2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Kérlek jelentkezz be

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Hungarian Cross Country
Következő oldal

benedek 1113 2006. szeptember 22. 11:28  
Megyek én is a tesztnapra, most jöttem, segitettem nekik sátrat állitani. ja és arra figyekjetek ,hogy nem Izsákon, hanem Kis izsákon lessz a tesztnap. méghozzá kisizsák táblánál kell balra lefordulni, ha izsák felöl jöttök. sok lovas szekér lesz azokra vigyázzatok, mert a motorhang nagyobb hatással van a lovakra, mint egy vödör RED-BULL.
Taki: félreérthetöen fogalmaztam, úgy értettem, hogy 150 el motorozni földúton elég halálos tempó, inkább verjék össze öket, minthogy feldobják a pacskert, a történtek óta én is szigorúan 100 alatt vagyok, pedig pár hete még azt mondtam, hogy 100 alatt félek. most meg inkább 100 felett parázok.
    

gunyi 1112 2006. szeptember 22. 09:09  
hali mindenki,

holnap Izsákon Sárfehér napok lesznek, emellett pedig Sherco tesztnap, és endurokrossz verseny délután 3 órakor - csak háziverseny jellegû.
Aki gondolja jöjjön!
    

ztaki 1111 2006. szeptember 22. 09:06   Válasz erre: 1110
tombano: Ezt szomoruan hallom - mármint, hogy iden mar nem valoszinu a tervezett tranzalfold turamotoros terep tura... azert ha ugy alakulsz, a havazasok bealtaig, akkor meg beszeljunk rola. :-)

Feji: Mivel nem dolgozom, igy egesznap itthon vagyok es az elet ertelmet keresem (, de meg a DRZ-t se szallitottuk haza... :-() Szoval idom rengeteg - gyere nyugodtan, ha van ra lehetoseged... Mondjuk ha gurultok -viktorral, akár talpon is benezhettek..

Viktor: Orommel latom, hogy mar itt is fellelheto vagy! Remelem gaborral normalizalodik a kapcsolatotok... Tenyleg, milyen volt mecsek?

Wili: Koszi a jokivansagokat! Te mar vissza vagy kozenk csabulva, vagy meg mindig csak egy ferde ejszaka az endurozas eletedben?

Kóbor: Neked is koszi az egyutterzest, es gratula a budapest-makohoz! Remelem hamarosan egyutt gurulunk valahol egy kis lajtos "visszaszoktatast"...

Polya: veled telefonon mar-mar mindent, de... nekem ugy tunt, hogy az rmz-vel jobb voltal mint a dr-rel... ezen ragodhatsz egy kicsit... ;-)

Gunyi: meg egyszer koszi a latogatast (zolikanak is!) remelem ha lesz szulinap ti is el jottok (akar autoval is....)

Fektibi: keszitheted az enduros szerkot - kezdodik a borszerkos ideny! ;-)

Benedek: Ne biztasd viktort es gabort mennek ok 150 felett is... ;-) amugy meg epp neked valo elvetemedett enduros allatok ok is... :-) Remelem nem hagytam tul mely nyomot benned ezzel a bukassal es ma mar inkabb a 18 eves szokekkel almodsz helyettem... -)
Minden esetre koszi a talpra esett segitseget a helyszinen es utana is (tobbieknek is!)
Egyszer ha lesz idonk, csinalhatnanak egy mit tegyunk baleset eseten cimu ki utmutatot, ami az egyszeru halandoknak (pl nekem...) biztos jol jonne...
Add at koszonetemet a ket orgovanyi endurosnak meg - remele sok kozos gurulasunk lesz meg. :-)

Gustaw: ez az eset csak megjobban felerositette bennem a leendo HCC tura orvosi hatterenek megszervezesenek fontossagat... Remelem, jovore mar nem csak tervek lesznek... ;-)

Pacel: Hat szorri a varakoztatasert... remelem azert jot gurultal, aztan az izgalmak miatt fogytal is egyet... ;-)

Ispan, atus, Faki, tsabi: titeket nem igazan tudlak felidezni... ez mar lehet, hogy az agyrazkodas kovetrkezmenye? :-) Minenesetre thx. az egyutterzest! Ha majd tombano bevallalja a tranzalfoldes terepturat tura enduroval - remelem ti is el indultok rajta.
    

viktorazallat 1110 2006. szeptember 21. 19:11  
helló evribodri

hiába próbálok kapcsolatot teremteni fejivel.
hétvégén hajtunk?
szombat?
már kinéztem új útvonalakat is.
ha nem megyünk lehet indulok a forráskúti endúrö eb-vb-megagigabajnokságon.
de jobbszeretnék a hegyekbe menni.
te hogy látod?
    

Feji 1109 2006. szeptember 21. 17:29   Válasz erre: 1107
Helló Taki!! holnap megyek Szegedíniába és ha lehet meglátogatnálak. Jó gyorsan hazazavartak.Örülök neki hogy megúsztad! Polya. Holnap megtudom lessz-e annyi pénzem hogy a kirakatokat végignézhessem a fõútcán és utána még motorozni is el tudjak menni ..lehet fölmennék oda felétek bár a kétnapost az barátnõm megvétózza:))
    

Tombano 1108 2006. szeptember 21. 17:05   Válasz erre: 1101
szia Taki! ne tudd, meg hogy azért jöttem vissza a fórumra, hogy szóljak neked, nem tudok menni idén a tervezett terepmotorozásra. kipályáztam magam pénz és családtól megvont idõ tekintetében. erre pont akkor volt hót friss az egész story-d. nagyon nagyon örülök, hogy megúsztad!!!!!
    

ztaki 1107 2006. szeptember 21. 16:22   Válasz erre: 1106
Gunyi: :-) thx... remélem egy ebéd erejéig még tél elõtt te is mozgósítható maradsz... :-)

Máshol olvastam:
Hello mindenkinek,szeretnék egy programot ajánlani nektek.Október 15.-én ismét DRZ tesztnap,találkozó és pénzdíjas enduro verseny Ugyanott.ahol tavaly (fülöpjakab).Kicsit komolyabb lesz,mint az elsõ,minden tekinteben.Pl:díjazás:1-100ezer 2-50ezer 3-25ezer ,további tárgy jutalmak,stb.
forras: www.dr-zclub.hu
    

gunyi 1106 2006. szeptember 21. 14:07  
itt van taki itt van újra!

Örülök hogy már hazaengedtek, s jókeedvûen tudsz írni sok mindenrõl!
Továbbra is mihamarabbi és fájdalommentes gyógyulást neked!


    

ztaki 1105 2006. szeptember 21. 12:54  
Polya: nem ragaszkodom a 26-t koveto hetvegehez - azert is jeleztem hogy irjatok javaslatokat - hiszen ez rolunk, nekunk szol...
Mondjuk en ezt el tudom kepzelni motor nelkul is.. ;-) Most ez konnyen megy. ;-)

Kicsit olyan csaladiasos, ismerkedosre veve... pl. az itt levok 99%-a nem ismerei a kedvesemet es az eletemertelmet, Peti fiamat se... és persze en se tudok sokakrol szinte semmit.. max a motorjanak a márkáját... hát ha partnerekre találnék, akkor ezen változtatnék szívesen...

Persze motorozási lehetõségrõl is szívesen gondoskodhatok, ha igeny lesz ra... pl. a gas-gasosokkal szinte piztos, hogy meg tudnek beszelni egy test napot... :-)


    

polya 1104 2006. szeptember 21. 11:37   Válasz erre: 1101
taki: azert szolhattal volna 5percel korabban is ;) szerintem egyel kesobbi hetvege legyen(vagy dabason tartsd a bulit:)
    

Wili 1103 2006. szeptember 21. 10:55  
Szerencsére legalább olyan gyorsan gyógyulsz, mint motorozol.
    

