sirgit | 9475 | 2014. augusztus 24. 13:43 |
Sziasztok Nincs véletlenül valakinek tartalékba-eladóba, a kilométer óra alsó krómozott burkolata? Most látom hogy nekem nincs rajta alul -szerettem volna megnézni hogyan mutat a plexi nélkül csupaszon. Köszi elõre is. |
Rick | 9474 | 2014. augusztus 23. 08:55 | Válasz erre: 9473 |
Gondoltam, hogy egy lézerhegesztõnek nem kell szerencse. Mára barátkoztam meg a motorod színével. A füves képeken sokkal kontrasztosabb a tank és a többi elem a fekete részekhez képest. A matrica csíkra kíváncsi leszek.
|
fenyooldrider | 9473 | 2014. augusztus 23. 07:19 | Válasz erre: 9472 |
Szia,a tankot magam hegesztettem awi-val! Azt nem mondtam magamról,valahogy kimaradt,hogy sokáig saválló technológiai csõszereléssel foglalkoztam,és mellette csináltam egy csomó saválló dobot a haveroknak,meg persze magamnak is! Ami dobot,meg csövet a képen látsz,azt is én csináltam,de akkor még a haveromé volt a motor {most visszakaptam } :D! Amúgy itt : http://www.sportmotor.hu/tagok/202973 láthatsz néhány melómat a teljesség igénye nélkül! |
Rick | 9472 | 2014. augusztus 22. 20:59 | Válasz erre: 9471 |
Azt hittem a tank olyan széles, hogy elfordított kormánynál gond lehet. De ha nincs akkor jó. A harmadik képen az látszik, hogy szerencséd volt és összefutottál egy hegesztõmesterrel. :-) Ügyes-ügyes.
|
fenyooldrider | 9471 | 2014. augusztus 22. 19:46 | Válasz erre: 9470 |
A kormánnyal nincs gond,viszont az ülés-tank találkozása nem egyszerû történet,már alakítottam rajta,de még picit igazítani kell! A tank 4cm-vel hosszabb is......... Itt az átalakításról egy fotó: ![]() ![]() ![]() |
Rick | 9470 | 2014. augusztus 22. 19:01 | Válasz erre: 9469 |
Jó kiállása van. Én rotis vagyok, a mostani (3. évad) még csak 6 hónapos, úgy néz ki mint egy mini agár. Majd egy év múlva lesz fotogén. A nyereg és a tank találkozása nem volt problémás? Kormány nem ér hozzá? |
Rick | 9468 | 2014. augusztus 22. 18:42 | Válasz erre: 9467 |
Nekem fejidom nélkül jobban bejön. De zsûriztesd meg a márkatársakkal. Meg izé... Más szögbõl nincs kép? Mert innen jól néz ki. De onnan is? :-) A fekete csík biztosan dobni fog rajta, mert így nagyon narancsos... :Ð
|
fenyooldrider | 9467 | 2014. augusztus 22. 11:50 |
Rick | 9466 | 2014. augusztus 21. 17:14 |
A múltkor ment a dialógus a póló vagy motorosruha variációkon. Hát ennek a srácnak csak pólója volt. Vagy brutális mákja? https://www.youtube.com/watch?v=7vd_OuqUAaI |
hacse | 9465 | 2014. augusztus 20. 20:39 | Válasz erre: 9460 |
Tudom, hogy nem Te vetted meg , mer' az ugyanolyan piros ezerkettes volt , mint amilyen az enyém. :o)
|
cblaci | 9463 | 2014. augusztus 20. 19:51 | Válasz erre: 9456 |
Nagyon kíváncsi vagyok én is hogyan mutat majd az 1.4-es tankjával. A nagy GSX-nek egy kicsit radikálisabbak a vonalai, míg az Ina inkább lágyabb formásabb. Ha nem tolódnak el nagyon az arányok akkor biztosan jól mutat majd és legalább 100km-el messzebbre lehet vele menni egy tankolással, ami szintén nem hátrány.
|
Rick | 9462 | 2014. augusztus 20. 18:35 | Válasz erre: 9461 |
Ja, az ára jó. Nagyon rossz nézni azt a tankot. Emlékszem azt írtad foszfáttá alakítod a maradék rozsdát. Hát kár, hogy a tank már csak szinte rozsda volt. Nagyon kiábrándító, hogy ennyi meló után ott a sok lyuk. Remélem szép lesz a nagy tankkal. Kép kell majd mindenképpen!! :-) |
fenyooldrider | 9461 | 2014. augusztus 20. 17:50 | Válasz erre: 9460 |
Nekem ebben a 250-es Inazumában csak az ára tetszik.......... Szerintem tipikus kínai formaterv,Kínába,Indiába meg abba a térségbe tervezve ,a klasszikus formához,amit mi kedvelünk semmi köze sincs! |
sirgit | 9460 | 2014. augusztus 20. 17:18 |
Nem tudtam tovább írni- Sárváron nem én vettem meg elõled az Inazumát, Pécsrõl hozták le nekem, Ausztriából.- Ez viszont hátha érdekesebb mint én http://totalbike.hu/hirek/2014/08/19/kicsi_olcso_kinai_suzuki/ |
sirgit | 9459 | 2014. augusztus 20. 14:33 | Válasz erre: 9457 |
:) Köszi srácok-tutira elolvasok Mindenkit aki ír pár sort- Hacse, az hogy több mint 2 évtizede itt melózom, nem jelenti hogy nyugdíjas vagyok, bár elmehettem volna 40 évesen, de ezt ne taglaljuk :( Aktív vagyok és 45 éves :D |
hacse | 9457 | 2014. augusztus 20. 12:14 | Válasz erre: 9454 |
Má' elnézést, hogy bocsánatot kérek, de a (nyögdíjas) zsaru Horváth Csaba, aki gyerekkora óta motorozik az én vagyok, és semmi közöm Répcelakhoz , viszont majdnem Sárváron vettem Inazumát , de valaki megelõzött! :o)))) Tisztelettel ; hacse ;-))
|
fenyooldrider | 9456 | 2014. augusztus 20. 08:22 |
cblaci | 9455 | 2014. augusztus 19. 20:43 | Válasz erre: 9454 |
Teljesen normális dolog az amikor szereti tudni az ember kikkel beszélget, még akkor is ha ez csak virtuálisan történik. 2011 elején a fórum indulásakor a 4.hozzászólásnál én is írtam egy rövid bemutatkozót, ha a lap alján rákattintasz az 1.oldalra ott elolvashatod, azóta annyi változás történt hogy mindkét fiam felnõttkorú lett. Nem emlékszem hogy ezt a bemutatkozósdit mások is megtették volna, ha tévedek akkor én kérek elnézést. Két találkozón vettem részt (a harmadikra már nem mentem el), így nekem a hozzászólók nem csak szimpla nick nevek hanem személyes ismerettségek is. Többen fórumon kívül is tartjuk a kapcsolatot és éves szinten is többször találkozunk, mondhatni barátok lettünk. A rendõrökkel nekem nincs bajom, bár 25-éve egyszer rendesen megszivattak. Anyám kimosta az ETZ forgalmiját és az átlátszó tokban hagyta megszáradni, látszott a pecsét és minden egyéb adat, de többé nem lehetett kivenni mert beleragadt a tokba, akkor még kétlapos volt a forgalmi, külön tokban volt mindkét lap tehát mindkét oldala látszott. Az otthoni körzeti megbízottnak megmutattam aki jó ismerõsünk volt, õ is azt mondta majd a mûszaki vizsgán ráér kicserélni mert egyébként olvasható. Egy másik rendõr ezt másképpen gondolta és egy ellenörzésnél mindenáron ki akarta venni a forgalmi lapot, ez részben sikerült csak neki, mert az természetesen szétszakadt... hétvégén mentünk volna a barátnõmmel (ma már a feleségem) a Balatonra, de ez nem jött össze mert elvették a forgalmit és írt helyette egy olyat ami csak a hazaútra szólt. Ezt leszámítva nincsenek rossz tapasztalataim, sõt volt amikor segítettek néhány éve amikor Pesten eltévedtem a 25tonnás teherautóval, ráadásul a 12T zónában :-) A nick nevem meg azért cblaci mert az elõzõ két motorom CB Honda volt, persze változtathattam volna mondjuk gsxlacira is de ezt már úgy megszoktam :-)
