fenyooldrider | 12276 | 2016. április 23. 07:46 | Válasz erre: 12274 |
Ez nekem is nagyon tetszik és nekem is az álommotorom volt anno! |
fenyooldrider | 12275 | 2016. április 23. 07:45 | Válasz erre: 12273 |
Mi az,hogy 'öntvény blokkja" van? Minden motoré az, az õskortól a mai napig, erre nem tudok más költséghatékony megoldást! Bár marni is lehetne,de akkor megduplázódna a gyártási költség! |
cblaci | 12274 | 2016. április 23. 07:18 | Válasz erre: 12273 |
inazuma400 | 12273 | 2016. április 22. 22:35 |
Ja szép az is, bár nekem a tankja túl kockás! Laci, az 1100ra gondolsz? Szép amúgy az 1300as csak az a baj h öntvény blokkja van.... Manapság már nem gyártanak tökéletes motorokat.... Mindegyikben van vmi kivetni való... Honda csinálhatna egy 1000res gépet olyan külsõvel mint a cb400 nc36 abban hiba nem lenne! :D
|
cblaci | 12272 | 2016. április 22. 21:31 | Válasz erre: 12269 |
Szép gép, a CB 1300 szépségéhez viszont még gyúrnia kell :-)
|
cblaci | 12271 | 2016. április 22. 21:29 | Válasz erre: 12268 |
Nem mondanám én se masszívnak. Egyik ismerõsömé egy kisebb bukta után hajlott el, az volt a durva hogy a szervíz kiadta készen, viszont érzésre valami nem volt rendben ezért elhozta hozzám. Nekiálltam "kilécezni" a kerekeket, de közben rájöttem hogy felesleges mert szemre is látszott a villa torzulása, ezután reklamált és ki is cserélték.
|
cblaci | 12270 | 2016. április 22. 21:27 | Válasz erre: 12266 |
Hacse vicce jutott az eszembe, valamelyik Inazuma konferencián mesélte. Az öreg székely bácsi életében elõször elmegy az állatkertbe. Nagyon tetszik neki, sorra nézi az állatokat, majmokat, tigriseket, struccokat... stb. Odaér a zsiráfok kifutójához. Nézi a zsiráfot, nézi, csóválja a fejét. Már vagy egy órája bámulja tátott szájjal, majd hitetlenkedve legyint egyet és így szól: Márpedig ilyen állat nincs!!! |
Kovacspeter | 12269 | 2016. április 22. 20:23 | Válasz erre: 12267 |
Szó ami szó, egy hûtõbordás hengersor sokkal látványosabb, szebben mutat, na meg retrósabb is. Egy gyönyörû Cb 1100 Ex tiszta idõutazás. |
Kovacspeter | 12268 | 2016. április 22. 20:22 | Válasz erre: 12261 |
A "B" verzió a valószínûbb:-D Ez iránti kíváncsiságból a minap nézegettem egy Boci hátsó lengõvillát, valóban, jóval vékonykább a hátsó villája, és az erõsítés se olyan masszív. |
inazuma400 | 12267 | 2016. április 21. 22:28 |
Értem! Hát alapjáraton énis azt a stílust kedvelem, de szeretem az idomos motorokat is! (elsõ szerelmem Vfr rc36ll)A boci is teszik, kivétel a hátulja, mert az tényleg nagyon bután néz ki! :D Sõtt amióta van az ina azóta õ az etalon! Elõtte nagy hornet párti voltam, de mostmár az ina az ász! :D a cb 1000 is nagyon szép, csak csúnya az az öntvény blokk szerintem... Viszont az xjrnek szép blokkja van!
