9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

hacse 10578 2015. május 26. 19:28   Válasz erre: 10573
Én már indulásnál meg megállásnál sem használok kuplungot. Igaz, hogy nem is váltok, nem azér' vettem ezerkettes motort, hogy feleslegesen rongáljam az erõátvitelt . Maradjon minden fixen, nem csattog nem mozog, nem csúszik = lassabban kopik. :-))
    

hacse 10577 2015. május 26. 19:16   Válasz erre: 10572
Az Inazuma japán , vagy indonéz nyelven a villám nem? Ezeket a típusokat látogatjuk meg gyorsan, meg amilyenek még lesznek ott.. :o))
    

cblaci 10576 2015. május 25. 21:33   Válasz erre: 10575
Légköri eredetû túlfeszültségre gondoltak szerintem, a villát meg hagyjad csak békén, még odébb van a trágyahordás ideje... :-)
    

Billigpeter 10575 2015. május 25. 21:16   Válasz erre: 10574
Megnéztem itthon a villám, de semmi különös nincs rajta, szerintem ne látogassunk meg :-)
Azt viszont nem hiszem, hogy veszélyes lenne a tejbegrízre, többnyire ott áll valamelyik sarokban a falnak támaszkodva, nem csapkod az sehova :-D
    

cblaci 10574 2015. május 25. 14:02   Válasz erre: 10573
Még pont az hiányzik hogy belevágjon a tejbegrízbe...
:-D
    

Rick 10573 2015. május 25. 13:37   Válasz erre: 10572
Nem váltok kuplung nélkül, még kuplunggal is el tudom rontani a ritmust. Az íveket változatlanul tanulgatom tovább. A villámlátogatás tényleg félreérthetõ... :-) Tulajdonképpen ott zivatar lesz...
    

cblaci 10572 2015. május 25. 10:17  
Egy kicsit én is hozzátennék az elmúlt napok témájához. A kormányszitálás nagyon sok fórumon volt téma, nekem is volt ezzel dolgom. A CB-n a kormánycsapágy okozta, ez nem akkora probléma mert nem nagy kaland kicserélni, az anyagköltség pedig 10ezer környékén megáll. Az a lényeg hogy tehermentes legyen a motor eleje és megfelelõen rögzített, a bontódó alkatrészeket ruhába csavartam, fõleg a mûszeregységet nehogy karcolódjon, az elsõ fékkart a motor mellé rögzített fanyélhez erõsítettem így a féktartály is biztonságban volt. A gyári golyós csapágy pontokat hagyott a csapágycsészében, érezhetõen döcögött is, emellett szitált a kormány is mert nem lehetett normálisan beállítani a deformálódott felületek miatt. Kúpgörgõs csapágyat kaptam, szerintem míg meglesz a motor nem kell cserélni, bár azóta se tudok arról a motorról semmit.
Még az ETZ-s idõkben is volt kormányszitálásos problémám, ott végül a hátsó (küllõs) kerék centírozatlansága okozta a bajt... de én azzal nagyot szívtam mire rájöttem. Elõl már minden kicseréltem mire rájöttem, hogy a hátsó kerék oldalirányú mozgása korlátozott a viszonylag merev felfüggesztése miatt, vagyis tehetetlen, viszont a rázás nem vész el hanem a vázon keresztül képes átjutni az elsõ kerékre rezonancia formájában a csapágyas forgópont miatt... ezt a tippet adtam néhány éve egy suzukisnak is és ott is beigazolódott a hátsó felni torzulása, õk is elõl már minden lehetõséget kizártak.
Az Inazumánál egyszer fordult elõ még az elején, akkor a gumi kopása okozta, egy másik fórumon mutattam meg a krétás rajzot, az aszimetrikus mintázaton a hornyoknál (ahol kevesebb az anyag) jelentkezett az intenzívebb kopás. A gumicsere megoldotta ezt, sõt azóta már második garnitúra is elnyövik lassan de szitálást azóta sem éreztem szerencsére.

A kuplung nélküli váltáshoz annyit tennék hogy én nem vagyok híve, tudom hogy a szerkezet képes rá, hiszen nincs kapcsolást és szinkront segítõ segédszerv ami kuplungoláskor beavatkozik. Az ideális állapotot el lehet kapni amikor sem toló sem húzó erõ nincs a fogaskerekeken, vagyis tehermentes hajtásláncnál könnyedén lehet kapcsolni, tudok olyat aki egy kis erõt gyakorol a váltókarra ami gázelvételkor -de még motorfék üzem elõtt- magától ugordja a fokozatot. Azt viszont nem szabad elfelejteni hogy a versenysporthoz képest csak szerkezetileg azonos a mi biciklink, viszont anyagminõségben nem teljesen ugyanaz és az olajcsere ciklus valamint a szervízháttér sem... közúton nem látom értelmét a századmásodpercekel való küzdelemnek és bizony láttam már szétbontott motort ahol a kapcsolókörmök szélei letöredeztek és egy idõ után dobálta a fokozatokat. Persze, lehet mondani hogy a pilóta volt balfasz, mert van akinél ez nem jelentkezik soha, ettõl függetlenül én nyugodtabb vagyok ha váltás közben csökkentem a fogaskerekeken a terhet a kuplunggal, pedig szerintem motoroztam már annyit hogy megtalálnám az arany középutat.

A kerékõr nagyon hasznos, de aki közúton kísérti az ördögöt annak kellene egy lokátor is ami legalább 500méterre ellát bármilyen domborzati viszonyok között, sõt átlát zöld területeken is és küldi a potenciális veszélyforrásokról a jeleket, én még kiegészítenem egy fluxus kondenzátorral is ami egy fél percet elõre is lát a jövõben... úgy talán biztonságos lenne a forszírozott tempó.
Amit Évi mutatott az még oké, fõleg ha nem egy ökör ára.

Amúgy ki az a villám akit meg kell látogatni? :-D
Az nem volt eddig a pogramba... :-)))
    

Rick 10571 2015. május 24. 21:51   Válasz erre: 10570
Mindenképpen össze kell hasonlítani. :-)
    

Mikky 10570 2015. május 24. 21:37   Válasz erre: 10566
A szitalasod,hogy egy kormanycsapagy cserevel megszunt,az nagy szerencse. Egyebkent jol latod. Ezer dologtol lehet. Azt ugyesen csinalod,hogy informalodsz,mert ebben az alkatreszcserelgetos vilagban horror szamlakat lehet kapni. Jo ha tudod. 52%-os aron kapja a szerelo az alkatreszt. Tehat tizezrenkent 4800 Ft uti a markat. A valto meg hadd csattogjon. Majd rajossz a ritmusara es siman beklottyan. A valtohiba a sebesseg kidobalasanal kezdodik! Ha nem emel ki a kupplung,akkor lehetseges a csattogos valtas,de ehhez tenyleg motort kell cserelni egy korre. Ha a kupplung nem emel ki,akkor 90% az elgorbult femlamella. Nem nagy ugy. Lefekteted a motort,hogy ne follyon ki az olaj. Dekli le. A rugokat leveszed. A femlamellakat meg uveglapra teve meglatod,hogy hullamosak-e? Egy oras munka. De elotte hasonlitsd ossze masik Inaval.
    

