NOrbixj | 253 | 2006. március 30. 08:27 |
felraktam sztenderdre es sebessegbe raktam,es nincsen az a hang ami eddig volt :( nem tom mar mi van!
|
NOrbixj | 252 | 2006. március 29. 11:24 |
Ripper22 mar megneztem tobbszor is a geped :) szep egy darab! mindenkinek koszonom aki segitett,viszem doktorbacsihoz es o mindent megmondd,az a baj hogy feleslegesen ragodom rajta .... en nem ertek hozza,Ti meg nem latjatok/hallajtok es igy veszett fejsze nyele! lehet nem birom ki jovohetig,es elszaladok a pesti uti yamahaba! |
ripper22 | 251 | 2006. március 29. 11:20 |
norbixj.. ha kell nekem van N-es fotó. mivel az enyém Egy 2002-es XJ 600 N (4BR).. hátha jó valamire. vagy esetleg tudok segíteni valamibe |
pandamaci | 250 | 2006. március 29. 11:15 |
ha a kuplung lamellák elkopnak ,az nem zörög, viszont ha gyorsitasz csúszik, azaz a motor felpörög, mintha félig behúznád a kuplungkart. Kinyomó csapágy / golyó/ se lehet rossz, mert az meg pont akkor forog, ha behúzod a kuplungot- de a tied meg pont erre hallgat el. Ha elõtte nem ilyen volt , bele kell nézni.Azért elõtte hallgass meg egy másik ugyanolyant ,az milyen. |
NOrbixj | 249 | 2006. március 29. 11:06 |
arrol az N-es mocirol nincsen fotod ? amikor hajlik a ter eppen :D
|
NOrbixj | 248 | 2006. március 29. 11:05 |
este hazamentem megcsinlaom! de amiko reszrevettem ezt a hangot,akkor ilyen surlo hangnak lehetne mondani amit hallottam,es ahogy gyorsitottam ugy gyorsult az is!es a motor ugyanolyan nyomtekos volt mint azelott... |
nanupapa | 247 | 2006. március 29. 11:00 | Válasz erre: 246 |
a gyári szettet én 33nál cseréltem. lehet, hogy neked is esedékes már.
|
nanupapa | 246 | 2006. március 29. 10:59 | Válasz erre: 244 |
tedd fel bakra. tedd egyesbe... engedd ki a kuplungot. fülelj. |
nanupapa | 245 | 2006. március 29. 10:57 | Válasz erre: 243 |
lehet, hogy csak az egyik lamella egy része....hallani kellene. Sokminden elõfordulhat, de így látatlanban nem érdemes tippelgetni. Vidd el egy szerelõhöz. talán 10 csavar ha fogja és mindjárt tisztán fogsz látni....Nagy gond nem lesz, nyugi.
|
NOrbixj | 244 | 2006. március 29. 10:55 |
a masik dolog amire gondolok,bar ketlem..a mostani eso utan iszonyat meglazult a lanc,ra akartam huzni,de a csavar nem jon le :( mert csak villas kulcsot talaltam nem eroltettem nehogy a csavart megoljem!esetleg a lanc csattog ?:( tok zavarban vagyok :/ es izgulok... jovohet keddig nem tudnak ranezni se :(
|
NOrbixj | 243 | 2006. március 29. 10:54 |
ez viszont nem hangizk jol :( szerinted eltud ugy kopni a tarcsa hogy ilyen hangot adjon ki ? haverom szerint igen,szerintem meg nem,mert akkor csuszna! |
nanupapa | 242 | 2006. március 29. 10:52 | Válasz erre: 241 |
nem nagyon tud szerintem, de ha így van akkor meg csak egy légkulcs. ..na meg a tömítés. :) |
NOrbixj | 241 | 2006. március 29. 10:51 |
nagyon jol hangzik...barcsak igy legyen...mondom az egyik szerelo aki nem latta hallotta azt mondta hogy szerinte a szerkezet lazulhatott meg :( remelem igy van ,csak nem tudom hogy miert lazul meg...
