9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Suzuki Inazuma 400 750 1200
Következő oldal

KawaÉvi 10477 2015. május 13. 15:06   Válasz erre: 10471
Csak összejövünk itt egyenruhàsok :)
    

sirgit 10476 2015. május 13. 14:37  
Köszi szépen-még ki tudpm cseréltetni ha azt mondjátok.

10w-50 Repsol 4T szintetukius olaj
    

cblaci 10475 2015. május 13. 11:55   Válasz erre: 10471
Amire figyelned kell az a JasoMa minõsítés, vagyis amin fel van tüntetve csak azt szabad olajos kuplunghoz használni. Motul az egyik legjobb választás az Inához, 10w-40 a gyári ajánlás, de nagyon melegben jobb az 50-es, bár még régebben a Suzuki Power Citynél azt akartam venni de a szervizes le akart róla beszélni, merthogy az itteni klíma nem indokolja a gyári elõírástól való eltérèst. Ha már megvetted használd nyugodtan, jó olaj nem lesz vele gond.
    

Mikky 10474 2015. május 13. 09:38  
Itt lehet csemegezni. Tasi egy igazi javito-szerelo. Javit es nem csak alkatreszt cserelget! Specialista a regebbi gepekben. Sok videot,fenykepet tesznek fel a munkaikrol.
    


Mikky 10472 2015. május 13. 09:26   Válasz erre: 10471
Nem az a lenyeg,hogy 10w/40 vagy 10w/50. A fo lenyeg,hogy nehogy autoba vagy szaraz kupplungos motorba valo legyen,mert azzal csuszhat az olajban futo kupplung. Ha azt rendelted,amit Fenyo ajanlott,az biztos jo lesz.
    

sirgit 10471 2015. május 13. 08:31  
Mikky-véletlen- szintén zsaruként nyomom, és szintén óvatos duhaj vagyok :D motorral!-Féltem,sajnálom és ha esõ kap el, õt jobban sajnálom :)

Az olajjal kapcsolatos hozzászólásod nem értem, illetve ezek szerint rossz olajat rendeltem?
fenyõ hozzászólásában olvastam a 10w-50 -t,gondoltam rápróbálok, eddig 10W-40 volt.
    

Mikky 10470 2015. május 13. 06:44   Válasz erre: 10465
Olajhoz egy jo tanacs. Egy baratom nem sajnalta a penzt olajra. Vett egy Motul olajat. Jo dragan! Aztan egy kupplungot!!! Tortent,hogy megcsuszott a kupplungja. Mondom,uj surlodo lamella garnitura,rugo es kesz. Osszerakjak de tovabbra is csuszik! Atmegyek hozza. Olyan nem lehet. Szetszedem. Minden reszet tuzetesen atnezem. Nem egy bonyolult szerkezet. Nincs holtjateka,tehat kiemel alapbol. Meg van a hiba. Beallitjuk. Minden oke. Cigiszunet. Megtorlom a kezem es gyanus,hogy olyan,mintha WD40 volna. Add ide azt az olajos flakont. Ducatiba valo olaj!!! Az pedig szaraz kupplungos!! Tele surlodas csokkentovel!! Vett egy vagyonert specko olajat. Aztan kupplung lamellat. Teljesen foloslegesen. Olajcsere utan tokeletes lett!
    

Mikky 10469 2015. május 13. 06:04   Válasz erre: 10468
Szo szerint igy van. A Continental es a Metzeler mindig megoszto gumi. Ki szidja,ki dicseri. Egy nagyon fontos dolgot ne felejts. Evekre dontesz. 10-20 ezer forint ne szamitson. Egy jo gumival elmeny a motorozas. Egy nem neked valoval meg kinlodas. Egyik baratom(rendor es nem milliomos) mindig elmaradt tolunk az 1200-es Bandit-javal. Mondom,mi van? Csuszik,bizonytalan. Vette sorra a nehany millimeteres hasznalt hatsokat. Conti,Metzeler,Michelin,Dunlop. Persze meg veletlenul se olyat mint az elso. Aztan egyszercsak zold utat kapott a szukos koltsegvetesukbol es vett egy garnitura Michelin Pilot Road 4-est parban. Ujjongott!!! Egy masik motorra ult. Siman jon azokkal,akiktol fenyevekre lemaradt eddig. 3000 Km utan meg alig latszik,hogy kopna. Hozza kell tennem,hogy Tamas ovatos duhaj. Belehalna a banatba,ha elesne. Tehat ennyit szamit egy jo gumi.
    

fenyooldrider 10468 2015. május 13. 05:13   Válasz erre: 10466
Az elsõt nem ismerem,a második viszonylag jó túrázni,kevéssé is kopik,a harmadikat választanám,ha magamnak választanám!
Amúgy legjobban egy 2-3 komponensû gumival járnál te is,mivel ennek a közepe a keményebb része,így sokkal késõbb kockásodik ki!
Sajnos annál aki nem jár rendszeresen hegyek közé karcolni,fõleg túravasaknál ez a kockásodás viszonylag hamar bekövetkezik!
    

cblaci 10467 2015. május 12. 21:43  
Gumi terén nincs olyan profi szintû tapasztalatom ami alapján kiegészíthetném Fenyõ és Mikky hozzászólásait. Eddig javarészt Bridgestone-t használtam, gyárilag is azzal szerelték az Inákat, még a legelsõ gumija volt rajta amikor vettem. Pályázni nem járok és közúton se feszegetem a határokat, most legutóbb hátulra Bridgestone BT023-at vettem, kettõs komponens, több mint 16ezret futott de még van benne szerintem 2-3ezer.

A plexit én is hasonló módszerrel faragtam mint Fenyõ, berajzoltam de úgy hogy egy kicsit íves legyen a teteje, aztán 1mm-es 115-ös flex-el faragtam ki, de hagytam a vonalhoz képest 1-2mm-t, majd csiszoló korongra váltottam aminek oldalával még tovább igazítottam a széleket. A végleges peremet elõször durva csiszolóvászonnal alakítottam a szamárvezetõ vonalig, majd 500-as és végül 800-as vízpapírral alakítottam ki a végsõ állapotot.

A motor szempontjából a gyári kipufogó a legjobb, nyilván egy dörmögõsebb mélyebb hang élvezetesebb muzsika, ez viszont hosszú úton zavaró is lehet. Az én karbon dobom is olyan szépen szólt hogy ihaj, aztán amikor 6-700km-t lenyomtunk még este is zúgott az agyam... Szerintem tartsd meg a gyárit eredeti állapotában, ha pedig szeretnél próbálkozni 10ezer környékén vehetsz használt sport rottyantót.
    

sirgit 10466 2015. május 12. 21:10  
Nézzetek csak mit találtam?! Szerintetek motorgumiban is megnyerõ márka a Continental?
http://www.motortire.hu/continental-contimotion-m-180-55r17-02440880000

vagy

http://www.motortire.hu/bridgestone-bt014r-180-55r17-78310

vélemény?

http://olcso-gumi-felni.hu/continental-contisportattack-180-55-r17-73-w2

    

sirgit 10465 2015. május 12. 20:53  
Köszi fenyõ és mikky

Kipuf marad-a plexit pedig nézegettem délelõtt többször is kézbe vettem,sõt annyiszor hogy a feleségem rajtam röhögött- aztán az is maradt.-

viszont az olaj 10w-50 Repsol és az ajánlott levegõ és olajszûrõ szintén.
Gyertyákat tavaly kidobáltam,így azok maradnak-
Hétvégéig döntök a gumiról is,aztán pénteken szerelõ barátom bedobálja a cuccot a gépbe, szinkron és szelephézag állítás és jöhet a nyár :)
    

Mikky 10464 2015. május 12. 18:52   Válasz erre: 10438
Pirelli Angel ST. Ha parban veszed,akkor joval olcsobb. 47-et fizettem egy hatsoert. Ugyanez parban 63 lett volna. Szetb...ta a gumis,ezert kellett csak a hatso. Allitolag 9-10 ezret is elmegy. A sajat tapasztalatom:elmeny lett a motorozas. Tokeletes a reakcio atadasa. Szinte,mintha a kezedet huznad az aszfalton. Annyira erzed. Ha forszirozod es megcsuszik,akkor se esik ki alolad. Abszolut biztonsagos. Jol tapad(vizen is),nehezen kopik. A Bridgeston S20 EVO is szuper jo gumi,csak sokkal hamarabb elkopik. A Michelin,meg nagyon sportos gumi. Erre a gepre en nem vennem meg,mindamellett,hogy az is szuper jo!
    

