5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

fenyooldrider 12276 2016. április 23. 07:46   Válasz erre: 12274
Ez nekem is nagyon tetszik és nekem is az álommotorom volt anno!

    

fenyooldrider 12275 2016. április 23. 07:45   Válasz erre: 12273
Mi az,hogy 'öntvény blokkja" van?
Minden motoré az, az õskortól a mai napig, erre nem tudok más költséghatékony megoldást!
Bár marni is lehetne,de akkor megduplázódna a gyártási költség!
    

cblaci 12274 2016. április 23. 07:18   Válasz erre: 12273
Nem az 1100-ra gondoltam hanem az 1300-ra, szóval nem elírás részemrõl hogy szebbnek tartom az 1300-at.
A 2004 elõtti modell a szolíd hûtõbordái és a két kipufogója miatt tetszik egy kicsit jobban, a 2004 utáni már egy pufós, annak viszont a darázs formájú feneke gyönyörû...
12 éves szerelem már ez, akkor egy motorkiállításon lõtte keresztül a szívemet Ámor nyila :-)
    

inazuma400 12273 2016. április 22. 22:35  
Ja szép az is, bár nekem a tankja túl kockás! Laci, az 1100ra gondolsz? Szép amúgy az 1300as csak az a baj h öntvény blokkja van.... Manapság már nem gyártanak tökéletes motorokat.... Mindegyikben van vmi kivetni való... Honda csinálhatna egy 1000res gépet olyan külsõvel mint a cb400 nc36 abban hiba nem lenne! :D
    

cblaci 12272 2016. április 22. 21:31   Válasz erre: 12269
Szép gép, a CB 1300 szépségéhez viszont még gyúrnia kell :-)
    

cblaci 12271 2016. április 22. 21:29   Válasz erre: 12268
Nem mondanám én se masszívnak. Egyik ismerõsömé egy kisebb bukta után hajlott el, az volt a durva hogy a szervíz kiadta készen, viszont érzésre valami nem volt rendben ezért elhozta hozzám. Nekiálltam "kilécezni" a kerekeket, de közben rájöttem hogy felesleges mert szemre is látszott a villa torzulása, ezután reklamált és ki is cserélték.
    

cblaci 12270 2016. április 22. 21:27   Válasz erre: 12266
Hacse vicce jutott az eszembe, valamelyik Inazuma konferencián mesélte.
Az öreg székely bácsi életében elõször elmegy az állatkertbe. Nagyon tetszik neki, sorra nézi az állatokat, majmokat, tigriseket, struccokat... stb.
Odaér a zsiráfok kifutójához. Nézi a zsiráfot, nézi, csóválja a fejét. Már vagy egy órája bámulja tátott szájjal, majd hitetlenkedve legyint egyet és így szól:
Márpedig ilyen állat nincs!!!
    

Kovacspeter 12269 2016. április 22. 20:23   Válasz erre: 12267
Szó ami szó, egy hûtõbordás hengersor sokkal látványosabb, szebben mutat, na meg retrósabb is.
Egy gyönyörû Cb 1100 Ex tiszta idõutazás.
    

Kovacspeter 12268 2016. április 22. 20:22   Válasz erre: 12261
A "B" verzió a valószínûbb:-D

Ez iránti kíváncsiságból a minap nézegettem egy Boci hátsó lengõvillát, valóban, jóval vékonykább a hátsó villája, és az erõsítés se olyan masszív.
    

inazuma400 12267 2016. április 21. 22:28  
Értem! Hát alapjáraton énis azt a stílust kedvelem, de szeretem az idomos motorokat is! (elsõ szerelmem Vfr rc36ll)A boci is teszik, kivétel a hátulja, mert az tényleg nagyon bután néz ki! :D Sõtt amióta van az ina azóta õ az etalon! Elõtte nagy hornet párti voltam, de mostmár az ina az ász! :D a cb 1000 is nagyon szép, csak csúnya az az öntvény blokk szerintem... Viszont az xjrnek szép blokkja van!
    

fenyooldrider 12266 2016. április 21. 20:14   Válasz erre: 12265
Pont így vagyok vele én is, annyival megspékelve, hogy ráadásul bicikli gumijai vannak, meg idióta kúpos hátsó lámpája!
Mint öreg székely a sündisznóra: nem tudni, hogy jön, vagy megy:))))))
    

cblaci 12265 2016. április 21. 16:34   Válasz erre: 12264
Igazából semmi bajom a bocival, csak nem éppen azt a vonalat képviseli ami nekem tetszik. Olyan se nem sportos se nem klasszikus.
A kerek lámpa, négy krómos leömlõ és a põre "Naked" stílus az én világom.
    

inazuma400 12264 2016. április 20. 23:42  
:D hát még mi miatt?
    

cblaci 12263 2016. április 20. 19:57   Válasz erre: 12261
:-)
Szerintem is a második verzió állja a helyét, de nem csak emiatt nem tetszik a boci.
    

cblaci 12262 2016. április 20. 19:55   Válasz erre: 12260
Két férfi barkóbázik:

1.férfi: Gondoltam egyet!
2.férfi: sör?
1.férfi: nem!
2.férfi: punci?
1.férfi: az!

