kantorbalu | 18575 | 2019. május 10. 18:52 | Válasz erre: 18564 |
fenyooldrider | 18571 | 2019. május 10. 17:00 | Válasz erre: 18568 |
jimy_L | 18570 | 2019. május 9. 09:18 | Válasz erre: 18569 |
Azé nem kell mindent elhinni amit a hondákról írnak. Azokon is van egyszerhasználatos patent, meg gyári, motor hő hatására elvetemedett idom. Persze ilyen majd minden motoron akad. Meg sok múlik az életkorán, az igénybevételen, a gondos gazdán.
|
kokrno | 18569 | 2019. május 8. 22:42 | Válasz erre: 18568 |
Ahogyan a Hondát tartják általánosságban a legjobb minőségű,legjobban kidolgozott motornak, a Suzukira sokszor írják, hogy a részletei olcsóbban, kevésbé kidolgozottan vannak megoldva. Gondolom, itt is erre a utalna a "Suzukisan elnagyolt" kitétel. Persze ehhez jópár motort kellene látni, hogy milyen a kidolgozásuk márkánként, de ez visszatérő jellemzés régóta a Suzukira. Mondjuk egy Ina egyszerű jószág. Egy burkolt sportgépen több dolgot lehetne látni, pl. a szerelőm gixerén is ott vannak a némi túlzással egyszer használatos jellegzetes Suzukis lemezcsavarok. Amikhez nagyon jó bit kell, mert iszonyú könnyen ki lehet nyalni a nútot belük, olyan puhák. A régi Switnél pl. ilyen anyagú csavarok tartották még az ablakemelő szerkezeteket is. Azokat jól meghúzták, utána szinte nem lehetett kilazítani , mert hamarabb kikapta a puha anyagot a csavarhúzó feje, mint lazultak volna. |
cblaci | 18568 | 2019. május 8. 21:45 | Válasz erre: 18567 |
Az 1,4-es tesztje szerintem túlságosan szubjektív, ráadásul használt motornál az elmúlt évek törődése is meghatározza az aktuális állapotot, ezért nem igazán jó összehasonlítási alap. Eleve baromság, hogy az 1,4-es azért született mert az 1,2-es Bandit "elég karcsú a konkurensekhez képest", talán elfelejtette a cikk írója hogy Banditból is megszületett a vizes 1250-es, ami nem hinném hogy elmarad a konkurensektől. Azt se értem mi az hogy "suzukisan elnagyolt", meg hogy darabos formaterv... Ráadásul akkor lenne hiteles ha egy tökéletes állapotú motort tesztelt volna, mondjuk jó fékekkel, nem ami már egyszer a vason csúszott... mindegy elolvastam de a véleményem ettől még nem változott, ha meg volt becsülve akkor legjobbak között van az 1,4-es is, nem véletlenül tartja az árát. |
kokrno | 18567 | 2019. május 8. 16:46 | Válasz erre: 18566 |
Csak azt nem értem, az Ina miért van agyonhallgatva benne, amikor az a legközelebbi párhuzam. Ráadásul írt róla három éve. https://totalbike.hu/tesztek/2016/03/31/suzuki_gsx1200_inazuma_2002/ |
fenyooldrider | 18564 | 2019. május 7. 20:59 | Válasz erre: 18561 |
Erről az Arashi-ról már hallottam egész jó véleményeket is, igaz azt nem tudom, hogy melyik fazonról, lehet, hogy nem pont erről, de a gyártót elég jónak tartják többen! Legyen vele szerencséd!!
|
cblaci | 18563 | 2019. május 7. 20:03 | Válasz erre: 18561 |
Remélem jónak bizonyul, az első 5ezer km után kiderül.
|
kantorbalu | 18561 | 2019. május 7. 18:28 |
Megjött made in China... Kiváncsi leszek! A túra kormány projectet meg megoldottam egy 3cm-es 4200 forintos emelővel. Kicsit csúnya, de finom. ![]() ![]() ![]() |
kokrno | 18560 | 2019. május 7. 17:45 | Válasz erre: 18559 |
Alapvetően a szimering cseréje a cél, mert a szárakon ott marad kis ragacsos olajsáv. Nem húzza le teljesen. Oldalsztenderen jobban látni.