fenyooldrider 10463 2015. május 12. 16:10   Válasz erre: 10462
Sok vasamra faragtam plekót,mindig kisflex-el,vékony,kopott vágótárcsával,ez inkább olvasztja és koptatja,így nem törik!
A gyári kipudhoz nehogy hozzányúlj,ha szétvágatod akkor se csendes,se sportdobnak nem lesz jó!!
Ez tapasztalat,sokan anno úgy jöttek hozzám,hogy ´szétvágtuk a gyári dobot,hogy kicsit hangosabb legyen"!
Mondanom sem kell mindegyik elbukta,és visszaalakítani sem lehet,mivel direkt úgy rakják össze,hogy ne lehessen átalakítani!
Majd bulin mesélek ezekrõl a dolgokról,ha érdekel!
Ha sportdobot akarsz egyszerûbb venni egy szép használtat a gyári DB killerével,aztán csinálni hozzá egy összekötõ csövet,azzal nincs gond,és szépen is szól!
Mûszakira meg vissza a gyári!
Errõl jut eszembe,pénteken megyek vele mûszakira s KPM-hez:D!
    

sirgit 10462 2015. május 12. 07:39  
Köszi az ötleteket-
A gyári kipufogóval én úgy vagyok hogy jó lenne ha kicsit öblösebb lenne, de nem merem kipakoltatni mert a lentiekben írtak engem is zavarnának, magyarul ha a gépet a jelenlegi "szerelõm" nem tudná a kipufhoz hangolni.
CBlaci,szép az a plexi-nekem tetszik-lehet hogy faragok az enyémbõl,csak ki kell találnom mivel vágjam hogy ne pattogjon végig a vágás szélnél.-


Itt már levettem:-(képek)

    

fenyooldrider 10461 2015. május 11. 20:18   Válasz erre: 10459
Hát én is jártam így cégautóval,az történt,hogy elõször a cégnek küldik ki,mint tulajnak a csekket,a cég,ha nem humánus,akkor ezt visszaküldi a menetleveleddel együtt és nyilatkozik,hogy te vezetted a gépjármûvet,innen már nincs határidõ,mivel ettõl kezdve már folyamatban lévõ ügynek számít!
Ezután neked küldik a csekket,azzal a hülye kérdéssel,hogy beismered-e,hogy te voltál a gyorshajtó!
Sajnos ez nem egyszerû!
A dobom nem hangos,van benne DB-killer,úgyhogy viszonylag kulturált!
    

cblaci 10460 2015. május 11. 19:34   Válasz erre: 10458
Még össze is hasonlítottuk testvérem hát már elfelejtetted, enyém a kinézetre egyszerûbb a tied meg a díszes végû dizányosabb, vagy minek híjják ;-)
    

cblaci 10459 2015. május 11. 19:33   Válasz erre: 10453
Akkor nálad pont a gyári értéken vannak a pilotok, érdekes hogy a nyitott dobhoz ez lett a megfelelõ, a lényeg hogy ezt szereti a gép.
Szép a dob, kérdés mennyire vannak rákattanva a rendõrök... bár nálunk nem nagyon hallom hogy vergõdnének miatta. Itthon akkor vagy szimpatikus ha húzod a szarvát mint az állat, õk meg jól lefotózhatnak a lesipuskájukkal. Most várok én is egy büntit, bár már eltelt egy hét de azt mondták még ne legyek nyugodt mert volt aki 2hétre kapta meg. Cégautóval voltam és üzemzavarhoz igyekeztem... persze ezt magasról leszarják õk is és a fõnökeim is :-)
    

Billigpeter 10458 2015. május 11. 19:30   Válasz erre: 10457
Hát ezt bebuktam!
Valamiért úgy emlékeztem, hogy az új dob is az ezredesé.

    

cblaci 10457 2015. május 11. 19:22   Válasz erre: 10455
Köszi! Akkor jól emlékeztem.
Szóval a gyári pilot állás 2 és egy negyed fordulat, az ezres gixxi dobbal 2,5 volt jó, most a 750-es gixxi dobbal kerek 2fordulat a nyerõ.

Sirgit: A motort karbonnal vettem de gyárit szerettem volna, találtam is de lelakott volt és drága... akkor inkább vettem egy ezres dobot, szép hangja volt de nem éppen illeszkedett a ccm-hez. Ez végül egy Kovács Peti féle izgalmas Erdély túrán megoldódott a Jadolina vízesés közelében, amikor a múrvás úton betakaróztam a motorral... a dob vitte el a balhét, más szerencsére nem sérült, csak a kormányvéget kellett újrafesteni.
Akkor vettem Szegedrõl egy újszerû 750-es dobot, na az már jobban illeszkedett a motor habitusához és azóta is hûen szolgál.
A plexi nekem se tetszett, puig mini van de azzal is úgy vagyok mint a szoknyával, vagyis minél kisebb annál jobb, viszont annyi mégis csak kell ami takarja a mûszeregységet.
A vágás kicsit körülményes de megoldható, aztán megfelelõ vízpapírral eldolgozható a vágott felület és mindjárt szexisebb a fejrész. Mutatok képeket amin a 750-es gixxi dob is látszik és a plexi is.
    

Billigpeter 10456 2015. május 11. 19:18   Válasz erre: 10454
Ha jól csalódom, csak nekem van rajta 750-es gixxer dob, a Lacién az ezredesé van :-)
Én azért cseréltem le a gyárit, mert egy jól sikerült bukfenc miatt elég rendesen össze volt törve. elõször egy házilagos nyitott 60-as dobbal próbálkoztam, de nem sikerült rendesen hozzáállítani a gépet, az alsó fordulatszám tartományban baromira nyomatékszegény lett, csak kínlódott a motor. pedig jó hangja volt, motorféknél, gázelvételkor sortûzszerû fegyverropogással :-)
aztán feladtam a harcot a próbálkozással, akkor került fel rá a gixxerdob. ezzel meg vagyok elégedve, hangosabb egy kicsit, mint a gyári, öblösebb, mélyebb hangja van, mert kiszedtem belõle a katalizátort (mondjuk az a gyáriba se volt), valamint visszatért a nyomaték is az alsó fordulatszámoknál.
az elsõ kép a nyitott dörgõ, a másodikon a gixxerdob
    

Billigpeter 10455 2015. május 11. 18:57   Válasz erre: 10451
Szia Laci!

Megnéztem a manualban, 2 1/4 a gyári érték.
    

fenyooldrider 10454 2015. május 11. 17:24   Válasz erre: 10452
Nálam az az érdekes helyzet,hogy a saját magam által készített és eladott sportdob van a gépemen!
Anno még sportdobokat csináltam savállóból,aztá pár éve abbahagytam,viszont azt a motort vettem meg ismerõstõl,akinek én csináltam anno a dobot is:D!
Így aztán hazatért a kicsike apucihoz!
Nem hangos,inkább szép mély hangja van,persze katalizátor nincs benne,ezért van az én vasamnak más beállítása,mint egy gyári Inának!
A többieknek nagyrészt gyári van,meg Gixxer 750 dob azt hiszem!
Dob:

    

fenyooldrider 10453 2015. május 11. 17:13   Válasz erre: 10451
A pilotok ha jól emlékszem,valahol a 2 +1/4 környékén vannak,de ezt már a sportdobhoz állítottam szintén!
Tényleg örülnék én is,ha valaki azt mondaná,hogy ez,vagy az a szûrõ a tuti,a lepróbált megbízható darab,persze a 750-hez,mert az 1.2 nem ilyen kényes erre!
    

sirgit 10452 2015. május 11. 08:42  
Köszönöm srácok, így nem kellett ollózgatnom-
Fenyo-már megrendeltem a levegõszûrõt amit linkeltél, de az alábbiak szerint akkor elképzelhetõ hogy "köhögni" fog a gép?-

Olajat eddig én 10w-40 repsol-t öntöttem, igaz még csak 1 olajcserén vagyok túl mióta nálam van.-
Gumiban még mindig nem döntöttem, de köszönöm a linket így is-
(minden oldalt elmentettem,remélem nem lesz sûrûn szükségem rá.