1.férfi: Gondoltam még egyet!
2.férfi: punci?
1.férfi: az!

1.férfi: Gondoltam megint egyet!
2.férfi: az?
1.férfi: az!
    

Billigpeter 12261 2016. április 20. 19:35   Válasz erre: 12252
Nem tudom, így kép alapján talán gyengébb a lengõkar profilja, nincs benne olyan erõsítés, mint az ináén. lehet, ezért a kisebb meghúzási nyomaték.

B. verzió: az összes jó szerelõ Hamamatsuban a zinák összeszerelésén dolgozott, így a többi típusra csak gyengébb szerelõk jutottak, akik nem bírtak karból 100 Nm-t forgatni. Így muszáj volt a boci futómûvét áttervezni, hogy ezek gyártását se kelljen leállítani :-)
szerintem a második verzió életszerûbb :-D

    

Billigpeter 12260 2016. április 20. 19:09   Válasz erre: 12259
Meg hát :-)
    

cblaci 12259 2016. április 19. 19:53   Válasz erre: 12257
Az elsõ mondatodban van igazság, a másodikra viszont: dehogynem :-D
    

cblaci 12258 2016. április 19. 19:51   Válasz erre: 12256
Hogyne férne el, sõt ide való csak igazán! Nagyon szépen jár a világutazó! ;-)
    

fenyooldrider 12257 2016. április 19. 04:45   Válasz erre: 12255
Beszéltem olyannal, aki volt ilyen csoportos látogatáson, azt mondta, hogy teljesen elveszíti a varázsát a hely a nyüzsgéstõl......
Meg ez olyan mint a nõ, ha túl könnyen kapható, az nem is kell:))))
    

Kovacspeter 12256 2016. április 18. 21:07  
Ezt a videót egy barátomnak készítettem, de talán itt is elfér. Abból a köztudott dologból indult az elõzménye, hogy a sorhat a legkulturáltabb, legselymesebb járású blokk.
Bizonyítandó hogy egy pöpec sornégy sem rossz azért:-D
http://indavideo.hu/video/Gsx_1200_Inazuma_alapjarat
Minõség nem jó, de a lényeg látszik, hallatszik.
    

cblaci 12255 2016. április 18. 19:28   Válasz erre: 12254
Azt olvastam magánterület, sõt megközelíteni is csak magánúton lehet. Van lehetõség szervezett körülmények között is látogatni, talán érdemes lenne utánajárni.
    

fenyooldrider 12254 2016. április 18. 04:50   Válasz erre: 12249
Majd le akarunk menni a bázis föld alatti szintjeire is, csak ahhoz azért olyan felszerelést kell vinni,(kötél-ruha-bakancs-lámpák,stb) a motoros ruha nem kimondottan erre való:)))
Tudomásommal a -1 és -2 szint bejárható, alatta vízzel elöntött rész van!
    

Kovacspeter 12253 2016. április 17. 21:54   Válasz erre: 12246
Fura érzés ezt látni, mennyire készültek hogy ha esetleg kitör a III. világháború.
    

Kovacspeter 12252 2016. április 17. 21:49   Válasz erre: 12244
Az fura, nem elírás? Vagy van valami csel a Boci hátsó tengelynél?
    

Kovacspeter 12251 2016. április 17. 21:43   Válasz erre: 12243
Akkor hívni kell még három embert:-D
    

Billigpeter 12250 2016. április 17. 20:06   Válasz erre: 12247
Fasza a nyakkendõd, vigyázz, nehogy szoros legyen :-)
    

cblaci 12249 2016. április 17. 19:35   Válasz erre: 12248
Köszi a beszámolót, a szellemobjektum kifejezetten izgalmas, egyszer én is szeretném majd látni.
    

fenyooldrider 12248 2016. április 17. 17:04  
A BARS-504 szellemvárosról több fotó: https://ssl.panoramio.com/user/9089871/tags/BARS-504%20%20Hajagtet%C5%91
    

fenyooldrider 12247 2016. április 17. 16:13  
Ma is gurigáztunk, Bakony- Vértes , aztán körbecsodálkozás itt:https://ssl.panoramio.com/user/9089871?show=all
Nagyon ajánlom mindenkinek, ha arra jár:)))
A tag itt nyomatja a steak-omat:) vagy steakemet? Nem tudni, nem lenni Amerikáno

