hacse | 10578 | 2015. május 26. 19:28 | Válasz erre: 10573 |
Én már indulásnál meg megállásnál sem használok kuplungot. Igaz, hogy nem is váltok, nem azér' vettem ezerkettes motort, hogy feleslegesen rongáljam az erõátvitelt . Maradjon minden fixen, nem csattog nem mozog, nem csúszik = lassabban kopik. :-))
|
hacse | 10577 | 2015. május 26. 19:16 | Válasz erre: 10572 |
Az Inazuma japán , vagy indonéz nyelven a villám nem? Ezeket a típusokat látogatjuk meg gyorsan, meg amilyenek még lesznek ott.. :o))
|
cblaci | 10576 | 2015. május 25. 21:33 | Válasz erre: 10575 |
Légköri eredetû túlfeszültségre gondoltak szerintem, a villát meg hagyjad csak békén, még odébb van a trágyahordás ideje... :-)
|
Billigpeter | 10575 | 2015. május 25. 21:16 | Válasz erre: 10574 |
Megnéztem itthon a villám, de semmi különös nincs rajta, szerintem ne látogassunk meg :-) Azt viszont nem hiszem, hogy veszélyes lenne a tejbegrízre, többnyire ott áll valamelyik sarokban a falnak támaszkodva, nem csapkod az sehova :-D |
cblaci | 10574 | 2015. május 25. 14:02 | Válasz erre: 10573 |
Még pont az hiányzik hogy belevágjon a tejbegrízbe... :-D |
Rick | 10573 | 2015. május 25. 13:37 | Válasz erre: 10572 |
Nem váltok kuplung nélkül, még kuplunggal is el tudom rontani a ritmust. Az íveket változatlanul tanulgatom tovább. A villámlátogatás tényleg félreérthetõ... :-) Tulajdonképpen ott zivatar lesz...
|
cblaci | 10572 | 2015. május 25. 10:17 |
Mikky | 10570 | 2015. május 24. 21:37 | Válasz erre: 10566 |
A szitalasod,hogy egy kormanycsapagy cserevel megszunt,az nagy szerencse. Egyebkent jol latod. Ezer dologtol lehet. Azt ugyesen csinalod,hogy informalodsz,mert ebben az alkatreszcserelgetos vilagban horror szamlakat lehet kapni. Jo ha tudod. 52%-os aron kapja a szerelo az alkatreszt. Tehat tizezrenkent 4800 Ft uti a markat. A valto meg hadd csattogjon. Majd rajossz a ritmusara es siman beklottyan. A valtohiba a sebesseg kidobalasanal kezdodik! Ha nem emel ki a kupplung,akkor lehetseges a csattogos valtas,de ehhez tenyleg motort kell cserelni egy korre. Ha a kupplung nem emel ki,akkor 90% az elgorbult femlamella. Nem nagy ugy. Lefekteted a motort,hogy ne follyon ki az olaj. Dekli le. A rugokat leveszed. A femlamellakat meg uveglapra teve meglatod,hogy hullamosak-e? Egy oras munka. De elotte hasonlitsd ossze masik Inaval.
|
KawaÉvi | 10569 | 2015. május 24. 21:28 | Válasz erre: 10568 |
Az egész találkozó villámgyors lesz, mert jó társaságban pillanatok alatt repül az idõ...:-)
|
Rick | 10568 | 2015. május 24. 21:26 | Válasz erre: 10567 |
Nagyon szeretnék menni, de csak valami villámlátogatásra...
|
Rick | 10566 | 2015. május 24. 21:18 | Válasz erre: 10565 |
Jó, tudom. Csak úgy írtam. Már egy csomó jó tanácsot kaptam innen. A kormány szitálást nem dobtam még be, de ahány szerelõnél jártam annyi félét mondtak rá (plexi, túra doboz, gumi, stb... Metzeler Z6 cserénél meg tettek bele egy 3 eFt-os csapágyat és megszûnt a szitálás. Szóval minden tanácsra vevõ vagyok, mert egy jelenségnek 1000 oka lehet. Ahhoz, hogy tutira tudjam mi a helyzet kéne mennem egy másik inával, vagy valakinek kéne menni az enyémmel. Egy biztos: idáig bármilyen motorral mentem yamahaha, honda mindig pontos volt a váltó.
|
Kovacspeter | 10565 | 2015. május 24. 17:42 | Válasz erre: 10558 |
"Peti csak ne féltsen engem, elég ha anyám félt... :-)" Nem is a féltés, de ha a váltóval van valami, annak komoly anyagi vonzatai vannak. Blokk szét-össze... |
KawaÉvi | 10563 | 2015. május 24. 11:38 | Válasz erre: 10552 |
Bár ez kevesebb funkcióval rendelkezik, ez is hasznos dolog: http://defekt-stop.hu/index.php?page=nyomaserzekelos-szelepsapka |
Rick | 10562 | 2015. május 24. 09:09 | Válasz erre: 10561 |
Egy jó motornál már csak két jó motor lehett jobb... :-)
|
akupec | 10559 | 2015. május 23. 11:44 | Válasz erre: 10546 |
Az általam hirdetett pirellik német gyártmányúak. Mondjuk a Z6-ot viszont tényleg Taiwan-on gyártják.
|
Rick | 10558 | 2015. május 23. 08:19 | Válasz erre: 10556 |
Nem követtem végig az eseményeket Mikky. Akkor most neked van egy Honda CBR 1100 XX-ed? A tanácsokat meg nyugodtan adjad, Peti csak ne féltsen engem, elég ha anyám félt... :-) 53-at megér az élet, de ez a kütyü nagyon drága.
|
Mikky | 10557 | 2015. május 23. 08:15 | Válasz erre: 10555 |
Ez a gumi mar igy marad. Nem lesz rosszabb. Amugy gumibuzi vagyok. A kovetkezot mar most keresem. Azt hiszem,hogy Dunlop vagy Bridgestone lesz.