Még egy kérdés:
A képemen látható plexi nekem nem tetszik a mocin (magasnak találom) így le is vettem, viszont azért mégiscsak kellene vmi :)
Nincs valakinek eladó a kisebbik plexibõl?-vagy nem szeretne egy nagyobbat (enyémet)

2. Gyári kipufogót használjátok, vagy van köztünk olyan aki mást dobott rá, akár kényszerûségbõl is.?


    

cblaci 10451 2015. május 10. 20:24   Válasz erre: 10450
Mennyire állítottad a pilot-okat? Nekem hajszálra 2egész fordulatra van kitekerve mind, pillangó szinkron után úgy lett a legjobb, a gyertyákat is néztem most olajcserekor, szép egyforma mind és a fogyim is 5liter alatt van normál túratempóban, kerülve az autópályákat.
Ezt a szûrõ církuszt pont egy gixerestõl hallottam elõször aki szerelõ is, Billig Peti motorja is volt már nála, az elején nekem is õ nézte át. Szóval neki is volt szûkítõje de érdekes módon volt olyan szûrõ amihez nem kellett... ezért lennék kíváncsi a megfelelõ típusra, mert feltételezem hogy egy azonos típusnál nem lehet akkora szórás amit észre vesz a motor... bár a mai világban ahol az a gyanús ami nem kínai... szóval a fene se tudja :-)
    

fenyooldrider 10450 2015. május 10. 20:01   Válasz erre: 10449
Azt rendeltem,amit ott linkeltem is,nem említettem semmi mást,csak a Suzukis cikkszámot,aztán ezt küldték!
Amúgy én sportdobot használok,amihez kicsit több levegõ kell,lehet,hogy ezért nem érzem ezt a torpanást?
Én akkor cseréltem szûrõt,amikor a szelepeket állogattam,meg akkoriban állítottam be a pillangó potmétert is,meg akkor volt a karbitisztítás,beállítás,stb !
Lehet,hogy simán hozzáállítottam a vasat ehhez a légszûrõhöz? :D
Azt mondtam akkor is,hogy kicsit lassan ment a beállítás,meg menni kellett vele többször,mire összeállt!
Most viszont jó a vas!

Idézet:Azt mondod hogy amit rendeltél az is Hiflo és gyárinak hírdetik de jelöletlen dobozban kaptad kézbe...
Ezen egyáltalán nem vagyok meglepõdve,az Opelemhez az összes gyári alkatrész sima fehér papírdobozban jön,pedig azt a saját gyári beszállítója hozza!
    

cblaci 10449 2015. május 10. 17:44   Válasz erre: 10448
Nekem továbbra sem kerek a történet. A legelsõ szûrõn (amivel vettem a motort) csak egy fehér jel van és van benne szivacsbetét is, de semmi szám, vagy betûjelzés nincs, azzal mindenkor jó volt a gép. A Hilfoval hidegebb idõben (10°C alatt) alacsony fordulaton torpant, abban is volt szivacs és a szája is vissza volt hajtva, tehát nem az 1,2-es 3503-as szûrõjét adták helyette, vagyis kizárt hogy nem belevalót vettem. Azt mondod hogy amit rendeltél az is Hiflo és gyárinak hírdetik de jelöletlen dobozban kaptad kézbe...
Mi van akkor az Adivával amit még hónapokkal ezelõtt linkeltél hogy az a gyárilag megfelelõ?
A szûrõ anyagában van a megoldás, vagyis a légáteresztési ellenállásában, errõl beszélt nekem a szerelõ srác is akinek javaslatára kipróbáltam a szûkítõt, azóta semmilyen problémát nem tapasztaltam. Mondjuk ha hidegben nem használod a gépet akkor ezt nem is veszed észre, mert tényleg csak 10°C alatt volt érezhetõ a jelenség és csak a 3604-es HifloFiltroval, próbából visszaraktam a régit és tökéletes volt vele a motor.
    

fenyooldrider 10448 2015. május 10. 15:35   Válasz erre: 10447
Igen,elfelejtettem akkor elmondani a végkifejletet,megrendeltem a gyári Suzuki cikkszám alapján és egy felirat nélküli dobozban egy HifloFiltro szûrõt kaptam,{rá van printelve a szûrõ lemezére} ekkor elkezdtem még jobban beleásni magam a témába mérgemben,aztán rájöttem,hogy ez a gyárival megegyezõ alkatrész a TÜV szerint is!
Egy link érdekességnek: https://www.motobikeshop.eu/en/filtru-aer-suzuki-gsx750-cod-oem-13780-03f00
Ezt csak a 750-hez írja,az 1.2-nek más a HF száma,csak sok bolt{os} nem ért hozzá,azért írják mindkettõhöz bármelyiket!
Amúgy az 1200-asnak HFA3503 a száma és nem is írja alatta a 750-et! http://levegoszuro.arukereso.hu/hiflofiltro-hfa3503-motorkerekpar-levegoszuro-1db-p109576149/
Szerintem sokakat az tévesztett meg,hogy pontosan egyformák méretileg,formailag,sõt simán beszerelhetõek,mert minden stimmel,csak a légáteresztõ képességük más-más,de persze ez nem látszik!
Egy dolog látszik,hogy a 750-nek van +egy szivacs csõ a belsejében ,az 1.2-ben viszont nincs!
Meg gondolom a boltban elõvették valakinek ezt a két szûrõt {a ´hozzáértõ eldó"}azzal,hogy egyformák,de az egyik fele árban van!
{Persze,de itt pont a 750-esé a dupla árú sajnos!}
Legtöbbünket ez meg is vezetne,ráadásul megbízunk a boltosban,mivel minden csavart nem ismerhetünk!
Ezt anno elfelejtettem megírni prológként,pedig tanulságos,talán még most sem késõ...
Azóta is az van benne,nekem hibátlanul dolgozik!
Ismétlem,nem márka,vagy méret szerint,hanem gyári GSX 750 Inazuma cikkszám alapján rendeltem anno,és a küldött dobozon nem is volt semmi felirat,csak a szûrõtesten!
Úgyhogy aki gyárit rendel szerintem az is ezt kapja:D!
Amúgy a HFA3604 alatt szinte csak a mi 750-es vasunkat írja,ott nem szerepel az 1.2!



    

cblaci 10447 2015. május 10. 12:57   Válasz erre: 10444
Fenyõoldrider: a levegõszûrõrõl beszélgettünk itt a fórumon nem olyan régen, vagyis hogy a Hiflo csak méretben egyezik meg, a légáteresztése viszont nem teljesen mert az 1,2-eshez is ugyanazt gyártják, tapasztaltuk (te is a gixernél), hogy hidegebb idõben torpanhat vele a 750-es.
A 9708-as hozzászólásodban volt ez a link amit elmentettem: http://www.webrobogo.net/webshop/Legszurok-Vicma/LEGSZURO-SUZUKI-GSX-750-89-05-GSX-750-S-KATANA-84-86-
Legközelebb én ezt rendelem, bár a Hiflo is jó egy szûkítõ gyûrûvel, árban viszont nincs akkora különbség hogy érdemes lenne vele kinlódni, amúgy is csak 18ezrenként kell cserélni.
    

inazuma400 10446 2015. május 10. 12:06  
Köszönöm! :) eddig sose volt 4ütemû motorom, most minden új nekem, biztos lesz még pár buta kérdésem! de ez csak azért van mert nagyon szeretem õt és nem akarom h bármi baja legyen! :)
    

Gyuszmo 10445 2015. május 10. 11:02   Válasz erre: 10420
Péter, a szerelõ javasolta, de 35000km-el korainak tûnt, ezért kérdeztem rá. A motort tavaly áprilisban vettem. Elõzõ tulaj esett/csúszott vele. Az elsõ villa teteje is horzsolt, a tank kikalapált helyreállított, az után gyártott kormányt kicseréltem elvileg az eredetire. A kilométeróra törött (kávés doboz szerûségbõl van összetákolva, de az új az 58k).
Sok apró szépséghibája van, ezeket lassan próbálom helyreállítani. Hét elején megy vezérmûlánc cserére, + ha valamit észrevesznek akkor rendbe rakják.
Remélem nem fogok csalódni a Régifóti úton lévõ szerelõnél.
    

fenyooldrider 10444 2015. május 10. 09:35   Válasz erre: 10438
Gyárival megegyezõ,én ezt a márkát használom minden járgányomba:
HifloFiltro olajszûrõ: HF138 http://motoralkatresz.eu/termekek/HifloFiltro/HF138_olajszuro/
HifloFiltro légszûrõ:HFA3604 http://motoralkatresz.eu/termekek/HifloFiltro/HFA3604_levegoszuro/
Olajat én a MOTUL 5100 10w50 http://www.formula3000.hu/shop/motul-10w50-motul-5100-p-5206.html
Persze ezt mindenki maga dönti el,nekem nagyon beváltak!
Neked nem merem ajánlani az én kedvenc gumimat,mert ezek sportgumik,drágák és viszonylag gyorsan elkopnak {kb 5-8ekm}
túratempónál is!
Cserébe viszont igen gyorsan felmelegszenek és iszonyúan tapadnak!
Nekem a kedvenceim:Bridgestone S20
http://www.tesztmotor.hu/muhely/motorgumi_akademia_1_resz

és a Michelin Pilot Power 3 :http://www.tesztmotor.hu/muhely/motorgumi_akademia_3_resz


    

Kovacspeter 10443 2015. május 9. 22:58   Válasz erre: 10439
Igen, ez teljesen normális, ne aggódj.
    