|
nanupapa | 240 | 2006. március 29. 10:50 | Válasz erre: 239 |
az enyémben 50 felett és semmi hangja. vidd el egy szakihoz, hogy vegye le a kosarat és nézzen körül. ha más nem akkor egy 500Ft os tömítést buksz el vagy asszem egy 7200Ftos csapágy. |
NOrbixj | 239 | 2006. március 29. 10:48 |
elmeletileg 29ezer... 24ezerrel vettem masodik tulajdonostol,meg a szervizkonyv is megvan! gyari szerszamokkal! es szep allapotu...
|
NOrbixj | 237 | 2006. március 29. 08:22 |
el is mulik,de ahogy sebessegbe rakom es kiengedem es elindul a motor akkor jon egy csunya hang... amirol beszelsz az az alapjaratnal behuzott kuplungra igaz :(
|
krisztian.fz6 | 236 | 2006. március 28. 23:24 | Válasz erre: 235 |
Ez ilyen. Kicsit zörög a kuplungja ha üresben járatod alapjáraton. Ha sebességben van vagy behúzod a kart akkor el kell múlnia.
|
NOrbixj | 235 | 2006. március 28. 12:59 |
tegnap este kapva az alkalmon gondoltam kimegyek a jo idobe mocizni egyet! elosszor is go a beninkut ahol telinyom 3es meg este beleverek egy 80ast :) gondoltam en :( azt vettem eszre hogy amikor kiengedem a kuplungot,akkor eleg csunya femes hang jon ki a motorbol :( es ez a hang csak akkor szunik meg a kuplungot behuzom,probaltam csak uresbe gurulasnal,vagy allohelyzetbe a motornak nicsen semmilyen hangja,csak akkor ha a terhelest raengedem! felhivtam a sokunk altal igen kedvelt es tenyleg jo szerelot Sarkany Gabort aki szerint vagy a szerkezet lazult meg,vagy a kinyomo csapagyal van valami! esetleg jart mar igy valaki ezzel a tipussal ? az elkepzelheto hogy a kuplung ennyire elkopott ? |
NOrbixj | 234 | 2006. március 23. 13:45 | Válasz erre: 233 |
koszonom szepen a segitseget! remelem sikerulni fog :)
|
csovi | 233 | 2006. március 23. 12:07 |
a szimmeringcsere megoldható házilag, ha jól emlékszem talán 2200 ft volt az utángyártott, japán szimmering, de hogy 1 vagy 2? Házilag megoldható, nem kell tõle megijedni, csak egy célszerszám kell hozzá, de azt házilag meg lehet csinálni. Talán egy 19 vagy 21-es fejû hatlapfejû csavar kell, aminek a végére egy rendes darab hosszabbító kell és CroVa kar, hogy ellen lehessen tartani, amikor a dugattyút illetve a belsõ csövet szedi ki az ember. Merthogy belülrõl olyan kiképzése van, mint az imbusz. Összesen ennyi az elõkészület, nem nagy dolog, de a tisztaságra meg a peremek, csövek épségére vigyázni kell. Hajrá! |
ripper22 | 232 | 2006. március 22. 13:32 |
semmi baja nincs a drágának. leszámítva. apróságokat.. csak nemsokára jön a kötelezõ szervíz .(18000 Km) és hova vigyem. ????? |
pandamaci | 230 | 2006. március 22. 12:46 |
ripper mi bajod az xj vel? Gyõrben is van szeriz a damjanich utcában-,révfalusi hid után jobbra a yamahás bandi |
ripper22 | 228 | 2006. március 22. 11:34 |
Gyõr környékény. a van olyan szervíz aki ért az XJ-hez::?????????
|
NOrbixj | 227 | 2006. március 22. 11:26 |
a masik dolog hogy a bal eslo telobol finoman latok olaj szivargast...nagyon koltseges egy szimering csere? es hazilag megoodhato ? vagy neki se kezdjek ?
|
csovi | 226 | 2006. március 22. 07:34 |
a szakmai korrektség alatt azt is értem, hogy megmondják, ha nem tudják vállalni/megcsinálni. Nekem annak idején kerek perec megmondták, hogy a felnim javítását nem vállalják, mert nem tudnának a javításért garanciát vállalni. Nem akarnak sittre kerülni egy hibás javításból eredõ balesetért.
