infantri | 3831 | 2008. január 13. 16:30 | Válasz erre: 3830 |
Mountex.Borsos az ára az igaz.3 éve használom hibátlan!
|
Macko | 3830 | 2008. január 13. 16:13 | Válasz erre: 3829 |
De a Teszkós vagy tényleg gorés? :o) Ha utóbbi, akkorviszont AZTHOLVETTED??? |
infantri | 3829 | 2008. január 13. 16:08 | Válasz erre: 3814 |
Macko! Én csak azért mentem ott gyorsabban mert nem mertem fékezni!Az a lényeg,hogy simán átjutottál. Én semmit nem csinálok a csizmával.Van egy gore-tex zoknim az 100% vizállo.Tavaly erdélybe fél napot esöbe mentem a csizmába ált a viz.A lábam száraz maradt.Már ha igy bele dünyöghetek. |
ztaki | 3828 | 2008. január 13. 15:41 | Válasz erre: 3827 |
"Túramotoros: ez az alfaj az emberek számára legkonszolidáltabbnak tûnõ csoport. Õk tulajdonképpen kényelmet szeretõ Speedmotorosok... vagy sebességet szeretõ Chopperesek? Egymással több dologban szoktak versengeni: milyen régóta nem volt orvosnál a motor, milyen alacsony az anyagcsereigénye, milyen távot mentek vele egyhuzamban. Egyébként békés társaság. Endurós: számára a legfontosabb igazság: két pont között legrövidebb út az egyenes, eszerint is szokott közlekedni. Nagy természetbarát, az árkok-bokrok kedvelõje. Közöttük külön kasztot alkotnak a testükre igen igényes példányok, akik szigorúan megkövetelik maguktól a 100 kg feletti testsúlyt és 110 cm-es derékbõséget. " |
boxer | 3827 | 2008. január 13. 15:37 | Válasz erre: 3826 |
Húzd alá nekem színes ceruzával, mert különben kénytelen leszek elolvasni az egészet, hogy megtudjam, hol az a rész!
|
ztaki | 3826 | 2008. január 13. 15:36 | Válasz erre: 3825 |
boxer: nem kõ mindent elolvasni... de ez pl. nem rossz... mondjuk nézd meg, hogy amit az endurosokról ir, az egész valósnak tûnik.
|
boxer | 3825 | 2008. január 13. 15:34 | Válasz erre: 3824 |
Nem lehetne, hogy inkább szervezel egy felolvasó estet? :-))
|
ztaki | 3824 | 2008. január 13. 15:10 |
Must olvastam.. "Mivel az emberiség nagy rendszerezõ természettudósai eléggé el nem ítélhetõ módon idejekorán visszaadták testüket az örök körforgásnak és zseniális lelkük sem törõdik azzal, hogy botcsinálta asztaltáncoltatóknak mondják tollba életmûvük folytatását (talán ezért sem használatos a halálmû kifejezés...), így nekünk kell felvennünk a pennát, hogy befejezzük a mûvet! Mélyreható kutatásaim során bukkantam arra a szomorú tényre, hogy sem Karl von Linné (1707-1778), a nagy rendszerezõ 1735-ben megjelent Systema Naturae címû alapmûvében, sem Alfred Brehm: Az állatok világa (1869) címû korszakalkotó könyvében, sõt még Nagy Lajos Képtelen természetrajzában (1921) sem szerepel az evolúció fájának legújabban kiserkent hajtása: a Motoros. Megfigyelve a Motoros hat végtagját (két kar, két láb, két kerék), a kitinszerû kemény képzõdményt a fején, csillogó páncélzatát a testén, a felületes szemlélõ könnyen úgy gondolhatja, hogy egy nagyranõtt rovarral találta magát szembe. Ám amint megáll és elválik alsó testrészétõl (motor, ld. késõbb), a felületes szemlélõ álla leesik, mivel most meg úgy tûnik, hogy egy ember áll elõtte... Ez már közelebb van az igazsághoz, de messzebb, mint Makó Jeruzsálemtõl... A Motoros nem Motorosnak, hanem embernek születik, késõbb alakul át Motorossá, ebben hasonlít a kakukkhoz, bár kakukkolni nem szokott. A kakukk sem szokott motorozni, ebbõl következik, hogy a Motorosnak és a kakukknak semmi köze nincs egymáshoz azon kívül, hogy egy másik faj neveli fel kicsinyeiket. Az viszont biztos, hogy a Motoros az emberbõl fejlõdik ki, tehát Charles Darwin (1809 - 1882) elmélete alapján nyilvánvaló, hogy a Motoros az evolúció következõ, egyszersmind legfejlettebb lépcsõfoka. A Motoros testi felépítésében nagyban hasonlít az emberhez. Legszembetûnõbb különbség kettejük között a Motoros alsó felén található speciális testrésze, a motor. Ez a testrész igen sokféle lehet, melynek sokszínûsége indokolja, hogy újonnan felfedezett fajunk egyedeit tudományos módszerességgel alfajokba soroljuk. Néhány dologban azonban mindegyik ilyetén testrész megegyezik: (legalább) két kerék elnevezésû végtaggal rendelkezik, vannak rajta az evolúció során ésszerûen kialakult helyek a motoros többi végtagjának és ülõgumójának (ezek az úgynevezett kormány, lábtartók és