|
Mikky | 10556 | 2015. május 23. 08:10 | Válasz erre: 10554 |
R17-tol rendeltem. A ket erzekelot be kell csavarozni a szelep helyere. A display-nek keresel egy helyet a muszerfalon-kormanyon. Nincs kabel. Elindulas utan osszehangolodik automatikusan. Mutatja a guminyomast,gumihomersekletet menet kozben! Veszriaszto funkcio. Mindenkinek ajanlom.
|
fenyooldrider | 10555 | 2015. május 23. 07:21 | Válasz erre: 10546 |
Még jó a Pirelli,de majd lassanként elmúlik,ugyanis idén áprilistól teljesen megvette a kínai ChinaChem! Elõször nyilván nem szólnak bele semmibe,késõbb viszont valószínûleg kiadják az utasítást a költségcsökkentésre,mint eddig minden kínai kézbe került európai nagyvállalatnál! Ezzel az a baj,hogy a legkönnyebb lemondani a fejlesztésrõl mivel ez a legdrágább része a folyamatnak,aztán meg jóvanaz" még pár évig,hiszen a csúcson vagyunk,ki van ez már találva! Aztán a konkurencia tesz róla,hogy elássák a márkát! Kb 10 olyan régen nagynevû gumimárkát tudnák sorolni,amivel ez már megtörtént,igaz még gyártanak,csak a teszteken már a 'még éppen megfelelt,vagy nem ajánlott kategóriába" csúsznak! Lásd: Yokohama ,Firestone,Semperit,stb! |
Kovacspeter | 10554 | 2015. május 22. 23:18 | Válasz erre: 10552 |
Nemá, ilyen van?? Ahogy írtad, azt hittem hogy ez a guminyomás visszajelzés gyárilag létezik az innyektoros XX-en. A karburátorost jobban ismerem, az kb annyira van felmûszerezve mint az Inazuma. Honnan lehet beszerezni? Ez tényleg életet menthet. Azaz hogy neked már mentett is... |
Kovacspeter | 10551 | 2015. május 22. 22:37 | Válasz erre: 10548 |
Fú, ez elég rémisztõ amit írsz... szerencséd volt hogy a nagyobb bajt elkerülted. Meg az is segített hogy neked a második generációs XX van, figyelmeztetett a bajra a lámpás. 240, hüha, vigyázzál. |
Kovacspeter | 10550 | 2015. május 22. 22:28 | Válasz erre: 10549 |
No de lehet visszafelé is kupplung nélkül váltani;-)
|
Kovacspeter | 10549 | 2015. május 22. 22:27 | Válasz erre: 10547 |
Jó meglátás, a magas alapjárat ronthat a helyzeten. Rick, a gyár 1100-1300 körüli alapjárati fordulatot ír, de jobb ha az alsóbb tartományban 1100-1200 körül van. Viszont ez alá ne menjen. Miki, ezzel a kuplung nélküli tanáccsal óvatosan. A hozzászólásaiból ítélve Rick nemrég kezdte a bulit, azért kell némi gyakorlat hogy megfelelõ idõben és fordulatnál kupesz nélkül váltani. Neked nyilván ez tök természetes. |
Mikky | 10548 | 2015. május 22. 21:49 | Válasz erre: 10542 |
3 perc. Elotte 240-el kuldtem,de belathatatlan szakasz kovetkezett.ezert visszavettem es akkor lattam,hogy pirosan eg az alacsony kereknyomasra figyelmezteto lampa. Ekkor mar 1.4 volt benne. Kb. 300 meter utan ures volt a gumi.
|
Mikky | 10547 | 2015. május 22. 21:39 | Válasz erre: 10539 |
Ha magas az alapjarat,akkor egyesben kattan egy jo nagyot. Felfele valtasnal meg ne kupplungolj. A gazt pillanatra vissza es huzod. A motorokon nem kell felfele kupplungolni!!! Az XX olyanokat csattan kupplunggal,hogy felelmetes. Kupplung nelkul meg siman jar. Gyarilag kupplung nelkuli valtasra tervezik.
|
Mikky | 10546 | 2015. május 22. 21:32 | Válasz erre: 10536 |
A Pirelli az ST-t a kinai gyaraban gyartatja. Az osszes ST kinai. Csak a legszigorubb minosegellenorzes alatt! En meg csak jot hallottam rola es az en tapasztalatom is az. Kenytelen kulfoldre vinni a gyartasat,mert amennyi gumit legyart a Pirelli,azt nem engedelyezne az olasz kornyezetvedelem. Torinoban,az anyagyarban csak a kiserleti uzem van! Osszevasarolt egy csomo gumigyarat es nyomjak. A fiam kocsijan is Pirelli van. Made in Romania!! Es k..va jo! Az Angel GT-t nemetben csinaljak. Torokok. Kulonben en is megdobbentem,hogy kinai. De az osszes computer kinai!! Iphone,kinai. Gyartas!! Full automatizalt gepsorok. Anyaorszagi felugyelokkel. Minoseg ellenorzes a maximumon. Szerintem a ferdeszemuek csak az alapanyagot es a kesztermeket rakjak a kontenerekbe.
|
Kovacspeter | 10545 | 2015. május 22. 20:53 |
Csabi, látom hogy iratkoztatok rendesebb létszámmal. Ki jön végül is?
|
Kovacspeter | 10544 | 2015. május 22. 20:47 | Válasz erre: 10539 |
Rick, valamennyire mindegyik váltó kattan, itt nincs szinkronváltó mint az autóknál. Ha megtéped akkor a második is kattan ha nem vársz vele, ez ilyen. De õszintén szólva ezt nem így kell. Vissza kell ejteni a fordulatot, akkor szebben veszi, hacsak nem gyorsulni járogatsz a motorral. 10w50-esbõl azért kínálnak a gyártók rész-szintetikus olajat is, ásványi az valóban nincs. A félszinti tökéletes bele, de a szintetikussal sincs baj.
|
Kovacspeter | 10543 | 2015. május 22. 20:37 | Válasz erre: 10537 |
Hát hidegben igazából egyik se jó, nem arra lettek tervezve.