Kóbor 1102 2006. szeptember 21. 10:41   Válasz erre: 1101
Üdv újra az élõk között! :-)
Örülünk, hogy megúsztad. További gyors gyógyulást kívánok!
    

ztaki 1101 2006. szeptember 21. 10:30  
Hali Mindenki!
Sok okosságot ne várjatok tõlem, mert teljesen kiesett a baleset.. sõt maga a túra is. Épp az itt készült videó segítségével próbáltam képt alkotni, de mint kiderült a kamerám is szarra tört.. :-(
Mindenek elõtt engedjetek meg hogy megköszönjem mindenkinek, hogy nem azzal kezdte, hogy taki az állat.. :-) már is jobban vagyok.
jol esett hogy ilyen sokan bejöttetek hozzám látogatóban.., a teljesség igénye nélküé: mindenki... (ha nem testben, akkor lélekben...) Lehet, hogy megéri máskor is megzúzni magunkat, hogy észre vegyük, hogy mi motorosok még emberek vagyunk?

Mindenestre már meg is fogalmazódott bennem, hogy idén szegeden rendezek egy élnijó bulit tiszteletetekre, ahová is jármûtõl függetelenül mindenkit meghívok egy beszélgetessel egybekötöö evészet erejéig...
Mivel 26-án lesz a szülinapom igy valahogy az azt kovetõ hétvégére... ha az idõpont jó... remélem addigra már használhatóbb leszek. Ötletek?

Addigis mindenkinek fajdalommentes motorozast kivanok! ;-)
    

polya 1100 2006. szeptember 20. 22:54  
Gabi nem tudok a mecsekbe menni mert nincsen kocsim - viszont az megoldhato hogy feljottok szombaton elmegyunk nagytarcsara nalunkalszotok aztan vasarnap is nezunk valami hegyes/dombos motorozast ugy ugyikoltsegben fele annyira jottok ki + uj helyeken motoroztok - Taki hazament Szegedre.
    

Feji 1099 2006. szeptember 20. 18:54   Válasz erre: 1098
Addig még változhat. Én Valószínû csak Polya urat ismerem . Egyszer találkoztunk Botondnál,az ominózus Taki baki hétvége elõtti napon.

az elõbb kicsit gurultam a motorral ,kinéztem az erdõbe van e már õzláb gomba de még nincs.
    

gunyi 1098 2006. szeptember 20. 11:04   Válasz erre: 1096
bocs gabesz de nem igazán fogok ráérni a hétvégén, sõt valószínû a jövõ hétvégén sem, majd októberre tervezünk még valamit.
    

Feji 1097 2006. szeptember 20. 10:55   Válasz erre: 1094
Na helló. Gabesz vagyok . végre sikerült bejelentkezni . A nevem foglalt volt így ezen a néven regisztráltam magam,.
    

viktorazallat 1096 2006. szeptember 20. 10:47   Válasz erre: 1095
helló. Már próbáltram regisztrálni de nem sikerült. pedig mindent beírtam. majd még egyszer megpróbálom.

örülök,hogy Taki jól van.!! üdvözlöm,ha beszélsz vele.
Inkább gyere el te a mecsekbe mert megyünk . Vagy gyere le halaskörnyékére és akkor ott vágatunk egy jót.hálistennek már nem porzik! jön a halasi homokszezon!

    

gunyi 1095 2006. szeptember 20. 07:48  
tegnap elmentünk takihoz kecskemétre, hála istennek úgy tûnik jó passzban van, leglábbis a kedve alapján, mert jót beszélgettünk, s abszolút kommunikatív volt.
Még panaszkodik a kulcscsontjára, de reméli hogy pénteken hazaengedik.

    

polya 1094 2006. szeptember 19. 21:31   Válasz erre: 1093
Jah mar en is epp tanacsolni akartam hogy regisztralj egy "gaborakiraly-t" (kell hozza emailcim is)

Nincsen kedvetek hetvegen Nagytarcsai Enduro palyahoz? nincsen jelentossen messzebb mint a mecsek.
    

viktorazallat 1093 2006. szeptember 19. 17:16  
Gabesz vagyok. Valahogy regisztrálódnék,ha lehet.mert így nem az igazi.
Nagyon örülök,hogy Taki jól van! Benne vagyok a hétvégi hajtásba!:))

Megnéztem az AHICO ajánlatát majd jobban utána járok mert nem igazán értem azokat az igényelhetõ egységeket..
Én a Generalinál szoktam kötni napit . CSak odacsörgök már ismernek tudják az adatokat és mire beérek kész. 500-600 ft/nap .Viszont ha megtudják (baj esetén ) hogy endúró vagy motocross akkor gondolkodás nélkül kirázzák a nyakukból!! Akkor van baj ha annyira szar a helyzet hogy rajtad marad a ruha vagy jön a mentõ mert akkor úgy is kiderül minden...
igazábol én arra az esetre kötöm ha elesek és mondjuk eltöröm a kezem vagy ilyesmi. és szépen lejövök valahogy a hegyrõl bemegyek a korházba hogy gipszeljék be .Vagy elvág valami és összekell varrni.
Nagyobb baj esetén valami kurvajó mese kell. remélem nem járok így.és ti sem..
    

polya 1092 2006. szeptember 19. 14:09  
Sziasztok!
Taki mindenkit udvozol - es koszoni jol van!
Nem kap fajdalomcsillapitot - igy mar teljessen maganal van, nem kapott gipszet sehova es mar fekudnie sem kotelezo, ha nem jon kozbe semmi hetvegere hazaengedik(((igy penteken hcc kecskemet-szeged mindenki csereljen attetelt hogy birja a tempot ;) ))) utanna meg 5-6 het a teljes gyogyulas.
    

faki 1091 2006. szeptember 19. 10:30   Válasz erre: 1090
Találtam most egy ilyet is, de nem tudom pontosan mire szól: http://www.ahico.hu/index.php?WG_NODE=WebOldal&WG_PARENTOID=PAFf_23b2ea0&WG_OID=PAGf_f9613bf&WGahico_huSESS=004824ca23d897ddb826042b5c7ea95c
    

faki 1090 2006. szeptember 19. 10:28   Válasz erre: 1089
Nem reklámozni akarok, de nekem a CIB bankkártyához köthetõ van. 3-4000 ft körüli összegért 1 évre szól a biztosítás. Azt hiszem Ahico a neve.

Jobbulást Takinak!
    

polya 1089 2006. szeptember 19. 10:09   Válasz erre: 1088
valtozo de nagysagrendileg egy sima utasbiztositas 3 napra 2000ft.
a mese az adott helyzet fuggvenye: pl kozuti baleset.
    

gunyi 1088 2006. szeptember 19. 09:37  
gabesz, s mennyibe kerül az a napi biztosítás?

milyen mesét lehet/érdemes kitalálni?
    

viktorazallat 1087 2006. szeptember 19. 08:21  
Gabesz vagyok. szent igaz. én csak arra reagáltam,hogy nem rosszabb a korház mint idehaza.. én is szoktam napi biztosítást kötni ahányszor megyek .. viszont valami félrevezetõ mesét nem árt kitalálni ,ha baj van ugyanis olyan biztosítás nem létezik ami terepmotorozásra garanciát biztosít!!! vagy ha van is akkor az valami horrorisztikusan drága valami lehet.

üdv.
    

polya 1086 2006. szeptember 18. 22:54   Válasz erre: 1084
Gabi: "faradtember" baleseterol is hallottam de azert az egy kicsit mas, mint egy szokasos romaniai hetvege.
Nemzetkozi versenyen tortent ahol keszultek a korhazak,mentok + le tudott menni a sajat laban. Kint a hegyekbe nem tud felmenni a mento - a sok helyre meg helikopter se tudna odajonni hiaba tudja a koordinatakat, arrol nem is beszelve hogy Robin kivul senki nem szokott biztositast kotni.
    

benedek 1085 2006. szeptember 18. 22:38  
Megmondom õszintén, hogy én nagyon féltem ettöl a száguldozástól. A Ktm-eket meg verjétek össze ha csak 150-el tudtok motorozni! Én is szeretek hajtani, mentem is neki motorral frontálisan autónak, motoros balesetben tört már nekem is kulcs csontom csuklóm stb. Autóval is szeretek 200 felett menni, De csak kizárólag autopályán! Sajnos az idén is voltam már motoros haver temetésén(talán ha õ sem lett volna állat akkor most is motorozna). De szerintem ne sztároljuk magunkat, biztos nagyon jó állatnak lenni. De ha már magatokat nem féltitek, akkor legalább azokra gondoljatok akiket letaroltok. Szóval én csak annyit akarok ki köhögni, hogy próbáljatok meg ésszel motorozni. Hidjétek el jobb szaladni mint tolókocsiban ülni.
    

viktorazallat 1084 2006. szeptember 18. 21:52   Válasz erre: 1081
Egyébként nagyon jó ez fórum és az egész lap!!videók,hozzászólások,...stb a Husaberg fórum iszonyat lekorlátozódott Szanberg önszórakoztatására ... Majd sûrûbben bekukkantok ide..