|
sirgit | 9454 | 2014. augusztus 19. 19:41 |
Biztos volt már köztetek ilyen,csak vissza kellene olvasnom, de azért megkérdezem.-Persze lehet hogy csak nekem ismeretlen Mindenki és nem tudok arcot, adatot kötni a nick nevekhez, de lenne egy feltevésem,ötletem. Mit szólnátok ha pár szóban mindenki dobna egy hsz.-t, ki hova való stb.- Ha ez már valahol szerepel, dörrentsetek rám. Én személy szerint Vas megyei vagyok (Répcelak) -ez Sárvár és Szombathely közötti kisváros-ka. Gyerekkorom óta motorozom, de az Inazuma a legnagyobb eddig a garázsban, de a ranglétrát rendesen végigjártam kisebb kategóriákban, típusokban. Foglalkozásom:nem túl népszerû, de én 22 éve ezt csinálom és szeretem, és a saját bevallásom szerint nem a bunkó kategória vagyok, tehát:Zsaruként tevékenykedem, néha asztal mögött is, de többnyire kint az utcán. Másfél gyerekem van,mivel a második jelenleg még csak az édesanyja hordozását élvezi -hasban---ezzel is nyugtatom magam hogy tötyörgõ motoros vagyok :) A motorozás mellett kutya buzi vagyok-CANECORSO-Német Boxer-és az elmaradhatatlan Foxi kutyák között élek.- Ha ennyi elég, ez lennék én.Hallgatok mindenre de a nevem H.Csaba, a nick nevet pedig a kislányom találta ki, megfordítva TIGRIS :D Ezt hasznltatja velem több aukciós és internetes oldalon. |
Rick | 9453 | 2014. augusztus 17. 17:41 |
A kipufogó nekem is pattog, fõleg intenzív haladások után. Volt olajfolyásom mikor megvettem. Nagyon rossz kedvem lett tõle. De gondoltam egy nagyot és kíváncsiságból imbuszkulccsal utána húzogattam. Nagyon sok kilazult volt csavar volt. Ezt nem értem igazából a mai napig sem, de megszûnt a folyás és egyáltalán nem eszi az olajat, úgyhogy most leírtam, hogy ilyen is volt és örülök, hogy azóta is megy a gép és minden flottul mûködik :-) kopp-kopp-kopp
|
sirgit | 9452 | 2014. augusztus 16. 10:22 |
Köszi Mindenkinek, élmény olvasni, és persze azt hogy aki tud hozzászól. Igazából azért írtam az 50Km-t mert messzebb nem mentem, de amióta a szerelõtõl az olaj-és gyertya csere óta elhoztam, már azért ennél többet nyomtam bele. Igazatok lehet,mert errõl a blokkról a szerelõ is áradozott, csak az ember fia ha új gépet használ, folyamatosan figyel minden szirre-sz@rra. Azért itt a környéken ha felderítek egy Ina-t, tutira átnézem, áthallgatom minden csinját-bínját. Munka közben is a motor konvojokat figyelem, elõbb utóbb be fogok egyet cserkészni. :D A fogyasztással egyébként elégedett vagyok, 4,8 l-re jöttem ki 300 km. után tankolva. A 100 oktánszámon már én is gondolkodtam, de addig is spurizom-Nektek köszönhetõen. Más gond nincs, könyököt majd figyelem, amúgy olyan érzés rajta ülni mintha mozdonyt vezetnék :) Széles utat mindenkinek, ma Balatoni teszt túra lesz vele.- |
fenyooldrider | 9451 | 2014. augusztus 16. 07:13 |
Nekem régebben ugyanilyen blokkal szerelt gixxerem volt,ami 30 lóval több mint ez! A különbség csak a karbikban{Mikuni 36síktolattyús} és a gyújtásvezérlõn múlik,a blokk ugyanaz!!!!! Elõször én is féltem az olajhûtéstõl,ezért komolyabb szintetikus olajat{Castrol Power1 Racing 10w50} -est választottam,mert ez volt a legmagasabb lobbanáspontú olaj,ami elérhetõ volt a piacon! Ettõl kezdve nyeleztem folyamatosan,10 váltásból 3-4 szer szabályzási fordulaton oda vissza,felfele 3.tól kuplung nélkül,visszafele fordulaton gázfröccsel! Ezzel a motorral így 'közlekedtem" kb 50ezer km-t,kb 170000 volt benne mikor eladtam,de ennek a blokkja érintetlen volt,soha nem volt szétszedve,csak egyszer kuplungoztam!! Az Inát pont azért vettem,mert ugyanaz a blokkja,higgyétek el,ezt nem lehet szétküldeni ha jó olajat használtok és normálisan szervizelitek!! |
Billigpeter | 9450 | 2014. augusztus 15. 21:19 | Válasz erre: 9442 |
Én sejtem a titkot: Inazu bácsi elég vicces helyre helyezte el az olajszûrõt: a leömlõk mögé, a hátsó kerék elé. na most ha a szerelõ nem volt gondos, és nem rakott rongyot oda, ahol a négy leömlõ összeér, faszául be tud oda folyni az olaj, mikor a szûrõt leveszi. onnan kitörölni lehetetlen, kiég onnan az elsõ 100 km-en. ha 2-3 nap intenzív használat után sem múlik a szag, akkor keress olajfolyást :-) Az én motorom is pattog, amikor megállok vele, ez nem gáz, ilyen a fizika. Az én motorom már kiakasztotta a 150 fokos mérõmûszert a tavalyi Kék-túrán, amikor felmotoroztunk a Kékesre bicikliseket kerülgetve kb 20 km/h-s sebességgel, Sõt a gépem még dizájnos hûtõtakaróval is volt súlyosbítva.Kicsit hangosabb volt a váltó, csattogott rendesen váltásnál, de semmi baja nem lett a technikának. Bírja :-) mondjuk elõttünk jó néhány sportmotor fosta a vizet magából, De a légolajosok kitartottak :-) |
Mikky | 9448 | 2014. augusztus 15. 15:43 | Válasz erre: 9442 |
50 km az semmi. Szinte be se melegedett rendesen,nemhogy leegett volna az olaj. Osszefogdossak a kipufogot,meg mindent olajos-zsiros kezzel. Adj neki idot. A kipuffogo csavarjait nezd at,hatha laza valamelyik. Ha minden oke,akkor meg hadd pattogjon. Semmi koze a noi motoroshoz. Ez nem ketutemu. Kulonben minden motor noe volt!!! Ha ha ha!! Ha lilul a konyok,az utogyujtas problema szokott lenni. Feltetlen nezesd meg!! Langcsova lovell a konyokbe. Ez teljesitmeny esest,fogyasztas novekedest okoz. Mivel,hogy Te meg nem elsz eggyutt a geppel,ezert nehezen allapitod meh,hogy beteg vagy jol megy,ezert javaslom a gyujtas ellenorzeset. Ha nem akarsz rogton szerelohoz menni,akkor Te is letesztelheted. Meleg motornal 2-esben huzasd ki amig kiforog. 12 000 korul lesz. Alapjarat ha sima,akkor az oke. Ha szepen durrogas nelkul kiforog,akkor nincs gond a gyujtassal. Nyugi. Vonyitani fog,de semmi baja se lesz. Siman birja ezt a fordulatot. Meg fogsz dobbenni,hogy hogy megy!!! A tobbiek tudnak tanacsot adni az atlagfogyasztasrol es hogy,hogy merjed. En nem foglalkozom vele. Ha hozza az atlagot,akkor farka fel es jo motorozast. Meg 1. Ne keresd a hibat folyton,mert beleorulsz. Hasznald es kesz. Add meg neki ami jar,de nem kell tulzasba vinni. En reszemrol MOL 100-as benzint hasznalok,de masok szerint folosleges. Csak,mert jobb a minosege azert veszem.
