cblaci | 10975 | 2015. augusztus 11. 18:15 | Válasz erre: 10971 |
A membránok épsége a lényeg és a rugók állapota. Óvatosan szedd le a 4 csavart a karbik tetején mert a rugó elõfeszített állapotban van. A membránokat nem kell feszegetni, én egy ledes lámpával világítottam meg és csak óvatosan símogattam az anyagát, úgy ellenõriztem nincs-e repedés vagy anyagfáradásos ritkulás. A 4 rugót tedd egymás mellé és mérd össze õket, egyik ismerõsöm szívta meg úgy, hogy az egyik rugót valamikor cserélték és nem pont olyanra mint a többi... na ez magasabb fordulaton szépen kiadta magát amikor nem egyformán emelkedett a súber a többiekhez képest. Elvileg dugulásra ott nem nagyon kellene számítani, viszont most hétvégén szedtem szét az egyik cimborám Nighthawk-jának karbiját aminek a felsõ kupakja (ezt fogja a 4db csavar) úgy van kialakítva hogy szélen van egy "szuszogója" gondolom a membrán feletti tér miatt hogy tudjon mozogni a levegõ. Arra viszont nem emlékszem (vagy nem jól figyeltem meg) hogy a miénken van-e ilyen kialakítás, pedig a miénk is Keihin karbival van szerelve. Igazából én nem vagyok ennek a mágusa, csak magamnak és esetleg ritkán közeli vagy jó ismerõsnek csinálok ilyeneket, de csak akkor ha már nagyon nem hagynak békén :-)
|
cblaci | 10974 | 2015. augusztus 11. 18:00 | Válasz erre: 10970 |
Köszi hogy rákérdeztél. Egy helyen már voltam ahol azt mondták érte jönnek és elviszik úgy hogy fizetnek 15 ezret a roncsért (a 4 új gumi többet ér rajta) és adnak bontási engedélyt. Majd több helyet is felkeresek, mindenképpen tiszta és törvényes megoldást szeretnék, nehogy nekem évek múlva valami hülyeséggel megkeressen bármilyen hivatal.
|
cblaci | 10973 | 2015. augusztus 11. 17:57 | Válasz erre: 10969 |
Na meg vannak a vagányemberek, azok meg motoroznak :-D
|
cblaci | 10972 | 2015. augusztus 11. 17:56 | Válasz erre: 10967 |
Nekem nem volt még Swiftem, néhányszor közlekedtem az öregével de valamiért soha nem akartam hogy nekem is legyen :-) amúgy tényleg nagyon megbízhatóak, de azt nem tudtam hogy fõleg a zõd :-) Köszönöm a papa nevében is a jókívánságot, igazából alig megy vele, de ha nem lenne hiányozna neki, ugyanúgy nem tud leszokni a munkáról sem, még most is dolgozik az építõiparban, azzal tartja magát karban. |
indiszogye | 10971 | 2015. augusztus 11. 17:40 | Válasz erre: 10925 |
Szia Laci. Megnéztem a szinkrontesztert csak gratulálni tudok remek szerkezet. Viszont érdeklõdni is szeretnék, hogy a karbikba a felsõ részen, ahol a membrán van lehet e valami féle dugulás?
|
indiszogye | 10970 | 2015. augusztus 11. 17:12 | Válasz erre: 10960 |
Szia Laci. Ma beszéltem bontós ismerõssel õ azt ajánlja, hogy mindenképpen hivatalosan vonassad ki a vasat. A bontós ad neked egy bontási engedélyes okiratot, fizetség a bontóba nincs. Kis szerencsével még kapsz érte pár sörre valót, aztán aki meg akarja venni a szívét keresse fel a bontót. Az új autóhoz sok baleset mentes kmt.
|
hacse | 10969 | 2015. augusztus 11. 10:24 | Válasz erre: 10966 |
A magánemberek sokkal megbízhatóbbak , mint az állami emberek...!? .. ;-))
|
hacse | 10968 | 2015. augusztus 11. 10:20 | Válasz erre: 10950 |
Egyet mondok; csak legálisan kivonatni, mer' ahány ház , okm. iroda , önkormányzat , stb. ,annyi szokás. Nekem meg ez a tapasztalatom. Persze próbálkozni lehet csak hát...na...
|
hacse | 10967 | 2015. augusztus 11. 10:16 | Válasz erre: 10960 |
Az egyhármas metálzõd Stiftek a legjobbak :o). Nekem is volt egy pont ugyanilyen. Nem is volt vele semmi gebasz a 160000 km alatt. Sok kellemes kilométert hozzá!