ülés); azonkívül önálló, a Motoros testének többi részétõl elkülönült anyagcserével rendelkezik. Figyelemreméltó tulajdonsága a Motorosnak, hogy a motorjától idõlegesen el tud szakadni, és életfunkciói ekkor is fennmaradnak. Sõt, miután újra egyesítette testét, a motor életfunkciói is visszatérnek. Ez egyedülálló képesség, melyhez hasonlót csak a földigiliszta tud produkálni, amikor ásó útján szaporodik, ám az sem képes arra, hogy ha összeillesztjük a keletkezett két új földigilisztát, újra egy földigiliszta legyen belõle. Ebbõl is látszik, hogy a földigiliszta milyen önfejû állat. Ezen kívül a Motoros motor nevû testrészének még számos, szûklátókörû elõdeink számára elképzelhetetlen képessége alakult ki. Például a motort egyszerre akár több Motoros is használhatja, ezek alapján láthatjuk azt is, hogy szélsõséges esetben még olyan Motorossal is találkozhatunk, akinek nem fejlõdik ki ez a testrésze. Õket a Motorosok saját nyelvükön általában a ´gyalogbéka´ ill. ´szerencsétlen flótás´ néven nevezik. Elképzelhetõ továbbá az is, hogy a Motorosok idõlegesen nem saját, hanem más Motoros motorjával egyesülnek kis ideig élénk szimbiózisba, bár ez viszonylag ritka, mert minden Motoros nagyon ragaszkodik a saját testrészeihez. Ez alól csak az a kivétel, amikor más testrészeihez ragaszkodnak, de errõl majd részletesen szólunk a szaporodással foglalkozó részben. A Motoros fejrészét kemény, gömbölyded alakú képzõdmény, az ún. bukósisak takarja. Ennek formája és színe még az alfajokon belül is változatos képet mutat, így azt jelen publikáció méretének korlátossága miatt nem részletezzük. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy nem szabad összekeverni a bukósisakot a rohamsisakkal még akkor sem, ha némely Motoros krómozott rohamsisakot visel bukósisak gyanánt, mivel a rohamsisakot a katonaállat viseli, mely faj és a Motoros között a rendszertanban nem csak az ember, hanem például még a papucsállatka is helyet kap. A Motoros testét az emberhez hasonlóan bõr fedi, azonban az embertõl eltérõen ezen felül némi pamut közbeiktatásával újabb bõrréteget visel. Ennek színe és mintája is igen változatos még egyes alfajokon belül is. Vannak azonban olyan alfajok is, melyek jellegzetesen elhagyják a második bõrréteget és leginkább az emberhez hasonlatos kültakaróval rendelkeznek (Szocimotorosok). A Motoros felsõ két végtagján bõrkesztyût, középsõ két végtagján bõrcsizmát, alsó két végtagján gumit visel. Gumit idõnként máshol is visel, de errõl már elõttem kimerítõen értekezett tudós kollégám, dr. Veress Pál, így errõl most nem írnék bõvebben. A Motoros az egész világon elterjedt faj, szinte mindenhol megtalálható, ahol az ember is él. A mérsékelt égövben általában téli álmot alszik, ilyenkor csak elvétve látni Motorost. Erre az idõszakra a Motoros embernek álcázza magát és a napokat számolja a tavaszig, néha meglátogatja megsimogatni motorját és gyengéd szavakat susog a tanksapkájára. Ez alól csak néhány alfaj kivétel (a Postásmotoros és a Rendõrmotoros), õk télen sem hagyják el ezt a fontos testrészüket. A Motoros társas állat. Bár gyakran látni egyedül Motorost, ám ez nem jelenti azt, hogy magányosan szeretne járni. A Motoros komfortérzete exponenciálisan nõ, ha más Motorosokat lát, ez általában kiváltja belõle a balkéz megemelkedésével járó, ún. Másikmotorostlátok-reflexet, amit az emberek gyakran tévesen integetésnek értelmeznek. A jó idõ beköszöntével egyre többször lehet több Motorost együtt megfigyelni. Ha egyre több Motorost látunk egy irányba haladni, akkor nagy valószínûséggel a Motorosok haladási irányának metszéspontjában egy érdekes rituális társadalmi szokást, ún. Motoros Találkozót találunk. Ilyenkor akár több ezer Motorost tanulmányozhatunk egyidõben. A Motoros táplálkozási szokásai szinte teljesen megegyeznek az emberével. Kivétel ez alól, amikor a Motoros aláveti magát a Motoros Találkozó íratlan szabályainak, ilyenkor étrendje fõleg a sör, bor, pálinka, tequila és egyéb alkoholtartalmú italok személyre szabott kavalkádjából áll. Mint már említettem, a Motoros nem feltétlenül Motoros hím és nõstény példányok nászából származik, hanem emberi egyedekbõl fejlõdik ki. A faj fenntartása szempontjából tehát logikus és