|
cblaci | 18559 | 2019. május 6. 23:11 | Válasz erre: 18558 |
jimy_L | 18557 | 2019. május 6. 20:44 | Válasz erre: 18556 |
Szedesd szét a telókat, és mosasd el. Meglepődnél milyen sár szerű trutyi lesz benne idővel. Kitudja mikor cserélték legutóbb az oilt. |
kokrno | 18556 | 2019. május 6. 19:06 | Válasz erre: 18555 |
Köszi a megerősítést. Van két manuálom. Onnan a tóltési mennyiség is. Csak azért, hogy annyit vegyek, de akkor jól értettem, hogy kétszer a bő fél liter. A cserét szerelőre bízom, de lehet, hogy az érték részét kinyomtatom neeki, hogy mennyin, mit. |
cblaci | 18555 | 2019. május 6. 18:10 | Válasz erre: 18554 |
kokrno | 18554 | 2019. május 6. 17:47 |
Megnéztem a két szerelésit. W10 telóolajat ír, vagyis csak az egyik, a másik csak tizes viszkozitást, de gondolom ez ugyanaz. A 0,573 töltetmennyiség az száranként értendő? Mert ezt adják meg, de mintha azt írnák, hogy száranként kell ennyi. |
kokrno | 18553 | 2019. május 5. 23:16 | Válasz erre: 18552 |
Köszi. Igaz, mostanra én is eljutottam idáig. Jó, hogy a méreteket nem kötik az orrunkra. De máshol írták hozzá a 43*54*11-et. Már csak az olajat kell megnéznem a leírésban, de az a gépen van. |
cblaci | 18552 | 2019. május 5. 22:52 | Válasz erre: 18551 |
Itt viszont egybe van a porvédővel, gördítsd le és a Tourmax-ot válaszd ki: https://motoralkatresz.eu/motorok/suzuki/1200/GSX1200_Inazuma/2000/ |
kokrno | 18551 | 2019. május 5. 22:42 |
Itt van ilyen, mindkettőhöz adja a japánt. Csak még porvédőt is kell keresni. http://www.m0moto.hu/teleszkop-szimering-szett-suzuki-gsx750-43x54x11-p-96508.html http://www.m0moto.hu/teleszkop-szimering-szett-suzuki-gsx1200-43x54x11-tourmax-p-96507.html |
kokrno | 18550 | 2019. május 5. 22:28 | Válasz erre: 18549 |
Ez is azonosat hoz a kettőhöz a mérettel, amit írtál. http://motodrom.hu/en/spd/780-053/Teleszkop-szimering-43x54x11-Teleszkop De nem értem, előbb azt írtad, hogy a japánt választottad, ebben meg, hogy azt választottad volna. |
cblaci | 18549 | 2019. május 5. 21:18 | Válasz erre: 18548 |
Annyit segít az oldal amit linkeltél, hogy ugyanazt a szimeringet hozza az 1,2-es Inához is mint a 750-hez. A motoralkatresz.eu-nál viszont nincs külön GSX750, csak a GSX750F aminek más a mérete. A lényeg, hogy az 1,2-es Inazuma telószimeringje is 43x54x11 és abból lett volna a Japán Tourmax 7150Ft-ért, én inkább azt választottam volna. |
kokrno | 18548 | 2019. május 5. 20:58 | Válasz erre: 18546 |
Köszi! Egy másik oldal írta is ezt a méretet, amit te is, simán szimeringekhez . Kár, hogy ehhez a szetthez nem adják meg, mert praktikus, hogy együtt van a porvédővel.
|
inazuma400 | 18547 | 2019. május 5. 20:56 | Válasz erre: 18545 |
Nekem jól jött, de későn vettük fel, szóval már csak arra szolgált h ne fázzunk... :D
|
cblaci | 18546 | 2019. május 5. 20:47 | Válasz erre: 18544 |
Mérd meg, két helyen is a 43x54x11 méretet hozza az alkatrészkereső. Cseréltem én is még az elején, amikor hozzám került a motor, de az már nagyon régen volt. Arra emlékszem hogy két választási lehetőség volt, az Athena és a Japán, ami nem sokkal volt drágább, akkor én az utóbbit választottam, nem is volt vele probléma a következő 9 évben.
|
kokrno | 18544 | 2019. május 5. 18:54 |
Ez valóban jó az Inához? Ki akarom cseréltetni, meg akkor j olajat is bele. Csak ne akarom, hogy méregdrágán számoljanak fel nekem, így az általam vett cuccot építtetném be. https://www.motorosboltroadrider.hu/Teleszkop-szimering-porvedo-szett-All-Balls-AB56-133-1-d32354.htm?tab=description |
kokrno | 18542 | 2019. május 5. 18:49 | Válasz erre: 18538 |
Vizet, körteízű, meg vegyes gyümölcslevet. Semmi alkoholosat, abban ne reménykedj, nem szeretem a szeszes italok etiles ízét.
|
kokrno | 18541 | 2019. május 5. 18:47 | Válasz erre: 18540 |
Az a korlátcső, vagy mi a háttérben, első rőnézésre, mintha a motorból nőne ki, hehe
![]() |
inazuma400 | 18539 | 2019. május 5. 18:17 | Válasz erre: 18535 |
Jó állapotúnak tűnik. Nincs eső ruhád Jimy? Vettem láthatósági overalt, úgy nézek ki benne mint vmi vegyvédelmis, de esőbe kiváló! :D |
kokrno | 18537 | 2019. május 5. 17:23 | Válasz erre: 18535 |
Az igen, áramszedős Ina! Te nagyon zölden nyomod! Bakker, a vidámparkon kívül nem használható, mégse vagány |
jimy_L | 18535 | 2019. május 5. 17:19 | Válasz erre: 18531 |
inazuma400 | 18534 | 2019. május 5. 16:01 | Válasz erre: 18531 |
Én mentem vele egy kis mellék utcában kb 3dik felvaltottam, de azt is csak elvaltogattam, szóval pont nem ért semmit. Mondjuk ígyis jó áron vettem, meg hiába lett volna rajta alkudni való, az árakkal se voltam tisztában és annyit azért úgyse engedtek volna, kár lett volna ott hagyni ezt a motort, de azért egy 1,5-2millas motornal már ez nem elhanyagolhato, még annak fényében sem h gyakorlatilag az első szezonom úgy motoroztam le a motorral ahogy volt. 15ben vettem a motort, és ősszel kezdett gyanús lenni amit akkor még nemtudtam h miért van, de nem értettem h h lehet az h az 1000 sportmotorokal szaladgálnak én meg itt csúszkálok vele össze vissza, aztán erre is magamnak kellett rá jönni 16ban, miközben vártam a műszakit, nézegettem a dot számot, és mind2 gumim 10+ os volt... De ez őket nem érdekelte, meg se nézték, csak h van e rajta minta... Ez már egy 80-100 ezer körüli kiadás, amit a megvetelkor már látni lehetett + a szakaszosan kinyúlt lánc, ami 16ban ropogni kezdett... (haverome nem ropog, de menet közben érezni a labtarton a rangast olyan 4 ezres fordulaton faluban 50nel gázon, ezt csak "szemléletés" képpen írtam le h ilyen téren is fejlődtem vmennyit) meg az első telót ami fosta az olajat, de a porvédők is repedezettek voltak, mutatta a szerelőm a szimeringeket amiket kiszedett... Abba se volt 2 évente olajcsere..... Persze ezeket már legalább meg tudtam nézni a következő motorokon amiket néztem, mire megvettem a Banditot haveromnak. De pl én azon se hallottam h nem jár szépen, nem ejti a fordulatot, és h be esik az első telo, úgyhogy van még mit tanulni... |
inazuma400 | 18533 | 2019. május 5. 15:40 | Válasz erre: 18529 |
Az élesebb formájú 750esek elég jól néznek ki, (nemtom mikor volt "modellvaltas") de a "régi" 600as (2006) bumszli formája nekem nem jön be...