|
NOrbixj | 225 | 2006. március 21. 16:59 |
csovi o a sufnis 30ezres :) en is elegedett vagyok vele,igaz eddig a kis DT-et vittem hozza mindig,minden OK volt nala !viszont ez mar komolyabb dolog nem tom hogy ehez is ennyire ert.. koszonom Krisztian az infot,a szamuk mar megvan holnap felhivom oket! |
krisztian.fz6 | 224 | 2006. március 21. 12:50 |
Én mindig Gyöngyösre hordtam szervízre, tõlem oda 180 km. Megérte. Olyanok foglalkoztak vele, akiik tényleg értenek az xj-hez. Egyébként Miskolcról is odavitték a rendõrmotorokat szervízre, nem miskolcra.
|
csovi | 223 | 2006. március 21. 12:09 |
próbáld megkérdezni Sárkányékat Kispesten a a Jáhn Ferenc utcában, nagyon korrektek, szakmailag biztosak és régóta ûzik az ipart. A Motor Revüben mindig benne van a hirdetésük. (felnijavítás stb. címszóval)
|
nanupapa | 221 | 2006. március 21. 11:47 | Válasz erre: 218 |
yamahánál....szerintem úgy 200 körül meg lehet velük egyezni..:)
|
NOrbixj | 220 | 2006. március 21. 10:41 |
azt elfelejtettem irni hogy Bpesti vagyok :( es hat gyongyosre levinni ,otthagyni meg megint vissza :( de azert koszonom,felhivom oket es megkerdezem!
|
NOrbixj | 218 | 2006. március 21. 10:27 |
nincsen valakinek valami tippje hogy hol erdemes XJ-t javitattni ? szeretnek egy komplett motorblokk tomitest,henger talp,henger fej stb.vigyem YAMAHAba vagy oldajam meg valami sufnis emberrel ? a sufnis mondott 30ezer forintot :( mit mondhatnak a YAMAHAba ?
|
Anaquin | 217 | 2006. március 20. 20:42 |
Igazad volt nem nagy ügy.A teleszkóp csavart ki se vettem úgy ügyeskedtem ki a láncot. A kezem azért megpörkölödött az olajszûrõ levételekor de ez köszönhetõ a cimborák segítségének is..
|
krisztian.fz6 | 215 | 2006. március 17. 10:02 |
Vedd ki a lengõkart. Egy csavar a teleszkópnál és egy csavar a tengelye. 10 perc az egész, én zsírzáshoz vettem ki még régen, nem nagy ügy, azért VÉTEK MEGBONTANI A LÁNCOT.
|
Anaquin | 214 | 2006. március 17. 09:48 |
Hali! Láncot kéne cserélnem az XJ-n de még nem csináltam ilyet. Vettem egy D.I.D. láncot ami végtelenített és az volna a kérdés hogy érdemes-e megbontani és patentszemmel feltenni a láncot vagy inkább bontsam a hátsó lengõkart és inkább a végtelen láncot dobjam rá? Nem sok kedvem van bontani de ha muszály..?
|
Gumikacsa | 213 | 2006. március 1. 10:48 |
A Triuph majden olyan mint a Triumph, csak egy betûvel kevesebb!! :)
|
Gumikacsa | 212 | 2006. március 1. 10:47 |
Yamahások és Triuphosok ide vigyázzatok! No a kupplung és fékkarok gazdira találtak Móni személyében, hátra vannak még a kormánykapcsolók és a blokktartócsavarok... |
night-rider | 210 | 2006. február 14. 20:59 |
ha a mocit mostanában nem akarod eladni akkor vegyél rá új gumikat,mert igaz az örök mondás, mindig az olcsóból lesz a drága. ha segitség kell gyõri viszonylatban hivj engem vagy a pandamacit telefon, vagy üzenet .
|
pandamaci | 209 | 2006. február 14. 19:46 |
90% -os gumi beszerzése elég kétesélyes. Te se adnál el ilyent ! / jót / xj600 as fanatikus meg kevés lehet aki kitolja a szalonból a mocit, és dob rá 2 pályagumit... Inkább ákcijós áron újat ! |
ripper22 | 208 | 2006. február 14. 19:25 |
hali.,. sajnos eljön a gumicsere.. és hát ami muszáj az muszáj. szóvalaz elsõ (gyári ) kibírt 16000km-t. és most csere érett.. Kérdés.. tud valaki 90% os Mich. vagy Dunlop gumit. kellene..az XJ-hez.. 2002-es a gép. köszi |
krisztian.fz6 | 207 | 2006. február 2. 21:54 |
Tényleg, megyék szerint. Borsodból alig vagyunk, aki még arra is lusta hogy normálisan kitöltse a tagadatokat azokból meg rengeteg van.