Balázs. írtad,hogy jó hogy nem Romániában történt az eset. Erre annyit tudnék mondani, hogy Tibi barátunk mikor 1 hónapja kint voltunk a Redbullromanian csúnyán megjárta ! Elmondása szerint és amit én a kinti korházban láttam nem rosszabb a helyzet mint nálunk.Életmentõ mûtétet hajtottak végra rajta! mondjuk a kritikus helyrõl Petrosan -Sibiu szakaszon bent az erdõben ahol még a bukta volt le tudott jönni aztán dõlt"ki teljesen.ugyanis akkorra már 2 liter vért veszített belül. mostanára már jol van és már motoron is ült szerencsére!
annyiból jó ha van legalább egy gps mert akkor az erdõben is meg tudod adni a pontos pozíciót,ha már megtörténik a baj. az alapján megtalálnak még ha nem is örülnek a mentõsök a motorosoknak.
    

viktorazallat 1083 2006. szeptember 18. 21:36   Válasz erre: 1081
Sziasztok. Gabesz vagyok Hmv:hely. Sajnos nem tudom magam regisztrálni ezért a Viktor kódjával kalózkodok.

Taki Jobbulást! Jól megijesztettél minket! Még jó hogy nem mentünk mert akkor mi lettünk volna a hibásak (amik amúgy is vagyunk). mert ahol Taki 120 al megy ott mi '150 nel. ennye bennye!! Reméljük ojan gyorsan gyógyul mint ahogy közlekedik!! A kép alapján én azon a részen inkább az õzikétõl féltem volna ami aranyos ugyan ,de nem akkor amikor ugrik!! a szélvédõst meg csak le kellett volna ütni ..mit keménykedik a barátnõje elõtt .. nekem is tört már ki 2 szélvédõm is ,de mégsem csinálnék ilyen tahóságot egy idegennel aki ráadásul nem is tehetett róla!
    

viktorazallat 1082 2006. szeptember 18. 21:28   Válasz erre: 1081
hahó
    

polya 1081 2006. szeptember 18. 20:44   Válasz erre: 1073
Na eleg jol belelendultel :) - de atlathatobb ha nem mondatonkent tagolod a mondanivalodat(ha mindig nyomsz egy masolast nem fog elveszni amit irsz)

Egyebkent en sem ertem miert ragadt rad ez a nev - igaz nekem is valami hasonlo volt az elso benyomasom amikor eloszor talalkoztunk :) - de aztan 1-2 nap alatt teljessen megvaltozott!

Ha van hangszoro a gepeteken(tenyleg nincsen valaki kollegad aki ert hozza?:) egy neked valo zene: http://motoros.bnet.hu/kepek/02-aljas_kuszobab-itt_az_en_idom.mp3
    

viktorazallat 1080 2006. szeptember 18. 20:30  
hogy egy számomra ismeretlen hang szól bele és
Akkor tudatta a helyzetet.
kissé durva volt.
De az ember él nem lett nyomorék(legalább is a telefonból ez jött ki)
tehát felépül és újra egészséges lesz ez a fontos.

taki nemsoká úgy is olvasod és akkori szinten visszamenõlegessen leszel már de mostanra jobboulást kívánunk
ha megy felmegyünk megnézni.
    

viktorazallat 1079 2006. szeptember 18. 20:24  
szal szombat újra összejöttünk.
megbeszéltük a hegyi túrát.
taki tudta 50-50%megyünk és halasig külön.
reggel 6kor küldtem neki esemeset jó motorozást, gó hegyek(az a hegy amit taki úr nem szeret mert???)
szal 12.15kor hívtuk a kútról mi van velük merre járnak?
gyanus volt
    

polya 1078 2006. szeptember 18. 20:20   Válasz erre: 1068
csa viktor!
Az elejen szopatja az embert a net es a szamitogep (kerjel valami utesallo gepet nehogy valami hasonlo: http://www.youtube.com/watch?v=ZhK2hZvN3l8 tortenejen :)) de aztan menni fog mint a dr350 a feljarokon ;)
    

viktorazallat 1077 2006. szeptember 18. 20:19  
az a két ember aki lemaradt a szögedröl induló túráról azok voltunk mi a kettõ db kátéemmes muksó.
Azért is hagytuk ki a lehetõséget mert sajnálok elégetni a semmi homokúton 400kmnyi benzint.
Bár egy szeged halasi pályák szeged túrát szivessen csinálunk, de a z hogy pirítsunk a földúton 6tan kibaszott nagy porban az nem elég adrenalin még akkor sem ha 150felett is hajtunk egyes részeken.

    

viktorazallat 1076 2006. szeptember 18. 20:13  
de ennek ellenére ügyesen tartotta velünk taki a lépést(nem kellett sokat várni rá),és a ehgyek közt is ügyessen terelgette a verdályát.
szal stabil motorost ismertem meg benne.
kissé kevés félelemérzettel.
    

viktorazallat 1075 2006. szeptember 18. 20:11  
szal amit ez a gép utazóba tud azt a drznek még végsebességnek is jó lenne.
tehát észre kellett venni a drz úgy próbál kompenzálni ezt,hogy állandó padlón van, míg a ktmmel van idõ lelassítani akciós helyzetben majd újra gyorsítani kikerúlni a veszélyes helyzeteket.

    

viktorazallat 1074 2006. szeptember 18. 20:05  
a ktm525sx 6os váltóval nem sok ellenféllel küzd sem végsebesség sem gyorsulás téren, talán egy kétütemû 380sx hozhatná zavarba, vagy egy hajabusa betonon.

    

viktorazallat 1073 2006. szeptember 18. 20:02  
de nem gond a veszély a második nevem.
szal ott már láttam ügyeskeddik a z ember, csak olyan helyen is hasítani szeret ahol én már nem. pedig a név nem véletlen.

    

viktorazallat 1072 2006. szeptember 18. 20:00  
aztán összehaverkodtunk.
ügyessen vágat homokos túrán jöttem rá talán kissé veszélyes a koma
    

viktorazallat 1071 2006. szeptember 18. 19:57  


Takács úrral eddig 3szor sikerült együtt hajtani.
1a hegyek között- ahol már biztosította számomra hogy ne felejtsem el.
Egy un temetõ dombon(a név kötelez) lefelé -egy kölönössen meredek és csúszós füves részen, lecsósztatod az aljáig és (ha addig nem esel arcra a fûggõleges szerû falon) megálsz még azelõtt a 2,5m es lelépõ elõtt-szal õ ott annyira nem birta tartani magát begyorsult és a lelépõt leugrotta. Olyan szépen csinálta-kívûlrõl úgy tûnt-, hogy dévid nájt(ejtsd David Night) E3 világbajnok is belesárgult volna.
szal leugrott be a másfél méteres gazba elsõkerékre,de úgy hogy -elmondása szerint-a tank felnyomta a golyókat a hasába.
a temetõdombtetõn beszéltünk elõször
kézrázas :szia még nem találkoztunk én...
-tudom te viktor vagy az állat.
szemeim kikerekedtek..-mivan?
Õ már ismer engem de hogy?!?+%/=()"'"+&@&????

szal nézem az aksionját :
-ember ez nem semmi.ezt eddig nem mertem volna bevállalni. megmutatod mégegyszer?
mosolygós halálsápadt arcal mondja:
-hát ezt nem igy akartam.
-és még kettõnk közül én vagyok az állat.király vagy.