|
cblaci | 10966 | 2015. augusztus 10. 18:55 | Válasz erre: 10965 |
Nem véletlenül vettem végül magánembertõl... Motorozás terén én is gyengén állok, valamikor június végén motoroztam. |
fenyooldrider | 10965 | 2015. augusztus 10. 16:13 | Válasz erre: 10963 |
Elõször Te kerested a 'huncutokat"{autóvásárlás},most majd õk keresnek téged,ennyi változik! Azt kell beleírni a hirdetésbe,hogy csak adásvételivel eladó,ebbõl értenek! Nem csináltam én semmit a vassal, kb egy hónapja nem is mentem vele sajnos,sok a meló,majd talán az õsszel! |
cblaci | 10964 | 2015. augusztus 9. 21:39 | Válasz erre: 10962 |
Á dehogy, esetleg csak egy írócska :-) és az se mindegy hogy ez a terjedelemre vagy a tartalomra vonatkozik :-D
|
cblaci | 10963 | 2015. augusztus 9. 21:37 | Válasz erre: 10961 |
Nem tudom mennyire lenne jó ötlet huncutokkal üzletelni... :-) AP Racinget teszteled már? |
fenyooldrider | 10961 | 2015. augusztus 9. 15:56 | Válasz erre: 10960 |
Szerintem dobd fel a 'hasznaltauto.hu"-ra így ahogy van! Lesz arra huncut figyeld meg! |
cblaci | 10960 | 2015. augusztus 9. 10:59 | Válasz erre: 10956 |
A hirdetések vevõcsalogató költõi eszközei és a valóság közötti szakadékra gondoltam itt leginkább. Nem vagyok mûszaki analfabéta ezért nagyon érzékenyen érint amikor a szemembe hazudnak, fõleg ha azt érzem hogy baleknak néznek. Július eleje óta keresem a megfelelõ autót, legalább olyat -vagy jobbat- mint ami összetört. 72 éves a papa de nagyon jól tartja magát és szinte naponta vezetett, sõt néha a családi vállalkozásba is besegített az autójával, vigyázott rá nagyon, mondván neki már elég lesz a Gyzi élete végéig (Gyzi a rendszámából kapta a nevét). Egy sajnálatos baleset során Gyzibõl kiszállt a lélek és ócskavas lett. A fiam vezette aki szerencsére kisebb sérülésekkel megúszta. Az öreg nem követelõzött, örült hogy az unokának nem lett komolyabb baja. A történet viszont nem érhetett így véget, eldöntöttük hogy keresünk másikat a papának, legfeljebb ebben a szezonban kevesebbet motorozok. Elõször olyan nagyobb városokból szedegettem össze a hirdetéseket ahol többet is találtam, a keresett autó Swift 1,0 99-03 évjáratig. Eddig én azt hittem a profi fotósoknál senki nem készít jobb képeket, de rá kellett jönnöm hogy a kereskedõk (tisztelet a kivételnek) sokkal jobban értik ezt a fajta mesterséget, ugyanis éveket fiatalodnak a fotókon az autók, miközben a "ráncok" is kisimulnak. Hazánkban még mindig a nõi tulajdonos van többségben akik persze nem dohányoznak és csak azért vettek autót hogy garázst béreljenek neki amiben a széltõl is óvták... ha netalán van egy-két hupli a karosszérián akkor az kisgyerekes fiataloké volt amit a babakocsi ki-be pakolása okozott, emiatt is kellett nagyobb autó... néha olyan népmeséket is hallottam ami elõtt szerintem még a nagy mesemondó Berecz András is fejet hajtott volna. Persze kivételek vannak mert nem mindenki ilyen, csak azokkal nekem nem sikerült összefutni. Több mint egy hónap alatt nem sikerült autót találni, kezdtem feladni és sajnálni a benzinköltséget ezekre a felesleges utakra. Egyik este átugrottam egy közeli településre, 60ezret futott Swift 1.0 újszerû, minimálisan alkuképes. Fiatal srác várt "Anyukámé volt az autó", ez is simán hihetõ volt a cserépkályha méretû mélynyomóból és a sufnituningos matricákból... a próbakör is meggyõzõ volt mert alig vártam hogy visszaérjek vele, a kormány és az elsõ futómû között nem igazán volt direkt kapcsolat, kb annyi mint egy öreg Csepel teherautónál ami utolsó éveit éli a honvédségnél... szerencsére kijött a srác apja is és segített meghozni az egyébként nem is annyira nehéz döntést, fõleg amikor megindult belõle a becsületesség: "azt azé meg kell mondani hogy úgy 60ezer az óra, hogy egyszer má átfordult, csak az autón ez nem látszik". Mondjuk igaza volt mert nem látszott a 160ezer km egyáltalán, a 360 viszont annál jobban... Egy ügyes szakemberrel is volt dolgom akinek a ténylegesen jól felszerelt mûhelyében jártam ahol autók születnek újjá. Kérdezni viszont nem lehet csak óvatosan mert önérzetes a mester és mivel sok tíz éve csinálja a lógó lökhárítóról is csak óvatosan lehet érdeklõdni mert "az olyan" és attól még mûködik az autó, mint ahogy a felemás kárpit vagy a festékes üléshuzat sem mûszaki probléma... A történet befejezõ jármûkeresõ útjára kedvetlenül indultam a megannyi kudarc után. Vasárnap volt, jött a papa is merthogy mégis csak neki keressük a Gyzi utódját, sõt a feleségem is eljött velünk. Két új hirdetést találtam elõzõ nap, elõször egy ezüst 1.0-ás volt a cél, szép volt de több elem festett és a küszöb éle is át volt húzva alvázvédõvel... ráadásul nem tulajdonostól mint ahogy a hírdetésbõl értelmezhetõ volt. A motor gyönyörûen járt, de a papának nem tetszett, igaz õ legelsõnek mindig a pótkereket nézte és hogy az emelõ megvan-e merthogy az fontos dolog... Viszont õ is mester, kõmûves aki a vízmértéket ellenõrzi a falhoz és nem fordítva a több mint 50éves tapasztalatainak