|
inazuma400 | 18532 | 2019. május 5. 15:38 | Válasz erre: 18528 |
Jó, csak azért megjegyeztem, hiába jó motorok, ha ki vannak nyírva és nehéz jót találni belőle. Bár nemtudom mert nem kutakodtam a piacon. Meg nem is kötekedésbol írtam, hanem csak úgy mellékesen. Hát felkapott egy jószág, ez látszik is mert sok is van belőle. Gondolom azért, mert kezes motor és jól bírja a strapát, mert hát amit a tanuló motorok kapnak.... :D nekem vhogy sose volt a szívem csücske a z széria, de ezt már írtam is. Viszont a z800 meg a 900rs az jöhet, főleg az utóbbi :D amúgy a z1000re vissza térve, gondolom azért a Honda minőségibb. Meg nekem szimpatikusabb is, a márka is, meg a konkrét motor is. Egyébként most tesztelte nemrég dodor az új z1000rest és ki volt tőle akadva h mennyire egy köcsög motor. :D túl erős és kezelhetetlen.
|
kokrno | 18531 | 2019. május 5. 11:00 | Válasz erre: 18527 |
Fiatalon hajt a vér, kolléga Hornetjét is így vitte el tegnapelőtt a srác. Első nagymotor, de nem vitt hozzáértőt. Nem is ment vele, csak körbenézte, szépen csillog, helyben hogyan járt, és meg is vette. Majd hazafelé úgyis kipróbálja. Bár az idő miatt csak helyben vitte el lerakni valakihez. Én sem mentem az Inával, de vittem olyat, aki már ült motoron. Nem mertem saját fő után valami zsákbamacskát venni. Kolléga is most mondta el, hogy már hallott valami kis plusz zörejt néha a motorból, ezért is próbálkozott meg az eladással. Nomeg a háromkilós haszon, hehe |
kokrno | 18530 | 2019. május 5. 10:52 | Válasz erre: 18523 |
Pedig ABS, meg főleg ESP óta gyári előírás a három-két éves fékfolyadékcsere intervallum. Motorok felhasználási módja meg még jobban igénybe veszi a fékfolyadékot. Igaz, azt veszik figyelembe, hogy pl. Alpokban élő, a féket intenzíven használó autós is biztonságban legyen. |
kokrno | 18529 | 2019. május 5. 10:45 | Válasz erre: 18521 |
Melyik GSX? Amúgy a legolcsóbbakat nézegeti. Így a tegnapi is egy éve árult, problémás darab. Befecskendezésével is gond volt, gáz után lefulladt. Nem érezte az erőt, bár a Hornetje le volt áttételezve a fogaskerekekkel gyorsulásra, az után gyengébbnek tűnt neki. Meg a másik 600 Hornet is dinamikusabbnak tűnt neki. Csak ez a kamaszkori szerelem, miközben pénz még nincsen elég hozzá. GSR tetszik még neki. |
cblaci | 18528 | 2019. május 5. 06:01 | Válasz erre: 18527 |
Az volt a téma, hogy a tizenévesek is tartják az árukat, nem pedig a 600-as kategória élettartama a nagyobbakhoz képest, ami nyilván nagyobb rizikó a magasabb fordulat miatt. Erről nem változott a véleményem most sem. Az alap kérdésre visszatérve, az egyik kereskedő mondta, hogy azért népszerű kereskedői szemmel is a Hornet mert könnyebb eladni és nekik se mindegy hogy hány motort visznek vissza garanciális problémákkal. Gondolom az se véletlen, hogy a motoros iskolákban is főleg Horneteket nyúznak. A Z1000 is jó vétel lehet, az ára is elég alacsony a tudásához képest, egyet megnéztem, kár hogy a hangvilla formájú gyári kipufogói otrombák, nekem meg fontos a gyári dob. Mindegy, végül kitartottam az eredeti elképzelés mellett ami jó döntésnek bizonyult az eltelt 1 év távlatából is, így továbbra is betonkemény a véleményem ebben a témában. |
inazuma400 | 18527 | 2019. május 4. 23:33 | Válasz erre: 18526 |
Azt alá is írom h nagyon jó motorok. Csak pont Te mondtad h a 600assal vigyázni kell mert sokan gyilkolják. Amúgy egy motort nem a km határoz meg, hanem h karban volt e tartva, de tudom h ezzel itt nem mondok újat. Amúgy a vfr amit említettem h el vitték, abban is 140ezer volt... És csak ezer eurót kértek érte. Az enyémben is tuti legalább 2x ennyit van... Amúgy milyen fura h az olasz motorok mind 30ezerrel jönnek be XD Jajaja, Hondanak sok legendás típusa van, de ide lehet venni az inat is nyugodtan, meg amikben ez a blokk dolgozik. De mint írtam lejjebb a z750rol is hasonló velemennyel vannak. Meg ám sok jó megbízható típus van, de mivel bármit ki lehet nyírni ki kell fogni egy jó példányt, az inat kb úgy vettem h elmentem és megvettem, ha a torka vérzett volna valószínű azt se vettem volna észre, de mostmàr túl vagyok pár vásárláson, meg a saját káromon is tanultam, de még ígyse tudok nagyon sokmindent kiszűrni, úgyhogy megfogadtam h ha magamnak veszek motort tuti viszem a szerelőmet is. Hozzá teszem egy pillanatig se bántam meg az inat, kellett rá költeni, de nagyon jó motor, sose hagyott cserben, még a tank is a végsőkig húzta, pedig tényleg csak a Szent lélek tartotta egybe... |
