Zsifi | 153 | 2006. január 13. 13:59 | Válasz erre: 152 |
Azzal gyengül a motor, romlik a gyorsulás, növexik a végsebesség (elvileg, ha bírja a gép) és csökken a fordulatszám... |
nanupapa | 151 | 2006. január 13. 11:10 | Válasz erre: 150 |
ötlet nem rossz ,de én azért nem próbáltam mert így is k. nagy a hátsó lánckerék....
|
Zsifi | 150 | 2006. január 13. 10:48 | Válasz erre: 149 |
A legegyszerûbb tuning arra amire neked kell (két személlyel jobban bírja az emelkedõket) az egy áttétel csere. Vagy elõre tegyél kisebb fogaskereket, vagy hátra nagyobbat. Mivel ez által emelkedik a fordulatszám ezért alacsonyabb tempóhoz elõbb érkezik a nyomaték, tehát elõrébb tolódik a nyomatékgörbe. viszont lehet (de nem biztos) kicsit megemelkedik a fogyasztásod. Valamint a legkevesebb pénzbe kerül, ami ha nem tetszik késõbb gond nélkül visszaalakítható... |
ripper22 | 149 | 2006. január 13. 10:04 |
Nem tudom. mit kezdek majd .. ezzel a tunning.. levegõs dologgal.. Nem akarok belenyúlni a motorba.. Nem értek hozzá.. és az ilyen fuvókás dolog.. nekem hatalmas kihívás lenne., Így még a légszûrõ jöhetne szóba.. De majd még Gyõrbe a Yamaha szalonba.. rákérdezek.. |
krisztian.fz6 | 148 | 2006. január 13. 09:57 | Válasz erre: 146 |
Irigykedsz, mi!!! Hogy gyorsabb lesz az övé mint a te Xj-d. :-)))))))))))
|
pandamaci | 147 | 2006. január 13. 08:57 |
nem akarok senkit semmirõl lebeszélni, csak jó tudni, a csupasz rántott húsból is úgy lesz ebéd, ha krumplit, salátát, tányért, kést villát,szalvétát meg egy sört is kérsz hozzá... vagy ahogy tetszik, de külön nem az igazi |
nanupapa | 146 | 2006. január 13. 08:25 | Válasz erre: 143 |
"Fogyasztás csökkenés se lesz, sõt kisebb fordulatokon az egyenletes járás se garantált. " nem hát meg fulladozni fog a benzinben alacsony fordulaton. |
pandamaci | 144 | 2006. január 12. 18:39 |
a szöveg tagolása nem sikerült / összeugrott/ , de talán kibogarászható, hogyan emelkedik a fõfúvóka mérete a légszûrõ és kipufogó kinyitásának arányában
|
pandamaci | 143 | 2006. január 12. 18:34 |
K&N dynojet készlet / gyengébb membrán rugó,vékonyabb fuvóka tû, nagyobb fuvókák , vékonyabb alapjárati keverék állító kúpos csavar,módosított vákuum furatok a síberen / a motoromhoz az eredetinél 20 -al nagyobb fõfúvókát ir K&N nyitott áramlású légszûrõ esetén. pontosan: eredeti légszûrõ,szûrõház és kipufogó fõfúvóka mértet 128 k&n légszûrõ std kipuf 150 ! k&n szûrõ nyitott kipuf. 155 !!! Tehát nem a levegõtõl fog menni,mint látható.1készletben több fõfúvókát adnak,amibõl lehet válogatni a fenti ajánlásuk szerint. Fogyasztás csökkenés se lesz, sõt kisebb fordulatokon az egyenletes járás se garantált. EZT IS irták. ripper22 van itt valahol egy pmr rovat /összes fórum/ ahol ezekrõl a rádiókról okosodhatsz |
Macko | 142 | 2006. január 12. 13:43 | Válasz erre: 141 |
Annál jobb. Meg ha hosszú ideig nem cserélsz motort, elég kultúráltan be lehet építeni az egészet. Akkor van tápja, és csak a bukókat kell rácsatlakoztatni.