|
fenyooldrider | 12266 | 2016. április 21. 20:14 | Válasz erre: 12265 |
Pont így vagyok vele én is, annyival megspékelve, hogy ráadásul bicikli gumijai vannak, meg idióta kúpos hátsó lámpája! Mint öreg székely a sündisznóra: nem tudni, hogy jön, vagy megy:)))))) |
cblaci | 12265 | 2016. április 21. 16:34 | Válasz erre: 12264 |
Igazából semmi bajom a bocival, csak nem éppen azt a vonalat képviseli ami nekem tetszik. Olyan se nem sportos se nem klasszikus. A kerek lámpa, négy krómos leömlõ és a põre "Naked" stílus az én világom. |
cblaci | 12263 | 2016. április 20. 19:57 | Válasz erre: 12261 |
:-) Szerintem is a második verzió állja a helyét, de nem csak emiatt nem tetszik a boci. |
cblaci | 12262 | 2016. április 20. 19:55 | Válasz erre: 12260 |
Két férfi barkóbázik: 1.férfi: Gondoltam egyet! 2.férfi: sör? 1.férfi: nem! 2.férfi: punci? 1.férfi: az! 1.férfi: Gondoltam még egyet! 2.férfi: punci? 1.férfi: az! 1.férfi: Gondoltam megint egyet! 2.férfi: az? 1.férfi: az! |
Billigpeter | 12261 | 2016. április 20. 19:35 | Válasz erre: 12252 |
cblaci | 12259 | 2016. április 19. 19:53 | Válasz erre: 12257 |
Az elsõ mondatodban van igazság, a másodikra viszont: dehogynem :-D
|
cblaci | 12258 | 2016. április 19. 19:51 | Válasz erre: 12256 |
Hogyne férne el, sõt ide való csak igazán! Nagyon szépen jár a világutazó! ;-)
|
fenyooldrider | 12257 | 2016. április 19. 04:45 | Válasz erre: 12255 |
Beszéltem olyannal, aki volt ilyen csoportos látogatáson, azt mondta, hogy teljesen elveszíti a varázsát a hely a nyüzsgéstõl...... Meg ez olyan mint a nõ, ha túl könnyen kapható, az nem is kell:)))) |
Kovacspeter | 12256 | 2016. április 18. 21:07 |
Ezt a videót egy barátomnak készítettem, de talán itt is elfér. Abból a köztudott dologból indult az elõzménye, hogy a sorhat a legkulturáltabb, legselymesebb járású blokk. Bizonyítandó hogy egy pöpec sornégy sem rossz azért:-D http://indavideo.hu/video/Gsx_1200_Inazuma_alapjarat Minõség nem jó, de a lényeg látszik, hallatszik. |
cblaci | 12255 | 2016. április 18. 19:28 | Válasz erre: 12254 |
Azt olvastam magánterület, sõt megközelíteni is csak magánúton lehet. Van lehetõség szervezett körülmények között is látogatni, talán érdemes lenne utánajárni.
|
fenyooldrider | 12254 | 2016. április 18. 04:50 | Válasz erre: 12249 |
Majd le akarunk menni a bázis föld alatti szintjeire is, csak ahhoz azért olyan felszerelést kell vinni,(kötél-ruha-bakancs-lámpák,stb) a motoros ruha nem kimondottan erre való:))) Tudomásommal a -1 és -2 szint bejárható, alatta vízzel elöntött rész van! |
Kovacspeter | 12253 | 2016. április 17. 21:54 | Válasz erre: 12246 |
Fura érzés ezt látni, mennyire készültek hogy ha esetleg kitör a III. világháború.
|
Kovacspeter | 12252 | 2016. április 17. 21:49 | Válasz erre: 12244 |
Az fura, nem elírás? Vagy van valami csel a Boci hátsó tengelynél?
|
Billigpeter | 12250 | 2016. április 17. 20:06 | Válasz erre: 12247 |
Fasza a nyakkendõd, vigyázz, nehogy szoros legyen :-)
|
cblaci | 12249 | 2016. április 17. 19:35 | Válasz erre: 12248 |
Köszi a beszámolót, a szellemobjektum kifejezetten izgalmas, egyszer én is szeretném majd látni.