|
Galad | 206 | 2006. február 2. 21:20 | Válasz erre: 204 |
Javaslatom a következõ: rákattintasz a "Tagok"-ra; a felsõ részen rendezed õket megyék szerint, aztán máris látod, hogy kiket érdemes megszólítani. Esetleg ránézel, hogy mikor volt utoljára belépve. Az megmutatja, hogy mennyire sûrûn látogatja a fórumot.
|
MotoCat | 205 | 2006. február 2. 17:35 | Válasz erre: 204 |
ripper22: elég sokan mennek Gyõrbõl, ahogy láttam. Szerintem kattints rá az Évadnyitóra, és ott bent meglátod a hozzászólásokból, hogy mi készülõdik arrafelé;)
|
ripper22 | 204 | 2006. február 2. 17:27 |
Megy valaki innen a szezon nyitóra már. 15-én.. fõleg Gyõrbõl. ha igen szóljatok. köszi
|
Gumikacsa | 202 | 2006. január 27. 09:09 |
Szijja Nanu, gyün a jó idõ, köllenek a cuccok! Ha igen összegurulhatunk :))
|
nanupapa | 201 | 2006. január 26. 17:58 | Válasz erre: 200 |
ó fákk... most látom , hogy xjrõl van szó... kopott gumi..... |
nanupapa | 200 | 2006. január 26. 17:57 | Válasz erre: 199 |
Centír , ha nem akkor gumi , ha az sem akkor villaszárak... Szerintem centír. |
krisztian.fz6 | 199 | 2006. január 26. 11:14 | Válasz erre: 198 |
Á nem a centírozás! Ilyen volt az enyém is. De ha rajta a kezed a kormányon akkor semmit nem érzel a csapkodásból. Talán a kopott gumi? Merrt a Mac50-es kagylósan kopott, vagy a futómûgeometria? Egyébként minek is elengedett kézzel menni??? |
csovi | 197 | 2006. január 26. 07:36 |
Érdeklõdöm, hogy másnak is elõfordukl-e erõteljes kormányszitálás a 40 alatti régióban? Biztos fölötte is van, csak akkor kevésbé érezni. Mgefigyeltem, hogyha fenn van a hátsó doboz, akkor a jelenség sokkal erõteljesebb.
|
krisztian.fz6 | 195 | 2006. január 22. 19:57 | Válasz erre: 194 |
És annak van értelme??? Szerintem nincs. Akkor az oldaltáskán lévõ fólia dörzsöli a lakkozást. Én egy bõr-mûanyag hatású tapétát használok, ami szerencsére nem nagyon tapad, könnyen lejön. Felvágom 4 cm-es csíkokra és úgy ragasztom a motorra. |
nanupapa | 194 | 2006. január 22. 19:52 | Válasz erre: 193 |
ja , csak inkább az oldaltáskára ragaszd a fóliát, ne a motorra... |
ripper22 | 193 | 2006. január 22. 19:49 |
veszek a motorhoz textil oldaltáskát.. érdmes-e tenni egy ilyen foliát a táska és az idom közé nem? gondolok itt arra, hogy nehogy lesurólja a festéket.. mit gondoltok.. jól gondolom?? |
Galad | 192 | 2006. január 18. 20:36 | Válasz erre: 191 |
Na beszéltem vele. Az általad javasolt árat említettem neki, meglátjuk elfogadja-e, vagy árulja tovább a saját feje szerint.
|
nanupapa | 191 | 2006. január 18. 18:22 | Válasz erre: 190 |
Véleményem szerint akkor dobja fel a netre. Fórumokban vagy a www.vmm.hu-ra. Ott még értékelik az ilyen és hasonló tipusú motorokat. |
Galad | 190 | 2006. január 18. 17:46 | Válasz erre: 189 |
Kösz a gyors választ! Vett egy GSX-F 750-est azért nem akarja megtartani.