|
ripper22 | 141 | 2006. január 12. 08:19 |
Macko.. köszönöm a hozzászólásod.. Csak sajnos 2 db bluetooth-os bukót nem olcsó mutatvány.. és hát szerény diák vagyok.. így nem telik mindenre.. Hát a tyúkbéllel meg fog telni a bajom az bíztos.. Meg a másik, hogy a naked bike miatt. kb csak 90-ig fogom tudni.. használni.. de azért mégis jobb mint mutogatni nem?? |
nanupapa | 140 | 2006. január 12. 07:01 | Válasz erre: 138 |
tudom ajánlani a kék ledeket, sportdobot, sportgyertyakábelt, sportgyertyát, tuning izzót, kékre eloxált szelepsapkát, ledes hátsólámpát, kevlártitánkarbonnáza cuccokat |
Macko | 139 | 2006. január 12. 05:33 | Válasz erre: 138 |
Nekem utólag beszerelhetõ intercom-om nem volt, arról nem tudok tapasztalatot megosztani. Volt X9-es Piaggiom, annak hasonló a rendszere (fedélzeti kommunikáció a két bukó között, beépített rádió meg telefonkihangosító). Azzal azt tapasztaltam, hogy városban és országúton még használható, nagyobb tempónál már nem. Ott egyébként csak két, a bukókból kilógó kanócot kellett a motorhoz csatlakoztatni az ülés alatt, meg a telefont a helyére - még az is körülményes volt. Mikor eladtam, nem akartam lemondani a megszokott jóról, akkor nagyon sokat keresgéltem. Arra jutottam, hogy egy olyan rendszer, amit Te az övedre akasztasz, megy zsinór mind a két bukóba, meg rádugod az egyéb ketyeréket (mobil, mp3), meg még vannak zsinórok, amivel kommunikálni tudtok az utassal (adó- vevõ gombok) gyakorlatilag használhatatlan. Mire bedrótozod magad, az egy katasztrófa (üzletben kipróbáltam). Ha hosszú útra mész, még csak-csak, de akkor is meg fogsz gondolni minden megállást! Ja, és elolvastam róla amit találtam az interneten - a hangminõségét az olcsó cuccoknak erõsen kritizálták. Végül én vettem két bluetooth-os bukót, amivel zenét hallgatni ugyan nem lehet, csak egymással beszélni meg telefonálni - azok viszont maximálisan beváltak. (A zenehallgatást kivédtem egy jó sportdobbal - annak sokkal szebb a hangja, mint a slágerrádiónak!) Ezekkel ráadásul 150-160-nál is tökéletesen lehet beszélgetni. De ez csak az én véleményem meg tapasztalatom, nem kell általánosítani belõle. |
ripper22 | 138 | 2006. január 12. 00:03 |
Köszönöm.. a sok tanácsot.. sokat segített.., még gondolkodom. ezen.. Továbbá mi a véleményetek.. az intercomról.. Gondolkodom.. még, hogy tetessek a 2 bukóba.. egy intercomot. de olyat amely mp3-at, meg rádiót is képes kezelni..Kb olyan 25000 körül van egy ilyen.. Na mindegy.. Ha van valami tapasztalatok ilyen téren.. Please.. összátok meg.. Elõre is köszönöm-- |
krisztian.fz6 | 137 | 2006. január 11. 22:05 |
Na-na-na-na nanupapa, ne rám förmedj!! :-)) Én nem akarok sportlégszûrõzni. Csak osztom itt az észt!!!!!!! :-)) Nekem a tank alatt van a légszûrõ és az akku is. Ahhoz, hogy felnyissam a tankot le kell szerelnem két burkolatot ami a fényszóróktól indul és a tankig tart. Ez elég nehéz, idõigényes, fõleg ha arra vigyázom, hogy össze ne karcoljam,. Ezért én nem fogok és nem is akarok a légszûrõvel pöcsölni évente többször. |
nanupapa | 136 | 2006. január 11. 20:58 | Válasz erre: 135 |
Mondom vazzeg, ha nagyon akarsz sportlégszûrni akkor csinálj egy olajtükröst. Na annak nincs ellenállása..... De mondom , vegyél 4 kibaszott fúvókát meg ha nagyon kõ kakaó cseréld le a tápszívattyút. Na akkor menni fog és még olcsó is. Ha nagyon csóró kölök vagy akkor gyere bazze adok fúvóka dörzsárat, aztán adok neked lukat, amin folyhat a benzin. Utána egy szinkron és kész. De , hogy huszonezerér egy hangyányit finomabben húzzon........ne viccelj már. Ha meg gépet akarsz akkor FZ1, Z1000 és társai. Az XJ-t meg add el valami nyugis havernak. Ha nem akarsz hozzányúlni akkor ne tedd. A lébõl vagyél inkább bukócsövet, doboztartót, gyertyát vagy valami értelmes cuccot, olajat vagy gumit ..... Baszakodna a tököm a mosogatással meg pöcsöléssel. Ki a régi , be az új....Egyébként lehet kapni az Armafiltnél fasza papírt az mégócsóbb. |
krisztian.fz6 | 135 | 2006. január 11. 20:23 | Válasz erre: 134 |
Spapa! Szerintem majdnem ugyanannyi levegõt szív, pl az enyém 120km/h-nál forog 6000-ret, a tiédet nem tudom, tippelek, de vagy 4500-at, itt a hengerûrtartalmat kompenzálja a nagyobb fordulat..vagy ilyesmi.... MÁS! Én az XJ-t Gyöngyösre hordtam szervízre, szerintem ott értenek hozzá legjobban, a miskolci motorosrendõrök is oda vitték õket. Ott beszélgettem errõl a Dynojet fúvókákról. Akkor olyan 30-40 körül lett volna az ára. Ha úgy használják a motort mint csere elõtt akkor kevesebbet is fogyaszt a precízebb porlasztás miatt. Bár ha erõsebb Xj-t szeretne valaki akkor gondolom húzigálni akarja a gázt, akkor meg többet is fog enni. Francia túra áll, majd ha jobb idõ lesz öszefutunk és beszélünk róla. |