|
fenyooldrider | 12248 | 2016. április 17. 17:04 |
A BARS-504 szellemvárosról több fotó: https://ssl.panoramio.com/user/9089871/tags/BARS-504%20%20Hajagtet%C5%91
|
fenyooldrider | 12247 | 2016. április 17. 16:13 |
Ma is gurigáztunk, Bakony- Vértes , aztán körbecsodálkozás itt:https://ssl.panoramio.com/user/9089871?show=all Nagyon ajánlom mindenkinek, ha arra jár:))) A tag itt nyomatja a steak-omat:) vagy steakemet? Nem tudni, nem lenni Amerikáno ![]() ![]() ![]() |
fenyooldrider | 12246 | 2016. április 17. 07:18 |
Tegnap a BARS-504 volt Orosz atombiztos földalatti bázison voltam, Bakonyban egysávos utakon poroszkáltam gyönyörû vidéken: az odavezetõ út: https://youtu.be/3pbeUgarbc0 ez a bázis föld feletti szellemváros része: https://youtu.be/-loCop0Uip4 Néhány kép, az utolsó: itt lehet lejutni az objektumba: ![]() ![]() ![]() |
szucsizu | 12245 | 2016. április 16. 21:25 |
Hali emberkék! A fogyasztáshoz saját tapasztalat alapján az én Villámom 4,6 és 5,4 litert közt fogyaszt. :o) Persze minden a gázmarkolat rángatásától és a gép mûködési állapotátol függ, plusz még csomó más tényezõtõl is amit elõttem már említettek. |
desiderus | 12243 | 2016. április 15. 23:22 | Válasz erre: 12242 |
Én is gondoltam rá, de társasházban lakom az elsõ emeleten... :-))))
|
Kovacspeter | 12242 | 2016. április 15. 22:53 | Válasz erre: 12241 |
Puccba vágni, aztán be a szobába? Fehér holló idehaza a szép, többnyire eredeti állapotú. |
desiderus | 12241 | 2016. április 15. 22:42 | Válasz erre: 12238 |
Még nem hirdetem, egyelõre ismerõsök között keresek gazdát aki megõrzi a gyári állapotot. Fáj a szívem érte mert sokat voltunk " együtt " :-)))) Ha megoldódna a tárolás akkor nem válok meg tõle... :-)))) |
Kovacspeter | 12240 | 2016. április 15. 22:23 |
Ja, Robika, tudok küldeni emilben gyári manuált ha gondolod.
|
Kovacspeter | 12239 | 2016. április 15. 22:22 | Válasz erre: 12230 |
Bocinál, meg 600-asnál 65NM? Ez aztán fura... Teszkós táblázat? |
Kovacspeter | 12238 | 2016. április 15. 22:18 | Válasz erre: 12236 |
Te akkor még a gyári elõírásoknak is elébe mentél... Hirdeted valahol? |
Kovacspeter | 12237 | 2016. április 15. 22:10 |
Naszóval, a cikkhez pár mondat: alapvetõen örömre ad okot, hogy a forgalmazásától kezdve méltatlanul sarokba söpört gépezetrõl írtak pár hasábot, nem rossz, de azért olyan átlag ´totálbájkos´. Ami nem stimmel: "Az elsõ fék a Brembótól érkezett, de harapósnak nem nevezném" Dehogynem harapós, még a mai vasakkal összehasonlítva is az, csak kell hozzá pár dolog: két évente, vagy 18 ezrenként fékfolyadék csere, féknyereg karbantartása legalább a betétcsere alkalmával, de legjobb évente egyszer. Fékbetét: sajnos a Brembonál nem kapható az a fékbetét amivel gyárilag szerelték. Nem egyezik meg a Brembo által ´ajánlott´ betéttel, sem a ´gyáriakkal´, kompromisszumos megoldás az SA, de sajna nem tudja azt mint a gyári. (Suzuki-Brembo) http://moto.brembo.com/en/results/suzuki/gsx/1200/2001/pads/front A gyári finoman adagolható, és határozottabban meghúzva (nem megtépve) brutál fékhatást eredményez, gumi fékcsõvel is. Két hátránya van, az egyik hogy csak Suzukiéknál lehet beszerezni, a másik az ára... cselesek ezek a brembos fiúk-lányok. Az elsõ betét elfogyása után a tulajok ritkán választották a gyárit, (átlagban már lejárt a garancia) valami más került be, és többnyire a fékhatás romlása volt tapasztalható. Ezután jöttek a képbe a keményebb racsing szinterek, ezek már ´haraptak´ viszont elég nagy gyakorisággal lezabálták a tárcsákat, amiknek a cseréje elég húzós összeg. Azon viszont csodálkozom hogy az elsõ teló nem tûnt fel, pedig ez a motor gyenge pontja. Nekem maradt az eredeti, de Frecska úr megtuningolta, kapott Wilbers progresszív rugót, és megszelepelt zárócsavarokat. "A maradék izgágaságot is