érthetõ, hogy a Motoros emiatt minél több emberrel igyekszik némi kapcsolatot létesíteni, amit valóban meg is figyelhetünk -fõleg a hím- Motorosoknál. Természetesen vannak nõstény Motorosok is, ám ezek aránya lényegesen kisebb, mint az emberek között, és a hím Motorosok között tapasztalható szaporodási kényszer sem olyan jellegzetes. Azonfelül azok a nõstény Motorosok, amelyek már szert tettek egy hím Motorosra, igyekeznek a hím szaporodási kényszerét saját személyükre korlátozni. A Motoros élettartama általában rövidebb vagy hosszabb, mint egy hasonló felépítésû emberé. A Motorosok között több mondás is utal erre: "Soha ne menj gyorsabban, mint amilyen gyorsan az õrangyalod repülni tud!", "Senki nem látott még öreg vakmerõ Motorost.". Mindazonáltal ha a Motorosokat -a tudományos tényszerûséget most szándékosan félretéve- emberként kezeljük, azt látjuk, hogy még a motor nélkül is boldognak tûnnek, pedig eme nevezetes testrészüktõl való elszakítás nagyban csökkenti elégedettségük fokát, hosszas elkülönítés elvonási tünetekhez, akár múló depresszióhoz is vezethet. A Motoros legelterjedtebb alfajai (a teljesség igénye nélkül): Szocimotoros: általában kispénzû vagy megszállottan szerelni vágyó emberekbõl alakulnak ki. Õk a mai napig élvezik a szocialista ipar áldásos tevékenységét. Jellemzõ rájuk a kétütemû testrészükbõl kiáramló vad zaj és gomolygó füst. Gyakran megtalálhatók az utak mellett is, a motor mellett annak elsõsegélyt adva. Emiatt sokoldalúan képzettek. Közöttük találhatóak legtöbben olyanok, akik akár több Motorost is képesek motorjukon cipelni, az ún. oldalkocsi segítségével. Chopperes: kizárólag fekete bõrt visel, lehetõleg minél több rojttal. Megszállottan fejleszti motorját, mesteri módon bánik a flex-szel és mûvészi szinten hegeszt. Legnagyobb sértés, amit soha ne mondjuk neki, hacsak nem gyõzõdtünk meg elõtte arról, hogy el tudunk menekülni: "Pont egy ilyen motort láttam a múlt héten!". Jellemzõje a motor nélkül is széles terpesz, a mély, puffogó hang, néhány tetoválás (nem kötelezõ) és a sörhas (ez sem). Kedélyes teremtmények, bár szeretnek a hozzá nem értõk szemében morcosnak látszani. Speedmotoros: általában már tiritarka kültakarójával felhívja magára a figyelmet, sokuknak teknõspáncélhoz hasonló képzõdmény nõtt a hátára, bár a teknõsnél jelentõsen gyorsabbak. Testük különbözõ részeit szinte lehetetlen elkülöníteni, képesek teljesen összeforrni motorjukkal. Amennyiben valami üvöltõ-visító hang kíséretében elszáguld melletted egy színes csík, majdnem biztos lehetsz abban, hogy speedmotorost láttál. Ebbõl az alfajból fejlõdött ki a Streetfighteres család, amely mûvészi szinten mûveli a közönséges emberek számára öngyilkossággal egyenértékû mutatványokat. Túramotoros: ez az alfaj az emberek számára legkonszolidáltabbnak tûnõ csoport. Õk tulajdonképpen kényelmet szeretõ Speedmotorosok... vagy sebességet szeretõ Chopperesek? Egymással több dologban szoktak versengeni: milyen régóta nem volt orvosnál a motor, milyen alacsony az anyagcsereigénye, milyen távot mentek vele egyhuzamban. Egyébként békés társaság. Endurós: számára a legfontosabb igazság: két pont között legrövidebb út az egyenes, eszerint is szokott közlekedni. Nagy természetbarát, az árkok-bokrok kedvelõje. Közöttük külön kasztot alkotnak a testükre igen igényes példányok, akik szigorúan megkövetelik maguktól a 100 kg feletti testsúlyt és 110 cm-es derékbõséget. Ezek az alfajok látszólag hajlamosak az egymás közötti torzsalkodásra, ám ez csak szellemi képességeik szintentartására szolgál. Ez rögtön szembetûnik akkor, amikor szóba kerül közöttük a Mûmájer. A Mûmájer olyan ember, aki motorosnak szeretne látszani, de nem az. Úgy gondolja, hogy Motoros attól lesz az ember, hogy szerez magának egy motort, de ebben téved, mert ettõl õ csak legfeljebb "motorral rendelkezõ ember"-nek nevezhetõ. A Mûmájert már messzirõl meg lehet ismerni arról, hogy hangosan kérkedik azzal, hogy õ Motoros. A Mûmájert gyakran lehet látni például rövidnadrágban, pólóban motoron ülni, amitõl egy Motorosnak feláll a hátán a bõrkabát. A Mûmájer soha nem gyógyítja saját maga a motorját, olajos még soha nem volt a keze. A Mûmájer általában újonnan veszi a motorját és kizárólag