|
cblaci | 9447 | 2014. augusztus 15. 14:46 | Válasz erre: 9442 |
Az olajkályha szag utalhat a szelepfedél tömítetlenségére is, még akkor is ha nem látszik kivülrõl. Nekem a gyertyanyílásnál volt egy kis könnyezés régebben ami befolyt a gyertya tövére, ha leveszed a tankot felülrõl lámpával meglátszik. Nem kell minden szelephézag állításnál tömítést cserélni (ahhoz túl drága) de ha sérült nincs más választás. Lehet kapni hõ és olaj álló tömítõpasztát amivel lehet kísérletezni de azzal inkább óvatosan nehogy belül a levált felesleg eltömítse valamelyik olajjáratot. A magasabb hõ ilyenkor nagy melegben jellemzõ a légolajos blokkra, a kipu pattogása is elõfordulhat amikor visszahûl, a könyök elszinezõdését szerencsére eddig még nem tapasztaltam. Néha nem árt az olajhûtõ külsõ lamelláit átmosni, nem kell nagy nyomás, egy slag a hálózati víznyomással tökéletesen elég és természetesen nem forró motornál kell csinálni. A sok bogár, por, miegymás, sokat ront a hõleadásán, én is most öblítettem át mielõtt a Balatonon voltunk. Tavaly is volt átmosva mégis volt benne rendesen. Az olajhõfokot csak akkor tudod megsaccolni ha hõfokmérõt szerelsz rá, vagy van az egyszerûbb ami az olajbetöltõ nyílásba kell beletekerni, igaz ahhoz le kell hajolni hogy lásd, viszont az semmilyen átalakítást nem igényel. |
hacse | 9446 | 2014. augusztus 15. 14:39 | Válasz erre: 9442 |
Ha olaj sehol nem szivárog a blokkból , akkor ezek szerint minden rendben van a géppel. Nem véletlenül becézgetjük OLAJKÁLYHÁNAK az Inát. ;-) Többen vettünk már olajhõfok mérõ órát a gépre , ennek a legegyszerûbb változata az olajbetöltõ nyílás helyére becsavarható, menetes végû órácska. "Túlmelegedni" (120 C fölé) általában városi araszoláskor szokott, de ebbõl még baj nem származott tudomásunk szerint. Asszem volt már itt 150 fokos olaj is valamelyik Petinél ! ;o)
|
cblaci | 9445 | 2014. augusztus 15. 14:38 | Válasz erre: 9441 |
Egy tesztben írtam errõl, két arca van a 750-es Inazumának, pedig nincs benne száz ló de túrakörülmények között is szépen motorozható, akár agyig rakva málhával is, ha viszont lekerülnek a dobozok a szelíd túracsikó abban is társ ha szükség van egy kis adrenalinra. Néha én is elengedem magam de csak normális keretek között, merthogy a közút nem erre való. Biztosan jó lehetett pályára vinni a gépet és egy kicsit magasabb hangon énekeltetni, néha kell azt is ;-)
|
hacse | 9444 | 2014. augusztus 15. 14:26 | Válasz erre: 9441 |
Nekem országúti motorozáskor , száraz aszfalton semmilyen gumival nem csúszott meg a gép kanyarban , pedig párszor leért a lábtartó. Mint elõbb valahol írtam most van elõször a hátsó keréken új gumi, eddig mind használt abroncsokon gurultam, általában túra gumikon , márkafüggetlenül. Az Ina elég alacsony gép , lábtartók is hamar leérnek - persze nem a cruiser trepnikhez viszonyítva - úgyhogy a gumiknak bõven van tartalékuk, ha csak nem 20 éves bakelitté keményedett abroncsokon gurul az ember. Nyálkás, vizes úton már jöhetnek a taktikák. :o) A "kényelmes döntögetõs" stílus a kedvencem.
|
sirgit | 9442 | 2014. augusztus 15. 08:18 |
Sziasztok Mivel arra már rájöttem hogy ez más motor mint a többi, maradtatok Ti a hülye kérdéseimmel. Mint meséltem/írtam a motorom szerelõnél volt-szelephézag,olajcsere stb. Szépen mûkszik, nem kapkod, duruzsol (igaz a hang még nekem furcsa). Amit nem tudok megszokni,ezért megkérdezem. 100-110-120 Km/h tartományban használtam cca. 50km-t.Megálláskor olyan szaga van mint az olajkályhának. -Lehet ez attól hogy szét volt szedve ? -vagy a lég-olaj hûtõ az oka? Az is kicsit zavar hogy megálláskor pattog a kipuf.rendszer (lehet meghülyültem) és vagy eddig valami lány használta Ausztriában és most ég ki, vagy nem tudom.Nem színesedik durván,de azért könyököknél van némi színváltozás. A megfelelõ hõfokot honnét tudom meg? vagy ez nem melegedhet túl???-Nem városban volt az 50km.- hanem autó úton |
Mikky | 9441 | 2014. augusztus 14. 21:19 |
fenyooldrider | 9440 | 2014. augusztus 14. 19:59 |
Megjött a festõtõl a cuccom....... Lassan elkezdem összerakni a vasat! Rozsdás tank-viszlát!! |
cblaci | 9438 | 2014. augusztus 12. 21:29 | Válasz erre: 9437 |
Nagyon drága ez biztos, de bontóban vehetsz komplett karbisort 20-25ezer körül (pl. Bátszi motor), aztán mindjárt 4db membrán van és még más értékes dolgok is. A membránt úgyis megnézed mielõtt megveszed, 4 csavar fogja a tetejét mindössze. Tudom hogy javítják, de annak már másabb lesz a rugalmassága és bármikor megadhatja magát a ragasztó is a forró benzinpárás közegben. |
VVLaci | 9437 | 2014. augusztus 12. 11:03 | Válasz erre: 9435 |
Természetesen a membráncsere a megoldás, ha szakadt, de egy Diversionnál 76e-be kerül egy... Inának nem néztem utána, de a membrán mindig zsebbenyúlós történet. |
Mikky | 9436 | 2014. augusztus 12. 07:37 | Válasz erre: 9435 |
Koszonom mindkettotoknek. Sajnos ez igy tul sok ahhoz,hogy belefogjak. Egyelore lehet motorozni vele. Mivel fogy a nyar,ezert majd,ha rosszra valt az ido,akkor letelepitem valami bulldog lelkuletu szerelonel. Mikor megvettem,akkor 2 kesobb 3 hengerezett. Alacsony-magas uszoszint. Rogton tuszelepre gondoltam. De tele volt az uzemanyagrendszer dzsuvaval. 4 szer szedtuk szet a karbikat. Mindig volt ujra kosz. Aztan beszuroztuk. STP a benzinbe es egyre jobb lett a gep. Ez a tarakirozas ugy nez ki,hogy megmarad. Ezert gondoltam,hogy hatha valami tipikus hiba.
