melegen lényeg, van is tervem, csak legyen kész a motorom, meg legyen jó idő
    

inazuma400 18498 2019. május 4. 18:45   Válasz erre: 18492
Én hiteles embernek tartom, az a baj h a motorozas világában rajta kívül nincs más aki foglalkozik a motorosokkal. Előtte egyébként én nem ismertem, kb 2-3 éve v hogy került képbe amikor tett fel egy videót az autósok vs motorosok, meg h nekünk kell figyelni, stb. Számomra megnyerő volt már akkor a stílusa, de úgy néz ki nem csak a levegőbe beszél, hanem van alapja is annak amit vakerászik. Én bírom nagyon az ürgét! Jókat szoktak rajtam vonyítani, beteg a csávó!
Ez jó fajta meglepi :D nekem is lesz mit mesélni, már az első találkozásunk se volt semmi, de a másodikkal sikerült neki überelni! :D
    

inazuma400 18497 2019. május 4. 18:39   Válasz erre: 18491
Aha, akkor talán dodor se beszél túl nagy hülyeséget, mert ugye szerinte is feleslegesen túl nagy értéket adnak meg a gyártók. Amúgy én 2,5-2,5tel jártam, azt tanácsolta próbáljam ki hátul 2,2 elöl 2,3 +-0.2 melegen. Kíváncsi leszek. De ez ugye még odébb van.
    

kokrno 18496 2019. május 4. 16:30   Válasz erre: 18492
Leesett a végén, hogy rólam pusmogtok, hehe
Már itt is idéztem azt az újkeletű bölcsességet, hogy a google a jó barátunk, ha nem tudunk valamit.
Meg az autószerelői középsuli , szerintem szó volt róla, ha gyakorlatot nem is adott, némi rálátást igen.
De inkább az az okos fotelhuszár vagyok, aki a gép a előtt sokat tud, csak gyakorlatban bír keveset felmutatni.
    

kokrno 18495 2019. május 4. 16:26   Válasz erre: 18488
Akkor csak jutsz valamire, ha érzed a különbséget. Csak az annem mindegy, mihez képest. Ezért kell az etalon. Melegen meg nagyon nem az. Persze, állíthatsz melegen is, ha me net közben nem jó. De az csak érzésre. Utána hidegen rámérni, mennyi is lett az annyi, és akkor tudsz viszonyítani.
    

kokrno 18494 2019. május 4. 16:21   Válasz erre: 18487
Hálószobába? Hehe...
    

jimy_L 18493 2019. május 4. 13:25   Válasz erre: 18492
Ne rángassuk a leplet, hideg van, megfázik.
    

cblaci 18492 2019. május 4. 12:32   Válasz erre: 18490
Nekem az első perctől gyanús a fickó, ezt írtam is. Rendőrnek túl okos, sportolni nem szeret, így az se valószínű hogy titkos ügynök... műszakilag viszont eléggé tájékozott, vagy esetleg kocka és kurva jól guglizik...
Nem szeretem a meglepetéseket, úgyhogy tessék csak lerántani a leplet!
    

cblaci 18491 2019. május 4. 12:28   Válasz erre: 18486
Indulás előtt szoktam ránézni és nem fújom 2,2 fölé hidegen, csak ha asszonnyal és feldobozolva megyek, ez így volt az Inazumánál is. Ha nem érzem jónak akkor esetleg a kútnál fújok még bele, de 2,5 nél feljebb nem fújom. Ja, amúgy hátra 2,9-et, előre 2,5-öt írnak a Hornetnél, de azt nem sokan tartják be, legalábbis azt írták a Hornet csoportban.
    

inazuma400 18490 2019. május 4. 08:22   Válasz erre: 18480
Jajaja, nem semmi a csávó! :D ha tudnátok amit én... De hagyjuk ezt a találkozóra! :D
    

inazuma400 18489 2019. május 4. 08:20   Válasz erre: 18479
Akkor kérj meg egy meleget :D
    