gyári alkatrészeket és kiegészítõket vesz hozzá. Soha ne bõszítsünk fel egy Motorost azzal, hogy jelenlétében egy Mûmájert Motorosnak titulálunk, mert örökre elveszíthetjük elõtte szavahihetõségünket! Szociológiai szempontból a Motorosok igen érdekes csoportot alkotnak. A motorok látványára vagy akár csak a hangjára is úgy reagálnak, mint legyek a ragacsos papírra és azonnal ott teremnek. Amint egy Motoros megáll valahol, biztos lehet benne, hogy 2 percen belül megszólítja egy magát embernek álcázó másik Motoros és megkérdezi: "Mekkoramennyiteszikhányévesmennyitmegymikorvettedmennyivanbenne?" Nagyon érdekes tulajdonsága a Motorosnak, hogy idõszakosan láthatatlanná válik. Ez fõleg akkor történik meg, amikor valaki kitolat az útra, átsétál az úton, vagy csak egyszerûen kanyarodni készül. Ekkor láthatóságát a Motoros csak erõteljes dudálás és villogtatás útján tudja visszaszerezni. Ha szerencséje van... ha nem, akkor az õrangyalát is be kell kapcsolnia. Mindezekbõl világosan látszik, hogy ez az elsõ ránézésre titokzatosnak tûnõ faj megérdemli a törõdést és odafigyelést, melyre egyedei nagyon hálásan reagálnak ("Ki a motoromat szereti, rossz ember nem lehet!"). Úgyhogy vigyázzunk rájuk, hogy minél kevesebbszer legyen szükségük az õrangyalra... Makári Zoltán" |
zsore | 3823 | 2008. január 13. 10:35 | Válasz erre: 3818 |
Nekem egy régi SIDI csemmáho' adtak egy tubus, valami spéci kencét. Miután ritkán pucolom ( csak minden mikuláskor, de akkor is hiába ), még mindig kitart. Valami wazzelines, szilikonos, büdös kencefice. Különben lehet is kapni még.
|
KT | 3822 | 2008. január 13. 09:49 | Válasz erre: 3818 |
bõrzsirral ! megtiszítod, mexárad és vastagon bekened ! de egy idõ után meglazulnak a varrások és engedi bea wassert ! én most az elmúlt hetekben mindíg vettem fel teszkó enduro zoknit, az full vízálló ! a teszkókban ingyen adják ! csak ha nem siecc a nyugdijasok beleraknak zsömléket és elhordják az öszeset !!! :)) |
ztaki | 3820 | 2008. január 13. 09:10 | Válasz erre: 3818 |
Rudo: én a régi jól bevált módszert alkalmazom... Megmelegíted a disznó zsírt vagy fagyút és jól bedörzsölöd vele... aztán a egy-két napig tuti nem ázik el - és a kutyák legjobb barátja is te leszel... :-)) De ezt csak akkor csinálom, ha tényleg szükség van rá - de tuti. |
Macko | 3819 | 2008. január 13. 07:50 | Válasz erre: 3818 |
Rudo, én méhviasszal próbálkoztam nagyon vastagon, de így is! :o( Úgyhogy következõ lépésként színtelen sziló következik körbe a talpszélen. Majd elmesélem, hogy sikerült... |
Rudo | 3818 | 2008. január 13. 00:30 |
Ti mivel szoktátok a crosscsizát ápolni,mert az az igazság én semmivel és lehet ennek az eredménye az hogy fullon beázik!
|
zsore | 3816 | 2008. január 12. 22:39 | Válasz erre: 3814 |
Már megint fikázod magad drága barétom ! Ne tedd ! Amit ott elõadtál, az számomra inkább a megfontoltságodról tesz tanubizonyságot, mint a paráról. Az óvatosságba még senki sem halt bele, amennyire én tudom, ellentétben a hebrencsséggel....Mondom ezt úgy, hogy elõtted egy héttel, magam is megjártam azt a sunyi kis lejtõt, nem sokkal nagyobb sebességgel. A végére még egy örökérvényû okosság : Bizony sokkal jobb óvakodni, mint ráfaragni !
|
zsore | 3815 | 2008. január 12. 22:34 | Válasz erre: 3813 |
Szerintem csak irigykedsz ! Gyógyuljál megfele, és gyere Te is mihamarabb ! :o)
|
Macko | 3814 | 2008. január 12. 22:16 | Válasz erre: 3809 |
Utólag állapítottam meg, hogy a videó elejét le kellett volna nyesnem. Az a lefelé araszolás nagyon szánalmas volt... De sajnos a víz felé lejtett az ösvény (oldalirányban is), és szokásomhoz híven erõsen f.stam... |
boxer | 3813 | 2008. január 12. 21:49 | Válasz erre: 3812 |
Nem, én tüdõgyuszit kaptam! Viszont úgy látom, hogy Macko barátom megpróbálja megerõszakolni önmagát és néha szeretne virtuscsávóvá válni. Pedig belé nem ez van kódolva. Csak nehogy böjtje legyen ezeknek a próbálkozásoknak egyszer. |
boxer | 3811 | 2008. január 12. 20:17 | Válasz erre: 3806 |
A Csele patak se volt túl mély anno, mégis kifogott egy páncélos "lovagon". Látom, keresed a bajt. :-)
|
zsore | 3810 | 2008. január 12. 20:06 | Válasz erre: 3807 |
Hát ja. De ez a szöcske elmegy akárhol ha nem túl meredek, vagy nem ?