Kovacspeter 10442 2015. május 9. 22:57   Válasz erre: 10438
Üdv!
Részemrõl a gyári szûrõket szoktam preferálni. Azzal biztos nincs probléma. Ha u.gy-t akarsz, abból azért valami normális gyártótól valót érdemes választani, Mann, Hiflo, ilyesmi. Az olajszûrõnél nincs sok különbség árban a gyárihoz képest, a levegõszûrõnél nagyobb az árkülönbség. De hát azt úgyis csak 18 ezrenként kell cserélni.
A gumi az nehéz kérdés. Milyen gumesz van jelenleg hátul?
Szépen egyben van a gép.
    

Kovacspeter 10441 2015. május 9. 22:45   Válasz erre: 10433
Laci, ahhoz nem kell augusztus;-)
    

Kovacspeter 10440 2015. május 9. 22:44   Válasz erre: 10436
Helló Dani!
Ezek szerint megvagy még.
Hány km-nél jár az Inazumád?
    

inazuma400 10439 2015. május 9. 18:51  
Üdv! ez lehet h egy buta kérdés lesz, de abban ugye nincs semmi rendellenes hogy motorozásból jövet amikor leállítom a gépet pattog még a kipufogóm, ez az én mocim sajátossága v más is tapasztalta? gondolom ez csak azért lehet mert hogy tágul meg hül meg stb, ugye?
    

sirgit 10438 2015. május 9. 14:41  
Sziasztok-elégé régen voltam itt a fórumon, de az Inazuma megvan, és meg is lesz :D
Írjátok a lustaságomra, de nem tudná valaki leírni a levegõszûrõ-olajszûrõ típusát?
Érdekel az is ki milyen olajat használ szívesen,illetve melyik jött be?

A hátsó gumit cserélném,ezért ha valaki megosztja a tapasztalatait szívesen fogadom, nekem a jelenlegi eléggé keménynek tûnt,örülök is hogy cserélnem kell!

(lehet tettem képet is, remélem sikerült)

Üdv Mindenkinek-széles utat-
    

cblaci 10437 2015. május 9. 08:53   Válasz erre: 10436
Szeva!
Nemrég voltál emlegetve, vezérlánc csere volt a téma. Olvasgass vissza és a túrakiírások között nézd meg a június 19-20-21 idõpontot, ha pedig ráérsz gyere!
Úgy látom azóta is történtek változások, szívesen körbenézném újra a vasat, van aki csak szombatra tud elszabadulni, szóval van alternatíva.
Örülök hogy benéztél! :-)
    

Majtika23 10436 2015. május 9. 08:46  
Üdvözlök mindenkit.
Rég jártam itt a fórumon, viszont a motorom még mindig megvan.
Tegnap mikor álltam be a garázsba eszembe jutottatok és gondoltam lövök egy képet, hogy meg vagyunk még.

    

KawaÉvi 10435 2015. május 9. 06:57  
Nekem a rendõrséggel eddig sajnos csakis rossz tapasztalatom volt. Motorosként meg fõleg. Pedig a helyi motoros rendõröket ismerem, hisz az Õ telephelyükön szokott lenni a vezetéstechnikai tréning. De most részletekbe nem folyok bele, majd a találkozón :-)
    

fenyooldrider 10434 2015. május 8. 20:49   Válasz erre: 10430
Ez az egyes,alapjárat valószínûleg központi utasítás lehetett,hogy ''''tüntetgetünk,tüntetgetünk{?} akkor szopjatok de persze szabályos keretek között!
Amúgy nekem is csak jó tapasztalataim vannak motorosként,nem szoktak basztatni semmi jogtalan dologért,illetve,ha van módjuk segítenek is!
Tavaly Keszthelyen volt egy erre értékes példa,kb 10-en mentünk konvojban,egy mellékútról kanyarodtunk ki a fõútra,persze full forgalom volt mindenhol!
Balra fordultunk,mivel volt egy kis szünet a fõút forgalmában az elsõ 7 motoros kifordult,de mi beragadtunk és látszólag sokat kellett volna várnunk a sorunkra!
De szerencsére egy rendõrautó ért oda a fõúton jobbról,megállt,feldobta a kék villogót,aztán intett,hogy gyertek srácok,forduljatok ide elém!
Na ezután mit mondjak,rossz arcok a rendõrök?
Ilyet sosem mondtam,sõt általában segítettek motorosként,persze nem kell õket provokálni,okoskodni,aztán mindenki mehet a dolgára jó érzéssel,gond nélkül!
Amúgy van néhány motoros rendõr haverom,nagyon jó arcok,jókat dumálunk civilben,rengeteg jó történetet tudnak ahol segítenek,vagy megijesztették a motorost,mert az azt hitte,hogy õ a Rossi,aztán mégis elkapták,de a végén röhögve elengedték!
    

cblaci 10433 2015. május 8. 19:38   Válasz erre: 10432
Mondjuk egy Nagy-Bihar off-road mászás augusztusban... :-)

Lacit még nem értem el, ha sikerül vele beszélni majd hívlak!

    

Kovacspeter 10432 2015. május 8. 00:01   Válasz erre: 10425
Laci írását még csak annyival egészíteném ki hogy nagyobb esõben, huzamosabb ideig közlekedve, hûtõtakaró nélkül nem éri el az olajhõ a 60 fokot.

"Egyébként a GSX 1400-on gyárilag is van, gondolom nem véletlen, bár egyik ismerõsöm azt mesélte, a 100ezer km alatt talán 3 alkalommal hallotta bekapcsolni."
Jöjjön el egy általam szervezett Erdély-túrára. Ott fog menni rendesen az a ventilátor;-)
    

Kovacspeter 10431 2015. május 7. 23:52  
Ja, meg hát hallottam én is jó párszor hogy az olajhûtés nem jó, megsül, ilyesmi... hm. Persze modernebb a vizes, node ha minden rendben van azoknak sem kellene felforrni.
Na meg a másik dolog ami közszájon forog hogy a karburátoros gépekkel több a baj, az injektorosokkal nem szokott gond lenni.
Dehogynem szokott... és a javítás is jóval többe kerül.
    

Kovacspeter 10430 2015. május 7. 23:42   Válasz erre: 10421
Nem voltam ott, de jó nagy geciség volt a felvezetõ rendõrök részérõl egyes alapjáraton csúsztatott kuplunggal araszoltatni a társaságot, és még röhögni is a felforrt vizes kiállókon. Bár nekem a rendõrökkel eddig általában pozitív tapasztalataim voltak, egy-két esetet leszámítva. De hát õk is emberbõl vannak, orvosból, pékbõl stb. is találni silány jellemet, akihez be nem teszed a lábad és még lehetne folytatni a foglalkozásokat. Nem szabad általánosítani.
Egy-két éve történt eset: Megyek a 33-as fõúton autóval, útfelújítás, kilométerek óta mindenütt 40-es tábla, de vasárnap lévén állt a munka. Beérem a sor végét, tartják a 30 km/órát. Már kezdem elunni a dolgot, amikor egy vadbarom audis bõ 100-al kielõzte az egész sort. Eluntam a banánt, kielõztem én is úgy 50-60-al. Csakhogy a sorban elõl a második vagy harmadik kocsi rendõrautó volt.
Persze utánunk jött, le is állítottak. A rendõr elõször hozzám jött elkérni az iratokat. Kérdezi:
-Tudja miért állítottam meg?
-Tudom.
Ment elõre az Audishoz is, ott már hosszasabb volt a beszélgetés, de nem lehetett hallani mirõl, azaz majd csak utólag lehetett sejteni.
Visszaszállt a rendõrautóba, majd amikor hozta vissza az iratokat megint leragadt az audis kollégánál, de a beszélgetés végét már hallottam felhúzott ablaknál is, a rendõr felemelt hangját:
-Még mindig nem érti? Minden útkeresztezõdés után elõzni tilos tábla van elhelyezve. Ha én ki tudom várni a soromat, akkor önnek is ki kellene. A vége az lett hogy az Audist megbüntette, nekem meg visszaadta az iratokat a következõ mondattal: Kovács úr, a jóindulatomnak köszönhetõen eltekintek a büntetéstõl, most csak szóbeli figyelmeztetésben részesítem.
Ennyi a történet, ha az audis forma nem powerkedik, valószínû õt is elengedte volna.
    