cblaci | 18526 | 2019. május 4. 23:01 | Válasz erre: 18522 |
Azért tartják az árukat mert nagyon jó motorok. Volt egy poszt a Hornet fórumon ahol egy eladó 900-as volt a téma. Minden rendben volt vele, szép külső, bársonyos hang, az a vétel ahol nincs értelme tovább keresgélni csak az árában kell megegyezni. Egy "baja" volt csak, valahogy elírták a kilométert és csak a helyszínen derült ki, hogy bőven túl van a 100ezer km-en. Ez az egy tartja vissza a gyereket, ezért a fórumon kért tanácsot. Sok motor fut túl a 100ezer km-en, csak éppen nem tudja a tulaj, ezért nem fáj. Mindegy hogy PC41, az eleje annak is 12 éves, az olaszok simán mennek évente 10-15ezret, itthon meg 40 ezer km-el kerül forgalomba. Új motorok között majdnem mindegy milyet veszed, ha használtra van pénz akkor azt kell venni ami mostoha körülmények között is állja a sarat, a Honda ilyen. |
inazuma400 | 18525 | 2019. május 4. 22:17 | Válasz erre: 18521 |
Gsx 750 mint inazuma? Pedig amúgy a z750et is nagyon dicsérik h milyen strapabíró paripa, volt is egy cikk egy magyar csávóról aki azzal szelte az Amerikát. De több helyen olvastam h jó masina, nekem mondjuk sose tetszett, viszont a z800 nagyon adja! :D |
inazuma400 | 18524 | 2019. május 4. 22:14 | Válasz erre: 18518 |
Nah ez hasznos, köszönjük! Mert idén mindenképpen be kell ruháznom vmi ilyenre.
|
inazuma400 | 18523 | 2019. május 4. 22:12 | Válasz erre: 18516 |
Ebben nagyon igazad van! Még fékolajat csak csak hallja az ember h cserélik meg beszélnek róla, nahde telo olajat.... És ez is csak motoroknal... Autóknál soha senkitől nem hallottam h fékolaj csere, ott a másik sarkallatos pont a váltóolaj... Az a baj ennél alapabb dolgokkal sincsenek tisztában az emberek, ahogy hszekben lehet olvasni facen különböző autós és motoros csoportokban.. Nagyon durva itthon a karbantartás hiánya... |
inazuma400 | 18522 | 2019. május 4. 22:07 | Válasz erre: 18515 |
jimy_L | 18521 | 2019. május 4. 22:03 | Válasz erre: 18515 |
Z 750 ből fiatalt nézzen 2008-2010. A gsx 750 fickósabb. |
inazuma400 | 18520 | 2019. május 4. 22:02 | Válasz erre: 18513 |
Valamit asszem beszélt a szerelőm, de nem nagyon értek hozzá. H elvileg a teloba "járatok" vannak és talán le is zárt nekem 1-2 "tuning" gyanánt. De nem akarok hülyeségeket beszélni. Az meg h a hátsó állítható, attól még lehet ki a teló, mert öreg, megviselt stb. Nekem nincs akkora tapasztalatom h észre vettem volna, de amikor rá kérdeztem h érdemes e lenne venni helyette bele mondjuk ohlinsh v ilyesmi, akkor mondta h éppen ezeket is fel lehetne újítani, mert már nem az igaziak... De mostmàr kibírom vele ezt a remélhetőleg másfél szezont.... Épp a héten találtunk egy jó kis vfrt kint, de ma mentek megnezni és el is vitték... Úgyhogy lemaradtam róla... Reményeim szerint az is csak egy-másfél szezonra kéne, de csak jobb lenne vmi izmosabb gép amíg elérem a triplet :D |
inazuma400 | 18519 | 2019. május 4. 21:55 | Válasz erre: 18512 |
Ebben igazad van. Amúgy erre a próbára pont arra gondoltam h mindig ugyan az az útvonal és ugyan az a kút. Bár ezt úgy képzeltem h "A" kúton hidegen beállítom "B" kúton pedig rá nézek. De az jobb lenne ha "A" kúton nézném melegen is... Majd még kitalalom... De most az is eszembe jutott h egyszer nyertem egy guminyomás merőt, asszem csak elem kell bele, lehet h majd azzal ellenőrzőm, v ahhoz állítom, még van időm kigondolni.... Mert még motorom sincs és az idő is szar....