    

fenyooldrider 12246 2016. április 17. 07:18  
Tegnap a BARS-504 volt Orosz atombiztos földalatti bázison voltam, Bakonyban egysávos utakon poroszkáltam gyönyörû vidéken:

az odavezetõ út: https://youtu.be/3pbeUgarbc0
ez a bázis föld feletti szellemváros része: https://youtu.be/-loCop0Uip4

Néhány kép, az utolsó: itt lehet lejutni az objektumba:



    

szucsizu 12245 2016. április 16. 21:25  
Hali emberkék!
A fogyasztáshoz saját tapasztalat alapján az én Villámom 4,6 és 5,4 litert közt fogyaszt. :o)
Persze minden a gázmarkolat rángatásától és a gép mûködési állapotátol függ, plusz még csomó más tényezõtõl is amit elõttem már említettek.
    

Billigpeter 12244 2016. április 16. 06:04   Válasz erre: 12239
Nem annyira, 750-es haynes manual.
    

desiderus 12243 2016. április 15. 23:22   Válasz erre: 12242
Én is gondoltam rá, de társasházban lakom az elsõ emeleten... :-))))
    

Kovacspeter 12242 2016. április 15. 22:53   Válasz erre: 12241
Puccba vágni, aztán be a szobába?
Fehér holló idehaza a szép, többnyire eredeti állapotú.
    

desiderus 12241 2016. április 15. 22:42   Válasz erre: 12238
Még nem hirdetem, egyelõre ismerõsök között keresek gazdát aki megõrzi a gyári állapotot.
Fáj a szívem érte mert sokat voltunk " együtt " :-))))
Ha megoldódna a tárolás akkor nem válok meg tõle... :-))))
    

Kovacspeter 12240 2016. április 15. 22:23  
Ja, Robika, tudok küldeni emilben gyári manuált ha gondolod.
    

Kovacspeter 12239 2016. április 15. 22:22   Válasz erre: 12230
Bocinál, meg 600-asnál 65NM? Ez aztán fura...
Teszkós táblázat?
    

Kovacspeter 12238 2016. április 15. 22:18   Válasz erre: 12236
Te akkor még a gyári elõírásoknak is elébe mentél...
Hirdeted valahol?
    

Kovacspeter 12237 2016. április 15. 22:10  
Naszóval, a cikkhez pár mondat: alapvetõen örömre ad okot, hogy a forgalmazásától kezdve méltatlanul sarokba söpört gépezetrõl írtak pár hasábot, nem rossz, de azért olyan átlag ´totálbájkos´.
Ami nem stimmel:
"Az elsõ fék a Brembótól érkezett, de harapósnak nem nevezném"
Dehogynem harapós, még a mai vasakkal összehasonlítva is az, csak kell hozzá pár dolog: két évente, vagy 18 ezrenként fékfolyadék csere, féknyereg karbantartása legalább a betétcsere alkalmával, de legjobb évente egyszer.
Fékbetét: sajnos a Brembonál nem kapható az a fékbetét amivel gyárilag szerelték. Nem egyezik meg a Brembo által ´ajánlott´ betéttel, sem a ´gyáriakkal´, kompromisszumos megoldás az SA, de sajna nem tudja azt mint a gyári. (Suzuki-Brembo)
http://moto.brembo.com/en/results/suzuki/gsx/1200/2001/pads/front
A gyári finoman adagolható, és határozottabban meghúzva (nem megtépve) brutál fékhatást eredményez, gumi fékcsõvel is. Két hátránya van, az egyik hogy csak Suzukiéknál lehet beszerezni, a másik az ára... cselesek ezek a brembos fiúk-lányok.
Az elsõ betét elfogyása után a tulajok ritkán választották a gyárit, (átlagban már lejárt a garancia) valami más került be, és többnyire a fékhatás romlása volt tapasztalható. Ezután jöttek a képbe a keményebb racsing szinterek, ezek már ´haraptak´ viszont elég nagy gyakorisággal lezabálták a tárcsákat, amiknek a cseréje elég húzós összeg.
Azon viszont csodálkozom hogy az elsõ teló nem tûnt fel, pedig ez a motor gyenge pontja. Nekem maradt az eredeti, de Frecska úr megtuningolta, kapott Wilbers progresszív rugót, és megszelepelt zárócsavarokat.
"A maradék izgágaságot is kireszelték belõle, nem is ugrik sehol"
Az enyém azért fordulaton ugrik, gondolom a precíz karburátor-beállítások miatt.
"Öt gang ma már kevés"
Elég az ha jól van elosztva. Jobb mint egy kevésbé jól elosztott 6-os, bár ez egyén és felhasználásfüggõ.
" lámpánál nyugodtan hagyhatjuk kettesben. Vagy hármasban, vagy négyesben"
Ezt azért ne erõltessük... nyilván azt akarja érzékeltetni hogy alacsony fordulaton is erõs, de 8-10 elindulás 4-esben, és a kuplungnak annyi...
" Az üléspozíció is elég kényelmes"
Valóban, de lehet belõle kényelmesebbet csinálni;-) Különösen az utasnak, aki az ülés gyári állapotában elõrecsúszik.
"minden lámpától elrajtolhatunk gumicsíkot hagyva – úgysem vágja ki magát kerékre, olyan a geometriája, hogy teljesen hiányzik belõle az egykerekezési hajlam"
Ezt a gumicsík-dolgot lehet minimalizálni egy jó gumiválasztással, mondjuk nem mintha gyorsulgatni illene vele. Tartalék környéki ü.a. tankkal azért felszedi az elejét vagy 10-15 centire;-)
"Típushibákról nem igazán tudni, egyedül az ezerkettes Banditoknál elõforduló váltóproblémára lehet számítani – ha hármasban búgó hangot hallunk, akkor a fogaskerék fogai elkezdtek töredezni."
Ez sem teljesen így van, bár lehet rá számítani, de ki lehet védeni.
Aki odafigyelt az olaj minõségére, idõbeni cseréjére, a váltásra, túl alacsony fordulaton nem használta a fokozatokat (én 70 fölött kapcsolom az 5-öst, és még ott sem kap nagy gázadást, ha nagyobb gázt akar az ember akkor 90-nél kell elváltani)
Ezt a váltó dolgot nem csak a saját, hanem mások tapasztalataira is alapozom. Akik így használták azoknak nem búg a váltó. Az enyémnek sincs hangja 116 ezernél.