|
Kovacspeter | 10542 | 2015. május 22. 20:32 | Válasz erre: 10532 |
Ki volt ez a jó képességû? Pajszer...tejóég...akkor már csak a samukalapács hiányzott. Ez rendesen egy eséssel is végzõdhetett volna. Milyen gyorsan ment el belõle a luft? |
Kovacspeter | 10540 | 2015. május 22. 20:26 | Válasz erre: 10530 |
Értem, akkor valami olyasmi a helyzet hogy a gyári beszállítótól származó cucc lehet fõképp jelöletlen csomagolásban a Gm-nél. Mint írtam a szelepfedél-párnál rajta volt a jelzés, de akkor gondolom azért mert azt nem külsõ beszállító készíti. Viszont eredeti Suzuki cuccok biztos hogy nem lehetnek jelöletlen csomagolásban, ha azt úgy adják el ott valami árulás van. Soha nem tapasztaltam ilyet, több helyrõl rendeltem már sokmindent, de ilyennel még nem találkoztam. Még a "gyári" Brembo betétek is Suzukis felségjellel jöttek. Cselesek amúgy a brembos fiúk. Azt a keveréket csak a gyárnak szállítják. Amit lehet kapni a Brembonál nem ugyanaz, de az is jó. |
Rick | 10539 | 2015. május 22. 19:39 | Válasz erre: 10537 |
Nekem is Z6 van fent, nekem nagyon tetszik, nem mentem vele hidegben, pontos jól tapad. Mondjuk a 10 éves pr2 után bármi jobb lett volna... Kis mûszaki segítség kéne: Olajcsere elõtt állok. Szép hangosan kattan az egyes fokozat lámpánál, és ha pörgetem a kettes is felszólal. Azt mondta "egy szerelõ", hogy érdemes lenne 10W50-est próbálni mivel a lég-olajos motor nagyon melegszik. Közben azt is tudom, hogy százszor leírta mindenki, hogy nem szabad szintetikust beletenni a mociba, mert akkor még jobban kattog a váltó. 10W50-ben már csak szintetikust látok és tartok tõle, hogy kattogni fog a méregdrága olajjal is. Viszont szeretném ha finoman "kluttyanna" a kattanás helyett. Vagy ilyen nem lesz és kész? |
cblaci | 10538 | 2015. május 22. 19:29 | Válasz erre: 10537 |
Ja bocsánat, nem tudom miért VFR-re emlékeztem a XX helyett. Idén következik a csere, szerintem kipróbálom a 180-as méretet, ha már ketten is úgy látjátok hogy nincs számottevõ különbség.
|
Mikky | 10537 | 2015. május 22. 18:08 | Válasz erre: 10534 |
Az Inazuman volt! Mikor atrakattam az XX-re,akkor tepte szet. 180/55-os szerintem tokeletes. Semmi billeges,vagy leeses nincs,ami jellemzo a rossz meretu gumikra. Nyugodtan felteheted. Amugy ez a legelterjedtebb meret. A sors ironiaja,hogy az Inan most a szinte vadi uj Metzeler Z6 Interact van. Ebben a melegben (+15 felett) minden eddigi rossz tulajdonsaga megjavult. Egyszeruen nem szabad hidegben(+4-5 fok) hasznalni,mert megkemenyedik. Ha vartam volna par honapot,akkor ezt megtapasztaltam volna es nem csereltem volna at. 70 000-be kerult!
|
fenyooldrider | 10536 | 2015. május 22. 17:22 | Válasz erre: 10532 |
Mikky,azt a gumit ne sajnáld,a gumis a legjobbat tette vele ami megtörthénhet azzal a gumival:kivégezte A kínai szemétnél bármelyik használt,de normális állapotú gumi kategóriákkal jobb ! Amúgy valószínûleg nem véletlen ment az szét,pont a drót karkasznál,ha jobban megnézed,akkor ott a kép tetejénél gyakorlatilag nincs anyaga a guminak! |
fenyooldrider | 10535 | 2015. május 22. 17:11 | Válasz erre: 10534 |
Nekem 180/55 van fenn,én szeretem,ráadásul általában a legjobb gumikat ebben a méretben lehet kapni! Az a 10 mm semmit nem számít hidd el! Azt,hogy milyen a gumi profilja,azt sokkal jobban észreveszed,mert a túrásabb gumik legtöbbje tompa,kerekre hajazó profillal van gyártva,míg a sportgumik hegyes,profilúak,ami miatt sokkal fordulékonyabbak,viszont pont ezért elõbb is 'kockásodik",ezért javasoltam a múltkor a 2-3 komponensû gumikat,mert az középen keményebb,lassabban kopik! Persze,ha kanyarvadász vagy akkor nem kell ezen gondolkodni,de legtöbbünk szerintem túrázni használja,ahol a közepe fogy nagyon:D! {Sajnos} |
cblaci | 10534 | 2015. május 22. 15:48 |
Az elõzõ hozzászólást azért töröltem mert közben rájöttem, hogy a képen látható sérült gumi a VFR-en volt és nem az Inazumán, ezért a kérdés okafogyottá vált. Viszont továbbra is érdekelne azok véleménye akik 180-ast használnak az elõírt 170-es gumi helyett, mert korábban olvastam 180-as méretben is ajánlásokat, amibõl persze nagyobb a kínálat de nem éppen a mi felninkre való. Gondolkodtam már én is azon hogy kipróbálom a 180-ast, de eddig még mindig meggondoltam magam. |
Mikky | 10532 | 2015. május 22. 09:26 | Válasz erre: 10525 |
akupec | 10531 | 2015. május 22. 09:07 | Válasz erre: 10527 |
Szia! Meg van, ha érdekel adatlapon teloszámom :) |
fenyooldrider | 10530 | 2015. május 22. 04:54 | Válasz erre: 10529 |
Innen rendelek:http://www.csergoe.hu/rolunk {Opel Csergõ} Amúgy idézem õket: ----A 7 számjegyû Opel katalógusszámmal forgalmazott Opel alkatrészek minden esetben kizárólag gyári eredeti, GM számmal ellátott, gyári dobozos illetve címkés termékek. Elõfordul, hogy eredeti terméket eredeti dobozban, akciósan, olcsóbban kínálunk. Az ár miatt ezen termékeket más megrendelési számmal különítjük el oly módon, hogy a gyári katalógusszám végére "100"-at, "A" vagy "GM" jelzést írunk. Identikus, elsõ beszállítói, gyári minõségû termékek jelölése: a katalógusszámhoz hozzátoldunk: "200"-at, ha ömlesztett, azaz csomagolatlan, "300"-at, ha semleges dobozba, zacskóba, és "500"-at, ha a gyártó dobozába és címkéjével van csomagolva. ------ Csak a cikkszám és a GM logó van a dobozokon feltüntetve,a doboz fehér! |
Kovacspeter | 10529 | 2015. május 21. 23:23 | Válasz erre: 10523 |
Jut eszembe a menetrögzítõ is Opel boltból van, Opel Müller az Ajtósi Führer út elején, gyorsan kellett pár éve, és az esett legközelebb. Egyértelmû a márkajelzés.