|
inazuma400 | 18518 | 2019. május 4. 21:49 | Válasz erre: 18511 |
A közepe kopott el, megint csak azt tudom mondani h dodornak lesz igaza, (túl magas nyomás) a telo olaj nem lehet ludas, mivel 16ba kapott új papucsot és telo olajat, valamint tisztítást, új gyári szimeringeket és porvédőt.
|
cblaci | 18518 | 2019. május 4. 21:49 | Válasz erre: 18512 |
Ha már guminyomás... amikor a 4. lábpumpát is széttapostam meguntam a silány minőséget, de főleg azt, hogy a 4-ből 4 mért más értéket, mert van egy pontos órám amivel ellenőriznem kellett mindet. Van mini kompresszorom is, de az csak vészhelyzetben túrákon használom, ha netalán kell. Legalább 20 évig használtam egy ruszki kézi pumpát, amiben néha csak a bőrt kellett beolajozni, fémházas volt, de sajnos egyik alkalommal áthajtottam rajta... Most viszont ráakadtam egy Beto nevezetű szintén fémházas mérőórás kézi pumpára, gyorsan meg is vettem, pontos az órája és nagyon szapora, egy nyomással majdnem tud 0,2 bárt, pillanatok alatt felnyomok vele egy autógumit is, bátran ajánlom mindenkinek. |
cblaci | 18516 | 2019. május 4. 21:33 | Válasz erre: 18511 |
kokrno | 18515 | 2019. május 4. 21:32 |
A Hornetes kollégát hajtotta a vére, kíváncsi volt, mennyit érne a mocija a piacon. Tegnapelőtt felrakta, tegnap el is vitték. Neki volt kb. ötszázban, nyolcért elvitte a srác. Most már szeretne valami maradós mocit, a Z750 a vágya. De Suzu SR-t is néz. Végső esetben újabb Hornet. Ma elmentünk Pécs környékére, kettőt meg is nézett, de a Kawa nem csak külsőre, de műszakilag is leharcolt volt, ő meg csak a külsejét rakná rendbe, a belsejéhez csak az egyhengengeresekig ért. A Hornetben látott fantáziát, de még marad tarcsinak, ha nem talál a pénzéért amolyanokat.
|
jimy_L | 18514 | 2019. május 4. 21:31 | Válasz erre: 18511 |
Kétévente volt cserélve, és gyári nyomás volt a gumiban.
|
kokrno | 18513 | 2019. május 4. 21:25 | Válasz erre: 18507 |
Ez nem köthető ahhoz, amit tesztekben, meg itt is írtak, hogy gyárilag puha az eleje kissé? A hátulja meg még állítható is a terhelésre szánt beállítóval, meg arra nem panaszkodtak.
|
kokrno | 18512 | 2019. május 4. 21:21 | Válasz erre: 18499 |
Csak a garázsban összehasonlítható az érték. Meleg lesz, amikor használod. Abban igaza a van a fickónak. De melegen lehet, hogy egyszer egy 38, másszor 43 fokos gumit mérsz, és a két nyomásérték nem összehasonlítható. Melegen futás közben érzed, kemény, leereszted. Puha, fújsz bele. Láthatsz a kúton egy értéket, de a két alkalom körülményei nem lesznek azonosak, így a két számérték nem lineáris egymással. Indulás előtt lemér, menet közben érzésre beállít, majd másnap kihűlve megint lemér. Így a két mérés összehasonlítható. Hacsak nem mindig ugyanarra járva ugyanazon a kúton állítasz, két kúton a pisztoly is igencsak tud más értéket mutatni. Nem tudom, azokat hitelesíttetik-e amúgy, de elég szép eltéréséket kapni, ha otthon a saját mérővel ránéz az ember. |
desiderus | 18511 | 2019. május 4. 21:07 | Válasz erre: 18509 |
Az első gumi kagylós kopása az esetek nagy részében a teleszkópolaj elöregedése miatt következik be. A túl alacsony guminyomás az abroncs két szélét koptatja, a túl magas nyomás pedig a közepét. A teleszkópolajat illik 3 évente cserélni. A guminyomást hidegen mérjük, mert az ideális nyomást üzemmelegen éri el a gumi. A hideg gumi nyomásértékét általában 20 fokos hőmérsékletre értik.
|
inazuma400 | 18510 | 2019. május 4. 20:22 | Válasz erre: 18508 |
Hat igen, ezért kell oda a külön motor, enis úgy vagyok vele h ott borítékolható a bukta, de inkább otthon mint a közúton... A határokat csak akkor ismerjük meg ha túl lépjünk azokat! Szóval jó lenne az a pályázás, talán majd egyszer....
|
inazuma400 | 18509 | 2019. május 4. 20:19 | Válasz erre: 18507 |
Az előzőknél énsem, pedig kezdettől fogva oda figyeltem a nyomásra. Mondjuk azok viszont öreg gumik voltak 10+osak, a misit újonnan vettem, nekem nem amiatt kopottas kagylósra mint Neked, én nyomásra gyanakszom, mert az a leggyakoribb hiba ilyen esetekben, utána jön a futómű. Majd kíváncsi leszek az angel mit fog produkálni, most majd lejjebb veszem a nyomás, meg kisérletezgetek, meg jó lenne több kanyart látni, mert kockára koptattam a road3, bár ez is olyan dolog h nem attól leszel gyors ha lapon mész, 2 meg amugyis sok helyen írták amikor a nyomás témában kutakodtam h utcai használat mellett azért ez elég jellemző, bár nemtudom ki hogy van ezzel, biztos vannak nálam sokkal sportosabb meg vadabb versenyzők akik utcán is úgy tolják mint pályán... Az a baj ez tényleg olyan h minnel mélyebbre ás az ember, annak inkább elveszik a dolgokban....