    

desiderus 12236 2016. április 15. 18:45   Válasz erre: 12232
Normál tempóval közlekedve átlagban 5,5 litert evett. Hozzáteszem, hogy minden szezon kezdetkor olajcsere, gyertyacsere volt, futott km-tõl függetlenül és kétévente levegõszûrõ is lett cserélve.
Minden indulás elõtt guminyomás ellenõrzés....ezt a rossz szokásomat a mai napig megtartottam....
    

Kovacspeter 12235 2016. április 15. 17:36   Válasz erre: 12229
Szerintem kemény. A Brembo piros SA szerencsésebb választás lett volna.
Egyébként a te motorod volt a Totálbájkos cikkben?
Elég sok tévedés van benne, többek között az elsõ fékkel kapcsolatban is, azért érezhette harmatosnak, mert nem megfelelõ az állapota.
Majd írok hozzá pár sort, késõbb ha lesz idõ.
    

Kovacspeter 12234 2016. április 15. 17:30   Válasz erre: 12223
;-D
Kíváncsi vagyok mit haladtak az úttal, amikor legutóbb voltunk, akkor már csak az a középsõ 15 km volt rossz, ahol a jég volt.
Az a baj hogy a jó úttal növekszik majd a kiránduló-sûrûség, és minden ami ezzel jár...
    

Kovacspeter 12233 2016. április 15. 17:24   Válasz erre: 12222
Ki tudja. Mondjuk a nagy számok törvénye alapján a nagyobbaknál kéne kézzelfogható különbséget produkálni, de nekem ez eddig nem sikerült, bármibe is öntöttem bele. Mondjuk lehet hogy ez azért van, mert odafigyelek hogy hol tankolok, csak OMV és MOL, abból is csak a látogatott kutak és NEM EGY HELYEN. Shell-t kerülöm, faluvégi Lukoilt szintén.
    

Kovacspeter 12232 2016. április 15. 17:19   Válasz erre: 12220
Ami a képen látszik, mehetne rá az OT.
Neked mennyit fogyasztott amúgy?
    

Kovacspeter 12231 2016. április 15. 17:18   Válasz erre: 12219
Lehet én se fogalmaztam egyértelmûen, igazából csak annak kapcsán írtam, hogy a kollégának azt tanácsolták, fogadja el a 7.5 literes fogyit, mivel 1998-as konstrukció;-) de az Inazumák (és Banditok) eredete 85-re vezethetõ vissza. Veteránok a gyártás eleji Gixik, akár Ot-rendszám is elképzelhetõ.