kireszelték belõle, nem is ugrik sehol" Az enyém azért fordulaton ugrik, gondolom a precíz karburátor-beállítások miatt. "Öt gang ma már kevés" Elég az ha jól van elosztva. Jobb mint egy kevésbé jól elosztott 6-os, bár ez egyén és felhasználásfüggõ. " lámpánál nyugodtan hagyhatjuk kettesben. Vagy hármasban, vagy négyesben" Ezt azért ne erõltessük... nyilván azt akarja érzékeltetni hogy alacsony fordulaton is erõs, de 8-10 elindulás 4-esben, és a kuplungnak annyi... " Az üléspozíció is elég kényelmes" Valóban, de lehet belõle kényelmesebbet csinálni;-) Különösen az utasnak, aki az ülés gyári állapotában elõrecsúszik. "minden lámpától elrajtolhatunk gumicsíkot hagyva – úgysem vágja ki magát kerékre, olyan a geometriája, hogy teljesen hiányzik belõle az egykerekezési hajlam" Ezt a gumicsík-dolgot lehet minimalizálni egy jó gumiválasztással, mondjuk nem mintha gyorsulgatni illene vele. Tartalék környéki ü.a. tankkal azért felszedi az elejét vagy 10-15 centire;-) "Típushibákról nem igazán tudni, egyedül az ezerkettes Banditoknál elõforduló váltóproblémára lehet számítani – ha hármasban búgó hangot hallunk, akkor a fogaskerék fogai elkezdtek töredezni." Ez sem teljesen így van, bár lehet rá számítani, de ki lehet védeni. Aki odafigyelt az olaj minõségére, idõbeni cseréjére, a váltásra, túl alacsony fordulaton nem használta a fokozatokat (én 70 fölött kapcsolom az 5-öst, és még ott sem kap nagy gázadást, ha nagyobb gázt akar az ember akkor 90-nél kell elváltani) Ezt a váltó dolgot nem csak a saját, hanem mások tapasztalataira is alapozom. Akik így használták azoknak nem búg a váltó. Az enyémnek sincs hangja 116 ezernél. |
desiderus | 12236 | 2016. április 15. 18:45 | Válasz erre: 12232 |
Normál tempóval közlekedve átlagban 5,5 litert evett. Hozzáteszem, hogy minden szezon kezdetkor olajcsere, gyertyacsere volt, futott km-tõl függetlenül és kétévente levegõszûrõ is lett cserélve. Minden indulás elõtt guminyomás ellenõrzés....ezt a rossz szokásomat a mai napig megtartottam.... |
Kovacspeter | 12235 | 2016. április 15. 17:36 | Válasz erre: 12229 |
Szerintem kemény. A Brembo piros SA szerencsésebb választás lett volna. Egyébként a te motorod volt a Totálbájkos cikkben? Elég sok tévedés van benne, többek között az elsõ fékkel kapcsolatban is, azért érezhette harmatosnak, mert nem megfelelõ az állapota. Majd írok hozzá pár sort, késõbb ha lesz idõ. |
Kovacspeter | 12234 | 2016. április 15. 17:30 | Válasz erre: 12223 |
;-D Kíváncsi vagyok mit haladtak az úttal, amikor legutóbb voltunk, akkor már csak az a középsõ 15 km volt rossz, ahol a jég volt. Az a baj hogy a jó úttal növekszik majd a kiránduló-sûrûség, és minden ami ezzel jár... |
Kovacspeter | 12233 | 2016. április 15. 17:24 | Válasz erre: 12222 |
Ki tudja. Mondjuk a nagy számok törvénye alapján a nagyobbaknál kéne kézzelfogható különbséget produkálni, de nekem ez eddig nem sikerült, bármibe is öntöttem bele. Mondjuk lehet hogy ez azért van, mert odafigyelek hogy hol tankolok, csak OMV és MOL, abból is csak a látogatott kutak és NEM EGY HELYEN. Shell-t kerülöm, faluvégi Lukoilt szintén.
|
Kovacspeter | 12232 | 2016. április 15. 17:19 | Válasz erre: 12220 |
Ami a képen látszik, mehetne rá az OT. Neked mennyit fogyasztott amúgy? |
Kovacspeter | 12231 | 2016. április 15. 17:18 | Válasz erre: 12219 |
Lehet én se fogalmaztam egyértelmûen, igazából csak annak kapcsán írtam, hogy a kollégának azt tanácsolták, fogadja el a 7.5 literes fogyit, mivel 1998-as konstrukció;-) de az Inazumák (és Banditok) eredete 85-re vezethetõ vissza. Veteránok a gyártás eleji Gixik, akár Ot-rendszám is elképzelhetõ. |
inazuma400 | 12230 | 2016. április 14. 16:27 |
Az amúgy miért van h a gsx600/750f-nek lényegesen kevesebbel kell meghúzni a keréktengelyeit mint a 750es Inának?