|
nanupapa | 189 | 2006. január 18. 17:13 | Válasz erre: 188 |
Nem tudom a cimborád mennyire van megszorulva, de én a helyében megtartanám. A másik 80 is elfér benne. Barátnõm Kawa ZR400-asát ami 93-as 300ért vettük. Szerintem 250-300 körül érdemes megpróbálni. Az reális és aki hasonló klasszikus motort keres az meg is fogja ennyiért venni. Az a gond , hogy az még a modellváltás elõtti típus, ami nem azt jelenti, hogy szar, sõt még erõsebb is ....csak nehéz eladni manapság a túlkínálat miatt. |
Galad | 188 | 2006. január 18. 17:07 | Válasz erre: 187 |
Kérdés: egy barátom szeretné eladni az xj 600 motorját. Van benne vagy 80 ezer km. ha jól emlékszem kb 89-90-es. Tûrhetõ állapotban van mennyit lehet kérni érte?
|
Zsifi | 186 | 2006. január 16. 18:38 | Válasz erre: 185 |
pihenjetek má le... Van ilyen gombóc lehet venni ... |
Spapa | 185 | 2006. január 16. 17:45 | Válasz erre: 176 |
Esetleg bemész egy autó-alkatrész boltba (én Lada boltba mentem), és veszel díszléctartó gumikat, aminek lapos korong a teteje és "fullánkos" a többi része. Persze én is beragasztottam, de nem pillanatragasztóval -mert az kikeményedik- hanem szupererõs-sel, vagy kétkomponensü-vel.
|
krisztian.fz6 | 184 | 2006. január 16. 16:42 |
Vagy ha nem lehet rendelni, egyébként a Shox forgalmazza a Givit, akkor elmész a boltba és addig addig nézegeted a doboztartókat, amíg véletlenül le nem esik róla a gomba és véletlenül ottmarad nálad. :-))))
|
krisztian.fz6 | 183 | 2006. január 16. 16:40 |
Azokat a kis gumigombákat mindig be kell ragasztani a helyükre, különben elvész. Pillanatragasztóval.
|
pandamaci | 182 | 2006. január 15. 19:49 |
ripper www.givi.it van egykét dolog a dobozhoz, színes fedél,hátttámla stb, nézd meg hátha te megtalálod. Lehet egyszerûbb lesz gumilapból / szõnyeg, sárfogó gumi stb/ kivágni ami elveszett. Ahhoz külön gratulálok, hogy mentél vele, és nem a bakon berregtetted 2 percig- ha már elindtottad. Na, látod valamire magadtól is ráérzel. És szerintem ne buzeráld. |
Galad | 181 | 2006. január 15. 19:17 | Válasz erre: 176 |
Így van, azt gátolja meg, hogy a doboz rázkódás közben kitágítsa a kapcsolódási pontok körül a mûanyagot! Szerintem kérdezd meg, a Givi forgalmazóknál, hogy van-e ezeknek a gumi kütyüknek saját cikkszáma, azaz külön berendelhetõk-e. Ha nem, akkor valamit ki kell találni helyettük, mert tönre mehet a doboz is, a platni is, legrosszabb esetben elvesztheted a dobozt.
|
pandamaci | 180 | 2006. január 15. 18:40 |
azért mert itt aki vesz ,inkább kedvtelésbõl teszi, és rögtön jó nagyot vesz, jó nagy legyen az élvezet, na persze meg nehogy megszólják érte.
|
nanupapa | 179 | 2006. január 15. 18:28 | Válasz erre: 178 |
Érdekes politika egyébként , hogy nem hozzák be a kis sor4-es suzukikat meg hondákat. van CB750, GSX400 csak nem európai piacra. Számomra rejtély , hogy miért. |
krisztian.fz6 | 178 | 2006. január 15. 16:50 | Válasz erre: 177 |
Igen, ha lett volna új xj akkor ilyet vettem volna, így döntöttem a kisfézer mellett. Ez hasonlított rá legjoban.