Spapa | 134 | 2006. január 11. 00:32 |
krisztianfz6 Elhiszem én, hogy ilyen jó a motorod!:-) De valószínüleg, hogy feleannyi levegõt szív, mivel csaknem feleakkora ccm mint az enyém.:-) De mivel nem feleannyit fogyaszt, így csak az lehet (ha hagyományos papírszûrõ) hogy nagyobb "lyukak" vannak a légszûrõn, és így feleannyi por tapad meg. A többi meg megy a motorba.:-) Inkább aztat mondjad megyünk-e a Fraciákhoz??:-) varadero Nálam úgy néz ki a számolás, egy szûrõcserére érett motornál: Mondjuk a gyári szûrõ 10 eFt, a K&N meg 20 eFt. 3 év alatt (15 ekm/év) veszek 3 db hagyományost az 30 eFt, Vagy veszek egy K&N-t 20 eFt, meg olajozásra költök 10 eft-t (szerintem csak 5 eFt-z), az is 30 eFt. Így tehát 3 év alatt már nullszaldós vagyok. Ezután csak nyereség. van.:-))) Ez idõ alatt nem tervezek motorcserét, mivel nem hiszem, hogy annyival jobb valami kijön, mint a mostani, vagy ha igen akkor sem valószínü, hogy meg tudom venni. Az idézett oldalon egyértelmû, hogy jobb a K&N, mint a papír, és mint a szivacs. Aminél gyengébb az a megadott gyári értékek. De ugye tudjuk, hogy némely gyárak szeretik fényezni magukat.:-) Hogy a középtartományban (120-130) lehet-e érezni 1 mp különbséget?? Szerintem igen! Ha megiszok egy kávét akkor jobban tudok gondolkodni! Ha valaki nem hiszi ezeket akkor mérje meg! És mérje meg az egyes légszûrõk frakcióportalanítási hatásfokát!!:-))) A szûrõ lehet sokféle: lehet a mérete 1 cm2 és lehet rajta 1 cm2, és lehet rajta 100 cm2 szûrõfelület is. Van amelyiken fennakad a baktérium és a vírus, van amelyiken átmegy a homokszem. Van amelyiknek romlik a hatásfoka esõs párás idõben, és nem megy át rajta elég levegõ a hágókon.:-))) Kérdeztetek, és én csak érzésekrõl beszéltem! Meg, hogy a követõ motoros jobban távoldik a tükörben egy kigyorsítás után mint eddig.:-) De az is lehet, hogy megtanultam motorozni és bátrabb lettem.:-))) És hogy minek van értelme?? Hmm... Ha mindent így számolunk akkor a motorozásnak sincs.:-( ripper22 (pü) Nem mondom, hogy érdemes-e beletenni! Talán. Nem akarok senkit rábeszélni. Ha nem válik be, akkor kidobom. A nagyobb fúvókával, meg lehet, hogy jobban megy a gép, de állandóan tankolnod kell majd!:-( |
krisztian.fz6 | 133 | 2006. január 10. 21:58 |
Spapa, nekem 40 ezrenként kell légszûrõt cserélni, ez már egy ilyen jó motor. .-) varaderonak meg igaza van, hiába szinte örök életû egy ilyen légszûrõ, kétszer annyiba kerül és még a tisztítás sincs ingyen. |
Zsifi | 132 | 2006. január 10. 20:59 | Válasz erre: 130 |
az autókban teljesen más van. nem olyan közvetlenül szívják a levegõt mint a motorok. Sõt sokkal kevesebbet is. és ha megnézed például az általad belinkelt oldalon a gyorsulása romlott a gyárihoz képest K&N-el, a teljesítmény nem változott. A nyomatékgyorsulása jobb lett 5-6 tized másodperccel. Aki ezt észreveszi az hazudik. Sport dolgokat teljesítmény miatt csak akkor szabad venni ha mát két hónapja minden nap ugyan azt az idõt méred valamelyik ringen és nem tudsz tovább fejlõdni... Különben önámítás az egész... Átlagosan 1,5-2-szer többe kerül mint a gyári Ugyan olyan intervallumonként kell tisztítani mint a gyárit...ami kb fele egyharmada egy szûrõnek Általában nem tartasz meg egy motort 100,000 km keresztül.... Pl Varaderora levetítve ez így néz ki: elsõ szûrõcsere 25,000km-nél gyári szûrõ 12,000,- BMC sportszûrõ 22,000,- K&N sportszûrõ 19,500,- Második szûrõcsere (már rég eladtam a motort addigra) 50,000 km-nél gyári szûrõ 12,000,- összesen 24,000,- BMC tisztítás 4,200,- összesen 26,200,- K&N tisztítás 4,200,- összesen 23,700,- Nincs nagy értelme.... Természetesen szerintem!!! Ez nem kötelezõ............ |
ripper22 | 131 | 2006. január 10. 20:53 |
Ezzel a szûrõ cserével kapcsolatosan: Azért kérdeztem. mert szertnék egy kis erõt kinyerni az Xj-bõl.. ez egy túra gép. .nem cross.. Szóval nem akarok belenyúlni a motorba.. mert még bontatlan.. és ami jó.. ahhoz nem kell hozzányulni.. nem?? Szóval csak azért gondoltam a légszûrõre.. mert nemsokára elérem a 18000 km-t és kell cserélni szûrõt.. és néhány 1000 ft-rt. kimegyek bécsbe egy sport légszûrõért.. mellesleg más is kell. de ez lényegtelen.. Szóval érdemes-e beletenni?? |
Spapa | 130 | 2006. január 10. 20:32 | Válasz erre: 129 |
Mér... autóba más anyagú lágszûrõt csinál a K&N?????