|
jimy_L | 18508 | 2019. május 4. 20:13 | Válasz erre: 18506 |
Igen párszor, a zx9-r -el. De mikor valami túlvezérelt majdnem felborított, akkor végleg feladtam. Meg mikor a ringen dolgoztam a patrollal is mentem mindig, amikor lehetett. Anno jött valami motoros csoport, nemtom már honnan, külföldiek voltak. Párnapra kibérelték a ringet. Felszakaszolták, és kis csoportokban gyakorolták az adott szakaszokat, vetésforgóban cserélődtek. Harmadnap tudták az egész pályát, és verseny. Jól főztek. |
jimy_L | 18507 | 2019. május 4. 20:05 |
Visszatérve az alább említett kagylósodós gumira. Kicsit agyaltam rajta, és emlékeim szerint ezt a kagylósodást többen említették, de csak első gumi esetében. Az enyém sem öreg volt, mikor ki kagylósodott, hanem kopáshatáron volt. És fura mintája volt, mert nem középen kopott ki, hanem két oldalt, közel a gumi közepéhez. És nem szimmetrikusan, hanem eltolva, moziszék szerűen. Viszont más típusú guminál nem tapasztaltam. |
inazuma400 | 18506 | 2019. május 4. 20:04 | Válasz erre: 18504 |
Nincs ezzel baj, tudni kéne motorozik, nem a gumiban és a nyomásban keresni a hibát XD
|
inazuma400 | 18505 | 2019. május 4. 20:02 | Válasz erre: 18504 |
:DDDD Én amúgy pályáznék szívesen, kéne egy jó kis 400zas zixi, oszt go! :D Egyébként pályázott itt már vki? Ha igen, mivel? |
jimy_L | 18504 | 2019. május 4. 19:56 |
No, most, hogy megvan az ideális nyomás. Mehetünk a ringre, hogy előttünk lengessék a kockás zászlót először. Mert már csak ennyi hiányzott a leggyorsabb körhöz. ;)) |
inazuma400 | 18503 | 2019. május 4. 19:27 | Válasz erre: 18502 |
Ja, a hiba nálam van, én értettelek félre :D mostmàr látom h Te végig Kokrnorol beszéltél. De én még nagyon benne voltam a dodor témában :D Titkos ügynöknek éppen nem az, bár elsőre joggal hihettem volna róla. :D de a meglepetéseket tartogassuk későbbre :D |
cblaci | 18502 | 2019. május 4. 19:12 | Válasz erre: 18498 |
A gimiben jó voltam szövegértelmezésből, de ha téged olvaslak bajban vagyok. Most kiről van szó? Dodorról vagy Kokrnoról, esetleg a kettő ugyanaz csak álruhában leereszkedett közénk, a pórnéphez? Azt hiszem túl fáradt vagyok most ehhez... |
cblaci | 18501 | 2019. május 4. 19:09 | Válasz erre: 18496 |
Rólad pusmogtunk, de nem negatív kicsengéssel. Ricsi írta veled kapcsolatban: "ha tudnátok amit én..." szóval valami van ami nem szokványos. |
inazuma400 | 18500 | 2019. május 4. 18:55 | Válasz erre: 18496 |
Van ami azért gyakorlatban is megy! :D mindenhez nem érthet az ember...
|
inazuma400 | 18499 | 2019. május 4. 18:53 | Válasz erre: 18495 |
Hat majd meglatjuk, kúton azért látod h mennyire állítod. H megint csak dodort idézzem a garázsban tökmindegy milyen a guminyomás, melegen lényeg, van is tervem, csak legyen kész a motorom, meg legyen jó idő
|
inazuma400 | 18498 | 2019. május 4. 18:45 | Válasz erre: 18492 |
Én hiteles embernek tartom, az a baj h a motorozas világában rajta kívül nincs más aki foglalkozik a motorosokkal. Előtte egyébként én nem ismertem, kb 2-3 éve v hogy került képbe amikor tett fel egy videót az autósok vs motorosok, meg h nekünk kell figyelni, stb. Számomra megnyerő volt már akkor a stílusa, de úgy néz ki nem csak a levegőbe beszél, hanem van alapja is annak amit vakerászik. Én bírom nagyon az ürgét! Jókat szoktak rajtam vonyítani, beteg a csávó! Ez jó fajta meglepi :D nekem is lesz mit mesélni, már az első találkozásunk se volt semmi, de a másodikkal sikerült neki überelni! :D |
inazuma400 | 18497 | 2019. május 4. 18:39 | Válasz erre: 18491 |
Aha, akkor talán dodor se beszél túl nagy hülyeséget, mert ugye szerinte is feleslegesen túl nagy értéket adnak meg a gyártók. Amúgy én 2,5-2,5tel jártam, azt tanácsolta próbáljam ki hátul 2,2 elöl 2,3 +-0.2 melegen. Kíváncsi leszek. De ez ugye még odébb van.