|
cblaci | 9435 | 2014. augusztus 11. 21:07 | Válasz erre: 9433 |
Az alapjárati fúvóka eltömõdése nálam úgy jelentkezett hogy lement az alapjárat 8-900 környékére és érezhetõen nem ment egy henger. Érdekes módon gázadásra kapkodás nélkül megindult a motor, csak egy minimális torpanása volt 1500-as fordulat környékén, de onnan simán egyenletesen húzott. A 750-en csak vákumos csap van, ez egy kezdõdõ tûszelep problémánál simán megszivatja az embert, alacsonyabb fordulatnál kapkodhat a motor ha nem tökéletesen zár valamelyik tûszelep, aztán mikor 3-4ezer felett nagyobb lesz a benzinigény idõlegesen helyreáll a rend, aztán kisebb fordulaton ez kezdõdhet elõlrõl. Ha leáll a motor megszünik a vákum és lezár a csap, vagyis nincs látható nyoma az esetleges tûszelep hibának. Idõvel persze majd jobban elõjöhet a probléma, de egy kezdõdõ tûszelephibát nem könnyû észrevenni. Billig testvérem két csapat tûszelepet is kipróbált, neki az új is szar volt amit elõször vett bele, majd a második garnitúrával lett jó a motor. A membránok ellenörzése viszont jó ötlet, bár én ragasztás helyett inkább cserélném ha repedt. Egyébként számtalan oka lehet ami hasonlót produkálhat, akár elektromos is, trafó, gyújtókábel, kontakt hiba, lazulás, vezetéksérülés stb. |
VVLaci | 9434 | 2014. augusztus 11. 20:06 | Válasz erre: 9433 |
Porlasztótisztítással és beállítással kezdeném. Ebben a tartományban alapvetõen az alapjárati fúvóka mûködik, éppen kezdene nyitni a súber. Ezért mindenképp ellenõrizd a membránokat, lehet, hogy van egy kis lyuk rajta. Tip-Top gumiragasztó oldattal lehet befoldozni, az megáll rajta és rugalmas is marad vékony rétegben. |
Mikky | 9433 | 2014. augusztus 11. 18:44 |
Specialistak. Otleteket varok,hatalmas koszonettel elore is. 2-4 ezer kozott tarakirozik a gep. Sehogy se tudjuk elkapni az okat. Ez az a tartomany,amivel finoman lehet haladni,kigyorsitani. Rangat vegig. Borzaszto erzes. Lehetetlen finomkodni. Esoben nem merek kimenni,pedig letesztelnem az Angelt vizen is.
|
Rick | 9432 | 2014. augusztus 8. 20:42 | Válasz erre: 9428 |
Holnap vége a Balcsi nyaralásnak. A család nem fér el a mocin, így otthon maradt... a moci. Ezért reméltem, hogy nem az enyém láttad. Már nagyon mehetnékem van. |
sirgit | 9429 | 2014. augusztus 6. 20:47 |
Készen lett az Inazuma :D Papírozás rendben, karbi pucolás segített-(tank nem rozsdás) olaj és gyertya csere megoldva, szelephézag beállítva-és nagyon szuper,igazatok volt.Tol mint egy mozdony, és nagyon szép!
|
Rick | 9427 | 2014. augusztus 5. 21:05 | Válasz erre: 9426 |
Nagyon remélem, hogy nem az enyémet làttad! :-)
|
Jam Clerk | 9426 | 2014. augusztus 3. 22:27 |
Járt valaki innen pénteken, Hévízen a Zrínyi utcában, kétszer is? Egy ezüstszürke Inazuma jött szembe velem, ami nem sûrû motor az országban :)
|
fenyooldrider | 9423 | 2014. augusztus 1. 04:53 |
Tudja valaki a 750 -hez való Hiflofiltro légszûrõ számát? Nagyon megköszönném,fõleg mivel úgy tudom,hogy kényes rá a vas! Ráadásul a katalógusokban sem egyértelmû,legtöbbször 2-3 verziót is kiad,de így nem tudom eldönteni melyik legyen! |
sirgit | 9422 | 2014. július 31. 21:30 |
Motorolaj megrendelve-Repsol 10W-40 4l olajszûrõ: Hiflofiltro HF138 Gyertya:NGK CR9EK láncspray-Liqui Moly spuri Egész barátságos ár jött ki, köszönhetõen apósom UNIX kedvezményének, így 20.000 Ft alatt vagyok.- (lehet kicserélem a sisakom is :D Hirtelen ennyi, és a moci utazik hétvégére a szerelõhöz,(tank-és karbik pucolása,beállítás stb.) aztán remélhetõen jövõ héten be tudok számolni arról is hogyan mûkszik.- Szégyenlem hogy nem foglak bennetek elkápráztatni mjad hogy miket csináltam meg magam,mert éltemben nem szedtem szét motor blokkot, max. simson karbit, de igyekezni fogok nem untatni itt senkit sem. Tehát várom a szerelõ által elvégzett munkálatok végét, arra meglesz a forgalomba helyezés, és egyebek is.- Köszönöm a segítségeket, addig is olvasgatok. |
sirgit | 9421 | 2014. július 31. 12:06 | Válasz erre: 9417 |
Mikky-köszönöm szépen, figyelni fogok ezekre is.