    

viktorazallat 1070 2006. szeptember 18. 19:24  
kezdem újra

A név kapott. taki rakta rám, mint gerendára a füstöltkolbászokat.
    

viktorazallat 1069 2006. szeptember 18. 19:22  
most jó?????
    

viktorazallat 1068 2006. szeptember 18. 19:21  
már fél oldalt irtam de ez a szar....
    

viktorazallat 1067 2006. szeptember 18. 18:59  
kezit csókolom.köszi bazsi.
    

polya 1066 2006. szeptember 18. 17:53   Válasz erre: 1054
a mentoautot leszamitva jol belathato volt az utszakas (egy fenykep sosem adja vissza jol a kornyezetet), a bal ut jobbra nem folytatodik igy onnan nem varhato gyorsan erkezo jarmu [de ha megis:nekunk volt elsobbsegunk:) ]

ezen kar flamelni... te is tudod hogy veszelyes egyedul endurozni, mi is hogy veszelyes gyorsan menni.
    

Kóbor 1065 2006. szeptember 18. 16:04   Válasz erre: 1064
Nem tudsz meggyõzni. Nézd meg a képet. Jobbról, balról sûrû növényzet, az útnak csak viszonylag rövid szakaszát látod be. Bármi eléd kerülhet. Ráadásul pont a bukás elõtt balról egy másik földút is betorkollik. Mi lett volna, ha ott megjelenik egy másik jármû?

Mindegy, elõbb jöjjön rendbe Taki, aztán majd még elvitatkozhatunk ezen.
    

polya 1064 2006. szeptember 18. 15:41   Válasz erre: 1063
csak irok me'g valamit en is... Taki pont ezt csinalta hiszen sok even keresztul szeged-kecskemet szakaszt jarta eloszor lassan majd egyre gyorsabban, tobb motorral, minden evszakban...
Szoval ehez inkabb 1 olyan tortenet passzolt volna hogy az utanfutos arc a vegen megis egy nagyot esett annak ellenere hogy mindent megtett a palya megismereseert es a biztonsagos kozlekedesert...

meg valami: ezt(bejarni sokszor lassan) egy cross-os konnyen megteheti, de egy enduros/turista nem igazan.
    

Kóbor 1063 2006. szeptember 18. 12:38   Válasz erre: 1062
Csak írok még valamit, mert nagyon fölkavart ez a dolog.
Hétvégén beszélgettem két hobbi endúrós sráccal, jókat sztorizgattunk, ki mikor mekkorát esett. Mesélték, hogy egyszer kint voltak egy krosszpályán, ahol egyszercsak megjelent egy srác, utánfutón hozott motorral. Nem helybéli volt, mert sosem látták ott korábban. Leszedte a gépet, beöltözött, és fölment a pályára. Elkezdett lépésben körözni, néha megállt, nézelõdött, majd tovább ment. Háromnegyed órán keresztül ezt csinálta. A srácok jól kiröhögték, hogy mit bohóckodik, mikor azt vették észre, hogy elkezdett gyorsítani. Kis idõ múlva már akkorákat ugratott, hogy leesett állal bámulták, a szavuk elakadt.
Hát szerintem ilyen egy jó motoros. Biztos hogy ilyen megfontoltság és józanság mellett is rengeteg örömét leli a motorozásban, és biztos, hogy mindezek ellenére is voltak már sérülései. Kár a bajt sürgetni, úgyis jön az magától.

Aztán beszélgettem egy extrém túrázóval is, az is nagyon tanulságos volt, de az már más téma.
    

Kóbor 1062 2006. szeptember 18. 11:17   Válasz erre: 1061
Szerintem túllép az ésszerûség határán, de ez csak egy vélemény.

A fiatos reakciója nyilván helytelen volt, de vannak ilyen emberek, és én úgy látom, hogy csak a szerencsén múlt, hogy rendõrt hívott és nem tett kárt senkiben.
    

polya 1061 2006. szeptember 18. 10:47   Válasz erre: 1060
kobor: csak 2 rovid kiegeszites.
olyan szakaszon mentunk amit mindenki ismert - es egy jominosegu folduton a 100 az gyors de meg az esszeruseg hataran mozog.
a kocsis csoka gondolatmenete elege tetszett: mondta hogy vesz majd 1 cross-t vagy quad-ot es jol alkapja a "crossozokat" es osszeveri mindet,(egybol fel is ajanlottam neki hogy elado az rmx ;) - az otletet pazar: a termeszetes kivalasztodas egy szep folyamat ;)
en nagyon sajnalom a sracot - de az hogy valaki betori az uveget nem ok ra hogy allat legyen!!! az ilyen egyeneket kene elkuloniteni es osszezarni (fuggetlenul attol hogy motoros vagy nem...)
    

Kóbor 1060 2006. szeptember 18. 08:52  
Hát én most kurvára mérges vagyok ám! A faszért kell 100-zal veretni ismeretlen terepen?! Ez eddig is zavart, de eddig csak magamban hümmögtem. Képtelenség ilyen tempónál egy váratlan veszélyhelyzetet kezelni, márpedig váratlan helyzet az akad bõven. Hogy mást ne mondjak egy vad is kiugorhat bármikor, de jöhet másik offroados is, vagy terep akadály.

Nagyon sajnálom, hogy így alakult, mielõbbi gyógyulást kívánok Takinak, és nagyon remélem, hogy tanult, illetve mi is tanultunk belõle, és egyikünk sem keveredik hasonló okból bajba.

A kocsi összezúzásáért pedig megértem, hogy bekattant a csávó. Érdemes lenne kideríteni, hogy ki volt az aki így beterítette, és megköszönni neki, hogy egy újabb fanatikus endurós üldözõt sikerült ezáltal a világra hoznia, aki lehet, hogy legközelebb áthajt valamelyikünkön, és otthagyja kérdés nélkül.
    

gunyi 1059 2006. szeptember 18. 07:57  
pacel helyett polyának szólt az erõszakos tanács, bocsesz!
    

gunyi 1058 2006. szeptember 18. 07:56  
szomorú szívvel olvasom a történteket.

Pacel: mikor közel volt az a Fiatos buzi, jól herén kellett volna vágni, utána meg leütni a bukóval (szerintem), s mindjárt nem lett volna akkora szája.

Holnap én is bemegyek takihoz kecsóra ha még bent lesz, nagyon sajnálom szegényt.
Mi is a hétvégén többnek között erdõzni voltunk Tolna megyében, s nekem is eszembe jutott 110nél hogy mi lenne ha most elszállnék:(
    

gustaw 1057 2006. szeptember 18. 01:40  
Na én is gyorsan végigolvastam a történteket, ha holnap munka után még beengednek, meglátogatom Tak(i) barátot hátha szolgálhatok valami jó hírrel is. Sajnos az ilyen dolgokra nem lehet felkészülni és csak remélni tudom, hogy mindegyikõnk megpróbál majd továbbra is az ésszerûség határainak közelében (+-10% megengedett) motorozni.
A környéken egyre több embernek van enduro, vagy cross gépe, meg is növekedett a forgalom a földutakon is. Sajnos sokan azt hiszik a motoruk terepjáró képessége feljogosítja õket arra, hogy átvágjanak mindenen. Ebbe nem megyek most itt bele, mert pár hozzászólással lejjebb ezt már elmondtam. Mindenesetre a helyi lakosság joggal-jogtalanul, de egyre nagyobb felháborodással és indulattal viseltetik a motorosok iránt. Ezzel nincs mit tennünk, talán csak annyit, hogy próbáljuk meg elkerülni az ilyen helyzeteket, vagy úgy, hogy lelassítunk egy-egy tanya környékén, és nem riasztjuk szét a kipuffancsunkal az út mellett legelészõ nyájat, vagy éppen úgy, hogy nem állunk neki vitatkozni az út mellett vasvillával álldogáló paraszttal, hanem lassítunk, bólintunk udvariasan, majd ha elhagytuk a "veszélyes" terepet szépen tempózunk tovább. Mérlegelni kell az adott szituációt, nekem is volt már úgy, hogy hirtelen gázfröccs lett az alkalmi diskurzus vége, pedig az én motorom csak egy túraendúró.
Bár most nem tudja olvasni, de azért Tak(i) barátunknak jobbulást kívánok, a többieknek meg széles utat.
    

pacel 1056 2006. szeptember 17. 22:47  
Vazze Balázs téged mindig megtalálnak az ilyen állatok. Egyebet én sem tudok mondani legkozelebb te is vidd a Rambo felszerelésed ha motorozni mész.
    