    

inazuma400 12230 2016. április 14. 16:27  
Az amúgy miért van h a gsx600/750f-nek lényegesen kevesebbel kell meghúzni a keréktengelyeit mint a 750es Inának?
    

robeeka 12229 2016. április 14. 14:48  
Köszönöm szépen.
Akkor lenne még egy kérdésem:
Utcai Brembo fékbetéteket vettem.
Az van rá írva Carbon Ceramic (ez jó? nem túl kemény?)
Köszönöm
robeeka
    

Billigpeter 12228 2016. április 14. 13:54   Válasz erre: 12225
3
    

Billigpeter 12227 2016. április 14. 13:53   Válasz erre: 12225
2
    

Billigpeter 12226 2016. április 14. 13:51  
1
    

robeeka 12225 2016. április 13. 23:36  
Sziasztok!
Tud valaki küldeni egy táblázatot a nyomatékokról féknyereg gyertya kormánycsapágy kerekek és még ami nem jut eszembe.
Vasárnap valaki Bp környékérõl Eger felé Mátrán keresztül vissza?
Köszönettel
Robeeka
    

inazuma400 12224 2016. április 13. 20:05  
Jelentem gumik fent, kerekek bent! :D
    

cblaci 12223 2016. április 12. 20:16   Válasz erre: 12215
Az tényleg felejthetetlen volt, utassal, teljes doboz szettel, Kriszti azóta is emlegeti... :-D
Rohadt meleg volt és nagy por, amikor levettem a sisakot úgy néztem ki mint Zorro, csukott plexinél viszont a hõguta vitt volna el, de ettõl függetlenül izgalmas volt ;-)
    

cblaci 12222 2016. április 12. 20:14   Válasz erre: 12214
Vagy csak a kisebb ccm-es gépeknél jelentõs a fogyicsökkenés, én tapasztaltam ilyet és egy pesti haverom 500-as CB-je is elétvágytalanodott tõle. Egyébként õ volt az aki azt mondta soha nem rakna bele adalékot, aztán még 2008-ban egy erdélyi túrán rábeszéltem és kipróbálta, rekord kevés fogyit mért, persze az is lehet hogy csak a kinti jó levegõ miatt :-)
    

fenyooldrider 12221 2016. április 12. 04:43   Válasz erre: 12216
Szép vas, nagyon is tetszik!
    

desiderus 12220 2016. április 11. 22:18   Válasz erre: 12218
Még megvan...leadtam a rendszámot mert közben vettem egy GSX 1400-at...most azzal járok.
Van még egy GSX1100 EF de az kék-fehér és 1987-es... :-)

Még nem adódott el, most kezdtem el árulni, mert nincs már hely a garázsban. :-) Már oldtimer... :-)
    

desiderus 12219 2016. április 11. 22:15   Válasz erre: 12207
Én arra reflektáltam, hogy az elsõ lég-olajhûtésû blokk nem 85-ben hanem már 80-ban megjelent és egy szóval sem említettem hogy az INazuma blokkhoz köze lenne :-)

    

Kovacspeter 12218 2016. április 11. 22:15   Válasz erre: 12216
Hú de egyben volt az öreg...
Ez elvileg még a régi blockos.
Mi lett vele, eladódott?
    

desiderus 12217 2016. április 11. 22:11  
Még kép :
    

desiderus 12216 2016. április 11. 22:07   Válasz erre: 12213
Ez az öreg gépem..1984-es, a leömlõk felett látszik az olajhûtõ.
3,8 liter volt a betöltendõ olajmennyiség olajszûrõvel
    

Kovacspeter 12215 2016. április 11. 22:06   Válasz erre: 12209
Jut eszembe a vadnyulas videód után automatikusan beugrott egy régebbi, amikor Vasaskõfalvától a Pádison keresztül átmentünk Havasrekettyéig, még 60 km-en nem volt aszfalt, az mi jó volt.
    

Kovacspeter 12214 2016. április 11. 22:04   Válasz erre: 12209
Tényleg, benzin minõség.
Spurival nem tudtam kevesebbet mérni mint elõtte. Talán modernebb jármûveknél valamit számít.

    

Kovacspeter 12213 2016. április 11. 21:59   Válasz erre: 12212
Aszongya:
    

Kovacspeter 12212 2016. április 11. 21:57  
Amúgy az 1100 L, az mi szép volt...
    

Kovacspeter 12211 2016. április 11. 21:54   Válasz erre: 12206
Hello Desi!
Látom írta már Fenyõ is, az 1980-as Katana és utódai (EF, ES, stb) korábbi konstrukció, sokkal ritkásabb és nagyobb bordái vannak mint a 85-ös szétesikszer blokknak, ami a mi motorjaink õse. A hengerfej is más elsõ blikkre, a kezdeti szériákon még nem is volt olajhûtõ, ha jól emlékszem talán a 80-as évek közepe táján kaptak már egy kicsi, vékony hûtõt, de ha rosszul tudom hátha idetéved egy Suzuki szakértõ aki kijavít.
ES, EF változatokat elvileg szerelték az õs 1100-as Gixi blokkal 85-86 után.
Ha jól emlékszem a tied is ilyen. Lenne pár fotód amit betennél ide az öreg szerkezetedrõl?
    