KawaÉvi 10429 2015. május 7. 21:56   Válasz erre: 10427
Nekem a Laci órája jobban tetszik. Annál is inkább, mivel nekem is elfér ott ahol neki van rögzítve! Eddig meg is volnánk...csak a vezeték másik vége a probléma :-)
    

inazuma400 10428 2015. május 7. 21:07  
Köszi szépen Laci! fúú ez az óra bejön így h ilyen kicsi! kéne egy h mégis lássam h hányadán áll a dolog, meg akkor majd keresek ilyen temac lapot is és majd megcsinálom, bár azt nemtom h mikor jutok el oda, de nagyon szépen kössz az infókat! :)
    

cblaci 10427 2015. május 7. 19:24   Válasz erre: 10426
Maszek dolog, régebben kartonból csináltam de Kovács Petitõl kaptam vékony hõálló Temac lapot méretre vágva, felül a két válla nem engedi kicsúszni a hûtõrács alól, nem kell kötegelõ simán felülrõ becsúsztatom 2másodperc alatt. Ez a fél, de van teljes lapom is, bár az van használva a legkevesebbet.

Korábban mutattam már ezt a digit mérõt: http://www.egumotors.hu/4385-muszerek-meroorak/4129-stage6-homersekletmero-narancs.html
de biztosan van sokféle csak keresni kell.
    

inazuma400 10426 2015. május 7. 18:45  
lehet hogy hülye kérdés de a hûtõ takaró az maszek dolog kartonból és gyors kötözõbõl v pedig van rendes rávaló? és hogy ilyen olajhõfokmérõt hol lehet kapni és h esetleg lehet e vmi kompaktabb méretben? mert szép h kerek meg minden, de én el tudnék képzelni egy kis digitális kijelzõt amit elbujtatok vhol.

    

cblaci 10425 2015. május 7. 18:18   Válasz erre: 10421
Egy keveset még én is szeretnék morfondírozni az olajhõmérõn, kicsit kisebb nyomatékkal és felkiálltó jelek nélkül, tényleg csak úgy mintha hangosan gondolkodnék ;-)
Szerintem az "elviseli" és az "üzemszerû" közötti különbség az ami miatt én felszereltem az olajhõfokmérõt. A történet a Pádisig nyúlik vissza, ahol elõször 5 éve jártam, akkor még nem csak a meleg okozott problémát, hanem a végig murvás út is amihez komoly emelkedõk társultak. Peti motorján akkor már volt hõmérõ és mondhat nekem bárki bármit, jó volt tudni mennyi az annyi. Vagy említhetném Billig Petit amikor az überdizájnos hûtõdísze korlátozta a hûtõje hõleadását a zsámbéki túrán, mert bizony ott is az óra mutatta meg hogy ideje levenni, még ha jól néz ki akkor is. Szólt már itt a morfondír arról is, hogy az alulhûtöttség (hûvösebb idõben) is figyelemreméltó probléma, hiszen üzemi hõfok alatt se szerencsés motorozni, még ha "a mindent elviselõ"-nek magasztaljuk is az Inazuma blokkot. Tavaly március végén reggel 4°C volt amikor elindultunk Erdélybe, takart hûtõvel 70°C-os olajhõmérséklet volt a tetõ... persze végigmehettünk volna takaró nélkül is 50°C-os olajjal, tutira kibírta volna, de mégis jobban éreztem magam úgy, hogy nem csak én öltöztem fel hanem a motor se "fázik". Azt is tudjuk hogy nincs termosztát ezért nem várhatjuk (0 és 40°C külsõ hõmérséklet között) az ideális olajhõmérsékletet, persze a hûtõt takargatásra is lehet mondani hogy hülyeség, pedig csak néhány másodpercet vesz el az idõbõl, ehhez viszont kell a hõfokmérõ mert egyébként mi alapján választanánk ki a fél, vagy az egész takarót...
Peti hûtõventillátorát is nagyon irigylem, mi kipróbáltuk ezeket a motorokat mindkét szélsõség között és megtapasztaltunk egyet s mást, ezért lehet még az idén felszerelem én is. Egyébként a GSX 1400-on gyárilag is van, gondolom nem véletlen, bár egyik ismerõsöm azt mesélte, a 100ezer km alatt talán 3 alkalommal hallotta bekapcsolni. Hangos gondolkodásommal újra visszatérek oda, hogy amikor motorozunk nem csak a nagyon meleg létezik, ez a kép a tavaly márciusi "hideg" túrán készült, a képnek akkor nem az olajhõfok volt a mondanivalója, viszont látszik az is, nem pontatlan merthogy a jack aljzat... nem bizony, mert a Petié is hasonló értéket mutatott, pedig akkor is takartuk a hûtõt.
A GS500 másabb kicsivel, ott nincs olajhûtõ amit takargatni lehetne, ez az elõzõek szempontjából ellentmondásos is lehet, viszont az olvasható róluk szeretik az olajat, fõleg forszírozott tempóban és melegebb idõben, vagyis ott talán a nagyobb illesztésekkel tették elviselhetõvé az idõjárástól függõ szélsõségeket, de ezt jobban tudná egy olyan tulaj aki legalább annyira ismeri a GS-t mint mi a sajátunkat.
Szerintem.
    

fenyooldrider 10424 2015. május 7. 17:52   Válasz erre: 10423
Ezt a 'félkuplungolásos"doldot azért is írtam le,mert ez melegíti mindennél jobban az olajat,mivel az a szerencsétlen próbálja elvinni a kuplung súrlódása közben keletkezõ rengeteg hõt is,ráadásul ugyanúgy kell tennie máshol is a dolgát!
    

tipós 10423 2015. május 7. 09:32   Válasz erre: 10421
Ott voltam én is,még menõben el is taknyoltam a zx9-el...
Fent mentünk már a hídon,amikor a pesti alsó rakparton nem láttam a sor végét!És tényleg igy volt,végig kuplungolva kellett menni,ritkán lehetett egy picit gyorsabban!
    

hacse 10422 2015. május 7. 09:31  
Azt szokták "hazudni", hogy a motorolajok 180-200 fokos hõmérsékletet kibírnak minimum, ugyanakkor a víz forráspontja 100 celsius alapesetben , nyomás alatt meg talán 110 fok körül van. Hogy az alkatrész tágulásokat mennyire kalkulálták be azt nem tom, csak sejtem. De ami a lényeg ; olyan van , hogy olajkályha, ellenben olyan , hogy vízkályha nincsen. :o)))

Más téma ; most már 1- 2 nap és pontosan írni fogom a konferenciával kapcsolatos létszámot és az érkezéssel kapcsolatos dolgokat, igyekezni fogok!
    