polya 1055 2006. szeptember 17. 21:49  
Hi mindenki!
Ez a nap tenyleg nem volt egyszeru :(, de mar tegnap kezdodtek a bonyodalmak amikor lementem szegedre es a szerelonel derult ki hogy a motorom nincsen teljessen kesz :( vagyis "teljessen kesz van". A 3. probakor alatt kifogyott a benzin - tolhattam vissza de aztan estere a lehetosegekhez kepest mukodokepes allapotba kerult. Reggel a szokasos hajnali indulas (utalom) a tervezett 6 fo helyett csak 4en indultunk szegedrol - 2en inkabb a mecsekbe mentek motorozni - en is szivessebben mentem volna inkabb oda ugy a BIG-es talalkozora is.
Reggel kivetelessen nem kestem el /de csak azert mert Taki 20percel korabban keltett a tervezettnel:)/.
En alltalaban hulladek motorokkal jartam/jarok de a dr350 megbizhatosaga utan kicsit felve indultam: ez nem is volt alaptalan: elhagytam az oldalsztendert, kipufogo veget, es kilazult a valtokar+ par kisebb dolog. Orgovanyig egesz gyorsan eljutottunk, de ezt a reszt nem nagyon elveztem: masodik helyen mentem, nem ismertem az utat es a motor is szokatlan volt. Gyors megtankoltunk(alig akartam elhinni hogy csak 1L-el evett tobbet az rmx mint a drz-k) es innen 7en folytattuk az utat. De innen nagyon verettunk a 80-90 es utazot 100-110 valtotta fel, nehany gyorsabb szakasszal, mivel innen ismertem az utat es ugy ahogy a 2t-t is kezdtem ujra megszokni: nem zavart a tempo sot... elveztem hogy az rmx alig 100 kg es zsir a futomuve vegre gond nelkul tudom tartani a tempot a drz-vel - egesszen addig amig le nem lazult a valtokar - ekkor 1-2 km-t szenvedtem 6.ban, de nem tudtam kigyorsulni jol le is maradtam, az egyik szegedi sraccal gyors rogzitettuk es indultunk volna tovabb - de merre - volt 1 rovid betonos szakasz(ahol nem volt se por se nyomok es nem lattuk hol kanyarodtak le) amikor elertuk az 52est kezdett gyanussa valni hogy elkavartunk - nekem gps-be benne volt a kovetkezo megallohely de most csak logolni hoztam a gps-t rmx kormanyara nem lehet felszerelni, ezert maradt a telefon. Megbeszeltuk hogy talalkozunk a "kereszetezodesnel" mondjuk nem volt teljessen trivialis mert 2 keresztezodes elhagytunk utkozben es a 3.ban alltunk, mivel nem jottek elindultunk vissza a masikhoz, majd ujra telefon: ekkor mar mondtak hogy taki elesett es mar el is vitte a mento(meglepoen gyorsan kiertek ahoz kepest hogy terepre kellett menni - belegondolni is rossz hogy mi van ha ez egy olyan helyen tortenik ahova nem tud bejonni a mento vagy mondjuk Romaniaban) Takinak a bal kulcsontja tort, de szerencsere nem mozdult el igy muteni nem kell, az egyik nyakcsigojarol tort le egy darab, a keze zuzodott es enyhe agyrazkodasa van:( - kb 4-5 napig kell bentmaradnia - ez eleg csunyan hangzik de szerintem 110-nel erdoben szerencses esesnek mondhato (most ereztem at igazan hogy mekkora makom volt amikor nyaron reggel munkaba menet hasonlo modon beszaltam a suru-be 90 folott, de se nekem se a motornak nem lett semmi baja - amikor repultem lelekben felkeszultem hogy most nagyon fog fajni de nem atmentem 3 bokorral arebb es a motor is toretlen allapotban volt - ezen mar jobban meglepodem mert eddig 5bol 4 karambolom vegeredmenye: a jarmu vagy totalkar vagy jarokeptelen nekem meg meg verem se fojt)
A mai napnak szamomra most kezdodott a mozgalmasabb resze: mondtam a sracnak hogy maradjon a keszetezodesbe jovok 5 perc mulva gondoltam atnezek a masikba nehogy oda jojjenek a tobbiek megallok a buszmegalloban megallitom a motort, nem telik el 1 perc befarol mellem egy fiat kiugrik a vezeto felboritja a motorom letepi a szemuvegemet es mint egy elmebeteg uvolt velem hogy adjam oda a szemelyimet mindekozben a kezet okolbeszoritva egy jobbegyenest kilatasbahelyezve all tolem 10 cm-re, latni a fickon hogy nem viccel. Hirtelen nem tudtam hogy mit csinaljak:fejeljem meg izombol amig meg rajtam van a buko es utanna pattanjak motorra vagy probaljak beszelni vele, mivel az rmx fekudt es 2 rugasra (marmint a motoron:) nem lett volna idom inkabb a humanusabb megoldast valasztottam, (mondjuk igy utloag belegondolva eleg bator arc volt hogy leallt kotekedni donorszerkoban:) en meg jo hulye voltam hogy nevelo jelleggel nem rugdostam meg crosscsizmaban: almomban sem gondoltam volna hogy elofordulhat ilyen: fenyes nappal valaki mindenfele ok, indok es elozetes bejelentes nelkul ramtamadjon.
Kozben kiszallt a kocsibol a csaja is aki tok higgadt, volt probalta csititani a sracot de o is be lett fenyitve - akkor megprobalt engem puhitani hogy adjam oda a szemelyimet 1perc es akkor mindenkinek jo, mert a haverja most tenyleg ingerult(ha ezt nem mondja fel se tunnik:). Kozben a srac tovabb hergelte magat es vegig hajszallon mult hogy ne usson meg - vegul arra jutott hogy ha nem adom oda akkor kihivja a rendorseget, na ezt egy nagyon pozitiv gondolatnak tartottam es mondtam is neki hogy tegyen ugy... (ellenben a bkv ellenorokkel) o tenyleg kihivta oket) - igaz csak masodik nekifutasra mert eloszor a tuzoltokat sikerult;) ezalatt felallitottam a motort, osszeraktam a szemuvegemet de a bukot biztos ami biztos nem vettem le - eleg szar volt a helyzet mert ekkor az 5 perc mar 10 volt es nem tartottam valoszinunek hogy feloran belul vegzek(teljessen abban a tudatban voltam hogy csak taki szamat tudom), na amig kiert a rendor megtudtam a srac elmeallapotanak okat is: "az allat crossmotorosok" betortek a kocsijanak a hatso uveget es mivel en voltam az elso enduros akivel talalkozott gondolta en vagyok - az is kiderult persze, hogy sarga motor volt nekem meg a motorom es a ruham is kek, de ilyen muansznyi reszletekben nem veszett el baratunk(belegondolni is rossz mi lett volna ha a dr350-el vagyok - kerdes nelkul atmegy rajtam csak mert sarga vagyok?) mikor erre megprobaltam felhivni a figyelmet azt mondta hogy leszarja mert biztossan ismerem es en is geci vagyok es ha pofazok meg jol be is ver egyett. Ebbol okulva a kesobbiekben eszervekkel nem probalkoztam, vegre megerkezett a rendor na akkor elkezdte a srac adam-evatol, de a rendor gyors kozbevagott hogy "ez ot nem erdekli, a baleset hogy tortent?" ezt a szomoru tortenetet most ujra vegighallgattuk majd a rendor egybol kiabranditotta hogy a kavicsfelverodesre (eleg jol meg lett szorva: be tort a hatso uveg) a biztosito nem fizet es a casco is csak akkor ha kulon erre is kotott az ember.En is elmondtam hogy ez egy nagyon kellemetlen eset, csak tovabbra is azt nem ertem hogy ennek en miert vagyok a reszese: itt talalkoztam elosszor a kocsival es a soforjevel, aki veszelyeztetett a kozuton majd ramtamadott, de hogy teljessen egyertelmu legyen a helyzet kertem, hogy kerdezze meg a sracot hogy pontossan hol es mikor tortent az eset - majd ezt osszevethetjuk a gps-emmel(hogy egyaltalam jartam e arra) Erre vegul nem lett szukseg, mert nem nekem kell bizonyitani hogy mit nem csinaltam hanem a sertettnek, hogy en tortem be, na ezzel teljessen szivenszurta - de meglepo modon belenyugodott a dologba es teljessen higgadtan(magahoz kepest - szerintem eletemben nem tudtam meg ennyire felhuzni magamat) ment el. Indulas utani 5 percben vagy 20x hatraneztem hogy nem jon-e mogottem es akar-e lenyomni az utrol. Kozben jott egy mento latva a rendort megall-t hogy kell-e segiteni gyors megkerdeztem hogy merre volt a motoros baleset, de kiderult hogy a kornyeken meg 1 volt :( elgurultam 1-2 lehetseges helyre ahol lehetnek a tobbiek, de egyiken sem talaltam senkit, ahogy kicsit kitisztult a fejem rajottem hogy tudom az egyik orgovanyi srac telefonszamat, epp elhoztak taki motorjat kerekegyhazara talalkoztunk a benzinkuton, majd vegigbeszeltuk a tortenteket. Kiderult hogy az "autossrac" Tibi-vel is probalt "komunikalni": majdnem elutotte:( persze az o szemszogebol vegiggondolva tenyleg nem nagyon tud mast tenni a 80e ft-s karjat senki nem fogja megteriteni. Serencsetlensegben a szerencse hogy nem mentunk ra ilyen tempoval a kozelben levo"hullamutra" mert abbol garantalt tomeges "erdojaras" lett volna. Kerekegyhazarol mindenki hazafele vette az iranyt en utkozben meg elvittem taki telefonjat az ocsehez hogy bevigyek neki a korhazba(telefonalni sajnos nem tud egyik kezevel sem). Elmentem dabasig 6.ban(mert a sietsegben nem huztuk meg jol a valtokaron a csavart) Itt egy kisebb piheno kozben megtudtam hogy pacel kb 10 percel ment el elottem a megbeszelt talalkarol. Meghuztam a valton a csavart es mivel az irsaiakat nem ertem el telefonon pacelnak meg programja volt delutanra kata helyett pest fele vettem az iranyt, mivel idom mint a tenger: osszevissza mentem ismeretlen utakon. "egyebet nem tudok elmondani kerem kapcsolja ki"
    