cblaci 12210 2016. április 11. 21:52   Válasz erre: 12208
Szerintem mégiscsak jobban hasonlítanak egymásra mint pl. a létra meg a tojás. Azt viszont nem tudom miért olyan ellenségesek egymással, esetleg az nem lehet hogy azért nem köszönnek mert nem tudnak beszélni?
Hoppá! Már megint igazam van kérem! :-)
Aviszonlátás! ;-)
    

cblaci 12209 2016. április 11. 21:49   Válasz erre: 12205
Igen, a benzin minõségét (és még halkan említeném a spurit) :-)
    

fenyooldrider 12208 2016. április 11. 20:42  
Ez egy GSX 750 ES blokk, aztán a GS 1100 és utoljára,de nem utolsósorban a mienk (GSX-R 750 85')
Az azért gondolom egyértelmû, hogy köszönõ viszonyban sincsenek:)


    

fenyooldrider 12207 2016. április 11. 19:56   Válasz erre: 12206
Tudomásom szerint azon kívül, hogy az elõdöket is Suzukinak hívták, sok köze nem volt az elõdnek titulált gs-hez, sem a blokk formája, sem a beltartalma köszönõ viszonyban sincsenek egymással!
Ez a blokk 84"-ben látott elõször napvilágot és kimondottan versenygépnek fejlesztették ki, mind a 6-sebességes váltó, mind az aktív olaj hûtés és a síktolattyús karbi sem volt jelen ezelõtt egyetlen modellnél sem!
Amúgy még a blokk külsõ formája sem volt hasonló!
http://www.sportmotor.hu/magazin/suzuki-gsx-r-750-modelltortenet
    

desiderus 12206 2016. április 11. 19:02   Válasz erre: 12203
Kovacspeter : egy kis helyesbítés a Suzuki lég-olajos blokkjához

1980-ban jelent meg az elsõ ilyen blokk 16 szeleppel a GSX1100S Katanában
1982-ben XN85 Turbo típusjelzéssel az elsõ (és utolsó) turbós blokk levegõ-olaj hûtéssel
1983-ban a GSX750ES
1984-ben a GSX1100EF, 750ES és 750EF lett szerelve ezzel a blokkal


Csak érdekességképpen említem meg, hogy a GSX1100EF hajtókarjai nem siklócsapágyazással hanem görgõscsapágyakkal szereltek...hasonlóan a kétütemû motorokéhoz.... :-) és a fõtengely 6 helyen csapágyazott (golyóscsapágy)


    

Kovacspeter 12205 2016. április 10. 23:30   Válasz erre: 12201
Sokmindentõl, pl a blokkon kívüli külsõ tényezõk, induljunk ki abból hogy túrakörülmények vannak:

-a levegõ (olaj) hõmérséklete
-a hidegindítások száma
-aszfalt minõsége
-gumi
-város vagy országút vagy autópálya (esetleg off-road):-)
-milyen gázzal történnek a kigyorsítások, milyen fordulatról, hol vált el a felhasználó
-tartós, erõs szembeszél
-teljes dobozolás, utas, stb.
-motorféküzem használati módja
-guminyomás
-esetlegesen akár enyhén bekapó fékdugattyú
-szoruló lánccsapok
-domborzati viszonyok (erre mondjuk az 1.2-es teljesen érzéketlen, két személlyel is)
Kihagytam valamit?
    

Kovacspeter 12204 2016. április 10. 23:15   Válasz erre: 12200
Ha a Dl-t nézzük az nem fogyaszt többet. Inkább csak akkor ha jobban húzzák neki. Vagy autópályán tud még felkúszni a fogyijuk a mienkhez képest.
    

Kovacspeter 12203 2016. április 10. 23:11   Válasz erre: 12198
Hát nem sokat, ha a 750-esre 7.5 liter fogyasztást tart reálisnak, hosszú távú üzemben...
1985-ben jött ki az elsõ olajhûtéses blokk, ami az akkori Gixerben szolgált, tehát bõ 30 éves fejlesztés;-) Az Inazumák modernebb karburátorokat kaptak, másként vannak hangolva, stb.
Tévedés, a Dl hasonlóképpen fogyaszt mint az Inazuma, befecskendezés ide vagy oda.
Sõt, ami inkább hasonló kategória, egy túrán mérve az 1.2-es Ina és az 1250-es vizes Bandi közül az utóbbi fogyasztotta a többet...
Ha nincs egyéb baj, és ha minden beállításod rendben van, akkor hoznia kell az 5 liter alatti szintet.
    

harleytom 12202 2016. április 10. 19:57   Válasz erre: 12201
Óóóóóóó! Én már azzal a 324 km-rel is kiegyeznék! :-) Jobban hangzik mint az egy tankkal 230 km!