fenyooldrider 10421 2015. május 7. 05:16   Válasz erre: 10418
Erre az olajos melegszik-e kérdésre van egy pici történetem!
2007-ben volt egy Rrace Demonstráció,nevû megmozdulásunk,{ami azért lett rendezve,hogy olcsóbb legyen a matricánk,parkolhassunk a járdán ingyen,használhassuk a buszsávot és elõre gurulhassunk a pirosnál,stb}mint most már tudjuk,sikeres lett a történet!
Persze a sajtó igyekezett elsunnyogni,elbagatellizálni a dolgot,azt mondták a híradóban,hogy pár száz motoros........
Ehhez hozzáfûzném azt,hogy az én karszalagom a 27.722 sorszám szerepel és a Dózsa György út fullon tele volt parkoló motorokkal,mind a 4 sávban,teljes hosszában!
A szervezõk kihangsúlyozták,hogy nulláról kezdõdött a sorszámozás,ráadásul mi utánunk még egy órán át özönlött be a nép!
Aki ott volt az tudja mirõl beszélek!
A lényeg,felvonulásunk útvonala a Dózsa György úttól a budaörsi M-7 bevezetõig volt,ezt a felvezetést természetesen rendõrautók bonyolították,biztosították,mivel muszáj volt nekik,de azért arra volt gondjuk a keretek és szabályok között,hogy a felvezetõ autó elsõben,alapjáraton gurult végig!!!
Azt mondanom sem kell,hogy ezt a tempót a legtöbb motor csak félkuplunggal,stb tudja,tehát irdatlanul melegszenek a vasak és óriási volt a tömeg!
Akkoriban nekem és a barátaim nagy részének olajos GSX-R 750 -1100 motorjaink voltak,ezeknek egyáltalán semmi bajuk sem volt ezzel a pokoli meleggel,viszont amerre mentünk a felvonulás útvonala mellett mindenhol vizes vasak álltak bukva a vizet,fortyogva ráadásul jellemzõen az újabb típusok,márkától függetlenül!
Nagyon elkeserítõ látvány volt,tudva azt,hogy a kedves autós rendõrök idézték ezt elõ szándékosan!
Ez abból is világos volt,hogy egyedül csak õk röhögtek rajtuk!
Na ezért mondtam anno,hogy az olajhûtés legalább olyan jó,mint a vizes,azt sem szabad elfelejteni,hogy ezt használta szinte az összes motorgyár a sivatagi versenyeken,pedig akkor már régen volt vízhûtés!
Ebbe a vasba ha pld Castrol Power-1 10w50 -es olajat öntesz,bármit kibír,szó szerint,akár indulhatsz a Dakaron is!
Amiket mi használunk olajat,az utcai használat mellett tönkretehetetlen,mert ezt a blokkot már 30{!} éve tervezték ,az akkori olajokhoz!
Nem véletlen nincs rajta hõmérõ :D!

    

Kovacspeter 10420 2015. május 7. 00:56   Válasz erre: 10401
Gyuszmo, a szerelõ nem vállalta a vezlánc-cserét?
A Suzuki 50 ezernél ajánlja a cserét, de ezt senki se tartja be. 70-80 ezernél ajánlott, ezután már szeret megszólalni.

    

Kovacspeter 10419 2015. május 7. 00:51   Válasz erre: 10417
Üdv!

Nyílt fórum, nyugodtan bele lehet szólni, ez egy eléggé 'liberális' topik szerintem. Bár tudom hogy ez utóbbi jelzõ igencsak lejáratódott az utóbbi idõben.
Hát, ha 83-as volt az ES, akkor abban inkább az a blokk volt ami a korabeli Katanákban, az is megbízható jó cucc.
"mellettem a vizeseknek egyfolytában ki-be kapcsolt a ventilátoruk" Azoknak az a dolga;-)
    

KawaÉvi 10418 2015. május 6. 22:18   Válasz erre: 10417
Ez igazán megnyugtató! Köszönöm hogy elmondtad :-)
    

1Laciapu 10417 2015. május 5. 22:38  
Sziasztok!

Bocs, hogy beleszólok, de rendszeres olvasótok vagyok.
Nekem is volt egy ´83-as GSX750ES gépem, amiben szerintem ugyan az a motor volt, mint az Ina-ban. Volt rajta gyárilag olajhõmérõ, de a legnagyobb hõségben, motoros felvonulás alatt araszolva sem közelítette meg a piros szakaszt, miközben mellettem a vizeseknek egyfolytában ki-be kapcsolt a ventilátoruk. Bõven túl van méretezve az olajhûtés, az enyémben már 120 ezer km volt. E miatt senkinek ne legyenek álmatlan éjszakái :)
    

cblaci 10416 2015. május 5. 22:30   Válasz erre: 10413
Köszönöm a jótanácsot. Nem volt egyszerû összehozni a dolgot úgy, hogy nagyobb átalakítás nélkül másszak bele az olajtérbe, ezért olyan helyet választottam ahol nem avatkozok bele az olajáramba és ha netán pontatlanul tömítettem akkor azt észre vegyem könnyen. Villamos végzettségem van és tudom mirõl beszélsz. Ez viszont nem egy laboratóriumi mûszer, egy egyszerû termisztor az érzékelõje amelynek mérõkörét a jack aljzat nem számottevõen befolyásolja. A mérés tartománya 60°C felett pontos, egészen majdnem végkitérésig, vagyis tökéletesen megfelel az esetleg +- 5°C-os eltérés. Ezt honnan gondolom? Több cimborámnak is van olyan amit a beöntõnyílás csavarjának helyére kell betekerni, Inazumások között is mindkét Petinek van ilyen, az övékét is figyeltem már és szinte nincsenek eltérések az enyémhez képest, a normál (átlagos) üzemi érték tudom mennyi, ettõl nagyobb kitérés csak forszírozott tempóban fordult elõ, vagy komoly emelkedõkön olvasztó nyári melegben, de igazából az alulhûtöttség a jellemzõ ezeknél a motoroknál átmeneti idõszakban, ilyenkor jó a mûszer mert én is hûtõtakarót használok ha nem tud üzemi hõfokra felmelegedni az olaj.
    

Kovacspeter 10415 2015. május 5. 22:06   Válasz erre: 10411
Évi, 100% hogy normál körülmények között nem lesz baj az olajhõvel, nem fog rotyogni. Ha gyakrabban lehet számítani dugóban közlekedésre, vagy esetleg off-roadra akkor érdemes beletenni 10w50-es olajat.
Nem kell félni az olajhûtéstõl, tudom lerágott csont, de ami nincs az nem romlik el. Nincs vízpumpa , hõgomba, termosztát. Pl ezt a 4 hengeres blokkot ami az Inazumában is van nem véletlenül gyártották 1986-tól 2006-ig kisebb nagyobb módosításokkal.
Szerintem a Gs 500-al sem lesz probléma.
Régebbi gépeken volt olajhõmérõ visszajelzõ, de hát ugye a spórolás.
Lehetséges meghõgombázni a blokkot és ventilátort tenni az olajhûtõre, nekem van ilyen, Frecska Jani csinálta, azt hiszem az egyetlen ventilátoros Inazuma az országban;-) Ha visszakeresel találsz fotókat.
    

Kovacspeter 10414 2015. május 5. 21:49   Válasz erre: 10410
Fenyõ, nem erre gondoltam amit írsz, nem vagyok fémfékcsõellenes.
Csak arra értettem hogy ha nem fog megfelelõen a fék akkor a motorosok jelentõs része azonnal rohan fémfékcsövet venni. Elsõ körben nem fékcsövet kellene venni hanem fékfolyadékot, féktisztítót, meg normális minõségû betétet. De gondolom ezt neked mint autószerelõnek nem kell bemutatni.
A legjobbat a múltkor láttam: fémfékcsõ kisipari betéttel...na azzal adtak a szarnak egy pofont. Fékcsõre jutott pénz, betétre nem.
Vagy másik eset, kolléga a Ringen csökkenõ fékhatásról panaszkodik. Mondtam neki kevés lesz a Dot 4-es fékfolyadék. Aszongya nem, fémfékcsövet kell venni. Utána újra kimegy, megint gyengülõ fékhatás. Majd végül belekerült az 5.1-es, és láss csodát a probléma megszûnt.
Nekem is fémfékcsõ van az Inazumán. De semmi bajom nem volt a gyári gumival sem, az is brutálisan fogott. Igazából egyetlen dolog miatt lett cserélve, a Suzuki 5 évenként javasolja a fékvezetékcserét, az enyém akkor már elmúlt 10 amikor felkerült a fém, tehát csak biztonsági csere volt. Szerintem a mai napig tökéletes lenne.
Az adagolhatósággal kapcsolatban nem osztom a véleményed, hamarabb és hirtelenebbül blokkol a kerék, megszokást igényel.
    

kawa70 10413 2015. május 5. 21:03   Válasz erre: 10394
Sok közöm nincs hozzá, de jótanacsként említeném:
Semmilyen villamos ellenállás változás alapú mérés esetén nem javasolt a különféle csatlakozók alkalmazása a mérõkörben. Plane nem jack. Mivel elég jelentõs átmeneti ellenállást visz a mérõszonda körébe meglehetõsen hamisitja a mérés eredményét. Akár tiz fokokkal is.......
Csak stabil csatlakozás lehetséges amit gyakran széthuzott csatlakozokkal nem lehet elérni. Nekem ha ilyenre lenne igényem egész biztosan olyan megoldást választanék ami ugyan minimális beavatkozást igenyelne de a szonda fixen lenne illetve csak ritkán bontásra ítélt jó minõségû csatlakozóval.
    

inazuma400 10412 2015. május 5. 20:54  
A sportdobnak utána érdeklõdtem, de amikor megtudtam az árát le is mondtam róla! a motorról meg csak annyit h úgy néz ki nekem sikerült kifognom egy jót! olaj, olajszûrõ, fékolaj, fékbetétek, gyertyák , benzinszûrõ cserélve lett a motoron, az elõzõ tulaja szezonra felkészítve adta át nekem! nála egy évig volt a motor 500 kmet ment vele, elõtte a fõnõkéjé volt, 28500 km van most az órájában, a fõnöke 13ezer valahány kmet ment vele, 2004ben lett behozva amúgy 99-es. eléggé õszintének tûnt az emberke akitõl vettem... magán a motoron vannak csúszásból adódott sérülések, meg karcok a tankon, de úgy egyébként az egész nagyon egyben van, motorikusan és szerkezetileg is.
    