köszönhetõen, sõt amikor burkol a csempék közötti hézagokat is szemre különben beállítja mint aki távtartót használ, ráadásul a munkájára is nagyon kényes, persze hogy szúrta a szemét hogy a lökösök "csálén" állnak. Utolsó helyre értünk, 2001-es Swift 1,3, nem olcsó de legalább szép metál zöld, csillogott a papa szeme. Az idõsebb tulaj nem beszélt mellé, újonnan vették szalonból, majd rá 4évre egy másikat is egy Swift 2-est. Azóta második autóként csak ritkán használták, a felesége nyugdíjas lett és fájó szívvel úgy döntöttek eladják. Gondolom õ is látta hogy nem szórakozni mentünk oda és egyáltalán nem beszélt mellé, alkudozás nem volt, mondott egy végsõ árat a hírdetési árhoz képest majd visszazárta az autót. Gondolom úgy volt vele ráérünk ott gondolkodni õ meg végzi a dolgát. Kértem a próbakört, eljött velem a tulaj fia, végre egy jó autó semmi kopogás nyüsztetés, egyenletesen gyorsult, fékek kifogástalanok, kulturált kopásmentes belsõ, ugyanúgy a kormány és a pedálok, igaznak tünt a 76ezer futott km ami leinformálható mert végig ugyanabba a szervizbe hordták. Gyorsan kellett egy bádogasszony mert nem volt nálunk elég pénz, volt a közelben automata és már kezet is ráztunk az üzletre. Megkértem hozza haza mert vasárnap lévén nem tudunk biztosítást kötni, szerintem õ is örült a búcsú útnak, láttam a szemén hogy nagy volt a kötõdés. A sajátommal vittem vissza az otthonába, igazi becsületes ember, még eü csomagot, égõkészletet és láthatósági mellényt is összecsomagolt az új tulajdonosnak, sõt 4db felnire szerelt téligumit is kaptunk. Azóta túl az eredetvizsgán és átíratva vette át a Gyzi helyét, neve még nincs de majd kitalálunk valamit, egy baja van csak a papa szerint "nagyon ugrik!" merthogy a Gyzi nyugodtabb volt az ezres motorral :-) A jövõ héten megkezdem az újabb zarándokutamat a bontók világába, mert Gyzi meggyötört testével is kellene kezdeni valamit, remélhetõen abból a történetbõl már nem készül ilyen terjedelmû hozzászólás :-) |
szegaimi | 10959 | 2015. augusztus 9. 09:51 | Válasz erre: 10958 |
Melyik mondatomban olvastad ezt Évi? Én is a tapasztalataimat írtam le, volt egy két ilyen rögös papírozásom. Arra kértelek, ha van beletekintési lehetõséged, akár ismerõs útján, akkor azt oszd már meg velünk had tanuljunk. Ennyi! Nehogy megsértõdj! Alábbi esetben a hivatalnoknak volt meglepõ ötlete (még én is meglepõdtem pedig.....) Szitu: üzembentartó szeretné kivonatni az ótót a forgalomból. Tulaj évek óta halott. Örökösök Kanadában. Kérdés a hivatalban: mi a teendõ ilyenkor. Hivatalos: örököst megkeres, haza hív, póthagyatékit kér, majd az örököstõl autót megvásárol, átirat, bontóba lead, örökre kivonat! Egyszerû nem? Autó értéke kb két nagykifli. Mielõtt hivatalból távozik, hivatalnok szól: autó garázsban áll? Nem. Akkor nem lehet, hogy ellopták? Ennyit a magyar jogszabályokról és egyéb betegségekrõl. Itt legyen okos és jogkövetõ az állampolgár! Szóval Évi! Ha megtudsz valamit akkor tényleg közöld mert akkora itt a katyvasz, hogy még! |
KawaÉvi | 10958 | 2015. augusztus 9. 09:25 | Válasz erre: 10957 |
Nem én vagyok a Hivatal egy személyben, amit írtam a korábbi évek tapasztalata mondatta. Nem akarok beleokoskodni, sem vitatkozni, úgyhogy mindenki úgy csinálja ahogy akarja :-)
|
szegaimi | 10957 | 2015. augusztus 9. 08:44 | Válasz erre: 10955 |
Évi! Nem tudom milyen hivatalban és mit tapasztaltál én ezt az élet nevû hivatalban tapasztaltak alapján mondom. Lízingelt vasaknál illetve amikor mész átíratni akkor meg tudnak firkálni, de lepukkant romoknál amikor nem is kerül sor átírásra a bünti a forgalomból kivonás ezt a helyi önkormányzat határozatban rendeli el, oszt jó napot. Az önkormányzatnak nincs további jogköre büntetni. Forgalomban nem lévõ jármû esetében másnak sem. (mondom ezt tapasztalatból) Az igaz, hogy ideiglenesen vonja ki a hivatal a forgalomból, de nem határozott ideig, hanem addig amíg az új tulaj nem rendezi a papírokat. Ha soha nem rendezi akkor addig tart az ideiglenes kivonás. Amíg pedig ki van vonva addig sem kötelezõt, sem telj.adót nem kell fizetni utána. Lehet, hogy fognak ezen változtatni, mert elég sokan "felejtik el" a telj.adót befizetni a már szétbontott romok után, amióta ez az új módi be lett vezetve a végleges kivonással kapcsolatban. Ha a hivatalodnál fogva utána tudsz nézni, akkor lécci tájékoztass engem is, hogy ne haljak meg hülyén. |
szegaimi | 10956 | 2015. augusztus 9. 08:39 | Válasz erre: 10954 |
Igen az objektív állapotmegítélés nagyon függ attól, hogy az eladó végzi, vagy a vevõ! :) Majd oszd meg lécci a tapasztalatokat. |
KawaÉvi | 10955 | 2015. augusztus 8. 23:13 | Válasz erre: 10951 |