    

Penge 12201 2016. április 10. 19:43   Válasz erre: 12198
Sziasztok!
A fogyasztással kapcsolatban szólnék hozzá. Az interneten találtam egy oldalt ahol a fogyasztást 1L /18 km- ben adták meg. Tehát egy tankkal 324 km lehetne megtenni. Tudom,hogy ez egy gyári adat és sok mindentõl változhat. Én úgy tapasztaltam,hogy az én gépem ezt is hozza.
    

fenyooldrider 12200 2016. április 10. 19:41   Válasz erre: 12198
Ez úgy mûködik, hogy a V2 henger elrendezés mindig is benzinpusztító volt!
Az Inazuma (750) blokkja már 1985 óta dolgozik a gixxerekben, nekem volt több is,pld egy 86"-os gixxi a síktolattyús karbijaival simán betolta az általad említett 7L körüli benyát, de komolyabban nyaggatva simán 10-12 is lehet belõle, mivel azok a síktolattyús karbik nem vákuumos elven mûködtek és csak egy schúbert húzott a bowden és a gyorsítószivattyút is mechanikusan húzta a csappantyú!!
Egyébként imádtam, ott nem voltak kompromisszumok, ha odab@sztál a gáznak, akkor durván ment!!
Az inán már sokkal szelídebb és kisebb átmérõjû a karbicsek, vákuumos a mûködtetés,kisebb fúvókák és nincs gyorsítószivattyú (sajnos:) !
Az enyém most volt szelepállítás és karbiszinkron, az asszonypajtással hétvégén körbemotoroztuk a Balcsi felvidéket,Bakonyt normál tempóval, nem tudtam a forgalom miatt gyorsabban menni mint az autók 60-70 100-120 néha egy egy szabadabb szakaszon 160-ig kiforgat, így volt a fogyasztásom 4,6L !!!
    

cblaci 12199 2016. április 10. 18:35   Válasz erre: 12198
Inkább a 70-80-as évek fejlesztése, csak kicsit már "újabb" köntösben. A fogyasztás amit itt le mertünk írni az valós, legalábbis normál körülmények között, kérdés persze az hogy kinek mi számít annak :-)
    

harleytom 12198 2016. április 10. 16:44  
Ja, egyébként volt olyan személy is - nem tudom mennyit ért hozzá - aki azt mondta, hogy ne várjak csodákat ettõl a motortól, mert sor 4 henger, 1998-as fejlesztés és karbis, tehát a 7-7,5 literes fogyasztás reális. A DL V2 blokkja újabb fejlesztés, számítógép vezérelt befecskendezés, így a fogyasztása is jóval kevesebb.
Akkor most hogy is van ez? :-(
    

harleytom 12197 2016. április 10. 16:37   Válasz erre: 12191
Elméletileg: Sebestyén Motorkerékpár Szerviz Bp. X. ker. Gyömrõi út. 86.
    

Kovacspeter 12196 2016. április 10. 14:55   Válasz erre: 12195
Ezek alapján indulj el.
Olaj:10W-s gátlóolaj, Castrol, Motul ilyesmi. Mennyiséget nem tudok, a belpiac hátrànya.
    

inazuma400 12195 2016. április 10. 14:47  
Köszi! Ja párba akarnám cserélni, meg akkor már olajat is...
    

Kovacspeter 12194 2016. április 10. 14:36   Válasz erre: 12192
Gyári kb 6000. De porvédõt is cserélni kell, az olyan 5000.
Ês párban illik cserélni a másik oldallal egyetemben. Olcsóbb az u.gy. (Ahena gyártmàny), pontos árat nem tudok de sajna nem fele-harmada...
Többen hasznàlnak ha jól emlékszem Moose Racing márkàjút, ez àllítólag olcsóbb az Athenánál, lehet érdemes megpróbàlni. A tömítésboltos szimering felejtõs, az lutri.
    

inazuma400 12193 2016. április 9. 14:34  
Harleytom, egyébként szólj ha nem jött be a szerelõ mert tudok eggyet a közeledben akirõl azt mondják h jó, Enis hozzá fogom vinni komolyabb dolgokkal....
    

inazuma400 12192 2016. április 9. 14:32  
Köszi a válaszokat! :) még olyan kérdésem lenne h elsõ telo szimering mibe fáj? A bal oldali engedi az olajat... :(
    

Kovacspeter 12191 2016. április 8. 21:11   Válasz erre: 12187
Kihez viszed?
    