KawaÉvi 10569 2015. május 24. 21:28   Válasz erre: 10568
Az egész találkozó villámgyors lesz, mert jó társaságban pillanatok alatt repül az idõ...:-)
    

Rick 10568 2015. május 24. 21:26   Válasz erre: 10567
Nagyon szeretnék menni, de csak valami villámlátogatásra...
    

Mikky 10567 2015. május 24. 21:23   Válasz erre: 10566
Tok egyszeru! Gyere el a talira!
    

Rick 10566 2015. május 24. 21:18   Válasz erre: 10565
Jó, tudom. Csak úgy írtam. Már egy csomó jó tanácsot kaptam innen. A kormány szitálást nem dobtam még be, de ahány szerelõnél jártam annyi félét mondtak rá (plexi, túra doboz, gumi, stb... Metzeler Z6 cserénél meg tettek bele egy 3 eFt-os csapágyat és megszûnt a szitálás. Szóval minden tanácsra vevõ vagyok, mert egy jelenségnek 1000 oka lehet. Ahhoz, hogy tutira tudjam mi a helyzet kéne mennem egy másik inával, vagy valakinek kéne menni az enyémmel. Egy biztos: idáig bármilyen motorral mentem yamahaha, honda mindig pontos volt a váltó.
    

Kovacspeter 10565 2015. május 24. 17:42   Válasz erre: 10558
"Peti csak ne féltsen engem, elég ha anyám félt... :-)"
Nem is a féltés, de ha a váltóval van valami, annak komoly anyagi vonzatai vannak. Blokk szét-össze...
    

Kovacspeter 10564 2015. május 24. 17:39   Válasz erre: 10556
Kösz. A bogár bekerült a fülembe.
    

KawaÉvi 10563 2015. május 24. 11:38   Válasz erre: 10552
Bár ez kevesebb funkcióval rendelkezik, ez is hasznos dolog:
http://defekt-stop.hu/index.php?page=nyomaserzekelos-szelepsapka
    

Rick 10562 2015. május 24. 09:09   Válasz erre: 10561
Egy jó motornál már csak két jó motor lehett jobb... :-)
    

Mikky 10561 2015. május 23. 20:24   Válasz erre: 10558
Igen,van egy XX-em is! Meg az Ina.
    

Rick 10560 2015. május 23. 12:44   Válasz erre: 10559
Az enyémre made in china van írva.
    

akupec 10559 2015. május 23. 11:44   Válasz erre: 10546
Az általam hirdetett pirellik német gyártmányúak. Mondjuk a Z6-ot viszont tényleg Taiwan-on gyártják.
    

Rick 10558 2015. május 23. 08:19   Válasz erre: 10556
Nem követtem végig az eseményeket Mikky. Akkor most neked van egy Honda CBR 1100 XX-ed? A tanácsokat meg nyugodtan adjad, Peti csak ne féltsen engem, elég ha anyám félt... :-) 53-at megér az élet, de ez a kütyü nagyon drága.
    

Mikky 10557 2015. május 23. 08:15   Válasz erre: 10555
Ez a gumi mar igy marad. Nem lesz rosszabb. Amugy gumibuzi vagyok. A kovetkezot mar most keresem. Azt hiszem,hogy Dunlop vagy Bridgestone lesz.
    

Mikky 10556 2015. május 23. 08:10   Válasz erre: 10554
R17-tol rendeltem. A ket erzekelot be kell csavarozni a szelep helyere. A display-nek keresel egy helyet a muszerfalon-kormanyon. Nincs kabel. Elindulas utan osszehangolodik automatikusan. Mutatja a guminyomast,gumihomersekletet menet kozben! Veszriaszto funkcio. Mindenkinek ajanlom.
    

fenyooldrider 10555 2015. május 23. 07:21   Válasz erre: 10546
Még jó a Pirelli,de majd lassanként elmúlik,ugyanis idén áprilistól teljesen megvette a kínai ChinaChem!
Elõször nyilván nem szólnak bele semmibe,késõbb viszont valószínûleg kiadják az utasítást a költségcsökkentésre,mint eddig minden kínai kézbe került európai nagyvállalatnál!
Ezzel az a baj,hogy a legkönnyebb lemondani a fejlesztésrõl mivel ez a legdrágább része a folyamatnak,aztán meg jóvanaz" még pár évig,hiszen a csúcson vagyunk,ki van ez már találva!
Aztán a konkurencia tesz róla,hogy elássák a márkát!
Kb 10 olyan régen nagynevû gumimárkát tudnák sorolni,amivel ez már megtörtént,igaz még gyártanak,csak a teszteken már a 'még éppen megfelelt,vagy nem ajánlott kategóriába" csúsznak!
Lásd: Yokohama ,Firestone,Semperit,stb!
    

Kovacspeter 10554 2015. május 22. 23:18   Válasz erre: 10552
Nemá, ilyen van?? Ahogy írtad, azt hittem hogy ez a guminyomás visszajelzés gyárilag létezik az innyektoros XX-en. A karburátorost jobban ismerem, az kb annyira van felmûszerezve mint az Inazuma.
Honnan lehet beszerezni? Ez tényleg életet menthet. Azaz hogy neked már mentett is...
    

Mikky 10553 2015. május 22. 22:44   Válasz erre: 10550
Azert az mar kisse nehezebb.
    

Mikky 10552 2015. május 22. 22:43   Válasz erre: 10551
Nekem ez segitett. 53 000 Ft az elet!
    

Kovacspeter 10551 2015. május 22. 22:37   Válasz erre: 10548
Fú, ez elég rémisztõ amit írsz... szerencséd volt hogy a nagyobb bajt elkerülted. Meg az is segített hogy neked a második generációs XX van, figyelmeztetett a bajra a lámpás.
240, hüha, vigyázzál.
    

Kovacspeter 10550 2015. május 22. 22:28   Válasz erre: 10549
No de lehet visszafelé is kupplung nélkül váltani;-)
    

Kovacspeter 10549 2015. május 22. 22:27   Válasz erre: 10547
Jó meglátás, a magas alapjárat ronthat a helyzeten. Rick, a gyár 1100-1300 körüli alapjárati fordulatot ír, de jobb ha az alsóbb tartományban 1100-1200 körül van. Viszont ez alá ne menjen.
Miki, ezzel a kuplung nélküli tanáccsal óvatosan. A hozzászólásaiból ítélve Rick nemrég kezdte a bulit, azért kell némi gyakorlat hogy megfelelõ idõben és fordulatnál kupesz nélkül váltani. Neked nyilván ez tök természetes.
    

Mikky 10548 2015. május 22. 21:49   Válasz erre: 10542
3 perc. Elotte 240-el kuldtem,de belathatatlan szakasz kovetkezett.ezert visszavettem es akkor lattam,hogy pirosan eg az alacsony kereknyomasra figyelmezteto lampa. Ekkor mar 1.4 volt benne. Kb. 300 meter utan ures volt a gumi.
    