benedek 1054 2006. szeptember 17. 20:56  
Taki viszonylag jól van. a nyak csigojájából tört le egy darab+kulccsont törés+szétharapta a nyelvét. nem nagyon emlékszik dolgokra, de azorvosok azt mondták, hogy jól megúszta. Telefonálni nemnagyon tud. inkább ha tudjátok látogassátok meg. Kecskemét Megyei korház, Nyíri út, 5.emelet 530-as szoba
    

pacel 1053 2006. szeptember 17. 20:19  
Sajnos mi is jártunk már így a haver 40 méternél is többet repült miután az elsökerékkel elkapott egy tuskót. Neki a medencecsontja tört el, remélem Taki megússza és nem lesz nagy baj. 2 óraig vártam rátok de akkor már éreztem hogy baj van, akkor még bíztam benne hogy csak egy defekt. A gyökér autóson felidegeltem magam legközelebb, ha megyek csapatni viszem a viperát magammal .
    

Wili 1052 2006. szeptember 17. 19:55  
Elsõ olvasásra döbbenet, sajnos a második és harmadikra is.
Remélhetõleg hamar felépül és nem lesz komolyabb baja Takinak.
Ha valamit megtudtok írjátok meg.
Szorítunk érte.
    

atus 1051 2006. szeptember 17. 17:00   Válasz erre: 1048
Jobbulást neki!
Mindenkinek tanácslom, h olvassa végig a sztorit........
    

Ispan 1050 2006. szeptember 17. 16:54  
benedek!
Ha valamit tudsz Takiról tedd már fel.
Mindenesetre jobbulást kivánunk Neki
    

Tsabi 1049 2006. szeptember 17. 15:24  
De jól van TAKI??? Engem ez érdekelne leginkábbb!!!! Meddig lex bent?
    

benedek 1048 2006. szeptember 17. 15:08  
irtás amit végzett. szerencsétlen egy nap volt. ja és volt még egy állat aki meg kergetett autóval 2 motorost közüllünk ez idõ alatt, mert állitólag amikor elhaladtunk mellette (szemböl jött)akor a hátsó szélvédö üvegje betört egy kavicstól amit valamelyik motor dobott fel neki, majdnem verekedéssé is fajúlt a dolog aminek egy rendör vetett véget. És mindez kb:3 km-el a baleset elõtt történt. Hát volt már jobb napom is.
    

benedek 1047 2006. szeptember 17. 14:58  
itt jól látszik a túskó is
    

benedek 1046 2006. szeptember 17. 14:54  
Szegedröl jötek mi Orgoványon csatlakoztunk hozzájuk, és a baleset Kerekegyháza és az 52-es út között történt. Õrületes tempóban fejetlenül vágattuk végig, le is maradt mindenki, csak én meg a Taki haladtunk elöl amikor Taki elkövette azt a hibát,h ült a motoron és nem szorította a lábával a motort, legalábbis szerintem ez volt a hiba. meg is villant a fejemben, hogy tud ekkora sebességnél ilyen úton ülve motorozni. de szinte ekkor már láttam is, hogy felpattant a motorja a levegõbe és iszonyatos sebességgel beszállt a fák közé. én kb 100 méter múlva tudtam megállni, és örültem, hogy nem tapostam el, visszaszaladtam amikor is jött még egy motor amit a porban alig tudtam megállítani, ijedtében ö is elesett, de neki semmi baja nem lett. Amikor levettük takiról a sisakot egyböl hívtam a mentõt, halál fehér arc, szemek felakadva, és a szájából folyt a vér, kicsit a fejét elforditottuk, hogy ne fulladjon meg, hiába beszéltünk hozzá, nem tudot beszélni, csak nagyon rossz hangon szuszogott, motort leemelte egy srác róla. én meg közbe a mentõsnek telefonba mondtam ,hogy merre vagyunk, kimentem a mentõért az 52-es útra és bevezettem a helyszínre. a motorját és a cuccát bevittük a kb 3 kmre lévõ Kerekegyházára egy haveromhoz. És ezzel véget is ért a túra.
    

benedek 1045 2006. szeptember 17. 14:26  
Ahonnan fényképeztem, látszik a gödör is. az dobta meg, bepattogott a hátulja a motornak és pontosan 37 métert szált be a fák közé, a mentõ ahol áll ott fogták meg a fák. sebessége 100-110között volt
    

benedek 1044 2006. szeptember 17. 14:18  
kép:
    

benedek 1043 2006. szeptember 17. 14:11  
Taki nagyot esett! kecskeméten van a kórházban!
    

fektitibi 1042 2006. szeptember 15. 09:30  
Mivel sikerült lepapírozni a banditot a drz-t kilõtem.De vettem egy klr650-et és most építem terepre addig is a Yamahával nyomulok.Ja azt eladnám mivel egy alfelem van csak.
    