Kovacspeter 12190 2016. április 8. 20:44   Válasz erre: 12184
Nekem ilyen van 7-105 nm, de nem itt hanem a Pumatools-nál vettem Csömörön.
http://www.szerszamkell.hu/bgs_962_nyomatekkulcs_38_7_105nm_5874
    

Kovacspeter 12189 2016. április 8. 20:38   Válasz erre: 12184
Beta drága, hobbi célra felesleges, Proxon, Würth se lehet sokkal lejjebb. A Lincos olcsóbb.

Ami jó vétel lehet, Bgs, német, közepes minõség, házi célokra bõven jó, pontos.
    

Kovacspeter 12188 2016. április 8. 20:32   Válasz erre: 12182
Az a helyzet hogy a kb ilyesmi hengerûrtartalmú motorok normális használattal hosszú távú üzemben nem fogyasztanak lényegesen többet mint egy kisebb vas. Nyilván egy 5 literesnél már az országúti étvágy is 1-essel kezdõdik. Ez amúgy vegyes fogyi, kevés hidegindítás, kevés város, fõleg országút, pálya.
Rövid, szaladgálós városi érték, én be merem vallani, vagy 14 liter;-)
De hát Pesten mégiscsak hülyeség a dugóban szopni.
    

harleytom 12187 2016. április 8. 20:07  
Köszi mindenkinek az észrevételeket, hozzászólásokat :-) A lényeg, hogy nézelõdtem szerelõ ügyben, s találtam neten egy olyat aki jónak tûnik, vele már zajlanak a tárgyalások. Remélem hamarosan el is tudom vinni a vasat, mert most már egyre sûrûbben van olyan idõ, amiben nagyon szeretném használni!
    

fenyooldrider 12186 2016. április 8. 18:31   Válasz erre: 12185
Szerintem ezek egyike sem olcsóbb mint a Beta:(( !
Max, ha valamelyiknél komoly %-od van!

    

indiszogye 12185 2016. április 8. 18:17  
Szia Ricsi. Nézd meg Proxxonba, Würthbe, vagy Lincosba. Ezeknek lényegesen hálásabb árai vannak.
    

inazuma400 12184 2016. április 8. 17:41  
Köszi a segítséget! :) a kerekek kint vannak! Nincs nyomaték kulcsom, szóval majd Elviszem vhova lehúztani! De mennyi lenne beszerezni egy olyat? Ami jó is de azé nem a legdrágább, tudnaktok linkelni?! Azt tom h a beta szerszámok Kurvajok de drágák is nagyon! Szal kéne vmi köztes megoldás! :)
    

cblaci 12183 2016. április 7. 21:59   Válasz erre: 12181
Azért fékkarbantartásra ne biztassunk senkit, fõleg ha még sok az újdonság szerelõs témában. Egyébként én évente leveszem a féknyergeket, nincs is velük semmi gond.
    

cblaci 12182 2016. április 7. 21:56   Válasz erre: 12180
A fiamé csak 2,8-as de ha nem látom nem hiszem el a 7,1 l-es fogyit autópályás üzemben, a rövid szaladgálós fogyasztási értéket viszont nem merte bevallani :-)

    

Kovacspeter 12181 2016. április 7. 21:47   Válasz erre: 12178
Valóban, ezeket elfelejtettem, de hát könnyû annak akinek van szakirányú képesítése;-)
    

Kovacspeter 12180 2016. április 7. 21:42   Válasz erre: 12177
De ilyen is van, svéd repülõgépipari melléktermék, az ortodox márkarajongók által gyûlölt amerikai befektetõ ostoba, V6-os, automata, 3 literes benzinmotorjával szerelt változat fogyija.
De télleg' nem fotoshoppoltam;-)
    

Kovacspeter 12179 2016. április 7. 21:35   Válasz erre: 12177
:-o
Volt azért reggel hûtõ takarva, a leghosszabb állás volt másfél óra, nyilván ezek extrém jó körülmények.
    

Billigpeter 12178 2016. április 7. 20:57   Válasz erre: 12176
Ha már úgyis le vannak szedve a féknyergek, akkor érdemes õket kitisztítani, a dugattyúkat megnézni mozognak-e, a betétek milyen állapotban vannak, meg ilyenek. a hátsó lengõvillánál elérhetõvé válik egy csomó nehezen hozzáférhetõ hely, kapóra jön egy kis tisztogatás :-)
    

Billigpeter 12177 2016. április 7. 20:51   Válasz erre: 12173
Szerintem amikor indultál el a kútról, valószínûleg elfelejtetted beindítani a motort, vagy út közben állt le valamikor, csak a menetszéltõl nem vetted észre. de lehet, hogy zárva hagytad a benzincsapot. több logikus magyarázat nem jut a fejembe. :-)
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118
5 623 Eddigi túrák
14 222 466 km
34072 Eddigi túra-résztvevők