KawaÉvi 10411 2015. május 5. 19:49   Válasz erre: 10407
Pontosan ezekre a hõfok értékekre volnék én is kíváncsi. Közeleg a nyár, érdekel mikor kezd el rotyogni a fazékban az olaj :-)Érdeklõdtem már Suzuki kereskedésben hogy hátha volna valami gyári megoldás erre. Miután mondták hogy nincs, arról is biztosítottak hogy a konstrukció nem kívánja meg az olajhõmérõt, nem véletlenül gyártották hosszú éveken át ezt a típust. Ha szükség volna rá tettek volna bele. Azért arról a kiforrott és atombiztos technológiáról elbeszélgetnék egy ellenérdekû féllel, mert közismert gyengéje a GS500-nak hogy melyik kisebb melyik nagyobb mértékben de eszi ám az olajat. A gyakrabban karban tartott fajta - gondolom - keveset (ebbe tartozik az enyém is). Tehát ha ez a léghûtés vagy bármi más konstrukció hibája, és a tulajdonosok körében közismert típusbetegség, miért nem orvosolták pl vízhûtéses megoldással. Ebbõl kiindulva szükség lehet az olajhõmérõre is attól hogy a mérnökök nem szerkesztettek rá egyet.
Én olyat szeretnék ami a mûszerfalon lévõ egységbõl áll. Annak a felfogatását egyetlen csavarral meg is lehet oldani, helyet is találtam neki. A nagyobb gond, a készülék szenzorának a beépítése. De erre visszatérünk az Inazuma talin. Méghogy nem lesz program? A motorommal máris szolgáltatok egyet :-)
Mielõtt bárki azt hinné hogy kényszer nekem ez a motor, elmondom, hogy nagyon szeretem, nekem nagyon becses, vigyázok is rá, és a legjobb választás volt!!! Van szebb, van nagyobb, van drágább, de nekem ez a legszebb :-)

Elnézést az öntömjénezésért, mindenkinek a saját motorja a legszebb :-)
    

fenyooldrider 10410 2015. május 5. 05:01   Válasz erre: 10409
Azért a fémburkolatos fékcsõnek megvannak az elõnyei elég vastagon!
A fékhatás az adagolhatóság a stabil nyomáspont......stb
Azért a pénzért a legjobb extra egy motorra!
Az már más lapra tartozik,hogy egy sportmotoron-supermoto-n sokkal jobban kijön ez,mint a túravasaknál!
Viszont azt kevesen tudják,hogy a gumifékcsövet is kellene cserélni idõnként,mert elöregszik és csak 'pufferolja" a féknyomást!
Viszont ,ha azt cserélni kell,akkor árban nincs különbség fém,vagy gumi szett között,tehát semmi nem szól a gumifékcsõ mellett!
    

Kovacspeter 10409 2015. május 4. 23:21   Válasz erre: 10406
Évi, már én is meguntam hinteni, de néha azért megpróbálom hátha;-)
A másik kedvenc a "nemfogafékemfémfékcsõkell"
    

Kovacspeter 10408 2015. május 4. 23:12   Válasz erre: 10403
Nekem a vezláncot kb 70 ezernél cserélte ki Frecska Jani. Még semmi hangja nem volt. Majtikánál 90 ezernél volt cserélve, ott már megszólalt alacsonyabb fordulaton nagyobb gázadásnál.
    

Kovacspeter 10407 2015. május 4. 23:07   Válasz erre: 10391
Nem kivitelezhetetlen az, a mûszerfalra szerelhetõ egységhez is lehet szerezni megfelelõ menetû szenzort, ami becsavarható a betöltõnyílásba, vagy az olajleeresztõ csavar helyére. De tökéletes egy egyszerû kis olajhõmérõ is, nem kell azt nézegetni folyamatosan, normál használat mellett csupán erõs dugóban megy fel a hõmérséklet 120 fok felé.
Igaz vannak egyes állatok akik off-roadolnak a szerencsétlen Inazumával;-) Ott simán van 130 is, de a rekordot Isztambulban sikerült összehozni, az 140 fok volt...
    

KawaÉvi 10406 2015. május 4. 23:00   Válasz erre: 10405
Peti! A hozzászólásod zene füleimnek!!! Teljesen egyet értek veled! Ezeket az "intelmeket" én is elhintettem már, persze süket fülekre talált, és persze én voltam az ódivatú mert nem preferálom az õrjöngõ dob hangját :-)
    

Kovacspeter 10405 2015. május 4. 22:53   Válasz erre: 10393
Távol álljon tõlem hogy belevau hogy mire akarsz költeni, de a sportdob szerintem pénzkidobás. Azt a lóvét bõven el lehet locsolni hasznosabb dolgokra a motoron, hacsak az elõzõ tulaj nem rakta pipec-pöpec rendbe a gépet eladás elõtt, de egy aprópénzért megvásárolt belpiacosnál nem ez szokott a jellemzõ lenni.
Szóval olajcsere szûrõvel, levegõszûrõ, 4 új gyertya, karbiszinkron, szelephézag. Vezlánc ellenõrzése. Villaolaj csere, szimering, porvédõ ellenõrzése, fékfolyadék-csere, fékek, fékbetétek ellenõrzése, kerékcsapágyak ellenõrzése és ennek porvédõje-szimeringje ellenõrzése, kormánycsapágy ellenõrzése.
Aztán kb. tudod hogy hányadán állsz, de hát már idõsebb a technika, ki tudja hanyadik tulaj, lehetnek azért meglepetések, figyelgetni kell mindenre.
    

KawaÉvi 10404 2015. május 4. 22:04   Válasz erre: 10399
A GS500-ra 40.000,-Ft fölött lehet bukócsövet kapni: http://www.motostyling.hu/webshop/motor-kiegeszitok/bukocsovek_suzuki-gs500-ef
De egy másik topicban az itt petya89 néven regisztrált Szegedi fiatalember a töredékéért megcsinálja, motortípus alapján. Nekem postaköltséggel 18.000,-Ft volt.
    

cblaci 10403 2015. május 4. 22:03   Válasz erre: 10401
A feszítõ helyzete árulkodó, Kovács Peti kicsivel 100ezer elõtt cserélt láncot, Majtika 100ezer felett egy kicsivel. Ha a szerelõ úgy látja érdemes kicseréltetni, súlyos motorkárokat okozhat, Billig Peti tudna mesélni.
    

KawaÉvi 10402 2015. május 4. 21:58   Válasz erre: 10401
Szia!
Nem akarok beleokoskodni a nagyok dolgába, de mivel vezérmûlánc-cserében alaposan érintett vagyok, így válaszolok hátha jót mondok :-)
Én a korábbi motoromon 50.000 km után cseréltettem vezérmûláncot, úgy hallottam ez a futásintervallum más motorokon is. A vezérmûlánc-cserével egyetlen gépkönyv sem foglalkozik - szerintem -, mert az szakszerviz feladata, és akkor kell cserélni ha "csörög".
Majd a többiek kijavítanak, ha rosszul tudom. Nekem ez volt a tapasztalatom.
    

Gyuszmo 10401 2015. május 4. 21:46  
Sziasztok!