|
kokrno | 18496 | 2019. május 4. 16:30 | Válasz erre: 18492 |
Leesett a végén, hogy rólam pusmogtok, hehe Már itt is idéztem azt az újkeletű bölcsességet, hogy a google a jó barátunk, ha nem tudunk valamit. Meg az autószerelői középsuli , szerintem szó volt róla, ha gyakorlatot nem is adott, némi rálátást igen. De inkább az az okos fotelhuszár vagyok, aki a gép a előtt sokat tud, csak gyakorlatban bír keveset felmutatni. |
kokrno | 18495 | 2019. május 4. 16:26 | Válasz erre: 18488 |
Akkor csak jutsz valamire, ha érzed a különbséget. Csak az annem mindegy, mihez képest. Ezért kell az etalon. Melegen meg nagyon nem az. Persze, állíthatsz melegen is, ha me net közben nem jó. De az csak érzésre. Utána hidegen rámérni, mennyi is lett az annyi, és akkor tudsz viszonyítani.
|
cblaci | 18492 | 2019. május 4. 12:32 | Válasz erre: 18490 |
Nekem az első perctől gyanús a fickó, ezt írtam is. Rendőrnek túl okos, sportolni nem szeret, így az se valószínű hogy titkos ügynök... műszakilag viszont eléggé tájékozott, vagy esetleg kocka és kurva jól guglizik... Nem szeretem a meglepetéseket, úgyhogy tessék csak lerántani a leplet! |
cblaci | 18491 | 2019. május 4. 12:28 | Válasz erre: 18486 |
Indulás előtt szoktam ránézni és nem fújom 2,2 fölé hidegen, csak ha asszonnyal és feldobozolva megyek, ez így volt az Inazumánál is. Ha nem érzem jónak akkor esetleg a kútnál fújok még bele, de 2,5 nél feljebb nem fújom. Ja, amúgy hátra 2,9-et, előre 2,5-öt írnak a Hornetnél, de azt nem sokan tartják be, legalábbis azt írták a Hornet csoportban.
|
inazuma400 | 18490 | 2019. május 4. 08:22 | Válasz erre: 18480 |
Jajaja, nem semmi a csávó! :D ha tudnátok amit én... De hagyjuk ezt a találkozóra! :D
|
inazuma400 | 18488 | 2019. május 4. 08:18 | Válasz erre: 18478 |
A kúton szoktam mérni, de gondolkodtam már tavaly is h be kéne ruházni egy kis kompresszorra, mert azt mégsem használnám olyan gyakran mint mondjuk egy kúton lévőt, amit akár napjában többször is használnak, meg nem figyelnek rá, dobálják, oda ütik az órát vhova stb.... Én érzem a 0,2-0,3 bár különbséget is, szóval ezzel nem lesz gond, igazából Dodor legutóbbi videója miatt kezdtem el ezen rágódni megint, meg mert mindig azt emlegeti h melegen mérjük. Pedig amúgy bárhol utána olvasol neten, mindenhol hidegen kéri, még a gumidoki is azt javasolta, mert vki tett fel neki ilyen kérdést. Ezzel a mérnökös mérősdiben meg telejsen igazad van, meg abban is h nem mind1 h milyen külső hőmérséklet mellett állítod be a nyomást, de befolyásolja az értéket a felhasználás jellege, a gumi típusa, az aszfalt minősége, és igen, kb minden helyzetben össze vissza kéne állítgatnunk a nyomást, szóval elég bonyolult ez ha az ember a legtöbbet akarja kihozni a dolgokbol. Amúgy már motorokon is van (pl asszem vmi nagy túra bmwn) pillanatnyi nyomás érzékelés, ugyanúgy írja állandóan a műszerfalon mint kocsiknal, meg lehet külön is venni ilyen kütyüt. |
inazuma400 | 18487 | 2019. május 4. 08:01 | Válasz erre: 18477 |
Hat én nem is vennék használt gumit, még kocsira se, nemhogy motorra...
|
inazuma400 | 18486 | 2019. május 4. 07:54 | Válasz erre: 18476 |
Nem néztem faterén, de a 750es inanak is hátul 2,5 elöl 2,25 van megadva gyári adatnak? Egyébként ezt az értéket használtad a 750esen is? Gondolom ezek amúgy nem gyári értetek a hornetnek. Annak is 2,9 ír hátra mint a 600asnak?!
|
inazuma400 | 18485 | 2019. május 4. 07:51 | Válasz erre: 18475 |
Köszi! :) direkt fekete gumit vettem hátha gyorsabb lesz tőle a kicsi ina! :D
|
inazuma400 | 18484 | 2019. május 4. 07:49 | Válasz erre: 18474 |
Nekem nem volt a road 3 öreg, mégis kagylósra kopott, de elöl hátul... Ezért gondolom h a nyomással kéne szórakozni, de mint azt már írtam is a hátsó telók nem az igaziak, viszont az első futóművem elvileg okés, szóval majd kíváncsi leszek.... Idén kicsit kísérletezgetek, gumi terén is, (lásd pirelli :D) +guminyomás, stb fog kelleni ez a fajta tapasztalat is a vfrhez, még mindig azt vallom h az nem egy gyerek motor, és ott bizony fel kell nőni a feladathoz. Sose mentem vfrrel, de szerintem nem egy 600as Bandit feeling, persze azért ha alaposan ki van huzatva, pláne alacsony sebességfokozatban, azért az is elég szépen megy, de én ezt a viffer dolgot elég keménynek gondolom.