![]() |
Kovacspeter | 10526 | 2015. május 21. 23:10 | Válasz erre: 10466 |
A Motion gyengécske, a Br 014-et nem ismerem a Sport Attack marha gyorsan kopik, de viszont jó gumi.
|
Kovacspeter | 10525 | 2015. május 21. 23:05 | Válasz erre: 10464 |
Mikky hogy hogy szétb...ta a gumis a hátsót? Remélem behajtottad rajtuk a kárt.
|
Kovacspeter | 10524 | 2015. május 21. 23:00 | Válasz erre: 10462 |
Sirgit, szét ne vágasd! Örülj hogy van egy szép gyári dobod. 100 ezer km fölött már öblösödik a gyári dob hangja is. Tehát motorozni kell;-) |
Kovacspeter | 10523 | 2015. május 21. 22:55 | Válasz erre: 10450 |
Ez megint csak furcsa hogy az Opeledhez jelöletlen csomagolásban kapod az állítólagos gyári alkatrészeket. Opel cuccokkal eddig nem nagyon volt dolgom, ezidáig két szelepfedelet kellett rendeljek gyári újban, de azokon rajta volt a kék logo, GM Genuine Parts. Honnan rendeled a cuccokat? Nem lehet hogy téged folyamatosan átvágnak? |
Kovacspeter | 10522 | 2015. május 21. 22:49 | Válasz erre: 10448 |
Hát nem tudom Fenyõ, én sok Suzuki gyári alkatrészt rendeltem, többek között levegõszûrõt is, de soha nem jött felirat nélküli dobozban. Ha nincs rajta hogy Suzuki Genuine Parts akkor az nem gyári. A Hiflo légszûrõ nem egyenértékû a gyárival, legalábbis nem ugyanaz. Kibontva a dobozából egymás mellé téve van különbség a Hiflo és a "gyári" között.
|
Kovacspeter | 10521 | 2015. május 21. 22:41 | Válasz erre: 10445 |
Hátöö, Gyuszmo, ha a szerelõ javasolta akkor valószínû az lehetett a probléma hogy a feszítõ közel állt a végálláshoz, vagy el is érte azt. Ebben az esetben a 35000 km-es futás biztos hogy nem igaz. Km óra burkolatot láttam a múltkor az e-bayen jó áron, gondolom kínai, kérdés mennyit kell rajta faragni hogy bemenjen a helyére. Az óra is sérült? A vecsési bontóban is érdemes keresgélni, sokminden van emberi áron. Ha kell tel.szám, akkor szólj. Rendben ment a dolog a szerelõvel a Régifóti úton? |
Rick | 10520 | 2015. május 21. 17:20 | Válasz erre: 10519 |
Hát ez van. Ahogy elnézem hiába papoltam neki... :-)
|
tipós | 10519 | 2015. május 20. 11:10 |
Én is tudok egy 1200-esrõl,ami Albertirsán van!Õ is olvassa de nem ír...Mondjuk én se sokat firkálok ide:-)
|
Rick | 10518 | 2015. május 19. 22:39 |
Sziasztok! Ma összefutottam az Üllõin egy nagyon szép, fehér inazumával. A gazdája olvassa a fórumot, de még nem jelentkezett be tagnak. Hajrá!!! Ne fogd vissza magad! :-)
|
fenyooldrider | 10517 | 2015. május 19. 15:38 | Válasz erre: 10516 |
Igazából azért bosszankodtam,mert az eredetvizsgálat a törzskönyvel együtt egy pénzlehúzás,mivel a semmiért fizetsz! Tudsz olyant,vagy hallottál valaha,hogy megbukott eredetvizsgán egyetlen lopott jármû is!? Ugye nem? Viszont érdekes módon 3 éve vettem Olaszországból egy motort és NEM kellett eredetvizsgát csináltatnom,itt meg ha 2 hónap múlva továbbadom,már kell! Hogy is van ez? Azt is megérteném,ha egy új jármûhöz adnak törzskönyvet és onnan végigkísérné az adott járgány élettartamát,ez logikus lenne! Viszont ha már csak a lehúzás,akkor mondhatná az állam bácsi,hogy itt egy csekk,ezt csengesd be,mint X-adót,aztán hagyjuk egymást békén,nem kellene egy nap szabit kivenni az eredetvizsgára,meg nem lenne ez a szerencsétlenkedés,mint nálam most! Ráadásul,ha ez késõbb derült volna ki mikor eladom a motort,még én éreztem volna kínosan magam,hogy nincs rendben a papírja!! Amúgy azért lettem ilyen dühös,mert ez már pár éve lejátszódott nálam egy másik Gsx-R eredetvizsgálatánál,csak azt még aznap át akartam íratni,így rögtön kiderült és visszavittem a papírokat,amit korrigáltak is! |
sirgit | 10516 | 2015. május 19. 14:05 |
fenyo---no comment- a többit pedig nem írom a foglalkozásom miatt :) csiszi- vn itt felénk kisebb is-hátha valakit érdekel http://www.jofogas.hu/vas/Suzuki_Inazuma_750_27285015.htm?first=1 |
fenyooldrider | 10515 | 2015. május 18. 15:45 |
Ma írattam át a színt! Természetesen beszoptam,Murphy törvénye mindig mûködik! A forgalmi alapból cserés,plusz matrica=6500ft,eddig ok,benyeltem! De hogy az adatlapomon amit a KPM-tõl kaptam meg a törzskönyvemen nem ugyanaz szerepelt motor névként,az már vérlázító! Természetesen így azt is kellett kérnem,szintén 6000-ért,pedig még annak is jött a festékszaga! Ilyenkor ne robbanjon fel az ember feje,mikor az ilyen pöcs aktatologató faszok elb@szása miatt megint én fizessek,önhibámon kívül!! Tudom,utánajárhatnák,nyilván valaki valahol elkövette a hibát,vagy az eredetvizsgáló anno,vagy ezek itt a KPM-nél,de mire kérvény hátán kérvényt adok be,meg szedegetem ki a szabijaimat,ügyet intéznék,addigra az új Tk ára eltörpülne ennek a költsége+bosszúsága mellett! Úgyhogy ezt benyeltem..... |
Csiszi | 10514 | 2015. május 18. 12:16 |
Sirgit! Köszönöm nagyon rendes tõled, de pazarold az idõdet! Nekem van egy IGAZI 1200-es Inazumám, csak kiváncsi voltam rá, mit szóltok hozzá, hogy mit kínálnak Inazuma gyanánt manapság a gyanútlan motorra vágyóknak!