Volt a gép szerelõnél, és azt mondta, hogy sürgõsen vezérmûláncot kell cserélni,
azt szeretném megkérdezni, hogy milyen idõ/km intervallum van elõírva (gépkönyvében nem találtam erre vonatkozóan adatot).
Pesten XV.ker tudtok ajánlani megbízható szervizet, szerelõt?

Elõre is köszönöm!
    

inazuma400 10400 2015. május 4. 20:28  
Oké! köszi! láttam vmit h emlegettek vmi találkozót... még nemtom h fogok e tudni menni, de a leírt szöveg nagyon tetszett! :D
    

fenyooldrider 10399 2015. május 4. 20:28   Válasz erre: 10397
Húú,de 37.000ft-ért?
Na ez súlyos!
    

cblaci 10398 2015. május 4. 19:44   Válasz erre: 10397
Szívesen! Szerintem jó hozzá mert a váza megegyezik a két motornak, de ezt a talin saját szemeddel ellenõrízheted.

Mostanában szinte csak a találkozót emlegettük... te melyik mûsort nézted? :-)
http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=tour&t_id=5441&session_id=
    

inazuma400 10397 2015. május 4. 19:25  
Értem köszönöm szépen! amúgy találtam a suzuki oldalán 750eshez bukó keretet, nemtudom mennyire eggyezik meg a 400zas és a 750es mérete, h jóe lenne hozzá?! http://www.suzuki.hu/pages/display/motor/tartalom/extrak?catalog=/motor/tura/gsx_750

Mikor és hol lesz a tali amúgy?
    

cblaci 10396 2015. május 4. 19:10   Válasz erre: 10395
A bukócsõ Banditról való, motoros talin vettem 5ezerért, krómos volt de csúszássérült, azért lett feketére festve. Az alsó felfogatási pontot kellett levágnom és 180°-ban elfordítva visszahegeszteni, úgy lett jó az Inazumához. Az alsó 90°-os ív átalakítására a képes galériában leírt okok miatt volt szükség.
Érdemes lenne eljönnöd az Inazuma talira, bõven szereznél tapasztalatokat, van közöttünk jó pár régi motoros.
    

inazuma400 10395 2015. május 4. 19:01  
köszi Laci! az a bukócsõ dolog is érdekelne... azt lehet úgy venni hozzá való jót v magadnak csináltad?
    

cblaci 10394 2015. május 4. 18:08   Válasz erre: 10393
Nem hülyeség az olajhõfokmérõ, itt megtalálod azt is, katt a megfelelõ képre és alatta olvasd el a leírást:
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=96071
    

inazuma400 10393 2015. május 4. 18:03  
Értem! köszönöm szépen a válaszokat mindenkitõl! Akkor olyan kérdésem lenne még h aki itt van az csinált már ilyet (mmint h utólag felszerelt egy hõfokmérõt?!) v igazából nem is érdemes vele bajlódni?
lenne itt még más is (ez egy elég hülye kérés :D ) de szívesen venném akinek 400zas inazumája van és sportdob van rajta ha küldene videót róla, mert youtubon egyszerûen nem lehet találni. jelenleg gyári dob van rajta és így elég karcsú a hangja, én egy yoshimura slip on kidörrentõre gondoltam, de szívesen meghallgatnék másmilyen sportdobot is hogyan szól a 400zason! köszönöm! :D

    


KawaÉvi 10391 2015. május 4. 13:29   Válasz erre: 10386
Én épp az olajhõmérõn görcsölök, ui a bekötése nem egyszerû (igaz nekem a GS500 Inazuma van :D).
A nívópàlca helyére csavarhatót nem akarok (mert nincs szem elõtt), a mûszerfalra szerelhetõ egység szenzorànak olajtérbe juttatàsa pedig kivitelezhetetlennek tûnik!
    

Billigpeter 10390 2015. május 4. 09:55  
Jó napot az Uraknak!

a 750-es angol nyelvû service manualja:

http://www.mammutmail.com/hu/mail/download/32b96c19c8acf781f99313ff3cfdd6da

Egészségetekre váljék :-)
    

Kovacspeter 10389 2015. május 3. 22:35   Válasz erre: 10387
Egyelõre nem errõl van szó, hanem akik fixen feliratkoztak, azok közül többeknek dolga van még aznap, nagy az érkezési szórás.
A tejbegrízre meg tessék gondosan vigyázni! Ha nincs eléggé elszenesedve, akkor be kell készíteni mellé pár darab tojásszenet, majd elszopogatjátok mellé:o)))
    

cblaci 10388 2015. május 3. 22:27   Válasz erre: 10382
Szerintem sincs magyar kézikönyv a 400-hoz, a 750-hez is angol volt nekem, de az Billig Petinek megvan, még lehet én is letöltöm pedig elég jól ismerem már a szekeret.
    

cblaci 10387 2015. május 3. 22:25   Válasz erre: 10384
A kezdeti lelkesedés úgy szokott csendesedni ahogy közeleg az idõpont... ez csak az elején volt fura, ma már ezen nem csodálkozom. Szeretnék mindenképpen odaérni péntekre, úgy tervezem akkor, hogy du 2-nél hamarabb nehogy odaérjek, de korán se indulok nehogy megromoljon a tejbegríz :-D

    

Kovacspeter 10386 2015. május 3. 22:23   Válasz erre: 10382
Bizonyos hõmérséklet alatt, átlag használat mellett a motor egyszerûen nem éri el az üzemi hõmérsékletet, szerintem ne aggódj.
Hideg idõben részben ki szoktuk takarni az olajhûtõt.
Szerezz be egy olajhõmérõt, hasznos dolog.

    

Kovacspeter 10385 2015. május 3. 22:18   Válasz erre: 10382
Üdv!
400-as Inazumához 100% hogy nincs magyar nyelvû kézikönyv, mivel az belpiacos motor volt. Az 1200-ashoz is csak angol és német nyelvût adtak új korában Magyarországon, pedig az hivatalosan volt forgalmazva. Kérésre a Bandit kézikönyvét adták mellé magyarul, ami azért nem egészen ugyanaz.
    

Kovacspeter 10384 2015. május 3. 22:08   Válasz erre: 10364
Laci, slamposnak tûnhet, de ezt most nem lehet percrõl-percre megtervezni. A három nap miatt, amit a pénteki érkezéssel kapcsolatos visszajelzésekre vonatkozólag kaptam, aszerint elég nagy a szórás. Egy dolog biztos, a szállásra érkezés az du. 2 után legyen.
A szombati indulás fix, arra az ország bármely szegletébõl oda lehet érni.
Többen vannak még függõben.
    

Kovacspeter 10383 2015. május 3. 21:58  
Visszakerült a rendezvények közé a találkozó.
    

inazuma400 10382 2015. május 3. 20:27  
cblaci, mentem elõtte is már vele, de mégse melegedett be a hûtõ... biztos aznap hûvösebb volt v nemtom, csak azt hittem gyorsabban bemelegszik! :) keresgéltem, mondjuk nem ástam túl mélyre, de lehetséges egyáltalán h legyen 400zashoz magyar kézikönyv?
    

cblaci 10381 2015. május 3. 18:42   Válasz erre: 10378
Valamikor megvolt a 750-es manuálja, de számítógép pusztuláskor odaveszett...
Billig Petinek viszont tudom hogy megvan, szerintem majd átküldi vagy ad linket ha elõkerül. Jobb lenne inkább mégis a 400-as manuálját letölteni, valahol biztos megvan a neten, csak keresni kell ;-)
    

cblaci 10380 2015. május 3. 18:23   Válasz erre: 10377
Ja látom megoldódott. Azt hittem mentél legalább néhány km-t mielõtt feltetted a kérdést...
Semmi luxus nincs a gépben, nagyon egyszerû a technika.

    

cblaci 10379 2015. május 3. 18:16   Válasz erre: 10376
Helló Fenyõ! Azért bízok benne hogy nem az indítás utáni elsõ percben vonta le a következtetéseket a kolléga :-)
    

inazuma400 10378 2015. május 3. 18:12  
Viszont van más! olyan kellene nekem h inazuma 400hoz vmi magyar kézi könyv, gép könyv, szerelési útmutató v bármi ilyesmi, v 400zashoz ne is álmodjak ilyenrõl magyarul? esetleg jó hozzá a 750esé? akinek van az feltölthetné ide, vagy adnék egy email címet, azt megköszönném!
    

ELőző oldal
Hoterkep

Tagok száma: 22118