inazuma400 18488 2019. május 4. 08:18   Válasz erre: 18478
A kúton szoktam mérni, de gondolkodtam már tavaly is h be kéne ruházni egy kis kompresszorra, mert azt mégsem használnám olyan gyakran mint mondjuk egy kúton lévőt, amit akár napjában többször is használnak, meg nem figyelnek rá, dobálják, oda ütik az órát vhova stb....
Én érzem a 0,2-0,3 bár különbséget is, szóval ezzel nem lesz gond, igazából Dodor legutóbbi videója miatt kezdtem el ezen rágódni megint, meg mert mindig azt emlegeti h melegen mérjük. Pedig amúgy bárhol utána olvasol neten, mindenhol hidegen kéri, még a gumidoki is azt javasolta, mert vki tett fel neki ilyen kérdést. Ezzel a mérnökös mérősdiben meg telejsen igazad van, meg abban is h nem mind1 h milyen külső hőmérséklet mellett állítod be a nyomást, de befolyásolja az értéket a felhasználás jellege, a gumi típusa, az aszfalt minősége, és igen, kb minden helyzetben össze vissza kéne állítgatnunk a nyomást, szóval elég bonyolult ez ha az ember a legtöbbet akarja kihozni a dolgokbol. Amúgy már motorokon is van (pl asszem vmi nagy túra bmwn) pillanatnyi nyomás érzékelés, ugyanúgy írja állandóan a műszerfalon mint kocsiknal, meg lehet külön is venni ilyen kütyüt.
    

inazuma400 18487 2019. május 4. 08:01   Válasz erre: 18477
Hat én nem is vennék használt gumit, még kocsira se, nemhogy motorra...
    

inazuma400 18486 2019. május 4. 07:54   Válasz erre: 18476
Nem néztem faterén, de a 750es inanak is hátul 2,5 elöl 2,25 van megadva gyári adatnak? Egyébként ezt az értéket használtad a 750esen is? Gondolom ezek amúgy nem gyári értetek a hornetnek. Annak is 2,9 ír hátra mint a 600asnak?!
    

inazuma400 18485 2019. május 4. 07:51   Válasz erre: 18475
Köszi! :) direkt fekete gumit vettem hátha gyorsabb lesz tőle a kicsi ina! :D
    

inazuma400 18484 2019. május 4. 07:49   Válasz erre: 18474
Nekem nem volt a road 3 öreg, mégis kagylósra kopott, de elöl hátul... Ezért gondolom h a nyomással kéne szórakozni, de mint azt már írtam is a hátsó telók nem az igaziak, viszont az első futóművem elvileg okés, szóval majd kíváncsi leszek.... Idén kicsit kísérletezgetek, gumi terén is, (lásd pirelli :D) +guminyomás, stb fog kelleni ez a fajta tapasztalat is a vfrhez, még mindig azt vallom h az nem egy gyerek motor, és ott bizony fel kell nőni a feladathoz. Sose mentem vfrrel, de szerintem nem egy 600as Bandit feeling, persze azért ha alaposan ki van huzatva, pláne alacsony sebességfokozatban, azért az is elég szépen megy, de én ezt a viffer dolgot elég keménynek gondolom.
    

inazuma400 18483 2019. május 4. 07:39   Válasz erre: 18472
Írtam neki, vissza is irt, ki fogom próbálni amit ajánlott, aztán meglátom h milyen lesz.
Ez a guminyomás is bonyolult dolog ha neki fekszik az ember, lehet kísérletezni, meg mindenkinek magának kell h mi a jó, olyan ez mint a futómű, bár az inajet nem lehet babrálni, de vannak motorok amik alatt komoly futóművek vannak, amiket jobbra balra lehet tekergetni elöl hátul.
    

kokrno 18482 2019. május 3. 21:54   Válasz erre: 18473
Pl. Esztergomban is az érseki palotakert Duna felőli kőfalában kopott fejek vannak. Rendes szertartást dolgoztak ki, hogy melyik előtt mennyit kell ülni, hogy az egyházfő szent energiái átsugározzanak beléjük.

Amúgy a Bazilika Duna felőli tetőpárkányán volt szoboralakok fejei voltak, csak mészkő lévén nagyon megviselte őket az idő, és rozoga voltuk miatt levették őket. Az átkosban meg az árvízkárok javítására ezeket is beépítették a falba, már erősen megkopva. Az új korban meg felfedezték őket, legendát szőttek köréjük. De, ha ez ruházza fel őket pozitív szemlélettel, ami segít a szervezetnek jól jűködni, engem nem zavar. Ki családban, barátokban, gurukban, akár kőben, növényben, állatban találja meg a pozitív utat, ami segíti.
    