|
akupec | 10513 | 2015. május 16. 11:27 |
Üdv Urak! Lenne egy pár gyári méretû gumim/120-70 170-60/ eladó szinte új állapotban. Pirelli Angel ST 2012-es gyártásúak 40e Ft. Adatlapon teloszámom. ![]() ![]() ![]() |
fenyooldrider | 10512 | 2015. május 16. 07:08 | Válasz erre: 10511 |
Igen,ezt én is így szoktam anno,de most kapásból beírták az adatlapba a színét,tehát nem opció már,hogy beíratom,vagy sem! Viszont jó hír,hogy nem kerül egy vagyonba,most jártam utána jobban a dolognak,az új típusú törzskönyvet nem kell cserélni,mert nincs beírva a szín! Az új típusú forgalmi is marad,ebbe az okmányiroda 1800Ft-ért bejegyzi az új adatokat! Viszont ennyit mindenképpen megér a dolog,fõleg,hogy a nyáron tervezünk külföldi motorozásokat is,ott meg nem hiányzik a félreértés! Remélem tényleg ennyibõl megúszom,de majd leírom,ha nem így lesz :D! |
Gixef | 10511 | 2015. május 15. 21:14 | Válasz erre: 10509 |
Szia!!Nehogy átírassad a színt!!Két KPM mûszakin vittem át teljesen más színnel(kék-sárga helyett olajzöld) a Suzukimat.Nem foglalkozott vele soha senki.Rendõrök is nézték,de minden papírja rendbe volt,nem is szóltak a szín miatt.Akinek eladtam még mindig úgy jár vele.Csak pénzkidobás.
|
KawaÉvi | 10510 | 2015. május 15. 21:08 | Válasz erre: 10509 |
...de akkor új forgalmi is. Nem? Az már picit több lesz mint a vizsgadíj :-( A legelsõ motorom rendszámtábláját hagytam el anno. Sajnos zsebbe nyúlós volt, mert az új rendszámhoz új érvényesítõ címke, új forgalmi és új törzskönyv is tartozik, ami két utóbbinak darabja 6.000,-Ft. |
fenyooldrider | 10509 | 2015. május 15. 20:21 |
Na,ma voltam mûszakin az NKH-nál,csont nélkül ment át az Ina! Itt még mindig 4360 ft a vizsgadíj :D! Sajnos lesz még egy köröm,mivel az okmány irodában át kell íratnom a színt,ezt elfelejtettem eddig,de most eszembe juttatták..... Új törzskönyvem lesz megint! |
sirgit | 10508 | 2015. május 15. 19:24 | Válasz erre: 10506 |
Csiszi Tõlem cca 50 km-re van a motor, ha gondolod megnézem Neked, készíthetek képeket is ha szeretnéd, de csak pár nap múlva mert ma vittem az enyémet aktuális szervízre,gumicserére stb.- |
cblaci | 10507 | 2015. május 15. 18:02 | Válasz erre: 10506 |
A blokk inkább valamelyik GS 1100 E vagy G modellé, de korábbról mint a 2000-es év... igazából nem tudom megállapítani melyik típus.
|
Csiszi | 10506 | 2015. május 15. 15:14 |
Sziasztok! Néha unalmamban megszoktam nézni, van-e eladó inazuma1200. Most is csak van, de milyen? Mi lehet ez?http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsx_1200-8879539
|
cblaci | 10505 | 2015. május 14. 21:18 | Válasz erre: 10503 |
Megmondom õszintén nem néztem végig a videót csak bele kattingattam, de inkább nem véleményezném az ott látottakat, a motor viszont tényleg kapja a fájdalmat rendesen, annyit talán meg lehet jegyezni. A tõlem kiragadott idézet önmagában viszont értelmezhetetlen, fõleg ha nem olvassuk el ami ráépült. A motorozás technikai része is nagyon érdekel mindig is, ezért szeretek olyanokkal beszélgetni errõl -mint te is- aki benne van, vagy volt, ezért tanulhatok tõle. A saját tapasztalataimat és a hozzá tartozó véleményemet mindig is bátran leírtam, legfeljebb kijavítottak ha nem teljesen láttam jól a dolgokat. Ezért is érdekelt ez a téma amit felhoztál a motor belsõ tisztaságáról. Ehhez sok köze van az olajnak is, de csak akkor ha a motor is rendben van. Nyilván láttál már te is elmaradt olajcserékbõl kialakult motorkárokat rémfotók formájában, amikor vastagon állt mindenhol az olajsár... engem ez soha nem érdekelt mert nálam ez nem fordulhat elõ, inkább az a folyamat érdekel ami még kopott motornál sem a szelepeknél jelentkezik látványosan, hanem ott ahol az égéstér beledolgozhat az olajtérbe. Volt dolgom már szelepszár szimering hibával is az öreg CB250-es Hondámnál, nagyon füstölt a motor, de mégis tiszta volt a szeleptér. A szimeringek ajka olyan keményre öregedett mint a bakelit, csere után szerencsére egy deka olajat sem fogyasztott. A Mitsunál viszont a gyûrûk voltak a ludasak és a megtett majdnem 500ezer km, elõször azt hittem azt is megúszom a szelepszár szimeringek cseréjével, mert az is szép tiszta volt a szelepfedél alatt... aztán amikor lekerült az olajteknõ akkor látszott -fõleg a fõtengelyen és a dugattyúk alján- a ráégett koromlerakódás, sõt igazából az olajtér fala is csupa koksz volt. Nyilván a szennyezett olajjal a lebegõ korom eljut mindenhová, de az olajégés kialakulásának helyén mégis maradandóbb nyomot hagyott mint a szelepvezérlés környezetében. Kopott volt a motor és hiába cseréltem rendszeresen az olajat, ott már csak egy gépmûhely segített volna felújítás formájában. Kovács Petitõl kaptam hibakereséses történeteket az egyik garázs leírásaiból, azokat imádom a legjobban, nagyon sokat lehet tanulni belõle. Persze a meséket is szívesen végighallgatom majd a régi szép idõkrõl, nemsoká nyílik rá megfelelõ alkalom ;-) |
KawaÉvi | 10504 | 2015. május 14. 21:02 | Válasz erre: 10503 |
"Nincs vészhelyzet, csak különbözõ szintû kaland!"