|
Spapa | 128 | 2006. január 10. 20:26 | Válasz erre: 123 |
pandamaci Eddig még egy motoromnak se próbáltam meg a "végét". és nem is érdekel. Ezzel (FZ1) egyszer mentem 210-et. Az sem érdekel, hogy 2-vel több, vagy 3-al kevesebb lett a LE. Ja a 143-ból fussa.:-))) Bocsi.:-) Amit ez alatt az 500 km alatt, érzékeltem, hogy még az eddigieknél is direktebb lett a gázreakció -elvétél-ráadás- hihetetlen finom átmenetekkel dorombol és gyorsul a gép. És ez nagyon tetszik.:-)) Semmi mást nem cseréltem, csak a papír légszûrõ helyére betetten a K&N betétszûrõt. Létezik még egy Performance Kit -is, ami a légszûrõháztól -és esetenként az összekötõcsõ-ig- mindent tartalmaz. A levegõt teljesen egyenesen vezeti a szûrõtõl. Az sokkal komolyabb. A fogyasztást még nem mértem. Majd tavasszal beszámolok róla.:-)))) Macko Igazad van , boccs, elbaxtam a beírást, az "e"-betüt +ba írtam. Ha valaki tud angolul üsse be a Google-ba, Web-keresésre, hogy: Paper vs K&N test -et olvassa el és légyszi számoljon be róla. Pl. itt is olvashattok róla: http://www.brtuning.hu/legszuro/ |
Macko | 127 | 2006. január 10. 19:53 | Válasz erre: 125 |
Az igen. Én Spapa 120-as számú bejegyzésére reagáltam. Az 1,6 millió az azért szép motorral... Bár a "1.600.000 ekm" az nem is annyi, hanem 1.600.000.000.- Ami ugyan biztos elírás, csak elõ olvasatra volt vicces. |
Zsifi | 126 | 2006. január 10. 19:35 | Válasz erre: 123 |
A mosás az cirka 3-4,000,- alkalmanként ami a mosó folyadékot, az új szvacsbetétet és a légszûrõ olajat is magában foglalja. |
pandamaci | 125 | 2006. január 10. 19:12 |
te macko a varadero ami km-t irt a mosogatós szûrõre az valahol reális .És sokan mennek itt évi 30 ezer felett. |
Macko | 124 | 2006. január 10. 19:08 | Válasz erre: 120 |
Ez azért tök jó, mert egy szûrõ jó sok motort kiszolgál! Úgy 10-15-öt biztos, fõleg ha a jól megnövekedett teljesítmény miatt még hajtod is. Viccen kívül, ez a futásteljesítmény a nagy haszonjármûveknél még jellemzõ, de motoroknál mikor? |
pandamaci | 123 | 2006. január 10. 18:55 |
na varadero, teneked már leér a lábad a földre,ennek már van alapja. / azért a mosóanyag se ingyenes, és nemis akármi jó rá,egy mosás se 50 forint. / spapa téged se piszkállak, de tényleg érdekelne,mennyit megy végre a sporttal, mennyit az eredetivel.Én se hittem mig nem probáltam 1 nap 2 szer is./ Fuvóka csere nélkül jobb vót mint lett. Csak szûrõt cseréltél, vagy fuvókákat ,tûket,rugókat is? Van amelyikhez adnak légszûrõ ház átalakító / faragás minta/ sablont, vagy szívónyilás módosító betétet is. Ahhoz volt? |
Zsifi | 122 | 2006. január 10. 18:33 | Válasz erre: 121 |
Én BMC sportlégszûrõket árulok. (a BMC tavaly megvette a K &N-t) Ott úgy szól a használat: -motortól függõen 5-15,000 km -ként mosás -a teljes élettartam 4-6 mosás. Ezek a sportlégszûrõk A krosszmotorok légszûrõje teljesen más... azt akár majd óránként lehet tisztítani ha olyan a terep |
pandamaci | 121 | 2006. január 10. 18:16 |
spapa a repedt gumicsõn vagy a rossz légszûrõn bekerülõ pornak ugyanaz az eredménye- ezt akartam belõle kihozni Ugye a te kezedben is volt már 15-20 ezer km es légszûrõ! Szerinted azt miért kell kidobni, csak mert gyári? Vagy a krosszmotorokét miért mosogatják olajozzák futamonként? Ha meg k end n van ráirva, 80-160 ezerig a por a közelébe se megy ? Nem ám elhiszed. Autóban még a pollen szûrõt is gyakrabban cserélik. Esetleg nem egy o val többet irtál? Vagy aki fordította? |
Spapa | 120 | 2006. január 10. 16:54 | Válasz erre: 111 |
ripper22! A légszûrõd 14400,- ba kerül szállítással max 16 eFt, Tatabányára vonatkoztatva. krisztiánfz6! Azért nézz utána a 40ezres légszûrõ cserédnek. Nekem 20 ekm-t ír a gépkönyv és aktuális is volt mindkétszer a csere. pandamaci! Azért a komolyabb mótórkerékpáron nincs légszûrõ gumiharmonika!:-) A K&N gyártó 1.000.000 mérföld-re ( 1.600.000 ekm) vállal garanciát, 80-160 ekm-enként írja elõ a tisztítást. Ha a fele igaz akkor is jó... nekem.:-) |
pandamaci | 118 | 2006. január 10. 12:17 |
légszûrõ volt egy újságban motorteszt. / keway arn 125 , 7 ezernél hajtókar szakadás teljes motorogenerál, de nem ez a lényeg/ 15 ezernél ujra szétszedték: az uj dugó, ami ugye kb 7-8 ezret ment , halálra el volt kopva. Csodálkoztak miért lehet : én megmondom- a légszûrõ gumiharmonika teljesen szétrepedezett / fotó, és megjegyzés is volt róla, igy jártak vele kitudja mennyit. A por megette az egészet.Azért. Egy krosszmotort 1-2 hónap alatt már nekem is evett meg a por-/meg a cuha patak / rossz légszûrûház miatt. Na ennyit a légszûrõkrõl. |
pandamaci | 117 | 2006. január 10. 11:59 |
sportlégszûrõ még a gyártója szerinti is rosszabbul szûr, mint a gyári /Meg van adva milyen méretû szemcséket endged át-.Igaz szerintük nem sokkal gyengébb a szûrõképesége, de hát mit írnának? És csak fúvókástól fog valamit érni. Az meg hogy örökké tart, és 100 ezrenként kell mosni - ugyan már ! Csak egyszer menj be egy poros réten tartott találkozóra... |
krisztian.fz6 | 116 | 2006. január 10. 10:33 |