|
zsore | 3809 | 2008. január 12. 20:05 | Válasz erre: 3806 |
De Maci ! Én nem azt kértem, hogy küldj egy videót a Szántódi révrõl wazze, hanem , hogy valami motorosat.... :o))) Egyébkét sirályul áthaladtál, csak okvetlenül muszáj volt kicsit görénykednem :o)))
|
ztaki | 3807 | 2008. január 12. 18:35 |
Csak, hogy nehogy azt mondjátok, hogy én már nem is motorozom... ;-) Ime a mai termés... (A véger csak Zsorénak, egy anti terepgumi...) ![]() ![]() ![]() |
Macko | 3806 | 2008. január 12. 17:45 | Válasz erre: 3804 |
Na itt van. Köszi KT! http://www.youtube.com/watch?v=gdKcNZu39RQ |
KT | 3803 | 2008. január 12. 14:47 | Válasz erre: 3802 |
pont 59.5 perce küldtem a másodikat, amin Te fürdesz a patakban !
|
Macko | 3802 | 2008. január 12. 14:38 | Válasz erre: 3800 |
Próbáld innen meglesni! http://www.youtube.com/watch?v=iNzeSVov4z8 Ez az egy van meg nekem. |
zsore | 3799 | 2008. január 12. 13:14 | Válasz erre: 3796 |
Milyen viszonyok ? Hol van ott út ? Ha pontosan akartál volna fogalmazni, akkor azt kellett volna írnod, hogy tegnapi iszonyok :o)
|
KT | 3797 | 2008. január 12. 10:28 | Válasz erre: 3796 |
akkó átmentek a képek ? ...hááámeeenéékem hibát jelzett !
|
Macko | 3795 | 2008. január 11. 22:46 | Válasz erre: 3794 |
SZÓRJAD A FOTOGRÁFOKAT!!! Izgalomban vagyok... :o)) |
KT | 3794 | 2008. január 11. 22:36 |
next 7re 1 Husaberges haverom jelentkezett be ...lájhtosh terepezésre... talán majd az... :))))
|
ztaki | 3793 | 2008. január 11. 20:45 | Válasz erre: 3791 |
Gabi: hát ez az... múltkor meg akartam saccolni, hogy kb. hány kilómétern állhat a motorom számlálója... ha lenne... Abból indultam ki, hogy eddig elhasználtam kb. 3 garnitúra lácszettet... ebbõl max. 18e-re tenném... 6 pár krossz gumit... ami szintén 18e-t sejtet... de 12 olaj csere ... ez meg kicsit többet... 1 db elsõ féktárcsát... az mennyit szokott bírni? kétszer cseréltem már fékbetétet... az mennyit szokott? Egyáltalán - mibõl lehet még megsaccolni a megtett kilómétereket? (Eddig 3 db. kilóméter órát is elfogyasztottam... igaz a mostani már egy éve bírja... és még csak 4300 km van benne... idén nem igen motoroztam...) |
pallogabi | 3792 | 2008. január 11. 20:40 | Válasz erre: 3791 |
mitasról 1 év elteltével letöredeznek a bütykök
|
pallogabi | 3791 | 2008. január 11. 20:39 | Válasz erre: 3789 |
dehisz te nemversenyzel...te vagy a legjobb, akkor meg minek?!? :o) amugy mitassal azhogy olcsóbban megveszed, azzal együtt hamar el is koptatod, minden gumi tükrözi általában az árával az élettartamot (mitas egy nemversenyzõ endurosnak max 1teljes endurós év, más pl metzeler, mislen,dunlop az meg 2, deviszont 2szer annyiba is kerül) de ha nemválik be a mintázat, akkor 2éven keresztül szenvedhetsz vele szûkös anyagi ráfordítás figyelembevételével, márha ezt hobbynak tekinted, s nem versenysportnak |
zsore | 3790 | 2008. január 11. 20:36 | Válasz erre: 3789 |
A hidegben nem motorozok többet, az a mínuszokat jelenti. A mai idõ, környékbeli púposkodásra, tökéletesen megfelet volna. A múltkor az gyilkos volt. Asszem ott tudnám meghúzni a határt, hogy az még rendben van, ha a plexi bepárásodik, de az már nincs, ha a pára rá is fagy, utána meg a könny a szempillámra....
|
ztaki | 3789 | 2008. január 11. 20:31 | Válasz erre: 3788 |
Zsore: homokban - száraz idõban bármikor elmegyek versenyizni bármilyen eduróssal sima utcai gumival is... Ott már-már jobb az enduró gumi. Sárban - meg hát igen... oda minimum az általad ajánlott, bár a karoo is elboldogul... No, de pl ezeken a havas szarokon... oda sokkal jobb lenne az altalad ajánlott. De te hidegbe ugye nem motorzol... :-) És ez mostanában rám is átrakadt... az utóbbi két hétben csak terepjáróztam... bánja is az autó...