|
sirgit | 9420 | 2014. július 31. 11:42 | Válasz erre: 9412 |
Köszönöm szépen a bátorítást, és a kimerítõ segítséget Mindenkinek. Évekig modelleztem (robbanómotoros repülõk-helik-hajók-autók) de itt szintén olyan fórumozókat találtam, mint akik ott is voltak. Hát, ha némelyikõtök a közelben lenne szívesen áttolnám a motort, mert bár nem hiszem hogy nagyon belenyúltam volna a rosszba, de amíg nem pöfög alattam kilométereket addig még tartok tõle.- Amúgy ami engem elsõre meglepett, az a hang.-Olvastam elõtte tesztekben egyéb helyeken hogy kicsit zajos stb.-hát nekem is furcsa volt. Többet jelenleg nem is tudok mit írni, köszönöm az építõ jellegû hsz.-eket, várom a szerelõ mikor ér rá :( Nem merek beleturkálni- Amúgy küllemre nekem is nagyon nagyon tetszik, eszméletlen szép- |
Mikky | 9419 | 2014. július 30. 22:52 |
http://www.motorradonline.de/gebrauchte-motorraeder/gebrauchtberatung-suzuki-gsx-750/103553 Meg egy kis csemege. A gyengebb nemeteseknek ott a Googl,bar kisse kacagtato.. |
Mikky | 9418 | 2014. július 30. 22:22 |
https://www.louis.de/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/suzuki-gsx-750/ae/0851
|
Mikky | 9417 | 2014. július 30. 22:16 | Válasz erre: 9410 |
Amit en hasznalok,de ez nem jelenti azt,hogy masfajta ne lenne jo,vagy jobb. Gyertya: NGK Olaj: Castrol 10w/40 de vigyazz,csak motorkerekparba valot!!! Fekolaj: markas DOT 4 vagy lehet 5-os is. (mikor gyartottak,akkor meg nem volt 5-os) Benzin:100-as Lanc spray: Castrol A Louis katalogusban minden adatot megtalalsz a geprol. Ahogy eszrevettem ez nem egy nagyigenyu szerkezet. Add meg neki az 5-6000-es olajcseret,meg ami meg hozza tartozik es kivisz a vilagbol. Meg ha nem is ugy mint egy Honda. Azert azon erdemes elgondolkodni,hogy kissebb modositasokkal vagy 20 eve gyartjak ezt az olaj-levegos blokkot. Akkor nem lehet olyan rossz. A szerelo biztos erti a dolgat,de vedd titokban figyelembe,hogy ha versenyszerelo,akkor ott a nyelgaz a fontos. Tipikus hiba a 2 es 4 ezer kozotti rangatas. Ez pont a finomkodas tartomanya. A palyagep meg 8 ezernel visszavaltasert konyorog. Ha kesz a geped,akkor eloszor ebben a tartomanyban teszteld le. |
Rick | 9416 | 2014. július 30. 22:10 | Válasz erre: 9413 |
Köszi Billgipeter! Nagyon szép a motorod, az az ülés fenomenális. cblacinak külön örülök, hogy meg van még. Ez jó jel! :-) Plusz csomó profi ötlet ráadásul dokumentáltan. Ez már NASA színvonal. Szóval a BT023 esõben is jó. Most megint elkezdtem lamentálni. Ha egyszer elromlik a motorom utánfutón elviszem egy Mikky-Billigpeter-cblaci körre. Ez a tudás minden pénzt megér. :-) |
Mikky | 9415 | 2014. július 30. 21:54 | Válasz erre: 9414 |
Nekem a haverom beepitett egy mini szurot a benzincsobe. Ha lesz idom,akkor lefenykepezem. A fuggoleges csobe vagta be. A vizszintes csoben is elfer,de egy ido utan megtorik a cso es elzarodik. Felejtos! A szurot Simsonhoz,robogohoz aruljak. 150 Ft. Az ateresztokepessege elegendo. A durva koszt megfogja a csap szuro. Ennek csak az apro reszecskeket kell megfognia. A csapszurot en csinaltam. Lehetetlen beszerezni,pedig kiveheto a csapbol. Szet volt porladva. A muanyag morzsa melegen kivalo ragaszto anyag. Mondjam meg? Vasboltban vettem 5 cm suru szovesu rezhalot az 1 meteresbol. Ratekertem egy ceruzara. Beleprobaltam a csapszuro helyere. Addig sodortam,amig pont beleszorult. A folosleget olloval lefaragtam. Utana az elenel osszeforrasztottam. Egy cso lett. A veget siman osszenyomtam,leforrasztottam. Kb 10 cm hosszu. Siman elfer a tankban. Az atereszto kepessege tobb mint eleg. Fel ora munka es fillerekbe kerul. Orok darab es a megmaradt rezhalobol meg vagy tizet lehetne csinalni. A regi motorokban is ilyen szuro volt,onnan az otlet. Rengeteget szoptam a karburatorral. Folytonos dugulas. Tuszelep le-fel akadas. Most ott tartok,hogy mar csak az STP benzineshez valo injektor tisztitot hasznalom. Ez kiszedi a mikro meretu gyantasodast. Minden harmadik tankolaskor egy flakonnal bele. Szerintem mar nem is kell tobb bele. Ketszer hasznaltam eddig. Egyre jobb a motor. Jobban es simabban megy es kevesebbet is fogyaszt. A tankom nekem is rozsdas. Az olommentes benzin oktanszam emelo adalekja korrodal. Az uj motorokat ennek tudataban epitik,de a mienk meg a jo oreg olmoshoz keszult. Rengeteg szopast hallottam a tank felujito keszlettel megcsinalt motorokrol. Ha ott nem tapad tokeletesen ra a tank belsejere a bevonat,akkor mega cumi. Elkezd levalni. Szurozheted,akkor is eldugul. Soha az eletben nem lesz tobbe megbizhato. Egy haverom tankot cserelt utana!!! Egy vagyonert. En kulonben 100-ast tankolok. Allitolag az nem korrodal es raadasul fel is oldja a rozsdat. Na ebben azert nem vagyok olyan biztos.