Elvileg a sportlégszûrõ jobban szûr, mert itt nem a papír sûrûsége miatt nem engedi át, hanem a kenõanyagba ragad bele a por. Ezért is kell idõnként tisztítani. De az a minimális tekjesítménynövekedés meg hogy megéri-e azt a 20e ft-ot..azt meg emberfüggõ, hogy megéri-e. Az én motoromban a légszûrõt 40!-ezrenként kell cserélni a szervízfüzet szerint. De azért most 30-nál kicseréltem és elég tiszta, még 10-15 ezret simán elmenne. De ha már XJ-t szeretnél tuningolni, akkor sportlégszûrõ, Dynojet fúvókasor és irridium gyertya. |
nanupapa | 115 | 2006. január 10. 10:26 |
ha könnyebben jut be akkor többet is fog beszívni..... ahol 50%-kal több bejut , ott több ganyé is megy be... Egy versenymotornál tuti jó dolog, de ne akarjatok má okosabbak lenni , mint azok akik kitalálták. A KN nem fogja odaírni a levegõszûrõjére, hogy mosás után idõvel megdöglik........... mondom vazze fúvóka!!!!!!!!!!! |
pandamaci | 114 | 2006. január 10. 08:38 |
légszûrõ elmélet- gyakorlat Minden más átalakítás nélkül az enyémbe belerektam a nyitottat / vll800 1 karburátor, membrános nyitás/ KB. 10-zel ment kevesebbet utánna. /Soha nem járok tök gázon ,de kiváncsiságból akkor kipróbáltam/Igaz a fogyasztás állandó 120nál kb 2dl -rel csökkent.El nem dobtam, de következõ szûrõ nem ilyen lett. Vstrom fórumban gss irta, a dl 650 légszûrõt / házat/ kiherélte, nem lett jó, aztán vissza alakította. Te is ird meg mi lett a vége. |
Spapa | 113 | 2006. január 9. 23:43 | Válasz erre: 111 |
OK holnap megnézem. Évjárat? Nem kell többlevegõnek bejutni. Csak könnyebben jut be mivel 40-50%-al nagyobb a légátersztõ képessége. Így jobb lesz a kigyorsítás. A teljesítmény 1-2%-al nõ csak. A fogyasztás csökkenhet akár 0,5 l-el is. A szûrés hatásfoka pedig -úgy tudom- kielégíti a gyártók elõírásait. Azért lehet hogy 10-15 ekm-enként kitisztítom. De többet már nem kell légszûrõt venni.:-))) |
ripper22 | 111 | 2006. január 9. 21:29 |
Spapa-- Elvileg a bécsi boltban a motoromhoz.. A K&N légszûrõ kb 14000. A motor-- YAMAHA XJ 600 N (4BR) ez a típus leírás.. Megnéznéd?? Köszönöm |
nanupapa | 109 | 2006. január 9. 21:27 | Válasz erre: 106 |
pontosan, meg tegyük hozzá ahol több levegõ jut be ott több por is. ha több kakaót akarsz akkor cserélj vezérmûtengelyt meg hengerfejet meg fõtengelyt vagy ha nagyon csóró vagy fúvókákat. |
krisztian.fz6 | 108 | 2006. január 9. 21:04 |
70 e Mp az élettartama. De addig vagy 10-szer kikell tisztítani..szerintem.
|
Spapa | 107 | 2006. január 9. 21:00 | Válasz erre: 105 |
Az enyémbe kb 21 eFt-volt. Drágább mint Bécsben, de olcsóbb volt mint "X" motorosboltban akcióban. Ha gondolod megkérdezem a Tiedre mennyi. Típus, és évjárat kell. A tísztítófolyadék télleg nem olcsó, de 3-4 tisztításra elég a készlet. A 70 e Mph-nak még utánanézek a gyári kezelési utasításban.:-))) |
Zsifi | 106 | 2006. január 9. 20:49 | Válasz erre: 104 |
Némi tévedés, hogy 7o.ooo mérföld után kell tisztítani. Valójában motorfüggõ, de 10-15,000 km után mosni kell ami (ha rendesen csinálod) nem olcsó mert a tisztító folyadák, légszûrõ olaj, szivacs egy tisztításhoz kb 4-5,000Ft. 70,000Mph (112,000KM) tisztítás nélkül, gyakorlatilag kinyírtad a motorodat.... |
ripper22 | 105 | 2006. január 9. 20:49 |
Spapa.. Mennyibe kerül a K&N légszûrõ.. Kb.. és valóban megérné?? Egy 600-as ba.. mennyit dobhatna 61 lóba?? |
Spapa | 104 | 2006. január 9. 20:42 | Válasz erre: 100 |
Nemrég vettem egy K&N légszûrõt a nagy Fazerbe, Még nem sokat mentem vele (kb 500 km),semmit nem állítottam a gépen, az alapjárat se ment feljebb, de máris megszerettem. Kedvenc sebességtartományomban (120-140) -kanyargós úton:-)- még direktebb lett a gázreakció. Úgyhogy fülig ér a szám. Több haver is használ ilyent és az mondják, hogy a fogyasztás is kisebb lett. Elvileg jobban szûr, mint a gyári és 70 ezer mérföld uán kell tisztítani.:-) Egy barátomnak XJ-650-ese (tán 1983-s) van és keres rá gyári lábtartó konzolokat, mivel Õ egy versenyszettel vette, és hosszabb úton, utassal elég fárasztó Neki. |
ripper22 | 103 | 2006. január 9. 20:18 |
Azt hiszem.. nem fogok bele venni.. Többen is mondták, hogy nem dob annyit rajta.. Azért gondoltam. Hogy kellene mert mennék nyáron egy hosszabb útra.. Alig várom.. És hát a Givi 46L doboz tele, textil oldaltásák tele. Tanktáska tele.. Meg vagy 135Kg.. velem meg a nõmmel.. nem tudom, hogyan bírja majd.. Mert ha már ketten vagyunk rajta.. a barátnõmmel.. már rögtön meg is érzi.. nem úgy gyorsul.. én hülye még nyúzom is.. és a lánc meg is hálálja.. nem bírom utánna állítani.. De aki hülye haljon meg.. Érdekesség.: Haveromnak volt egy Simsona.. Nagy motort akart .. hát vett.. GSXR 600 K3.. ezzel még akkora hatalmas gond nem is lenne.. Csak a gép teljesen át van alakítva Street Fighternek.. Kúrva állat.. De ritka erõs.. Majdnem hátraestem.. Mikor megláttam.. Simson után nem erõs egy kicsit?:?? |
krisztian.fz6 | 102 | 2006. január 9. 19:39 |
Ne bántsd azt a DERÉK Xj-t. Az úgy jó ahogy van. Imádom azt a motort.