Bocs, hogy beleokoskodom. Ha az új tulajdonos (aki adásvételivel megveszi), és nem íratja át, bizony súlyos büntetést fizet ezért. A másik, hogy 15 napon belül át KELL íratni és utána vonhatja ki a forgalomból, de azt is csak határozott ideig. Hivatali munkám során, már kiderült nem egy esetrõl, hogy "elfelejtették" átíratni a pl. lízingelt autót, és akkor lett egy kissé kellemetlen. Sose tudni, hol csúszhat el az ember egy banánhéjon. Lehet hogy évek múlva csak mikor az autónak már darabja sincs meg. Sajnos nem tudom mi a járható út, de mindenképp valami hivatalos verziót kell választani, mert az autókkal sokan simliznek, és erre nagyon odafigyelnek most már. |
cblaci | 10954 | 2015. augusztus 8. 19:31 | Válasz erre: 10953 |
Sajnos nincs bontós ismerõsöm és trélerem sem amivel hurcolgatnám a roncsot. Azt fogom csinálni hogy körbefotózom minden oldalát és kinyomtatom, majd felkeresek néhány regisztrált bontót, a személyes találkozásokból pedig megpróbálom levonni a következtetéseket és aszerint döntök. Azt hittem ez a része könnyebb lesz mint jó állapotú Swiftet találni, mert az se volt egy egyszerû történet, egészen másképpen értelmezik egyesek az "újszerû" vagy a "makulátlan" állapotot... Majd elmesélem mi lett a vége ha rendezõdik a dolog ;-) |
szegaimi | 10953 | 2015. augusztus 8. 19:09 | Válasz erre: 10952 |
A bontós elvileg "eladhatja" az alkatrészeket, de abban van valami csavar. Ezt nem tudom pontosan. Ha megbontod akkor viszont már csak "csókos" bontós ad Neked végeleges kivonáshoz papírt. Az alább leírt "hatóság általi kivonás" a törvények jelenlegi állása szerint mûködik, lehet néha felszólítanak, de én még errõl sem hallottam. Vettem egy így kivont verdát és a régi tulajt 1+2+1 év alatt egyszer sem szekálta az Önkormányzat. |
cblaci | 10952 | 2015. augusztus 8. 17:56 | Válasz erre: 10951 |
Legelsõnek az általad leírt megoldásra gondoltam, de nem tudom van-e buktatója. Ha én eladom akkor az adásvételivel bemegyek az okmányirodába és elvileg rólam letelt, de nem vagyok benne biztos hogy ezt egy törött autóval is megtehetem. A kocsi egy Swift 1.0 ami az Apósom autója de a fiam törte össze, ezért vagyok érintett a dologban. Az öreg már kárpótolva lett egy másikkal de a törött autó kivonatása is rám vár, fõleg mivel én se tudom igazán mit kell tenni ilyenkor, nemhogy egy 72 éves... Amíg viszont a régi a nevén van addig a másikat amit helyette kapott csak 0-ás besorolással lehetett biztosítani. Természetesen átjön a bónusz ha lekerül a nevérõl a régi. A kocsi 100ezret futott, most volt vezérléscserén tavasszal és új gumik vannak rajta, ha leadom a bontóba (kilóra) az nagy bukta, ráadásul szállítani is kell... az autó motorja kapós, már többen jelentkeztek akik ismerték az autót, de nem merek belemenni az otthoni bontásba mert a végén rajtunk marad a roncs és nem tudjuk leíratni a papa nevérõl, arról nem is beszélve hogy az udvarából se szeretnék autóbontót csinálni... Azt látom most megoldásnak, hogy mégis inkább leadom egy regisztrált bontónak és azzal az igazolással kivonatjuk a forgalomból. Biztos lennének kiskapuk de annyit nem ér hogy aztán szívjunk miatta. Köszönöm hogy idõt szakítottál a válaszra! |
szegaimi | 10951 | 2015. augusztus 8. 17:20 | Válasz erre: 10950 |
Ismereteim szerint nincs jó megoldás. Ha leadod a forgalmit, illetve szeretnéd végleg kivonatni, ahhoz kérik valamely bontó hivatalos papírját. Ott meg a romot is le kéne adni. :( Szerintem add el a vasat adás-vételivel, az új tulaj nem íratja át ezért majd jól kivonja az önkormányzat a forgalomból. Ezután nem kell majd telj.adót stb fizetni. Kiszereli a romból ami kell neki a többi kuka és ennyi. Soha senki nem fog többé sem Téged, sem Õt szekálni a kocsi miatt. Típusazonos a motor? Ha igen akkor ....... |
cblaci | 10950 | 2015. augusztus 7. 17:21 |
Bocs amiért offolok de talán van közöttetek olyan akinek van autóbontós ismerõse, vagy ismeri a dolgok menetét a következõ esetre vonatkozóan. Egy totálkáros autót szeretnék eladni, vevõ lenne de alkatrésznek venné meg, vagyis nem lenne átíratás. Gondolom nekem kell kivonatni a forgalomból, de ha kivonatom akkor a forgalmit is le kell adni, akkor viszont hogyan íratja át a motort amire leginkább szüksége lenne. Az okmányirodában csak azt az utat ismerik amikor adásvéltelivel és eredetvizsgás papírokkal megy hozzájuk az új tulaj, ez viszont nem járható út az autó állapota miatt. Mi a legjobb megoldás ilyen esetben? Csak a tiszta (hivatalos) megoldások érdekelnek. Köszi a választ elõre is! |
cblaci | 10947 | 2015. augusztus 2. 21:54 | Válasz erre: 10946 |
Balról az elsõ és második karburátor között a szívó oldalon megy fel a tank alá. Elõl a két telószár és az alsó felsõ kiflik között folytatódik a karig. A tankot le kell venned ahhoz hogy szépen elrendezd és ne törjön sehol vagy kormány fordításkor akadjon. |
Gyuszmo | 10946 | 2015. augusztus 2. 21:04 |
fenyooldrider | 10945 | 2015. augusztus 2. 19:58 | Válasz erre: 10944 |
A lovakat nem komálom,viszont motorról már lõttem:D |
Billigpeter | 10944 | 2015. augusztus 1. 21:47 | Válasz erre: 10941 |
Lóról hátrafelé is megy? Csak kérdezem ;-)
|
Billigpeter | 10943 | 2015. augusztus 1. 21:43 |
Tehát nem egyedül vagyok nagyonhülye, vannak még tettestársaim :-)
|
fenyooldrider | 10941 | 2015. augusztus 1. 18:31 | Válasz erre: 10940 |