Mikky 10547 2015. május 22. 21:39   Válasz erre: 10539
Ha magas az alapjarat,akkor egyesben kattan egy jo nagyot. Felfele valtasnal meg ne kupplungolj. A gazt pillanatra vissza es huzod. A motorokon nem kell felfele kupplungolni!!! Az XX olyanokat csattan kupplunggal,hogy felelmetes. Kupplung nelkul meg siman jar. Gyarilag kupplung nelkuli valtasra tervezik.
    

Mikky 10546 2015. május 22. 21:32   Válasz erre: 10536
A Pirelli az ST-t a kinai gyaraban gyartatja. Az osszes ST kinai. Csak a legszigorubb minosegellenorzes alatt! En meg csak jot hallottam rola es az en tapasztalatom is az. Kenytelen kulfoldre vinni a gyartasat,mert amennyi gumit legyart a Pirelli,azt nem engedelyezne az olasz kornyezetvedelem. Torinoban,az anyagyarban csak a kiserleti uzem van! Osszevasarolt egy csomo gumigyarat es nyomjak. A fiam kocsijan is Pirelli van. Made in Romania!! Es k..va jo! Az Angel GT-t nemetben csinaljak. Torokok. Kulonben en is megdobbentem,hogy kinai. De az osszes computer kinai!! Iphone,kinai. Gyartas!! Full automatizalt gepsorok. Anyaorszagi felugyelokkel. Minoseg ellenorzes a maximumon. Szerintem a ferdeszemuek csak az alapanyagot es a kesztermeket rakjak a kontenerekbe.
    

Kovacspeter 10545 2015. május 22. 20:53  
Csabi, látom hogy iratkoztatok rendesebb létszámmal. Ki jön végül is?
    

Kovacspeter 10544 2015. május 22. 20:47   Válasz erre: 10539
Rick, valamennyire mindegyik váltó kattan, itt nincs szinkronváltó mint az autóknál. Ha megtéped akkor a második is kattan ha nem vársz vele, ez ilyen. De õszintén szólva ezt nem így kell. Vissza kell ejteni a fordulatot, akkor szebben veszi, hacsak nem gyorsulni járogatsz a motorral. 10w50-esbõl azért kínálnak a gyártók rész-szintetikus olajat is, ásványi az valóban nincs. A félszinti tökéletes bele, de a szintetikussal sincs baj.
    

Kovacspeter 10543 2015. május 22. 20:37   Válasz erre: 10537
Hát hidegben igazából egyik se jó, nem arra lettek tervezve.
    

Kovacspeter 10542 2015. május 22. 20:32   Válasz erre: 10532
Ki volt ez a jó képességû?
Pajszer...tejóég...akkor már csak a samukalapács hiányzott.
Ez rendesen egy eséssel is végzõdhetett volna. Milyen gyorsan ment el belõle a luft?
    

Kovacspeter 10541 2015. május 22. 20:28   Válasz erre: 10531
Ok, reggel zörgök.
    

Kovacspeter 10540 2015. május 22. 20:26   Válasz erre: 10530
Értem, akkor valami olyasmi a helyzet hogy a gyári beszállítótól származó cucc lehet fõképp jelöletlen csomagolásban a Gm-nél.
Mint írtam a szelepfedél-párnál rajta volt a jelzés, de akkor gondolom azért mert azt nem külsõ beszállító készíti.
Viszont eredeti Suzuki cuccok biztos hogy nem lehetnek jelöletlen csomagolásban, ha azt úgy adják el ott valami árulás van. Soha nem tapasztaltam ilyet, több helyrõl rendeltem már sokmindent, de ilyennel még nem találkoztam. Még a "gyári" Brembo betétek is Suzukis felségjellel jöttek. Cselesek amúgy a brembos fiúk. Azt a keveréket csak a gyárnak szállítják. Amit lehet kapni a Brembonál nem ugyanaz, de az is jó.
    

Rick 10539 2015. május 22. 19:39   Válasz erre: 10537
Nekem is Z6 van fent, nekem nagyon tetszik, nem mentem vele hidegben, pontos jól tapad. Mondjuk a 10 éves pr2 után bármi jobb lett volna...
Kis mûszaki segítség kéne: Olajcsere elõtt állok. Szép hangosan kattan az egyes fokozat lámpánál, és ha pörgetem a kettes is felszólal. Azt mondta "egy szerelõ", hogy érdemes lenne 10W50-est próbálni mivel a lég-olajos motor nagyon melegszik. Közben azt is tudom, hogy százszor leírta mindenki, hogy nem szabad szintetikust beletenni a mociba, mert akkor még jobban kattog a váltó. 10W50-ben már csak szintetikust látok és tartok tõle, hogy kattogni fog a méregdrága olajjal is. Viszont szeretném ha finoman "kluttyanna" a kattanás helyett. Vagy ilyen nem lesz és kész?
    

cblaci 10538 2015. május 22. 19:29   Válasz erre: 10537
Ja bocsánat, nem tudom miért VFR-re emlékeztem a XX helyett. Idén következik a csere, szerintem kipróbálom a 180-as méretet, ha már ketten is úgy látjátok hogy nincs számottevõ különbség.
    

Mikky 10537 2015. május 22. 18:08   Válasz erre: 10534
Az Inazuman volt! Mikor atrakattam az XX-re,akkor tepte szet. 180/55-os szerintem tokeletes. Semmi billeges,vagy leeses nincs,ami jellemzo a rossz meretu gumikra. Nyugodtan felteheted. Amugy ez a legelterjedtebb meret. A sors ironiaja,hogy az Inan most a szinte vadi uj Metzeler Z6 Interact van. Ebben a melegben (+15 felett) minden eddigi rossz tulajdonsaga megjavult. Egyszeruen nem szabad hidegben(+4-5 fok) hasznalni,mert megkemenyedik. Ha vartam volna par honapot,akkor ezt megtapasztaltam volna es nem csereltem volna at. 70 000-be kerult!
    

fenyooldrider 10536 2015. május 22. 17:22   Válasz erre: 10532
Mikky,azt a gumit ne sajnáld,a gumis a legjobbat tette vele ami megtörthénhet azzal a gumival:kivégezte
A kínai szemétnél bármelyik használt,de normális állapotú gumi kategóriákkal jobb !
Amúgy valószínûleg nem véletlen ment az szét,pont a drót karkasznál,ha jobban megnézed,akkor ott a kép tetejénél gyakorlatilag nincs anyaga a guminak!
    

fenyooldrider 10535 2015. május 22. 17:11   Válasz erre: 10534
Nekem 180/55 van fenn,én szeretem,ráadásul általában a legjobb gumikat ebben a méretben lehet kapni!
Az a 10 mm semmit nem számít hidd el!
Azt,hogy milyen a gumi profilja,azt sokkal jobban észreveszed,mert a túrásabb gumik legtöbbje tompa,kerekre hajazó profillal van gyártva,míg a sportgumik hegyes,profilúak,ami miatt sokkal fordulékonyabbak,viszont pont ezért elõbb is 'kockásodik",ezért javasoltam a múltkor a 2-3 komponensû gumikat,mert az középen keményebb,lassabban kopik!
Persze,ha kanyarvadász vagy akkor nem kell ezen gondolkodni,de legtöbbünk szerintem túrázni használja,ahol a közepe fogy nagyon:D! {Sajnos}
    

cblaci 10534 2015. május 22. 15:48  
Az elõzõ hozzászólást azért töröltem mert közben rájöttem, hogy a képen látható sérült gumi a VFR-en volt és nem az Inazumán, ezért a kérdés okafogyottá vált.
Viszont továbbra is érdekelne azok véleménye akik 180-ast használnak az elõírt 170-es gumi helyett, mert korábban olvastam 180-as méretben is ajánlásokat, amibõl persze nagyobb a kínálat de nem éppen a mi felninkre való.
Gondolkodtam már én is azon hogy kipróbálom a 180-ast, de eddig még mindig meggondoltam magam.
    