|
zsore | 3788 | 2008. január 11. 20:28 | Válasz erre: 3786 |
Nem tom, hogy mit fõz le. Az majd kiderül, ha felkerül :o) Egy biztos, terepre jobb lesz a karooknál, nekem ennyi elég, hiszen eddig a karookkal is egész jól elvoltam, még a brutál homokban is. Ráadásul a nyárra szánt minta, aszfalton is hozza a karoo tudását amellett, hogy homokban és sárban sokkal jobb. Szóval érdekes szezonnak nézünk elébe gumitesztelés szempontból. Majd mindenki leírja a tapasztalatait, - és látni is fogjuk, ki, hogy megy - így a következõ választás még egyértelmûbb lehet.
|
ztaki | 3786 | 2008. január 11. 20:18 | Válasz erre: 3783 |
hát azért ezekkel a nehéz dögökkel nem olyan eszerû ám át menni a sineken, mert ha csak egy picit vagy bizonytatlan (lassú), akkor tökéletesn be tudsz szorulni a két sín közé és köbe jöhet a vonat... :-))) Mert azért 2,5mázsát már nem olyan könnyû kiemelni... :-( Az elsõ gumi nem árt, a keskeny - ez tény... de ugye terepen én 0,5-tel szoktam menni... a C06 1-1,5-re felfujva kb. ugynolyan széles lehet... szerintem... Mondjuk tény, hogy van neki egy kormányellenállása, de kit érdekel? Zsore: nem tom... én a karoo-ban nagyot csalódtam terepen... elképesztõen szar az irányíthatósága. Ellenben kövön meg nagyon tetszett... és nekem ez a gumi sokkal meggyõzõbbnek tûnik, de azt azért nem hiszem, hogy a 20e Ft-os (párban!!) mitast bármiben is lefõzné... |
pallogabi | 3785 | 2008. január 11. 20:16 | Válasz erre: 3783 |
persze csak járatlan vasúton értem az átkelést, nehogy valaki félreértsen :D
|
pallogabi | 3783 | 2008. január 11. 20:12 | Válasz erre: 3774 |
hát, ha neked ez gond, akkor kezdheted gyakorolni a sinen átjárást a sínt úgy kell felfogni mint egy kisebb fatörzset, bárhol bármikor elõfordulhat, ami nem akadályozhat meg a továbbjutásban ( ha nemtudok kerülõutat, egyszerûen átmegyek rajta ), a magánterületet lezárók nemigen használnak útra keresztben ledöntött fákat (inkább fatolvajok, hogy elõszeretettel megnehezítsék az illetékes szervek számára a gépjármûves megközelítést, s amig rendbeteszik azok az utat, addig õk kereketoldhassanak) |
ztaki | 3782 | 2008. január 11. 20:11 | Válasz erre: 3776 |
Mackó azt írtad, hogy gyári méret 110/80R19... a C06 120/80-19... vagyis pontosan 1 cm-rel szélesebb... azért az nem olyan durva nem? És kb. 8 mm-rel magasabb... Nekem tetszene. A C10-nek nem igen látom az oldaltartását ... meg ha kanyarba megcsúszik nem nagyon látom, hogy mi fogná meg... |
zsore | 3781 | 2008. január 11. 20:10 | Válasz erre: 3775 |
Szerintem elég lesz ez mindenhova. Csalóka a nagykép. Nézd meg szembõl fotózva is ( a kis képek közül az alsó ). Ugyan ilyen hatású képen, sõt még életben is az exc sorozat gyári bütyköse. Na, hát azokkal aztán nincs semmi gond :o) Asszem ha kapok, ezek lesznek, sõt nyárra még lájtosabb lesz. Olyan amivel állítólag a Dakaron mennek a legtöbben. Azt írják, hogy homokban parádés, direkt Taki szerû homokmenõk ellen :o)))
|
Macko | 3780 | 2008. január 11. 20:10 | Válasz erre: 3776 |
Én így érzésre a 100/90-19-es méretre szavaznék elsõ guminak. Olyat kellene találni. |
Macko | 3779 | 2008. január 11. 20:08 | Válasz erre: 3778 |
Skype-nak nem szaladsz neki? Tényleg lesz vagy 5 perc. És onnan sokkal könnyebb az ilyeneket megoldani.
|
infantri | 3777 | 2008. január 11. 20:06 | Válasz erre: 3774 |
És nincs singumink!Küldtem a képeket.Megkaptad?