|
fenyooldrider | 10503 | 2015. május 14. 20:44 | Válasz erre: 10502 |
Idézet:-----A blokk belsõ tisztaságára nem szerencsés a szelepmechanizmus környezetét felhozni példának.------ Ez így igaz,viszont ha nem kell levenni a ´kartert" az is komoly információ,fõleg 150-200ekm között!!! Amúgy a beidézett vassal komoly streetfighteres motorozások történtek,amit nem nevezhetnénk a ´motorkerékpár szakszerû felhasználásának" :D! Sajnos már szétoszlott a csapat,de :https://www.youtube.com/watch?v=N5sMoG7KkpM Azok a szép idõk......,majd mesélek! |
cblaci | 10502 | 2015. május 14. 17:40 |
KawaÉvi | 10501 | 2015. május 14. 17:36 | Válasz erre: 10500 |
A képet nézve a "Legényanya" címû kultuszfilm jut az eszembe: "Csak tudnám mi ez a sok bisz-basz?" :-))) |
fenyooldrider | 10500 | 2015. május 14. 15:14 |
KawaÉvi | 10499 | 2015. május 14. 13:00 | Válasz erre: 10498 |
Igazad van, két gondolatot fûztem egybe :-) A magyar termékek minõsége védelmében jegyeztem meg, hogy azok szinvonala sem térhet el az EU-s követelményektõl. Az àru hamis megjelölése, és egyéb iparjogi bcs.-ek és szabàlysértések pedig szinte mindenhol megtalàlhatóak. Az persze màs lapra tartozik, hogy egy hamis Louis Vutton tàska csak a gyàrtónak okoz kàrt, míg egy hamis motorolaj a felhasznàlójànak. |
cblaci | 10498 | 2015. május 14. 12:07 | Válasz erre: 10496 |
Nem a gyártó hamisítja a saját termékét, hanem õ is áldozat lesz a hitelvesztés miatt, mint ahogy áldozat az is aki jóhiszemûen megveszi a hamis cuccot... flakont, cimkét ma már könnyû legyártani és bárki nevét el lehet lopni. Volt errõl szó néhány éve a SportMotor oldalon, meglepõ tapasztalatokat írtak ott le szervizesek is a beszerzett olajokkal kapcsolatban.
|
sirgit | 10497 | 2015. május 14. 11:03 |
Kawaévi-köszi a linket. sms-t már kaptam a rendezvényrõl, de nem tudom hogy tudok-e menni, illetve tudunk-e menni a feleségemmel,mert a pici 6 hónapos, anyós egyfolytában dolgozik :) az én szabadnapjaim elõre tervezése mégcsak menne.- Azt mondanám hogyha minden összejön megyünk, de elõre nem mondom, így inkább ha ott leszek rendezem akkor a költségeket,szállás ugysem kell,mert 2 nap abszolút nem jön össze jelenleg.- |
KawaÉvi | 10496 | 2015. május 14. 10:59 | Válasz erre: 10494 |
Lacinak is igaza van, nagyon leleményes a mi népünk, sajnos ilyen a magyar virtus. De azt gondolom, aki a piacon akar maradni, kénytelen betartani az EU-s szigorú szabvànyokat, különben hamar hitelét veszti.
|
KawaÉvi | 10495 | 2015. május 14. 10:53 | Válasz erre: 10493 |
Nàlam több szempont szólt a MOL mellett. Egyrészt személyes befolyàs, hisz ismerek olyan motorost aki annàl a cégnél dolgozik, volt olyan jó hogy megajàndékozott termékmintàval, volt lehetõségem meggyõzõdni a minõségérõl. Nem beszélve arról, hogy nekem ennek a motorosnak a szava és sok éves tapasztalata is garancia volt. Mikor még a petrolkémiàban szakértettem kerültem kapcsolatba a MOL-lal, betekintést nyerhettem a technológiàjukba, a szigorú minõségellenõrzésre. És nem utolsó sorban itt Miskolcon létezik olyan kenõanyagokat forgalmazó üzlet, ami elsõsorban a MOL termékeit kínàlja, persze nagyon baràti àron. Így hasznàlom màr évek óta a MOL lànc-sprayt, és míg vízhûtéses volt a motorom, a hûtõfolyadàkjàt. Én elégedett vagyok ezekkel a termékekkel. A motorolajjal kapcsolatban nem tudok sok tapasztalatról beszàmolni, kétszer töltöttem azt bele. Az idõ alatt nem volt vele problémàm.