Mikky 10532 2015. május 22. 09:26   Válasz erre: 10525
Mikor levette,akkor nem a drotperem ala,hanem a gumi husba tette a pajszert es letepte a peremrol a hust. Majd szepen osszerakta. Kozben elkoltoztunk. Teszek ra! Kulonben is letagadta volna. Ismerem a fajtajat. Karterites semmi,csak jol felhuztam volna magam.
    

akupec 10531 2015. május 22. 09:07   Válasz erre: 10527
Szia!
Meg van, ha érdekel adatlapon teloszámom :)
    

fenyooldrider 10530 2015. május 22. 04:54   Válasz erre: 10529
Innen rendelek:http://www.csergoe.hu/rolunk {Opel Csergõ}
Amúgy idézem õket:
----A 7 számjegyû Opel katalógusszámmal forgalmazott Opel alkatrészek minden esetben kizárólag gyári eredeti, GM számmal ellátott, gyári dobozos illetve címkés termékek.
Elõfordul, hogy eredeti terméket eredeti dobozban, akciósan, olcsóbban kínálunk. Az ár miatt ezen termékeket más megrendelési számmal különítjük el oly módon, hogy a gyári katalógusszám végére "100"-at, "A" vagy "GM" jelzést írunk.
Identikus, elsõ beszállítói, gyári minõségû termékek jelölése: a katalógusszámhoz hozzátoldunk:
"200"-at, ha ömlesztett, azaz csomagolatlan,
"300"-at, ha semleges dobozba, zacskóba, és
"500"-at, ha a gyártó dobozába és címkéjével van csomagolva. ------
Csak a cikkszám és a GM logó van a dobozokon feltüntetve,a doboz fehér!
    

Kovacspeter 10529 2015. május 21. 23:23   Válasz erre: 10523
Jut eszembe a menetrögzítõ is Opel boltból van, Opel Müller az Ajtósi Führer út elején, gyorsan kellett pár éve, és az esett legközelebb. Egyértelmû a márkajelzés.
    

Kovacspeter 10528 2015. május 21. 23:17   Válasz erre: 10513
Jah telszám. Na majd holnap.
    

Kovacspeter 10527 2015. május 21. 23:16   Válasz erre: 10513
Üdv Kupec!

Gumi megvan még?
    

Kovacspeter 10526 2015. május 21. 23:10   Válasz erre: 10466
A Motion gyengécske, a Br 014-et nem ismerem a Sport Attack marha gyorsan kopik, de viszont jó gumi.
    

Kovacspeter 10525 2015. május 21. 23:05   Válasz erre: 10464
Mikky hogy hogy szétb...ta a gumis a hátsót? Remélem behajtottad rajtuk a kárt.
    

Kovacspeter 10524 2015. május 21. 23:00   Válasz erre: 10462
Sirgit, szét ne vágasd! Örülj hogy van egy szép gyári dobod.
100 ezer km fölött már öblösödik a gyári dob hangja is. Tehát motorozni kell;-)
    

Kovacspeter 10523 2015. május 21. 22:55   Válasz erre: 10450
Ez megint csak furcsa hogy az Opeledhez jelöletlen csomagolásban kapod az állítólagos gyári alkatrészeket.
Opel cuccokkal eddig nem nagyon volt dolgom, ezidáig két szelepfedelet kellett rendeljek gyári újban, de azokon rajta volt a kék logo, GM Genuine Parts.
Honnan rendeled a cuccokat? Nem lehet hogy téged folyamatosan átvágnak?
    

Kovacspeter 10522 2015. május 21. 22:49   Válasz erre: 10448
Hát nem tudom Fenyõ, én sok Suzuki gyári alkatrészt rendeltem, többek között levegõszûrõt is, de soha nem jött felirat nélküli dobozban. Ha nincs rajta hogy Suzuki Genuine Parts akkor az nem gyári. A Hiflo légszûrõ nem egyenértékû a gyárival, legalábbis nem ugyanaz. Kibontva a dobozából egymás mellé téve van különbség a Hiflo és a "gyári" között.
    

Kovacspeter 10521 2015. május 21. 22:41   Válasz erre: 10445
Hátöö, Gyuszmo, ha a szerelõ javasolta akkor valószínû az lehetett a probléma hogy a feszítõ közel állt a végálláshoz, vagy el is érte azt. Ebben az esetben a 35000 km-es futás biztos hogy nem igaz.
Km óra burkolatot láttam a múltkor az e-bayen jó áron, gondolom kínai, kérdés mennyit kell rajta faragni hogy bemenjen a helyére. Az óra is sérült? A vecsési bontóban is érdemes keresgélni, sokminden van emberi áron. Ha kell tel.szám, akkor szólj.
Rendben ment a dolog a szerelõvel a Régifóti úton?

    

Rick 10520 2015. május 21. 17:20   Válasz erre: 10519
Hát ez van. Ahogy elnézem hiába papoltam neki... :-)
    

tipós 10519 2015. május 20. 11:10  
Én is tudok egy 1200-esrõl,ami Albertirsán van!Õ is olvassa de nem ír...Mondjuk én se sokat firkálok ide:-)
    

Rick 10518 2015. május 19. 22:39  
Sziasztok! Ma összefutottam az Üllõin egy nagyon szép, fehér inazumával. A gazdája olvassa a fórumot, de még nem jelentkezett be tagnak. Hajrá!!! Ne fogd vissza magad! :-)
    

fenyooldrider 10517 2015. május 19. 15:38   Válasz erre: 10516
Igazából azért bosszankodtam,mert az eredetvizsgálat a törzskönyvel együtt egy pénzlehúzás,mivel a semmiért fizetsz!
Tudsz olyant,vagy hallottál valaha,hogy megbukott eredetvizsgán egyetlen lopott jármû is!?
Ugye nem?
Viszont érdekes módon 3 éve vettem Olaszországból egy motort és NEM kellett eredetvizsgát csináltatnom,itt meg ha 2 hónap múlva továbbadom,már kell!
Hogy is van ez?
Azt is megérteném,ha egy új jármûhöz adnak törzskönyvet és onnan végigkísérné az adott járgány élettartamát,ez logikus lenne!
Viszont ha már csak a lehúzás,akkor mondhatná az állam bácsi,hogy itt egy csekk,ezt csengesd be,mint X-adót,aztán hagyjuk egymást békén,nem kellene egy nap szabit kivenni az eredetvizsgára,meg nem lenne ez a szerencsétlenkedés,mint nálam most!
Ráadásul,ha ez késõbb derült volna ki mikor eladom a motort,még én éreztem volna kínosan magam,hogy nincs rendben a papírja!!
Amúgy azért lettem ilyen dühös,mert ez már pár éve lejátszódott nálam egy másik Gsx-R eredetvizsgálatánál,csak azt még aznap át akartam íratni,így rögtön kiderült és visszavittem a papírokat,amit korrigáltak is!