|
robeeka | 12229 | 2016. április 14. 14:48 |
Köszönöm szépen. Akkor lenne még egy kérdésem: Utcai Brembo fékbetéteket vettem. Az van rá írva Carbon Ceramic (ez jó? nem túl kemény?) Köszönöm robeeka |
robeeka | 12225 | 2016. április 13. 23:36 |
Sziasztok! Tud valaki küldeni egy táblázatot a nyomatékokról féknyereg gyertya kormánycsapágy kerekek és még ami nem jut eszembe. Vasárnap valaki Bp környékérõl Eger felé Mátrán keresztül vissza? Köszönettel Robeeka |
cblaci | 12223 | 2016. április 12. 20:16 | Válasz erre: 12215 |
Az tényleg felejthetetlen volt, utassal, teljes doboz szettel, Kriszti azóta is emlegeti... :-D Rohadt meleg volt és nagy por, amikor levettem a sisakot úgy néztem ki mint Zorro, csukott plexinél viszont a hõguta vitt volna el, de ettõl függetlenül izgalmas volt ;-) |
cblaci | 12222 | 2016. április 12. 20:14 | Válasz erre: 12214 |
Vagy csak a kisebb ccm-es gépeknél jelentõs a fogyicsökkenés, én tapasztaltam ilyet és egy pesti haverom 500-as CB-je is elétvágytalanodott tõle. Egyébként õ volt az aki azt mondta soha nem rakna bele adalékot, aztán még 2008-ban egy erdélyi túrán rábeszéltem és kipróbálta, rekord kevés fogyit mért, persze az is lehet hogy csak a kinti jó levegõ miatt :-)
|
desiderus | 12220 | 2016. április 11. 22:18 | Válasz erre: 12218 |
Még megvan...leadtam a rendszámot mert közben vettem egy GSX 1400-at...most azzal járok. Van még egy GSX1100 EF de az kék-fehér és 1987-es... :-) Még nem adódott el, most kezdtem el árulni, mert nincs már hely a garázsban. :-) Már oldtimer... :-) |
desiderus | 12219 | 2016. április 11. 22:15 | Válasz erre: 12207 |
Én arra reflektáltam, hogy az elsõ lég-olajhûtésû blokk nem 85-ben hanem már 80-ban megjelent és egy szóval sem említettem hogy az INazuma blokkhoz köze lenne :-) |
Kovacspeter | 12218 | 2016. április 11. 22:15 | Válasz erre: 12216 |
Hú de egyben volt az öreg... Ez elvileg még a régi blockos. Mi lett vele, eladódott? |
desiderus | 12216 | 2016. április 11. 22:07 | Válasz erre: 12213 |
Ez az öreg gépem..1984-es, a leömlõk felett látszik az olajhûtõ. 3,8 liter volt a betöltendõ olajmennyiség olajszûrõvel ![]() |
Kovacspeter | 12215 | 2016. április 11. 22:06 | Válasz erre: 12209 |
Jut eszembe a vadnyulas videód után automatikusan beugrott egy régebbi, amikor Vasaskõfalvától a Pádison keresztül átmentünk Havasrekettyéig, még 60 km-en nem volt aszfalt, az mi jó volt.
|
Kovacspeter | 12214 | 2016. április 11. 22:04 | Válasz erre: 12209 |
Tényleg, benzin minõség. Spurival nem tudtam kevesebbet mérni mint elõtte. Talán modernebb jármûveknél valamit számít. |
Kovacspeter | 12211 | 2016. április 11. 21:54 | Válasz erre: 12206 |
Hello Desi! Látom írta már Fenyõ is, az 1980-as Katana és utódai (EF, ES, stb) korábbi konstrukció, sokkal ritkásabb és nagyobb bordái vannak mint a 85-ös szétesikszer blokknak, ami a mi motorjaink õse. A hengerfej is más elsõ blikkre, a kezdeti szériákon még nem is volt olajhûtõ, ha jól emlékszem talán a 80-as évek közepe táján kaptak már egy kicsi, vékony hûtõt, de ha rosszul tudom hátha idetéved egy Suzuki szakértõ aki kijavít. ES, EF változatokat elvileg szerelték az õs 1100-as Gixi blokkal 85-86 után. Ha jól emlékszem a tied is ilyen. Lenne pár fotód amit betennél ide az öreg szerkezetedrõl? |