|
Macko | 3776 | 2008. január 11. 20:04 | Válasz erre: 3766 |
Viszont te meg kicsit több tapasztalattal rendelkezel. Viszont C06 csak 120/80-19-ben van. Elõre az nem nagyon gáz??? |
ztaki | 3775 | 2008. január 11. 20:04 | Válasz erre: 3773 |
zsore: nem értek a gumikhoz, de nekem ez a gumi túlságosan csak endurósnak tûnik... tehát inkább olyan lájtos terep, lájtos közút... Ha már komolyan akarod a terepet, hidd el, hogy a legszarabb krossz gumi is többet tud nála... Ellenben kövesútazásra meg túlságosan endurósnak tûnik... szóval megint olyan öszvér megoldásnak tûnik, kicsit eltólva a terep irányába, de azért a krosszok többet tudnak... :-)
|
zsore | 3773 | 2008. január 11. 19:52 | Válasz erre: 3763 |
Ezt néztem ki télre. Ritkább a bütyközése, nem ragad közé a dzsuva. http://www.dunlopmotorcycle.com/tirecatalog_tire.asp?id=84
|
pallogabi | 3772 | 2008. január 11. 19:50 | Válasz erre: 3771 |
fõleg ,hogy ottvan mellettem 1m-re a híd :DDD
|
pallogabi | 3771 | 2008. január 11. 19:49 | Válasz erre: 3765 |
amugy ezt a patakátkelõsdit meg sem mertemvolna próbalni :D (picit lukas a légszûrõdoboz (eltörtem) :D) |
zsore | 3770 | 2008. január 11. 19:48 | Válasz erre: 3763 |
Ez elég brutál :o) Asszem sokat segít majd. Én közben kinéztem még egy bütykösebb dunlopot is, amivel télen megyek csak.
|
pallogabi | 3769 | 2008. január 11. 19:46 | Válasz erre: 3767 |
egyre inkább a sírástól s nem a röhögéstõl, avagy magyarosan sírva vígadnak a szöcskések? :D |
infantri | 3768 | 2008. január 11. 19:45 |
Jót motoroztunk!Tarcsd meg a tehenet!Kellett is vagy 2 ora alvás.
|
ztaki | 3767 | 2008. január 11. 19:40 | Válasz erre: 3764 |
és én még elakartam adni a tehenet... ej elnézve a képeket jól tettem, hogy megtartottam... érik itt a hárdos kemény meg... fogunk mi még könnyeket kicsikarni a szöcskék szemébõl... :-)))
|
ztaki | 3766 | 2008. január 11. 19:33 | Válasz erre: 3763 |
Mackó: a c06-nak szerintem elorvalóbb a mintázat mint a 10-nek... De te fogod használni.. |
Macko | 3763 | 2008. január 11. 19:24 |
ztaki | 3760 | 2008. január 11. 19:12 | Válasz erre: 3759 |
Mackó: elõre ezt akartam.... http://www.buynet.hu/product.php?productid=4408&cat=409&page=1 Vagy a felette lévõt... de ennek jobbnak tûnik a kanyartapadása... |
ztaki | 3759 | 2008. január 11. 19:07 | Válasz erre: 3758 |
Macko: elõre: http://www.buynet.hu/product.php?productid=4392&cat=409&page=2 hátra: http://www.buynet.hu/product.php?productid=4389&cat=409&page=4 |
Macko | 3758 | 2008. január 11. 18:27 | Válasz erre: 3756 |
Persze, nyilván ha külön felnin van a terepgumi, akkor a terepig eljutás aszfaltos részére maximális önmérsékletet gyakorlok. Se gyorsítás, se szágulsás, sesemmi. Az biztos nem lesz gond! Taki, a C02 mi? Mitas? |
Macko | 3757 | 2008. január 11. 18:25 | Válasz erre: 3755 |
Megnéztem, csak 21-es elsõ felnit árulnak 1360 ojróér. Végül is egyhülyeség. |
ztaki | 3756 | 2008. január 11. 18:07 | Válasz erre: 3754 |
zsore nem biztos... mert én már láttam c02-t a 1150-en hátul... az elsõvel meg azért nem lesz gond, mert oda egy krossz hátsó (ami épp 19-es) szintén jónak tûnik... tehát elõl-hátul hátsó gumi... És a krossz gumi bírja a power... nem azzal lesz ott gond - amúgy a KT gumiját is kb. 100 km alatt szarrá lehet koptatni a twin-nel, ha állat módjára rángatná - de télen nem errõl szól a fáma... |
Macko | 3755 | 2008. január 11. 18:03 | Válasz erre: 3754 |
A Wunderlich egyébként ajánl 21-18-as kerekeket a GS-re. Valami szerény 2200 ojró vagy hasonló... :o))
|
zsore | 3754 | 2008. január 11. 18:01 | Válasz erre: 3753 |
Hát ezzel szarban leszel, mert rendes krosszgumi, ami a Te géped teljesítményét elviseli, ilyen kicsiben szerintem nincs. Ez a méret a gyerek krosszmotorokon van, azok meg max. 30 lóerõre vannak tervezve és csak terepre. Ha véletlenül egyezik a szélessége a bömbi felgenjével ( ami nonszensz ), és fel tudnád rakni, akkor is egy nap alatt legyalulja az a súly meg a bmw power....Egyébként rájöttem, hogy melyik bömösre ajánlották az én jelöltemet. Hát természetesen a jó HP 2 - re ! Annak rendes terepmotorhoz illõ a kerékmérete :o) Szóval ha van valami, az csak enduro gumi lesz, az olyan durva, krosszgumi, mint amit KT használ, esélytelen a Te méretedben. Szerintem.