    

sirgit 10516 2015. május 19. 14:05  
fenyo---no comment- a többit pedig nem írom a foglalkozásom miatt :)

csiszi- vn itt felénk kisebb is-hátha valakit érdekel

http://www.jofogas.hu/vas/Suzuki_Inazuma_750_27285015.htm?first=1
    

fenyooldrider 10515 2015. május 18. 15:45  
Ma írattam át a színt!
Természetesen beszoptam,Murphy törvénye mindig mûködik!
A forgalmi alapból cserés,plusz matrica=6500ft,eddig ok,benyeltem!
De hogy az adatlapomon amit a
KPM-tõl kaptam meg a törzskönyvemen nem ugyanaz szerepelt motor névként,az már vérlázító!

Természetesen így azt is kellett kérnem,szintén 6000-ért,pedig még annak is jött a festékszaga!
Ilyenkor ne robbanjon fel az ember feje,mikor az ilyen pöcs aktatologató faszok elb@szása miatt megint én fizessek,önhibámon kívül!!
Tudom,utánajárhatnák,nyilván valaki valahol elkövette a hibát,vagy az eredetvizsgáló anno,vagy ezek itt a KPM-nél,de mire kérvény hátán kérvényt adok be,meg szedegetem ki a szabijaimat,ügyet intéznék,addigra az új Tk ára eltörpülne ennek a költsége+bosszúsága mellett!
Úgyhogy ezt benyeltem.....
    

Csiszi 10514 2015. május 18. 12:16  
Sirgit! Köszönöm nagyon rendes tõled, de pazarold az idõdet! Nekem van egy IGAZI 1200-es Inazumám, csak kiváncsi voltam rá, mit szóltok hozzá, hogy mit kínálnak Inazuma gyanánt manapság a gyanútlan motorra vágyóknak!
    

akupec 10513 2015. május 16. 11:27  
Üdv Urak!
Lenne egy pár gyári méretû gumim/120-70 170-60/ eladó szinte új állapotban. Pirelli Angel ST 2012-es gyártásúak 40e Ft. Adatlapon teloszámom.
    

fenyooldrider 10512 2015. május 16. 07:08   Válasz erre: 10511
Igen,ezt én is így szoktam anno,de most kapásból beírták az adatlapba a színét,tehát nem opció már,hogy beíratom,vagy sem!
Viszont jó hír,hogy nem kerül egy vagyonba,most jártam utána jobban a dolognak,az új típusú törzskönyvet nem kell cserélni,mert nincs beírva a szín!
Az új típusú forgalmi is marad,ebbe az okmányiroda 1800Ft-ért bejegyzi az új adatokat!
Viszont ennyit mindenképpen megér a dolog,fõleg,hogy a nyáron tervezünk külföldi motorozásokat is,ott meg nem hiányzik a félreértés!
Remélem tényleg ennyibõl megúszom,de majd leírom,ha nem így lesz :D!
    

Gixef 10511 2015. május 15. 21:14   Válasz erre: 10509
Szia!!Nehogy átírassad a színt!!Két KPM mûszakin vittem át teljesen más színnel(kék-sárga helyett olajzöld) a Suzukimat.Nem foglalkozott vele soha senki.Rendõrök is nézték,de minden papírja rendbe volt,nem is szóltak a szín miatt.Akinek eladtam még mindig úgy jár vele.Csak pénzkidobás.
    

KawaÉvi 10510 2015. május 15. 21:08   Válasz erre: 10509
...de akkor új forgalmi is. Nem?
Az már picit több lesz mint a vizsgadíj :-(
A legelsõ motorom rendszámtábláját hagytam el anno. Sajnos zsebbe nyúlós volt, mert az új rendszámhoz új érvényesítõ címke, új forgalmi és új törzskönyv is tartozik, ami két utóbbinak darabja 6.000,-Ft.
    

fenyooldrider 10509 2015. május 15. 20:21  
Na,ma voltam mûszakin az NKH-nál,csont nélkül ment át az Ina!
Itt még mindig 4360 ft a vizsgadíj :D!
Sajnos lesz még egy köröm,mivel az okmány irodában át kell íratnom a színt,ezt elfelejtettem eddig,de most eszembe juttatták.....
Új törzskönyvem lesz megint!

    

sirgit 10508 2015. május 15. 19:24   Válasz erre: 10506
Csiszi

Tõlem cca 50 km-re van a motor, ha gondolod megnézem Neked, készíthetek képeket is ha szeretnéd, de csak pár nap múlva mert ma vittem az enyémet aktuális szervízre,gumicserére stb.-
    

cblaci 10507 2015. május 15. 18:02   Válasz erre: 10506
A blokk inkább valamelyik GS 1100 E vagy G modellé, de korábbról mint a 2000-es év... igazából nem tudom megállapítani melyik típus.
    

Csiszi 10506 2015. május 15. 15:14  
Sziasztok! Néha unalmamban megszoktam nézni, van-e eladó inazuma1200. Most is csak van, de milyen? Mi lehet ez?http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsx_1200-8879539
    