|
Billigpeter | 9414 | 2014. július 30. 21:01 | Válasz erre: 9410 |
Szia! Az én kapcsolatom nem annyira volt felhõtlen a motorommal, mint Lacinak, de 2009 óta szolgál nálam rendületlen :-) túl sok mindent nem tudok hozzátenni az inazumás testvérem által leírtakhoz, válasza alapos, és kimerítette a témát :-) Úgyhogy már csak annyi feladatom maradt, hogy gratuláljak a döntésedhez, és sok balesetmentest kívánjak! U.I.: én is küzdök a rozsdás tankkal, de amióta használom a spurit, a benzincsapon lévõ szûrõ megbír a feladattal. a probléma megoldására létezik több megoldás is, például: http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkatalogus.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=17&category_id=21 vagy http://limitless.hu/2012/08/21/motor-tank-javitas/ nem tudom, láttad-e már mennyi hely van a tank meg a karbik teteje között? egy darabig én is kísérleteztem szûrõ beépítésével, de a helyhiány miatt felejtõs. hát ennyi jutott most a fejembe :-) |
Billigpeter | 9413 | 2014. július 30. 20:47 | Válasz erre: 9407 |
Csak szeretném megemlíteni, hogy a képen látható két 750- es vas között csak kilenc darab motorbiciklit szerelt össze annak idején ina- zu bácsi Hamamatsuban, úgyhogy látták egymást a szerelõszalagon :-) De igazad van Laci, egy inazumánál sokkal szebb kettõ :-D |
cblaci | 9412 | 2014. július 30. 18:57 | Válasz erre: 9408 |
Szia! Kezdeném azzal hogy jól választottál! Az én inazumás történetem 5éve kezdõdött de tele elõitéletekkel. Egy képes hirdetésnél láttam meg és elsõre megtetszett a formája, elõtte viszont két Hondám is volt amelyek túl magasra tették a mércét, féltem az olaj-léghûtéses blokktól és elhittem a túlmelegedõs városi legendákat. Alig 30km-re árulták a lakóhelyemtõl (egyébként nem is néztem volna meg) úgy gondoltam egy próbakört mindenképpen megér, a formája teljesen lenyûgözött amikor élõben megláttam, sokkal jobban mutatott mint a képeken. A motor szépen egyenletesen járt és kilóméter is alig volt benne. A hangja nyersebb volt mint az elõzõ motoromnak ami vízhûtéses volt és ráadásul Honda, amely gyártót a mai napig az elsõ helyre sorolok, függetlenül a suzukis kicsapongásnak, ami úgy tûnik elég hosszúra sikerült. Elhoztam a motort ami elsõ perctõl a Csühös nevet viseli. Gondoltam majd eladom ha nem tudom megszokni, viszont ahogy gyültek a kilóméterek egyre inkább azt éreztem hogy nekem találták ki. Alacsony ülésmagasság lényeges volt a termetem miatt, de ezt tovább tudtuk fokozni az ülés szivacsozásának átalakításával, némi deréktámasz és a vékonyabb ülõlap kialakításával. Elõször bizonytalannak éreztem a viselkedését kanyarokban, majd miután az elõzõ tulaj kockásra kopott gumiait lecseréltem óriásit változott a helyzet és egyáltalán nem éreztem a 227kg-os motor súlyát. Olyan szépen lehet borogatni a kanyarokat mintha robotpilóta irányítaná a motort, szinte csak azért fogom a kormányt nehogy leessek róla :-) Hibákról nem sokat tudok mesélni, még az elsõ évben elszakadt a szivatóbovden és volt egy alapjárati dugulásom a harmadik karbiban. Errõl a dugulásról tudok képet is mutatni mert szinte minden dokumentálok amihez hozzányultam. Egy túráról hazafelé megáltam a lámpánál és lement az alapjárat ezer alá, gázadásra viszont dadogás nélkül megindult a motor. A karbisort kiszerelni elég körülményes (légszûrõházat fel kell lazítani és hátratolni, gázbovdeneket kikötni, pillangó helyzetérzékelõ potira vigyázni...stb) de maga a karbi tisztítás egyszerû mint a pofon. A szelepellenörzést (és ha kell az állítást is) magamnak csinálom, szinkront egy ismerõs szerelõ csinálta eddig, viszont van már saját készítésû "U" csöves (olajoszlopos) mérõalkalmatosságom így azt is be tudom állítani, igaz nincs üveggyertyám de a gyertyakép és az egyenletes alapjárat pont elegendõ visszajelzés ad, a fogyasztásról nem is beszélve. A fogyasztás egyébként nagyban csuklófüggõ, nálam ez 5 liter környéke de nem ritka amikor alatta, fõleg szájtátizós túraszakaszokon ahol nem a kanyarvadászat az elsõdleges hanem a táj. A tank nekem nem rozsdásodik szerencsére és a vákuum csap saját apró fémszövetes szûrõje is teljesen ép még, ezt minden tavasszal ellenõrizni szoktam. Amióta nálam van a motor folyamatosan kapja a Spurit, én ebben látom az üzemanyagrendszer üzembiztonságát, bár ebbe nem folynék bele mert egyszer már (állítólag) szerencsétlenül fogalmaztam... A telóban az olajat már kétszer, a szimeringet egyszer cseréltem, sõt a fékfolyadékot is már kétszer cseréltem, ezek nem bonyolult dolgok és könnyen megoldható. A láncszett 41ezernél lett kicserélve, azóta automata olajozót használok amit szintén magamnak csináltam, azóta nem költök láncspray-re és a láncom is folyamatos kenést kap anélkül hogy összekenné annak környezetét. Gumiból Bridgestonokat használtam és egyszer Avont ami szintén nagyon jó gumi, most a kétkomponens BT 023 van ami nagyon jól viselkedik esõben is, sajnos mostanában elég sûrûn volt alkalmam kipróbálni. Az olajból legelõször Repsolt, majd sokáig Motult és újabban már Xado-t használok, mindegyik 10W-40-es teljesítményszintû volt és egyikkel se volt gondom. Olajfogyasztásom nincs és mióta van olajhõmérõm meglepõdve tapasztalom, hogy inkább az alcsonyabbabb olajhõfok jellemzõ ha az egész szezont átlagát veszem alapul, persze nyári dögmelegben nem ritka a 120-125°C olajhõfok sem. A motor sehol nem "könnyezik" erre nagyon alergiás vagyok, pedig korábban hallottam olyan negatív kritikákat az olaj-léghûtéses blokkokról hogy a magasabb üzemi hõfok miatt tömítetlenebbek mint a vízhûtéses társaik... ez nem igaz, egy lég-olajos is lehet tiszta és száraz. Gyertyából eddig mindig a kétpólusú NGK CR9EK típust használtam, olajszûrõbõl a Hifloflitro HF 138-at, de most legutóbb Champion COF 038-at vettem, ezekkel eddig nem volt bajom. Olajat 6ezrenként cserélek szûrõvel együtt, viszont légszûrõt 12ezrenkét cserélek ami szintén Hifloflitro. Más most nem jut az eszembe de ha van egyéb kérdés akkor kérdezz nyugodtan, valaki biztosan segít eligazodni. Valamikor én indítottam ezt a fórumot de azóta sok minden történt és a látogatotsága is elenyészõ lett, most kezdett feléledni az újabb tulajok belépésével. Építõ ötleteimrõl hosszú lenne beszámolni, inkább nézd meg a két linket, továbbá szintén ezen az oldalon vannak videók és fotógalériák is. Sok szép helyre elvitt a Csühös, volt amikor elég nehéz szakaszokon is, nem véletlen hogy 5év után is ragaszkodok hozzá. Úgy gondolom nem fényezem túl amikor azt írom hogy ez egy nagyon megbízható konstrukció. Balesetmentes kilómétereket kívánok! http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=96071 http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=96361 ![]() |
VVLaci | 9411 | 2014. július 30. 14:28 | Válasz erre: 9410 |