|
Macko | 3753 | 2008. január 11. 17:37 | Válasz erre: 3751 |
De rendes terepgumi tényleg kell majd. KT elesett egy mélyebb árkon való átkelésnél. A felfelé oldalon utána állóhelybõl kényelmesen felment a Mitasokon a havas-füves feljárón. Nekem ugyanott az volt a hibám, hogy túl óvatosan ereszkedtem le. Hát, esélyem nem volt kijönni belõle. KÉRDÉS: ebben a 19-es elsõ, 17-es hátsó méretben mi a túrót javasoltok? Nem baj, ha aszfaltra kvázi alkalmatlan, majd a kövesutas összekötõkön megyek 70-nel. |
kovrob | 3752 | 2008. január 11. 17:27 | Válasz erre: 3751 |
Nekem kifejezetten elõnyös: Van idõ (nekem és a mocinak egyaránt) felépülni két TakiRide között, illetve ezt a mennyiséget még úgyahogy tolerálja a család! Imádom õket, fel ne költözz! :)))))
|
ztaki | 3751 | 2008. január 11. 17:19 |
Egyszerûen hihetetlen, hogy nem bírtok magatokkal... :-)) ez tetszik nekem... kár, hogy qrva messza lakok...
|
Macko | 3750 | 2008. január 11. 16:38 | Válasz erre: 3747 |
Hátul 1.2, elöl 1.15 volt benne. Érdekes módon, amíg hóban mentem, nem volt rossz. Legalábbis annyira, mint múltkor. Jó, 2. fölé nem váltottam, és szép lassan haladtam. Azt figyeltem meg, hogy amíg hangosan ropog a talaj a kerék alatt, addig egész jó. :o) Persze az elsõ Karoonak egyik pillanatról a másikra ugrik a tapadása, és akkor, ha nem lépésben megyek, azonnali zakó következne. :-) |
zsore | 3749 | 2008. január 11. 16:29 | Válasz erre: 3748 |
Banyek KT, megnéztem a narancssárga.hu - t ! Hát szerencsére ennek nincs különösebb aktualitása pillanatnyilag nálam :o)))))))) Apropo : Te, hogy találtál oda, valaki ajánlotta ? ;o) A fotókat meg a vidiket várom !
|
KT | 3748 | 2008. január 11. 16:22 |
jóóóóóóóóówóóóóóóóóóót, nnna ! majd este jöwök, hozok pikkcsõröket & vi dejó kat ! Tsáá ! |
zsore | 3747 | 2008. január 11. 15:38 | Válasz erre: 3746 |
Pl. arra, hogy mennyire engedted le a karoot, és miket tapasztaltál így.
|
Macko | 3746 | 2008. január 11. 14:59 | Válasz erre: 3745 |
KT és Infantri fotóztak, majd tesznek fel szerintem. Asszem zömmel arra jártunk, amerre ti a múltkor. Ahol járt már autó vagy meg tudta sütni a nap a havas talajt, ott szó szerint tükörjég volt. De egész jól eloldalogtunk... Néha erõsen az ánuszomon vettem a levegõt, de ezzel együtt könnyebben mozogtam, mint múlzkor a HCChóóón. Hogy ebben mennyi szerepe volt a lejjebb engedett gumiknak, mennyi a némileg más körülményeknek és mennyi nekem, azt nem tudom megítélni. Mire vagy még kíváncsi? :o) |
zsore | 3745 | 2008. január 11. 14:54 | Válasz erre: 3744 |
Most tényleg csak ennyi ? Könyörögjek vagy mi ??? Fotók ? Merre voltatok ? ÍRJÁ MÁ RENDESEN WÁZZE !
|
Macko | 3744 | 2008. január 11. 14:52 |
Na megjöttem a "HCCjéééég" nevû túrácskáról. Bakker, mentünk olyan tükörjégen, amin megállni sem tudtam volna... Fantasztikus élmény volt! :-))) |
Rudo | 3739 | 2008. január 10. 19:10 | Válasz erre: 3737 |
Én ezt úgy ismerem: Jó munkához idõ kell,szarhoz meg mégtöbb. :)) |
kovrob | 3737 | 2008. január 10. 16:40 | Válasz erre: 3736 |
Nem tudok sajnos. A gépsas atomjaira szedve várja, hogy legyen idõm összerakni is... Dolgozni csak szépen, ahogy a csillag megy az égen... Jó munkához idõ kell... ...meg hasonló okosságokkal csapom be magam! :D |
Rudo | 3734 | 2008. január 10. 15:21 |
Ettõl szarabb már nemigen lehet az út,kicsit megolvadt össszeesett a hó és most visszafagyott.:(
![]() |
kovrob | 3733 | 2008. január 10. 15:04 | Válasz erre: 3731 |
Hogyhogy ki? ;) Minden munkahelyen dolgozik egy-egy felellõtlenül kattogtató munkatárs! |
zsore | 3732 | 2008. január 10. 15:01 | Válasz erre: 3730 |
Mittomén ! Mit akarsz Te mindent tudni mi ? :o)))
|