cblaci 10505 2015. május 14. 21:18   Válasz erre: 10503
Megmondom õszintén nem néztem végig a videót csak bele kattingattam, de inkább nem véleményezném az ott látottakat, a motor viszont tényleg kapja a fájdalmat rendesen, annyit talán meg lehet jegyezni.
A tõlem kiragadott idézet önmagában viszont értelmezhetetlen, fõleg ha nem olvassuk el ami ráépült. A motorozás technikai része is nagyon érdekel mindig is, ezért szeretek olyanokkal beszélgetni errõl -mint te is- aki benne van, vagy volt, ezért tanulhatok tõle. A saját tapasztalataimat és a hozzá tartozó véleményemet mindig is bátran leírtam, legfeljebb kijavítottak ha nem teljesen láttam jól a dolgokat. Ezért is érdekelt ez a téma amit felhoztál a motor belsõ tisztaságáról. Ehhez sok köze van az olajnak is, de csak akkor ha a motor is rendben van. Nyilván láttál már te is elmaradt olajcserékbõl kialakult motorkárokat rémfotók formájában, amikor vastagon állt mindenhol az olajsár... engem ez soha nem érdekelt mert nálam ez nem fordulhat elõ, inkább az a folyamat érdekel ami még kopott motornál sem a szelepeknél jelentkezik látványosan, hanem ott ahol az égéstér beledolgozhat az olajtérbe. Volt dolgom már szelepszár szimering hibával is az öreg CB250-es Hondámnál, nagyon füstölt a motor, de mégis tiszta volt a szeleptér. A szimeringek ajka olyan keményre öregedett mint a bakelit, csere után szerencsére egy deka olajat sem fogyasztott.
A Mitsunál viszont a gyûrûk voltak a ludasak és a megtett majdnem 500ezer km, elõször azt hittem azt is megúszom a szelepszár szimeringek cseréjével, mert az is szép tiszta volt a szelepfedél alatt... aztán amikor lekerült az olajteknõ akkor látszott -fõleg a fõtengelyen és a dugattyúk alján- a ráégett koromlerakódás, sõt igazából az olajtér fala is csupa koksz volt. Nyilván a szennyezett olajjal a lebegõ korom eljut mindenhová, de az olajégés kialakulásának helyén mégis maradandóbb nyomot hagyott mint a szelepvezérlés környezetében. Kopott volt a motor és hiába cseréltem rendszeresen az olajat, ott már csak egy gépmûhely segített volna felújítás formájában.
Kovács Petitõl kaptam hibakereséses történeteket az egyik garázs leírásaiból, azokat imádom a legjobban, nagyon sokat lehet tanulni belõle.
Persze a meséket is szívesen végighallgatom majd a régi szép idõkrõl, nemsoká nyílik rá megfelelõ alkalom ;-)
    

KawaÉvi 10504 2015. május 14. 21:02   Válasz erre: 10503
"Nincs vészhelyzet, csak különbözõ szintû kaland!"
    

fenyooldrider 10503 2015. május 14. 20:44   Válasz erre: 10502
Idézet:-----A blokk belsõ tisztaságára nem szerencsés a szelepmechanizmus környezetét felhozni példának.------
Ez így igaz,viszont ha nem kell levenni a ´kartert" az is komoly információ,fõleg 150-200ekm között!!!
Amúgy a beidézett vassal komoly streetfighteres motorozások történtek,amit nem nevezhetnénk a ´motorkerékpár szakszerû felhasználásának" :D!
Sajnos már szétoszlott a csapat,de :https://www.youtube.com/watch?v=N5sMoG7KkpM
Azok a szép idõk......,majd mesélek!
    

cblaci 10502 2015. május 14. 17:40  
A blokk belsõ tisztaságára nem szerencsés a szelepmechanizmus környezetét felhozni példának. Jó pár szelepfedelet levettem már én is de ott igazából nem volt komolyabb lerakódás, még a régi ezeréves Mitsubishi Coltomnál sem, pedig az úgy ette az olajat mintha muszáj lett volna neki. Amikor viszont levettük az olajteknõt és alulról belekukkantottunk a motorba már szembetûnõbb volt a lerakódás, vagyis ott már jól látszott hogy beledolgozik az égéstér az olajtérbe. El is adtam fillérekért, ami viszont meglepõ hogy a következõ tulaj még vagy 5évig használta úgy...

Egyébként fotót tudok én is mutatni neked, minden szelepállítás alkalmával lefotózom az aktuális állapotot és hasonlítgatom az elõzõhöz. Tudom nem sok értelme van de én minden változásra kíváncsi vagyok és mindenrõl fotót csinálok amihez hozzányúlok.

A 157ezer km ettõl függetlenül derék teljesítmény egy jóval kihegyezettebb motortól mint a mi 86 lóerõs nyugisabb gépünk. Ha a megfelelõ olajat vesszük (szándékosan nem írok márkát) és azt rendszeresen cseréljük, akkor normális körülmények között használva szerintem 200ezret is elfutnak komolyabb beavatkozás nélkül. Persze amiket kell (gyertya, szûrõ, szelepbeállítás, vez.lánc csere stb...) azt idejében el kell végezni rajtuk, ennyi a titok semmi több.
    

KawaÉvi 10501 2015. május 14. 17:36   Válasz erre: 10500
A képet nézve a "Legényanya" címû kultuszfilm jut az eszembe:
"Csak tudnám mi ez a sok bisz-basz?" :-)))
    

fenyooldrider 10500 2015. május 14. 15:14  
Én a Motult azért kezdtem el használni elõször,mert a kategóriájában elõször õ használta az észterbázisú olajat és ez a mai napig így van néhány nagyon extrém olajtól eltekintve!
A 10w fél szintetikus osztályra gondolok itt, ahol mindenki az ásványi olajat használja bázisnak,a Motul már azt az észterbázist használja,amit a fullszynt olajok is használnak,ezért kevésbé változnak az értékei a kora és a km elõrehaladtával,mint ,mint az olajbázisú társaié!
Amúgy ha megint vennék egy gixxert,akkor megint megvenném hozzá a Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 olajat,a mai napig a legjobbnak tartom sportgépekhez,persze csakis megbízható forrásból!!!
Egy példa rá,nézzétek meg ezeken a fotókon a blokk belsõ tisztaságát és a vezérmûtengelyek tök gyári állapotát,ja ebben a blokkban ekkor 157.000km volt,sosem volt szétszedve,csak kuplung+vezmûlánc csere volt és a szelepek állítás miatt:


    

KawaÉvi 10499 2015. május 14. 13:00   Válasz erre: 10498
Igazad van, két gondolatot fûztem egybe :-)
A magyar termékek minõsége védelmében jegyeztem meg, hogy azok szinvonala sem térhet el az EU-s követelményektõl.
Az àru hamis megjelölése, és egyéb iparjogi bcs.-ek és szabàlysértések pedig szinte mindenhol megtalàlhatóak. Az persze màs lapra tartozik, hogy egy hamis Louis Vutton tàska csak a gyàrtónak okoz kàrt, míg egy hamis motorolaj a felhasznàlójànak.
    

cblaci 10498 2015. május 14. 12:07   Válasz erre: 10496
Nem a gyártó hamisítja a saját termékét, hanem õ is áldozat lesz a hitelvesztés miatt, mint ahogy áldozat az is aki jóhiszemûen megveszi a hamis cuccot... flakont, cimkét ma már könnyû legyártani és bárki nevét el lehet lopni. Volt errõl szó néhány éve a SportMotor oldalon, meglepõ tapasztalatokat írtak ott le szervizesek is a beszerzett olajokkal kapcsolatban.
    

sirgit 10497 2015. május 14. 11:03  
Kawaévi-köszi a linket.
sms-t már kaptam a rendezvényrõl, de nem tudom hogy tudok-e menni, illetve tudunk-e menni a feleségemmel,mert a pici 6 hónapos, anyós egyfolytában dolgozik :) az én szabadnapjaim elõre tervezése mégcsak menne.-

Azt mondanám hogyha minden összejön megyünk, de elõre nem mondom, így inkább ha ott leszek rendezem akkor a költségeket,szállás ugysem kell,mert 2 nap abszolút nem jön össze jelenleg.-
    

KawaÉvi 10496 2015. május 14. 10:59   Válasz erre: 10494
Lacinak is igaza van, nagyon leleményes a mi népünk, sajnos ilyen a magyar virtus. De azt gondolom, aki a piacon akar maradni, kénytelen betartani az EU-s szigorú szabvànyokat, különben hamar hitelét veszti.
    