|
nanupapa | 177 | 2006. január 15. 16:45 | Válasz erre: 175 |
semmit nem változtattam rajta, csak kipróbáltam nagyobb fúvókákkal, de kurva sokat evett. az elsõ telók puhák, kicseréltem az olajat, de akkor meg elpattogott a kanyarban, úgyhogy amit basztattam rajta, azt mind visszaállítottam gyárira. Úgy a legjobb. az elmúlt 50ezer km tapasztalata az, hogy egy olcsó fenntartású , cirkálni való allrounder. Azt kaptam amit hirdettek anno 2000 környékén...se többet se kevesebbet. Sajnálom, hogy nem vitték tovább ezt a vonalat a Yamahánál. Ugyanez igaz a Honda CB-kre is. |
ripper22 | 176 | 2006. január 15. 16:28 |
Sziasztok.. Motoroztam. eggyet..Hideg volt nagyon.. de jó..volt.. Kérdés..:: Van a Givi (top case) doboz alatt.. ami a hátul van. 4 db ilyen gumi alátét amire felfekszik a doboz. Viszont kettõt sikerült elveszetenem.. be lehet ezt a gumit valahonnan szerezni.. lehet ilyent venni?? Szerintem valamilyen rezonanciát fog fel.. de ez csak az én véleményem.. |
ripper22 | 175 | 2006. január 14. 16:05 |
nanupapa te mit változtattál a motoron.. magyar.orsz.-még nem is láttam n-es verziót.. szóval. neked mi a tapasztatalatod vele.. esteleg valami tanácsod van hozzá?? |
nanupapa | 172 | 2006. január 14. 12:47 | Válasz erre: 171 |
nagyon is képben voltak a mérnökök... én az elmúlt 50ezer kilóméter alatt tök jól elvoltam vele...de cseréld le ha gyengének találod. |
ripper22 | 171 | 2006. január 14. 12:11 |
sajnos nagyon nem érek a mûszaki részéhez.. motor felépítéséhez.. érdekel nagyon. de sajnos nincs ídõm ezzel foglalkozni.. a fõsuli miatt.. Viszont. szerintem.. sikrült kinõni. bár 5000-km tapsztalat egy 600-as géphez.. egy 250-es után nem elég.. Nincs semmi bajom a géppel.. kénylemes nagyon.. Megy is. Csak 2 személyel. fõleg megpakolva. hát.. nem értem. hol volt az eszük a mérnököknek. mert nagyon szenved . .. kigyorsít.. de szinte a bicikli is leleõz .. |
pandamaci | 170 | 2006. január 14. 11:52 |
ripper nagyon nehézkesen értesz, vagy csak kötekedsz ? elõre kisebb fogaskerék v. hátra nagyobb, az durván olyasmi, mintha egyet visszaváltanál, és úgy mennél. Betû szerint ekkora változásra azért ne számíts,de ilyen a hatása. Vagy ha tényleg kinõtted vegyél nagyobbat. |
ripper22 | 169 | 2006. január 14. 11:39 |
kérdezem. hogy ha megváltoztatom ezeket a fogaskereket.. akkor elivileg nyomatékosabb lesz a gép..nem?? Szóval . kissé jobban fog gyorsulni?? pl:álló helyzetbõl hamarabb gyorsul ?? |
nanupapa | 168 | 2006. január 14. 11:33 | Válasz erre: 166 |
Ripper : "Elõre kisebbet, vagy a hátsót nagyobbra. " |
ripper22 | 166 | 2006. január 14. 11:23 |
Sziasztok.. Köszi a sok tanácsot.. azt hiszem ha változtatok rajta akkor csak áttétlet változtatok rajta,, Nem akarok én nagyon sokat nyeri belõlle.. csupán annyit, hogy 2 személyel egy picit jobban gyorsuljon.. Ennek állotólag végsebesség csökkenés a hátránya. De ki az aki egy naked bike-on.. Tud menni tartosan 170-et.. Van túraplexim.. de én nem tudok tartosan 150-nél többet menni.. |
krisztian.fz6 | 165 | 2006. január 13. 20:13 | Válasz erre: 163 |
Most néztem, akkor ez más kütyü. De milyen jó, és csak 90 Euró. Akkor lánccserénél csak változtatok áttételt. :-)))))))))
|
krisztian.fz6 | 164 | 2006. január 13. 19:56 |
Igen, a Superbikében hírdették, csak Yamaháknál, ezt írták, például nem 120-at fog kiírni az óra hanem 1,2-õt. :-))))
|
Spapa | 163 | 2006. január 13. 18:36 | Válasz erre: 162 |
Valamelyik motorosbolt hírdetésében láttam régebben egy kütyüt, amit a www.speedohealer.com lapon is lehet látni. Most nem tudom forgalmazze-e valaki. Ezt csak be kell tenni a két csati közé és kész. Meg persze bekalibrálni gps-el.:-) Mindenképp jó lenne, mert úgyis csalnak az órák. |
krisztian.fz6 | 162 | 2006. január 13. 18:25 |
Én is törtem a fejem hogy változtatom az áttételt, mert a kisfz6 elég sokat forog, 120km/h-6000ford., de mivel a km óra a váltóból kapja a jelet akkot csalna az óra.