cblaci | 12210 | 2016. április 11. 21:52 | Válasz erre: 12208 |
Szerintem mégiscsak jobban hasonlítanak egymásra mint pl. a létra meg a tojás. Azt viszont nem tudom miért olyan ellenségesek egymással, esetleg az nem lehet hogy azért nem köszönnek mert nem tudnak beszélni? Hoppá! Már megint igazam van kérem! :-) Aviszonlátás! ;-) |
cblaci | 12209 | 2016. április 11. 21:49 | Válasz erre: 12205 |
Igen, a benzin minõségét (és még halkan említeném a spurit) :-)
|
fenyooldrider | 12208 | 2016. április 11. 20:42 |
Ez egy GSX 750 ES blokk, aztán a GS 1100 és utoljára,de nem utolsósorban a mienk (GSX-R 750 85') Az azért gondolom egyértelmû, hogy köszönõ viszonyban sincsenek:) ![]() ![]() ![]() |
fenyooldrider | 12207 | 2016. április 11. 19:56 | Válasz erre: 12206 |
Tudomásom szerint azon kívül, hogy az elõdöket is Suzukinak hívták, sok köze nem volt az elõdnek titulált gs-hez, sem a blokk formája, sem a beltartalma köszönõ viszonyban sincsenek egymással! Ez a blokk 84"-ben látott elõször napvilágot és kimondottan versenygépnek fejlesztették ki, mind a 6-sebességes váltó, mind az aktív olaj hûtés és a síktolattyús karbi sem volt jelen ezelõtt egyetlen modellnél sem! Amúgy még a blokk külsõ formája sem volt hasonló! http://www.sportmotor.hu/magazin/suzuki-gsx-r-750-modelltortenet |
desiderus | 12206 | 2016. április 11. 19:02 | Válasz erre: 12203 |
Kovacspeter : egy kis helyesbítés a Suzuki lég-olajos blokkjához 1980-ban jelent meg az elsõ ilyen blokk 16 szeleppel a GSX1100S Katanában 1982-ben XN85 Turbo típusjelzéssel az elsõ (és utolsó) turbós blokk levegõ-olaj hûtéssel 1983-ban a GSX750ES 1984-ben a GSX1100EF, 750ES és 750EF lett szerelve ezzel a blokkal Csak érdekességképpen említem meg, hogy a GSX1100EF hajtókarjai nem siklócsapágyazással hanem görgõscsapágyakkal szereltek...hasonlóan a kétütemû motorokéhoz.... :-) és a fõtengely 6 helyen csapágyazott (golyóscsapágy) |
Kovacspeter | 12205 | 2016. április 10. 23:30 | Válasz erre: 12201 |
Sokmindentõl, pl a blokkon kívüli külsõ tényezõk, induljunk ki abból hogy túrakörülmények vannak: -a levegõ (olaj) hõmérséklete -a hidegindítások száma -aszfalt minõsége -gumi -város vagy országút vagy autópálya (esetleg off-road):-) -milyen gázzal történnek a kigyorsítások, milyen fordulatról, hol vált el a felhasználó -tartós, erõs szembeszél -teljes dobozolás, utas, stb. -motorféküzem használati módja -guminyomás -esetlegesen akár enyhén bekapó fékdugattyú -szoruló lánccsapok -domborzati viszonyok (erre mondjuk az 1.2-es teljesen érzéketlen, két személlyel is) Kihagytam valamit? |
Kovacspeter | 12204 | 2016. április 10. 23:15 | Válasz erre: 12200 |
Ha a Dl-t nézzük az nem fogyaszt többet. Inkább csak akkor ha jobban húzzák neki. Vagy autópályán tud még felkúszni a fogyijuk a mienkhez képest.