KawaÉvi 10495 2015. május 14. 10:53   Válasz erre: 10493
Nàlam több szempont szólt a MOL mellett. Egyrészt személyes befolyàs, hisz ismerek olyan motorost aki annàl a cégnél dolgozik, volt olyan jó hogy megajàndékozott termékmintàval, volt lehetõségem meggyõzõdni a minõségérõl. Nem beszélve arról, hogy nekem ennek a motorosnak a szava és sok éves tapasztalata is garancia volt. Mikor még a petrolkémiàban szakértettem kerültem kapcsolatba a MOL-lal, betekintést nyerhettem a technológiàjukba, a szigorú minõségellenõrzésre. És nem utolsó sorban itt Miskolcon létezik olyan kenõanyagokat forgalmazó üzlet, ami elsõsorban a MOL termékeit kínàlja, persze nagyon baràti àron. Így hasznàlom màr évek óta a MOL lànc-sprayt, és míg vízhûtéses volt a motorom, a hûtõfolyadàkjàt. Én elégedett vagyok ezekkel a termékekkel. A motorolajjal kapcsolatban nem tudok sok tapasztalatról beszàmolni, kétszer töltöttem azt bele. Az idõ alatt nem volt vele problémàm.
    

cblaci 10494 2015. május 14. 10:47  
Értem én a gondolatmenetet, de emlékszem olyan magyar paprikára amibe téglaport kevertek, vagy arra a bébi tápszerre ami növényvédõ szereket tartalmazott, de az is "tetszett" amit az egyik ismerõsöm mesélt a raktárban maradt és átcimkézett savanyúságokról... na meg sorolhatnám még bõven kis hazánk leleményes húzásait.
A Molos olajról még nem hallottam rosszat, de árban nem éppen hazafias... és ugyanúgy lehet az is a hamisítók áldozata ha valakinek eszébe jut...
Sokkal többet adok a használók szavára, amirõl többen állítják hogy nincs rendben azt elkerülöm nagy ívben, szerencsére van választási lehetõség böven.
    

Mikky 10493 2015. május 14. 09:38  
Tenyleg ez egy jo kerdes. Miert gondolkodik ugy mindenki(en is),hogy ha meg akarja adni a gepenek a legjobbat,akkor egybol kulfoldi gyartmany johet csak szoba? En az 56 evemmel,abban nottem fel,hogy "szar magyar" Miert szar a magyar? Vagy miert szarabb,mint a kulfoldi? A MOL vilagszinvonalu termekeket gyart. Raadasul,mivel magyar ceg,az esetleges reklamaciot is sokkal konnyebb ervenyesiteni,mint egy kulfoldi ceggel szemben. Tehat sokkal nagyobb a gyarto kockazata is. Evitol hallottam eloszor,hogy MOL-t hasznalt. A spanyolk Repsol-oznak,az angoloknal a Castrol az Isten. A magyarnal meg a kulfoldi. Ki hamisit MOL-t? Az olaj meg egyszeruen egy vegyulet. Ha tudja a sztenderdeket,akkor mi a kulombseg ket gyarto termeke kozott? Azthiszem,hogy a kovetkezo olajcserenel MOL-ossal fogom feltolteni es a besult dugokrol majd irok egy konyvet. DDDD
    

hacse 10492 2015. május 14. 09:09   Válasz erre: 10490
Én is s olyan helyrõl vettem pár éve a Castrolt , ahol kihangsúlyozzák az oldalukon, hogy elzárkóznak mindennemû hamis cucc forgalmazásától , aztán mégis belefutottam egy autó rongálódásba. Én voltam a barom, hogy beletöltöttem , pedig már a felbontáskor gyanús volt a szaga , a színe , pedig ugyanabban a csomagolásban volt , mint addig, de elhitettem magammal , hogy fejlesztettek valamit, másféle adalékok vannak benne satöbbi.. Így a Castrol veszített még egy vendéget, mer' ahol az ember megsebzõdik oda nem szívesen megy vissza, úgyhogy azóta se autóba se motorbiciklibe nem csurgatok ilyen nevû kenõanyagot. Azóta a moccba egyszer volt Motul, és azután , ami szerintünk a leginkább megfelel az a Valvoline Durablend. Ez a cucc úgy ken , hogy még egyszer sem fordult elõ dugattyú szorulás , vagy szelepvisítás. A fõtengely is 500-al többet pörög ugyanakkora fordulaton. :o))
    

KawaÉvi 10491 2015. május 14. 07:56   Válasz erre: 10490
Én évekig a Castrolt hasznàltam a Kawàba, nagy megelégedéssel. Nekem bevàlt, bàr màr anno sokaktól hallottam hogy az a tipus amit elsõk között hamisítottak. Minden olajcsere utàn megõriztem a maradék olajat a flakonjàba (bàr a Kawàba sose kellett utàna tölteni), és bàr mindig ugyanazt a tipusú olajat vettem (ActEvo 4T 10W40), minden alkalommal más volt a doboza. Mivel gyanús kezdett lenni a dolog, és lehet hogy én is belefutottam hamis cuccba, akkor tértem àt a MOL Dinamic-ra. De nekem azzal se volt problémàm. Bizonyàra a motorom is "igénytelen" volt, lehet hogy étolajjal is elmuzsikàlt volna :-)
    

fenyooldrider 10490 2015. május 14. 04:59   Válasz erre: 10489
Sajnos az a gond a Motullal,hogy hamisítják
,mint állat!
Ugyanaz az ábra,mint pár éve a Castrollal!
De ennyi erõvel bármelyikbe belefuthatsz így,ha nem vigyázol!
Én az õsidõktõl kezdve innen rendelem az olajaimat,mivel kihangsúlyozzák az oldalukon,hogy elzárkóznak mindennemû hamisítástól,csakis és kizárólag a gyártól szállítanak eredeti cuccokat!http://www.formula3000.hu/shop/fontos-motorolaj-forgalmaz%C3%A1si-inform%C3%A1ci%C3%B3-n-67.html
Legtöbbször nem a használandó olaj márkájával van a gond,hanem azzal,hogy akaratlanul hamis sz@rt vesz az ember!
Ezt a megbízható helyet még anno versenyzõ haveroktól kaptam,azóta is onnan szerzem be az összes olajat!