Az enyémhez nem kell fegyvertartási engedély,ezzel kilõhetem?![]() ![]() |
cblaci | 10940 | 2015. augusztus 1. 12:14 | Válasz erre: 10939 |
Nem lehet itt hülyéskedni, tele a topik fegyveres testületi tagokkal, még valamelyik letartóztat :-D
|
cblaci | 10938 | 2015. augusztus 1. 08:10 | Válasz erre: 10937 |
Átlõttem! Az viszont nem publikus hogy mivel :-)
|
fenyooldrider | 10937 | 2015. augusztus 1. 06:54 |
Esetleg ehhez némi plusz infót még fûzhetnél: Idézet: ''''A benzincsõ rögzítését a laminált padló 4 mm-es furatain keresztül 150*2,5 mm-es vezeték kötegelõkkel oldottam meg."""""" Milyen fúróval,fúrtad,fém csigafúróval,vagy fafúróval,illetve milyen helyzetben,vízszintesen,vagy már az üzemi függõleges pozícióban követted el? Mivel laminált parkettáról van szó,ezért a felsõ felület keményebb mint a 'húsa",milyen elõtolást használtál,lineárisan növekedõ,vagy csökkenõt,illetve melyik felérõl kezdted fúrni? Illetve milyen fúrógéppel{ha géppel csináltad} 220V ,vagy akkussal,kézivel,vagy állványossal{?} illetve milyen gyártmányú,és akkor még a teljesítményét és a fordulatszámát mindig nem ismerjük,ezeket a fontos infókat miért nem osztod meg a tudásra éhezõkkel? Látod mennyi sok kérdés merül fel még mindig? :D |
Billigpeter | 10936 | 2015. augusztus 1. 06:06 | Válasz erre: 10935 |
Hát ebbe már nem bírok :-). Megyek inkább vakolni. . |
cblaci | 10935 | 2015. július 31. 22:05 | Válasz erre: 10934 |
Ezek szerint nem csak én egyedül vagyok nagyon hülye :-) A laminált padló fõbb paraméterei: lakáscélú vagy kis forgalmú irodákhoz ajánlott 31-es keménységû 8mm-es clic-system kapcsolású ruppiner tölgy. A filctoll: OHP Permanent Marker alkoholbázisú rostirón, 1-1,5mm. A benzincsõ rögzítését a laminált padló 4mm-es furatain keresztül 150*2,5mm-es vezeték kötegelõkkel oldottam meg. A szerkezet vizuálisan interaktív nóniuszt hordozó tököm se tudja miket írsz részét két 6-os csavar fogja oda a szájbakúrt félcolos csõhöz. Ebbe kössé bele baszki! :-))) |
Billigpeter | 10934 | 2015. július 31. 20:12 | Válasz erre: 10931 |
Hát igen, a legfontosabb információkra végre fény derült :-) Hiába próbálkoztunk volna dácsia felnivel, mer a fauvéé a nyerõ:-) De még semmit nem tudunk az egész szerkezet vizuálisan interaktív részérõl, a leolvasó nóniuszt hordozó laminált parketta darabról! Vajon milyen vastag, és milyen a kopásállósága, közületi, vagy csak magáncélra való, és az alkoholos filctoll, amit használtál, milyen vastag, mert a színe látható :-) |
cblaci | 10932 | 2015. július 30. 18:14 | Válasz erre: 10930 |
cblaci | 10931 | 2015. július 30. 18:09 | Válasz erre: 10929 |
A történet szempontjából fontos megemlíteni hogy én nagyon szeretem a szabadidõmet szerelgetéssel tölteni, emiatt is választottam a Fiat márkát már vagy 15 évvel ezelõtt. Ez igazából nem volt kérdés de szorosan összefügg a szinkronizáló mûszer lábazatával, ugyanis az a kerék még az elsõ kis Fiat Punto 55s típusú személygépkocsim pótkereke volt, ami egyébként egy VW mankókerék... ez persze akkor derült ki amikor egy defekt során kereket szerettem volna cserélni. Akkor nagyon megharagudtam rá pedig nem õ volt a hibás hanem a balfék autókereskedõ aki összecserélte és egy VW tulajdonost ugyanúgy megszívatott a Fiat felnivel mint engem a fócvágen felnivel... Ez akkor nagyon érzékenyen érintett és bosszúból a hátsó kapu kitámasztójának használtam évekig, de volt már takarófólián súly is, sõt egy idõben a kutya is játszott vele. Aztán következett a szinkronizáló mûszer ami úgy sikerült ahogy, de ez lényegtelen mert a hétköznapi fizika nem csak az olajoszlopokra hatott hanem az egész felépítményre, vagyis dõlt az hol ide, hol oda, veszélyeztetve ezzel a motor testi épségét és néha az enyémet is, tehát mindenképpen kellett rá egy megbízható talp. Ezen a problémán gondolkodtam amikor szegény öreg -azóta már megboldogult- német juhász kutyám elõhozta a felnit átérezve a probléma súlyosságát. Ekkor kipattant az ötlet és egy "add csak ide Bundás!" felkiáltással elvettem tõle (kárpótlásul kapott egy levetett Inazuma hátsó abroncsot) és gyorsan ráhegesztettem a mérõmûszer gerincéül szolgáló félcolos csõre ami onnantól stabilan megállt az új lábán. Ettõl fogva mindenki örült, a kutya azért mert a felni nélküli Inazuma hátsó gumival könnyebb volt játszani, én is mert végre saját lábán megállt a szinkronizáló mûszerem, a felni pedig azért mert sok év után végre lett valami komolyabb feladata, sõt még azt is megbocsátottam neki amiért nem a torinói gyárban született. Ja és én kérek elnézést amiért ezeket a fontos információkat eddig elhallgattam. :-) |
robeeka | 10930 | 2015. július 30. 10:29 |
Sziasztok! 1200-esbe milyen mennyiségû fékfolyadék kell, elsõ hátsó kuplung? Köszi |
hacse | 10929 | 2015. július 29. 21:00 | Válasz erre: 10925 |
Én csak annyit szeretnék kérdezni, hogy milyen típusú felnire rögzítetted a tartószárat ? ;-)) Viccet félretéve precízen összeállított mûszerrõl van szó az látszik.
|
fenyooldrider | 10928 | 2015. július 22. 20:42 | Válasz erre: 10927 |
Köszi a méretezést,a vashoz a benzin infúzióm már megvan,én egy 2 literes poroltó tartályából csináltam anno,egy csappal a kifolyásnál,meg egy beöntõkupakkal a tetején! Annyi az eltérés,hogy én a motor saját vázához bilincselem oda,így akár tank nélküli guruló próbát is csinálhat az ember fia,hogy állításhoz ne kelljen le.fel pakolni a tankot:D! Régebben volt DR-750 ,meg DR-800 enduróm,azoknál a sivatagi tank{30L} körbeöleli a blokkot úgy,hogy a karbik szinte a tankban vannak,semmihez nem férsz hozzá,ha fenn a tank! Ja tényleg,azokon is volt tápszivattyú,de az mondjuk vákuumos volt! |
cblaci | 10927 | 2015. július 22. 18:32 | Válasz erre: 10926 |
Szívesen! Közel van a tipp, 2 méteresek a mérõszárak amibõl négy van és van egy 120cm-es darab az ideiglenes benzinellátáshoz. A skálázás tartománya 60cm, ebbõl 35cm az olajoszlopok magassága. Az összekötõ T idomok valami szoci autó ablakmosó tartozékai (talán Trabant), azért nem tudom mert nem típus szerint kértem hanem kiválasztottam az autósbolt készletébõl azokat amiket megfelelõnek gondoltam.
|
fenyooldrider | 10926 | 2015. július 22. 04:39 | Válasz erre: 10925 |
Köszi,közben már én is megtaláltam,azt hiszem megcsinálom én is! :D Hozzávetõleg hány méter 6mm belsejû csõ kell? Olyan 10 méter körül saccolom a képek alapján! |
cblaci | 10925 | 2015. július 21. 22:09 | Válasz erre: 10921 |
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=96361
|
fenyooldrider | 10921 | 2015. július 21. 20:31 | Válasz erre: 10920 |
100%-ban igazad van,csak annyit fûznék hozzá,hogy szerintem még a sportdobja is válogatja a pilot beállítást! Nekem az alábbi táblázat 'European model" 2 1/4 beállítás jön be leginkább,bár nekem egy szinkron már ráférne a vasra! Gondolkodtam rajta,hogy megcsinálom a te verziódat,sokkal szimpatikusabb,mint a 40-100eft-s csili vili órás cuccok,ráadásul örök igazság: a közlekedõ edény nem téved:D! Jól emlékszem,valahol fent van a leírása a mûszerednek a Sportmotor.hu-n? |
cblaci | 10920 | 2015. július 21. 17:41 | Válasz erre: 10918 |
A gyári alapadatok jó viszonyítást adnak de a gyakorlatban kicsit másabb a helyzet, ami nagyban függ a karbik állapotától is. A pilot gyári értékét 1 teljes fordulat kitekerve és még háromnegyednek tudtam, a táblázat viszont megad egy másik "európai modellekre" vonatkozó értéket (2 1/2) is, ha csak ennyibõl állna a beállítás akkor nagyon könnyû dolgunk lenne, de sajnos ez azért nem ilyen egyszerû. Nekem sportdobbal volt 2,5 fordulat kitekerve (a teljesen becsavart állapothoz képest) majd visszatérve a gyári dobhoz egy fél fordulattal beljebb tekert állapot lett a megfelelõ vagyis a két egész fordulat. Ez viszont karbinként is lehet eltérõ a kopás vagy az "O" gyûrûk állapotától függõen, ezt viszont üveggyertyákkal lehet pontosan belõni. Eddig kétszer szedtem darabjaira a karbisort (nem egy félórás mutatvány), úszószintet nem állítottam mert nem olyan jellegû volt a probléma, mindkét alkalommal az alapjárati fúvóka volt eltömõdve. Összerakás után karbiszinkronra vittem ahol hozzáértõ találta meg a pontos pilot értéket, vagyis amit említettem (gyári dobbal 2 teljes fordulat kitekerve), azóta már nekem is van szinkron teszterem és most szezon kezdetekor is ellenõriztem, a pilotokhoz nem nyúltam csak minimálisan a pillangó szinkronizáló csavarokhoz. Azok viszont olyan érzékenyek hogy úgy kell elképzelni mintha egy teljes csavarfordulatot 10 egyenlõ részre osztanál és ebbõl egy tized tekerés is változást mutat a folyadékoszlopos teszteren. Nekem üveggyertyám nincs, de a gyertyakép és a motor viselkedése valamint a fogyasztás kellõ visszajelzést mutat ahhoz hogy nyugodt legyek a karburálás "jóságát" illetõen. Nyilván jó sokat lehetne még írni arról hogy mire kell figyelni ha már szét van szedve a karbisor (pl. membránok állapota stb...) de mindenekelõtt a legfontosabb egy alapos karburátor tisztítás ami nekem másodjára is több mint fél nap volt a ki-beszereléssel együtt, ettõl jobban nem is utálok semmit, nem véletlenül használom a Spurit ami meggátolja a nemkívánatos lerakódásokat.
|
dancsi1983 | 10918 | 2015. július 20. 15:17 |
Sziasztok! Annyit szeretnek kerdezni,hogy gsx 750 inazuma Karburator beallitasaban. Elsosorban az ertekek erdekelnenek. Uszobeallitas Co csavar. Koszonom. |
Rick | 10917 | 2015. július 19. 19:15 | Válasz erre: 10911 |
A hûtõ mögött látok egy váz erõsítésnek tûnõ lemezt felhegesztve gyárilag, ami tarthatja egy mûanyag ventilátor keretét. Ha nagyon lehurrogtok lefényképezem, azután majd elmondjátok, hogy pontosan mi is az amit látok. Én szentül hiszem, hogy tarthat valamit az a lemez. Valamit aminek kerete van és a kerethez ventilátor van rögzítve. :-) 50-es olajat akartam már venni az idén, de olyan kínlódás kezdõdött a rider visszacserélésével, hogy végül maradt a 40-es. Pedig mondtam az eladónak, hogy levehet a rider árából és lássuk be a 10W50-es 13.000-ért a 6.500 forint helyett azért nem lehet olyan rossz üzlet. Mindegy majd jövõre 5100-al kezdek. És most látom, hogy van már 10.500-ért is.
|
cblaci | 10916 | 2015. július 18. 19:44 | Válasz erre: 10911 |
A jó állapotot könnyû megõrizni egy kis odafigyeléssel, persze más a helyzet ha az elõzõ gazda hanyagsága kísérti a motort. Amikor az Inazumát vettem nem tettem nagyon magasra a lécet, a Honda után nem is tehettem, vannak viszont dolgok amibõl nem szabad engedni, ilyen a blokk állapota, a váz, futómû és beszédesek a féktárcsák is. Ventilátoron már tavaly is gondolkodtam, tudom sokak szerint felesleges, én viszont biztos vagyok benne hogy van olyan helyzet amikor jó ha beavatkozik, még ha csak ritkán is. |
Billigpeter | 10915 | 2015. július 16. 16:07 |
Keziccsókolom, tanárbácsi, anyukám kérdezteti, hogy tetszett-e má tudni beszélni a Lecsó bácsival nittelõszemügyileg? :-) |
Kovacspeter | 10914 | 2015. július 15. 23:13 | Válasz erre: 10908 |
Norbi, legjobb idõ volt a hétvégén a Balaton kerülésre, a vihar már továbbállt, a kánikula még nem jött be. Hirtelen ötlettõl vezérelve volt egy kirohanás részemrõl is a múlt hét elején, majd holnap teszek fel képeket. |
Kovacspeter | 10913 | 2015. július 15. 23:08 | Válasz erre: 10895 |
Ez tényleg olcsó. Valószínûleg jó eséllyel kínai, kérdés mit tud.
|
Kovacspeter | 10912 | 2015. július 15. 23:03 | Válasz erre: 10892 |
8750-es hozzászólás környékén vannak képek. Azt hiszem hogy az enyém az egyetlen ventilátoros Inazuma az országban.
|
Kovacspeter | 10911 | 2015. július 15. 22:56 | Válasz erre: 10892 |
Laci gépén fémfékcsõ is javítja a fékhatást. Na meg hogy minden más is rendben van rajta. A hûtõ mögött nincs ventilátor hely. Ha visszakeresel a fórumban találsz ez ügyben képeket. Normál körülmények között elég a hõleadás, 50-es végû olajjal azért javítható a helyzet. |
Kovacspeter | 10910 | 2015. július 15. 22:50 | Válasz erre: 10889 |
Fél tankig bírja, igaz még nem próbáltam, Frecska Janitól származik az infó. Kell oda az a szippantyú... a motorgyárak nem arról voltak híresek a 90-es évek közepétõl, hogy fölös dolgokat aggattak a gépekre. |
Kovacspeter | 10909 | 2015. július 15. 22:46 | Válasz erre: 10887 |
Ez tényleg szégyen, hogy nem nagyon hirdették. Így nem is nagyon fog kis hazánkban megindulni komolyabban semmi a motorsport ügyben...
|
fenyooldrider | 10907 | 2015. július 12. 12:24 |
Sikeresen abszolváltuk a balatoni gurigázást,jó idõben jó csapattal:![]() |
fenyooldrider | 10906 | 2015. július 10. 21:11 | Válasz erre: 10903 |
Holnap ott leszek a kúton,aztán mehetünk egy {B} tó kört!
|
KawaÉvi | 10905 | 2015. július 9. 22:04 | Válasz erre: 10901 |
fenyooldrider | 10904 | 2015. július 9. 17:00 | Válasz erre: 10903 |
Tök jó,akkor a visszaút végén Kenesén be tudtok menni a kenesei strandon a Fekete Sasok -ok motoros találkozójára kis fürdéssel és bulival összekötve a csavargás! Itt a link: https://www.facebook.com/feketesasmotorclub/photos/a.535742113112420.122394.535739563112675/992588007427826/?type=1&theater |
2xi | 10903 | 2015. július 7. 13:10 | Válasz erre: 10902 |
10-15 Motor már jelentkezett de ha minél többen vagyunk annál jobb.....
|
2xi | 10901 | 2015. július 6. 21:55 |
Sziasztok! Szombaton Balaton kerülés amit emlitettem GSX 1400 clubbal aki szeretne csatlakozni szivesen látjuk A találkozó Balatonakarattya Lukoil kút 9 órakor üdv Norbert
|
KawaÉvi | 10900 | 2015. július 6. 21:21 |
Íme a kalandtúrán készült video az eltévedésünkrõl, és megkerülésünkrõl. Az összeállítást a csapattársam készítette: https://www.youtube.com/watch?v=msgUu9RC98A&feature=share |
fenyooldrider | 10897 | 2015. július 5. 13:37 |
Húúú.nálatok is meleg van? Alig bírom a kertben a medencében is,nemhogy motorozni.... Délután Balaton a légkondis autómban!{ a házamtól 6km az elsõ strand.......} D! |
indiszogye | 10896 | 2015. július 4. 12:26 | Válasz erre: 10889 |
Szia Csabi. Lehet jó megoldás, ha finoman húzod a szarvát. Ezeknek a keihin karbiknak annyira kicsi az úszóháza, hogy keményebb gázadásnál rögtön kiszippantja a motor. Az utánfolyás, fél tank alatt már elég sovány.
|
fenyooldrider | 10895 | 2015. július 3. 04:59 |
Benzinpumpa olcsón,németbõl: http://www.ebay.com/itm/Benzinpumpe-fuelpump-Suzuki-GSX1200-INAZUMA-1999-2001-/361325125715?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5420a7e053&vxp=mtr
|
KawaÉvi | 10894 | 2015. július 2. 21:25 | Válasz erre: 10882 |
Röviden errõl van szó: http://www.motorrevu.hu/hirek/motorrevu_kalandtura Bõvebben: csodás tájak (3-400 km távon), hatalmas élmény, nagyon jó túracsapat, eredményhirdetéskor finom vacsora és jó buli, egyszóval amit egy motoros kívánhat magának 3 napba tömörítve :-) |
Rick | 10893 | 2015. július 2. 21:07 | Válasz erre: 10892 |
Néztem a listát, van még árazva ST, de a kínálatban az SF szerepel, ami már szinteres utcai fékbetét. 7.300.- az ST, 9300.- az SF. Köszi! |
Rick | 10892 | 2015. július 2. 18:55 | Válasz erre: 10831 |
Bocs, hogy ilyen késõn szólok hozzá: cblaci motorján az erdeti fék professzionális. Az elsõ öt méteren azért álltam meg, hogy megnézzem hány dugattyús brembo van rajta... Nem szeretnék nyalizni, de igazából az egész motor olyan mint egy svájci óra, nyilván a sok gondoskodás miatt. Most éppen azt nézegem, hogy a hûtõ mögött mintha ki lenne alakítva egy ventilátor hely. Néha a városban jól jönne egy kis hûtés...
|
hacse | 10891 | 2015. július 2. 10:38 | Válasz erre: 10876 |
Szerinem is megéri fékbetétet használni . :-] .. a fékcsõrõl nem is beszélve ..
|
hacse | 10890 | 2015. július 2. 10:33 | Válasz erre: 10874 |
Gondolhatod , hogy nem volt egyszerû túltenni magamat a fokozott érzelmi behatáson ami ott ért. ;o)
|
hacse | 10889 | 2015. július 2. 10:24 |
Azon agyalgok , hogy meg kellene próbálnom direktre kötni a benya ellátást , csak kíváncsiságból, hogy mit tud gravitációval. Lehet, hogy nem is kell oda szippantyú ? ... biztos hogy kell , csak az a kérdés, hogy mekkora gázállásig nincs szükség rá..
|
hacse | 10888 | 2015. július 2. 10:17 | Válasz erre: 10873 |
Ez igaz. Csak be kellett volna üzemelnünk azt a vakológépet és otthagyni fullgázon. :o))
|
hacse | 10887 | 2015. július 2. 09:14 | Válasz erre: 10883 |
Pannonia ringen. Tiszta szégyen, hogy világbajnoki futam ellenére csak a sportmotor.hu-n lehetett olvasni róla szerényen. Vasárnap reggel értem haza melóból , mondom mielõtt lefekszem elolvasgatom mit hazudoznak a neten. Ekkor értesültem róla, aztán mivel nagggyon álmos voltam kénytelen voltam eldõlni, de nem tudtam nyugodtan aludni, mer´ mondom sidecar versenyt soha nem láttam még élõben, fõleg nem vb futamot. Mivel vasárnap 12.45-re volt még kiírva egy futam, ezért 11.00-kor legurultam az ágy tetejérõl és úgy álmosan éhesen , esõs idõben elmotoroztam Ostffiasszonyfa külterületére. Nem bántam meg.
|
tipós | 10886 | 2015. július 2. 07:56 |
Az a rendszerû mint a Kawasakin volt(és sejtésem szerint az Inazumáé is olyan)teljesen másként müködik,bár a dolga ugyan az!Ott egy átbillenõ kapcsoló van,olyan mint mondjuk a hidrofor nyomáskapcsolója:vasmag van benne,áramot kap,elhuzza egyik irányba,majd a kapcsoló átbillen,és másik tekercsnek adva áramot,visszahuzza!Ez a vasmag egy membránnal van kapcsolatban,ami pumpálja a benzint.Ha az érintkezõ beég,akkor van hogy már nem tud átbillenni,és nem is mûködik.Néha mégis valamitõl elindul,de elõbb-utóbb megáll!Én igy jártam,és ezért is kellett az ejtõtartályos megoldáshoz folyamodnom!Kicserélve ezt az egyébként kapható kis kapcsolót,már jó is lett... http://www.stuff4bikes.co.uk/fuel-pump-points-switch-kawasaki-zzr1100-zx1100c1-3-90-93-24691-p.asp ennyi az egész kütyü! |
Kovacspeter | 10882 | 2015. július 2. 00:32 | Válasz erre: 10860 |
Évi, mi volt ez, túraverseny? Amúgy gratula!
|
Kovacspeter | 10881 | 2015. július 2. 00:30 |
Kis olvasnivaló Besze mestertõl: http://injektor.hu/kezdolap/13-alapok/28-az-uzemanyag-szivattyu
|
Kovacspeter | 10880 | 2015. július 2. 00:27 | Válasz erre: 10859 |
Hátöö igen, de a bontott pumpa azért ki tudja mennyit futott, mit kapott...érdekes hogy egészen hamar is meg tudnak pusztulni, néha meg komoly futásteljesítményt is kibírnak. Öreg 960-as Volvomban 365 ezernél mondta azt a gyári pumpa hogy kösz, elég volt. |
Kovacspeter | 10879 | 2015. július 2. 00:13 | Válasz erre: 10858 |
Na, tették ezt más kétkerekûbe is;-) Viszont nem hinném hogy a Kawasaki ugyanezt a pumpát olcsóbban adná. A motorozás luxus, fõleg ha az alkatrészárakból indulunk ki. Autós vonalon kellene próbálkozni. Nem a kerregéssel volt a baj Laci, ennyire azért nem vagyok "nem hozzáértõ", téli indításnál egy hónap után szokott picit többet pörögni. De ennél az esetnél folyamatosan pörgött vagy 10 másodpercen keresztül. Aztán gyújtás levesz, biztos valami múló rosszullét volt... újra ráad, megint pörög mint a fene hasonló ideig, majd újra gyújtás elvesz. Benzinszint a tartalék felett jócskán, de hátha...átfordítom tartalékra, megint pörög magas fordulaton, hosszan mint az õrült. Néhány izzadságcsepp a homlokon, egy-két ér kidagadva a halántékon...még egy két próba, és csodák-csodája elhallgatott. Azóta teszi a dolgát. Talán valami idõszakos szennyezõdés lehetett? Mondjuk elég rossz helyen van, ahogy néztem csere esetén el kell bontani a fél motort. |
szegaimi | 10877 | 2015. július 1. 21:38 | Válasz erre: 10875 |
Maga mindent 3x mond? Maga mindent 3x mond? Maga mindent 3x mond? |
Billigpeter | 10876 | 2015. július 1. 21:26 | Válasz erre: 10831 |
Nekem is bejött ez a fékbetét, de én ritkán megyek forszírozott tempót a vassal, mindig elég volt, inkább a fékcsõ necces mert lüktet, de majd orvoslom. |