|
cblaci | 10494 | 2015. május 14. 10:47 |
Értem én a gondolatmenetet, de emlékszem olyan magyar paprikára amibe téglaport kevertek, vagy arra a bébi tápszerre ami növényvédõ szereket tartalmazott, de az is "tetszett" amit az egyik ismerõsöm mesélt a raktárban maradt és átcimkézett savanyúságokról... na meg sorolhatnám még bõven kis hazánk leleményes húzásait. A Molos olajról még nem hallottam rosszat, de árban nem éppen hazafias... és ugyanúgy lehet az is a hamisítók áldozata ha valakinek eszébe jut... Sokkal többet adok a használók szavára, amirõl többen állítják hogy nincs rendben azt elkerülöm nagy ívben, szerencsére van választási lehetõség böven. |
Mikky | 10493 | 2015. május 14. 09:38 |
Tenyleg ez egy jo kerdes. Miert gondolkodik ugy mindenki(en is),hogy ha meg akarja adni a gepenek a legjobbat,akkor egybol kulfoldi gyartmany johet csak szoba? En az 56 evemmel,abban nottem fel,hogy "szar magyar" Miert szar a magyar? Vagy miert szarabb,mint a kulfoldi? A MOL vilagszinvonalu termekeket gyart. Raadasul,mivel magyar ceg,az esetleges reklamaciot is sokkal konnyebb ervenyesiteni,mint egy kulfoldi ceggel szemben. Tehat sokkal nagyobb a gyarto kockazata is. Evitol hallottam eloszor,hogy MOL-t hasznalt. A spanyolk Repsol-oznak,az angoloknal a Castrol az Isten. A magyarnal meg a kulfoldi. Ki hamisit MOL-t? Az olaj meg egyszeruen egy vegyulet. Ha tudja a sztenderdeket,akkor mi a kulombseg ket gyarto termeke kozott? Azthiszem,hogy a kovetkezo olajcserenel MOL-ossal fogom feltolteni es a besult dugokrol majd irok egy konyvet. DDDD
|
hacse | 10492 | 2015. május 14. 09:09 | Válasz erre: 10490 |
Én is s olyan helyrõl vettem pár éve a Castrolt , ahol kihangsúlyozzák az oldalukon, hogy elzárkóznak mindennemû hamis cucc forgalmazásától , aztán mégis belefutottam egy autó rongálódásba. Én voltam a barom, hogy beletöltöttem , pedig már a felbontáskor gyanús volt a szaga , a színe , pedig ugyanabban a csomagolásban volt , mint addig, de elhitettem magammal , hogy fejlesztettek valamit, másféle adalékok vannak benne satöbbi.. Így a Castrol veszített még egy vendéget, mer' ahol az ember megsebzõdik oda nem szívesen megy vissza, úgyhogy azóta se autóba se motorbiciklibe nem csurgatok ilyen nevû kenõanyagot. Azóta a moccba egyszer volt Motul, és azután , ami szerintünk a leginkább megfelel az a Valvoline Durablend. Ez a cucc úgy ken , hogy még egyszer sem fordult elõ dugattyú szorulás , vagy szelepvisítás. A fõtengely is 500-al többet pörög ugyanakkora fordulaton. :o))
|
KawaÉvi | 10491 | 2015. május 14. 07:56 | Válasz erre: 10490 |
Én évekig a Castrolt hasznàltam a Kawàba, nagy megelégedéssel. Nekem bevàlt, bàr màr anno sokaktól hallottam hogy az a tipus amit elsõk között hamisítottak. Minden olajcsere utàn megõriztem a maradék olajat a flakonjàba (bàr a Kawàba sose kellett utàna tölteni), és bàr mindig ugyanazt a tipusú olajat vettem (ActEvo 4T 10W40), minden alkalommal más volt a doboza. Mivel gyanús kezdett lenni a dolog, és lehet hogy én is belefutottam hamis cuccba, akkor tértem àt a MOL Dinamic-ra. De nekem azzal se volt problémàm. Bizonyàra a motorom is "igénytelen" volt, lehet hogy étolajjal is elmuzsikàlt volna :-)
|
fenyooldrider | 10490 | 2015. május 14. 04:59 | Válasz erre: 10489 |
Sajnos az a gond a Motullal,hogy hamisítják ,mint állat! Ugyanaz az ábra,mint pár éve a Castrollal! De ennyi erõvel bármelyikbe belefuthatsz így,ha nem vigyázol! Én az õsidõktõl kezdve innen rendelem az olajaimat,mivel kihangsúlyozzák az oldalukon,hogy elzárkóznak mindennemû hamisítástól,csakis és kizárólag a gyártól szállítanak eredeti cuccokat!http://www.formula3000.hu/shop/fontos-motorolaj-forgalmaz%C3%A1si-inform%C3%A1ci%C3%B3-n-67.html Legtöbbször nem a használandó olaj márkájával van a gond,hanem azzal,hogy akaratlanul hamis sz@rt vesz az ember! Ezt a megbízható helyet még anno versenyzõ haveroktól kaptam,azóta is onnan szerzem be az összes olajat! |
cblaci | 10489 | 2015. május 13. 22:00 | Válasz erre: 10485 |
Persze hogy írunk és olvasunk is, mert minél többet látunk annál könnyebb eligazodni, hiába a sok éves tapasztalat, a jó pap is holtáig tanul. Régebben nem volt gond a Motullal, de nem csak Tasitól és Mikkytõl hallottam ezt az érdekes problémát, egyik Kawás ismerõsöm se rakna a motorjába soha többet... nekem viszont régebben jó tapasztalataim voltak, ennek ellenére én is Repsolt használok és Billig Peti is, pedig nem beszéltünk össze. Szerintem jó ötlet lenne eljönni a talira, ott élesben is meg lehet vitatni a dolgokat :-) Mondjuk én nem eszek lepényt azt most mondom ;-) (lesz nálam tejbegríz :-D) |
KawaÉvi | 10488 | 2015. május 13. 21:43 | Válasz erre: 10487 |