|
Kovacspeter | 12203 | 2016. április 10. 23:11 | Válasz erre: 12198 |
Hát nem sokat, ha a 750-esre 7.5 liter fogyasztást tart reálisnak, hosszú távú üzemben... 1985-ben jött ki az elsõ olajhûtéses blokk, ami az akkori Gixerben szolgált, tehát bõ 30 éves fejlesztés;-) Az Inazumák modernebb karburátorokat kaptak, másként vannak hangolva, stb. Tévedés, a Dl hasonlóképpen fogyaszt mint az Inazuma, befecskendezés ide vagy oda. Sõt, ami inkább hasonló kategória, egy túrán mérve az 1.2-es Ina és az 1250-es vizes Bandi közül az utóbbi fogyasztotta a többet... Ha nincs egyéb baj, és ha minden beállításod rendben van, akkor hoznia kell az 5 liter alatti szintet. |
harleytom | 12202 | 2016. április 10. 19:57 | Válasz erre: 12201 |
Óóóóóóó! Én már azzal a 324 km-rel is kiegyeznék! :-) Jobban hangzik mint az egy tankkal 230 km! |
Penge | 12201 | 2016. április 10. 19:43 | Válasz erre: 12198 |
Sziasztok! A fogyasztással kapcsolatban szólnék hozzá. Az interneten találtam egy oldalt ahol a fogyasztást 1L /18 km- ben adták meg. Tehát egy tankkal 324 km lehetne megtenni. Tudom,hogy ez egy gyári adat és sok mindentõl változhat. Én úgy tapasztaltam,hogy az én gépem ezt is hozza. |
fenyooldrider | 12200 | 2016. április 10. 19:41 | Válasz erre: 12198 |
Ez úgy mûködik, hogy a V2 henger elrendezés mindig is benzinpusztító volt! Az Inazuma (750) blokkja már 1985 óta dolgozik a gixxerekben, nekem volt több is,pld egy 86"-os gixxi a síktolattyús karbijaival simán betolta az általad említett 7L körüli benyát, de komolyabban nyaggatva simán 10-12 is lehet belõle, mivel azok a síktolattyús karbik nem vákuumos elven mûködtek és csak egy schúbert húzott a bowden és a gyorsítószivattyút is mechanikusan húzta a csappantyú!! Egyébként imádtam, ott nem voltak kompromisszumok, ha odab@sztál a gáznak, akkor durván ment!! Az inán már sokkal szelídebb és kisebb átmérõjû a karbicsek, vákuumos a mûködtetés,kisebb fúvókák és nincs gyorsítószivattyú (sajnos:) ! Az enyém most volt szelepállítás és karbiszinkron, az asszonypajtással hétvégén körbemotoroztuk a Balcsi felvidéket,Bakonyt normál tempóval, nem tudtam a forgalom miatt gyorsabban menni mint az autók 60-70 100-120 néha egy egy szabadabb szakaszon 160-ig kiforgat, így volt a fogyasztásom 4,6L !!! |
cblaci | 12199 | 2016. április 10. 18:35 | Válasz erre: 12198 |
Inkább a 70-80-as évek fejlesztése, csak kicsit már "újabb" köntösben. A fogyasztás amit itt le mertünk írni az valós, legalábbis normál körülmények között, kérdés persze az hogy kinek mi számít annak :-)
|
harleytom | 12198 | 2016. április 10. 16:44 |
Ja, egyébként volt olyan személy is - nem tudom mennyit ért hozzá - aki azt mondta, hogy ne várjak csodákat ettõl a motortól, mert sor 4 henger, 1998-as fejlesztés és karbis, tehát a 7-7,5 literes fogyasztás reális. A DL V2 blokkja újabb fejlesztés, számítógép vezérelt befecskendezés, így a fogyasztása is jóval kevesebb. Akkor most hogy is van ez? :-( |
harleytom | 12197 | 2016. április 10. 16:37 | Válasz erre: 12191 |
Elméletileg: Sebestyén Motorkerékpár Szerviz Bp. X. ker. Gyömrõi út. 86.
|
Kovacspeter | 12196 | 2016. április 10. 14:55 | Válasz erre: 12195 |
Ezek alapján indulj el. Olaj:10W-s gátlóolaj, Castrol, Motul ilyesmi. Mennyiséget nem tudok, a belpiac hátrànya. |
inazuma400 | 12195 | 2016. április 10. 14:47 |
Köszi! Ja párba akarnám cserélni, meg akkor már olajat is...
|
Kovacspeter | 12194 | 2016. április 10. 14:36 | Válasz erre: 12192 |
Gyári kb 6000. De porvédõt is cserélni kell, az olyan 5000. Ês párban illik cserélni a másik oldallal egyetemben. Olcsóbb az u.gy. (Ahena gyártmàny), pontos árat nem tudok de sajna nem fele-harmada... Többen hasznàlnak ha jól emlékszem Moose Racing márkàjút, ez àllítólag olcsóbb az Athenánál, lehet érdemes megpróbàlni. A tömítésboltos szimering felejtõs, az lutri. |
inazuma400 | 12193 | 2016. április 9. 14:34 |
Harleytom, egyébként szólj ha nem jött be a szerelõ mert tudok eggyet a közeledben akirõl azt mondják h jó, Enis hozzá fogom vinni komolyabb dolgokkal....