kokrno 18481 2019. május 3. 21:28   Válasz erre: 18480
Az kizárt dolog, mert én azt nem tudom, hehe
    

cblaci 18480 2019. május 3. 21:20   Válasz erre: 18478
Az igen!
Ez keményebb volt mint a kocsma előtt a korlát... még szerencse hogy nem a karbiszinkronra kérdezett rá Ricsi :-)
    

jimy_L 18479 2019. május 3. 21:17   Válasz erre: 18478
Én nem vagyok meleg, így nem is tudok melegen gumit mérni. ;)))
    

kokrno 18478 2019. május 3. 21:04   Válasz erre: 18471
Bármilyen mérés alapja a sztenderditás. Egy etalonhoz hasonlítva mérünk. De a másik fontos dolog a mérések összehasonlíthatóságához a környezet. Jobbára bármilyen dolgot általában szobahőmérsékleten mérünk. Vagy előírt hőmérsékleten. Mérőszobáknál fontos még a levegő páratartalma.
Amikor megadnak falami értéket, azt egy sztenderd környezetre értik, hogy az mindig egakt, összehasonlítható legyen. ersze jár a iörnyezeti hőmérséklet is ingadozhat, de ideális esetben mindig közel azonos legyen a mérés hőméérséklete. Legjobb egy szeparált garázs, ahol nincsen nagy hőingadozás.
De már a környezeti hőingadozás hamisítja kicsit a mérések összevethetőségét. Ha ezt a bizonytalansági tényezőt tovább bomasztjuk azzal, hogy a gumit " melegen" mérjük, ahol kb. soha nem lesz azonos az előző terhelés, kanyarok, gázadások, fékezések, hol sütötte, mennyire a nap, egy teljesen összevethetetlen eredményt kapunk. Menet közben eléggé tud változni a gumiabroncs hőmérséklete tehát oinnanól. két meleg nyomás sohasem lesz azonos, hiába látunk azonos értékeket, mert a két mérés hőértékeit megadó körülmények tellesen különbözőek. Hacsak le nem méred a gumiabroncs belsőő hőmérsékletét.
Pl. nyomáásszenzoros. autóknál. nagyon jól láátni a bemeleedéés utáni nyomásváltozásokat. Pláne, ha a hőmérsékletet is jelzi.Egy 2.6-os hideg. nyomás 3.1-3.4 &re is felmegy, közben változik, a fentebb leírt körülmények közepette.
Nálatok eléggé kis hőőingadozásúnak ttűnik a garázs, az jó mérési alap indulás előtt.
Utána te érzed, neked mi a megfelelő. Ember és ember között rengeteg különbség van. A mérnökökk, akik ugye nem hülye emberek, próbálnnak bellőni egy átlagotü De az is az adott gyári gumival igaz. Ami más szerkezetű,, stílsú gumival más viselkedést ad. Meg amit az egyik keménynek talál, a másik jónak.
Szóval a mérés olyan környezetben történjen, hogy a következővel összevethető legyen, minimalizálva a változókat. Azután majd te érzed, hogy adott körülmények között az neked jó-e. Lehet, hogy 25 fokban motorozva mást találsz jónak, mint kánikulában. Akkoröesetleg engedhetsz kicsit, már, ha érzed a különbséget. De azt több lépcsőben érdemes, és utána majd kihűlve lemérveölehet a másikhoz hasonlítani, hogy pl. 25 fokba. az volt a jó, de 35-ben ez. Viszont egy hosszú túra alatt meg ntnegész nap annyi hőfokváltozást ér, hogy megint mehet az egész dolog a levesbe.
De, ha változtatsz, tudod, hogy a másikhoz képest változtatsz, nem egy ismeretlen értékhez képest állítasz el valamennyit. Mert melegen sohasem tudod majd, hogy milyen hőfokon mértél.
Csak olyan helyen jó, ahol tudod is, milyen az a hőfok. Pl. egy automata váltó olajszint általában meleg állapotra van megadva, mert az az olaj üzemi halmazállapota. De a váltó főlegma belső súrlódástól melegszik, a külső hő csak simán melegít, a ház nem kap súródásos dinamika hőterhelést, csak statikus környezeti levegőt. A gimunál meg igencsakmfonttos szerep jut a súrlódás általöamköpenyennkeresztülöa belső levegőnek átadott hő. Hiszen a folyadék nehezebben tágul, mint a gáz hő hatására.
    

jimy_L 18477 2019. május 3. 20:59   Válasz erre: 18474
Nem dunlop reklám, írhattam volna más típust is. Nekem ez volt a csere darab. Lényeg, hogy új gumi legyen.
    

cblaci 18476 2019. május 3. 20:55   Válasz erre: 18471
Elől-hátul 2,2 általában indulás előtt mérve.
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22120
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők