hacse | 10678 | 2015. június 13. 08:35 | Válasz erre: 10677 |
Az jó , mer' akkor nem felejted el , hogy hogyan kell viselkedned. :-))
|
Billigpeter | 10677 | 2015. június 11. 20:22 | Válasz erre: 10674 |
Azzal sose vót gond, csak a viselkedésemmel :-)
|
Imre215 | 10675 | 2015. június 11. 13:15 |
Sziasztok! Én csak péntek estére tudok maradni, szombat délután 3-4 körül Gyõrben kell lennem. |
cblaci | 10674 | 2015. június 10. 21:55 | Válasz erre: 10672 |
:-))) basszus ezen mekkorát röhögtem! Micsoda éles memóriád van hogy még ilyenekre is emlékszel. Valaki majd beugrik helyette akit elõtte szentté avatunk, mert arra csak szent ember képes :-D
|
Imre215 | 10671 | 2015. június 10. 21:01 |
Sziasztok! Én csak péntek estére tudok maradni, szombat délután 3-4 körül Gyõrben kell lennem. |
cblaci | 10670 | 2015. június 10. 08:42 | Válasz erre: 10667 |
Sajnos Laci nem tud jönni, a péntek amúgy is nagyon bizonytalan volt, mostanra meg annyi dolog összejött hogy szombaton se tud utánunk jönni.
|
cblaci | 10669 | 2015. június 9. 23:25 | Válasz erre: 10667 |
A túra óta nem beszéltem vele, holnap viszont megkérdezem mire döntött.
|
Kovacspeter | 10666 | 2015. június 9. 22:54 | Válasz erre: 10661 |
Amúgy van olyan szõlõfajta is hogy "Kurucvér";-)
|
cblaci | 10664 | 2015. június 9. 17:41 | Válasz erre: 10658 |
Hozzad Peti, legfeljebb úgy beszélgetünk hogy maradjon idõ inni is :-D
|
cblaci | 10663 | 2015. június 9. 17:41 | Válasz erre: 10659 |
A népi szólások sem egyértelmûek, az egyik szerint "szóból ért az ember", a másik szerint viszont "sok beszédnek sok az alja"... Na majd lesz valahogy, a biztonság kedvéért csinálok egy skiccet :-) |
hacse | 10661 | 2015. június 8. 21:31 | Válasz erre: 10656 |
Micsoda fura tápanyagfelvételi szokás ez? Amúgy egészségedre váljék!
|
hacse | 10659 | 2015. június 8. 21:28 | Válasz erre: 10650 |
Má' nem csak a felszólalásokra gondolok, hanem , hogy mindenki szedje össze a történeteit, meg a hazudnivalóit, mer' elképzelhetõ az is , hogy beszédbe elegyedünk egymással ,aztán hátha nem mindenki tud jól rögtönözni. ;o))
|
Kovacspeter | 10658 | 2015. június 8. 21:22 | Válasz erre: 10650 |
Laci, tószt ide vagy oda, Jézabel vére Kolozsvárról, Zolibá Magyar utcai pincészetébõl még ránk vár. Vigyem?
|
Kovacspeter | 10656 | 2015. június 8. 21:18 | Válasz erre: 10648 |
Be is küldök egy kis szoboszlói 'falmelléki' bort az öreg olajkályha egészségére.
|
Kovacspeter | 10654 | 2015. június 8. 20:49 | Válasz erre: 10648 |
Fenyõ, tényleg. Azt hittem még csak 29, de akkor az csak a Gsxr 1100-as, a 750-es eszerint egy évvel korábbi. Nem is gondolná az ember hogy az elsõ évjáratú Gixik veteránok. Milyen fura lenne látni egyet OT-s rendszámmal, ami most már nem is elképzelhetetlen.
|
Kovacspeter | 10653 | 2015. június 8. 20:44 | Válasz erre: 10647 |
Rendben. Kedves Elvtársak-sak-sak-sak-sak....! A magyar szocialista-lista-lista-lista-lustapista...;-) |
Kovacspeter | 10652 | 2015. június 8. 20:41 | Válasz erre: 10646 |
Te akkor kivételként erõsíted a szabályt;-) A másodjára említett emcett ha jól sejtem a stuntrider gépezet vót? |
Kovacspeter | 10651 | 2015. június 8. 20:40 | Válasz erre: 10645 |
Ez az Csabi, röviden velõsen, fogalmazol, nem is kell itt semmi szócséplés, vakerszöveg;-)
|
cblaci | 10650 | 2015. június 8. 20:32 | Válasz erre: 10647 |
Szerintem elég ha csak a Tanár úr mond egy rövid tósztot, mert mire mind a 24 elmondaná a vége már félrebeszélne, az eleje meg kijózanodna :-)
|
hacse | 10649 | 2015. június 8. 18:08 | Válasz erre: 10648 |
Indokolatlanul is ünnepeltünk volna, de így már nem érheti szó a ház elejét. Éljen ! :o)
|
fenyooldrider | 10648 | 2015. június 8. 15:24 | Válasz erre: 10647 |
Sõt ha már ott leszünk ünnepelhetünk is,idén pont 30 éve született a 750-es blokkunk Gsx-R 750 ként!! Nem mai csirke a vas,ahhoz képest nem szégyenkezhet a teljesítménye miatt a mai napig sem{legalábbis a túra szegmensben nem}! Bódog szülinapot olajkályha! http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/gsxr750-history.php :D |
hacse | 10646 | 2015. június 8. 08:15 | Válasz erre: 10642 |
Nekem az Mz-n is rövidebb áttétel van meg volt mindig is (18-46 ). Meg volt olyan MZ-m is amin 13-64-es módosítás volt, de az 3-ban is ... :-) És ez egy eredeti cocalista motorbicikli. :o) RÖVIDEBB ÁTTÉTELT MINDENKINEK!!! Aláírás: Antistrada Szövetség. :o)) |
Kovacspeter | 10643 | 2015. június 7. 23:03 | Válasz erre: 10642 |
Éppenséggel az 1.2-es is foroghatna kevesebbet autópályán 150-nél, (gyárilag itt 5100-at forog) viszont amikor Oláhország felõl kapaszkodik Erdély felé a Transalpinán, akkor azért lehet az 1.2-esen is váltogatni gazdagon, azon a kemény emelkedõn. Szóval arany középút. Üdv |
Kovacspeter | 10642 | 2015. június 7. 22:55 | Válasz erre: 10640 |
Amit Cblaci leírt ahhoz nem sok mindent lehet hozzátenni, valóban, amit a gyárban a mérnök csapat annak idején megtervezett, az arany középút, azon nemigen kell változtatni. "folyamatos menetbe kevesebbet forog és az jó" Ezzel a véleménnyel gyakran találkozni, fõképp aki szocialista motorokkal kezdte. (Amúgy én is azzal kezdtem, sõt még van is egy) Szóval ez nem MZ. Ennek az olajhûtéses motorblokkcsaládnak a legkisebbike, a Kisbandit fordulatmérõjén 16000-nél kezdõdik a piros és nem esik szét. Elvileg folyamatos haladásnál sík úton túratempóban picit jobb lehet a fogyasztás, de azt mindenki tudja hogy ez az ideális állapot ritkán áll fenn. Hegyekben hamarabb elkéri az alsóbb sebességfokozatot, két személlyel detto, kanyarban, stb. Lehetne ezt ragozni, száz szónak is egy a vége, ne bántsd a gyári áttételt. Ha adott tempónál kisebb fordulatot akarsz akkor vegyél 1.2-est;-) |
cblaci | 10641 | 2015. június 6. 14:30 | Válasz erre: 10640 |
Szia! Konkrétan az Inazumában nem, de más típusnál volt ilyen próbálkozásom. A gyári érték általában a középút, ha te utas nélkül használod és nem is málházod a motort akkor jó lehet a hosszabb áttétel, de terhelt állapotban ez a visszájára fordulhat, fõleg emelkedõknél. Kérdés mi az ami miatt változtatni szeretnél az áttételen? Nekem gyári fogszámúak a fogaskerekek, legutóbb 4,2-4,5 liter között fogyasztott a motor, igaz nem volt forgatva de cserében komoly volt a terep, ettõl függetlenül országúton is teljesen elfogadható a 750-es fogyasztása, természetesen csak akkor ha jól van beállítva. A fogyasztás miatt tehát nem érdemes módosítani rajta. A dinamikája is megfelelõ és a 6.-ban -százas tempónál- mért ~4200-as fordulat se mondható magasnak egy sornégyes blokknál, fõleg egy olyannál ami a 750es gixxerben is helytállt ettõl sokkal jobban kihegyezve. Ez egy öreg de jól bevált konstrukció ami eleget bizonyított már az évek során, szerintem nem érdemes belenyúlni azokba a gyári paraméterekbe amit a tervezõik pontosan kiszámoltak. |
boboysa | 10640 | 2015. június 6. 07:50 |
sziasztok! próbálta valaki 15/42 lánckerék helyett 16/42-est tudom hogy rosszabbul fog gyorsulni de folyamatos menetbe kevesebbet forog és az jó:) |
KawaÉvi | 10639 | 2015. június 5. 21:29 | Válasz erre: 10638 |
Fertõmeggyes felé megyünk :-) Köszönöm a tippeket, ezeket mindenképp megnézzük! |
Kovacspeter | 10638 | 2015. június 5. 21:18 | Válasz erre: 10636 |
A társaság meg a jó idõ majd alakul;-) Nézettek be Fertõmeggyesre is (Mörbish), hátha lesz valami a vízizinpadon, amikor ott lesztek. |
fenyooldrider | 10637 | 2015. június 5. 06:42 | Válasz erre: 10636 |
Most kerestem rá én is,de ha jól látom,akkor kerékpárutak nem egyeznek meg a motorral bejárható utakkal?! |
KawaÉvi | 10636 | 2015. június 4. 22:10 | Válasz erre: 10635 |
Túrabejárást megcsináltam már motorral múlt hónapban. Nagyon jó volt az is, csak a társaság hiányzott, és a szép napos idõ :-)
![]() |
Kovacspeter | 10635 | 2015. június 4. 20:39 | Válasz erre: 10634 |
Az szép túra lesz. Egyszer én is megkerültem, igaz motorral ;-) Rusztot érdemes megnézni, hangulatos kis történelmi városka. |
KawaÉvi | 10634 | 2015. június 4. 19:50 | Válasz erre: 10632 |
Utána való héten én nem leszek itthon. Megyek bringázni a Fertõ-tóhoz :-)
|
cblaci | 10633 | 2015. június 4. 19:31 | Válasz erre: 10630 |
Üdv neked is, szintén Hajdú-Bihar egyik szegletébõl :-)
|
Billigpeter | 10632 | 2015. június 4. 18:55 | Válasz erre: 10631 |
Hát ez a hét még felejtõs, de utána jó lehet.
|
gyuli | 10630 | 2015. június 4. 13:19 |
Üdvözlök mindenkit! 2007 óta vagyok egy 750-es inazuma tulajdonosa. Megyek veletek találkozni 06.19.-én.
![]() |
Billigpeter | 10629 | 2015. június 3. 22:06 | Válasz erre: 10627 |
Á dehogy! gyere, nézd meg! neked közelebb van, mint bárkinek :-) Meg kíváncsi is vagyok az új lóra. esetleg el is mehetnénk bárhová, meg visza:-)
|
Billigpeter | 10628 | 2015. június 3. 22:05 | Válasz erre: 10625 |
az úgy volt, hogy amikor annak volt az ideje, leereszkedtünk a nagy magasságokból, bementünk az ingatlanba, és ott némi rövidital, meg sör kíséretében elfogyasztottuk azt az ételt, amit korábban elkészítettem. nem tudom, ez segített -e de így volt. Az, hogy jó volt- e a kaja, azt nem tudom, mert az itt dolgozó négy embernek én vagyok a fõnöke. de mindenki többször szedett, szerintem udvariasságból nem teszek ilyet .-)
|
KawaÉvi | 10627 | 2015. június 3. 22:02 | Válasz erre: 10621 |
De visszaadják :-) Baromi jó lett. Nagyon tetszik!
|
Billigpeter | 10626 | 2015. június 3. 21:55 | Válasz erre: 10624 |
Oké, legyen, tudok egy csomó helyet, ahová érdemes elmotorozni .-)
|
cblaci | 10625 | 2015. június 3. 21:30 | Válasz erre: 10621 |
Nagyon szép lett! Az viszont érdekelne hogy az élelmezést hogyan oldottad meg, kötélen húztad fel, vagy egyszerre vittél fel több napra valót? :-D
|
Kovacspeter | 10624 | 2015. június 3. 21:25 | Válasz erre: 10622 |
Ha elkészül, akkor a következõ Inazuma találkozó nálad lesz;-)
|
Kovacspeter | 10623 | 2015. június 3. 21:23 | Válasz erre: 10621 |
De mi nem estünk le:-) Nagyon belementél a melóba, faszányos lesz. Kitartást a továbbiakhoz! |
Billigpeter | 10622 | 2015. június 3. 21:06 |
ez nem cserép, hanem cserepeslemez :-) palás tetõ felújítása, volt vele meló bõségesen.
![]() |
Billigpeter | 10621 | 2015. június 3. 20:57 | Válasz erre: 10597 |
Na, úgy néz ki, holnap mi is leesünk a tetõmrõl- a kisfiaim, meg én:-) sajnos a fényképek nem adják vissza a látványt, de baromi jó lesz :-)
![]() ![]() ![]() |
Kovacspeter | 10620 | 2015. június 2. 22:11 | Válasz erre: 10611 |
Hátöö, adrenalin a részemrõl nem volt, másról szólnak ezek a kiruccanások. Nyilván nem sétagalopp, de nekem ez egy álmom volt, egyszer feljutni. Persze meg is lehet ezt ismételni;-) Az életet meg ki kell használni arra is, hogy az álmok megvalósuljanak.
|
Kovacspeter | 10619 | 2015. június 2. 22:06 | Válasz erre: 10610 |
Ahol eddig még Inazuma nem járt...legalább is tudtommal;-)
|
Kovacspeter | 10618 | 2015. június 2. 22:05 | Válasz erre: 10607 |
Azt elvileg akkor lehet hallani ha a feszítõ elért az utolsó állásba, vagy ha esetleg nem akar átugrani a következõbe. Ez a torpanás a csere után elmúlt? Valós 35000-es futásnál szinte kizárt hogy láncot kelljen cserélni, az minimum a duplája de inkább több, lehet 100 ezer is. Ne értsd félre, nem cukkolni akarlak, attól még lehet jó lehet a géped, csak Indiszogye rákérdezett a dologra. |
Kovacspeter | 10617 | 2015. június 2. 21:57 | Válasz erre: 10606 |
A tapasztalatok azt mutatják hogy 70-80 ezer környékén biztonságból érdemes foglalkozni a dologgal. Kérdés hogy valós-e a futás. Szerelõ nézze meg/nézzétek meg, hogy áll a vezlánc-feszítõ. Ha az utolsó ricnik környékén jár, akkor cserés.
|
Kovacspeter | 10616 | 2015. június 2. 21:50 | Válasz erre: 10601 |
Akkor átfordult a tied is. Találkozóra jöttök/jössz?
|
fenyooldrider | 10615 | 2015. június 2. 18:46 | Válasz erre: 10614 |
Igen,jól mondod,viszont egy komoly fékezésnél,vagy kanyar manõvernél nagyon kijön a különbség! Igen,elõbb fogy és drága,ráadásul az éles kavics simán kiböki! A túragumi az a kompromisszum,ami nagyjából mindenhol megfelel,viszont sehol nem nyújtja a csúcsot! {mint a kocsin a 4 évszakos} El kell dönteni,hogy az ember hová,milyen körülmények közé tervezi a motorozást,ez viszont teljesen emberfüggõ! |
cblaci | 10614 | 2015. június 2. 17:59 | Válasz erre: 10613 |
A gumik tekintetében én nem vagyok egy nagy ász mert nekem eddig még mind megfelelt ami volt, fõleg az újak. Ha a hegyes vagy éles murva kivágná a puhább keveréket az szerintem az én sport-túra gumimat se kímélné, sõt láttam én már enduró gumit is kinyílva... Közúton a sport-túra gumi tökéletes az Inára, sõt szerintem nem is igazán jön ki a sportgumi elõnye a mi klasszikus gépeinken a futómû és a vázgeometria korlátai miatt, fõleg a sport motorokhoz képest, ráadásul egy puhább keverék hamarabb is elfogy. |
fenyooldrider | 10613 | 2015. június 2. 04:46 | Válasz erre: 10610 |
Szép bizony,irigyellek is érte,viszont az én motorom valószínûleg nem jutott volna odáig ezeken a puha sportgumikon! Most jöttem rá,hogy ennek is megvan a maga hátránya! |
KawaÉvi | 10611 | 2015. június 1. 20:50 | Válasz erre: 10610 |
Fantasztikus betekintést kaptunk! Gratulálok a résztvevõknek, ez szép teljesítmény és jóadag adrenalin volt :-)
|
cblaci | 10610 | 2015. június 1. 20:39 |
A hétvégi túra teljes képleírása: http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=103866
|
indiszogye | 10609 | 2015. május 31. 22:09 |
Sziasztok! Van nálam egy komplett mocis ruha eladó 3xl méretben ha valaki érdekel írjon.
|
indiszogye | 10608 | 2015. május 31. 21:25 |
Köszi az infót. Jelenleg várom a gyertyákat a vashoz, az elsõ hengerbe pillanatnyilag idegen van ettõl leszámítva csodásan teljesít az ina.
|
Gyuszmo | 10607 | 2015. május 31. 21:13 |
Elvileg lehet hallani ha megnyúlik a vm-lánc. Nekem múlthéten cserélték a 750-ben, észre lehet venni. Elõtte gázadáskor enyhén megtorpant bizonyos fordulatszám tartományokban. (km o állás ~35000)
|
indiszogye | 10606 | 2015. május 31. 21:02 |
Sziasztok! Kb 1 hónapja szert tettem egy 1200-as inára cca. 50000km van a vasba a vezérmûláncról szeretnék információt, hogy meddíg birja. A tájékoztatást elõre is köszönöm. Sok baleset mentes kmt kívánok! |
cblaci | 10605 | 2015. május 30. 22:07 | Válasz erre: 10603 |
Köszi! Egyébként nem mi vagyunk a kemények, hanem az Inazumák. Ma is együtmûködõek voltak pedig kapták a fájdalmat a múrván, nyilván odafigyeltünk és vigyáztunk rájuk, de szerintem kissé eltértünk most is a rendeltetésszerû használattól :-) Na majd mesélek ha hazaértünk, van annyi kép mint a fene ;-) |
Billigpeter | 10604 | 2015. május 30. 20:46 | Válasz erre: 10594 |
Az lenne, én már jobban várom, mint bárki ebben a galaxisban :-)
|
Billigpeter | 10603 | 2015. május 30. 20:44 | Válasz erre: 10600 |
kemények vagytok, további jó utat, jó idõt nektek!
|
fenyooldrider | 10602 | 2015. május 30. 18:57 | Válasz erre: 10601 |
Szép az a Koso óra,anno én is gondolkodtam ilyenen!
|
Majtika23 | 10601 | 2015. május 30. 15:32 | Válasz erre: 10440 |
Elnézést a késõi válaszért. Ha a két km óra állását össze adod akkor 100 266,9 km-nél járok. ![]() ![]() |
cblaci | 10600 | 2015. május 30. 06:15 |
fenyooldrider | 10599 | 2015. május 29. 15:23 |
Kovacspeter | 10598 | 2015. május 28. 22:50 | Válasz erre: 10597 |
Ja, bizonyítani ne kelljen. Na pihi, komoly vállalkozás lesz holnap.
|
cblaci | 10597 | 2015. május 28. 17:12 | Válasz erre: 10595 |
Kovacspeter | 10596 | 2015. május 28. 15:09 | Válasz erre: 10593 |
Értem, kitartást a melóhoz. Tetõre mi is tervezünk menni pénteken, bár a siker kérdéses;-) |
Kovacspeter | 10595 | 2015. május 28. 15:05 | Válasz erre: 10591 |
Valószínû elöregedett, meg gondolom forralódott a napon jó párszor az ülés alatt. A defektjavító stabilabb megoldás. |
KawaÉvi | 10594 | 2015. május 28. 09:46 | Válasz erre: 10593 |
Peti, lassan màr a hàzavató rendezvény is idõszerû lesz. Nem? :)
|
Billigpeter | 10593 | 2015. május 28. 01:29 | Válasz erre: 10589 |
Köszönöm az invitálást, de a tetõn leszek. A sajátomon :-) de legalább teljes ellátás lesz, mert ellálok, ameddig bírok ;-)
|
Billigpeter | 10592 | 2015. május 28. 01:17 |
Megint egy évforduló, az elmúlt 40 E km nem volt ugyan felhõtlen, de egyetlen centit sem sajnálok. :-) Egyébként Aki óraállást szeretne venni, annak eladó a traktor, egyébbként meg nem ;-)
![]() |
cblaci | 10591 | 2015. május 27. 20:49 | Válasz erre: 10590 |
Igen az, de egyébként jó dolog is. Egyszer egy CBR-es haverom elsõ kereke talált szeget, kihúztuk és belenyomtunk egy ilyen defektjavító habot. A lyuk "begyógyult" másodpercek alatt, igaz a hajtógáz nem volt elég a megfelelõ keréknyomáshoz de arra igen hogy egy kútig kibírja, persze nálunk pumpa is van hosszabb utakon ;-) A gumisok nem szeretik mert amikor leveszik a gumit a felnirõl olyan mintha tele lenne takonnyal... Amúgy jó hogy beszélünk róla mert holnap azt is veszek. Az meg hogy évekkel ezelõtt mitõl durrant el soha nem fogom megtudni,annyi hogy legközelebb külön még becsomagolom valamibe. :-) |
Kovacspeter | 10589 | 2015. május 27. 01:23 | Válasz erre: 10575 |
Peti, nem tudom Laci említette-e, péntek-szombat-vasárnap három napos kiképzés lesz Erdélyben, ha ráérsz...
|
Kovacspeter | 10588 | 2015. május 27. 01:20 | Válasz erre: 10578 |
Az a vicc hogy Jawa 350-nél mindezek a dolgok mûködtek kupesz nélkül;-)
|
Kovacspeter | 10586 | 2015. május 27. 01:16 | Válasz erre: 10571 |
Hátöö, ha a kuplung rendesen kiemel, akkor inkább elsõ körben ki kéne próbálni, és/vagy összehasonlítani másikkal. A nekiesés nem olyan egyszerû, az ott kezdõdik hogy kell egy deklitömítés, mert a régit nem lehet visszatenni. Az egy dolog hogy hullámos vagy sem, mérni kellene és nem az otthoni tolómérõvel... Kérdés az is hogy a rugók milyen állapotban vannak, szóval ezt inkább hozzáértõre érdemes bízni. |
cblaci | 10585 | 2015. május 26. 20:34 | Válasz erre: 10582 |
hacse | 10584 | 2015. május 26. 20:05 | Válasz erre: 10581 |
Bennünk sincs sok jóindulat ne aggódj ! HÉTFÕN meg fõleg nem, mert az szélsõ nap .. mondjuk péntek is de az nem úgy. :-]
|
hacse | 10583 | 2015. május 26. 19:58 | Válasz erre: 10580 |
Nem rossz állagmegóvó ötletek ezek. Van még pár ilyen nekem is, csak nem tudom hol a határ , amikor már a motorozás rovására megy a vigyázás.;o))
|
KawaÉvi | 10582 | 2015. május 26. 19:54 | Válasz erre: 10580 |
...vagy defektjavítóval. Abban már van gyakorlatod :-)
|
KawaÉvi | 10581 | 2015. május 26. 19:53 | Válasz erre: 10579 |
Hacse, akkor ha jól tévedek, Veled együtt HÉTFÕVEL lehet számolni :-) ...vagy heten mint a gonoszok :-))) Az nem lehet, az én vagyok :-))) |
cblaci | 10580 | 2015. május 26. 19:51 | Válasz erre: 10578 |
Mondjuk ez jó ötlet, ha nem váltogatunk akkor nem csattog, sõt levihetnénk futón is a motorokat, azzal hogy nézegetjük minimális lenne a kopás. Szerintem az olajat is leeresztem, savasodjon ahol akar de ne a blokkban, aztán kifújom a helyét púrhabbal az majd fixen tartja a csatogóját :-D
|
hacse | 10579 | 2015. május 26. 19:46 | Válasz erre: 10545 |
Sanya, Rudi, Szevi +a Szevi néni, Máté + az" oldalkocsija", egy Pisti elnevezésû chopperes fajtársunk, Õ még nem volt velünk konferencián, meg asszem én is odatolom azt a rusnya ábrázatomat. Mint már elõbb írtam Dávidék nem jönnek, mert "fogva tartják" õket az Ausztriaországbeli munkaadóik egy évre elõre gyártott mûszakbeosztással. Eddig úgy van , hogy mindannyian odapofátlankodunk pénteken.
|