|
pandamaci | 101 | 2006. január 9. 18:59 |
ha mebrános nyitású karburátorok vannak rajta, ne vegyél bele mást csak eredetit. A tényleg nyitott sportszûrõnek kisebb ellenállása miatt a szívócsõ vákum megváltozik, a membránok még annyira se nyitnak /adják rá a gázt,/mint eddig .Sõt , ha a légszõrõházban találsz kivágható részeket, hogy több levegõt kapjon, ahhoz se nyúlj. Befecskendezõst is megtréfálhat a dolog. Az csak másodlagos, hogyha nem szûr annyira mint a gyári, de nem utolsó szempont ez se. Ésutánna vehetsz bele gyárit. Vagy a sportszûrõhöz dynojet fuvóka,meg membrán rugó készletet.Ezt elérheted. |
ripper22 | 100 | 2006. január 9. 18:31 |
Sziasztok.. Van egy 2002 600 XJ-m.. most lesz nemsokára a kötelezõ 18000-es szervíz..és ott pedig légszûrõ csere is van.. Lérdésem: ha tennék bele egy sport légszûrõt.. érek vele valamit.. tehát megéri kb 20000 kidobni a légszûrõre.. mert hát az Xj nem egy erõgép.. Elõre is kösz... |
Gumikacsa | 99 | 2005. december 12. 09:38 | Válasz erre: 96 |
De teljesen jó, csak most költöztem haza, és a motyi állandóan a szemembe ötlik
|
Sunders | 98 | 2005. december 11. 18:16 |
Hahó! Az XJ 900-as blokkvédõ bukócsõ jó a 600-asra? Nekem egy balos, meg egy jobbos. Ha valakit érdekel, szóljon. |
ripper22 | 97 | 2005. december 10. 09:22 |
Yamaha xj 600 - N-es re . 2002- a drágám.. lefektettem a gépet mert egy barom kijött a kocsival elém jelzés nélkül.. de lassan mentem. szóval nincs-e valakinek olyan króm doboz amibe a fordulatszám mérõ van--Csak a tartóra gondolok. .mert nagyon megkarcolódott.. Köszi.. |
nanupapa | 96 | 2005. december 10. 08:41 |
ünnepek , puszizkodás után nem lenne jobb? Tán a sör is jobban esne, nem?
|
Gumikacsa | 94 | 2005. november 10. 18:32 |
Nem szeretem csak a frissen csapolt sort!! :))) Figyu, osszefutunk megmutatom kincseimet es turizol beloluk
|
GUMIKACSA | 91 | 2005. november 7. 14:08 |
Nincs silen hozzá, ezek az elsõ csavarok! a legtöbb alkatrész két sörrel indul :-)
|
gumikacsa | 88 | 2005. november 4. 08:19 |
Bocsi, hülye vagyok! Az alkatrészek lemaradtak: egy garnitúra fékbetét, kuplung bowden, hengerfej fedéltömítés baloldali blokk dekli lábtartó öntvény, pár blokktartócsavar, kupplung-fék kar
|
gumikacsa | 87 | 2005. november 3. 13:42 |
Uraim!! Régi Yamaháskét feltudnék kínálni a köz javára némi alkatrészt! Nekem '84-es XJ900 volt úgyhogy XJ900- XJ750 XJ 650 gazdik lehet uzizni! Ja igen Klímás Kollégával megállapítottuk hogy Diversonhoz tán csak a blokkcsavarok jók |
csovi | 84 | 2005. november 2. 12:21 |
Fijjugg! Kiszálkásodott a kuplungbowdenem, tudja valaki, hol lehet ilyet kapni és mennyibe kerülhet? |
Nanupapa | 83 | 2005. november 1. 06:14 |
fz6 okosakat mond. Pyerre én csak Fehérváron dolgozom. Leírom aztán majdcsak lesz valahogy. :-) Szóval van a Rover (Budai street ) vagy mittudoménmilyen szalon. Ha kifelé mész Fehérvárról, akkor jobb oldalt egy kapun van egy baszott nagy teherautó tárcsa fehérre festve! Na ott! Barátom Kadettjára is ott szabályoztattuk a párt 1500 Ftért. 2 óra alatt kész. Van egyébként 2 tárcsám, csak az a duplanyergeshez való, ami szerintem kisebb. |
krisztian.fz6 | 82 | 2005. október 31. 21:48 |
Kiszeded a vezérmûláncfeszítõt, megnézed hol állt, melyik rovátkában és egy rovátkát bejjebbtolod és úgy visszarakod. Erõsebben feszít így és halk lesz. A szelephézagot meg leviszed a minimim alá 2-3 századdal. Szervízben ajánlották.