gustaw 1041 2006. szeptember 14. 22:51   Válasz erre: 1037
Igen ezeken én is filóztam már sokat. Át is futott Kóbor elvesztésekor a fejemen, hogy mi van ha baj van? Egyedül elkavarodott, OK, volt GPS-e, de mi van ha lett valami baja? Az életben meg nem találtuk volna, fõleg késõbb mikor olyan utakon mentünk az erdõben, hogy ott rajtunk kívül szerintem vadászok járhattak kb 23 éve. Mi van, ha akkor történik valakivel valami? Nem tudom, hogy ilyen esetekben felelõsségre vonható-e a szervezõ. Igazából, aki egy ilyen túrán résztvesz az elvileg vállalja saját magáért a felelõsséget, vagy át kell gondolja, hogy kibírja-e egyáltalán a megpróbáltatásokat. Egyébként sokat nézelõdtem már a njeten, de sehol nem találtam leírást egy ilyen esemény szabályozásáról. Illetve a FIM oldaláról le lehet tölteni a hivatalos tereprally és egyéb versenyek szabályzatát, de azokhoz meg olyan hivatalos felügyelõk alkalmazása szükséges, mint a MAMS. Eleve nem bírom a beszabályozást meg a centralizációt, és azt is útálom, hogy hivatalosan csak akkor lehetek versenyzõ egy adott szakágban, ha csatlakozok valamilyen egyesülethez, ... na mindegy ebbe ne menjünk most bele mert csak felhúzom magam... szóval a MAMS is bekaphatja, mert annak idején írtam nekik egy levelet a HCC-rõl és még csak azt sem mondták kapjam be, úgyhogy nem fogok velük foglalkozni!
A Bamako-Makó Rally-n én azt kaptam amit vártam, mert volt már némi rálátásom a tavalyi Bamakói futam alapján a szervezõk hozzáállására, így nekem nagyszerû élményt nyújtottak a nomád körülmények. Eleve a túra is úgy volt meghirdetve, mint a Bamakó 2007-es futamának bemelegítése. A kiírásban az is szerepelt, hogy nem kötelezõ a táborban aludni, ha valakinek nagyobb igényei vannak mehet szállodába is, de a másnapi rajtra vissza kellett érnie (ez egyébként a Dakaron is így van) Mezõtúrtól nem messze voltunk akár mi is megtehettük volna, de ez sokkal bulisabb volt így. Én a HCC-t is ebben a szellemben szertném majd megszervezni. Minek túlbonyolítani a dolgot?
A földeken átvágással én sem vagyok megbarátkozva, mert tudom, hogy mennyi munka van minden egyes maggal, amit meg kell a földmûveseknek termelni. Én is tanyán nõttem fel és útáltam azokat akik belehajtottak a gabonánkba, még ha csak egy nyom is volt benne. Ezért ha csak a szükség nem hozza úgy nem hajtok le a földútról! A füves rétek megint más téma, ott nem látom akkora bajnak, ha éppen átvágok rajta. Mindenesetre annak aki magánterületre behajt el kell fogadnia, hogy lehet, seggbe lövik, vagy vasvillával kergetik meg. ez van!

Bocs ez kicsit hosszú lett, de már úgyis rég nem írkáltam ide.
    

Kóbor 1040 2006. szeptember 14. 19:22   Válasz erre: 1035
>Kóbor akkor te direkt ráztál le bennünket az elején?

Dehogyis!
Elõször egyedül akartam menni, de mikor mondtad a rajtnál, hol megdumáltátok az együtt menetelt, akkor én is komolyan gondoltam, hogy veletek maradok - már ha tudok. Mert én attól féltem, hogy nem fogom tudni tartani a tempótokat. Aztán láttam, hogy Gyurinak problémát okoz a navigáció, ezért álltam elõre. Utána meg kilazult a tükröm a rázkódástól, és nem vettem észre, hogy lemaradtatok. Mikor észrevettem megálltam, és vártam kb 5 percet, aztán visszamentem az elõzõ elágazásig. Itt is vártam 5 percet, de szerintem ott ti tovább mehettetek a másik irányba. Ekkor döntöttem úgy, hogy nem keresgéllek tovább benneteket, hanem inkább megyek, majd valamelyik ellenõrzési pontnál úgyis utolértek.
Második nap meg nem beszéltünk meg semmit, ezért indultam külön utakra.

    

ztaki 1039 2006. szeptember 14. 11:25  
Múlt hétvége - románia:
http://motoros.bnet.hu/incoming/romania-2006-09-10-rovid.wmv
    

gunyi 1038 2006. szeptember 14. 07:58  
gustaw: csak érdeklõdés szinten: kell majd rendszám a HCC versenyeken való induláshoz.
Bármondjuk tudok szerezni rendszámot, csak az nem az én motoromé lesz:)

De most komolyan, mennyire lesz figyelembe véve majd ez a része a dolognak?

Fekti testvér üdvözlünk ismét terepmotoros körökben!
    

ztaki 1037 2006. szeptember 14. 07:45   Válasz erre: 1035
Gustaw: én valahogy az ilyen turák szervezésének a jogi hátterét nem igazán látom át... Nincs errõl valami kézzel fogható leírás? Azt belátom, hogy mivel csak az ellenõrzési pontok vannak megadva igy az útvonal engedély nem kell... de azt már nehezen, hogy a szervezõket semmi felelõsség nem terheli akkor, amikor a "versenyen" résztvevõk mondjuk pistabácsi kértjét is legázolják... arrol nem is beszélve, hogy értékelésnél szerintem épp azt is figyelembe kellene venni, hogy ki az aki ténylegesen szabályosan csak úton teljesítette a távot és ki az, aki mindenen keresztül... (Mondjuk az tény, hogy én is szivesebben mennék mindenen keresztül, de az meg tök törvénytelen...) Szerintetek, hogy van ez?
/Esetleg a tábor helyeken a wc stb biztosítása? Esetleg mentõ? Tartozik a szervezõ bármilyen felelõsséggel a versenyen résztvevékért? Vannak neki kötelzettségei?/
    

ztaki 1036 2006. szeptember 14. 07:41   Válasz erre: 1034
Fektibi: akkor az Gurulás OFFROAD-ra már be is nevezhetnél... :-)
Fiadnak megvetted már a DRZ-t?
    

gustaw 1035 2006. szeptember 13. 22:50  
Emberek ez a Budapest-Makó baromi jó volt! Igaz a szervezés tényleg hagyott valami kívánnivalót maga után. Az értékelés gyakorlatilag kalap sz**t nem ért, de nekem pont ez a káosz tetszett benne, úgyhogy már neki is láttam agyban leszervezni a saját HCC-nket jövõre. Nekem csodás élmény volt szétnézni este és reggel a sátortáboron. Szutykos terepjárók, motorok llezsibbadt arcok. Mintha a Dakar sátortáborában lettünk volna. Nagyon jó érzés volt amikor 80-90-nel úgy poroltunk a széles gazdasági földutakon, mintha a sivatagban mennénk, majd jobbról pár km-re porcsík tûnt elõ, és a következõ checkpointhoz egyszerre gurul be két három terepjáró, pár motor. A feladat elvégezte után pedig mindenki megy a saját feje után tovább, hogy a legközelebbi pontnál más hasonszõrû ördögökkel találkozzon. Ha sikerül összehozni a saját HCC-nket azt tényleg úgy szeretném megcsinálni, hogy több GPS pont legyen és lehetõleg 95% földút legyen. Ez az autósoknak is biztos jobban bejönne. Majdnem sírtam, hogy a crossgumimmal gurultam le csomó km-t aszfalton.
Kóbor akkor te direkt ráztál le bennünket az elején?

    

fektitibi 1034 2006. szeptember 13. 21:20  
Sziasztok!Lassan vége az utcai motorozásnak és ezügyben szeretnék újból írkálni nektek.Indul a terepezés számomra is tudjátok én bõrben nyomom és lassan.
    

benedek 1033 2006. szeptember 13. 16:46  
Oké! Köszi!
    

ztaki 1032 2006. szeptember 13. 15:10   Válasz erre: 1031
ok!
Akkor vasárnap megcsorgetlek mondjuk 30-40 perccel az érzekésünk elõtt... ok?
    

benedek 1031 2006. szeptember 13. 10:27  
Sziasztok!
Taki! Eddig úgy néz ki, hogy ráérek vasárnap, úgyhogy szivesen csatlakozánk páran.
Kóbor!-Igen Drz-vel voltam, csak lehet,h elfelejtettem bemutatkozni
Az eredményhírdetést és a kötelezõ kövesútakat leszámítva nagyon tetszett.
    

ztaki 1030 2006. szeptember 13. 10:03   Válasz erre: 1029
akkor egyrol beszélünk..
    

Kóbor 1029 2006. szeptember 12. 17:53   Válasz erre: 1028
Tudom, a krosszpályán megvillantotta egy kicsit a foga fehérjét :-)
    

ztaki 1028 2006. szeptember 12. 16:03   Válasz erre: 1027
Kóbor: Benedek tényleg drz400-szal jár... csak piszok gyorsan... már-már követhetetlenül. :-)
    

Kóbor 1027 2006. szeptember 12. 15:57   Válasz erre: 1025
De barom vagyok, hát elsõ nap hozzátok csapódtam, ugye? DRZ400
Vasárnap meg dumáltunk is. Teljesen kész vagyok.
    

ztaki 1026 2006. szeptember 12. 15:49  
Benedek: Orgoványon nem csatlakoztok vasárnap?