    

cblaci 10489 2015. május 13. 22:00   Válasz erre: 10485
Persze hogy írunk és olvasunk is, mert minél többet látunk annál könnyebb eligazodni, hiába a sok éves tapasztalat, a jó pap is holtáig tanul. Régebben nem volt gond a Motullal, de nem csak Tasitól és Mikkytõl hallottam ezt az érdekes problémát, egyik Kawás ismerõsöm se rakna a motorjába soha többet... nekem viszont régebben jó tapasztalataim voltak, ennek ellenére én is Repsolt használok és Billig Peti is, pedig nem beszéltünk össze.
Szerintem jó ötlet lenne eljönni a talira, ott élesben is meg lehet vitatni a dolgokat :-)
Mondjuk én nem eszek lepényt azt most mondom ;-)
(lesz nálam tejbegríz :-D)
    

KawaÉvi 10488 2015. május 13. 21:43   Válasz erre: 10487
http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=tour&t_id=5441&session_id=SESSION_ID

Várunk szeretettel :-)

Én és még páran már pénteken elutazunk Kápolnásnyékre. A konferencia hivatalosan vasárnapig tart. Ez idõ alatt próbálunk mindenféle színes programmal elõrukkolni (zsákba futás, lepényevés, stb), és persze tervezünk motorozást is.
    

sirgit 10487 2015. május 13. 21:07  
Hol lesz és mikor?


    

Mikky 10486 2015. május 13. 20:57   Válasz erre: 10485
Es a talira jossz?
    

sirgit 10485 2015. május 13. 20:21  
Ja-és nyugodtan írjatok bármit, nem vagyok sértõdõs :) Zsaruskodom 23 éve (nem vagyok vezér csak mondjuk huszár, de nem vagyok f@szkalap ott sem, itt sem :)

4 Simson, 9 robogó, 3 Mz/Etz -, óriás robogók (Yamaha) , Suzuki Bandit stb.-tehát lépcsõzgettem gyerekkorom óta a motorok világában, de ez a legszebb és legjobb motor számomra! (mégsem vagyok otthon a szerelésben-sajnos-

Kettõ lányom van : 16 éves és 6 hónapos :D most aztán mindent tudtok :)

Eddig a tippmixem -el kezdtem reggelente a neten, most már jó ideje a fórummal!
    

sirgit 10484 2015. május 13. 20:15  
Bocsi fiúk,senkit nem akartam összezavarni, csak az összes eddigi motorom közül erre vagyok a legkényesebb ezért inkább kérdezek.-ezért inkább köszönöm a sokrétû tanácsokat minden téren, így legalább tudok szemezgetni.-
-Volt pár motorom de bevallom õszintén nem szerelek, nem szedek szét (soha nem raknám össze) csak motorozom.Ezt teszem lassan 28 éve, bár az életkorom ettõl azért több :D
-A villanykörtét én cserélem itthon, és sok dologhoz hozzányúlok, de a motorral kapcsolatos minden dolgot szakemberre, barátra, hozzáértõre bízok.

Amúgy amiket írtatok Jaso számtól elkezdve, és a linkeken lévõ oldalakat mind megnéztem, igazából nagyon hasznos dolgok-köszönöm.
Amit egyébként rendeltem - http://olajshop.hu/repsol-moto-racing-4t-10w-50-4-l

Kawaévi-igen: arra meg büszke is vagyok hogy a Bandit után ezt a motort választottam és 1 éve a tulajdonomban van.
Elõtte keményen modelleztem (repülõ-hajó és helikopter) hasonlókkal :
https://www.youtube.com/watch?v=9dJvrSDg0ww
de minden nem megy egyszerre ezért már csak pár alkalmatosságom maradt "játszani" )

A lényeg-tényleg szerelésben kezdõ és kérdezõ valamint olvasó ember vagyok mert igényes vagyok a dolgaimra és MINDENKI tanácsát szívesen fogadom és persze köszönöm. (nehogy már miattam kavarodjon fel a topik :) /
    

fenyooldrider 10483 2015. május 13. 20:07   Válasz erre: 10482
Nyilván mindketten jót akarunk tanácsolni,én mindössze azért írtam ezt szösszenetet,mert mint olvashattuk félreérthetõ volt a hozzászólásunk!
Máskülönben Sirgit nem ezt írta volna:
-------Köszi szépen-még ki tudpm cseréltetni ha azt mondjátok. -----
Most már remélem egyértelmûek vagyunk,'jóvanazúgy",ne cserélgesd!
:D
    

Mikky 10482 2015. május 13. 19:52   Válasz erre: 10480
Senki nem akart osszezavarni senkit. Sirgit kezdo,ezert batorkodtam a kerdesere kicsit bovebb valaszt adni. Az alabbi link alatt pont ez a tema! A postomat azzal zartam,hogy amit Te ajanlottal,az tuti biztos,hogy jo. Mindenesetre erdekes parhuzam,hogy Tasi es koztem van vagy 500 Km es megis hasonlo dologgal talalkoztunk. Olvass vissza. :)

    

Mikky 10481 2015. május 13. 19:45   Válasz erre: 10478

https://www.facebook.com/pages/Taschner-Motors-Service/299706513435124?fref=ts

Taschner Motors Service

május 4., 19:04
    

fenyooldrider 10480 2015. május 13. 19:42   Válasz erre: 10479
Ahhoz képest a célszemély ----Sirgit---- érdekesen reagált!
Igazából nem vagyok sem olaj,sem alkatrész nepper{:D} csak a sokéves motoros tapasztalataimat szeretném jóindulatúan megosztani!
Ha valami nem jó,azt is megmondom teketória nélkül,sajnos van egy nem elõnyös tulajdonságom:ami a szívemen,az a számon!

    

cblaci 10479 2015. május 13. 16:39   Válasz erre: 10478
Nem volt itt összezavarás, Mikky a hétköznapi életbõl merített egy példát, én pedig errõl beszéltem: http://www.olajinfo.hu/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/38-a-jaso-ma-es-jaso-mb-szabvanyokrol
Az általad linkelt Motul teljesen jó olaj, ezt senki nem vonta kétségbe.
    

fenyooldrider 10478 2015. május 13. 16:21   Válasz erre: 10470
Ne zavarjátok össze ezzel a 'szárzkuplungos,meg autóolaj" szösszenetekkel,amit én mondtam és be is linkeltem{itt:#10444 }
MOTUL 5100 10w50
kimondottan 4ütemû motorkerékpárokba való olaj,ami magasan túlteljesíti a mi motorjaink összes paraméterét!!!!!!!!
Azért nem a 10w40 est ajánlottam ugyanebben,mert fillér pontosan egyforma az ára a MOTUL 5100 10w40 és a MOTUL 5100 10w50 olajnak,viszont ez jobban bírja a meleget!
A száraz kuplungosba tehetõ motorkerékpár olaj is és autó olaj is értelemszerûen,mivel a kuplunghoz semmi köze egyiknél sem az olajnak!!
De ökölszabály,hogy bármilyen olajat is használsz,annak dobozán ott kell lennie egy stilizált motorkerékpárnak és a 4T feliratnak!
Amelyiken ez rajt van ,az egyértelmûen motorkerékár olaj és van benne kuplung védõ anyag,illetve nincs benn olyan adalék,ami annak mûködését zavarhatná!
Természetesen ezen túl figyelembe kell venni a gépkönyvi elõírásokat,attól csak felfele térhetsz el!

    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22118