|
Pyerre | 81 | 2005. október 31. 21:39 | Válasz erre: 80 |
Fehérváron hol? Én fehérvári vagyok. :) Te is? Anaquin: Nekem is csörgött. Azt mondták a FullGas-nál, hogy tuti gyûrû. Szét akarták bontani a motort. :) Elvittem egy sráchoz. Meghalgatta, kitekerte a vezérmûlánc feszítõjét, csavarhúzó bedug, rácsap, visszateker. Azóta semmi csörgés. |
Nanupapa | 80 | 2005. október 31. 06:28 |
Pyerre. Csak addig szabályoztasd amíg engedik. Asszem 3mm az alsó határ, de ez típusfüggõ. Nézz után vagy kérdezz utána a Yamahánál, hogy a gyári ( ha gyári ) tárcsának mekkora a minimum vastagsága. Kiindikátorozzák és lehet, hogy csak 1-1 tizedet kell levenni belõle. Ha a minimumhoz értékhez közel lesz a szabályozás után is, akkor inkább újat, mivel nagy az esély rá, hogy megvetemedik..De 1500 Ftért szabályoznak párban fehérváron. Ennyit - mint próba- megér. Anaquin. Vezlánc lesz, generátor hajtás nem csörög. Ha üzemmelegen nincs csörgés akkor minden okés. |
klimas | 79 | 2005. október 30. 22:26 | Válasz erre: 78 |
A kipufogót ronggyal dugd be , nem árt ha kicsit olajos a trikó. A nedvesség behatolás ellen ! Csak ha inditani akarsz, ne felejtsd benne. A légszûrõ háznak sem árt a hasonló cselekedet.
|
Zsifi | 78 | 2005. október 30. 21:39 | Válasz erre: 77 |
Gumi optimális (egy személyre) nyomáson, tank tele! Nagyon más dolgod nincs. Tiszta legyen mindenhol mert a kosz a sok idõ alatt megrág mindent. Ha középsztender akkor arra tedd, ha nincs akkor motoremelõre de ez nem szentírás... Takard le! de lehetõleg NE Louis-os nylonnal mert az többet árt mint használ!!! Párásodik alatta! üdv Zsifi |
ripper22 | 77 | 2005. október 30. 20:39 |
Hali.. El akarom rakni.. szabályosan a télre.. a drágám..(XJ600N) És kérdezem hogy ha hideg garázsban tartom.. mit kell csinálnom vele..?? Aksi már meleg helyen van.. Benzincsapot is elzártam.. Mit kellene még megtennem::?? Kérlek írjatok .. hogy ti mit szoktatok csinálni még?? |
Zsifi | 76 | 2005. október 29. 22:53 | Válasz erre: 74 |
Szerintem ne szabályoztassad a tárcsát. Ezek ahhoz már gyárilag vékonyak. Azon azt hiszm nem úszó tárcsa van tehát 20,000,- körül meg lehet úszni. Sõt még olcsóbban is...(GoldFren) |
Anaquin | 75 | 2005. október 29. 20:21 |
Halihó! Van egy 95-ös XJ 600S mocim.Szerintem király a moc nagyon jó túragép. Annyi lenne a kérdésem hogy amíg hideg a moci vmi zörög benne de amikor felmelegszik és megkergetem akkor már nincs az a zörgés.Egy cimborám szerint vezérmûlánc vagy a generátor hajtása. Azt mondja XJ betegség és ha ki is cserélem valamelyiket rövid idõ múlva ugyanilyen lesz. Egyébként nem tervezem hogy belenyúljak mert ami müxik nem szabad bántani!(tapasztalat!) Kiváncsi lennék a véleményetekre! Egyébként hibátlan a masinka...imádom! |
Pyerre | 74 | 2005. október 28. 22:42 |
Jah, más valami. Az elsõ tárcsafékem üt. Egy helyen jobban meg van kopva és nem fog azon a helyen. Van valami hely ahol esetleg felcsiszolnák az egészet, hogy sík legyen? Vagy mindenképpen vennem kell egyet? |
krisztian.fz6 | 73 | 2005. október 28. 18:34 |
Van egy hátsó lánckerekem, használt de kopás nem látszik rajta. Ha valakinek kell, odaadom. Nekem csak lom. 600-ashoz.