|
krisztian.fz6 | 161 | 2006. január 13. 18:25 |
Én is törtem a fejem hogy változtatom az áttételt, mert a kisfz6 elég sokat forog, 120km/h-6000ford., de mivel a km óra a váltóból kapja a jelet akkot csalna az óra.
|
Spapa | 160 | 2006. január 13. 17:51 | Válasz erre: 154 |
Én elõre vettem eggyel nagyobb fogaskereket, hogy csökkenjen a fordulat azonos sebességnél. Számításaim szerint 100-nál kb. 4200-rõl 3900-ra csökkenne a fordulat, 120-nál meg 5000-rõl 4700-ra. Gondoltam így a fogyasztás is csökkenne egyenletes tempót feltételezve. Még egyelõre nem tettem be. |
krisztian.fz6 | 159 | 2006. január 13. 17:46 | Válasz erre: 155 |
varadero, az xj az elsõ kerékrõl kapja a km óra hajtást spirállal, tehát akár milyen áttételt módosítasz a km óra a valós értéket fogja mutatni. Az xj valóban csak 61 LE-s, de addig a fordulatig /8500/ ugyan olyan erõs mint bármelyik más 600-as motor, csak azok még tovább pörögnek vagy 5000-rel, azért jön ki 100x LE. DE!!...alacsony fordulaton 2000-5000-ig a 600-as négyhengeresek között ez a legnyomatékosabb blokk. Akik meg ezt a motort szeretnék használni azokat álltalában nem érdekli hogy 8500-as fordulaton hány LE-s, inkább annak örülnek, hogy alacsony fordulaton több nyomatékot használhatnak mint más 600-as gépek tulajdonosai. |
Zsifi | 158 | 2006. január 13. 17:44 | Válasz erre: 157 |
Ebben az irányban nincs szerintem se. Inkább a másik változat amit Rippernek írtam: Elõre kisebbet, vagy a hátsót nagyobbra. Mindjárt könnyebb lesz a mocinak... |
nanupapa | 157 | 2006. január 13. 17:01 |
jó ötlet lenne, ha 130 ló lenne a hátsó keréken a motor. Ez csak 61 a fõtengelyen, azt is valahol 8000 körül adja le. Halott dolog ezzel a géppel így kibaszni. Ugyanazon a fõtengelyfordulaton a hátsó kerékre érkezõ teljesítmény kisebb lesz az alacsonyabb ford. miatt , amit ez a szerencsétlen nem bír el.....vagyis nincs értelme. |
Zsifi | 156 | 2006. január 13. 16:31 | Válasz erre: 155 |
hülyeséget írtam Ha kisebb a hátsó akkor csökken az áttétel és növexik a sebesség. Viszont a kerékre érkezõ teljesítmény csökken... hiába marad a motor papíron 61 ló |
Zsifi | 155 | 2006. január 13. 16:27 | Válasz erre: 154 |
Ebbõl semmit nem veszel észre mert a váltóból veszi a sebességet nem a kerékrõl... Ha kisebb a hátsó fogaskerék az azt jelenti hogy azonos fordulat mellett csökken a kerék fordulatszáma ez által a valódi sebesség is. A kmóra hiába mutatja ugyan azt mint eddig... |
krisztian.fz6 | 154 | 2006. január 13. 16:12 | Válasz erre: 153 |
A motor nem gyengül, marad a 61 LE. :-)))) Két foggal lehet venni kissebb hátsó lánckereket, a romló gyorsulást nem érzed, lehet, hogy meg lehetne mérni, de az az 1-2 tized......Végsebesség, az nem érdekelt soha, még a mostani motorommal se mentem teljes gázon egyszer sem. A lényeg a fordulatszám csökkentése volt, így 100km/h-nál 4400-at forgott 6.-ban. A fogyasztás nem változott. |