A közelebbieket majd a márkatársak elmondják, én csak az általánosságokról "kívülállóként" belevauztam. :-))))
|
sirgit | 9410 | 2014. július 30. 13:48 | Válasz erre: 9409 |
Köszönöm, jövõ hétre már elfogadta egy srác,aki itt Vas megyében a Pannónia ringen szerel, és nem túlzottan drága.(magam nem merek nekiállni.- Nem mûszaki analfabéta vagyok, csak nehéz kibogozni melyik típúshoz mit ajánlanak, itt egyszerûbb köztetek a kérdés. Mibõl mit ajánlanátok? gyertya? olaj? folyadékok? Ahogy olvasgattam köztetek, a tank rozsdásodás miatti problémák elkerülése érdekében javasolt egy üzemanyag szûrõ beépítése.- Minden építõ ötletet,tanácsot nagyon köszönök,és elfogadok |
VVLaci | 9409 | 2014. július 30. 13:43 | Válasz erre: 9408 |
Kezdeném egy porlasztó-tisztítással-beállítással. + a szokásos: folyadékok, szûrõk, gyertyák cseréje, fékek ellenõrzése. Ezt gyakorlatilag minden motorvásárlást követõen illik megcsinálni. (én arra tippelek, hogy az alapjárati fúvókák el vannak tömõdve.) |
sirgit | 9408 | 2014. július 30. 13:38 |
Sziasztok,üdvözlök minden tagot.-köszönöm hogy itt lehetek. Tegnap éjféltõl lettem a tulajdonosa egy osztrák származású Inazuma 750-nek, egy Bandit 250 után. Ekkora vas még nem volt alattam huzamosabb ideig, gondoltam 45 évesen talán megérdemlem. Rögtön lenne is gondom :( ettõl kicsit rossz szájízem van sajnos Hogy teljes legyen az örömöm a motor reggel szupren indult elsõ pöccre hidegen, a szivatóval történõ melegítés során szép dörmögõ hangja volt, azonban azt követõen dadogni, cicegni kezdett, és egy 500 méteres ut alatt 3 szor leállt.Viszont elsõre indul- Igen, a vásárlás során kipróbáltam, volt benne 2 dl benzin, azzal mentem kb. 1 km-t, semmi különösebb gondja nem volt, illetve nem tudtam a 250-es bandit után, hogy mit várjak. Indításkor füst nincs, tehát remélem nincs nagy gond. Minden tippet,ötletet szívesen fogadok és köszönöm is- (gyertya és olaj tekintetében mit ajánlanátok? ) Elnézést a belépésem követõen rátok zúdított kérdések miatt.- |
cblaci | 9407 | 2014. július 29. 22:14 | Válasz erre: 9406 |
De szép 750-es csikó! Ettõl már csak az a szebb ha ketten vannak ;-)
![]() |
Billigpeter | 9405 | 2014. július 29. 21:18 | Válasz erre: 9402 |
Szia! 99-es a vas, az ülése meg azért más, mert egyedi :-) van egy "service manual", amibe ez el van írva, de ha nem nagyon szoktál szerelni, akkor erre nem lesz szükséged :-) |
fenyooldrider | 9404 | 2014. július 28. 04:51 |
�Köszönöm a válaszokat,Billigpeter-nek,meg duplán,mert átküldte ugyan a manualt,de átsiklottam ezen információ felett! Így már könnyebb lesz a kiindulás,még egyszer köszi mindenkinek! |
cblaci | 9403 | 2014. július 27. 20:41 | Válasz erre: 9401 |
Ez természetesen eltérhet azonos típus esetén is, nekem 2,5-re van kitekerve mindegyik pilot.
|
Rick | 9402 | 2014. július 27. 20:10 | Válasz erre: 9401 |
Szia! Neked milyen évjáratú a motorod? Teljesen más az ülése, és az én kézi könyvemben csak annyit írnak, hogy 4 db. CVK32 karburátor van benne. Ilyen részletek nincsenek.
|
Rick | 9400 | 2014. július 26. 08:54 | Válasz erre: 9399 |
Hát bocs. Én csak motorozom, és ha megáll olyan emberekhez viszem mint amilyen Te vagy: szerelõhöz. Olajcsere, lánc karbantartás. Ezzel véget is ér a tudományom. Sõt, talán el sem kezdõdött. Egyébként van, lett megoldás? |
fenyooldrider | 9399 | 2014. július 25. 19:36 |
�Sziasztok! Tudja valaki,hogy a karbi levegõcsavarok a teljes betekeréstõl mennyire vannak kint 1-1,5 menet? A gép GSX-750 2000évj,a karbi típusa: Keihin CVK32 {gyári} Ha valaki tudja,megköszönném a segítséget! |
Rick | 9398 | 2014. július 23. 22:21 | Válasz erre: 9397 |
Elfelejtem. Csak kipróbáltam. Mint az elején a vmax-ot. Jurassic... :-)
|
Mikky | 9397 | 2014. július 22. 23:06 | Válasz erre: 9396 |
Itt a Jurassic Parkban,mikor 30 fokban motorosruhaba feloltozve meglatott egy nagykepu taplo. Azt kerdezte: maga fazik? Mondom:csak nem akarok meghalni. Azt a buta tekintetet latni kellett volna. A motorosruhazat a motoros karosszeriaja. Felejtsd el a polos motorozast. Ha tulsagosan meleg van,akkor meg irany sorozni!!!
|
Rick | 9396 | 2014. július 21. 22:01 |
Ma kipróbáltam a pólós motorozást. Hát... Én nem értem, hogy bírják. Már akik pólóban nyomják. Szinte szétlyuggatta a bõröm a sok kis kavics vagy homokszem, amit a szél felkapott, vagy nem tudom honnan jött. És komolyabb bogárral nem is találkoztam. Igaz, egy kicsivel az autópálya tempó felett mentem és csak akkor volt fájó, de marad a kabát és kész.
|
fenyooldrider | 9394 | 2014. július 18. 20:07 | Válasz erre: 9393 |
------De azért legyetek óvatosak. A csapda még mindig ott lapul a polcon!!! ;-) ----- Ez jó és igaz mondás!! Csilió km-el a hátam mögött is azt vallom,hogy 'jó pap is holtig tanul" !!! Hidd el,hogy még most is látok olyan dolgokat,hallok olyan véleményeket,szakmai hozzászólásokat,ami nekem új,de befogadom,mivel tudom,hogy még mindig van mit tanulnom és közel sem gondolom magam halhatatlannak vagy nagy tudásúnak! Azt vallom,hogy motorozni alázattal kell,ismerni kell{ene} a saját korlátainkat,ami sokkal fontosabb a vas korlátainál! |
Rick | 9393 | 2014. július 18. 19:22 | Válasz erre: 9392 |
Fenyõ, Te öreg motoros vagy. Te tudod a legjobban, ha egy igazi férfi elindul egy úton akkor nem fordul vissza olyan semmiségek miatt, minthogy elfogyott az út, vagy nincs értelme tovább menni, vagy rossz irányba tart. Ez az én keresztem, az én utam. Legyen az bármi, ha jó lesz a térdemre megveszem. Az se érdekel ha véletlenül térd-protektor lesz. Csak legyen jó. Mindazonáltal elfogadom a rutin ráják tanácsát. Ha a térdre térd-protektor kell, akkor több figyelmet fordítok majd ezekre. De azért legyetek óvatosak. A csapda még mindig ott lapul a polcon!!! ;-)
|
fenyooldrider | 9392 | 2014. július 18. 15:25 | Válasz erre: 9391 |
Esetleg térdvédõn nem gondolkoztál a térdedre? D!
|
Rick | 9391 | 2014. július 18. 14:12 | Válasz erre: 9390 |
A korom és a karom egyaránt 40 felett van. :-) Kajakozni szoktam, esetleg utána egy kis edzõterem. Az önmagáért való gyúrást meghagyom a kamion-táncosoknak, de komolyra fordítva a szót: A feleségem kimosta a legkedvesebb szürke kapucnis felsõmet. Rózsaszín lett. Ha protektort varratnék vele a farmeromba: a) valahogy megvágná a lábamat amikor felvenném b) a legkisebb dõléstõl is eltörne a csontom. Inkább fecskében motoroznék mint abban a farmerben, amibe õ varrt protektort. De nem akarok igazságtalan lenni. Sok jó dolgot is köszönhetek neki. Ha nem lenne lehet, hogy nem vettem volna meg ezt a motort. Egyébként van agyon protektorozott nadrágom de 10 perc mire mindent felveszek és dõl rólam a víz. Akkor is ha kiveszem a béléseket. És különben meg a remény hal meg utoljára. Egyszer úgyis találok egy olyan könyökvédõt ami jó lesz a térdemre...