Kóbor: azért gratula! Különben meg még mindig az érzés a fontos... :-)

Gunyi: Örültekkel??? Áh, dehogy csak a Suti Gabival és Viktorral, az állattal... :-)
    

Kóbor 1025 2006. szeptember 12. 15:41   Válasz erre: 1024
Szia Benedek!
Milyen géppel voltál? (Hülye vagyok, arcokat és neveket képtelen vagyok megjegyezni, de a motorok mennek :-) )

Nekem nincs rossz szájízem, mert az én célom az elindulás pillanatában csupán annyi volt, hogy beérjek a célba. Ehhez képest szuperül sikerült, és nekem a tudat elég, hogy a maximumot tudtam kihozni magamból. Mondjuk arra én is kiváncsi lennék, hogy hogyan értékelték a feladatlapomat, mert minden pontot megtaláltam. Azt sajnálom, hogy nem másoltam át a válaszokat egy tiszta lapra, hanem egy salátát adtam be, néhol nehezen olvasható írással, amire éppen mondhatták azt, hogy "nem tudom elolvasni, nem fogok itt rejtvényt fejteni, 0 pont" Csak olyan rohadt fáradt voltam mikor beértem, hogy nem volt kedvem ezzel bajlódni.

Szóval fel a fejjel, nem az a lényeg, hogy mások mit gondolnak, hanem, hogy te tudod, hogy milyen voltál!
    

benedek 1024 2006. szeptember 12. 15:11  
Ja és igy 5. lettem csak
    

benedek 1023 2006. szeptember 12. 15:11  
Kóbor!- én voltam aki a motorosok közt elsõnek értem be a célba mindkét nap, + minden itiner pontot teljesítettem.
Mégse kaptam semmit. Emailbe reklomáltam de csak azt irták, hogy gyermekbetegségei voltak a futamnak, az esetleges bakikért elnézésemet kérki de a nagy kapkodásban sajnos bakiztak, bocsi.
kb ennyi volt a reakció.
    

gunyi 1022 2006. szeptember 12. 14:06  
ezt megint ki kell hagynom, mert szombaton megyünk a haverokkal csapatni - este meg buli.

Gondolom taki félõrültekkel mész, ugyhogy jobb is hogy nem tartalak fel titeket.

Azért jó veretést - azt nem mondom hogy ésszel:))
    

ztaki 1021 2006. szeptember 12. 13:21  
Feltettem egy Gurulás OFFROAD-ot vasárnapra - ha valakinek van kedve, ideje...
    

Kóbor 1020 2006. szeptember 11. 09:27   Válasz erre: 1019
Hú, most fáradt vagyok egy beszámolóhoz, úgyhogy csak címszavakban:
-XR-rel mentem.
-Péntek 15:00-kor itiner megjött e-mailen, GPS-re fölvittem
-Az idõ nagyon elszalad, az eredeti terv, hogy aszfalton fölgurulok Pestre, és haveréknál megalszok ugrik.
-Szombat, 00:30 indulás Békéscsabáról egy furgonnal, hátul a motor
-03:30 érkezés a Hajógyári szigetre, 04:00-tól 06:00-ig egy hatalmas alvás
-08:30 körül start Gustaw-val és még két motorossal
-Elsõ tájékozódási pont után elveszítem õket, egyedül megyek tovább
-Az off-road részek nagyon tetszenek, sok homok, egy helyen kisebb sár tócsák. Ez annyira tetszett, hogy legszívesebben még vagy kétszer visszafordultam volna.
Sajnos az off-os részeket elég hosszú aszfalt szakaszok kötik össze, ezeket nagyon utáltam
-Cél elõtt pár kilométerrel elbíztam magam, hogy egész nap hiba nélkül motoroztam, egy pillanatra nem figyeltem, és már repültem is. A landolás fájdalmas, a kormány a páncél és a nadrágom között a hasamba állt. Kormány görbölt, csavarodott, váltókar visszagörbült, negyed óra javítás következett.
-Tovább indulok, de bugdácsolok, mert a ferde kormánnyal nem tudok rendesen manõverezni. Elfogy az út, fáradt vagyok, nyûgös vagyok, fáj mindenem, visszafordulok járhatóbb utat keresni.
-Szembõl három terepjáró, és két motoros érkezik, beállok mögéjük, és ebben a sorrendben futunk be a célba. Mivel már két versenyzõ bent volt, így én 8-ként futok be.
-Gusztawék másfél óra múlva fülig érõ szájjal gurulnak be.
-Motor rendbetétele, sátorverés, sörözés, kajálás, egy kis alvás, vacogás
-Reggel komp, minden motoros együtt halad az elsõ tájékozódási pontig.
-A második pont felé vezetõ úton egyszercsak mindenki balra fordul, én értetlenül nézek utánuk, és lefordulok jobbra.
-Érintem a második pontot, haladok tovább a harmadikhoz, mikor szembõl megjelenik a többi motoros :-)
-Harmadik pont elõtt egy nagy pusztán való átvágást választok, 5km nehéz tereppel, így 1km-t spórolok. Vizes fû, benne alattomosan megbújó gödrök. Csak ésszel, nem szabad hibázni – mondogatom magamnak, és már repülök is. Hatalmasat puffanok, az egész bal oldalam sajog. Motor egyben, go tovább.
-Minden pontot érintek, jó tempóban haladok, egyszer egy terepjáró el akar taposni, de megúszom. 11:00 körül Cél. 16-nak futok be.
Hulla fáradt vagyok, semmihez sincs erõm, mindenem fáj.
-Kaja, eredmény hirdetés. Az értékelés a tájékozódás alapján, pontozással történik. Gusztawék csapatából az egyik srác második lett. Ez azért érdekes, mert együtt mentek, és a beadott feladatlapjuk megegyezett, de a többiek nem kerültek be az elsõ ötbe sem.
-75km aszfalt hazáig.
-Ájulás.

Capoval nem tudtam volna végig menni, az XR-rel viszont nagyon szenvedtem az aszfaltos szakaszokon. 600-as túraendúróval ideális szerintem.
    

gunyi 1019 2006. szeptember 11. 08:17  
s mivel mentél kóbor? capoval vagy az XR-el?

Képek vannak valahol errõl a túráról a neten?

Ja, és szeretnénk hallani egy kis beszámolót ha lehet!
    

Kóbor 1018 2006. szeptember 11. 08:00  
Megjártuk a Budapest-Makót. Jó buli volt, nekem tetszett. Nem verseny volt ez, hanem inkább kalandtúra, de én pont ezért mentem el rá. Egy kis motorozás, egy kis nomádkodás, és jónéhány érdekes figurával való találkozás. Nem mondom, hogy mindenki szimpatikus volt a résztvevõk közül, de azért voltak jó arcok.

Gusztaw! Remélem nem vettétek rossz néven, hogy leszakadtam a csapatról, de most ilyen egyedül motorozós hangulatban voltam, kiváncsi voltam rá, hogy segítség nélkül hogy boldogulok. Irigyellek benneteket, szerintem nagyon jó buli lesz a Bamakó is.
    

zolcat 1017 2006. szeptember 9. 07:31  
Vasárnap quad verseny és túra Kecskeméten a metro áruház mögött.

    

gunyi 1016 2006. szeptember 7. 12:41  
hasznaltauto.hu-s avagy hasznaltmotorok.hu-s hirdetéssel nem probalkozol?
csak egy ötlet

    

polya 1015 2006. szeptember 7. 09:52   Válasz erre: 1014
nem tudok normalis helyi aprohirdetesi ujsagrol :( - mint pl szegeden a deliapro.
    

gunyi 1014 2006. szeptember 7. 07:02  
esetleg probald meg hogy feladsz egy hirdetést hogy DR350-est keresel papirok nélkül olcsón, hátha rákapnak a balfaszok. Egy probat megér szerintem.
    

ELőző oldal
Felhokep

Tagok száma: 22119
5 622 Eddigi túrák
14 221 826 km
34071 Eddigi túra-résztvevők