|
Pyerre | 72 | 2005. október 28. 17:47 |
Én a kakasdi bontóban vettem hátsó telót. 20 vagy 25e volt. A kipufogó nekem is így rohadt el. A lyuk mellett. :( Nekem azt mondták, hogy az én gépem sokat állhatott valahol és azért ment tönkre kissé pár dolog: kipufogó, hátsó teló meg mocskos lett a karbi. Az a bajom a szervizekkel, hogy akkor is elkérnek egy csomó pénzt, ha nem sikerül megoldaniuk a gondot. Nekem pedig nincsenek kidobandó 20 ezreim. :( De asszem egy próbát megér, mert az a srác, aki a karburátort tisztította meg állította, azt mondta, hogy most minden jól van beállítva. :( |
Nanupapa | 71 | 2005. október 26. 20:14 |
Ripper. Nézzél valami fasza csõhajlítóst, hátha tud neked görbíteni egyet. Drótból hajlítsd le , vidd el mintának, utána meg krómoztasd le. Yamahánál akartam venni én is egyet, de 35ezer. Biztos ez is a Discovery ûrsiklóról lett leszedve. Karbonkevlártitánium ötvözet volt tutti. |
klimas | 70 | 2005. október 26. 19:57 | Válasz erre: 68 |
Bocs hogy bele vauvau : "rendszresen" ebay-ozok, a hazaszállítás horror összeg , ami biztosítva is van!!!!!!!! 1 . Az a legolcsóbb megoldás ha valakinek van kinnt Deutschlanban vagy a sógoréknál ismerõs és oda lehetne küldetni a cuccot.Ha még olyan is van aki sûrûn jár- kel a címek között kész fõnyeremény! Egyébiránt a németekkel vigyázni kell / saját keserû tapasztalat/ mert mûszakilag nem 1000-s halogének! Rámondják valamire az éppen aktuális motorjának a típúsát holott semmi köze a cumóknak egymáshoz. Érdemes több képet kérni tõlük! 2 . A másik fontos dolog : a pénz eljuttatása! Itthonról utalni szintén kemény pénzért van ! Ha valaki tud rendesen németül / én sajna kevésbé/ , lehet valami számlát nyitni és talán úgy kevésbé fáj. 3. Az árveréshez mindenképp gyors gép és nem leterhelt/ 2-3 gép egyszerre a neten/ vonal kell! Sanos jártam már nem egyszer pórul a lassúság miatt. Remélem tudtam valamit segíteni az árverezéssel kapcsolatban és sok sikert!!! |
ripper22 | 69 | 2005. október 26. 19:47 |
kinézetem.. bukócsõvet.. kb 3500 ft-ból meg is úsztam volna szállítással eggyütt.. csak a sajna nem postázzák magyaro-ra.. nézd meg.. hogy szállítják ide -e... Amúgy oda van írva.. a postai költség mellé |
ripper22 | 67 | 2005. október 26. 19:05 |
Hello.. Egy rakat XJ-s alkatrészt láttam az E-bayen.. Elég olcsón van minden.. www.ebay.de |
Nanupapa | 66 | 2005. október 25. 19:51 |
Bontott lengéscsillapítót szerintem érdemesebb venni. A gyári az XJ-re 60 körül mozog. |
klimas | 65 | 2005. október 25. 19:38 |
Sziasztok ! Kipufogó ügyben : én is hallottam már a dob rohadásásról , azt gondolom az esetleg bennmaradó kondenzvíz miatt lehet gond! Azért egy jó kis gurulás után száraz a dübörgõ)))))) Szóval , némi hajszárítózás vagy hõlégfújózás alulról és döbbenten látható a vízgõz hosszabb állás után, saját tapasztalat! Érdemes utánna rongyal betömni a végén levõ lyukat. Mondanám a száraz tiszta nitrogénes átfujatást is de ez nem mindenki számára elérhetõ ! Sajnos! Lengéscsillapító : Bp-n XIII. k. Dévai - Lehel u sarok KÁRÁSZY mûhely , régi bútordarab a szakmában ! Telefonon kellene érdeklõdni az az árakról |
Nanupapa | 64 | 2005. október 25. 14:49 |
húúú ki is mentem a garázsba, de nekem még okés.. egyáltalán nem rohad pedig minnyár 50.000km. |
Pépépe | 63 | 2005. október 25. 10:20 | Válasz erre: 61 |
"Hátsó lengéscsillapító hiba esetén kihez lehet fordulni és mennyibe kerülhet a javítása, ki tud róla?" Katona Gábor 30/9 349-529 (Dömsöd Tasi u.12.) |
krisztian.fz6 | 62 | 2005. október 25. 10:09 |
Nem ocska széria. Vas, tehát belülrõl rozsdál, mint egy kocsié. Kívülrõl gyönyörû, karcmentes volt. Ott rohadt, ahol van a kis lyuk az alján, körülötte. Nem volt az hangosabb, annyira azért nem, de megpiszkáltam a crómot csavarhúzóval és utána be tudtam dugni az ujjamat is akkora lyuk keletkezett. Majd össze estem :-((
|
csovi | 61 | 2005. október 25. 07:52 |
jármû lemos, tank tele, kipufogó ronggyal betöm, kívülrõl vékonyan olajjal leken, ugyanígy telószár, gyertya ki, 2-3 cm3 olaj bele, röviden átforgat, majd akksi kivesz, lakásba bevisz és télen havonta feltölt. Tavasszal kikonzervál és indít. Hátsó lengéscsillapító hiba esetén kihez lehet fordulni és mennyibe kerülhet a javítása, ki tud róla? |
Nanupapa | 60 | 2005. október 25. 00:16 |
Te Krisztián, neked valami nagyon ócska szériából kerülhettek ki a dobjaid...
|
krisztian.fz6 | 58 | 2005. október 24. 22:27 |
Csak ha indítgatod akkor menj, motorozz is vele mert a kipuf 1-2 éven belül szétrohad. Tapasztalat!!
|
Nanupapa | 57 | 2005. október 24. 21:56 |
membrános a csap, úgyhogy tankold tele és húzd le a bezincsövet a tankról..... Nem kell olaj a hengerbe, inkább röffentsd be 2-3szor tavaszig. Nyomás a normál értéken jó lesz. |
apach | 56 | 2005. október 24. 20:52 | Válasz erre: 55 |
szerintem motorozz még! azt szereti a legjobban! :-))))))))))
|
ripper22 | 55 | 2005. október 24. 20:45 |
Sziasztok... Már gondoltam a télre.. és elraktam a gépet.. Jövõre.. Letisztíottam.. Kivettem az akut.. elzártam a benzin csapot.. és standerre raktam.. A kérdésem.. hogy miket tegyek meg még amik szühségesek.. A gép 3 éves.. Egy XJ-600N.. Hallottam. még hogy olajat a dugattyúba.. Én nem nyúlok bele egy ilyen fiatal motorba.. És kell-e nyomást csökkeneteni a gumiba,,, Segítsetek.. Please.. |
Nanupapa | 54 | 2005. október 24. 19:27 |
lukas dob, dyno meg minden nem az XJ-re való. Nem is látom értelmét a témának. |