|
inazuma400 | 12192 | 2016. április 9. 14:32 |
Köszi a válaszokat! :) még olyan kérdésem lenne h elsõ telo szimering mibe fáj? A bal oldali engedi az olajat... :(
|
Kovacspeter | 12190 | 2016. április 8. 20:44 | Válasz erre: 12184 |
Nekem ilyen van 7-105 nm, de nem itt hanem a Pumatools-nál vettem Csömörön. http://www.szerszamkell.hu/bgs_962_nyomatekkulcs_38_7_105nm_5874 |
Kovacspeter | 12189 | 2016. április 8. 20:38 | Válasz erre: 12184 |
Beta drága, hobbi célra felesleges, Proxon, Würth se lehet sokkal lejjebb. A Lincos olcsóbb. Ami jó vétel lehet, Bgs, német, közepes minõség, házi célokra bõven jó, pontos. |
Kovacspeter | 12188 | 2016. április 8. 20:32 | Válasz erre: 12182 |
Az a helyzet hogy a kb ilyesmi hengerûrtartalmú motorok normális használattal hosszú távú üzemben nem fogyasztanak lényegesen többet mint egy kisebb vas. Nyilván egy 5 literesnél már az országúti étvágy is 1-essel kezdõdik. Ez amúgy vegyes fogyi, kevés hidegindítás, kevés város, fõleg országút, pálya. Rövid, szaladgálós városi érték, én be merem vallani, vagy 14 liter;-) De hát Pesten mégiscsak hülyeség a dugóban szopni. |
harleytom | 12187 | 2016. április 8. 20:07 |
Köszi mindenkinek az észrevételeket, hozzászólásokat :-) A lényeg, hogy nézelõdtem szerelõ ügyben, s találtam neten egy olyat aki jónak tûnik, vele már zajlanak a tárgyalások. Remélem hamarosan el is tudom vinni a vasat, mert most már egyre sûrûbben van olyan idõ, amiben nagyon szeretném használni!
|
fenyooldrider | 12186 | 2016. április 8. 18:31 | Válasz erre: 12185 |
Szerintem ezek egyike sem olcsóbb mint a Beta:(( ! Max, ha valamelyiknél komoly %-od van! |
indiszogye | 12185 | 2016. április 8. 18:17 |
Szia Ricsi. Nézd meg Proxxonba, Würthbe, vagy Lincosba. Ezeknek lényegesen hálásabb árai vannak.
|
inazuma400 | 12184 | 2016. április 8. 17:41 |
Köszi a segítséget! :) a kerekek kint vannak! Nincs nyomaték kulcsom, szóval majd Elviszem vhova lehúztani! De mennyi lenne beszerezni egy olyat? Ami jó is de azé nem a legdrágább, tudnaktok linkelni?! Azt tom h a beta szerszámok Kurvajok de drágák is nagyon! Szal kéne vmi köztes megoldás! :)
|
cblaci | 12183 | 2016. április 7. 21:59 | Válasz erre: 12181 |
Azért fékkarbantartásra ne biztassunk senkit, fõleg ha még sok az újdonság szerelõs témában. Egyébként én évente leveszem a féknyergeket, nincs is velük semmi gond.
|
cblaci | 12182 | 2016. április 7. 21:56 | Válasz erre: 12180 |
A fiamé csak 2,8-as de ha nem látom nem hiszem el a 7,1 l-es fogyit autópályás üzemben, a rövid szaladgálós fogyasztási értéket viszont nem merte bevallani :-) |
Kovacspeter | 12181 | 2016. április 7. 21:47 | Válasz erre: 12178 |
Valóban, ezeket elfelejtettem, de hát könnyû annak akinek van szakirányú képesítése;-)
|
Kovacspeter | 12180 | 2016. április 7. 21:42 | Válasz erre: 12177 |
Kovacspeter | 12179 | 2016. április 7. 21:35 | Válasz erre: 12177 |
:-o Volt azért reggel hûtõ takarva, a leghosszabb állás volt másfél óra, nyilván ezek extrém jó körülmények. |
Billigpeter | 12178 | 2016. április 7. 20:57 | Válasz erre: 12176 |
Ha már úgyis le vannak szedve a féknyergek, akkor érdemes õket kitisztítani, a dugattyúkat megnézni mozognak-e, a betétek milyen állapotban vannak, meg ilyenek. a hátsó lengõvillánál elérhetõvé válik egy csomó nehezen hozzáférhetõ hely, kapóra jön egy kis tisztogatás :-)
|
Billigpeter | 12177 | 2016. április 7. 20:51 | Válasz erre: 12173 |
Szerintem amikor indultál el a kútról, valószínûleg elfelejtetted beindítani a motort, vagy út közben állt le valamikor, csak a menetszéltõl nem vetted észre. de lehet, hogy zárva hagytad a benzincsapot. több logikus magyarázat nem jut a fejembe. :-)
|