|
inazuma400 | 18483 | 2019. május 4. 07:39 | Válasz erre: 18472 |
Írtam neki, vissza is irt, ki fogom próbálni amit ajánlott, aztán meglátom h milyen lesz. Ez a guminyomás is bonyolult dolog ha neki fekszik az ember, lehet kísérletezni, meg mindenkinek magának kell h mi a jó, olyan ez mint a futómű, bár az inajet nem lehet babrálni, de vannak motorok amik alatt komoly futóművek vannak, amiket jobbra balra lehet tekergetni elöl hátul. |
kokrno | 18482 | 2019. május 3. 21:54 | Válasz erre: 18473 |
Pl. Esztergomban is az érseki palotakert Duna felőli kőfalában kopott fejek vannak. Rendes szertartást dolgoztak ki, hogy melyik előtt mennyit kell ülni, hogy az egyházfő szent energiái átsugározzanak beléjük. Amúgy a Bazilika Duna felőli tetőpárkányán volt szoboralakok fejei voltak, csak mészkő lévén nagyon megviselte őket az idő, és rozoga voltuk miatt levették őket. Az átkosban meg az árvízkárok javítására ezeket is beépítették a falba, már erősen megkopva. Az új korban meg felfedezték őket, legendát szőttek köréjük. De, ha ez ruházza fel őket pozitív szemlélettel, ami segít a szervezetnek jól jűködni, engem nem zavar. Ki családban, barátokban, gurukban, akár kőben, növényben, állatban találja meg a pozitív utat, ami segíti. |
cblaci | 18480 | 2019. május 3. 21:20 | Válasz erre: 18478 |
Az igen! Ez keményebb volt mint a kocsma előtt a korlát... még szerencse hogy nem a karbiszinkronra kérdezett rá Ricsi :-) |
jimy_L | 18479 | 2019. május 3. 21:17 | Válasz erre: 18478 |
Én nem vagyok meleg, így nem is tudok melegen gumit mérni. ;)))
|
kokrno | 18478 | 2019. május 3. 21:04 | Válasz erre: 18471 |
Bármilyen mérés alapja a sztenderditás. Egy etalonhoz hasonlítva mérünk. De a másik fontos dolog a mérések összehasonlíthatóságához a környezet. Jobbára bármilyen dolgot általában szobahőmérsékleten mérünk. Vagy előírt hőmérsékleten. Mérőszobáknál fontos még a levegő páratartalma. Amikor megadnak falami értéket, azt egy sztenderd környezetre értik, hogy az mindig egakt, összehasonlítható legyen. ersze jár a iörnyezeti hőmérséklet is ingadozhat, de ideális esetben mindig közel azonos legyen a mérés hőméérséklete. Legjobb egy szeparált garázs, ahol nincsen nagy hőingadozás. De már a környezeti hőingadozás hamisítja kicsit a mérések összevethetőségét. Ha ezt a bizonytalansági tényezőt tovább bomasztjuk azzal, hogy a gumit " melegen" mérjük, ahol kb. soha nem lesz azonos az előző terhelés, kanyarok, gázadások, fékezések, hol sütötte, mennyire a nap, egy teljesen összevethetetlen eredményt kapunk. Menet közben eléggé tud változni a gumiabroncs hőmérséklete tehát oinnanól. két meleg nyomás sohasem lesz azonos, hiába látunk azonos értékeket, mert a két mérés hőértékeit megadó körülmények tellesen különbözőek. Hacsak le nem méred a gumiabroncs belsőő hőmérsékletét. Pl. nyomáásszenzoros. autóknál. nagyon jól láátni a bemeleedéés utáni nyomásváltozásokat. Pláne, ha a hőmérsékletet is jelzi.Egy 2.6-os hideg. nyomás 3.1-3.4 &re is felmegy, közben változik, a fentebb leírt körülmények közepette. Nálatok eléggé kis hőőingadozásúnak ttűnik a garázs, az jó mérési alap indulás előtt. Utána te érzed, neked mi a megfelelő. Ember és ember között rengeteg különbség van. A mérnökökk, akik ugye nem hülye emberek, próbálnnak bellőni egy átlagotü De az is az adott gyári gumival igaz. Ami más szerkezetű,, stílsú gumival más viselkedést ad. Meg amit az egyik keménynek talál, a másik jónak. Szóval a mérés olyan környezetben történjen, hogy a következővel összevethető legyen, minimalizálva a változókat. Azután majd te érzed, hogy adott körülmények között az neked jó-e. Lehet, hogy 25 fokban motorozva mást találsz jónak, mint kánikulában. Akkoröesetleg engedhetsz kicsit, már, ha érzed a különbséget. De azt több lépcsőben érdemes, és utána majd kihűlve lemérveölehet a másikhoz hasonlítani, hogy pl. 25 fokba. az volt a jó, de 35-ben ez. Viszont egy hosszú túra alatt meg ntnegész nap annyi hőfokváltozást ér, hogy megint mehet az egész dolog a levesbe. De, ha változtatsz, tudod, hogy a másikhoz képest változtatsz, nem egy ismeretlen értékhez képest állítasz el valamennyit. Mert melegen sohasem tudod majd, hogy milyen hőfokon mértél. Csak olyan helyen jó, ahol tudod is, milyen az a hőfok. Pl. egy automata váltó olajszint általában meleg állapotra van megadva, mert az az olaj üzemi halmazállapota. De a váltó főlegma belső súrlódástól melegszik, a külső hő csak simán melegít, a ház nem kap súródásos dinamika hőterhelést, csak statikus környezeti levegőt. A gimunál meg igencsakmfonttos szerep jut a súrlódás általöamköpenyennkeresztülöa belső levegőnek átadott hő. Hiszen a folyadék nehezebben tágul, mint a gáz hő hatására. |
jimy_L | 18477 | 2019. május 3. 20:59 | Válasz erre: 18474 |
Nem dunlop reklám, írhattam volna más típust is. Nekem ez volt a csere darab. Lényeg, hogy új gumi legyen.
|