|
hacse | 9390 | 2014. július 18. 10:18 | Válasz erre: 9389 |
Vastagabb a lábad mint a kezed ? Gyúrjál felsõtestre meg karra ! ;o))) .... mondjuk ezzel csak azt éred el , hogy jó lesz a térdproci a könyöködre ... Én azt csináltam, hogy egy sima farmergatyába varrattam a feleségemmel egy akkora "térdzsebet" belülre amekkora a protektor , tépõzárral, ahogy a gyári cuccokban is van - lehet venni protektorokat külön is - és abban motorozok általában. Arra vigyázni kell, hogy úgy jelöljük be a protektor helyét, hogy a motoron ülünk, mert különben nem lesz jó helyen. Lehet cifrázni csípõ meg egyéb protkókkal is.
|
Rick | 9389 | 2014. július 18. 07:13 |
Lent poroszkáltam a Balcsin, amikor szólt a Cimmer Feri bácsi, hogy leesett valami a sisakomról. Az állvédõ felnyitója meg akart lépni. Valamiért elege lett, pedig most kimondottan normálisan mentem. Cimmer Feri bá-t keresgéltem, és az nagy tempóval nem megy. Gondolom volt valami korábbi sérelme. Végeredmény: van szállás augusztusra, nincs sisak hétvégére. Ja! És nagyon megörültem amikor tegnap az egyik hipermarketben találtam 2000 forintért térvédõt. Gondoltam felteszem a farmeromra, mert nem szeretem hordani a motoros nacit. Életre-halálra próbáltam felrakni a térdvédõt, szétszorítottam a térdem, de az XXL-es is kudarcot vallott, nem tudtam becsatolni. Csak azért írom le, hogy más ne essen ilyen csapdába: Attól még, hogy térdvédõt szeretnél, a felpróbált könyökvédõ csak könyökvédõ marad...
|
Rick | 9387 | 2014. július 14. 15:12 | Válasz erre: 9386 |
Én nem a vezetéstechnikai instruktorok árait hasonlítom össze, hanem egyszerûen a lehetõségemet veszem figyelembe. Ehhez írtam még, hogy ez nyilván senkit nem érdekel, csak engem. Az én kedvemért nem lesz olcsóbb a kenyér. A három napos oktatás egy fikció volt, "ismétlés a tudás atyja" alapötletbõl kiindulva. A régi oktatók mondták nekem egyes dolgokra: "Addig kell gyakorolni amíg a véreddé nem válik". Sikerült a pdf letöltése. Még egyszer köszi!!
|
Jam Clerk | 9386 | 2014. július 14. 11:38 | Válasz erre: 9384 |
Szerintem nem volt sok az a 7 óra, 3 napos oktatásról meg még nem hallottam, fõleg nem napi 10 ezerért :) A többi, kétnapos tréning árfekvése is hasonló, meg persze van drágább is (ha jól tudom, a Safety Training is 45 ezer Ft, két napra), a RiLi talán még tud árban versenyezni a BMW tréningjével, és az is kétnapos. Viszont a két nap az kétszer 7 óra figyelést jelent, nem? :) Lehet válogatni, kinek melyik a rokonszenves. |
Rick | 9384 | 2014. július 14. 10:12 | Válasz erre: 9383 |
Köszönöm fenyooldrider! A gond csak az, hogy valamiért nem nyitja meg a böngészõm a linket. Azaz megnyitja csak nem töltõdik a pdf fájl. Keresem a megoldást a tréningre is mert a 30.000.- forint sok nekem. Ráadásul nem is tudok 7 órán keresztül figyelni, pedig ha valami akkor a motorozás érdekel. Ennyi pénzért három napos oktatást várnék el. Az más kérdés, hogy ez kit érdekel... :-) Neked mûködik a link amit küldtél? Mert szívesen elolvasnám.
|
fenyooldrider | 9383 | 2014. július 13. 16:22 | Válasz erre: 9379 |
Alapszabály,hogy olyan sebességgel menj be a kanyarba,hogy meg tudj állni bármikor,azaz a belátott útszakaszhoz!! Így nem fog eléd ugrani egy alattomos 'szûkülõ" kanyar! Ezt már sokan megszívták,pld kavics-gabona szóródás teherkocsiról,vízátfolyás hordaléka,vagy ne adjisten egy lovaskocsi ,vagy egy bedöglött jármû van az úton,akkor??????? A versenypálya persze más játék,de ott az említett dolgok nem fordulnak elõ!! Egyébként a kérdésedre válaszolva,normál körülmények között nyugodtan fékezz kanyarban,csak ezt nem ártana kipróbálni egy használatlan útszakaszon,de nyugodtan tedd félre a félelmedet,mert te elõbb fogsz bepánikolni,mint ahogy a motor eléri a csúszáshatárt!! Ajánlom olvasásra a 'Motorozás Mesterfokon címû könyvet ,amit Harmati Árpi is ajánl : Fhttp://users.atw.hu/motocross4ever/cikkek/motorozasmesterfokon.pdf Nekem versenyzõi múltam és 27 év átmotorozott év után is tudott újat mondani,vagyis nem újat,csak megértette velem,hogy mi-miért történik?! Egyébként tényleg nagyon hasznos könyv és természetesen nem csak mesterfokúaknak! |
Rick | 9381 | 2014. július 12. 23:10 | Válasz erre: 9380 |
Megnéztem a videóját is. Én meg külön vettem a kabátba egy nagyobb kabátprotektort. Már akkor éreztem, hogy valami jobb kellene... ... most meg tudom. Van még mit tanulni. És most itt a következõ dilemma: Tréningre költsek vagy a motorra? :-) Azért köszi! |
Jam Clerk | 9380 | 2014. július 12. 21:45 | Válasz erre: 9379 |
Keresd meg Macko fórumtársat, már voltam náluk tréningen, szerintem leírja neked is, bár gyakorolni jobb ;)
|
Rick | 9379 | 2014. július 12. 20:54 |
A mai motorozásnál rájöttem, hogy a kanyarokra jó a gumi, a képességeimmel van gond. Muszáj leckét venni. Mi a megoldás ha benézek egy ívet és kanyar közben veszem észre, hogy szûkül az ív? Mondjuk 70 km/h-nál mit lehet csinálni?
|
Jam Clerk | 9378 | 2014. július 12. 20:27 | Válasz erre: 9375 |
Alapvetõen egyet is értenék veled, de sajnos még nem mondhatom ezt tapasztalatból :( Másképpen: amirõl te írsz, az nekem még csak elmélet, saját gyakorlat nélkül. A két dolog meg ugyanígy egymásra épül. Amíg nincs jól tapadó gumi alattam, addig nem fogok döntögetõs útvonalat gyorsabban megoldani, csak óvatosan... és amíg nem tanulok meg döntögetni, addig nem is tudom elképzelni, mennyivel jobb lehet egy sokkal jobban tapadó gumi a kanyargósabb szakaszokon. Szóval lehet, hogy elõ kellene húzni egy megfelelõ összeget a kalapból, aztán bevállalósabb módon próbálgatni a motort és az útvonalakat, mert különben sose fogom lecserélni ezeket a "kellemes" Macadamokat :) Hol veszel te ilyen gumikat? |