http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=tour&t_id=5441&session_id=SESSION_ID Várunk szeretettel :-) Én és még páran már pénteken elutazunk Kápolnásnyékre. A konferencia hivatalosan vasárnapig tart. Ez idõ alatt próbálunk mindenféle színes programmal elõrukkolni (zsákba futás, lepényevés, stb), és persze tervezünk motorozást is. |
sirgit | 10485 | 2015. május 13. 20:21 |
Ja-és nyugodtan írjatok bármit, nem vagyok sértõdõs :) Zsaruskodom 23 éve (nem vagyok vezér csak mondjuk huszár, de nem vagyok f@szkalap ott sem, itt sem :) 4 Simson, 9 robogó, 3 Mz/Etz -, óriás robogók (Yamaha) , Suzuki Bandit stb.-tehát lépcsõzgettem gyerekkorom óta a motorok világában, de ez a legszebb és legjobb motor számomra! (mégsem vagyok otthon a szerelésben-sajnos- Kettõ lányom van : 16 éves és 6 hónapos :D most aztán mindent tudtok :) Eddig a tippmixem -el kezdtem reggelente a neten, most már jó ideje a fórummal! |
sirgit | 10484 | 2015. május 13. 20:15 |
Bocsi fiúk,senkit nem akartam összezavarni, csak az összes eddigi motorom közül erre vagyok a legkényesebb ezért inkább kérdezek.-ezért inkább köszönöm a sokrétû tanácsokat minden téren, így legalább tudok szemezgetni.- -Volt pár motorom de bevallom õszintén nem szerelek, nem szedek szét (soha nem raknám össze) csak motorozom.Ezt teszem lassan 28 éve, bár az életkorom ettõl azért több :D -A villanykörtét én cserélem itthon, és sok dologhoz hozzányúlok, de a motorral kapcsolatos minden dolgot szakemberre, barátra, hozzáértõre bízok. Amúgy amiket írtatok Jaso számtól elkezdve, és a linkeken lévõ oldalakat mind megnéztem, igazából nagyon hasznos dolgok-köszönöm. Amit egyébként rendeltem - http://olajshop.hu/repsol-moto-racing-4t-10w-50-4-l Kawaévi-igen: arra meg büszke is vagyok hogy a Bandit után ezt a motort választottam és 1 éve a tulajdonomban van. Elõtte keményen modelleztem (repülõ-hajó és helikopter) hasonlókkal : https://www.youtube.com/watch?v=9dJvrSDg0ww de minden nem megy egyszerre ezért már csak pár alkalmatosságom maradt "játszani" ) A lényeg-tényleg szerelésben kezdõ és kérdezõ valamint olvasó ember vagyok mert igényes vagyok a dolgaimra és MINDENKI tanácsát szívesen fogadom és persze köszönöm. (nehogy már miattam kavarodjon fel a topik :) / |
fenyooldrider | 10483 | 2015. május 13. 20:07 | Válasz erre: 10482 |
Nyilván mindketten jót akarunk tanácsolni,én mindössze azért írtam ezt szösszenetet,mert mint olvashattuk félreérthetõ volt a hozzászólásunk! Máskülönben Sirgit nem ezt írta volna: -------Köszi szépen-még ki tudpm cseréltetni ha azt mondjátok. ----- Most már remélem egyértelmûek vagyunk,'jóvanazúgy",ne cserélgesd! :D |
Mikky | 10482 | 2015. május 13. 19:52 | Válasz erre: 10480 |
Senki nem akart osszezavarni senkit. Sirgit kezdo,ezert batorkodtam a kerdesere kicsit bovebb valaszt adni. Az alabbi link alatt pont ez a tema! A postomat azzal zartam,hogy amit Te ajanlottal,az tuti biztos,hogy jo. Mindenesetre erdekes parhuzam,hogy Tasi es koztem van vagy 500 Km es megis hasonlo dologgal talalkoztunk. Olvass vissza. :) |
Mikky | 10481 | 2015. május 13. 19:45 | Válasz erre: 10478 |
https://www.facebook.com/pages/Taschner-Motors-Service/299706513435124?fref=ts Taschner Motors Service május 4., 19:04 |
fenyooldrider | 10480 | 2015. május 13. 19:42 | Válasz erre: 10479 |
Ahhoz képest a célszemély ----Sirgit---- érdekesen reagált! Igazából nem vagyok sem olaj,sem alkatrész nepper{:D} csak a sokéves motoros tapasztalataimat szeretném jóindulatúan megosztani! Ha valami nem jó,azt is megmondom teketória nélkül,sajnos van egy nem elõnyös tulajdonságom:ami a szívemen,az a számon! |
cblaci | 10479 | 2015. május 13. 16:39 | Válasz erre: 10478 |
Nem volt itt összezavarás, Mikky a hétköznapi életbõl merített egy példát, én pedig errõl beszéltem: http://www.olajinfo.hu/szabvanyok/6-motorolaj-szabvanyok/38-a-jaso-ma-es-jaso-mb-szabvanyokrol Az általad linkelt Motul teljesen jó olaj, ezt senki nem vonta kétségbe. |
fenyooldrider | 10478 | 2015. május 13. 16:21 | Válasz erre: 10470 |
Ne zavarjátok össze ezzel a 'szárzkuplungos,meg autóolaj" szösszenetekkel,amit én mondtam és be is linkeltem{itt:#10444 } MOTUL 5100 10w50 kimondottan 4ütemû motorkerékpárokba való olaj,ami magasan túlteljesíti a mi motorjaink összes paraméterét!!!!!!!! Azért nem a 10w40 est ajánlottam ugyanebben,mert fillér pontosan egyforma az ára a MOTUL 5100 10w40 és a MOTUL 5100 10w50 olajnak,viszont ez jobban bírja a meleget! A száraz kuplungosba tehetõ motorkerékpár olaj is és autó olaj is értelemszerûen,mivel a kuplunghoz semmi köze egyiknél sem az olajnak!! De ökölszabály,hogy bármilyen olajat is használsz,annak dobozán ott kell lennie egy stilizált motorkerékpárnak és a 4T feliratnak! Amelyiken ez rajt van ,az egyértelmûen motorkerékár olaj és van benne kuplung védõ anyag,illetve nincs benn olyan adalék,ami annak mûködését zavarhatná! Természetesen ezen túl figyelembe kell venni a gépkönyvi elõírásokat,attól csak felfele térhetsz el! |